Постанова
від 31.05.2019 по справі 760/3606/19
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження №3/760/4664/19

у справі №760/3606/19

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 травня 2019 року суддя Солом`янський районний суд м. Києва Шереметьєва Л. А., при секретарі Гак Г. М., за участю представника Київської міської митниці ДФС України Панькіна Д.В., представника особи, що притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 - керівника ТОВ АНТАРЕКС-А (ЄДРПОУ 38150715, Україна, 01103, м. Київ, вул. Кіквідзе, буд. 26, кв. (офіс) 64), зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП) НОМЕР_1 , за порушення митних правил, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України, суд

В С Т А Н О В И В :

21 лютого 2017 року в зоні діяльності Волинської митниці ДФС (Відділи митного оформлення 1-4 митного поста Ягодин , пункт пропуску Ягодин - Дорогуск ) через митний кордон України з території Королівства Нідерланди вантажним автомобілем з д.н.з. НОМЕР_2 / НОМЕР_3 на підставі рахунка-фактури (інвойсу) від 17 лютого 2017 року № 8021541, автотранспортної накладної від 17 лютого 2017 року № 17000265 та книжки МДП № YX77319916 за попередньою митною декларацією від 17 лютого 2017 року № 100000000/2017/809174 на адресу TOB АНТАРЕКС-А переміщено товари дефлектори капоту та вікон, частини диференціалів, шланги для накачування коліс, втулки амортизатора, частини лебідок, сайлентблоки. рекламна продукція, буксировочні шлеї, зачепи, троси для лебідок, скло, болти, ресори, пружини, автокомпресори, амортизатори, гальмівні колодки, гальмівні супорти, захист двигуна і трансмісії, лебідки тощо , загальною вагою брутто 4 617,00 кг. вартістю 15 249, 42 доларів США згідно з вищезазначеним рахунком-фактурою (інвойсом).

23 лютого 2017 року зазначені товари доставлено до Київської міської митниці ДФС, та 24 лютого 2017 року керівником ТОВ АНТАРЕКС-А ОСОБА_2. заявлені до митного контролю та оформлення шляхом електронного декларування у ВМО № 4 м/п Західний (м. Київ, бульвар Гавела Вацлава, 8а) за митною декларацією типу 1М/40/ДЕ № 100250004/2017/314974, оформлені та випущені у вільний обіг.

Відповідно до відомостей, поданих до митного контролю та оформлення товаросупровідних документів, поставка вищевказаних товарів здійснювалась з території Королівства Нідерланди від компанії AB СОМ SERVICES B.V. (Нідерланди) на виконання умов зовнішньоекономічного договору (контракту) № 1 від 27.09.2016, укладеного між компанією BRADFORD TECHNOLOGIES ELP (Сполучене Королівство Великобританії та Північної Ірландії) та TOB АНТАРЕКС- А .

З метою з`ясування обставин здійснення зовнішньоекономічних операцій з товарами, що надійшли на адресу ТОВ АНТАРЕКС-А , в тому числі й тих, митне оформлення яких здійснено за вказаною вище митною декларацією, в Порядку направлення запитів Державної митної служби України до митних служб іноземних держав або їх інформування, затвердженому наказом Державної митної служби України від 06 липня 2005 року № 639, Київською міською митницею ДФС листом від 27 березня 2018 року № 951/8/26-70-2-04 на адресу Департаменту організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Державної фіскальної служби України направлено проекти запитів до митних органів Королівства Нідерланди та Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії .

03 грудня 2018 року листом Департаменту організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Державної фіскальної служби України від 26 листопада 2018 року № 36865/7/99-99-20-02-01-17 на адресу Київської міської митниці ДФС надійшли матеріали відповіді митної адміністрації Королівства Нідерланди (вх. КММ від 03 грудня 2018 року № 5153/8) на запит про падання взаємної адміністративної допомоги у проведенні перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи ТОВ АНТАРЕКС-А під час здійснення зовнішньоекономічних операцій з товарами, митне оформлення яких здійснено, серед інших, за митною декларацією типу ІМ/40/ДЕ від 24 лютого 2017 року № 100250004/2017/314974.

Митна адміністрація Королівства Нідерланди у своїй відповіді повідомила, що компанія AB СОМ SERVICES B.V. (Нідерланди), яка зазначена в поданих до митного контролю та оформлення документах у якості відправника товарів, виступала виключно перевізником, на складі якої здійснювалась консолідація товарів, та якою здійснювалось оформлення книжок МДП, на підставі яких ці товари в подальшому відправлялись до України.

Митною адміністрацією Королівства Нідерланди до своєї відповіді додано копії документів, на підставі яких товари, митне оформлення яких здійснено за митною декларацією типу ІМ/40/ДЕ від 24 лютого 2017 року № 100250004/2017/314974, було розміщено на складі компанії AB СОМ SERVICES B.V. (Нідерланди), консолідовано, та відправлено до України за книжкою МДП № RX77323700.

З наданих митною адміністрацією Королівства Нідерланди копій документів слідує, що товари, які були об`єктом перевірки, були оформлені у процедурі транзиту за супровідним документом № 17NL0005111В3639F6 до книжки МДП № RX77323700 на підставі експортних декларацій Королівства № 17NLIZ9TFXAJPHWD57, № 17NLIZ8MSGABCAWD5, № 17NLIZ8M7VAY9CWD58 та експортних декларацій Чеської Республіки № 17CZ610U0020PGRD74, № НОМЕР_4 .

За результатами опрацювання відомостей перелічених вище експортних декларацій встановлено:

-митна декларація типу ЕХ А в„– 17NLIZ9TFXAJPHWD57 та рахунок-фактура (інвойс) від 29 грудня 2016 року № 902069 RI стосуються товарів лебідки, їх частини та аксесуари загальною вагою брутто 1 713,00 кг. вартістю 30 989,46 доларів США, продавцем яких виступала компанія WARN INDUSTRIES, INC. (CШA), кінцевим одержувачем/імпортером/покупцем - ORC LTD (TOB ОРЦ (вул. Ванди Василевської, 10, м. Київ, 04116, Україна);

-митна декларація типу ЕХ А в„– 17NLIZ8MSGABCAWD55 та рахунок-фактура (інвойс) від 17 листопада 2016 року № 2016/1 стосуються товарів дефлектори вікон та капоту, розширювачі крила загальною вагою брутто 627,00 кг. вартістю 11 278,85 фунтів стерлінгів, відправником/експортером/продавцем яких виступала компанія EGR UNITED KINGDOM LTD (Сполучене Королівство Великобританії та Північної Ірландії), одержувачем/імпортером/покупцем - NAVIGATOR LTD (TOB НАВІГАТОР (вул. Ванди Василевської, 13/1, м. Київ. 04116. Україна);

-митна декларація типу ЕХ А № 17CZ61000020PGRD74 стосується товарів частини та аксесуари транспортних засобів загальною вагою брутто 2 067,00 кг, вартістю 669 141,00 чеських крон, відправником/експортером яких виступала компанія ARB EUROPE S.R.O. (Чеська Республіка), одержувачем/імпортером - ORC LTD (TOB ОРЦ (вул. Ванди Василевської, 10. м. Київ, 04116. Україна);

-митна декларація типу ЕХ А в„– 17 NLIZ8M7VAY9CWD58 стосується товарів частини та пристрої моторних транспортних засобів - гальмові системи, їх частини загальною вагою брутто 109, 00 кг., статистичною вартістю 4 940, 00 євро відправником/експортером яких виступала компанія MOTORQUALITY S.P.A (Італійська Республіка), одержувачем/імпортером - ORC LTD (TOB ОРЦ (вул. Ванди Василевської, 12/16, м. Київ, 04116, Україна);

-митна декларація типу ЕХ А в„– 17CZ6100002KE6XTV7 та рахунок-фактура (інвойс) від 02 лютого 2017 року № 4013889 стосуються товарів лебідки загальною вагою брутто 101.00 кг, вартістю 705, 82 євро, відправником/експортером/продавцем яких виступала компанія ARB EUROPE S.R.O. (Чеська Республіка), одержувачем/імпортером/покупцем - ORC LTD (вул. Ванди Василевської, 10, м. Київ. 04116. Україна).

17 грудня 2018 року листом Департаменту організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Державної фіскальної служби України від 13 грудня 2018 року № 38769/7/99-99-20-02-01-17 на адресу Київської міської митниці ДФС надійшли матеріали відповіді митної адміністрації Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії (вх. КММ від 17 грудня 2018 року № 5389/8) на запит про надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки законності ввезення на митну територію України товарів на адресу TOB АНТАРЕКС-А , поставки яких здійснювались на виконання умов зовнішньоекономічного договору (контракту) № 1 від 27 вересня 2016 року, укладеного між останнім та компанією BRADFORD TECHNOLOGIES LLP (Сполучене Королівство Великобританії та Північної Ірландії ).

Митні органи Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії інформували, що компанія BRADFORD TECHNOLOGIES LLP , яка відповідно до поданих до митного контролю та оформлення документів виступала продавцем товарів, значиться зареєстрованою в Домі Компаній за номером ОСЗ18849, а її дійсна адреса - Office 8. 176 Fincley Road, London, NW3 6BT є адресою, де зареєстрована велика кількість різних компаній і комерційні записи за цією адресою не зберігаються.

Крім того, митні органи Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії повідомили про те, що компанія BRADFORD TECHNOLOGIES LLP не має директорів та не зареєстрована в митних записах відповідного департаменту.

Таким чином, проведеною перевіркою встановлено, що товари дефлектори капоту та вікон, частини диференціалів, шланги для накачування коліс, втулки амортизатора, частини лебідок, сайлентблоки, рекламна продукція, буксировочні шлеї, зачепи, гроси для лебідок, скло, болти, ресори, пружини, автокомпресори. амортизатори, гальмівні колодки, гальмівні супорти, захист двигуна і трансмісії, лебідки тощо , загальною вагою брутто 4 617.00 кг, вартістю 30 989,46 доларів США, 11 278,85 фунтів стерлінгів, 669 141,00 чеських крон та 5 645, 82 євро або 2 042 432,64 гр. переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.

На думку митного органу дії громадянина України ОСОБА_2 призвели до переміщення товарів загальною вартістю 2 042 432,64 гр. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.

Представник Київської міської митниці ДФС у судовому засіданні підтримав позицію митниці та просив притягнути ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України, посилаючись на те, що матеріали адміністративної справи містять достатньо доказів на підтвердження порушення митних правил з боку останнього.

Представник особи, що притягується до адміністративної відповідальності, в судовому засіданні заперечував проти обставин, викладених в протоколі, посилаючись на те, що висновки ДФС не відповідають дійсності, ґрунтуються на припущеннях, а в діях ОСОБА_2 відсутній склад адміністративного правопорушення.

Крмі того, звернув увагу на те, що постанова суду, якою матеріали справи були направлені для додаткової перевірки, не виконана, матеріали митних органів інших країн, на підставі яких був складений протокол про порушення митних правил, не перекладені українською мовою.

Заслухавши учасників судового розгляду, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку про закриття провадження в справі, виходячи з наступного.

Відповідно до статті 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи МК чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Частиною першою статті 483 МК України передбачено відповідальність особи за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару, згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

У цьому розумінні переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю може бути вчинено одним із способів, перелічених у ст. 483 МК України.

Таким чином, основним безпосереднім об`єктом є встановлений порядок переміщення товарів та ТЗ через митний кордон України.

Об`єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.

Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.

Необхідно враховувати, що підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск предметів через митний кордон.

Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів тощо.

Відповідно до постанови Пленуму Верховного Суду України №8 від 03 червня 2005 року Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил документами, що містять неправдиві дані, є такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості предметів, щодо їх відправника чи одержувача, щодо держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо не відповідають дійсності.

Суб`єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.

Разом з тим, з протоколу про порушення митних правил від 11 січня 2019 року та доданих до нього документів вбачається, що підставою для порушення справи про порушення митних правил, складання протоколу, послугувала відповідь митної адміністрації Королівства Нідерланди з доданими до неї документами, а також відповідь митних органів Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії з повідомленням про те, що компанія BRADFORD TECHNOLOGIES LLP , яка відповідно до поданих до митного контролю та оформлення документів виступала продавцем товарів, значиться зареєстрованою в Домі Компаній за номером ОСЗ18849, проте її дійсна адреса - Office 8. 176 Fincley Road, London, NW3 6BT є адресою, де зареєстрована велика кількість різних компаній і комерційні записи за цією адресою не зберігаються.

Проте, зазначені відповіді не можуть визначатись офіційним повідомленням про вчинене правопорушення, оскільки в них відсутні повідомлення про будь-які правопорушення.

Дані відповіді та наявні в них документи також не можуть визнаватися як докази, що вказують на вчинення саме ОСОБА_2 порушення митних правил.

Так, з документів, наданих митною адміністрацією Королівства Нідерланди вбачається, що ні ТОВ АНТАРЕКС-А , ні ОСОБА_2 фігурантами правовідносин, щодо поставки товарів, зазначених в експортних митних деклараціях не виступає.

Зазначені документи також не містять підтвердження, що надана в них інформація будь-яким чином стосується поставлених товарів на виконання контракту № 1 від 27 вересня 2016 року, укладеного між компанією BRADFORD TECHNOLOGIES LLP та ТОВ АНТАРЕКС-А .

В свою чергу відповідь, надана митними органами Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії не містить підтвердження порушення ТОВ АНТАРЕКС-А та ОСОБА_2 митних правил.

Відповідно до ст.ст. 49, 58 МК України митною вартістю товарів, що переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за товари, якщо вони продаються на експорт в Україну.

З матеріалів справи вбачається, що 27 вересня 2016 року між ТОВ АНТАРЕКС-А , директором якого є ОСОБА_2 , та компанією BRADFORD TECHNOLOGIES LLP укладено контракт № 1, за умовами якого ТОВ АНТАРЕКС-А придбаває у компанії BRADFORD TECHNOLOGIES LLP партії товару, визначеного в інвойсах та на умовах, вказаних у відповідних інвойсах.

Згідно п. 4.3 Контракту постачальником товару може виступати третя особа.

24 лютого 2017 року керівником ТОВ АНТАРЕКС-А ОСОБА_2. заявлені до митного контролю та оформлення шляхом електронного декларування у ВМО № 4 м/п Західний (м. Київ, бульвар Гавела Вацлава, 8а) за митною декларацією типу 1М/40/ДЕ № 100250004/2017/314974 товари дефлектори капоту та вікон, частини диференціалів, шланги для накачування коліс, втулки амортизатора, частини лебідок, сайлентблоки. рекламна продукція, буксировочні шлеї, зачепи, троси для лебідок, скло, болти, ресори, пружини, автокомпресори, амортизатори, гальмівні колодки, гальмівні супорти, захист двигуна і трансмісії, лебідки тощо , загальною вагою брутто 4 617,00 кг. вартістю 15 249, 42 доларів США згідно з вищезазначеним рахунком-фактурою (інвойсом).

Відповідно до відомостей поданих до митного контролю та оформлення товаросупровідних документів, поставка вищевказаних товарів здійснювалась з території Королівства Нідерланди від компанії AB СОМ SERVICES B.V. (Нідерланди) на виконання умов зовнішньоекономічного договору (контракту) № 1 від 27.09.2016, укладеного між компанією BRADFORD TECHNOLOGIES ELP (Сполучене Королівство Великобританії та Північної Ірландії) та TOB АНТАРЕКС- А .

Надані митними органами документи та відповіді, отримані від митної адміністрації Королівства Нідерланди, не містять будь-яких доказів порушення керівником ТОВ АНТАРЕКС-А ОСОБА_2. митних правил шляхом надання до митного органу документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.

Згідно з ч. 7 ст. 257 МК України перелік відомостей, що підлягають внесенню до митних декларацій, обмежується лише тими, відомостями, які є необхідними для цілей справляння митних платежів, формування митної статистики, а також для забезпечення додержання вимог цього Кодексу та інших законодавчих актів.

Вказані вимоги закону при митному оформленні товару керівником ТОВ АНТАРЕКС-А ОСОБА_2 . виконані, оскільки в митній декларації зазначено достатньо відомостей, за допомогою яких можна ідентифікувати товар та визначити його вартість.

Наведене вище свідчить про відсутність підстав вважати, що документи, надані до митного органу при митному оформлені зазначеного товару, містять неправдиві відомості, а також наявності в діях ОСОБА_2 складу адміністративного правопорушення.

Крім того, постановою суду від 22 лютого 2019 року адміністративний матеріал було повернуто до Київської міської митниці ДФС для проведення додаткової перевірки.

З досліджених матеріалів вбачається, що постанова суду не виконана, надані до матеріалу про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_2 копії документів, всупереч ч. 1 ст. 492 МК України, викладені іноземною мовою та не містять перекладу державною мовою.

Вказані обставини мають суттєве значення, їх встановлення є необхідним для прийняття правильного рішення в справі, встановлення яких належить виключно до компетенції органів, наділених повноваженнями проводити всі передбачені законом дії для встановлення обставин правопорушення.

В той же час, вони не були належним чином досліджені та оформлені органом доходів і зборів під час додаткової перевірки.

Відповідно до ст. 8 Конституції України в Україні визнається і діє принцип верховенства права.

Згідно зі ст. 62 Конституції України всі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Згідно з частиною першою статті 495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Виходячи з викладеного, відсутності достатніх доказів, які б беззаперечно вказували на те, що дії ОСОБА_2 спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю та подання ним органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, та наявність таких відомостей взагалі, всі сумніви щодо доведеності його вини трактуються на користь останнього.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Враховуючи викладене вище, провадження в справі підлягає закриттю.

Керуючись ст. ст. 1,8, 245, 247, 251-252, 265, 280 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст. ст. 3, 458, 465, 467, 483, 487-488, 491,495, 522,527 Митного кодексу України, суд

п о с т а н о в и в:

Провадження в справі відносно громадянина України ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 - керівника ТОВ АНТАРЕКС-А (ЄДРПОУ 38150715, Україна, 01103, м. Київ, вул. Кіквідзе, буд. 26, кв. (офіс) 64), зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП) НОМЕР_1 закрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або органом доходів і зборів, який здійснював провадження у цій справі до Київського апеляційного суду через Солом`янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.

Суддя Л.А. Шереметьєва

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення31.05.2019
Оприлюднено23.06.2019
Номер документу82555513
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/3606/19

Постанова від 15.07.2019

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Ященко Ірина Юріївна

Постанова від 31.05.2019

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Шереметьєва Л. А.

Постанова від 22.02.2019

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Шереметьєва Л. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні