Рішення
від 21.06.2019 по справі 360/1886/19
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

21 червня 2019 рокуСєвєродонецькСправа № 360/1886/19

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Кисельова Є.О. розглянувши у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом заступника керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області до Троїцької селищної ради Троїцького району Луганської області про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

До Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов заступника керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області до Троїцької селищної ради Троїцького району Луганської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Воєводська гімназія Троїцької селищної ради Троїцького району Луганської області, в якому позивач просив суд:

-визнати протиправною бездіяльність Троїцької селищної ради Троїцького району Луганської області щодо оформлення права власності на комплекс нерухомого майна Воєводської гімназії Троїцької селищної ради Троїцького району Луганської області (вул. Шевченка Т.Г., 6а, с. Воєводське, Троїцький район, Луганська область, 92121, код ЄДРПОУ: 20184829).

-зобов`язати Троїцьку селищну раду Троїцького району Луганської області вжити заходи щодо оформлення права власності на комплекс нерухомого майна Воєводської гімназії Троїцької селищної ради Троїцького району Луганської області, (вул. Шевченка Т.Г., 6а, с. Воєводське, Троїцький район, Луганська область, 92121, код ЄДРПОУ 20184829).

В обґрунтування позовних вимог зазначив наступне.

Троїцьким відділом Старобільської місцевої прокуратури Луганської області у межах, наданого ч. 4 ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» , права витребувати за письмовим запитом, ознайомлюватися та безоплатно отримувати копії документів і матеріалів органів державної влади, вивчено інформацію Троїцької селищної ради Троїцького району Луганської області щодо наявності правовстановлюючих документів на комплекс нерухомого майна Воєводської гімназії Троїцької селищної ради Троїцького району Луганської області. Відділом освіти Троїцької райдержадміністрації на підставі акту приймання передачі основних засобів від 14.06.2018 передано на баланс Троїцькій селищній раді управління об`єктом спільної власності територіальних громад Троїцького району та фактично передано селищній раді у користування будівлю Воєводської ЗОШ І-ІІ ступенів з комплексом об`єктів, до складу якого входять: будівля школи, 2 будівлі сараю, котельня, убиральня, 2 збірника жижи, пожежна водойма, тротуар та забор, загальна площа будівель та споруд пооб`єктно складає: будівля школи - 770,7 м2, будівля котельні - 51,9 м2, сараїв - 31,5 м2 та 17,3 м2, убиральня - 15,9 м2. Згідно з відомостями Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна, комплекс об`єктів нерухомого майна Воєводської гімназії, розташованих за адресою: Луганська область, Троїцький район, село Воєводське, вулиця Шевченка Т.Г., будинок 6а, є комунальної власністю територіальної громади сіл, селищ Троїцького району Луганської області в особі Троїцької районної ради. Підставою виникнення права власності є свідоцтво про право власності серії НОМЕР_1 від 24.09.2012 Воєводської сільської ради Троїцького району Луганської області. Також підставами звернення прокурора до суду є бездіяльність Троїцької селищної ради Луганської обалсті, що виразилась у невиконанні вимог Закоун України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , що створює передумови для зловживань щодо розпорядження нерухомим майном, ризики для нормального функціонування закладу та навчального процесу, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей, що, у свою чергу, є не виконання гарантій держави у сфері освіти. На підставі викладеного, прокурор звернувся до суду та просив задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 06.05.2019 по справі відкрито провадження та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін (а.с.1-2).

21 червня 2019 року прокурором Кудіною Т.А. до відділу діловдства та обліку звернень громадян суду (канцелярії) за вхідним номером 33208/2019 подано клопотання про розгляд справи за її відсутністю та вирішення питання щодо розподілу судових витрат у справі (а.с. 69).

Представник відповідача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином, надав заяву від 22.05.2019 за вхідним номером 28130/2019, в якій зазначив, що позовні вимоги визнає в повному обсязі та просив розглянути справу без участі представника (а.с.49).

Представник третьої особи в судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлені належним чином, надав заяву, в якій просив розглядати справу за відсутності представника (а.с.52).

Враховуючи вимоги частини дев`ятої статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи у порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.72-79,90 КАС України, суд дійшов наступного.

Судом встановлено, що відповідач - Троїцька селищна рада Троїцького району Луганської області (ідентифікаційний код 04335772) є органом місцевого самоврядування, зареєстрований 21.05.1997 за № 1 378 120 0000 000031, місцезнаходження: АДРЕСА_1 , Луганська область, Троїцький район, смт. Троїцьке, вул.Центральна, буд.69 (а.с. 62-64).

Воєводська гімназія Троїцької селищної ради Троїцького району Луганської області є комунальною організацією (ідентифікаційний код 20184829), зареєстрована 10.01.1991, 1 378 120 0000 000077 Троїцькою районною державною адміністрацією Луганської області, місцезнаходження: 92121, Луганська область, Троїцький район, с.Воєводське, вул.Т.Г.Шевченка, буд. 6а (а.с. 65-68).

Рішенням Троїцької районної ради від 06.03.2018 № 20/10 Про передачу зі спільної власності територіальних громад сіл, селища Троїцького району у власність, Троїцької територіальної громади бюджетних установ та її майна та рішенням Троїцької селищної ради Троїцького району Луганської області від 08.12.2017 № 20/20 прийнято у комунальну власність Троїцької селищної ради майна закладів освіти зі спільної власності територіальних громад сіл, селища Троїцького району, зокрема, заклади освіти, а саме Воєводської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів (а.с.21-23).

Відповідно до інформації зазначеної в акті приймання-передачі від 14.06.2018 затверджений рішенням Троїцької районної ради від 06.03.2018 № 20/10, об`єкт передачі розміщений за адресою АДРЕСА_2 .Т АДРЕСА_3 Г АДРЕСА_4 а, АДРЕСА_5 с.Воєводське, Троїцького району, Луганської області, що належить територіальній громаді сіл та селищ Троїцького району передається Троїцькій територіальній громаді бюджетних установ та їх майна (а.с.16-19).

Рішенням Троїцької селищної ради сьомого скликання змінено назву Воєводської загальноосвітної школи І-ІІ ступенів Троїцької районної ради Луганської області на Воєводську гімназію Троїцької селищної ради Луганської області та затверджено статут Воєводської гімназії Троїцької селищної ради Луганської області (а.с.20, 27-37).

Згідно з п.1.4 Статуту Воєводську гімназію Троїцької селищної ради Луганської області - засновником закладу освіти є Троїцька селищна рада Троїцького району Луганської області.

Відповідно до п.6.3 Статуту матеріально-технічна база закладу та фінансово-господарська діяльність закладу освіти включає будівлі, споруди, землі, комунікації, обладнання, інші матеріальні цінності, вартість яких відображена у балансі закладу освіти. Пунктом 6.4 Статуту закріплено, що майно закладу освіти перебуває у комунальній власності Троїцької селищної ради і закріплено за ним на правах оперативного управління.

З наданого листа Троїцької селищної ради Троїцького району Луганської області до Троїцького відділу Старобільської місцевої прокуратури від 10.04.2019 № 311 вбачається, що вживаються заходи по переоформленню правовстановлюючих документів на будівлю Воєводської гімназії, яка передана Троїцькою районною радою у власність Троїцькій селищній раді, ропочата, але не виконана в повному обсязі (а.с. 24).

Відповідно до ч. 1 ст. з Закону України Про освіту від 05.09.2017, кожен має право на якісну та доступну освіту. Право на освіту включає право здобувати освіту впродовж усього життя, право на доступність освіти, право на безоплатну освіту у випадках і порядку, визначених Конституцією та законами України. Згідно з ч. 2 ст. 5 Закону України Про освіту державну політику у сфері освіти визначає Верховна Рада України, а реалізують Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки, інші центральні органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування. Частиною З статті 22 Закону України Про освіту передбачено, що заклад освіти залежно від засновника може діяти як державний, комунальний, приватний чи корпоративний. У п. 8 вказаної статті зазначено, що заклади освіти діють на підставі власних установчих документів, що затверджуються їх засновниками відповідно до законодавства. Управління закладом освіти в межах повноважень, відповідно до ч. 2 ст. 24 Закону України Про освіту , визначається законами та установчими документами цього закладу.

Згідно зі ст. 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інпіі кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об`єкти, визначені відповідно до закону як об`єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Територіальні громади сіл, селищ, міст, районів у містах безпосередньо або через органи місцевого самоврядування можуть об`єднувати на договірних засадах на праві спільної власності об`єкти права комунальної власності, а також кошти місцевих бюджетів для виконання спільних проектів або для спільного фінансування (утримання) комунальних підприємств, установ та організацій і створювати для цього відповідні органи і служби.

При цьому, з преамбули Закону України Про охорону дитинства вбачається, що охорона дитинства в Україні є стратегічним загальнонаціональним пріоритетом і з метою забезпечення реалізації прав дитини на життя, охорону здоров`я, освіту, соціальний захист, всебічний розвиток та виховання в сімейному оточенні встановлює основні засади державної політики у цій сфері, що ґрунтуються на забезпеченні найкращих інтересів дитини. Згідно з ч. 2 ст. з Конвенції про права дитини від 20.11.1989, яка ратифікована Україною 27.02.1991, держави-учасниці вживають всіх необхідних законодавчих, адміністративних та інших заходів для здійснення прав, визнаних у цій Конвенції, щодо економічних, соціальних і культурних прав Держави-учасниці вживають таких заходів у максимальних рамках наявних у них ресурсів і при необхідності в рамках міжнародного співробітництва.

На підставі вимог розділу а ст. 32 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до відання виконавчих органів сільських, селищних, місіжих рад належать, управління закладами освіти, які належать територіальним громадам або передані їм, а також вирішення питання організації їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення. Відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень державною реєстрацією прав є офіційне визнання і підтвердженїтя державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Право власності нерухомого майна оформлюється відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень . Відповідно до ч. 1, З ст. З, ст. 4 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень державна реєстрація прав є обов`язковою. Інформація про права на нерухоме майно та їх обтяження підлягає внесенню до Державного реєстру прав. Права на нерухоме майно та їх обтяження, які підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації. Зокрема, ч. І ст. 5 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень передбачає, що у Державному реєстрі прав реєструються речові права та їх обтяження на земельні ділянки, а також на об`єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення, а саме: підприємства як єдині майнові комшгекси, житлові будинки, будівлі, споруди, а також їх окремі частини, квартири, житлові та нежитлові приміщення.

З вище описаних матеріалів справи судом встановлено, що внаслідок бездіяльності відповідача, яка виразилась у невиконанні вимог Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень cтворює передумови для зловживань щодо розпорядження нерухомим майном, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей, у зв`язку з чим позовні вимоги про визнання протиправною бездіяльності Троїцької селищної ради Троїцького району Луганської області щодо оформлення права власності на комплекс нерухомого майна Воєводської гімназії Троїцької селищної ради Троїцького району Луганської області слід задовольнити.

Також суд дійшов висновку про необхідність задоволення позовних вимог щодо зобов`язання Троїцької селищної ради Троїцького району Луганської області вжити заходи щодо оформлення права власності на комплекс нерухомого майна Воєводської гімназії Троїцької селищної ради Троїцького району Луганської області, оскільки права на нерухоме майно та їх обтяження підлягають обов`язковій державній реєстрації відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» , і відсутність правовстановлюючих документів на вказаний вище комплекс нерухомого майна є передумовою для зловживань щодо розпорядження даним майном, ризиків для нормального функціонування шкільного закладу та виховного процесу, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей.

За таких обставин судом встановлено, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню повністю.

Крім того, слід зауважити, що, як вже вищевказано, відповідач визнає позов у повному обсязі.

Відповідно до частини першої статті 189 КАС України позивач може відмовитися від позову, а відповідач визнати позов на будь-якій стадії провадження у справі, зазначивши про це в заяві по суті справи або в окремій письмовій заяві.

У разі визнання позову відповідачем повністю або частково суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову повністю або у відповідній частині вимог (частина четверта статті 189 КАС України).

Частиною п`ятою статті 189 КАС України визначено, що суд не приймає відмови від позову, визнання позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії позивача або відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.

З огляду на вищевикладене, зважаючи, що судом не встановлено підстав для неприйняття визнання адміністративного позову відповідачем, суд вважає за необхідне задовольнити вимоги позивача, у тому числі й внаслідок визнання позову відповідачем.

При вирішенні питання щодо понесених судових витрат, суд зазначає наступне.

Згідно частини 1 ст.142 КАС України у разі вирішення справи шляхом примирення, відмови позивача від позову, визнання позову відповідачем до початку розгляду справи по суті суд у відповідній ухвалі чи рішенні у порядку, встановленому законом, вирішує питання про повернення позивачу п`ятдесяти відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову.

Відповідно до ч.3 ст.7 Закону України «Про судовий збір» у разі укладення мирової угоди до прийняття рішення у справі судом першої інстанції, відмови позивача від позову, визнання позову відповідачем до початку розгляду справи по суті суд у відповідній ухвалі чи рішенні у порядку, встановленому законом, вирішує питання про повернення позивачу з державного бюджету 50 відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову.

Позивачем сплачений судовий збір у розмірі 1921,00 грн, що підтверджується платіжним дорученням від 22.04.2019 № 450 (а.с.3).

Оскільки відповідачем визнано позовні вимоги в повному обсязі, тому позивачу з урахуванням ст.142 КАС України та Закону України «Про судовий збір» слід повернути з державного бюджету України 50 % суми судового збору, що складає 960,50 грн зі сплаченого при зверненні до Луганського окружного адміністративного суду судового збору згідно з платіжним дорученням від 22.04.2019 № 450.

Керуючись статтями 2, 9, 72-77, 90, 132, 139, 142, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов заступника керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області до Троїцької селищної ради Троїцького району Луганської області про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Троїцької селищної ради Троїцького району Луганської області щодо оформлення права власності на комплекс нерухомого майна Воєводської гімназії Троїцької селищної ради Троїцького району Луганської області.

Зобов`язати Троїцьку селищну раду Троїцького району Луганської області (код ЄДРПОУ 04335772, місцезнаходження: 92100, Луганська область, Троїцький район, смт. Троїцьке, вул.Центральна, буд. 69) вжити заходи щодо оформлення права власності на комплекс нерухомого майна Воєводської гімназії Троїцької селищної ради Троїцького району Луганської області (код ЄДРПОУ 20184829, місцезнаходження: 92121, Луганська область, Троїцький район, с.Воєводське, вул. Т.Г. Шевченка, буд. 6а).

Повернути Прокуратурі Луганської області (код ЄДРПОУ 02909921, місцезнаходження: 93400, Луганська область, місто Сєвєродонецьк, вул.Богдана Ліщини, будинок 27) з Державного бюджету України 50 відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову до Луганського окружного адміністративного суду за платіжним дорученням від 22 квітня 2019 року № 450, що складає 960 (дев`ятсот шістдесят) гривень 50 копійок.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Є.О. Кисельова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.06.2019
Оприлюднено25.06.2019
Номер документу82596968
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/1886/19

Рішення від 21.06.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 06.05.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні