Рішення
від 21.06.2019 по справі 420/1513/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/1513/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 червня 2019 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді - Токмілової Л.М.

за участі:

секретаря судового засідання - Сидорівського С.А.

представника позивача - Мирончак А.П.,

представника відповідачів - Кисельов О.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Талісман Строй» (Код ЄДПРОУ 38722290, місцезнаходження: 67543, Одеська область, Лиманський район, с. Визирка, вул. Олексія Ставніцера, 60, корп. 2) до Головного управління ДФС в Одеській області (Код ЄДПРОУ 39398646, місцезнаходження: 68044, м. Одеса, вул. Семінарська 5), Лиманської об`єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС в Одеській області (Код ЄДПРОУ 39526842, місцезнаходження: 67500, Одеська область, смт. Доброслав, пр-т 40 річчя Визволення 7) про визнання протиправними дій та зобов`язати вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Одеського окружного адміністративного суду знаходиться справа за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Талісман Строй» до Головного управління ДФС в Одеській області, Лиманської об`єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС в Одеській області в якому позивач просить:

- визнати протиправним дії Лиманської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС Одеській області та Головного управління ДФС в Одеській області щодо одностороннього розірвання договору про визнання електронних документів №9200216532 від 09.10.2017 р., укладеного між Товариством з обмеженою відповідальністю "Талісман Строй" та Лиманською об`єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС Одеській області;

- визнати протиправними дії Лиманської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС Одеській області та Головного управління ДФС в Одеській області щодо неприйняття податкових документів Товариства з обмеженою відповідальністю Талісман Строй (код ЄДРПОУ 38722290), а саме: податкових накладних з податку на додану вартість від 23.04.2018 року №1, №2, №3, від 20.06.2018 року №1, від 11.06.2018 року №2, від 18.07.2018 року №1, від 13.08.2018 року №1, від 28.08.2018 року №2, №3, №4, №5, від 08.10.2018 року № 1, від 19.10.2018 року №2, №3, від 05.11.2018 року №1, №2, №3, від 27.11.2018 року №4, №5, від 19.12.2018 року №1, від 26.12.2018 року №2, від 27.12.2018 року №3, №4, №5, від 28.12.2018 року №6, №7, №8 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних та визнати їх зареєстрованими;

- зобов`язати Лиманську об`єднану державну податкової інспекції Головного управління ДФС Одеській області та Головне управління ДФС в Одеській області поновити дію договору про визнання електронних документів від 09.10.2017 року №9200216532, укладеного між Товариством з обмеженою відповідальністю "Талісман Строй" та Лиманською об`єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС Одеській області;

- зобов`язати Лиманську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС Одеській області та Головне управління ДФС в Одеській області забезпечити реєстрацію та прийняття податкових документів в електронному вигляді від Товариства з обмеженою відповідальністю "Талісман Строй".

Позовні вимоги обґрунтовані наступним.

Відповідно до пп. 20.1.7 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право на отримання від платників податків, платників єдиного внеску та надання у межах, передбачених законом, документів в електронному вигляді.

Згідно з Розділом 2 Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженої наказом Міністерства фінансів України №557 від 06.06.20017, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 03.08.2017 за №959/30827, платник податків здійснює формування та подання податкових документів в електронному вигляді відповідно до законодавства із застосуванням спеціалізованого програмного забезпечення формування податкових документів, засобу КЗІ, керуючись цим Положенням та договором.

Укладений між сторонами договір про визнання електронних документів №9200216532 від 09.10.2017 року є адміністративним договором, істотні умови якого визначаються, зокрема, положеннями цивільного законодавства.

Відповідно до статті 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.

Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору.

У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим.

Отже, адміністративний договір може бути розірвано або за згодою сторін, або за рішенням суду, або у випадках, встановлених у самому договорі.

Порядок обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженої наказом Міністерства фінансів України №557 від 06.06.20017, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 03.08.2017 за №959/30827 не передбачає механізму одностороннього розірвання договору з боку податківців на підставі інформації про не знаходження за місцем знаходження платника податків або невідповідності юридичної адреси платника податків припису ст.93 ЦК України.

Розділ 9 договору №9200216532 від 09.10.2017 року не надає права одностороннього розірвання договору з боку податківців на підставі інформації про не знаходження за місцем знаходження платника податків або невідповідності юридичної адреси платника податків припису ст.93 ЦК України.

Згідно статті 93 Цивільного кодексу України місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.

Відповідно до пункту 45.2 статті 45 Податкового кодексу України податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Згідно з ч. 1 ст. 1 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - автоматизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців; місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені.

Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, відповідно до частини першої статті 7 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , створено з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.

Частиною першою статті 10 цього Закону передбачено, що якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою.

Частинами 1, 2, 5 статті 17 цього Закону передбачено, що відомості про юридичну особу (серед яких, зокрема, відомості про місцезнаходження юридичної особи) включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.

В Єдиному державному реєстрі містяться також відомості про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.

Згідно ст. 13 цього Закону у разі внесення до Єдиного державного реєстру запису про зміну відомостей про юридичну особу, які відповідно до цього Закону зазначаються у виписці з Єдиного державного реєстру, державний реєстратор повинен видати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) заявнику виписку з Єдиного державного реєстру у день отримання від органів статистики, доходів і зборів, Пенсійного фонду України відомостей про внесення відповідних відомостей до відомчих реєстрів.

Рішення про розірвання в односторонньому порядку договору № 9200216532 від 09.10.2017 року прийняте на підставі листа Чорноморської ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області від 11.04.2018 року № 814/7/15- 03-21-03, однак, копію зазначеного листа з боку відповідачів не було надано позивачу.

Відповідно до договору оренди офісного приміщення №19-11/15 від 27.11.2015 року, укладеного між ТОВ КОНСУЛ та ТОВ Талісман строй , позивач орендує приміщення за адресою: 67543 АДРЕСА_1 Одеська область АДРЕСА_1 Лиманський район, с. Визирка, вул. Олексія Ставніцера, буд. 60, корп.2, каб. 31Д, для розміщення офісу.

Зазначене приміщення належить ТОВ КОНСУЛ на підставі свідоцтва про право власності від 30 квітня 2009 року №40.

Таким чином, дані обставини свідчать про недостовірність інформації, що викладена у листі Чорноморської ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області від 11.04.2018 року №814/7/15-03-21 -03.

Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на дату розірвання договору про визнання електронних документів вбачається, що ТОВ Талісман Строй зареєстроване за адресою: 67543, Одеська область, Лиманський район, с. Визирка, вул. Олексія Ставніцера, буд. 60, корп.2, каб. 31Д.

Отже, наявна в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців інформація стосовно місцезнаходження юридичної особи - позивача повністю відповідає його місцезнаходженню, вказаному в договорі про визнання електронних документів №9200216532 від 09.10.2017 року.

Крім того, відповідно до пункту 9.1 розділу XII Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09 грудня 2011 року № 1588, контролюючі органи проводять внесення змін і доповнень до Єдиного банку даних юридичних осіб та Реєстру самозайнятих осіб на підставі:

інформації органів державної реєстрації;

інформації банків та інших фінансових установ про відкриття (закриття) рахунків платників податків;

документально підтвердженої інформації, що надається платниками податків;

інформації суб`єктів інформаційного обміну, уповноважених вчиняти будь- які реєстраційні дії стосовно платника податків;

рішення суду, що набрало законної сили;

даних перевірок платників податків.

Пунктом 9.5. вказаного Порядку зазначено, що відомості Єдиного банку даних юридичних осіб або Реєстру самозайнятих осіб можуть бути оновлені (доповнені, актуалізовані) контролюючими органами на підставі електронних даних інформаційного фонду ДРФО, ЄДРПОУ, Єдиного державного реєстру, інших державних реєстрів, ведення яких здійснюється органами державної влади.

При цьому, пунктом 9.6. вказаного Порядку, встановлено, що після оновлення відомостей Єдиного банку даних юридичних осіб або Реєстру самозайнятих осіб на підставі відомостей Єдиного державного реєстру про внесення змін до відомостей щодо юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців контролюючий орган передає до Єдиного державного реєстру відомості про внесення відповідних відомостей до реєстрів Центрального контролюючого органу із зазначенням: дати внесення даних до відомчого реєстру, дати та номера запису про взяття на облік, найменування та ідентифікаційного коду контролюючого органу, у якому платник податків перебуває на обліку.

Однак, таких дій не було зроблено з боку відповідачів.

Таким чином, ураховуючи положення Порядку обліку платників податків і зборів, підтверджена вищевказаною довідкою відсутність юридичної особи за зареєстрованим місцезнаходженням може мати значення для внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, вирішення питання про припинення цієї юридичної особи, анулювання реєстрації платника ПДВ тощо. Водночас, така довідка не може розглядатись як підстава, визначена договором про визнання електронних документів, для його одностороннього розірвання.

Зміна місця реєстрації платника має підтверджуватись відповідним записом в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Також, що пунктом 9 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 р., встановлено виключний перелік підстав для відмови у прийнятті податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації, а саме: 1) наявність помилок під час заповнення податкової накладної; 2) відсутність в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; 3) факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; 4) порушення вимог щодо наявності суми податку, обчисленої відповідно до пункту 200 1.3статті 200 1 Податкового кодексу України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); 5) порушення вимог, установлених пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 ПК України.

Як вбачається зі змісту квитанцій, при перевірці документів ДФС не були встановлені будь-які передбачені п.9 Порядку №1246 від 29.12.2010 підстави для неприйняття для реєстрації податкових накладних, надісланих ТОВ "Талісман строй", а отже, підстави для відмови в прийнятті для реєстрації податкових накладних відсутні.

Таким чином, дії Лиманської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС Одеській області та Головного управління ДФС в Одеської області щодо одностороннього розірвання договору про визнання електронних документів №9200216532 від 09.10.2017 року, укладеного між Товариством з обмеженою відповідальністю "Талісман строй" та Лиманською об`єднаною державної податкової інспекції Головного управління ДФС Одеській області є противоправними.

Процесуальні дії.

Ухвалою суду від 19.03.2019 року відкрито провадження за правилами загального позовного провадження.

Відповідно ст.162 КАС України відповідачу встановлено п`ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження для подання відзиву на позовну заяву.

Ухвалу про відкриття провадження по справі отримано представником відповідача Головного управління ДФС в Одеській області 22.03.2019 року, що підтверджується розпискою про отримання нарочно копії ухвали та адміністративного позову із додатком (а/с. 74).

09.04.2019 року за вх. № ЕП/2634/19 через канцелярію суду представником Головного управління ДФС в Одеській області Кисельов О.М. (за довіреністю) надано відзив на адміністративний позов (а/с.81-83).

Відзив обґрунтовано наступним.

Між ТОВ Талісман Строй (ЄДРПОУ 38722290) та Лиманською ОДПІ Головного управління ДФС в Одеській області укладено договір про визнання електронних документів від 09.10.2017 року № 9200216532.

У відповідності до пункту 4.1 Тимчасового порядку надходження та комп`ютерної обробки податкової звітності платників податків в електронному вигляді до органів ДПС України, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 26.11.2004 № 672, податкова звітність до органів державної податкової служби може бути подана (надіслана) в електронному вигляді до приймального шлюзу органу ДПС України за допомогою програмних засобів та будь-яких засобів телекомунікаційного зв`язку, які гарантують доставку електронного пакета звітних документів платника податків до органу ДПС протягом однієї години.

Податкова звітність в електронному вигляді подається до органу ДПС України за умови наявності: - програмного забезпечення у платника, що здійснює формування електронної податкової звітності в форматі, визначеному наказом ДПА України від 01.07.2004 N 357; вбудованого модуля забезпечення цілісності, автентичності та конфіденційності інформації при передачі електронної податкової звітності від платника податків до приймального шлюзу органу ДПС; модуля реалізації протоколу обміну інформацією між платником податків та приймальним шлюзом органу ДПС України;

- програмного забезпечення генерації особистих ключових елементів та заявки на сертифікат відкритого ключового елементу; - ключових елементів для забезпечення функціонування модуля забезпечення цілісності, автентичності та конфіденційності інформації при передачі електронної податкової звітності від платника податків до приймального шлюзу органу ДПС. Пунктом 4.8 Тимчасового порядку встановлено перелік заходів, які здійснюють органи ДПС, для включення платників податків в систему подання податкової звітності в електронному вигляді.

ДПІ районного рівня, зокрема, здійснюють наступні заходи: отримання від органу ДПС, де розташовано приймальний шлюз, перевірених файлів електронної податкової звітності ХМL-формату з забезпеченням цілісності, автентичності та конфіденційності інформації при передачі електронної податкової звітності (підрозділи автоматизації процесів оподаткування); імпорт отриманих та розшифрованих файлів ХМL -формату до баз даних податкової звітності з перевіркою їх на наявність арифметичних помилок та повноти заповнення податкових декларацій (розрахунків, звітів, довідок тощо) згідно з алгоритмами контролю (підрозділи автоматизації процесів оподаткування). Орган ДПС, де розташовано приймальний шлюз, зокрема, здійснює такі заходи: прийом електронної податкової звітності з перевіркою її на наявність арифметичних помилок та повноти заповнення податкових декларацій (розрахунків, звітів, довідок тощо) згідно з алгоритмами контролю (підрозділи автоматизації процесів оподаткування); передача до ДПІ перевірених файлів електронної податкової звітності ХМL-формату з забезпеченням цілісності, автентичності та конфіденційності інформації (підрозділи автоматизації процесів оподаткування).

Згідно Переліку органів ДПС України, де будуть розміщені приймальні шлюзи податкової звітності в електронному вигляді, який є додатком 2 до наказу Державної податкової адміністрації України від 26.11.2004 № 672 приймальний шлюз податкової звітності в електронному вигляді розміщений в ДПС у м. Києві (зона дії приймального шлюзу - м. Київ), ДПС України (зона дії приймального шлюзу - Україна).

Порядок обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 06 червня 2017 року № 557 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 серпня 2017 р. за № 959/30827, розроблений відповідно до ПК України. Цивільного кодексу України, Законів України Про електронні документи та електронний документообіг , Про електронний цифровий підпис , Про інформацію , Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах , Про телекомунікації , визначає основні організаційно-правові засади обміну електронними документами між суб`єктами електронного документообігу.

Пунктом 5. Інструкції передбачено обов`язки та права платника податків:

5.1 отримує в будь-якому включеному до системи подання податкових документів в електронному вигляді акредитованому центрі сертифікації ключів посилені сертифікати відкритих ключів посадових осіб юридичної особи, що мають право підпису (керівника, бухгалтера), та печатку юридичної особи. Платник податків фізична особа - суб`єкт підприємницької діяльності може обмежитись одним ключем ЕЦП. Особисті ключі знаходяться на ключових (електронних) носіях, що зберігаються в таємниці;

5.2 отримує в органі ДПС за місцем реєстрації або на WЕВ-сайті ДПА чи регіональної ДПА текст примірного договору про визнання електронних документів (додаток 1), безкоштовне спеціалізоване програмне забезпечення формування та подання до органів ДПС податкових документів в електронному вигляд ознайомившись з редакцією договору, заповнює необхідні реквізити, у тому числі вписує свою електронну адресу, підписує та скріплює печаткою два примірники договору (для фізичної особи суб`єкта підприємницької діяльності за наявності печатки);

5.3 надає до органу ДПС за місцем реєстрації підписані та скріплені печаткою два примірники договору та посилені сертифікати відкритих ключів на електронному носії;

5.4 після підписання договору в органі ДПС за місцем реєстрації отримує один примірник договору. При цьому ставить підпис у журналі обліку договорів про визнання електронних документів (додаток 2) для засвідчення того, що платнику податків було повернуто його примірник договору.

Статтею 93 Цивільного кодексу України передбачено, що місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності .чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.

Контролюючий орган, згідно вимог ПК України, зобов`язано перевіряти наявність та достовірність заповнення всіх обов`язкових реквізитів поданої податкової звітності, в тому числі місцезнаходження юридичної особи. В даному випадку у контролюючого органу є в наявності інформація, щодо відсутності ТОВ Талісман Строй за місцезнаходженням, тому у зв`язку із чим було відмовлено в прийняті документів, про що підприємством отримано квитанції в електронному вигляді.

16.05.2019 року за вх. № 17437/19 через канцелярію суду представником адвоката Мирончак А.П. надано відповідь на відзив, в якій зазначається (а/с. 100 - 104).

По - перше, Відповідачі зазначають, що їх робота з електронними документами передбачена Наказом ДПА України від 26.11.2004 року №672 Про затвердження, тимчасового порядку надходження та комп`ютерної обробки податкової звітності платників податків в електронному вигляді до органів ДПС України .

Відповідно до Указу Президента України від 3 жовтня 1992 р. Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади» та цього Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів Міністерств, інших органів виконавчої влади, затвердженого Постановою КМУ від 28 грудня 1992 р. № 731, вказаний наказ ДПА України станом на дату розгляду зазначеної справи не зареєстрований як нормативно-правовий акт.

Відповідно до п. 4 Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади, затвердженого Постановою КМУ від 28 грудня 1992 р. № 731 державній реєстрації підлягають нормативно-правові акти будь- якого виду (постанови, накази, інструкції тощо), якщо в них є одна або більше норм, що:

а) зачіпають соціально-економічні, політичні, особисті та інші права, свободи й законні інтереси громадян, проголошені й гарантовані Конституцією та законами України, Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року і протоколами до неї, міжнародними договорами України, згоду на обов`язковість яких надано Верховною Радою України, а також з урахуванням зобов`язань України у сфері європейської інтеграції та права Європейського Союзу (acquis ЄС), практики Європейського суду з прав людини, встановлюють новий або змінюють, доповнюють чи скасовують організаційно-правовий механізм їх реалізації;

б) мають міжвідомчий характер, тобто є обов`язковими для інших міністерств, органів виконавчої влади, а також органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій, що не входять до сфери управління органу, який видав нормативно-правовий акт.

Відповідачі, посилаються на Наказ ДПА України від 26.11.2004 року №672, як на нормативний акт, що регулює взаємовідносини щодо роботи з електронними документами між податковими органами та платниками податків, то вказаний Наказ повинен бути зареєстрований у відповідності до Указу Президента України від 3 жовтня 1992 р. "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади".

Таким чином, посилання на вказаний акт з боку Відповідачів є ніщо інше, як порушення ч.2 ст.19 Конституції України, а саме: органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

По-друге: подання податкових накладних.

Відповідно до п. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16, пп. 19-1.1.44 п. 19-1.1 ст. 19-1, пп. 20.1.7 п. 20.1 ст. 20 ПК України, платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Відповідно до п.201.1. ст. 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну В електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Принципи організації інформаційного обміну під час подання платниками податків податкової звітності до органів державної податкової служби України в електронній формі із використанням електронного цифрового підпису, визначені в Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженої наказом Міністерства фінансів України №557 від 06.06.20017, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 03.08.2017 за №959/30827 (далі - 557).

Згідно з Розділом 2 Порядку №557 платник податків здійснює формування та подання податкових документів в електронному вигляді відповідно до законодавства із застосуванням спеціалізованого програмного забезпечення формування податкових

документів, засобу КЗІ, керуючись цим Положенням та договором.

Отже, укладений між сторонами договір про визнання електронних документів №9200216532 від 09.10.2017 року є адміністративним договором, істотні умови якого визначаються, зокрема, положеннями цивільного законодавства.

Відповідно до п.14 Розділу 3 Порядку №557 від 06.06.200 17року дія Договору та пов`язаних з ним Повідомлень припиняється за ініціативи підписувань Заяви про приєднання до Договору (керівника), поданої з дотриманням передбаченої пунктом 15 цього розділу процедури, або за наявності однієї з таких підстав:

отримання інформації від АЦСК про завершення строку чинності (або скасування) посиленого сертифіката керівника;

отримання інформації з Єдиного державного реєстру про зміну керівника;

отримання інформації з Єдиного державного реєстру про державну реєстрацію припинення юридичної особи;

наявність в Реєстрі самозайнятих осіб інформації про зняття з обліку самозайнятої особи як платника податків в контролюючому органі;

наявність у Державному реєстрі інформації про закриття реєстраційного номера облікової картки платника податків підписувана Заяви про приєднання до Договору керівника) у зв`язку зі смертю.

Отже, Порядок №557 не передбачає механізму одностороннього розірвання договору з боку податківців на підставі інформації про не находження за місцем знаходження платника податків або невідповідності юридичної адреси платника податків припису ст.93 ЦК України, яка отримане не : Єдиного державного реєстру.

По-третє: діяльність підприємства.

Згідно відповіді Лиманської об`єднаної ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області №380/10/15-17-08-01-31 від 14.06.2018 року на неодноразові звернення позивача, останнього було повідомлено, що в односторонньому порядку розірвано Договір №9200216532 від09.10.2017 року про визнання електронних документів у зв`язку з відсутністю платника за податковою адресою. Підставою таких дій слугував виключно лист від 11.04.2018 року за №8174/15-03-21-03, Чорноморської ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області, про проведені заходи, за результатами яких встановлено, що за податковою адресою ТОВ Талісман Строй , а саме: 67543, Одеська область, Лиманський район, с. Визирка, вул. Олексія Ставніцера, буд. 60, корп.2 каб. 31Д, - не занадиться.

На адресу позивача, надійшов лист від Головного управління ДФС в Одеській області від 20.06.2018 року за №9340/10/15-32-08-04-10, яким було вказано, що на підставі даних Лиманської об`єднаної ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області податкова адреса ТОВ Талісман строй не відповідає вимогам ст. 93 ЦК України та не встановлено місцезнаходження позивача за юридичною адресою.

Такими діями, Відповідачі заблокували діяльність позивача щодо можливості реєстрації податкових накладних.

Таким чином, в зв`язку з припиненням з боку Відповідачів в односторонньому порядку Договору про визнання електронних документів №9200216532 від 09.10.2017 року, Позивач був позбавлений обов`язку щодо подання податкових накладних з податку на додану вартість, так як подати їх в паперовій формі є неможливим з огляду на положення п.2,01.1 ст.201 П України.

Позивач, до моменту подачі позову здійснюючи господарську діяльність (надавав послуги, виконував роботи), був позбавлений можливості реєстрації податкових накладних, а саме: від 23.04.2018 року №1, №2, №3, від 20.06.2018 року №1, від 11.06.2018 року №2, від 18.07.2018 року №1, від :3.08.2018 року №1, від 28.08.2018 року №2, №3, №4, №5, від 08.10.2018 року № 1, від 19.10.2018 року №2, №3, від 05.11.2018 року №1, №2, №3, від 27.11.2018 року №4, №5, від 19.12.2018 року №1, від 26.12.2018 року №2, від 27.12.2018 року №3, №4, №5, від 28.12.2018 року №6, №7, №8. (з відповіддю на відзив, додаються первинні документи, які слугували підставою, для складання відповідних податкових накладних).

Такі дії відповідачів є порушенням не тільки норм податкового законодавства, але ст.67 Конституції України, яка зазначає на обов`язок кожного планувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ

15.05.2013 року зареєстровано юридичну особу ТОВ Талісман Строй за адресою: 67543, Одеська область, Лиманський район, с. Визирка, вул. Олексія Ставніцера, буд. 60, корп.2, каб. 31 Д, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

З 16.05.2013 року позивач перебуває на обліку у Лиманській об`єднаній державній податковій інспекції м Головного управління ДФС в Одеській області.

Між ТОВ Талісман Строй (ЄДРПОУ 38722290) та Лиманською ОДПІ Головного управління ДФС в Одеській області укладено договір про визнання електронних документів від 09.10.2017 року № 9200216532.

Предметом Договору є визнання податкових документів, поданих платником податків в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису до органу ДПС засобами телекомунікаційного зв`язку або на електронних носіях, як оригіналу, відповідно до п. 1 р.1 зазначеного Договору.

Умовами вказаного договору передбачено обов`язок органу ДФС забезпечити приймання податкових документів в електронному вигляді платника податків у терміни, визначені законодавством для податкових документів в паперовому вигляді та їх комп`ютерну обробку; забезпечити відправлення квитанції на електронну адресу платника податків (п.3 р. 3 Договору).

11.04.2018 року ТОВ Талісман строй при реєстрації податкової накладної отримала квитанцію №1, в якій зазначено про відсутність з платником договору приєднання, який визначає права та обов`язки сторін в процесі електронного документообігу. Надішліть заяву про приєднання до договору.

РЕЛЕВАНТНІ ДЖЕРЕЛА ПРАВА.

Стаття 19 Конституції України.

Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У Науковому висновку щодо меж дискреційного повноваження суб`єкта владних повноважень та судового контролю за його реалізацією , опублікованому на офіційному сайті Верховного Суду, зазначено, що дискреційне повноваження може полягати у виборі діяти, чи без діяти, а якщо діяти, то у виборі варіанту рішення чи дії серед варіантів, що прямо або опосередковано закріплені у законі .

Суд перевіряє дії відповідача на відповідність вимогам ч.2-3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до ст. 6 Конвенції Кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення .

Податковий кодекс України:

Підпункт 14.1.60 пункту 14.1 статті 14.

Єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Пункт 201.1 статті 201.

На дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пункт 201.10 статті 201.

При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Згідно із статтею 14 Закону України Про електронні документи та електронний документообіг електронний документообіг здійснюється відповідно до законодавства України або на підставі договорів, що визначають взаємовідносини суб`єктів електронного документообігу. Використання електронного документа у цивільних відносинах здійснюється згідно із загальними вимогами вчинення правочинів, встановлених цивільним законодавством.

Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, який визначає механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних.

Пунктом 5 цього Порядку визначено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 р.

Пункт 1.

Цей Порядок визначає механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних.

Пункт 2.

Операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації.

Пункт 3.

Операційний день триває з 0 до 23-ї години.

Пункт 13.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Пункт 14.

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

Пункт 15.

У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.

12. Порядок обміну електронними документами з контролюючими органами, затверджений наказом Міністерства Фінансів України від 06.06.2017 №557 (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин):

Пункт 2.

Операційний день - частина дня, протягом якої за наявності технічної можливості здійснюється електронний документообіг.

Перша квитанція - електронне повідомлення, що формується у форматі (стандарті), затвердженому в установленому законодавством порядку, програмним забезпеченням контролюючого органу за результатами автоматизованої перевірки електронного документа та засвідчує факт і час отримання такого електронного документа в момент такого отримання;

Друга квитанція - електронне повідомлення, що формується у форматі, затвердженому в установленому законодавством порядку, програмним забезпеченням контролюючого органу (адресатом) за результатами ідентифікації, обробки електронного документа та засвідчує факт і час приймання (неприймання) чи реєстрації такого електронного документа;

Пункт 11.

Перша квитанція надсилається автору електронного документа протягом двох годин з часу його отримання контролюючим органом, в іншому разі - протягом перших двох годин наступного операційного дня.

У першій квитанції, що формується за результатами автоматизованої перевірки, зазначеної у пункті 10 цього розділу, повідомляється про результати такої перевірки. У разі негативних результатів автоматизованої перевірки у першій квитанції повідомляється про неприйняття електронного документа із зазначенням причин, у такому випадку друга квитанція не формується. На першу квитанцію накладається електронна печатка контролюючого органу, здійснюється її шифрування та надсилання автору електронного документа. Другий примірник першої квитанції в електронному вигляді зберігається в контролюючому органі.

Якщо автору протягом встановленого строку після відправки електронного документа не надійшла перша квитанція, електронний документ вважається не одержаним адресатом.

ВИСНОВКИ СУДУ.

Згідно зі статтею 14 Закону України Про електронні документи та електронний документообіг електронний документообіг здійснюється відповідно до законодавства України або на підставі договорів, що визначають взаємовідносини суб`єктів електронного документообігу. Використання електронного документа у цивільних відносинах здійснюється згідно із загальними вимогами вчинення правочинів, встановлених цивільним законодавством.

Згідно частини першої статті 626 Цивільного кодексу України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.

Відповідно до статті 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.

Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору.

У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим.

Отже, адміністративний договір може бути розірвано або за згодою сторін, або за рішенням суду, або у випадках, встановлених у самому договорі.

Як встановлено судом договір про визнання електронних документів розірвано відповідачем в односторонньому порядку.

При цьому, відповідачем зазначено про наявність інформація, щодо відсутності ТОВ Талісман Строй за місцезнаходженням.

Відповідно до пункту 45.2 статті 45 Податкового кодексу України, податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Частиною 1 статті 16, частинами 1, 3 статті 18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" (в редакції, чинній на час виникнення спірних відносин), єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців з Єдиного державного реєстру.

Якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.

Якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, не були до нього внесені, вони не можуть бути використані в спорі з третьою особою, крім випадків, коли третя особа знала або могла знати ці відомості.

З урахуванням викладеного суд приходить до висновку, що єдиним належним доказом зміни юридичною особою місцезнаходження є дані з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Відсутність даних про зміну місця реєстрації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців у спірний період свідчить про безпідставність дій податкового органу щодо розірвання договору в односторонньому порядку.

Вказана правова позиція висловлена у Постанові ВС від 28 травня 2019 року справа №826/6761/16.

Пунктом 45.2 статті 45 Податкового кодексу України (нормативно-правові акти в редакції, що діяла на момент спірних правовідносин) встановлено, що податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців регулює Закон України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань № 755-IV від 15 травня 2003 року.

Частиною 1 статті 10 вказаного Закону визначено, якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою.

З урахуванням зазначеного, Суд погоджується з висновком судів попередніх інстанцій, що належним доказом зміни платником податків місцезнаходження, є відповідний запис державного реєстратора в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Крім того, суд вважає за необхідне зазначити що в межах спірних правовідносин законодавством встановлено виключні випадки, які дають право податковому органу розірвати договір в односторонньому порядку, а саме: у випадку ненадання платником податків нового посиленого сертифіката (сертифікатів) відкритого ключа замість скасованих або в разі зміни платником місця реєстрації.

У зв`язку з наведеним слід зазначити, що згідно з абзацом першим пункту 45.2 статті 45 ПК України податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Відсутність даних про зміну місця реєстрації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців у спірний період свідчить про безпідставність дій податкового органу щодо розірвання договору в односторонньому порядку.

З урахуванням викладеного суд дійшов висновку про визнання протиправними дії Лиманської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС Одеській області та Головного управління ДФС в Одеській області щодо одностороннього розірвання договору про визнання електронних документів №9200216532 від 09.10.2017 р., укладеного між Товариством з обмеженою відповідальністю "Талісман Строй" та Лиманською об`єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС Одеській області.

Суд відмовляє у задоволенні вимог щодо:

- визнання протиправними дії Лиманської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС Одеській області та Головного управління ДФС в Одеській області щодо неприйняття податкових документів Товариства з обмеженою відповідальністю Талісман Строй , а саме: податкових накладних з податку на додану вартість від 23.04.2018 року №1, №2, №3, від 20.06.2018 року №1, від 11.06.2018 року №2, від 18.07.2018 року №1, від 13.08.2018 року №1, від 28.08.2018 року №2, №3, №4, №5, від 08.10.2018 року № 1, від 19.10.2018 року №2, №3, від 05.11.2018 року №1, №2, №3, від 27.11.2018 року №4, №5, від 19.12.2018 року №1, від 26.12.2018 року №2, від 27.12.2018 року №3, №4, №5, від 28.12.2018 року №6, №7, №8 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних та визнати їх зареєстрованими;

- зобов`язання Лиманської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС Одеській області та Головне управління ДФС в Одеській області поновити дію договору про визнання електронних документів від 09.10.2017 року №9200216532, укладеного між Товариством з обмеженою відповідальністю "Талісман Строй" та Лиманською об`єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС Одеській області;

- зобов`язаня Лиманську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС Одеській області та Головне управління ДФС в Одеській області забезпечити реєстрацію та прийняття податкових документів в електронному вигляді від Товариства з обмеженою відповідальністю "Талісман Строй" з огляду на наступне.

Підстави для розірвання в односторонньому порядку договору про визнання електронних документів № 9200216532 від 09.10.2017 р. виникли за наслідками реєстрації податкової накладної від 11.04.2018 р., за наслідками чого отримано квитанцію в якій зазначено: про відсутність з платником договору приєднання, який визначає права та обов`язки сторін в процесі електронного документообігу. Надішліть заяву про приєднання до договору.

При цьому квитанції до суду не надано.

ТОВ "Талісман Строй" не надано суду належних доказів в розумінні приписів ст. 73 КАС щодо вчинення дій по наданню договору приєднання, який визначає права та обов`язки сторін в процесі електронного документообігу на якій ТОВ вказує, як на підставу не прийняття ПН.

Реєстрація податкової накладної в ЄРПН є обов`язком постачальника товарів чи послуг, однак цьому обов`язку кореспондує обов`язок податкового органу прийняти та зареєструвати надану платником податку - продавцем податкову накладну в ЄРПН. Відмовити у прийнятті для реєстрації податкових наданих ДФС може лише в разі, якщо: надіслані податкові накладні сформовано з порушенням вимог, передбачених п. 201.1 ПКУ.

При цьому, суд вважає за необхідне зазначити, що визнання протиправними дії щодо розірвання договору не поновлює договір з моменту набрання сили судовим рішенням, а визначає договір як такий, що не розривався.

Крім того, суду не надано доказів які б, вказували на направлення ТОВ Талісман Строй податкових накладних з податку на додану вартість від 23.04.2018 року №1, №2, №3, від 20.06.2018 року №1, від 11.06.2018 року №2, від 18.07.2018 року №1, від 13.08.2018 року №1, від 28.08.2018 року №2, №3, №4, №5, від 08.10.2018 року № 1, від 19.10.2018 року №2, №3, від 05.11.2018 року №1, №2, №3, від 27.11.2018 року №4, №5, від 19.12.2018 року №1, від 26.12.2018 року №2, від 27.12.2018 року №3, №4, №5, від 28.12.2018 року №6, №7, №8 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних а податковим органом вчинення дій по відмові в їх реєстрації.

Тоді як приписами чинного ПКУ та Порядком № 1246 встановлено механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних, зокрема:

4. До Реєстру вносяться відомості щодо податкових накладних та/або розрахунків коригування, які прийняті до Реєстру та підлягають реєстрації, реєстрацію яких зупинено, а також щодо яких у встановленому порядку прийнято рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації.

5. Податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200 1 .3, 200 1 .9 статті 200 1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній / розрахунку коригування.

13. За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

14. Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

15. У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.

Слід зазначити, що Конституція України (в редакції станом на 30.09.2016 року) містить статтю 124 …Юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір та будь-яке кримінальне обвинувачення. У передбачених законом випадках суди розглядають також інші справи. , яка визначає можливість судового захисту за наявності юридичного спору.

Юридичний спір - це юридичний конфлікт між учасниками правовідносин, у якому кожен з учасників правовідносин захищає свої суб`єктивні права. Правові спори виникають внаслідок порушення суб`єктивних прав у результаті протиправних дій, а також у разі невизнання або оспорювання суб`єктивних прав.

Кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси (ч.1 ст. 5 КАС України).

Під порушенням слід розуміти такий стан суб`єктивного права, за якого воно зазнало протиправного впливу з боку правопорушника, внаслідок чого суб`єктивне право особи зменшилося або зникло як таке, порушення права пов`язано з позбавленням можливості здійснити, реалізувати своє право повністю або частково.

Таким чином, у розумінні закону, суб`єктивне право на захист - це юридично закріплена можливість особи використати заходи правоохоронного характеру для поновлення порушеного права і припинення дій, які порушують це право.

Захист, відновлення порушеного або оспорюваного права чи охоронюваного законом інтересу відбувається, в тому числі, шляхом звернення з позовом до суду.

Наведена позиція ґрунтується на тому, що під захистом права розуміється державно-примусова діяльність, спрямована на відновлення порушеного права суб`єкта правовідносин та забезпечення виконання юридичного обов`язку зобов`язаною стороною, внаслідок чого реально відбудеться припинення порушення (чи оспорювання) прав цього суб`єкта, він компенсує витрати, що виникли у зв`язку з порушенням його прав, або в інший спосіб нівелює негативні наслідки порушення його прав.

При цьому, застосування конкретного способу захисту цивільного права залежить як від змісту суб`єктивного права, за захистом якого звернулася особа, так і від характеру його порушення…

Суд звертається до правової позиції, висловленої в постанові Верховного Суду від 08.05.2018 у справі 922/1249/17.

Згідно зі ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Керуючись ст. ст. 139, 242, 246, 250, 251, 255, 295, 297 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Талісман Строй» до Головного управління ДФС в Одеській області, Лиманської об`єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС в Одеській області про визнання протиправними дій та зобов`язати вчинити дії - задовольнити частково.

Визнати протиправним дії Лиманської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС Одеській області та Головного управління ДФС в Одеській області щодо одностороннього розірвання договору про визнання електронних документів №9200216532 від 09.10.2017 р., укладеного між Товариством з обмеженою відповідальністю "Талісман Строй" та Лиманською об`єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС Одеській області.

В задоволенні вимог щодо

- визнання протиправними дії Лиманської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС Одеській області та Головного управління ДФС в Одеській області щодо неприйняття податкових документів Товариства з обмеженою відповідальністю Талісман Строй , а саме: податкових накладних з податку на додану вартість від 23.04.2018 року №1, №2, №3, від 20.06.2018 року №1, від 11.06.2018 року №2, від 18.07.2018 року №1, від 13.08.2018 року №1, від 28.08.2018 року №2, №3, №4, №5, від 08.10.2018 року № 1, від 19.10.2018 року №2, №3, від 05.11.2018 року №1, №2, №3, від 27.11.2018 року №4, №5, від 19.12.2018 року №1, від 26.12.2018 року №2, від 27.12.2018 року №3, №4, №5, від 28.12.2018 року №6, №7, №8 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних та визнати їх зареєстрованими;

- зобов`язання Лиманської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС Одеській області та Головне управління ДФС в Одеській області поновити дію договору про визнання електронних документів від 09.10.2017 року №9200216532, укладеного між Товариством з обмеженою відповідальністю "Талісман Строй" та Лиманською об`єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС Одеській області;

- зобов`язаня Лиманську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС Одеській області та Головне управління ДФС в Одеській області забезпечити реєстрацію та прийняття податкових документів в електронному вигляді від Товариства з обмеженою відповідальністю "Талісман Строй" - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в порядку та у строки, встановлені ст. ст. 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України

Пунктом 15.5 розділу VII «Перехідні положення» КАС України від 03 жовтня 2017 року визначено, що до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи зберігаються порядок подачі апеляційних скарг та направлення їх до суду апеляційної інстанції, встановлені Кодексом адміністративного судочинства України від 06 липня 2005 року.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Талісман Строй» - код ЄДПРОУ 38722290, місцезнаходження: 67543, Одеська область, Лиманський район, с. Визирка, вул. Олексія Ставніцера 60 корп. 2)

Головне управління ДФС в Одеській області - код ЄДПРОУ 39398646, місцезнаходження: 68044, м. Одеса, вул. Семінарська 5

Лиманська об`єднана державна податкова інспекція ГУ ДФС в Одеській області - код ЄДПРОУ 39526842, місцезнаходження: 67500, Одеська область, смт. Доброслав, пр-т 40 річчя Визволення 7

Головуючий суддя Токмілова Л.М.

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.06.2019
Оприлюднено23.06.2019
Номер документу82536712
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/1513/19

Ухвала від 09.10.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 29.08.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 23.07.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Рішення від 21.06.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л. М.

Ухвала від 19.03.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні