Тростянецький районний суд
Вінницької області
справа № 147/625/19
номер провадження № 1-кс/147/284/19
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 червня 2019 року слідчий суддя Тростянецького районного суду Вінницької області ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю слідчого ОСОБА_3 , розглянувши у відкритому судовому засіданні, за допомогою звуко- та відеозаписувальних технічних засобів, клопотання слідчого СВ Тростянецького відділення поліції Бершадського відділу поліції ГУНП у Вінницькій області капітана поліції ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії, у кримінальному провадженні, внесеному до ЄРДР за № 42017020190000025 від 16.05.2017р., за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 364, ч.1 ст. 364 КК України,
в с т а н о в и в:
13 червня 2019 року слідчий СВ Тростянецького ВП Бершадського ВП ГУНП у Вінницькій області капітан поліції ОСОБА_3 , звернувся до суду в рамках кримінального провадження ЄРДР № 42017020190000025 від 16.05.2017р., за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 364, ч.1 ст. 364 КК України, з клопотанням про надання дозволу Управлінню Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області на проведення позапланової виїзної ревізії окремих питань фінансово господарської діяльності Будянської сільської ради Тростянецького району Вінницької області, а саме законності укладення договорів оренди на земельні ділянки та використання бюджетних коштів за період з 01.11.2015 р. по 01.01.2019 р. у с. Буди, Тростянецького району, Вінницької області. При проведенні позапланової виїзної ревізії Будянської сільської ради щодо додержання фінансово господарської дисципліни суб`єктами господарювання та перевірити наступні питання: використання бюджетних коштів на капітальний ремонт сільського будинку культури, розташованого за адресою: Вінницька область, Тростянецький район, с. Буди, вул. Незалежності (стара назва 50-річчя Жовтня), 43 та використання бюджетних коштів на капітальний ремонт дошкільного навчального закладу, розташованого за адресою: Вінницька область, Тростянецький район, с. Буди, вул. Незалежності(стара назва 50-річчя Жовтня), 48; надходження та використання, повнота отримання та оприбуткування благодійної допомоги в грошовій та натуральній формі, облік використання та стан збереження; використання коштів на оплату праці працівників Будянської сільської ради Тростянецького району Вінницької області, згідно із штатним розписом; надходження та використання бюджетних коштів отриманих (неотриманих) від надання в оренду земельних ділянок площею: 2,2613 га. кадастровий номер 0524180600:01:003:0194; 6,5579 га. кадастровий номер 0524180600:01:003:0191; 3,4899 га. кадастровий номер 0524180600:01:003:0197; 8,2669 га. кадастровий номер 0524180600:01:003:0193; перевірити відповідність умов даних договорів та оплати; перевірити правильність відображення господарських операцій в бухгалтерському обліку, щодо розрахунків за надання в оренду вказаних земельних ділянок. Встановити строк проведення ревізії тривалістю 15 робочих днів, починаючи з 22 липня 2019 року. Організацію проведення позапланової виїзної ревізії доручити Управлінню Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, що знаходиться за адресою 21028, м. Вінниця, Хмельницьке шосе, 7.
Мотивуючи клопотання, слідчий посилається на те, що у провадженні СВ Тростянецького відділення поліції Бершадського відділу поліції Головного управління Національної поліції у Вінницькій області перебувають матеріали кримінального провадження, внесеного 12.05.2017 року до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42017020190000025 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 364, ч. 1 ст. 364 КК України.
Установлено, що за інформацією заявника ОСОБА_4 , сільський голова с. Буди Тростянецького району ОСОБА_5 з моменту обрання на посаду, допускає численні зловживання з бюджетними коштами (завищені ціни на ремонт, продаж деревини, нарахування премій та інші факти), сприяє незаконному захопленню та обробітку земель, які належать жителям села Буди тощо.
Окрім цього, 14.05.2018 р. до Тростянецького ВП Бершадського ВП ГУНП у Вінницькій області надійшла заява від жителя с. Буди Тростянецького району ОСОБА_4 , в якій заявник вказує, що Будянський сільський голова ОСОБА_5 з моменту обрання сільським головою зловживає своїм службовим становищем, підробляє документи та неправомірно використовує бюджетні кошти.
Слідчий вказує, що з метою повного, всебічного та неупередженого розслідування кримінального провадження, для документальної і фактичної перевірки окремих питань фінансово господарської діяльності, виявлення наявності або відсутності фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб, розміру спричинених матеріальних збитків, у даному кримінальному провадженні, просив клопотання задовольнити.
Слідчий у судовому засідання клопотання підтримав в повному обсязі, з підстав та доводів наведених в ньому.
Вислухавши пояснення слідчого, дослідивши письмові матеріали клопотання, слідчий суддя приходить до наступного висновку.
Діючий КПК України обмежує процесуальний статус сторони обвинувачення виключно процесуальними діями. Згідно з ч. 2 ст. 93 КПК України обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій, актів перевірок та проведення інших процесуальних дій, передбачених КПК України.
Інші процесуальні дії передбачені ст. 131 КПК України, яка передбачає вичерпний перелік видів заходів забезпечення кримінального провадження.
Відповідно до ст. 131 КПК України заходами забезпечення кримінального провадження є: 1) виклик слідчим, прокурором, судовий виклик і привід; 2) накладення грошового стягнення; 3) тимчасове обмеження у користуванні спеціальним правом; 4) відсторонення від посади; 5) тимчасовий доступ до речей і документів; 6) тимчасове вилучення майна; 7) арешт майна; 8) затримання особи; 9) запобіжні заходи.
Водночас, згідно із приписами прикінцевих положень Закону України «Про прокуратуру» № 1697-VII від 14.10.2014, які набрали законної сили, внесено зміни в статті 36 та 40 КПК України в частині повноважень прокурора та слідчого на призначення ревізій і перевірок.
Так, повноваження слідчого органу досудового розслідування призначати ревізії та перевірки закріплені п.4 ч.2 ст.40 КПК України - виключено. Повноваження прокурора призначати ревізії та перевірки закріплені п.6 ч.2 ст.36 КПК України - виключено.
Таким чином, слідчий та прокурор позбавлені повноважень самостійно призначати ревізії та перевірки в ході здійснення досудового розслідування.
В той же час, положення КПК України не містять безпосередньої норми, яка б передбачала можливість звернення органу досудового розслідування з таким клопотанням та компетенцію слідчого судді щодо вирішення питання про надання дозволу на проведення позапланової ревізії, а в ст.132 КПК України не передбачено такого заходу кримінального провадження.
Крім того, проведення позапланової виїзної ревізії не є ні слідчою (розшуковою) дією, ні негласною слідчою (розшуковою) дією, ні заходом забезпечення кримінального провадження, з клопотаннями про проведення яких вправі звертатись слідчий до слідчого судді.
Статтею 40 КПК України визначений обсяг повноважень слідчого, який носить невичерпний характер, оскільки слідчий, здійснюючи свої повноваження відповідно до вимог цього Кодексу, є самостійним у своїй процесуальній діяльності, про що зазначено в ч. 5 ст.40 КПК України.
Разом з тим, звертаючись до суду з клопотанням про надання дозволу на проведення виїзної позапланової ревізії, слідчий в своєму клопотанні взагалі не обґрунтував необхідність призначення позапланової перевірки саме на підставі ухвали слідчого судді та не навів доводів про неможливість отримання доказів в інший спосіб.
Положеннями п. 18 ст. 3 КПК України передбачено, що на стадії досудового розслідування кримінального провадження контроль за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні здійснює слідчий суддя відповідно до його повноважень у порядку, передбаченому КПК України.
Згідно з ч. 3 ст. 26 КПК України, слідчий суддя, суд у кримінальному провадженні вирішують лише ті питання, що винесені на їх розгляд сторонами та віднесені до їх повноважень цим Кодексом.
В той же час, кримінальним процесуальним законом не передбачено право слідчого, прокурора звертатись з клопотаннями про призначення позапланової виїзної ревізії, право прокурора погоджувати такі клопотання, а також не передбачено порядку розгляду та повноважень слідчого судді стосовно розгляду таких клопотань, а так само ухвалення рішень за наслідками їх розгляду.
Враховуючи викладене, слідчий суддя не вбачає підстав для задоволення клопотання слідчого про надання дозволу на проведення виїзної позапланової ревізії.
На підставі викладеного та керуючись вимогами ст.ст. 93, 110, 309, 372 КПК України, слідчий суддя, -
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання слідчогоСВ ТростянецькоговідділенняполіціїБершадського відділуполіціїГУНПу Вінницькійобластікапітанаполіції ОСОБА_3 ,пронадання дозволуна проведенняпозапланової виїзноїревізії,укримінальномупровадженні,внесеномудо ЄРДРза №42017020190000025від 16.05.2017р.,за ознакамикримінальних правопорушень,передбачених ч.1ст.364, ч.1ст.364КК України,- залишити без задоволення.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя:
Суд | Тростянецький районний суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 19.06.2019 |
Оприлюднено | 16.02.2023 |
Номер документу | 82528612 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про інші клопотання |
Кримінальне
Тростянецький районний суд Вінницької області
Дудіков А. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні