ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 червня 2019 року Справа № 160/2823/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Захарчук - Борисенко Н.В.
при секретарі судового засідання - Музиці Я.І.
за участю:
представників позивача - Чупилки Ю.С., Олійник Т.Г.
представника відповідача - Баласанян К.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Дніпрі за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Мікс Рітейл до Головного управління ДФС в Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомленні-рішення,-
ВСТАНОВИВ:
27.03.2019 Товариство з обмеженою відповідальністю Мікс Рітейл звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС в Дніпропетровській області, в якому просить суд:
- визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення №0017981418, яким визначено суму податкового зобов`язання за платежем: Акцизний податок на пальне, код платежу 14021900 на суму 27 933 520 грн., винесене 12 липня 2018 року Головним управлінням ДФС в Дніпропетровській області відносно Товариства з обмеженою відповідальністю Мікс Рітейл ;
- стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Дніпропетровській області сплачений Товариством з обмеженою відповідальністю Мікс Рітейл судовий збір за подання адміністративного позову у розмірі 19 210,00 грн. сплачені згідно платіжного доручення № 1528 від 25.03.2019 року.
В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначив, що за результатами документальної планової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю Мікс Рітейл складено акт від 23.04.2018 № 20220/04-36-14-18/40264978, яким зафіксовані встановлені порушення ТОВ Мікс Рітейл , зокрема п.2 розділу ІV. Висновок відповідно до якого позивачем порушено п. п. 212.1.15 п.212.1 ст. 212 податкового кодексу України від 02.12.10 року № 2755-VІ, відповідно до вимог п. 231 ст. 231 Кодексу має складати акцизні накладні та реєструвати їх в Єдиному реєстрі акцизних накладних. Згідно з п. 117.3 ст. 117 Податкового кодексу України, здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку у порядку, передбаченому Податковим кодексом України тягне за собою накладання штрафу на юридичних осіб 100 відсотків вартості реалізованого пального, а саме: 27 933 519 грн., у т.ч.: 2016 рік - 4 536 926 грн.; 2017 рік - 23 396 593 грн. 27.06.2018 року позивачем було подано відповідачу заперечення на акт від 23.04.2018 року № 20220/04-36-14-18/40264978 з Додатком № 1 Різниця між сумами придбання та реалізації із завіреними копіями первинних прибуткових накладних на реалізацію на 134 арк., в якому позивач просив розглянути можливість перегляду висновків акту та повідомити підприємство про результати прийнятого рішення. Розглянувши заперечення позивача, відповідач залишив без змін висновок акту від 23.04.2018 року № 20220/04-36-14-18/40264978, про що повідомив заявника листом від 10.07.2018 року №40495/10/04-36/18. 12.07.2018 Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області було винесено податкове повідомлення-рішення № 0017981418, яким визначено суму податкового зобов`язання за платежем: Акцизний податок на пальне код платежу 14021900 на суму 27 933 520 грн. Не погодившись із вищезазначеним податковим повідомленням-рішенням Товариство з обмеженою відповідальністю Мікс Рітейл подало скаргу від 17.08.2018 на податкове повідомлення-рішення № 0017981418 від 12.07.2018 до Державної фіскальної служби України, на що Державна фіскальна служба України залишила без змін податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 12.07.2018 року № 0017981418, а скаргу позивача залишила без задоволення шляхом прийняття рішення про результати розгляду скарги від 17.10.2018 № 33658/6/99-99-11-03-01-25, яке позивач отримав поштовим зв`язком 23.11.2018. Не погодившись із вищезазначеним податковим повідомленням-рішенням, винесеним Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області, Товариство з обмеженою відповідальністю Мікс Рітейл звернулось до суду з даним адміністративним позовом.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 28.03.2019 адміністративний позов було прийнято до розгляду та відкрито провадження в справі за правилами загального позовного провадження.
17.04.2019 від представника відповідача надано до суду надійшов письмовий відзив на адміністративний позов, в якому останній проти задоволення позовних вимог заперечував, посилаючись на те, відповідачем було проведено документальну планову виїзну перевірку позивача з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 09.02.2016 по 31.12.2017, якою встановлено порушення вимог, зокрема здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку. Відповідно до Реєстру платників акцизного податку реалізації пального ТОВ Мікс Рітейл за період з 09.02.2016 по 31.12.2017 не був зареєстрований платником акцизного податку з реалізації пального, а зареєструвався лише 26.01.2018 №6804.
Відповідно до умов п. 1.1 договору купівлі-продажу від 28.12.2016 №2812/1 та додаткої угоди від 28.04.2017 №1 до договору купівлі-продажу від 28.12.2016 №2812/1 (далі - Договір №2812/1) укладеного між ПП Мікс (Постачальник) та ТОВ Мікс Рітейл (Покупець), Постачальник зобов`язується продати та передати у власність Покупця: бензин марок А-95, А-92, дизельне паливо та газ автомобільний скраплений в талонах (скретч-картках) в подальшому Товар. Покупець зобов`язується прийняти Товар від Постачальника та оплатити його загальну вартість. Право власності на Товар переходить до Покупця з передачею/прийманням талонів підписанням видаткової накладної. Постачальник разом з продукцією надає Покупцю документацію згідно з вимогами діючого законодавства - видаткову накладну, акт прийому-передачі талонів (скретч- карток), сертифікат відповідності та паспорт якості (п. 2.1 та п. 2.2 Договору №2812/1). Ціна Товару включає вартість палива, ПДВ, акцизу, інших податків, обов`язкових платежів, передбачених діючим законодавством України (п. 3.2 Договору №2812/1). Отже, ТОВ Мікс Рітейл (Покупець) придбавав у постачальника ПП Мікс пальне у певній кількості та асортименті, що підтверджується складеними на його підставі податковими та видатковими накладними, в яких в якості найменування товару вказано відповідну марку бензину, яка відпускалась Покупцю в розмірі, що обраховується літрами, із визначенням ціни, а також розміру отриманої оплати за паливо. До видаткових та податкових накладних надано акти прийому - передачі талонів (скретч-карток), по яким буде здійснена передача пального на АЗС ПП Мікс (Продавця), при цьому згідно з умовами Договору №2812/1 ТОВ МІКС Рітейл набуває права власності на пальне у момент передачі/прийманням талонів та підписання видаткової накладної на пальне. Постачальник разом з продукцією надає Покупцю документацію згідно з вимогами діючого законодавства - видаткову накладну, акт прийому- передачі талонів (скретч-карток), сертифікат відповідності та паспорт якості. Придбане пальне ТОВ МІКС Рітейл в подальшому реалізовувалось третім особам на підставі окремих договорів: КП КМР "КАТП 042802" (код 3341701), КП КМР "Трамвай" (код 31197458), КВП КМР "Міськводоканал" (код 33855098), КП КМР "Тепломережі" (код 03342573), КП ДОР "Аульський водовід" (код 34621490), КП КМР "Зеленбуд" (код 5472910), КП "Коменергосервіс"(код 36639101), КП КМР "Комунальник" (код 36981122) та іншим. Відповідачем зазначено, що якщо за даними первинних документів суб`єкт господарювання здійснює операції з отримання від постачальників та реалізацію покупцям палива за допомогою талонів та/або смарт-карток на пальне, які отримуються та/або надаються як доповнення до видаткових накладних ш паливо, у цьому випадку суб`єкт господарювання є платником акцизного податку в розумінні п.п.212.1.15 п.212.1 ст.212 ПКУ. Згідно з договорами про закупівлю товару ТОВ Мікс Рітейл зобов`язується передати покупцям Товар в асортименті у вигляді скретч-карток та/або талонів на пальне та згідно із специфікації до цих договорів зазначено найменування Товару саме пального (бензин А-92, бензин А-95, дизельне паливо, газ вуглеводний скраплений) та кількість в літрах, ціна за одиницю виміру та загальна вартість, без зазначення номіналу талонів (скретч-карток). Відтак, вказана одиниця товару свідчить про те, що сторони дійшли згоди саме про реалізацію пального, а не талонів (скретч-карток) на пальне. Так, ТОВ Мікс Рітейл без реєстрації платником акцизного податку з реалізації пального, за перевіряємий період на адресу покупців були складені видаткові накладні на загальну суму 27933519,00 грн., у т.ч. ПДВ - 4655586,00 грн., у т.ч.: 2016 рік на загальну суму 4536926,00 грн., у т.ч. ПДВ 756154,00 грн; 2017 рік на загальну суму 23396593,00 грн, у т.ч. ПДВ 3899432,00 гривні. Згідно з умовами договорів про закупівлю товару, укладених ТОВ Мікс Рітейл з Покупцями (третіми особами), предметом їх була поставка (продаж) саме пального (нафтопродуктів), за яке Покупці зобов`язувались сплатити та прийняти пальне (товар) на підставі підписання Покупцями видаткової накладної, що свідчить про отримання пального (товару), а не талонів (скретч-карток) на пальне.
Представник відповідача зазначив, що згідно з наданими до перевірки первинних документів встановлено, що ТОВ Мікс Рітейл здійснив продаж та передачу покупцям не талонів (скретч-карток) на пальне, а палива у визначеному асортименті, кількості та ціні. Згідно з Інструкцією про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженої спільним наказом Міненергетики, Мінекономіки, Мінтрансу, Держспоживстандарту від 20.05.2008 №281/171/578/155, талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому. З огляду на те, що талони на пальне підтверджують право їх власника на отримання на АЗС нафтопродукту, операції з передачі/реалізації талону є за своєю суттю продажем пального. В той же час, як встановлено відповідачем, у видаткових накладних, підписаних керівником ТОВ Мікс Ртейл та третіми особами (Покупцями), товаром зазначено бензин, дизельне пальне, газ вуглеводний скраплений, одиниця товару: літри. Відтак, вказана одиниця товару свідчить, що сторони дійшли згоди саме про реалізацію пального, а не талонів (скретч-карток) на пальне. А тому, винесення Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області податкового повідомлення-рішення від 12.07.2018 №0017981418, яким застосовано до ТОВ МІКС РІТЕЙЛ штрафні санкції з акцизного податку в сумі 27933520,00 є обгрунтованим та таким, що передбачене нормами Податкового кодексу України.
16.05.2019 на адресу суду засобами електронного зв`язку від представника позивача надійшла письмова відповідь на відзив, в якій було підтримано позицію, викладену в адміністративному позові, та зазначено, що відзив відповідача є необґрунтованим та таким, що не спростовує доводи, викладені в адміністративному позові як підстави для його задоволення.
17.05.2019 на адресу суду від представника позивача надійшла заява про приєднання до матеріалів справи на підтвердження повноважень засновника Товариства з обмеженою відповідальністю Мікс Рітейл Олійник ОСОБА_1 копію Статуту Товариства, затвердженого рішенням засновника Товариства з обмеженою відповідальністю Мікс Рітейл від 09.12.2016 з копією зазначеного рішення.
05.06.2019 на адресу суду від представника позивача надійшла заява про приєднання копій документів, які були наданні контролюючому органу під час проведення планової виїзної перевірки ТОВ Мікс Рітейл" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 09.02.2016 року по 31.12.2017 року , за результатами якої відповідачем був складений акт від 23.04.2018 № 20220/04-36-14-18/40264978, а саме: прибуткові та видаткові документи ТОВ Мікс Рітейл" за вересень 2016; прибуткові та видаткові документи ТОВ Мікс Рітейл" за листопад 2016; прибуткові та видаткові документи ТОВ Мікс Рітейл" за грудень 2016; прибуткові документи ТОВ Мікс Рітейл" за березень 2017; видаткові документи ТОВ Мікс Рітейл" за березень 2017; прибуткові документи ТОВ Мікс Рітейл" за квітень 2017; видаткові документи ТОВ Мікс Рітейл" за квітень 2017; договори з покупцями ТОВ Мікс Рітейл" за період з 2016-2017.
Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали у повному обсязі, надали пояснення, аналогічні викладеним в адміністративному позові та у відповіді на відзив, просили суд задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позову заперечував, посилаючись на письмовий відзив, що містяться в матеріалах справи, у зв`язку з чим у задоволенні адміністративного позову просив відмовити.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, на підставі наказу Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 14.03.2018 №1538-п Про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ Мікс Рітейл з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 09.02.2016 по 31.12.2017 Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області проведено документальну планову виїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю Мікс Рітейл (код ЄДРПОУ 40264978). Наказом Головного управління ДФС у Дніпропетровській області №1956-п від 04.04.2018 продовжено строк проведення документальної планової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю Мікс Рітейл з 10.04.2018 терміном на 5 робочих днів.
За результатами документальної планової виїзної перевірки ТОВ Мікс Рітейл складено акт від 23.04.2018 № 20220/04-36-14-18/40264978, висновками якого встановлено порушення ТОВ Мікс Рітейл п.188.1 ст.188 Податкового Кодексу України від 02.12.10 № 2755-VІ, зі змінами та доповненнями занижено податок на додану вартість на загальну суму 30216 грн., в тому числі: жовтень 2016 року - 288 грн., січень 2017 року - 131 грн., лютий 2017 року - 1373 грн., березень 2017 року - 2 131 грн., квітень 2017 року - 1308 грн., травень 2017 року - 413 грн., червень 2017 року - 2 799 грн., липень 2017 року - 8 342 грн., серпень 2017 року - 2018 грн., вересень 2017 року -3 117 грн., жовтень 2017 року - 4 395 грн., листопад 2017 року - 2 504 грн., грудень 2017 року - 1 397 грн. В зв`язку з тим, що станом на 31.12.2017 року підприємством використано від`ємні значення значення по деклараціях з ПДВ за перевіряємий період (різниці між сумою податкових зобов`язань та сумою податкового кредиту) в погашення податкових зобов`язань та залишок від`ємного значення за грудень 2017 року рахується в сумі 14 827,00 грн., тому донараховується податок на додану вартість у перевіряємих періодах на загальну суму 28 696 грн., в тому числі: жовтень 2016 року - 288 грн., січень 2017 року - 106 грн., квітень 2017 року - 1 092 грн., червень 2017 року - 2 675 грн., серпень 2017 року - 14 359 грн., вересень 2017 року -3 400 грн., жовтень 2017 року - 4 395 грн., листопад 2017 року - 2 381 грн., та зменшується від`ємне значення, що зараховується до складу податкового кредит наступного звітного періоду в сумі 1 520 грн. по декларації за грудень 2017 року. п.п.212.1.15 п.212.1 ст.212 Податково Кодексу України від 02.12.10 № 2755-VІ, зі змінами та доповненнями, відповідно до вимог п. 231.1 ст. 231 Кодексу має складати акцизні накладні та реєструвати їх в Єдиному реєстрі акцизних накладних. Згідно з п.117.3 ст.117 Податкового Кодексу України від 02.12.10 № 2755-VІ, зі змінами та доповненнями, здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку у порядку, передбаченому Кодексом тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб у розмірі 100 відсотків вартості реалізованого пального, саме: 27 933 519 грн., у т.ч.: 2016 рік - 4 536 926 грн., 2017 рік - 23 396 593 грн. п.51.1 ст.51, п.176.2 ст. 176 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VІ зі змінами та доповненнями, розділу III Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку , затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4 Про затвердження форми Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) та Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку у 2016 - 2017 роках.
Не погодившись із висновками, викладеними в акті від 23.04.2018 №20220/04-36-14-18/40264978 Товариство з обмеженою відповідальністю Мікс Рітейл подало до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області заперечення з Додатком №1 Різниця між сумами придбання та реалізації із завіреними копіями первинних прибуткових накладних на реалізацію на 134 аркушах, в якому позивач просив розглянути можливість перегляду висновків акту від 23.04.2018 №20220/04-36-14-18/40264978 Про результати документальної планової виїзної перевірки ТОВ Мікс Рітейл з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 09.02.2016 по 31.12.2017 та повідомити позивача про результати рішення.
10.07.2018 Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області прийнято рішення №40495/10/04-36/18 про результати розгляду заперечень до акту перевірки від 23.04.2018 №20220/04-36-14-18/40264978, яким висновок акту документальної планової виїзної перевірки ТОВ Мікс Рітейл (код ЄДРПОУ 40264978) від 23.04.2018 №20220/04-36-14-18/40264978 з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства за період з 09.02.2016 року по 31.12.2017 року з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 09.02.2016 року по 31.12.2017 року залишено без змін.
12.07.2018 Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області винесено податкове повідомлення-рішення № 0017981418, яким визначено суму податкового зобов`язання за платежем: Акцизний податок на пальне код платежу 14021900 на суму 27 933 520 грн.
З матеріалів справи видно, що не погодившись із вищезазначеним податковим повідомленням-рішенням Товариство з обмеженою відповідальністю Мікс Рітейл подало скаргу від 17.08.2018 до Державної фіскальної служби України, на що Державна фіскальна служба України залишила без змін податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 12.07.2018 року № 0017981418, а скаргу позивача залишила без задоволення шляхом прийняття рішення про результати розгляду скарги від 17.10.2018 № 33658/6/99-99-11-03-01-25.
Отже, правомірність оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, винесеного Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області, є предметом розгляду даної адміністративної справи.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства встановлені Податковим кодексом України (в редакції чинній на момент виникнення правовідносин).
У відповідності до пункту 162.1. статті 162 Податкового кодексу України від 02.12.2010 N 2755-VI платниками податку є: фізична особа - резидент, яка отримує доходи як з джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи; фізична особа - нерезидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні; податковий агент.
Відповідно до п.п. 14.1.145 п. 14.1 ст. 14 Кодексу підакцизні товари (продукція) - товари за кодами згідно з УКТ ЗЕД, на які Кодексом встановлено ставки акцизного податку.
Згідно з п.п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу реалізація пального - будь-які операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України на підставі договорів купівлі-продажу, міни, поставки, дарування, комісії, доручення (в тому числі передача на комісійну/довірчу реалізацію), поруки, інших господарських та цивільно-правових договорів або за рішенням суду, іншого компетентного державного органу чи органу місцевого самоврядування за плату (компенсацію) або без такої, які передбачають перехід права власності або права розпорядження, а також передачу (відпуск, відвантаження) пального на підставі договорів про виробництво із сировини замовника. Не вважаються реалізацією пального операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України на підставі договорів зберігання та передачі (відпуску, відвантаження) пального в споживчій тарі ємністю до 2 літрів (включно), крім операцій з реалізації такого пального його виробниками.
При цьому відповідно до п. 44.1 статті 44 ПК України, для цілей оподаткування платники поляків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Крім того, підставою для відображення в бухгалтерському обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Однією з вимог до оформлення первинних документів є достовірне відображення змісту та обсягу господарської операції, а також одиниць її виміру. Тобто, якщо предметом договору є пальне, а в накладній зазначено найменування товару, який придбавається з одиницею виміру в літрах, оприбуткування здійснюється саме пального.
Якщо суб`єкт господарювання здійснює операції лише з талонами та/або смарт-картками - на пальне, без реалізації пального в розумінні абзацу другого п.п.14.1.212 п.14.1 ст.14 ПКУ, при цьому договором передбачено постачання карток (талонів), як торгівельної послуги на отримання палива, то за такими операціями у суб`єкта господарювання не потрібно реєструватись платником акцизного податку з реалізації пального, об`єкт оподаткування акцизним податком при цьому не виникатиме.
Однак, якщо за даними первинних документів суб`єкт господарювання здійснює операції з отримання від постачальників та реалізацію покупцям палива за допомогою талонів та/або смарт-карток на пальне, які отримуються та/або надаються як доповнення до видаткових накладних ш паливо, у цьому випадку суб`єкт господарювання є платником акцизного податку в розумінні п.п.212.1.15 п.212.1 ст.212 ПКУ.
Судом встановлено, що ТОВ Мікс Рітейл відповідно до Реєстру платників акцизного податку реалізації пального за період з 09.02.2016 по 31.12.2017 не був зареєстрований платником акцизного податку з реалізації пального, а зареєструвався лише 26.01.2018 №6804, однак згідно з договорами про закупівлю товару ТОВ Мікс Рітейл зобов`язується передати покупцям Товар в асортименті у вигляді скретч-карток та/або талонів на пальне та згідно із специфікації до цих договорів зазначено найменування Товару саме пального (бензин А-92, бензин А-95, дизельне паливо, газ вуглеводний скраплений) та кількість в літрах, ціна за одиницю виміру та загальна вартість, без зазначення номіналу талонів (скретч-карток). Відтак, вказана одиниця товару свідчить про те, що сторони дійшли згоди саме про реалізацію пального, а не талонів (скретч-карток) на пальне.
Так, Товариством з обмеженою відповідальністю Мікс Рітейл без реєстрації платником акцизного податку з реалізації пального, за перевіряємий період на адресу покупців були складені видаткові накладні на загальну суму 27933519,00 грн., у т.ч. ПДВ - 4655586,00 грн., у т.ч.: 2016 рік на загальну суму 4536926,00 грн., у т.ч. ПДВ 756154,00 грн; 2017 рік на загальну суму 23396593,00 грн, у т.ч. ПДВ 3899432,00 гривні. Згідно з умовами договорів про закупівлю товару, укладених ТОВ Мікс Рітейл з Покупцями (третіми особами), предметом їх була поставка (продаж) саме пального (нафтопродуктів), за яке Покупці зобов`язувались сплатити та прийняти пальне (товар) на підставі підписання Покупцями видаткової накладної, що свідчить про отримання пального (товару), а не талонів (скретч-карток) на пальне.
Суд зазначає, що згідно з Інструкцією про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженої спільним наказом Міненергетики, Мінекономіки, Мінтрансу, Держспоживстандарту від 20.05.2008 №281/171/578/155, талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому. З огляду на те, що талони на пальне підтверджують право їх власника на отримання на АЗС нафтопродукту, операції з передачі/реалізації талону є за своєю суттю продажем пального.
Судом встановлено, що у видаткових накладних, підписаних керівником ТОВ Мікс Рітейл та третіми особами (Покупцями), товаром зазначено бензин, дизельне пальне, газ вуглеводний скраплений, одиниця товару: літри. Відтак, вказана одиниця товару свідчить, що сторони дійшли згоди саме про реалізацію пального, а не талонів (скретч-карток) на пальне.
Враховуючи наведене у сукупності, суд дійшов висновку про правомірність винесення Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області податкового повідомлення-рішення від 12.07.2018 №0017981418, яким застосовано до ТОВ Мікс Рітейл штрафні санкції з акцизного податку в сумі 27933520,00, оскільки позивачем було порушено вимоги податкового законодавства, що у свою чергу зумовлює висновок про правомірність визначення відповідачем штрафних санкцій з акцизного податку в сумі 27933520,00.
Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу, а за змістом ст. 90 цього Кодексу суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
На думку суду, відповідачем доведено правомірність своїх рішень з урахуванням вимог, встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Мікс Рітейл не підлягає задоволенню в повному обсязі.
Оскільки у задоволенні позову відмовлено, судові витрати відшкодуванню не підлягають.
Керуючись ст. 241-246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю Мікс Рітейл (51931, Дніпропетровська область, м.Кам`янське, вул.Садова, 87 А ) до Головного управління ДФС в Дніпропетровській області (49600, м.Дніпро, вул.Сімферопольська, буд.17 А) про визнання протиправним та скасування податкового повідомленні-рішення - відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення суду складений 25 червня 2019 року.
Суддя Н.В. Захарчук-Борисенко
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.06.2019 |
Оприлюднено | 26.06.2019 |
Номер документу | 82639792 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні