ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 580/528/19 Суддя першої інстанції: В.О. Гаврилюк
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 червня 2019 року м. Київ
Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді - Пилипенко О.Є.
суддів - Бужак Н.П. та Костюк Л.О.,
при секретарі - Грабовській Т.О.,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Черкаській області на рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 18 квітня 2019 року у справі за адміністративним позовом Департаменту містобудування Черкаської міської ради до Головного управління Державної фіскальної служби у Черкаській області про визнання протиправною та скасування вимоги про сплату боргу (недоїмки),
В С Т А Н О В И Л А :
У лютому 2019 року позивач - Департамент містобудування Черкаської міської ради звернувся до Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Черкаській області про визнання протиправною та скасування вимоги про сплату боргу (недоїмки), в якому просив:
- визнати протиправною та скасувати вимогу про сплату боргу (недоїмки) від 07.12.2018 року № Ю-5630-50 Головного управління ДФС у Черкаській області.
Рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 18 квітня 2019 року адміністративний позов задоволено.
Не погоджуючись з судовим рішенням, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить суд апеляційної інстанції скасувати оскаржуване рішення суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою у задоволенні адміністративного позову відмовити в повному обсязі.
Свої вимоги апелянт обґрунтовує тим, що судом першої інстанції при постановленні оскаржуваного рішення було неповно з`ясовано обставини, що мають значення для справи, порушено норми матеріального та процесуального права.
Відповідно до п.2 ч.1 ст. 311 КАС України суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодного з учасників справи у судове засідання , хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.
Відповідно до ч.ч.1, 2, 3 ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
У відповідності до ст.. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Приймаючи рішення про задоволення позову, суд першої інстанції виходив з того, що Департамент містобудування Черкаської міської ради перебуває в стадії припинення та його рахунки закриті, кошти на рахунках відсутні, разом з тим, відповідачем протиправно не взято до уваги платіжні доручення № 112 від 28.10.2013 року на суму 1296,31 грн., № 111 від 28.10.2013 року на суму 151,91 грн., № 20 від 30.12.2013 року на суму 35,55 грн. про сплату єдиного внеску, в реквізитах призначення платежу яких зазначено, що розрахунок здійснюється саме за департамент містобудування.
Колегія суддів вважає вказаний висновок суду першої інстанції обґрунтованим, з огляду на наступне.
Як встановлено судом та вбачається з наявних матеріалів справи, Пенсійним фондом при передачі залишків станом на 30.09.2013 року переплата по єдиному соціальному внеску відповідно до картки особового рахунку Департаменту містобудування ЧМР складала 13959,70 грн.
Згідно баз даних ГУ ДФС у Черкаській області було подано звіти: за вересень 2013 року 17.10.2013 року № 1300977873 на суму 7474,46 грн.; за жовтень 2013 року 19.11.2013 року № 1302314405 на суму 1463,84 грн. Відповідно станом на 31.12.2013 року переплата по єдиному соціальному внеску складала 5021,4 грн.
Враховуючи уточнюючі дані (лист ГУ ПФУ в Черкаській області № 69914/05-03 від 05.11.2018 року), ГУ ДФС у Черкаській області в ручному режимі було проведено коригування особового рахунку на зменшення переплати на суму 5544,29 грн. на підставі рішення про коригування № 296. Станом на 04.03.2019 року згідно до облікових даних за Департаментом містобудування Черкаської міської ради (код 36299650) рахується заборгованість в сумі 522,89 грн.
07 грудня 2018 року контролюючим органом, відповідно до вимог статті 25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та на підставі інформаційної системи органу доходів і зборів, винесено вимогу про сплату боргу (недоїмки) № Ю-5630-50, відповідно до якої сума боргу позивача складає 522,89 грн.
Вважаючи вказану вимогу протиправною, позивач звернувся до суду з відповідним позовом.
Надаючи правову оцінку обставинам справи, висновкам суду першої інстанції та доводам апелянта, колегія суддів зазначає наступне.
Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Порядок обчислення і сплати єдиного внеску встановлено положеннями Закону України від 08.07.2010 року № 2464-VІ Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - Закон № 2464-VІ).
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 4 Закону № 2464-VІ платниками єдиного внеску є роботодавці підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Відповідно до пунктів 1, 4 частини 2 статті 6 Закону № 2464-VІ платник єдиного внеску зобов`язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок; подавати звітність та сплачувати до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування. У разі надсилання звітності поштою вона вважається поданою в день отримання відділенням поштового зв`язку від платника єдиного внеску поштового відправлення із звітністю.
Як свідчать матеріали справи, єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування сплачувався департаментом архітектури, містобудування та інспектування Черкаської міської ради з рахунків № 35410001006761, 37116002006761 у 2013 році, відповідно до частини 2 статті 6 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування вчасно, і у повному обсязі.
23.05.2013 року на сесії Черкаської міської ради прийняте рішення № 3-1682 Про структуру, загальну чисельність апарату Черкаської міської ради та її виконавчих органів , яким передбачено утворити юридичну особу департамент архітектури, містобудування та інспектування Черкаської міської ради шляхом злиття департаменту містобудування Черкаської міської ради (код ЄДРПОУ 36299650) та Департаменту муніципальної інспекції Черкаської міської ради. Департамент містобудування передбачено припинити.
Департамент містобудування перебуває в стадії припинення та його рахунки закриті, кошти на рахунках відсутні. Усі асигнування, які належали департаменту містобудування перейшли до новоутвореного департаменту архітектури, містобудування та інспектування Черкаської міської ради, на підставі рішення Черкаської міської ради Про міський бюджет на 2013 рік (із змінами).
Отже, на виконання частини 2 статті 6 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування департаментом містобудування своєчасно та в повному обсязі нараховано, обчислено і сплачено єдиний внесок у встановленому законодавством розмірі та порядку, а тому заборгованість відсутня.
Обґрунтовуючи вимоги апеляційної скарги Головним управлінням Державної фіскальної служби у Черкаській області наголошено, що у разі злиття, приєднання, виділення, поділу, перетворення платника єдиного внеску, зобов`язання зі сплати недоїмки покладаються на осіб, до яких, відповідно до законодавства, перейшли його права та обов`язки.
Як вбачається з Витягу ЄДРПОУ, Департамент містобудування Черкаської міської ради перебуває у процесі злиття та знаходиться лише в стані припинення, а отже права та обов`язки до Департаменту архітектури, містобудування та інспектування Черкаської міської ради не перейшли.
Проте, колегія суддів вважає вищевказані доводи відповідача необґрунтованими, з огляду на те, що відповідачем не враховані платіжні доручення № 112 від 28.10.2013 року на суму 1296,31 грн., № 111 від 28.10.2013 року на суму 151,91 грн., № 20 від 30.12.2013 року на суму 35,55 грн. про сплату єдиного внеску, відповідно до яких в реквізитах призначення платежу зазначено, що розрахунок здійснюється саме за департамент містобудування, адже відповідно до рішення сесії Черкаської міської ради № 3-1682 Про структуру, загальну чисельність апарату Черкаської міської ради та її виконавчих органів рахунки Департаменту містобудування Черкаської міської ради закриті, кошти на рахунках відсутні.
Інші доводи апеляційної скарги не спростовують висновків, викладених в рішенні суду першої інстанції.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції було правильно встановлено фактичні обставини справи, надано належну оцінку дослідженим доказам, правильно застосовано норми матеріального та процесуального права. У зв`язку з цим суд вважає необхідним апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Черкаській області - залишити без задоволення, а рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 18 квітня 2019 року - без змін.
Керуючись ст..ст. 241, 242, 308, 311, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, колегія суддів, -
П О С Т А Н О В И Л А:
Апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Черкаській області - залишити без задоволення.
Рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 18 квітня 2019 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий суддя: О.Є.Пилипенко
Суддя: Н.П.Бужак
Л.О.Костюк
Повний текст рішення виготовлено 25 червня 2019 року.
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.06.2019 |
Оприлюднено | 01.07.2019 |
Номер документу | 82653444 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Пилипенко Олена Євгеніївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Пилипенко Олена Євгеніївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Пилипенко Олена Євгеніївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні