ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 червня 2019 року ЛуцькСправа № 140/1698/19
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Ковальчука В.Д.,
розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом першого заступника керівника Володимир-Волинської місцевої прокуратури до Луківської селищної ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Комунальний опорний заклад «Луківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - ліцей» Турійського району Волинської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Перший заступник керівника Володимир-Волинської місцевої прокуратури звернувся в суд з позовом до Луківської селищної ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Комунальний опорний заклад «Луківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - ліцей» Турійського району Волинської області про визнання протиправною бездіяльності щодо незабезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території, прилеглій до Комунального опорного закладу «Луківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - ліцей» Турійського району Волинської області, який розташований за адресою: Турійський район, смт. Луків, вул. Лящука, 4, зобов`язання вжити заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території, прилеглій до Комунального опорного закладу «Луківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - ліцей» Турійського району Волинської області, обладнавши вулицю Лящука дорожніми знаками НОМЕР_1 «Діти» .
Позовні вимоги прокурор обґрунтовує тим, що в порушення пп. 1 п. «а» ч. 1 ст. 31 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» , ст. 7 Закону України «Про дорожній рух» , Луківською селищною радою не вжито заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на прилеглій до навчального закладу дорозі, а тому існує загроза травмування дітей.
З метою недопущення можливого травмування дітей, упередження інших негативних чи невідворотних наслідків доцільним та необхідним в даному випадку є встановлення на дорозі вулиці Лящука смт Луків дорожнього знаку передбаченого п.1.33 ДСТУ 4100-2014 під назвою - «Діти» .
Згідно з інформацією Луківської селищної ради від 04.04.2019 та акту обстеження складеного Турійським ВП Володимир-Волинського ВП ГУНП у Волинській області за участю голови Луківської селищної ради, дорожній знак передбачений п.1.33 ДСТУ 4100-2014 під назвою - «Діти» на під`їзді до навчального закладу відсутній.
Зазначена дорога розташована в межах населеного пункту смт Луків, та є комунальною власністю селищної ради.
Турійським ВП Володимир-Волинського ВП ГУНП у Волинській області скеровано подання про усунення порушень на адресу Луківської селищної ради, однак селищна рада повідомила, що не має коштів на встановлення вказаного дорожнього знаку.
З врахуванням викладеного перший заступник керівника Володимир-Волинської місцевої прокуратури просить позов задовольнити.
Відповідач та представник третьої особи у строки встановлені судом відзиву та пояснення на позов не надали.
Дослідивши докази та письмові пояснення, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з огляду на таке.
Володимир-Волинською місцевою прокуратурою у ході вивчення матеріалів Турійського ВП Володимир-Волинського ВП ГУНП у Волинській області щодо організації безпечних умов руху на прилеглій до навчальних закладів території, встановлено наступне.
На території Луківської селищної ради Турійського району над дорогою в смт Луків, розташований Комунальний опорний заклад «Луківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня - гімназія» . Дорога до школи для дітей району пролягає через дорожнє покриття. На вказаній ділянці проїжджої частини інтенсивний рух транспортних засобів, котрі, незважаючи на дорожні знаки та розмітку, порушуючи правила дорожнього руху здійснюють рух транспортними засобами понад встановлену ПДР швидкість руху, що може призвести до негативних наслідків в т.ч. травмування дітей. Підтвердженням даного факту є те, що на вказаній автодорозі мали місце ДТП з потерпілими особами.
З метою недопущення можливого травмування дітей, упередження інших негативних чи невідворотних наслідків доцільним та необхідним в даному випадку є встановлення на дорозі вулиці Лящука смт Луків дорожнього знаку передбаченого п.1.33 ДСТУ 4100-2014 під назвою - «Діти» .
Згідно з інформацією Луківської селищної ради від 04.04.2019 та акту обстеження складеного Турійським ВП Володимир-Волинського ВП ГУНП у Волинській області за участю голови Луківської селищної ради, дорожній знак передбачений п.1.33 ДСТУ 4100-2014 під назвою - «Діти» на під`їзді до навчального закладу відсутній.
Зазначена дорога розташована в межах населеного пункту смт Луків, та є комунальною власністю селищної ради.
Турійським ВП Володимир-Волинського ВП ГУНП у Волинській області скеровано подання про усунення порушень на адресу Луківської селищної ради, однак селищна рада повідомила, що не має коштів на встановлення вказаного дорожнього знаку.
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 2 ст. З Конституції України права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов`язком держави.
Частиною 1 ст. 16 Закону України «Про автомобільні дороги» встановлено, що вулиці і дороги міст та інших населених пунктів знаходяться у віданні органів місцевого самоврядування і є комунальною власністю.
Згідно ст. 19 Закону України «Про автомобільні дороги» основними обов`язками органів місцевого самоврядування у частині управління функціонуванням і розвитком вулиць і доріг міст та інших населених пунктів є забезпечення безперервних, безпечних, економічних та зручних умов руху транспортних засобів і пішоходів вулицями і дорогами міст та інших населених пунктів; організація будівництва, реконструкції, ремонту та утримання вулиць і доріг міст та інших населених пунктів за встановленими для них будівельними нормами, державними стандартами та нормами.
Відповідно до пп. 1 п. «а» ч. 1 ст. 31 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» організація за рахунок власних коштів і на пайових засадах будівництва, реконструкції і ремонту об`єктів комунального господарства та соціально-культурного призначення, жилих будинків, шляхів місцевого значення, а також капітального та поточного ремонту вулиць і доріг населених пунктів та інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення (як співфінансування на договірних засадах).
Відповідно до ст. 7 Закону України «Про дорожній рух» до компетенції сільських, селищних рад, їх виконавчих органів у сфері дорожнього руху належить: забезпечення виконання вимог законодавства та рішень центральних органів виконавчої влади з питань дорожнього руху і його безпеки; розробка, затвердження та виконання місцевих програм безпеки дорожнього руху; створення позабюджетних фондів для додаткового фінансування заходів щодо безпеки дорожнього руху; сприяння діяльності по утриманню у безпечному для дорожнього руху стані автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів та їх облаштуванню об`єктами сервісу; здійснення заходів щодо профілактики дитячого дорожньо-транспортного травматизму.
Згідно з пп. 1.33 п. 1 розділу 33 (Дорожні знаки) Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №1306 від 10.10.2001, та ДСТУ 4100:2014 Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування (п. 10.3.34), знак «Діти» - ділянка дороги, на якій можлива поява дітей з території дитячого закладу (дошкільний заклад, школа, оздоровчий табір тощо), що прилягає безпосередньо до дороги. Знак 1.33 «Діти» потрібно встановлювати перед ділянками доріг, на які є вихід з території дитячих закладів (дошкільних закладів, шкіл, дитячих таборів тощо), що прилягають безпосередньо до даної дороги. Знак 1.33 потрібно повторювати. Перший знак повинен бути встановлений на відстані 100 м, а другий - не менше, ніж 50 м від початку небезпечної ділянки.
Згідно з п. 1.3 Технічних правил ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №54 від 14.02.2012, дорожні знаки - вироби, малюнки і написи, що призначені для інформування учасників дорожнього руху щодо умов і режимів руху на вулицях та дорогах.
Луківською селищною радою в порушення вищевказаних норм законодавства, не вжито заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на прилеглій до навчального закладу дорозі.
Суд зазначає, що бездіяльністю є певна форма поведінки особи, яка полягає у невиконанні нею дій, які вона повинна була вчинити відповідно до покладених на неї чинним законодавством України обов`язків.
Таким чином, невиконання відповідачем обов`язку щодо профілактики дитячого дорожньо-транспортного травматизму та встановленню на дорозі вулиці Лящука смт Луків дорожнього знаку передбаченого п.1.33 ДСТУ 4100-2014 під назвою - «Діти» свідчить про бездіяльність відповідача, яку слід визнати протиправною.
Відповідно до частини другої статті 245 КАС України, яка визначає повноваження суду при вирішенні справи, суд може прийняти рішення про визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, а тому суд зобов`язує Луківську сільську раду вжити заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території, прилеглій до Комунального опорного закладу «Луківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - ліцей» Турійського району Волинської області, обладнавши вулицю Лящука дорожніми знаками НОМЕР_1 «Діти» .
Керуючись статтями 243, 245, 246 ,262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ВИРІШИВ:
Позов першого заступника керівника Володимир-Волинської місцевої прокуратури (44700, місто Володимир-Волинський, вулиця Драгоманова,41) до Луківської селищної ради (44810, Волинська область, Турійський район, смт Луків, вулиця Незалежності,7), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Комунальний опорний заклад «Луківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - ліцей» Турійського району Волинської області (44810, Волинська область, Турійський район, смт Луків, вулиця Лящука,4, код ЄДРПОУ 23015731) про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії задовольнити повністю.
Визнати бездіяльність Луківської селищної ради Турійського району щодо незабезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території, прилеглій до Комунального опорного закладу «Луківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - ліцей» Турійського району Волинської області, який розташований за адресою: Турійський район, смт. Луків, вул. Лящука, 4 протиправною.
Зобов`язати Луківську селищну раду Турійського райолну вжити заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території, прилеглій до Комунального опорного закладу «Луківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - ліцей» Турійського району Волинської області, обладнавши вулицю Лящука дорожніми знаками НОМЕР_1 «Діти» .
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в порядку та строки, передбачені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, протягом тридцяти днів з дня його проголошення, з урахуванням вимог підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII «Перехідні положення» цього Кодексу. Апеляційна скарга може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд.
Суддя В.Д. Ковальчук
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.06.2019 |
Оприлюднено | 26.06.2019 |
Номер документу | 82606796 |
Судочинство | Адміністративне |
Адмінправопорушення
Немирівський районний суд Вінницької області
Царапора О. П.
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ковальчук Володимир Дмитрович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ковальчук Володимир Дмитрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні