Рішення
від 21.06.2019 по справі 460/629/19
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

21 червня 2019 року м. Рівне №460/629/19

Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дорошенко Н.О., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом

Головне управління ДФС у Рівненській області доПриватного виробничого підприємства - фірми "АВАНТІ" про стягнення коштів за податковим боргом, - В С Т А Н О В И В:

Головне управління ДФС у Рівненській області звернулось до адміністративного суду з позовом до Приватного виробничого підприємтва-фірми "АВАНТІ", за змістом якого просило суд стягнути кошти з відповідача, який має податковий борг, з рахунків такого платника, на суму податкового боргу 332516,66 грн, зокрема, податок на додану вартість у розмірі 332516,66 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що за відповідачем, станом на 01.03.2019, обліковується заборгованість по податках і зборах в загальній сумі 332516,66 грн, а саме, податок на додану вартість (14010100), яка виникла на підставі самостійно задекларованих, але не сплачених сум грошового зобов`язання та застосованих штрафних санкцій за несвоєчасну сплату податків. З цих підстав, позивач просив стягнути заборгованість із відповідача.

Ухвалою судді від 25.03.2019 позовна заява була залишена без руху та надано позивачу строк тривалістю не більше 10 днів з дня вручення йому ухвали для усунення недоліків позовної заяви. У вказаний строк позивач допущені недоліки усунув, відтак позовна заява вважається поданою у день первинного її подання до адміністративного суду.

Ухвалою від 05.04.2019 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі, визначено справу до судового розгляду за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання у справі.

Ухвалою від 24.04.2019 закрито підготовче провадження у справі, призначено розгляд справи по суті.

Судове засідання у справі призначено на 21.06.2019, про що учасників справи повідомлено належним чином.

У судове засіданні представники сторін не з`явились. Представник позивача подав суду клопотання про розгляд справи за відсутності позивача. Представник відповідача причини неявки у судове засідання суду не повідомив.

Відповідач у встановлений судом строк відзиву на позовну заяву не подав, своєї позиції щодо заявлених позовних вимог суду не повідомив.

За відсутності визначених ч. 2 ст. 205 КАС України підстав для відкладення розгляду справи, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності представників сторін.

При цьому, суд враховує, що ч. 9 ст. 205 КАС України передбачено, що якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Потреба заслухати свідка чи експерта у даній справі відсутня.

За наведених обставин, суд вважає за можливе здійснити розгляд справи у порядку письмового провадження.

Дослідивши позовну заяву, з`ясувавши усі обставини справи, перевіривши їх наявними в справі доказами, суд дійшов висновку, що позовну заяву слід задовольнити, виходячи з такого.

Матеріалами справи стверджено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "АВАНТІ" (код ЄДРПОУ 31299609) зареєстроване як юридична особа та перебуває на податковому обліку в Державній податковій інспекції у м. Рівному Головного управління ДФС у Рівненській області. Основний вид діяльності за КВЕД 41.20: будівництво житлових і нежитлових приміщень (а.с.11-12).

За даними позивача за відповідачем обліковується податковий борг в загальній сумі 332516,66 грн, що виник на підставі:

самостійно задекларованого грошового зобов`язання з податку на додану вартість відповідно до податкової декларації №9141434502 від 20.07.2017 з граничним терміном сплати до 30.07.2017 в сумі 79920,32 грн (а.с.17-18);

самостійно задекларованого грошового зобов`язання з податку на додану вартість відповідно до податкової декларації №9168518677 від 21.08.2017 з граничним терміном сплати до 30.08.2017 в сумі 67543,00 грн (а.с.19-20);

самостійно задекларованого грошового зобов`язання з податку на додану вартість відповідно до податкової декларації №9192132185 від 20.09.2017 з граничним терміном сплати до 30.09.2017 в сумі 37261,00 грн (а.с.21-22);

самостійно задекларованого грошового зобов`язання з податку на додану вартість відповідно до податкової декларації №9218339124 від 20.10.2017 з граничним терміном сплати до 30.10.2017 в сумі 39410,00 грн (а.с.23-24);

самостійно задекларованого грошового зобов`язання з податку на додану вартість відповідно до податкової декларації №9229605374 від 22.10.2017 з граничним терміном сплати до 30.10.2017 в сумі 21618,00 грн (а.с.25-26);

податкового повідомлення-рішення №0017155001 від 31.01.2018, яким до позивача застосовано штрафні (фінансові) санкції в сумі 170,00 грн (а.с.28);

податкового повідомлення-рішення №0017125001 від 31.01.2018, яким позивачу донараховано штрафні (фінансові) санкції відповідно до ст. 126 Податкового кодексу України в сумі 7882,00 грн (а.с.34);

податкового повідомлення-рішення №0147265001 від 22.05.2018, яким позивачу донараховано штрафні (фінансові) санкції в сумі 1020,00 грн (а.с.34);

податкового повідомлення-рішення №0467155012 від 03.12.2018, яким позивачу донараховано штрафні (фінансові) санкції відповідно до ст. 126 Податкового кодексу України в сумі 1200,00 грн (а.с.31);

податкового повідомлення-рішення №0526905012 від 22.12.2018, яким до позивача застосовано штрафні (фінансові) санкції у вигляді штрафу в розмірі 10% у сумі 2850,24 грн, та штрафу в розмірі 20% у сумі 72697,91 грн (а.с.15-16);

пені в сумі 944,19 грн (а.с. 34,35).

Відповідно до п.54.1 ст.54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Пунктом 56.11 статті 56 ПК України передбачено, що грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків оскарженню не підлягає.

Згідно з п. 57.1 ст. 57 ПК України, платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

За правилами пунктів 126.1, 126.2 статті 126 ПК України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання (крім випадків, передбачених пунктом 126.2 цієї статті) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

У разі порушення платником податків строку сплати до бюджету узгодженого грошового зобов`язання, передбаченого абзацом другим підпункту 222.1.2 пункту 222.1 статті 222 цього Кодексу, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу в розмірі 20 відсотків суми такого грошового зобов`язання.

Згідно з п. 57.3 ст. 57 ПК України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Відповідачем не надано доказів, а судом не встановлено факту оскарження ПВП-фірмою "АВАНТІ" прийнятих позивачем податкових повідомлень-рішень, яким до платника податків застосовано штрафні (фінансові) санкції з податку на додану вартість. Отже, вищевказані податкові зобов`язання є узгодженими та підлягали до сплати в строки, встановлені ПК України.

Після закінчення встановлених Податковим кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов`язання на суму податкового боргу нараховується пеня (підпункт 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 ПК України).

Пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 ПК України, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) за кожний календарний день прострочення сплати грошового зобов`язання, включаючи день погашення, з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день (пункт 129.4 статті 129 ПК України у редакції на момент виникнення спірних правовідносин).

Суд встановив, що відповідачу нарахована пеня по податку на додану вартість в сумі 944,19 грн, що підтверджується даними інтегрованих карток платника податку ПВП-фірми "АВАНТІ" (а.с.33-35).

Таким чином, в ході судового розгляду адміністративної справи суд встановив, що за відповідачем обліковується заборгованість з податку на додану вартість в загальні сумі 332516,66 грн, в тому числі: самостійно задекларована сума грошового зобов`язання 245752,32 грн, штрафні (фінансові санкції) 85820,15 грн та пеня 944,19 грн.

Відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.

Згідно з пунктом 59.1 статті 59 ПК України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків або його законному чи уповноваженому представникові.

Відповідач суму податкового зобов`язання в строки, установлені законом, не сплатив. З метою погашення податкового боргу Головним управлінням ДФС у Рівненській області було сформовано та надіслано відповідачу в порядку, встановленому пунктом 42.2 статті 42 ПК України, податкову вимогу форми "Ю" від 09.08.2017 №2810-17 на суму податкового боргу 125330,32 грн, яка відправлена рекомендованим листом з повідомленням про вручення за місцезнаходженням відповідача, зареєстрованим у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.10).

Відповідно до п.59.5 ст.59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податку, якому вручено податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника, що виник після надіслання податкової вимоги. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Податкова вимога платником податків у встановленому порядку оскаржена не була.

Таким чином, загальна сума податкового боргу відповідача складає 332516,66 грн. (а.с.7-9). Доказів сплати податкового боргу до бюджету відповідачем не надано, а судом не встановлено.

Стаття 67 Конституції України встановлює обов`язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.

Пунктом 41.1 статті 41 ПК України визначено, що контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, його територіальні органи.

Згідно з пунктом 41.2 цієї статті органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень.

Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Пунктом 95.1 статі 95 ПК України встановлено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Відповідно до пункту 95.3 статті 95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування земельного податку, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Відповідно до частини першої статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно з частиною першою статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відтак, приймаючи до уваги вищевикладене та оцінюючи наявні у матеріалах справи письмові докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Головного управління ДФС в Рівненській області обґрунтовані, документально підтверджені, відповідають чинному законодавству, отже підлягають задоволенню повністю.

Підстави для розподілу судових витрат між сторонами відповідно до статті 139 КАС України відсутні.

Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

Позов Головного управління ДФС у Рівненській області (33023 м. Рівне, вул. Відінська,12, код ЄДРПОУ 39394217) до Приватного виробничого підприємтва-фірми "АВАНТІ" (вул. Соборна, 1, офіс 217, м. Рівне, 33028, код ЄДРПОУ 31299609) про стягнення податкового боргу задовольнити повністю.

Стягнути з Приватного виробничого підприємтва-фірми "АВАНТІ" до Державного бюджету України податковий борг в сумі 332516,66 грн (триста тридцять дві тисячі п`ятсот шістнадцять гривень 66 коп.), який перерахувати:

податок на додану вартість у розмірі 332516,66 грн на рахунок 31111029017002 Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, ЄДРПОУ 38012714, одержувач: УК у м. Рівному/м.Рівне/14060100.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 21 червня 2019 року.

Суддя Дорошенко Н.О.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.06.2019
Оприлюднено27.06.2019
Номер документу82609122
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —460/629/19

Рішення від 21.06.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дорошенко Н.О.

Ухвала від 31.05.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дорошенко Н.О.

Ухвала від 24.04.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дорошенко Н.О.

Ухвала від 05.04.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дорошенко Н.О.

Ухвала від 25.03.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дорошенко Н.О.

Постанова від 15.03.2019

Адмінправопорушення

Яворівський районний суд Львівської області

Кондратьєва Н. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні