ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
24 червня 2019 року № 826/14152/17
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:
головуючої судді - Добрівської Н.А.,
розглянувши в спрощеному провадженні адміністративну справу
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю Ост-Вест Експрес доГоловного управління Державної фіскальної служби у місті Києві провизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 19.10.2017 №0088111204,
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю Ост-Вест Експрес (далі - позивач, ТОВ Ост-Вест Експрес ) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві (далі - відповідач, ГУ ДФС у місті Києві) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 19.10.2017 №0088111204.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що висновок ГУ ДФС у м. Києві, що покладений в основу оскаржуваного рішення не відповідає фактичним обставинам та нормам податкового законодавства. Позивач користується двома земельними ділянками на праві постійного користування та на праві оренди земельної ділянки. На думку позивача, у нього відсутній обов`язок подавати щомісячні податкові декларації і податкова декларація від 23.02.2017 стосовно земельного податку за 2017 рік за земельну ділянку площею 7353,41 м 2 не уточнювалась і розмір земельного податку після 23.02.2017 за 2017 рік не змінювався. Отже, ТОВ Ост-Вест Експрес було сплачено земельний податок у розмірі узгодженого податкового зобов`язання, вказаного в поданій 23.02.2017 в податковій декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) стосовно земельного податку у строки, встановлені чинним законодавством. Декларація від 17.03.2017 подавалася стосовно орендної плати щодо земельної ділянки площею 35703 м 2 за лютий 2017 року, однак, у вказаній декларації було зроблено помилку: замість проставлення відмітки навпроти графи Орендна плата було помилково проставлено відмітку навпроти графи Земельний податок . Проте, сума нарахованого ТОВ Ост-Вест Експрес податку, вказана в декларації від 17.03.2017, а саме 401655,08 грн, була помилково розцінена контролюючим органом як сума належного до сплати земельного податку та внесена до відповідних баз податкового органу як сума податкового зобов`язання із земельного податку. Окрім того, в картці платника податку ТОВ Ост-Вест Експрес наявна сума земельного податку, вказана в податковій декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) стосовно земельного податку за 2017 року, а саме 70360,65 грн. Вказане, на переконання позивача, свідчить про те, що відповідачем визнано нарахування та сплату земельного податку в сумі 70360,65 грн, однак одночасно внесено до баз даних податкової служби той самий податок в розмірі 401655,08 грн. З огляду на викладене позивач стверджує, що контролюючим органом подвійно оподатковано земельним податком один і той же об`єкт та один і той же платник податків, що заборонено законодавством. Після виявлення 31.03.2017 зазначеної помилки ТОВ Ост-Вест Експрес подало дві уточнюючі податкові декларації. Однак, позивач не є платником земельного податку з юридичних осіб за земельну ділянку кадастровий номер 8000000000:78:136:0003, так як вказана земельна ділянка знаходиться у користуванні позивача на підставі договору оренди та за її користування сплачується орендна плата. Зважаючи на викладене, ТОВ Ост-Вест Експрес не може бути суб`єктом порушення п.287.3 ст.283 Податкового кодексу України: ні стосовно земельної ділянк, площею 7353,41 м 2 (0,735341 га) оскільки ТОВ Ост-Вест Експрес сплачено узгоджену суму земельного податку з юридичних осіб; ні стосовно земельної ділянки, площею 35703 м 2 (3,5703 га), оскільки ТОВ Ост-Вест Експрес не є платником земельного податку з юридичних осіб стосовно земельної ділянки, площею35703 м 2 (3,5703 га). На думку позивача, в діях ТОВ Ост-Вест Експрес відсутні ознаки податкового правопорушення, передбаченого п.126.1 ст.126 Податкового кодексу України, а відтак відсутні підстави для притягнення його до відповідальності.
Відповідач позовні вимоги не визнав, у своїх письмових запереченнях просив у задоволенні позову відмовити, посилаючись на те, що ТОВ Ост-Вест Експрес 07.02.2017 до ДПІ у Оболонському районі ГУ ДФС у м. Києві надана звітна податкова декларація з плати за землю на 2017 рік, згідно якої узгоджено податкове зобов`язання по земельному податку на 2017 рік в розмірі 463018,46 грн з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями в розмірі 38584.07 грн. Проте, 23.02.2017 позивачем надана уточнююча податкова декларація з плати за землю на 2017 рік, згідно якої податкові зобов`язання по земельному податку 2017 року були скориговані до збільшення на суму 381309,32 грн, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями в розмірі 31775,78 грн. 17.03.2017 надана звітна податкова декларація з плати за землю на лютий 2017 року, згідно якої узгоджене податкове зобов`язання по земельному податку на лютий 2017 року в розмірі 401655,08 грн.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 13.11.2017 позовну заяву залишено без руху, у зв`язку із сплатою судового збору у розмірі меншому ніж передбачено законом, та надано строк для усунення недоліків.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 24.11.2017 відкрито провадження у справі.
Разом з тим, 15.12.2017 набрав чинності Закон України Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів від 03.10.2017 №2147-VIII, яким внесені зміни до Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом викладення його у новій редакції.
Відповідно до пункту 10 підпункту 1 розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України в новій редакції передбачено, що справи у судах першої та апеляційної інстанції, провадження у яких відкрито до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядається за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.
У відповідності до частин 1, 2 статті 12 Кодексу адміністративного судочинства України в чинній редакції, адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного).
Спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи.
За змістом пункту 4 частини 9 статті 171 Кодексу, про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначається, зокрема, за якими правилами позовного провадження (загального чи спрощеного) буде розглядатися справа.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 13.07.2018 призначено справу до розгляду за правилами спрощеного провадження (без виклику сторін) на підставі п.10 ч.6 ст.12 Кодексу адміністративного судочинства України.
Згідно з частиною третьою статті 241 Кодексу адміністративного судочинства України судовий розгляд справи в суді першої інстанції закінчується ухваленням рішення суду.
Ознайомившись із письмово викладеними доводами учасників справи, дослідивши подані документи і матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
Судом встановлено, що ТОВ Ост-Вест Експрес користується двома земельними ділянками: площею 7353,41 м 2 (0,735341 га) - на праві постійного користування, та площею 35703 м 2 (3,5703 га) - на праві оренди земельної ділянки.
07.02.2017 позивачем подана податкова декларація з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) по земельному податку за 2017 рік за земельну ділянку площею 7353,41 м 2 . При цьому в графі Тип декларації вказано - Звітна . Розмір земельного податку за податковою декларацією, поданою 07.02.2017, становив 463018, 46 грн за рік, а щомісячний розмір земельного податку становив 38584,87 грн.
30.01.2017 та 07.02.2017 ТОВ Ост-Вест Експрес сплатило земельний податок за січень та лютий 2017 року відповідно у розмірі 38585,00 грн та 38584,85 грн.
21.02.2017 позивач отримав довідку №Ю-25778/2017 про розмір нормативної грошової оцінки (НГО) земельної ділянки кадастровий номер 8000000000 :78 :136:0009 , з якої вбачається, що розмір НГО збільшився порівняно з 2016 роком.
У зв`язку з наведеним, 23.02.2017 ТОВ Ост-Вест Експрес була подана податкова декларація з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) з земельного податку за 2017 рік за земельну ділянку 7353,41 м 2 , вказавши в графі Тип декларації - Уточнююча .
ТОВ Ост-Вест Експрес користується також земельною ділянкою площею 35703 м 2 , кадастровий номер 8000000000:78 :136:0003 на підставі договору оренди земельної ділянки від 26.06.2015, посвідченого приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Кравченко Н.П. та зареєстрованого в реєстрі за №148.
Декларація від 17.03.2017 подавалася стосовно орендної плати за лютий 2017 року, в якій заповнені відповідні графи Розділу III Розрахунок податкового зобов`язання - сума зобов`язання, що підлягає сплаті за даними платника за січень (414152,07 грн) та лютий (401655,08 грн) 2017 року.
Однак, у вказаній декларації було проставлено відмітку навпроти графи Земельний податок . Інша інформація в декларації від 17.03.2017 вказана з урахування того, що дана декларація - це податкова декларація з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) стосовно орендної плати за лютий 2017 року за оренду земельної ділянки кадастровий номер 8000000000:78:136:0003 .
17.07.2017 позивачем були надані пояснення до ДПІ Оболонського району ГУ ДФС у м. Києві та ГУ ДФС у м. Києві стосовно поданих податкових декларацій.
ГУ ДФС у місті Києві проведено камеральну перевірку з питань дотримання вимог податкового законодавства в частині своєчасності сплати земельного податку ТОВ Ост-Вест Експрес за період з 30.03.2017 по 31.08.2017, за результатами якої складено акт від 19.09.2017 №8062/26-15-12-04/35094092, в якому зроблено висновок про порушення позивачем вимог, зокрема, вимог п.287.3 ст.287 Податкового кодексу України, оскільки позивачем несвоєчасно сплачено самостійно визначені податкові зобов`язання з плати за землю з юридичних осіб.
Не погоджуючись із висновками акту перевірки позивач надав заперечення на акт перевірки.
За результатами розгляду заперечень залишено без змін висновки, викладені в акті камеральної перевірки від 19.09.2017 №8062/26-15-12-04/35094092
На підставі висновків акта перевірки відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення від 19.10.2017 №0088111204, на підставі ст.126 Податкового кодексу України за затримку на 1 календарний день сплати грошового зобов`язання 394839,20 грн зобов`язано сплатити штраф у розмірі 10% у сумі 39483,92 грн.
Досліджуючи надані сторонами докази, аналізуючи доводи позивача та заперечення відповідачів, суд бере до уваги наступне.
Відповідно до положень п.269.1 ст.269 Податкового кодексу України платниками плати за землю є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.
Згідно з п.287.1 ст.287 цього Кодексу власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.
Податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця (п.287.3 ст.287 Податкового кодексу України).
Відповідно до п.126.1 ст.126 Податкового кодексу України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Відповідно до п.50.1 ст.50 Податкового кодексу України встановлено, що у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов`язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.
Платник податків має право не подавати такий розрахунок, якщо відповідні уточнені показники зазначаються ним у складі податкової декларації за будь-який наступний податковий період, протягом якого такі помилки були самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявлені.
Платник податків, який самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє факт заниження податкового зобов`язання минулих податкових періодів, зобов`язаний, за винятком випадків, установлених пунктом 50.2 цієї статті: а) або надіслати уточнюючий розрахунок і сплатити суму недоплати та штраф у розмірі трьох відсотків від такої суми до подання такого уточнюючого розрахунку; б) або відобразити суму недоплати у складі декларації з цього податку, що подається за податковий період, наступний за періодом, у якому виявлено факт заниження податкового зобов`язання, збільшену на суму штрафу у розмірі п`яти відсотків від такої суми, з відповідним збільшенням загальної суми грошового зобов`язання з цього податку.
Якщо після подачі декларації за звітний період платник податків подає нову декларацію з виправленими показниками до закінчення граничного строку подання декларації за такий самий звітний період, то штрафи, визначені у цьому пункті, не застосовуються.
07.02.2017 ТОВ Ост-Вест Експрес подало податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) по земельному податку за 2017 рік за земельну ділянку площею 7353,41 м 2 , вказавши в графі Тип декларації - Звітна . Розмір земельного податку за податковою декларацією, поданою 07.02.2017, становив 463018, 46 грн за рік, а щомісячний розмір земельного податку становив 38584, 87 грн.
ТОВ Ост-Вест Експрес сплатило 30.01.2017 та 07.02.2017 земельний податок за січень та лютий 2017 року відповідно у розмірі 38585,00 грн та 38584,85 грн.
23.02.2017 позивачем подана податкова декларація з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) стосовно земельного податку за 2017 рік за земельну ділянку 7353,41 м 2 , вказавши в графі Тип декларації - Уточнююча .
Податкова декларація від 23.02.2017 стосовно земельного податку за 2017 рік за земельну ділянку площею 7353,41 м 2 не уточнювалась. Вказаною податковою декларацією визначено, що щомісячний розмір земельного податку становить 70360,65 грн.
24.02.2017 ТОВ Ост-Вест Експрес сплачено 31775,65 грн в рахунок доплати земельного податку за січень 2017 року та 15.03.2017 - 38584,85 грн, з яких 31775,8 грн - в якості доплати за земельний податок за лютий 2017 року.
Декларація від 17.03.2017 подавалася стосовно орендної плати за лютий 2017 року, у ній заповнені відповідні графи Розділу III Розрахунок податкового зобов`язання - сума зобов`язання, що підлягає сплаті за даними платника за січень (414152,07 грн) та лютий (401655,08 грн) 2017 року.
Однак, як зазначив позивач, у вказаній декларації було зроблено помилку: замість проставлення відмітки навпроти графи Орендна плата було помилково проставлено відмітку навпроти графи Земельний податок . Решта інформації, вказаної в декларації від 17.03.2017, вказана з урахування того, що дана декларація - це податкова декларація з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) стосовно орендної плати за лютий 2017 року за оренду земельної ділянки кадастровий номер 8000000000:78:136:0003 .
Для виправлення допущених помилок 31.03.2017 ТОВ Ост-Вест Експрес подано дві податкові декларації:
- уточнююча податкова декларація з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) стосовно земельного податку за лютий 2017 року за земельну ділянку площею 7353,41 м 2 , з якої вбачається помилковість відомостей вказаних в декларації від 17.03.2017, а саме завищення розміру земельного податку за лютий 2017 року на 401655,08 грн;
- податкова декларація з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) стосовно орендної плати за лютий 2017 року за оренду земельної ділянки кадастровий номер 8000000000 :78 :136:0003 .
На підставі поданих 31.03.2017 податкових декларацій до інформаційних баз податкової служби було внесено зміни стосовно розміру податкового зобов`язання із земельного податку, а саме зменшено його розмір на 401655,08 грн.
17.07.2017 позивачем були надані пояснення до ДПІ Оболонського району ГУ ДФС у м. Києві та ГУ ДФС у м. Києві стосовно поданих податкових декларацій, в яких зазначено:
- в графі Площа земельної ділянки вказано площу 35703 м 2 , а не 7353,41 м 2 ;
- в графі Документи, які засвідчують/підтверджують право оренди земельної ділянки вказано дату документа (у форматі мм.рр) - червень 2015 р. та номер документа - 148, тобто вказано номер та дату укладення договору оренди земельної ділянки площею 35703 м 2 ;
- в графі кадастровий номер земельної ділянки вказано кадастровий номер орендованої земельної ділянки - 8000000000:78:136:0003, тобто земельної ділянки за користування якої сплачується орендна плата та подається податкова декларація з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) стосовно орендної плати.
Таким чином, декларація від 17.03.2017 була подана стосовно орендної плати, а не земельного податку, і сума податку, вказана в даній декларації до сплати, є розміром не земельного податку за лютий 2017 року, а орендної плати за оренду земельної ділянки кадастровий номер 8000000000:78:136:0003 за лютий 2017 року.
Оскільки, було невірно проставлено відмітку навпроти графи Земельний податок , сума нарахованого ТОВ ОСТ-ВЕСТ ЕКСПРЕС податку, на думку позивача вказана в декларації від 17.03.2017, а саме 401655,08 грн, була помилково розцінена податковим органом як сума належного до сплати земельного податку та внесена до відповідних баз податкового органу як сума податкового зобов`язання із земельного податку.
Окрім того, позивач у позовній заяві стверджує, що в картці платника податку ТОВ Ост-Вест Експрес наявна сума земельного податку, вказана в податковій декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) стосовно земельного податку за 2017 рік, а саме 70360,65 грн. Контролюючим органом визнано нарахування та сплату земельного податку в сумі 70 360, 65 грн, однак одночасно внесено до баз даних податкової служби той самий податок в розмірі 401 655,08 грн. Тому на думку позивача, фактично контролюючим органом подвійно оподатковано земельним податком один і той же об`єкт та один і той же платник податків.
Проте, доказів того, що в картці платника податку ТОВ Ост-Вест Експрес наявна сума земельного податку, вказана в податковій декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) стосовно земельного податку за 2017 рік, а саме 70 360, 65 грн, позивачем суду не надано, тому зазначені доводи позивачем не приймаються судом до уваги.
Отже, позивач не маючи податкового боргу, самостійно виявив технічну помилку та в термін передбачений законодавством подав уточнюючу декларацію до податкового органу.
Суд зазначає, що допущення технічної помилки при заповненні декларації не призвело до зміни податкового зобов`язання позивача, яке становить 401655,08 грн.
Разом з тим, як вбачається з матеріалів справи, позивачем було вчасно сплачено податкові зобов`язання на землю, що підтверджується платіжними дорученням, наданими позивачем на вимогу суду відповідно до ухвали від 16.05.2019.
Оскільки в судовому порядку встановлено, що задекларовані позивачем суми грошових зобов`язань із земельного податку сплачені в межах встановлених строків та самостійно виявлено технічну помилку, та подано уточнюючий розрахунок в термін передбачений законодавством, тому у податкового органу були відсутні підстави для притягнення платника до відповідальності у вигляді штрафу спірним податковим повідомленням-рішенням.
З огляду на зазначене суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та наявність підстав для їх задоволення.
Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі.
Керуючись ст.ст.2, 3, 5-11, 19, 73-77, 79, 90, 139, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
В И Р І Ш И В:
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю Ост-Вест Експрес задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві від 19.10.2017 №0088111204.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Ост-Вест Експрес (код ЄДРПОУ 35094092, адреса: 04080, м. Київ, вул. Вікентія Хвойки, 18/14) понесені ним судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 1600 (одна тисяча шістсот) гривень 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві (код ЄДРПОУ 39439980, адреса: 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19) .
Рішення набирає законної сили у порядку, встановленому в ст.255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено протягом 30 днів з моменту складення повного тексту до суду апеляційної інстанції в порядку, визначеному ст.ст.293, 296, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, з урахуванням підпункту 15.5 пункту 15 частини першої Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції згідно з Законом України від 3 жовтня 2017 року № 2147-VIII.
Суддя: Н.А. Добрівська
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 24.06.2019 |
Оприлюднено | 25.06.2019 |
Номер документу | 82601192 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Добрівська Н.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні