Ухвала
від 21.06.2019 по справі 320/2039/19
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про призначення експертизи

21 червня 2019 року 320/2039/19

Суддя Київського окружного адміністративного суду Лапій С.М., розглянувши в м. Києві у порядку письмового провадження клопотання представника позивача про призначення судової будівельно-технічної експертизи у справі за позовом ТОВ АСПРА до ГУ ДСНС у м. Києві про скасування припису від 08.04.2019 № 232,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось ТОВ "АСПРА" з позовом до Дарницького районного управління ГУ ДСНС України у м. Києві про скасування припису від 08.04.2019 № 232.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 26.04.2019 позовну заяву залишено без руху з наданням десятиденного строку для усунення недоліків.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 29.05.2019 відкрито провадження у даній справі.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 20.06.2019 замінено неналежного відповідача Дарницьке районне управління ГУ ДСНС України у м. Києві на належного ГУ ДСНС у м. Києві.

До Київського окружного адміністративного суду надійшло клопотання представника позивача про призначення у даній справі судової будівельно-технічної експертизи.

На обґрунтування заявленого клопотання представник позивача зазначив, що рішенням Київської міської ради IV сесії IV скликання від 09.07.2009 № 949/2005 Про передачу товариству з обмеженою відповідальністю АСПРА земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування готельно-офісного комплексу з приміщеннями багатофункціонального призначення, СТО, мийкою, автосалоном, наземною та підземною автостоянками по просп. Миколи Бажана у Дарницькому районі міста Києва затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки ТОВ АСПРА по просп. Миколи Бажана у Дарницькому районі м. Києва, передано ТОВ АСПРА в довгострокову оренди на 15 років земельну ділянку площею 0,85 га для будівництва, експлуатації та обслуговування готельно-офісного комплексу з приміщеннями багатофункціонального призначення, СТО, мийкою, автосалоном, наземною та підземною автостоянками по просп. Миколи Бажана у Дарницькому районі міста Києва за рахунок земель запасу житлової та громадської забудови (п. 5,6 рішення).

Пунктом 4 Рішення Київської міської ради IV сесії IV скликання від 09.07.2009 № 949/2005 внесені зміни до Генерального плану міста Києва, переведено земельну ділянку з території вулиць та доріг до території житлової та громадської забудови в межах, визначених містобудівним обґрунтуванням.

Між Київською міською радою (Орендодавець) та ТОВ АСПРА (Орендар) 13.03.2016 укладено Договір оренди, за яким Орендодавець на підставі Рішення Київської міської ради IV сесії IV скликання № 09.07.2009 № 949/2005 передав, а Орендар прийняв в оренду (строкове платне користування) земельну ділянку (кадастровий номер 8000000000:90: 199:0007 ) строком на 15 років.

На земельній ділянці, що знаходиться у користуванні ТОВ АСПРА на підставі договору оренду № 76 від 30.03.2016 з цільовим призначенням для будівництва, експлуатації та обслуговування готельно-офісного комплексу з приміщеннями багатофункціонального позначення, СТО, мийкою, автосалоном, наземною та іноземною автостоянками, ведуться підготовчі роботи.

При проведенні перевірки відповідачем зазначено, що не можливо встановити відповідність цільового призначення земельної ділянки, що вказане в договорі оренди, фактичному її використанню для розміщення об`єкту будівництва.

Також в оскаржуваному приписі зазначено вимогу про забезпечення протипожежної відстані від ємності зберігання СВГ до автомобільної дороги.

У період проведення перевірки позивачем було виконано лише розпланування території для подальшого проведення будівництва автозаправного комплексу, СТО, мийки, автосалону та паркінгу по просп. Миколи Бажана у Дарницькому районі м. Києва, а точну відстань розміщення газової ємності для визначення відповідності протипожежним нормам можна дослідити, проаналізувавши розділ генерального плану, який є невід`ємною частиною проекту Будівництво автозаправного комплексу, СТО, мийки, автосалону та паркінгу на проспекті Миколи Бажана у Дарницькому районі м. Києва , а тому позивач вважає, що для вирішення питання дотримання протипожежних вимог при проектуванні АЗК, до складу якого входить ємність для зберігання газу на земельній ділянці з кадастровим номером 8000000000:90:199:0007, а також відповідність розміщення вищезазначеного об`єкту цільовому призначенню та цільовому використанню вказаної земельної ділянки; правомірності відведення земельної ділянки кадастровий номер 8000000000:90:199 :0007 за адресою: просп. Миколи Бажана в Дарницькому районі м. Києва; відповідності вимогам діючого законодавства розробленого та затвердженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ТОВ АСПРА для будівництва, експлуатації та обслуговування готельно-офісного комплексу з приміщеннями багатофункціонального призначення, СТО, мийкою, автосалоном, наземною та підземною автостоянками по просп.. Миколи Бажана у Дарницькому районі м. Києва та відповідності намірам забудови та використання земельної ділянки, а саме: Будівництво автозаправного комплексу, СТО, мийки, автосалону та паркінгу , її цільовому призначенню - необхідні спеціальні знання.

Проведення експертизи просить доручити експертам Київського науково-дослідного інституту судових експертиз.

Представник позивача надав суду клопотання про розгляд клопотання за його відсутності.

На підставі ст. 194, 205 КАС України судом прийнято рішення про розгляд клопотання у порядку письмового провадження.

Судом встановлено, що Дарницьким районним управлінням ГУ ДСНС України у м. Києві проведено позапланову перевірку приміщення ТОВ АСПРА щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.

За результатами перевірки складено акт від 02..4.2019 № 313 та припис від 08.04.2019 № 232.

У Приписі, зокрема, пункті 15 зазначено про зобов`язання позивача забезпечити протипожежні відстані від ємності зберігання СВГ до автомобільної дороги.

У відзиві на позовну заяву відповідач зазначив, що з пояснень позивача та наданих доказів неможливо встановити відповідність цільового призначення земельної ділянки, що вказана у договорі оренди, її фактичному використанню.

Як слідує з матеріалів справи, рішенням Київської міської ради IV сесії IV скликання від 09.07.2009 № 949/2005 Про передачу товариству з обмеженою відповідальністю АСПРА земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування готельно-офісного комплексу з приміщеннями багатофункціонального призначення, СТО, мийкою, автосалоном, наземною та підземною автостоянками по просп. Миколи Бажана у Дарницькому районі міста Києва затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки ТОВ АСПРА по просп. Миколи Бажана у Дарницькому районі м. Києва, передано ТОВ АСПРА в довгострокову оренди на 15 років земельну ділянку площею 0,85 га для будівництва, експлуатації та обслуговування готельно-офісного комплексу з приміщеннями багатофункціонального призначення, СТО, мийкою, автосалоном, наземною та підземною автостоянками по просп. Миколи Бажана у Дарницькому районі міста Києва за рахунок земель запасу житлової та громадської забудови (п. 5,6 рішення).

Пунктом 4 Рішення Київської міської ради IV сесії IV скликання від 09.07.2009 № 949/2005 внесені зміни до Генерального плану міста Києва, переведено земельну ділянку з території вулиць та доріг до території житлової та громадської забудови в межах, визначених містобудівним обґрунтуванням.

Між Київською міською радою (Орендодавець) та ТОВ АСПРА (Орендар) 13.03.2016 укладено Договір оренди, за яким Орендодавець, на підставі Рішення Київської міської ради IV сесії IV скликання № 09.07.2009 р. № 949/2005 передав, а Орендар прийняв в оренду (строкове платне користування) земельну ділянку (кадастровий номер 8000000000 :90:199: 0007 ) строком на 15 років.

На земельній ділянці, що знаходиться у користуванні ТОВ АСПРА на підставі договору оренду № 76 від 30.03.2016 з цільовим призначенням для будівництва, експлуатації та обслуговування готельно-офісного комплексу з приміщеннями багатофункціонального позначення, СТО, мийкою, автосалоном, наземною та іноземною автостоянками, ведуться підготовчі роботи.

Згідно з розділом II таблиці Класифікація видів цільового призначення Державного комітету України із земельних ресурсів, затвердженого Наказом № 548 від 23.07.2010, цільове призначення земельної ділянки ТОВ АСПРА відповідає коду 03.15 Для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови .

Предметом даного позову є вимоги позивача про скасування Припису від 08.04.2019 № 232 про усунення порушень вимог чинного законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, зокрема, з підстав недотримання позивачем протипожежних відстаней від ємності зберігання СВГ до автомобільної дороги.

Згідно п. 1ч. 1 ст. 102 КАС України суд за клопотанням учасника справи або з власної ініціативи призначає експертизу у справі за сукупності таких умов:

1) для з`ясування обставин, що мають значення для справи, необхідні спеціальні знання у сфері іншій, ніж право, без яких встановити відповідні обставини неможливо;

2) жодною стороною не наданий висновок експерта з цих самих питань або висновки експертів, надані сторонами, викликають обґрунтовані сумніви щодо їх правильності.

Необхідність проведення експертизи у даній справі викликана тим, що для вирішення питання дотримання протипожежних вимог при проектуванні АЗК, до складу якого входить ємність для зберігання газу на земельній ділянці з кадастровим номером 8000000000:90:199:0007, а також відповідність розміщення вищезазначеного об`єкту цільовому призначенню та цільовому використанню вказаної земельної ділянки; правомірності відведення земельної ділянки кадастровий номер 8000000000:90:199 :0007 за адресою: просп. Миколи Бажана в Дарницькому районі м. Києва; відповідності вимогам діючого законодавства розробленого та затвердженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ТОВ АСПРА для будівництва, експлуатації та обслуговування готельно-офісного комплексу з приміщеннями багатофункціонального призначення, СТО, мийкою, автосалоном, наземною та підземною автостоянками по просп. Миколи Бажана у Дарницькому районі м. Києва та відповідності намірам забудови та використання земельної ділянки, а саме: Будівництво автозаправного комплексу, СТО, мийки, автосалону та паркінгу , її цільовому призначенню - необхідні спеціальні знання.

Отже, зважаючи на те, що для вирішення спору необхідне повне з`ясування усіх обставин, що мають значення для справи, що в свою чергу потребують спеціальних знань, суд вважає за необхідне призначити судову будівельно-технічну експертизу.

У відповідності до пп. 1.2.2. пункту 1.2. Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 08.10.1998 № 53/5 (у редакції наказу Мін`юсту України від 30.12.2004 р. за № 144/5), одним із видів експертизи є будівельно-технічна.

Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 236 КАС України суд має право зупинити провадження у справі в разі призначення експертизи - до одержання її результатів.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 102, 103, 236 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

у х в а л и в:

Призначити в адміністративній справі №320/2039/19 судову будівельно-технічну експертизу.

Проведення експертизи доручити експертам Київського науково-дослідного інституту судових експертиз (м. Київ, вул. Смоленська, 6).

На розгляд експерта поставити наступні питання:

- чи дотримані протипожежні вимоги при проектуванні автозаправного комплексу, розташованого за адресою: просп. Миколи Бажана в Дарницькому районі м. Києва, до складу якого входить ємність для зберігання газу на земельній ділянці з кадастровим номером 8000000000:90:199:0007?

- чи відповідає розміщення автозаправного комплексу, розташованого за адресою: просп.Миколи Бажана в Дарницькому районі м. Києва, цільовому призначенню та цільовому використанню земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:90:199:0007 ?;

- чи відповідно до вимог діючого законодавства розроблений та затверджений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки ТОВ АСПРА для будівництва, експлуатації та обслуговування готельно-офісного комплексу з приміщеннями багатофункціонального призначення, СТО, мийкою, автосалоном, наземною та підземною автостоянками по просп. Миколи Бажана у Дарницькому районі м. Києва?

- чи відповідають наміри забудови та використання земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:90:199:0007, а саме: Будівництво автозаправного комплексу, СТО, мийки, автосалону та паркінгу її цільовому призначенню?

Зобов`язати експерта повідомити суд про інші обставини, які, на думку експерта, повинні бути висвітлені унаслідок проведених досліджень, що зумовили проведення цієї експертизи.

Попередити експерта про кримінальну відповідальність, передбачену статтями 384 та 385 Кримінального кодексу України.

Зобов`язати позивача провести попередню оплату витрат по проведенню експертизи відповідно до рахунку, виставленого експертом, докази чого надати у судове засідання, яке буде призначене після проведення експертизи.

Зобов`язати сторони надати у розпорядження експерта всі документи і матеріали, що необхідні для проведення експертизи.

Зупинити провадження в адміністративній справі №320/2039/19 до одержання Київським окружним адміністративним судом результатів експертизи.

Копію ухвали про призначення експертизи направити до Київського науково-дослідного інституту судових експертиз (м. Київ, вул. Смоленська, 6) для виконання.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або у судовому засіданні у разі неявки учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного тексту ухвали.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Суддя Лапій С.М.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.06.2019
Оприлюднено25.06.2019
Номер документу82596621
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/2039/19

Рішення від 26.06.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лапій С.М.

Ухвала від 05.12.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лапій С.М.

Ухвала від 21.06.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лапій С.М.

Ухвала від 29.05.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лапій С.М.

Ухвала від 26.04.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лапій С.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні