СХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
проспект Незалежності, 13, місто Харків, 61058
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"20" червня 2019 р. Справа № 905/194/19
Колегія суддів у складі: головуючий суддя Бородіна Л.І., суддя Мартюхіна Н.О., суддя Шутенко І.А.,
за участю секретаря судового засідання Черкас В.М.,
за участю представників:
від позивача: не з`явився;
від відповідача: Зучек Є.Н. - за довіреністю від 28.12.2018;
розглянувши апеляційну скаргу Регіонального відділення Фонду державного майна України по Донецькій області, м. Харків,
на рішення Господарського суду Донецької області від 10.05.2019 (суддя Чернова О.В.), ухвалене в приміщенні Господарського суду Донецької області в м. Харкові о 10 год. 35хв., повний текст якого складений 17.05.2019,
у справі 905/194/19,
за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрпроменергоінвест", м.Новояворівськ Львівської області,
до відповідача: Регіонального відділення Фонду державного майна України по Донецькій області, м.Харків,
за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача : Товарної Біржі "Українська Агропромислова", м. Київ,
про зобов`язання затвердити протокол проведення аукціону №UA-PS-2012-1102-000038-1 з продажу нерухомого майна та зобов`язання укласти з переможцем аукціону договір продажу нерухомого майна,
ВСТАНОВИЛА:
16.01.2019 ТОВ Укрпроменергоінвест звернулось до Господарського суду Донецької області із позовом до Регіонального відділення Фонду державного майна України по Донецькій області про зобов`язання останнього: затвердити протокол проведення аукціону №UA-PS-2018-11-02-000038-1 з продажу нерухомого майна, а саме: об`єкта незавершеного будівництва - 4-поверхового 56-квартирного житлового будинку, розташованого за адресою: Донецька область, м.Торецьк, вул.Маяковскього, 39, який обліковується на балансі ВП Шахта Торецька ДП Торецьквугілля ; укласти з переможцем аукціону - ТОВ Укрпроменергоінвест договір купівлі-продажу нерухомого майна, а саме: об`єкта незавершеного будівництва - 4-поверховий 56-квартирний житловий будинок, розташований за адресою: Донецька область, м.Торецьк, вул.Маяковського, 39, який обліковується на балансі ВП Шахта Торецька ДП Торецьквугілля (а.с.4-33).
Рішенням Господарського суду Донецької області від 10.05.2019 у справі №905/194/19 позовні вимоги задоволено повністю; зобов`язано Регіональне відділення Фонду державного майна України по Донецькій області затвердити протокол проведення аукціону №UA-PS-2018-11-02-000038-1 з продажу нерухомого майна, а саме: об`єкта незавершеного будівництва - 4-поверховий 56-квартирний житловий будинок, розташований за адресою: Донецька область, м. Торецьк, вул. Маяковського, 39, який обліковується на балансі ВП Шахта Торецька ДП Торецьквугілля ; зобов`язано Регіональне відділення Фонду державного майна України по Донецькій області укласти з переможцем аукціону ТОВ Укрпроменергоінвест договір купівлі-продажу нерухомого майна, а саме: об`єкта незавершеного будівництва - 4-поверховий 56-квартирний житловий будинок, розташований за адресою: Донецька область, м. Торецьк, вул. Маяковського, 39, який обліковується на балансі ВП Шахта Торецька ДП Торецьквугілля (а.с. 84-86).
Рішення місцевого господарського суду з посиланням на ст. 179 Господарського кодексу України, ст. 627 Цивільного кодексу України, ст. ст. 7, 13-15, 26 Закону України Про приватизацію державного та комунального майна мотивовано тим, що невірне зазначення потенційним покупцем-юридичною особою свого скороченого найменування та його невідповідність скороченій назві, зазначеній у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, не є поданням неправдивих відомостей про юридичну особу, адже не змінює організаційно-правової форми ТОВ Укрпроменергоінвест відповідно до Класифікації організаційно-правових форм господарювання ДК 002:2004, затвердженої наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 28.05.2004 №97, а є лише технічною помилкою та опискою, що не впливає на зміст заяви або документів, доданих до неї та не може бути підставою для відмови в затвердженні протоколу проведення аукціону №UA-PS-2018-11-02-000038-1 з продажу нерухомого майна, у зв`язку з чим суд дійшов висновку про відсутність у відповідача підстав для прийняття рішення про відмову у затвердженні протоколу електронних торгів та обґрунтованість позовних вимог про зобов`язання затвердити протокол проведення аукціону.
Також, суд зазначив, що оскільки наказ від 17.12.2018 №00873 Про відмову у затвердженні протоколу електронного аукціону №UA-PS-2018-11-02-000038-1 прийнятий відповідачем з порушенням вимог Закону України Про приватизацію державного та комунального майна , вимоги позивача про зобов`язання укласти договір купівлі-продажу нерухомого майна є законними та обґрунтованими.
Регіональне відділення Фонду державного майна України по Донецькій області з рішенням господарського суду першої інстанції не погодилося та 30.05.2019 звернулося до Східного апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати рішення Господарського суду Донецької області від 10.05.2019 у справі №905/194/19 та прийняти нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог ТОВ Укрпроменергоінвест відмовити повністю.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги скаржник з посиланням на приписи статей 9, 11, 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань , статті 55,57,82 ГК України, статтю 90 ЦК України вказує на те, що зазначення позивачем іншого скорочення організаційно-правової форми Товариства з обмеженою відповідальністю Укрпроменергоінвест , ніж того, що чітко передбачено статутними документами позивача та містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, є поданням неправдивих відомостей про себе в документах, доданих до заяви на участь в аукціоні в електронному вигляді, тобто подання інформації, яка не відповідає дійсності, що в силу приписів статті 14 Закону України Про приватизацію державного та комунального майна є підставою для відмови в укладанні договору купівлі-продажу за результатом продажу на аукціоні чи застосуванні процедури викупу із потенційним покупцем.
Протоколом повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 19.06.2019 у зв`язку з відрядженням судді Лакізи В.В. сформовано колегію суддів у складі: головуючого судді Бородіної Л.І., судді Мартюхіної Н.О., судді Шутенко І.А.
В судовому засіданні апеляційної інстанції представник відповідача підтримав вимоги апеляційної скарги та просив рішення місцевого господарського суду скасувати, апеляційну скаргу - задовольнити, в задоволенні позову відмовити з підстав, наведених в апеляційній скарзі.
Позивач та третя особа належним чином були повідомлені про час та місце розгляду справи, про що свідчать повідомлення про вручення поштового відправлення та інформація, розміщена на офіційному веб-порталі АТ Укрпошта .
Враховуючи належне повідомлення сторін про час та місце засідання суду, а також те, що явка представників сторін не була визнана судом обов`язковою, колегія суддів вважає за можливе розглянути апеляційну скаргу за відсутності представників позивача та третьої особи за наявними у справі матеріалами.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника відповідача, перевіривши повноту встановлених судом першої інстанції обставин справи та доказів на їх підтвердження, їх юридичну силу та доводи апеляційної скарги, колегія суддів Східного апеляційного господарського суду встановила таке.
03.12.2018 Товариство з обмеженою відповідальністю Укрпроменергоінвест звернулось до Товарної біржи Українська Агропромислова з заявою на участь у приватизації об`єкта малої приватизації, в якій повідомило про намір взяти участь в електронному аукціоні №UA-PS-2018-11-02-000038-1 з продажу об`єкта малої приватизації, а саме: об`єкта незавершеного будівництва - 4-поверхового 56-квартирного житлового будинку, розташованого за адресою: Донецька область, м. Торецьк, вул. Маяковського, 39, який обліковується на балансі ВП Шахта Торецька ДП Торецьквугілля , та зобов`язалося дотримуватись вимог, визначених у Порядку проведення електронних аукціонів для продажу об`єктів малої приватизації, Інформаційному повідомленні про проведення електронного аукціону. А також, зазначило, що бере на себе зобов`язання, визначені умовами продажу. У відомостях про юридичну особу у цій заяві зазначено: назва юридичної особи - ТОВ Укрпроменергоінвест ; код ЄДРПОУ 34810000; адреса: 81054, Львівська область, м. Новояворівськ, вул. С.Бандери, буд.2, кв.173; генеральний директор ОСОБА_2 , який діє на підставі Статуту; контактний телефон: НОМЕР_1 ; адреса електронної пошти: ІНФОРМАЦІЯ_1 ( а.с.19).
Також, 03.12.2018 Товариством з обмеженою відповідальністю Укрпроменергоінвест надано: лист-згоду щодо взяття на себе зобов`язань, визначених умовами продажу об`єкта малої приватизації - об`єкта незавершеного будівництва - 4-поверховий 56-квартирний житловий будинок, розташований за адресою: Донецька область, м. Торецьк, вул. Маяковського, 39, який обліковується на балансі ВП Шахта Торецька ДП Торецьквугілля ; інформацію про кінцевих бенефіціарних власників ТОВ Укрпроменергоінвест ; копію свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи; згоду генерального директора на обробку персональних даних; спрощений фінансовий звіт суб`єкта малого підприємництва; платіжне доручення від 03.12.2018 №181, яким підтверджується сплата гарантійного внеску за участь в аукціоні згідно рахунку від 03.12.2018 №3481000016022018010651-48; платіжне доручення від 03.12.2018 №180, яким підтверджується сплата реєстраційного внеску за участь в аукціоні згідно рахунку від 03.12.2018 №3481000016022018010651-49 ( а.с.25-32).
Згідно протоколу про результати електронного аукціону №UA-PS-2018-11-02-000038-1 від 03.12.2018 з продажу 4-поверхового 56-квартирного житлового будинку, який проведений оператором електронного майданчику - Товарною Біржею Українська Агропромислова , через якого переможцем електронного аукціону подано цінову пропозицію, а організатором якого виступило Регіональне відділення Фонду державного майна України по Донецькій області, аукціон відбувся; ціна продажу лоту з урахуванням ПДВ склала 14655,26грн, переможцем електронного аукціону визначено ТОВ Укрпроменергоінвест (код ЄДРПОУ 34810000). За умовами протоколу переможець зобов`язався укласти договір купівлі - продажу об`єкта приватизації з органом приватизації протягом 30 календарних днів з дня, наступного за днем формування протоколу про результати електронного аукціону (а.с.44, 45).
Вказаний протокол підписаний генеральним директором переможця електронного аукціону: ТОВ Укрпроменергоінвест - 06.12.2018 та оператором електронного майданчика - Товарною біржою Українська Агропромислова - 12.12.2018.
17.12.2018 Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Донецькій області прийнято наказ №00873 Про відмову в затвердженні протоколу про результати електронного аукціону .
У цьому наказі зазначено, що за підсумками перевірки заяви на участь у приватизації об`єкта малої приватизації і доданих до неї документів та на підставі подання Товариством з обмеженою відповідальністю Укрпроменергоінвест неправдивих відомостей про себе (зокрема, в заяві на участь у приватизації об`єкта малої приватизації, листі-згоді щодо взяття на себе зобов`язань, визначених умовами продажу, інформації про кінцевих бенефіціарних власників, Протоколі про результати електронного аукціону №UA-PS-2018-11-02-000038-1 зазначено ТОВ Укрпроменергоінвест , проте в платіжних дорученнях по сплаті гарантійного та реєстраційного внесків за участь в аукціоні, в фінансовій звітності, у витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань значиться ТзОВ Укрпроменергоінвест , тоді як юридичної особи ТОВ Укрпроменергоінвест не існує), у зв`язку з чим прийнято рішення про відмову в затвердженні протоколу про результати електронного аукціону №UA-PS-2018-11-02-000038-1 з продажу об`єкта малої приватизації - об`єкта незавершеного будівництва - 4-поверховий 56-квартирний житловий будинок, за адресою: Донецька область, м. Торецьк, вул. Маяковського, 39, який обліковується на балансі ВП Шахта Торецька ДП Торецьквугілля (а.с.18).
16.01.2019 ТОВ Укрпроменергоінвест звернулось до Господарського суду Донецької області із позовом до Регіонального відділення Фонду державного майна України по Донецькій області про зобов`язання останнього: затвердити протокол проведення аукціону №UA-PS-2018-11-02-000038-1 з продажу нерухомого майна, а саме: об`єкта незавершеного будівництва - 4-поверхового 56-квартирного житлового будинку, розташованого за адресою: Донецька область, м.Торецьк, вул.Маяковскього, 39, який обліковується на балансі ВП Шахта Торецька ДП Торецьквугілля ; укласти з переможцем аукціону - ТОВ Укрпроменергоінвест договір купівлі-продажу нерухомого майна, а саме: об`єкта незавершеного будівництва - 4-поверховий 56-квартирний житловий будинок, розташований за адресою: Донецька область, м.Торецьк, вул.Маяковського, 39, який обліковується на балансі ВП Шахта Торецька ДП Торецьквугілля (а.с.4-33).
10.05.2019 місцевим господарським судом прийнято оскаржуване рішення з підстав, зазначених вище (а.с.84-86).
Перевіривши матеріали справи, правильність їх юридичної оцінки та застосування місцевим господарським судом норм законодавства, апеляційний господарський суд дійшов висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.
Відповідно до частини 1 статті 269 ГПК України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Спеціальним законом України, що регулює правовідносини сторін у процесі приватизації, зокрема, правовий механізм приватизації, його порядок, порядок укладання договорів купівлі-продажу майна в процесі приватизації, визначає істотні умови та зобов`язання сторін за такими договорами, наслідки порушення зобов`язань, є Закон України "Про приватизацію державного і комунального майна ".
Законодавство України про приватизацію складається з цього Закону, інших законодавчих актів. Галузеві особливості приватизації об`єктів державної власності можуть встановлюватися виключно законами (стаття 3 Закону України Про приватизацію державного і комунального майна ).
Відповідно до частини 1 статті 7 Закону України Про приватизацію державного і комунального майна Фонд державного майна України, його регіональні відділення та представництва у районах і містах, органи приватизації в Автономній Республіці Крим становлять єдину систему державних органів приватизації. Державні органи приватизації здійснюють державну політику у сфері приватизації та діють на підставі Закону України "Про Фонд державного майна України", цього Закону, інших актів законодавства.
Частиною 2 статті 7 Закону України Про приватизацію державного і комунального майна встановлено, що державні органи приватизації у межах своєї компетенції здійснюють, зокрема, такі основні повноваження: приймають рішення про приватизацію об`єктів державної власності у випадках, установлених законодавством; продають майно, що перебуває у державній власності, у процесі його приватизації, а також акції (частки), що належать державі у майні господарських товариств; контролюють виконання умов договорів купівлі-продажу державного майна; державні органи приватизації здійснюють інші повноваження, передбачені цим Законом, іншими актами законодавства.
Згідно зі статтею 13 цього Закону приватизація державного або комунального майна здійснюється шляхом: продажу об`єктів права державної або комунальної власності на аукціоні, у тому числі: аукціоні з умовами; аукціоні без умов; аукціоні за методом покрокового зниження стартової ціни та подальшого подання цінових пропозицій; аукціоні із зниженням стартової ціни; аукціоні за методом вивчення цінових пропозицій.
Об`єкти малої приватизації продаються виключно на електронних аукціонах. Порядок проведення електронних аукціонів для продажу об`єктів малої приватизації та Порядок відбору операторів електронних майданчиків для організації проведення електронних аукціонів з продажу об`єктів малої приватизації, авторизації електронних майданчиків, розмір та порядок сплати плати за участь, визначення переможця за результатами електронного аукціону, а також порядок визначення додаткових умов продажу затверджуються Кабінетом Міністрів України (частина 1 статті 15 Закону України Про приватизацію державного і комунального майна ).
Як встановлено місцевим господарським судом та вбачається з матеріалів справи, 03.12.2018 відбувся електронний аукціон з продажу об`єкта малої приватизації - об`єкта незавершеного будівництва - 4-поверхового 56-квартирного житлового будинку, розташованого за адресою: Донецька область, м. Торецьк, вул. Маяковського,39, який обліковується на балансі ВП Шахта Торецька Державного підприємства Торецьквугілля , переможцем якого визначено Товариство з обмеженою відповідальністю Укрпроменергоінвест , про що свідчить протокол про результати електронного аукціону № UA-PS-2018-11-02-000038-1 (а.с.44,45).
Наказом Регіонального відділення Фонду державного майна України по Донецькій області від 17.12.2018 №00873 Про відмову в затвердженні протоколу про результати електронного аукціону відмовлено в затвердженні протоколу про результати електронного аукціону №UA-PS-2018-11-02-000038-1 з продажу об`єкта малої приватизації - об`єкта незавершеного будівництва - 4-поверховий 56-квартирний житловий будинок, за адресою: Донецька область, м. Торецьк, вул. Маяковського, 39, який обліковується на балансі ВП Шахта Торецька ДП Торецьквугілля на підставі частин 7,9 статті 14 Закону України Про приватизацію державного і комунального майна , п. 96 Порядку проведення електронних аукціонів для продажу об`єктів малої приватизації та визначення додаткових умов продажу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.05.2018 №432.
При цьому у наказі зазначено, що за підсумками перевірки заяви на участь у приватизації об`єкта малої приватизації і доданих до неї документів встановлено подання Товариством з обмеженою відповідальністю Укрпроменергоінвест неправдивих відомостей про себе (зокрема, в заяві на участь у приватизації об`єкта малої приватизації, листі-згоді щодо взяття на себе зобов`язань, визначених умовами продажу, інформації про кінцевих бенефіціарних власників, Протоколі про результати електронного аукціону №UA-PS-2018-11-02-000038-1 зазначено ТОВ Укрпроменергоінвест , проте в платіжних дорученнях по сплаті гарантійного та реєстраційного внесків за участь в аукціоні, в фінансовій звітності, в витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань значиться ТзОВ Укрпроменергоінвест , тоді як юридичної особи ТОВ Укрпроменергоінвест не існує) (а.с.18).
Відповідно до частини 9 статті 14 Закону України Про приватизацію державного і комунального майна орган приватизації з продажу об`єкта малої приватизації не затверджує протокол електронних торгів, не укладає договір купівлі-продажу за результатами продажу на аукціоні чи застосування процедури викупу із потенційним покупцем, який : не відповідає вимогам статті 8 цього Закону; не подав документи або відомості, обов`язкове подання яких передбачено цим Законом; подав неправдиві відомості про себе . Рішення органу приватизації про відмову у затвердженні протоколу електронних торгів або про відмову від укладення договору купівлі-продажу має містити вичерпний перелік підстав для прийняття такого рішення і ухвалюється після закінчення електронного аукціону на підставі перевірки органом приватизації заяви на участь у приватизації об`єкта малої приватизації і доданих до неї документів та інформації переможця аукціону . Переможець аукціону може оскаржити це рішення до суду протягом строку, передбаченого статтею 30 цього Закону.
Тобто, вказаною нормою визначені три підстави для прийняття рішення про відмову у затвердженні протоколу електронних торгів, та укладанні договору купівлі-продажу з покупцем.
За приписами статті 8 Закону України Про приватизацію державного і комунального майна покупцями об`єктів приватизації з урахуванням обмежень, установлених цією статтею, можуть бути: громадяни України, іноземні громадяни; юридичні особи, зареєстровані на території України, крім передбачених частиною другою цієї статті; юридичні особи інших держав, крім передбачених частиною другою цієї статті.
Відповідно до частини 1 статті 14 Закону України Про приватизацію державного і комунального майна потенційні покупці зобов`язані подати разом із заявою у довільній формі інформацію і документи на участь у приватизації, визначені: частиною другою цієї статті, - для об`єктів великої приватизації; частиною сьомою цієї статті, - для об`єктів малої приватизації.
Частиною 7 статті 14 цього Закону встановлено, що до заяви на участь у приватизації об`єкта малої приватизації подаються:
для потенційних покупців - фізичних осіб - громадян України - копія паспорта громадянина України;
для іноземних громадян - копія документа, що посвідчує особу;
для потенційних покупців - юридичних осіб:
витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань України - для юридичних осіб - резидентів;
документ про реєстрацію у державі її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського або судового реєстру тощо), засвідчений згідно із законодавством держави його видачі, перекладений українською мовою, - для юридичних осіб - нерезидентів;
інформація про кінцевого бенефіціарного власника. Якщо особа не має кінцевого бенефіціарного власника, зазначається інформація про відсутність кінцевого бенефіціарного власника і про причину його відсутності;
остання річна або квартальна фінансова звітність;
документ, що підтверджує сплату реєстраційного внеску, а також документ, що підтверджує сплату гарантійного внеску в розмірі 10 відсотків стартової ціни з рахунка потенційного покупця, відкритого в українському або іноземному банку (крім банків держав, внесених FATF до списку держав, що не співпрацюють у сфері протидії відмиванню доходів, одержаних злочинним шляхом), на рахунок, визначений частиною одинадцятою цієї статті;
письмова згода потенційного покупця щодо взяття на себе зобов`язань, визначених умовами продажу.
Організатор аукціону з продажу об`єкта малої приватизації не має права витребувати від потенційного покупця інші документи і відомості, ніж передбачені частиною сьомою цієї статті (частина 8 вказаного Закону).
Відповідно до п.96 Порядку проведення електронних аукціонів для продажу об`єктів малої приватизації та визначення додаткових умов продажу у разі коли переможець електронного аукціону не відповідає вимогам статті 8 Закону, або в інших випадках, передбачених частиною дев`ятою статті 14 Закону, орган приватизації завантажує рішення про відмову у затвердженні протоколу про результати електронного аукціону або про відмову в укладенні договору купівлі-продажу в електронній торговій системі. Якщо переможець електронного аукціону відмовився від підписання протоколу про результати електронного аукціону або договору купівлі-продажу чи не підписав такий протокол або договір у встановлені строки, орган приватизації складає та завантажує відповідний акт в електронній торговій системі.
З матеріалів справи вбачається, що на виконання вимог статті 14 Закону України Про приватизацію державного і комунального майна Товариство з обмеженою відповідальністю Укрпроменергоінвест звернулось до Товарної біржи Українська Агропромислова з заявою про участь у приватизації об`єкта малої приватизації, в якій повідомило про намір взяти участь в електронному аукціоні №UA-PS-2018-11-02-000038-1 з продажу об`єкта малої приватизації, а саме: об`єкта незавершеного будівництва - 4-поверхового 56-квартирного житлового будинку, розташованого за адресою: Донецька область, м. Торецьк, вул. Маяковського, 39, який обліковується на балансі ВП Шахта Торецька ДП Торецьквугілля , та зобов`язалося дотримуватись вимог, визначених у Порядку проведення електронних аукціонів для продажу об`єктів малої приватизації та Інформаційному повідомленні про проведення електронного аукціону, та бере на себе обов`язки, визначені умовами продажу.
Також у цій заяві визначені відомості про заявника - юридичну особу:
назва юридичної особи - ТОВ Укрпроменергоінвест ; код ЄДРПОУ 34810000; адреса: 81054, Львівська область, м. Новояворівськ, вул. С.Бандери, буд.2, кв.173; генеральний директор ОСОБА_2 , який діє на підставі Статуту; контактний телефон: НОМЕР_1 ; адреса електронної пошти: ІНФОРМАЦІЯ_1 (т.1, а.с.19).
До цієї заяви надані наступні документи:
- лист-згоду щодо взяття на себе зобов`язань, визначених умовами продажу об`єкта малої приватизації - об`єкта незавершеного будівництва - 4-поверховий 56-квартирний житловий будинок, розташований за адресою: Донецька область, м. Торецьк, вул. Маяковського, 39, який обліковується на балансі ВП Шахта Торецька ДП Торецьквугілля , у якій зазначено, що ТОВ Укрпроменергоінвест (код ЄДРПОУ 34810000), в особі генерального директора Садового В.С., який діє на підставі Статуту, згодне із зобов`язаннями, визначеними умовами продажу об`єкта малої приватизації (а.с.25);
- витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо Товариства з обмеженою відповідальністю Укрпроменергоінвест , в якому визначений ідентифікаційний код юридичної особи - 34810000, його повну назву - Товариство з обмеженою відповідальністю Укрпроменергоінвест та скорочену назву - ТЗОВ Укрпроменергоінвест (а.с.20);
- інформацію про кінцевих бенефіціарних власників ТОВ Укрпроменергоінвест (код ЄДРПОУ 34810000) ( а.с.26);
- копію свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи, яке містить його назву та ідентифікаційний код (а.с.27);
- згоду на обробку персональних даних ОСОБА_2 (а.с.28);
- спрощений фінансовий звіт суб`єкта малого підприємництва, якій підписаний директором Товариства з обмеженою відповідальністю Укрпроменергоінвест ;
- платіжне доручення від 03.12.2018 №181, яким підтверджується сплата гарантійного внеску за участь в аукціоні згідно рахунку від 03.12.2018 №3481000016022018010651-48 (а.с.31);
- платіжне доручення від 03.12.2018 №180, яким підтверджується сплата реєстраційного внеску за участь в аукціоні згідно рахунку від 03.12.2018 №3481000016022018010651-49 (а.с.32); у кожному з яких платником визначено ТзОВ Укрпроменергоінвест ; код платника 34810000.
З наведеного вбачається, що позивачем надані всі необхідні документи, визначені приписами статті 14 Закону України Про приватизацію державного і комунального майна .
Єдиним доводом відповідача, визначеним у наказі від 17.12.2018 №00873 та в апеляційній скарзі як підстава для прийняття рішення про відмову у затвердженні протоколу та, відповідно, укладенні договору, є зазначення позивачем в заяві на участь у приватизації об`єкта малої приватизації, листі-згоді щодо взяття на себе зобов`язань, визначених умовами продажу, інформації про кінцевих бенефіціарних власників, Протоколі про результати електронного аукціону №UA-PS-2018-11-02-000038-1 іншого скорочення організаційно-правової форми Товариства з обмеженою відповідальністю Укрпроменергоінвест , ніж того, що чітко передбачено статутними документами позивача та яке міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що свідчить про поданням позивачем неправдивих відомостей про себе в документах, доданих до заяви на участь в аукціоні в електронному вигляді.
Суд апеляційної інстанції вважає зазначені твердження необґрунтованими з огляду на таке.
Відповідно до частини 2 статті 9 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб: найменування юридичної особи, у тому числі скорочене (за наявності); ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (далі - ідентифікаційний код); організаційно-правова форма .
Відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, використовуються для ідентифікації юридичної особи або її відокремленого підрозділу, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, фізичної особи - підприємця, у тому числі під час провадження ними господарської діяльності та відкриття рахунків у банках та інших фінансових установах (частина 4 статті 10 цього Закону).
Згідно з пунктом 2 частини 2 статті 11 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, надаються у вигляді: безоплатного доступу через портал електронних сервісів до: відомостей з Єдиного державного реєстру, які актуальні на момент запиту, необхідних для видачі документів дозвільного характеру та ліцензій, а також про видані документи дозвільного характеру та ліцензії, для укладення цивільно-правових договорів, у тому числі щодо наявності запису про державну реєстрацію припинення або перебування юридичної особи у стані припинення, державну реєстрацію припинення чи перебування у процесі припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, про місцезнаходження, види діяльності, центральний чи місцевий орган виконавчої влади, до сфери управління якого належить державне підприємство або частка держави у статутному капіталі юридичної особи, якщо така частка становить не менше 25 відсотків, про юридичних осіб, правонаступником яких є зареєстрована юридична особа, про юридичних осіб - правонаступників, про відокремлені підрозділи юридичної особи, про осіб, які можуть вчиняти дії від імені особи, у тому числі відомості про розпорядника майна, санатора, голову комісії з припинення, ліквідатора, управителя майна, наявність обмежень щодо представництва, про відкриття виконавчого провадження, - шляхом їх пошуку за повним чи скороченим найменуванням, іменем, ідентифікаційним кодом , реєстраційним номером облікової картки платника податків, серією та номером паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), перегляду, копіювання та роздрукування.
Судом апеляційної інстанції встановлено, що у всіх перелічених відповідачем документах, які надані позивачем до заяви на участь у приватизації об`єкта малої приватизації, містяться відтиски печатки позивача з повною його назвою юридичної особи, яка їх складала, а також зміст кожного з цих документів містить ідентифікаційний код юридичної особи.
Таким чином, у кожному із заначених документів зазначено ідентифікаційний код юридичної особи, який є унікальним, оскільки кожна юридична особа має свій індивідуальний код та за яким ця особа може бути ідентифікована у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Крім того, згідно зі статтею 9 Закону України Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю найменування товариства має містити назву товариства, а також організаційно-правову форму (товариство з обмеженою відповідальністю, товариство з додатковою відповідальністю). Товариство може мати скорочене найменування українською мовою, повне і скорочене найменування іноземними мовами.
Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань організаційно правовою формою позивача є саме товариство з обмеженою відповідальністю.
Відповідно до частини 9 статті 14 Закону України Про приватизацію державного і комунального майна не можуть бути підставою для прийняття рішення про відмову в затвердженні протоколу електронних торгів та подальшому укладенні договору купівлі-продажу формальні (несуттєві) помилки в оформленні заяви на участь у приватизації об`єкта малої приватизації або в документах та інформації, що подаються разом із такою заявою, які не впливають на зміст заяви або документів та інформації, зокрема технічні помилки та описки .
За таких обставин, місцевий господарський суд дійшов обґрунтованого висновку про те, що скороченння найменування юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрпроменергоінвест" як ТОВ "Укрпроменергоінвест", що відрізняється від зазначеного у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань скороченого найменування останнього, а саме - ТзОВ "Укрпроменергоінвест", не є поданням неправдивих відомостей про юридичну особу, оскільки ці відомості не змінюють організаційно-правової форми позивача згідно Класифікації організаційно-правових форм господарювання ДК 002:2004, та не впливають на змість цих документів, оскільки вони також містять ідентифікаційний код юридичної особи та на відтиску печатки зазначено повне його найменування, що в сукупності свідчить про те, що таке скорочення є лише технічною помилкою або опискою, і не може слугувати підставою для відмови у затвердженні протоколу електронного аукціону №UA-PS-2018-11-02-000038-1 у розумінні положень ч.6 ст.14 Закону України Про приватизацію державного і комунального майна .
Інших доводів в обґрунтування безпідставності прийняття рішення місцевим господарським судом відповідачем не наведено.
Відповідно до статті 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Письмовими доказами є документи (крім електронних документів), які містять дані про обставини, що мають значення для правильного вирішення спору. Письмові докази подаються в оригіналі або в належним чином засвідченій копії, якщо інше не передбачено цим Кодексом (ст.91 ГПК України).
Згідно зі статтею 86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
За таких обставин, враховуючи межі перегляду рішення місцевого господарського суду, визначені частиною 1 статті 269 ГПК України, колегія суддів Східного апеляційного господарського суду вважає, що при прийнятті оскаржуваного рішення господарський суд Донецької області забезпечив дотримання вимог чинного законодавства щодо всебічного, повного та об`єктивного дослідження всіх фактичних обставин справи, дав належну правову оцінку наявним у матеріалах справи доказам, через що підстави для його скасування відсутні.
Відповідно статті 129 ГПК України судові витрати за подання апеляційної скарги покладаються на заявника апеляційної скарги.
Керуючись ст. ст.129, 269, 270, п.1 ч.1 ст.275, ст.ст. 276, 281- 284 ГПК України, Східний апеляційний господарський суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Апеляційну скаргу Регіонального відділення Фонду державного майна України по Донецькій області, м. Харків, залишити без задоволення.
2. Рішення Господарського суду Донецької області від 10.05.2019 у справі №905/194/19 залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дня її прийняття. Порядок та строки оскарження в касаційному порядку встановлені статтями 286-289 ГПК України.
Повний текст постанови складений 27.06.2019.
Головуючий суддя Л.І. Бородіна
Суддя Н.О. Мартюхіна
Суддя І.А. Шутенко
Суд | Східний апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 20.06.2019 |
Оприлюднено | 27.06.2019 |
Номер документу | 82670361 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Східний апеляційний господарський суд
Бородіна Лариса Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні