Рішення
від 25.06.2019 по справі 640/20639/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Вн. №27/594

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

25 червня 2019 року № 640/20639/18

За позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві

До Товариства з додатковою відповідальністю "Науково-дослідний інститут фермерських машин"

Про застосування заходів реагування

Суддя О.В.Головань

Обставини справи:

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Товариства з додатковою відповідальністю "Науково-дослідний інститут фермерських машин" про застосування заходів реагування у вигляді часткового зупинення експлуатації приміщень Товариства з додатковою відповідальністю "Науково-дослідний інститут фермерських машин" по вулиці Дегтярівська, 62 у Шевченківському районі м. Києва, а саме: приміщень 1-го поверху 9-ти поверхової будівлі та приміщень 3-х поверхової будівлі, шляхом відключення джерел електроживлення - до повного усунення порушень, зазначених в акті перевірки.

В судовому засіданні 28.05.2019 року на підставі заяви представника позивача суд оголосив ухвалу про перехід до розгляду справи в порядку письмового провадження згідно ч. 3 ст. 194 КАС України.

Ознайомившись з матеріалами справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд, -

ВСТАНОВИВ:

На підставі наказу від 17.08.2018 р. №502 Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві "Про проведення планових перевірок", вирішено провести планову перевірку додержання (виконання) вимог нормативно-правових актів та нормативних документів у сферах цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки Товариства з додатковою відповідальністю "Науково-дослідний інститут фермерських машин" (код 00239008), м. Київ, вул. Дегтярівська, 62.

Перевірка вказаного об`єкта проведена у період з 03.09.2018 р. по 14.09.2018 р. згідно посвідчення на проведення перевірки від 31.08.2018 р. №2476, про що складено акт №348.

Під час перевірки був присутній начальник варти ОСОБА_1 .

Згідно акту встановлено наступні порушення норм пожежної і техногенної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, а саме:

1.На підлозі по шляхам евакуації з поверхів 9-ти поверхової будівлі до сходових кліток типу СК1 влаштовано перепади висот (порушення п. 7.3.8 Державних будівельних норм (далі ДБН) В.1.1-7:2016 "Пожежна безпека об`єктів будівництва. Загальні вимоги"; на порушення розділу ІІІ, п. 2.37 Правил пожежної безпеки в Україні.

2. Двері сходових кліток типу СК1 поверхів 9-ти поверхової будівлі не обладнані пристроями самозачинення та ущільнення в притулах (порушення п.7.2.11 ДБН В.1.1-7:2016 "Пожежна безпека об`єктів будівництва. Загальні вимоги"; п.9.2.1. ДБН В.2.2-9-2009 "Громадські будинки та споруди. Основні положення"; на порушення розділу ІІІ п.2.23 Правил пожежної безпеки в Україні.

3.Двері на шляхах евакуації відчиняються не у напрямку виходу людей з приміщення коридору цокольного поверху 3-х поверхової будівлі (порушення п. 7.2.9 ДБН В.1.1-7:2016 "Пожежна безпека об`єктів будівництва. Загальні вимоги"); на порушення розділу ІІІ, п. 2.27. Правил пожежної безпеки в Україні.

4.На шляхах евакуації з приміщень 1-го поверху 9-ти поверхової будівлі та цокольного поверху 3-х поверхової будівлі влаштовано розсувні двері (порушення п. 7.2.2 ДБН В.1.1-7:2016 "Пожежна безпека об`єктів будівництва. Загальні вимоги"; на порушення розділу ІІІ п. 2.37 Правил пожежної безпеки в Україні.

5. На шляхах евакуації з приміщень 1-го поверху 9-ти поверхової будівлі та цокольного поверху 3-х поверхової будівлі влаштовано турнікети (порушення п.7.2.2 ДБН В.1.1-7:2016 "Пожежна безпека об`єктів будівництва. Загальні вимоги"); на порушення розділу ІІІ, п.2.37 Правил пожежної безпеки в Україні.

6. За наявності людей у приміщеннях двері евакуаційних виходів зачиняються на внутрішні запори, які не відчиняються зсередини без магнітного ключа; на порушення розділу ІІІ, п.п. 2.27. 2.37 Правил пожежної безпеки в Україні.

7.Шляхи евакуації з приміщень цокольного поверху 3-х поверхової будівлі захаращені меблями та різними матеріалами; на порушення розділу ІІІ, п.2.37. Правил пожежної безпеки в Україні.

8. В об`ємі сходової клітки 1-го поверху 9-ти поверхової будівлі навішені дзеркала; на порушення розділу ІІІ п. 2.37 Правил пожежної безпеки в Україні.

9. Коридор цокольного поверху 3-х поверхової будівлі завдовжки понад 60 м не поділений протипожежною перегородкою 2-го типу (порушення п. 7.3.5 ДБН В.1.1-7:2016 "Пожежна безпека об`єктів будівництва. Загальні вимоги"); на порушення розділу ІІІ п. 2.23. Правил пожежної безпеки в Україні.

10. Клас вогнестійкості проходок інженерних комунікацій будівлі на 9-му поверсі будівлі (електричних, кабельних та шинопровідних проходок, водопровідних, каналізаційних труб тощо) через огороджувальні конструкції з нормованим класом вогнестійкості або через протипожежні перешкоди менший ніж нормований клас вогнестійкості огороджувальної конструкції або протипожежної перешкоди за ознакою ЕІ (порушення п. 6.20 ДБН В.1.1-762016 "Пожежна безпека об`єктів будівництва. Загальні вимоги"); на порушення розділу ІІІ п.п. 2.3., 2.4. Правил пожежної безпеки в Україні.

11. Не проведено перевірку блискавкозахисту будівлі від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-2008; на порушення розділу ІV п.1.20 Правил пожежної безпеки в Україні.

12. Пожежні кран-комплекти не забезпечені кнопками дистанційного запуску пожежних насосів; на порушення розділу V п. 2.2.2 Правил пожежної безпеки в Україні.

13. Пожежні кран-комплекти розміщені у вбудованих шафах не мають отворів для провітрювання і не пристосовані для опломбування та візуального огляду їх без розкривання; на порушення розділу V п. 2.2.6 Правил пожежної безпеки в Україні.

14. У приміщенні насосної станції не навішена загальна схема протипожежного водопостачання та схем обов`язків насосів; на порушення розділу V п. 2.3.1 Правил пожежної безпеки в Україні.

15. Трубопроводи й насоси не пофарбовані у відповідний колір згідно з ГОСТ 12.4.026-76; на порушення розділу V п. 2.3.3 Правил пожежної безпеки в Україні.

16. Не проведено розрахунки (з врахуванням реконструкцій, перепланувань, зміни функціонального призначення, тощо) по визначенню розрахункового часу евакуації людей у разі пожежі відповідно до ГОСТ 12.1.004-91 "Пожарная безопасность. Общие требования"; на порушення розділу ІІІ п. 2.33 Правил пожежної безпеки в Україні.

17. У шафах пожежних кран-комплектів відсутні кнопки дистанційного відкривання поверхових клапанів димовидалення та підпору повітря і відключення вентиляторів протидимного захисту (порушення п. Ж.3 додаток Ж ДБН В.2.2-9-2009 "Громадські будинки та споруди. Основні положення"); на порушення розділу V п.п. 1.1, 1.2 Правил пожежної безпеки в Україні.

18. Допускається зменшення отворів витяжних каналів системи димовидалення та встановлення на них решіток; на порушення розділу ІV п.2.22 Правил пожежної безпеки в Україні.

19. Допускається переведення установок систем протипожежного захисту з автоматичного пуску на ручний (порушення п. 6.8. Додаток Ж ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту"; на порушення розділу V п. 2.3 Правил пожежної безпеки в Україні.

20. При спрацюванні системи пожежної сигналізації не формується сигнал на розблокування електричних замків на шлях евакуації (порушення п.7.2.1 ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту"); на порушення розділу V п.1.1 Правил пожежної безпеки в Україні.

21. Підсобне приміщення закладу громадського харчування не обладнано системою пожежної сигналізації; на порушення розділу V п.1.2. Правил пожежної безпеки в Україні.

22. Використання суб`єктами господарювання (орендарями) об`єкту нерухомості (будівель, споруд, приміщень або їх частин) здійснюється суб`єктами господарювання без поданих декларацій відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки; на порушення вимог ст. 57 ч.2 КЦЗУ.

Акт підписано начальник варти ОСОБА_1 без пояснень і зауважень.

Згідно ч. 2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожеженебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Оскільки виявлені порушення створюють загрозу життю та здоров`ю людей, Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві звернулося з позовом до суду про часткове зупинення експлуатації приміщень по вулиці Дегтярівська, 62 у Шевченківському районі м. Києва до повного усунення порушень, зазначених в акті перевірки.

Позивач - Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві - вважає, що залишені неусуненими порушення вимог законодавства є такими, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, тому підтримує позовні вимоги.

Відповідач - Товариство з додатковою відповідальністю "Науково-дослідний інститут фермерських машин" - проти задоволення позовних вимог заперечив з таких підстав.

Відповідач зазначає, що порушення у сфері техногенної та пожежної безпеки усунуті, що підтверджується наявними доказами та актом позапланової перевірки № 352.

Проаналізувавши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд дійшов висновку про їх необґрунтованість та відмовляє в їх задоволенні з таких підстав.

Згідно ст. 64 Кодексу цивільного захисту України від 02.10.12 р. № 5403-VI центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.

Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.

До складу центрального органу виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, і його територіальних органів входять: 1) органи державного нагляду у сфері пожежного нагляду; 2) органи державного нагляду у сфері цивільного захисту і техногенної безпеки; 3) підрозділи забезпечення та інші структурні підрозділи.

Згідно ст. 65 Кодексу № 5403-VI центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) з питань, які визначені частиною першою статті 64 цього Кодексу щодо: 1) центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, інших державних органів та органів місцевого самоврядування.

Згідно ст. 66 Кодексу № 5403-VI центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Згідно ч. 1 ст. 67 Кодексу № 5403-VI до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить:

1) здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства органами та суб`єктами господарювання, аварійно-рятувальними службами, зазначеними у статті 65 цього Кодексу; 11) складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень; 12) звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Згідно ч. 2 ст. 68 Кодексу № 5403-VI у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Згідно ч. 7 ст. 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

В даному випадку планова перевірка стану техногенної і пожежної безпеки у Товаристві з додатковою відповідальністю "Науково-дослідний інститут фермерських машин", про що складено акт №348, а також наступні перевірки вказаного об`єкту, проведено з передбачених законодавством підстав, на виконання наказів ДСНС та Головного управління ДСНС у м. Києві.

Щодо виявлених порушень по суті суд зазначає наступне.

Під час розгляду справи на підставі заяви Товариства з додатковою відповідальністю "Науково-дослідний інститут фермерських машин" Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві проведено повторну позапланову перевірку щодо додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки на підставі розпорядчого документу від 11.05.2019 р. №368, про що складено акт №352.

Згідно матеріалів справи за результатами повторної перевірки згідно акту №352 від 15.05.2019 р., встановлено відсутність порушень вимог законодавства.

Вказане свідчить про повне усунення відповідачем порушень, виявлених за результатами проведення в період з 03.09.2018 року по 14.09.2018 року планової перевірки щодо додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки на об`єкті за адресою: 04112, м. Київ, вул. Дегтярівська, 62, що є підставою для відмови в задоволенні позовних вимог.

На підставі вищевикладеного, ст. 241-246, 255, 257-262, 293, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. В задоволенні позовних вимог відмовити.

2. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

3. Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення не було вручено у день його складення має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження на рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Суддя О.В. Головань

Повний текст рішення

виготовлено і підписано 25.06.19 р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення25.06.2019
Оприлюднено26.06.2019
Номер документу82610250
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/20639/18

Рішення від 25.06.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 20.12.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 12.12.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні