КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
13 червня 2019 року № 810/2836/17
Суддя Київського окружного адміністративного суду Лапій С.М. розглянувши в м. Києві у порядку письмового провадження заяву Державної казначейської служби України про заміну сторони виконавчого провадження в адміністративній справі за позовом гр. ОСОБА_1 до Відділу Державної виконавчої служби Гагарінського районного управління юстиції у місті Севастополі про зобов`язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в:
Державна казначейська служба України звернулась до Київського окружного адміністративного суду із заявою про зміну сторони виконавчого провадження.
Постановою Київського окружного адміністративного суду від 06.11.2017 адміністративний позов ОСОБА_1 до відділу ДВС Гагарінсьткого районного управління юстиції у місті Севастополі про зобов`язання вчинити певні дії задоволено.
Звільнено з-під арешту нерухоме майно: житловий будинок за адресою: АДРЕСА_1 , який накладений на підставі постанов Відділу Державної виконавчої служби Гагарінського районного управління юстиції міста Севастополя серія та номер АВ631318 від 25.09.2010 та АВ 631318 від 21.09.2010. Звільнено з-під арешту нерухоме майно: земельну ділянку, кадастровий номер НОМЕР_1 , площею 0,0921 га, за адресою: АДРЕСА_1 , який накладений на підставі постанов Відділу Державної виконавчої служби Гагарінського районного управління юстиції міста Севастополя серія та номер АВ631318 від 25.09.2010 та АВ631318 від 21.09.2010.
Стягнуто на користь ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер: НОМЕР_2 , місце проживання: АДРЕСА_2 ) судовий збір у сумі 1280,00 грн. (одна тисяча двісті вісімдесят грн. 00 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень - Відділу Державної виконавчої служби Гагарінського районного управління юстиції у місті Севастополі (ідентифікаційний код: 35052665, місцезнаходження: 99038, м.Севастополь, Гагарінський р-н., просп.Жовтневої революції, буд.8).
Київським окружним адміністративним судом 24.01.2018 видано виконавчий лист
у справі №8102836/17, в якому боржником зазначено Відділ Державної виконавчої служби Гагарінського районного управління юстиції у місті Севастополі.
До Державної казначейської служби України даний виконавчий лист надійшов 06.03.2018.
Державною казначейською службою України 19.04.2018 повернуто ОСОБА_1 заяву та виконавчий лист у справі № 810/2836/17, оскільки боржник не обслуговується в органах Казначейства.
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 26.12.2018, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 17.04.2019 у справі № 320/5628/18, адміністративний позов задоволено.
Визнано протиправною бездіяльність Державної казначейської служби України щодо невиконання постанови Київського окружного адміністративного суду від 06.11.2017 у справі №810/2836/17, у зв`язку із поверненням виконавчого листа №810/2836/17, виданого стягувачу - ОСОБА_1 для стягнення на його користь судового збору у сумі 1280 (одна тисяча двісті вісімдесят) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень - Відділу Державної виконавчої служби Гагарінського районного управління юстиції у м. Севастополі, як такого що не підлягає виконанню.
Зобов`язано Державну казначейську службу України прийняти до виконання виконавчий лист № 810/2836/17.
До суду 05.06.2019 надійшла заява Державної казначейської служби України про заміну сторони виконавчого провадження, в якій заявник просить суд замінити сторону виконавчого провадження, а саме: боржника у виконавчому листі №810/2836/17 від 24.01.2018 з "Відділу Державної виконавчої служби Гагарінського районного управління юстиції у м. Севастополі" на "Міністерство юстиції України".
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 07.06.2019 дану заяву призначено до розгляду у судовому засіданні.
До судового засідання сторони та Міністерство юстиції України не з`явились, про дату, час та місце судового засідання були повідомлені належним чином, про причини неявки суд не повідомили.
Згідно ч. 2 ст. 379 КАС України суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Отже, суд вважає за необхідне розглянути заяву про заміну сторони виконавчого провадження у порядку письмового провадження.
Вирішуючи питання про заміну сторони у виконавчому провадженні по суті, суд виходить з наступного.
Відповідно до ст. 25 Бюджетного кодексу України Державна казначейська служба України здійснює безспірне списання коштів державного бюджету та місцевих бюджетів на підставі рішення суду.
Порядок виконання рішень про стягнення коштів держаного та місцевих бюджетів або боржників, затверджено постановою КМУ від 03.08.2011 № 845 ( далі - Порядок № 845).
Відповідно п. 24 Порядку №845 стягувачі, на користь яких прийняті рішення про стягнення коштів з рахунків боржника, подають до органу Казначейства, в якому обслуговується боржник (відкриті рахунки), або за його місцезнаходженням документи, зазначені у пункті 6 Порядку.
Боржником за виконавчим листом по справі № 810/2836/17 визначено ВДВС Гагарінського РУЮ у м. Севастополі.
Законом України Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України (далі - Закон) передбачено, що тимчасово окупованою територією визначається, зокрема, сухопутна територія Автономної Республіки Крим (далі - АР Крим) та міста Севастополя.
Згідно з ч. 3 ст. 17 Закону у разі неможливості здійснювати діяльність на тимчасово окупованій території місце розташування державних органів, утворених відповідно до Конституції та законів України, визначається Кабінетом Міністрів України.
Кабінетом Міністрів України не визначено місце розташування боржника поза межами тимчасово окупованої території, що обумовлює фактичну неможливість його функціонування.
За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців фізичних ВДВС Гагарінського РУЮ у м. Севастополі зареєстрований та знаходиться у м. Севастополі, входить до структури Головного управління юстиції в м. Севастополі (далі - ГУЮ у м. Севастополі), яке також зареєстроване та знаходиться у м. Севастополі.
Отже, для здійснення Казначейством безспірного списання коштів з рахунків боржника є обов`язковою наявність відкритого рахунку боржника в органах Казначейства, проте, в органах Казначейства відсутні відкриті рахунки ГУЮ у м. Севастополі та ВДВС ГРУЮ у м. Севастополі, що об`єктивно унеможливлює стягнення судового збору у сумі 1 280,00 грн. на підставі виконавчого листа у справі № 810/2836/17.
Пунктом 1 статті 370 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) передбачено, що судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.
Як слідує із заяви, на даний час ВДВС Гагарінського РУЮ у м. Севастополі та ГУЮ у м. Севастополі фактично свою діяльність як територіальні органи Міністерства юстиції України не здійснюють, правонаступники цих органів дотепер не визначені.
Відповідно до вимог ч. 4 ст. 372 КАС України примусове виконання судових рішень в адміністративних справах здійснюється в порядку, встановленому Законом України Про виконавче провадження .
Згідно ч. 1 ст. 15 ЗУ Про виконавче провадження сторонами у виконавчому провадженні є стягувач і боржник.
Відповідно ч. 2 ст. 15 ЗУ Про виконавче провадження стягувачем є фізична або юридична особа чи держава, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий лист. Боржником є визначена виконавчим документом фізична або юридична особа, держава, на яких покладається обов`язок щодо виконання рішення.
Частиною 5 статті 15 Закону України "Про виконавче провадження" передбачено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Вказаній нормі матеріального права відповідають певні положення Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до ч.1 ст. 379 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Згідно Положенням про Міністерство юстиції України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 02 липня 2014 року № 228 (далі - Положення № 228) Міністерство юстиції України є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику, державну політику з питань банкрутства, у сфері електронних довірчих послуг, нотаріату організації примусового виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб) (далі - виконання рішень), державної реєстрації актів цивільного стану, державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, державної реєстрації обтяжень рухомого майна, державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців, реєстрації статуту територіальної громади м. Києва, реєстрації статутів Національної академії наук та національних галузевих академій наук, державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств як суб`єктів інформаційної діяльності, у сфері виконання кримінальних покарань та пробації, у сфері правової освіти населення; забезпечує формування державної політики у сфері архівної справи і діловодства та створення і функціонування державної системи страхового фонду документації.
Відповідно до абз 3 п. 5 Положення № 228 Міністерство юстиції України з метою організації своєї діяльності контролює діяльність територіальних органів Міністерства юстиції України України.
Міністерство юстиції України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи Міністерства юстиції України (п. 7 Положення № 228).
Пунктом 1 Положення про Головні територіальні управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 23.06.2011 № 1707/5 (далі - Положення № 1707/5) передбачено, що головні територіальні управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі підпорядковуються Міністерству юстиції України та є його територіальними органами.
Відповідно до п. 14 Положення № 1707/5 головне територіальне управління юстиції є юридичною особою, мас самостійний баланс, рахунки в установах Казначейства, а також рахунки, у тому числі в іноземній валюті, в державних банках для зарахування авансового внеску стягувача, обліку депозитних сум і зарахування стягнутих з боржників коштів та їх виплати стягувачам, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.
Так, ГУЮ у м. Севастополі входить до структури та є територіальним органом Міністерства юстиції України, яке безпосередньо здійснює контроль за його діяльністю.
Типовим положенням про управління державної виконавчої служби головних територіальних управлінь юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 20 квітня 2016 року N 1183/5 (далі - Типове положення) у п. 1 визначено, що управління державної виконавчої служби головних територіальних управлінь юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі є органом державної виконавчої служби, який входить до системи органів Міністерства юстиції України, підпорядковується Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України (далі - Департамент) та є структурним підрозділом головних територіальних управлінь юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі.
До складу Управління входить відділ примусового виконання рішень.
Управління у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами та дорученнями Президента України, актами Кабінету Міністрів України, дорученнями Прем`єр-міністра України, наказами Міністерства юстиції України, дорученнями Міністра юстиції України, його заступників, директора Департаменту, наказами головного територіального управління юстиції, а також цим Положенням (п. 2 Типового положення).
Відповідно до п. 13 Типового положення управління та відділ примусового виконання рішень мають печатки із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.
Таким чином, Міністерство юстиції України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Отже, ГУЮ у м. Севастополі, до складу якого входить ВДВС Гагарінського РУЮ у м. Севастополі, є територіальним органом та підпорядковується Міністерству юстиції України.
Оскільки на даний час законодавчо не визначено місце розташування ДВС Гагарінського РУЮ у м. Севастополі поза межами тимчасово окупованої території, що обумовлює фактичну неможливість функціонування зазначеного органу,Казначейство позбавлене можливості стягнути зазначені кошти у сумі 1 280,00 грн з рахунків ВДВС Гагарінського РУЮ у м. Севастополі або з рахунків ГТУЮ у м. Севастополі (централізоване обслуговування боржника) на рахунок ОСОБА_1 .
Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне замінити боржника у виконавчому провадженні у справі № 810/2836/17 Відділ Державної виконавчої служби Гагарінського районного управління юстиції у м. Севастополі на Міністерство юстиції України (код ЄДРПОУ 00015622).
Керуючись статтями 243, 248, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
у х в а л и в:
Заяву Державної казначейської служби України про заміну сторони виконавчого провадження в адміністративній справі №810/2836/17 задовольнити.
Замінити боржника у виконавчому провадженні у справі № 810/2836/17 Відділ Державної виконавчої служби Гагарінського районного управління юстиції у м. Севастополі на Міністерство юстиції України (код ЄДРПОУ 00015622, м. Київ, вул. Городецького, 13).
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або у судовому засіданні у разі неявки учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженнні, набирає законної сили з моменту її підписання.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного ухвали.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.
Суддя Лапій С.М.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.06.2019 |
Оприлюднено | 23.06.2019 |
Номер документу | 82535220 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Лапій С.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні