Рішення
від 26.06.2019 по справі 540/889/19
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 червня 2019 р.м. ХерсонСправа № 540/889/19 Херсонський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Бездрабка О.І., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі до державного реєстратора Комунального підприємства "Правочин" Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області Примака Дмитра Федоровича, третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю "ДОМІПЛЮС" про скасування реєстраційної дії,

встановив:

Головне управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі (далі - позивач) звернулося з позовною заявою до державного реєстратора Комунального підприємства "Правочин" Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області Примака Дмитра Федоровича (далі - відповідач), третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю "ДОМІПЛЮС", в якій просить скасувати реєстраційну дію - державна реєстрація змін до установчих документів ТОВ "ДОМІПЛЮС", що проведена державним реєстратором Комунального підприємства "Правочин" Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області Примаком Дмитром Федоровичем від 20.11.2018 р. № 10701050030021703.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що 20.11.2018 р. в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за № 10701050030021703 відповідачем вчинено реєстраційну дію щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу, а саме про зміну місцезнаходження ТОВ "ДОМІПЛЮС" на 73003, Херсонська область, м.Херсон, Суворовський район, вул.Гірського, буд.41. Під час проведення перевірки достовірності перебування ТОВ "ДОМІПЛЮС" за новою адресою, встановлено, що товариство за вказаною адресою не знаходиться, в одноповерховій будівлі розташований магазин побутової техніки та студія нігтьової естетики "JaNNail". В ході бесіди з працівниками магазину та салону останні повідомили, що товариства і його службові особи їм невідомі, про таких чують вперше. Згідно відповідей КП "Херсонське бюро технічної інвентаризації" Херсонської обласної ради, Регіонального відділення Фонду державного майна в Херсонській області, АРК та м.Севастополі, Управління комунальної власності Херсонської міської ради встановлено відсутність власників нерухомості за вказаною адресою. З огляду на викладене, позивач вважає, що державна реєстрація змін до установчих документів ТОВ "ДОМІПЛЮС" щодо місцезнаходження проведена з порушенням вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", оскільки здійснена на підставі неправдивих відомостей. Вказує на те, що відповідно до п.67.2 п.67 ПК України контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Ухвалою від 26.04.2019 р. позовну заяву залишено без руху та надано позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви.

У встановлений суддею строк позивач усунув недоліки позовної заяви і ухвалою від 14.05.2019 р. відкрито спрощене провадження в адміністративній справі та призначено судове засідання на 07.06.2019 р. на 10:00 год.

Ухвалою від 07.06.2019 р. за клопотанням представника позивача відкладено розгляд справи на 26.06.2019 р. на 09:00 год.

25.06.2019 р. від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого не визнає позовні вимоги, оскільки заявником було подано повний комплект документів для внесення відомостей про юридичну особу, а саме: зміна найменування юридичної особи, зміна місцезнаходження юридичної особи та зміна керівника юридичної особи. Стаття 28 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" передбачає вичерпний перелік підстав для відмови у державній реєстрації, які не могли бути застосовані до вказаної дії. Відмова у державній реєстрації з підстав, не передбачених цією статтею, не допускається.

26.06.2019 р. від представника позивача надійшла заява про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Відповідач в судове засідання не з`явився, про причини неявки суд не повідомив, хоча належним чином був повідомлений про дату, час та місце судового розгляду.

Представник третьої особи не забезпечив явку свого представника в судове засідання. Поштова кореспонденція направлялася на юридичну адресу ТОВ "ДОМІПЛЮС", яка зазначена в ЄДРПОУ - м.Херсон, вул.Гірського, 41, та повернулася до суду з відміткою "адресата не знайдено за вказаною адресою".

Приписами ч.3 ст.124 КАС України визначено, що судовий виклик або судове повідомлення учасників справи здійснюється: 1) за наявності в особи офіційної електронної адреси - шляхом надсилання повістки на офіційну електронну адресу; 2) за відсутності в особи офіційної електронної адреси - шляхом надсилання повістки рекомендованою кореспонденцією (листом, телеграмою), кур`єром із зворотною розпискою за адресами, вказаними цими особами, або шляхом надсилання тексту повістки в порядку, визначеному ст.129 цього Кодексу.

Відповідно до п.2 ч.4 ст.124 КАС України у разі ненадання учасниками справи інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються: юридичним особам - за адресою місцезнаходження, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

У разі відсутності учасників справи за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручено їм належним чином (ч.4 ст.124 КАС України).

Згідно ч.11 ст.126 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Враховуючи вищевикладене, вважається, що ТОВ "ДОМІПЛЮС" належним чином повідомлене про дату, час та місце судового розгляду справи.

Згідно ч.3 ст.194 КАС України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності.

Частиною 1 статті 205 КАС України передбачено, що неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Відповідно до ч.9 ст.205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

За таких обставин суд розглядає справу в порядку письмового провадження.

Дослідивши наявні у справі докази, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог виходячи з наступного.

Судом встановлено, що згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 29.03.2019 р. ТОВ "ДОМІПЛЮС" зареєстровано за адресою: 73009, Херсонська область, м.Херсон, Суворовський район, вул.Гірського, буд.41, ідентифікаційний код юридичної особи 34060717. Керівником ТОВ "ДОМІПЛЮС" є Шапошников Олександр Анатолійович, який зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 .

20.11.2018 р. державним реєстратором Комунального підприємства "Правочин" Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області Примаком Д.Ф. в ЄДРПОУ здійснено реєстраційний запис № 10701050030021703 щодо ТОВ "ДОМІПЛЮС", а саме щодо зміни повного найменування, зміни скороченого найменування, зміни місцезнаходження.

Службовою запискою оперативного управління Головного управління ДФС у Херсонській області, АРК та м.Севастополі від 28.03.2019 р. № 598/21-22-21-05-05 повідомлено, що здійснено вихід за податковою адресою ТОВ "ДОМІПЛЮС" та встановлено одноповерхову будівлю, в якій знаходиться магазин побутової техніки та студія нігтьової естетики "JaNNail". Оглядом будівлі ознак ведення фінансово-господарської діяльності ТОВ "ДОМІПЛЮС" не встановлено. В ході бесіди з працівниками магазину та салону останні повідомили, що підприємство та його службові особи їм не відомі та про таких чують вперше.

З метою встановлення власників нерухомого майна за адресою: АДРЕСА_2 Херсон АДРЕСА_3 Гірського, АДРЕСА_4 , направлено запити на адресу КП "Херсонське бюро технічної інвентаризації" Херсонської обласної ради, Регіонального відділення Фонду державного майна в Херсонській області, АРК та м.Севастополі, Управління комунальної власності Херсонської міської ради та згідно отриманих відповідей встановлено відсутність власників нерухомості за даною адресою.

Вважаючи, що державна реєстрація змін щодо місцезнаходження ТОВ "ДОМІПЛЮС" проведена з порушенням вимог законодавства України, так як здійснена на підставі недостовірних відомостей, Головне управління ДФС у Херсонській області, АРК та м.Севастополі звернулося до суду з даним позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступних приписів законодавства.

Правові відносин, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб-підприємців врегульовано положеннями Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" від 15.05.2003 р. № 755-ІV (далі - Закон № 755-ІV).

Пунктом 4 частини 1 статті 1 Закону № 755-ІV визначено поняття державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб підприємців, яка полягає в офіційному визнанні шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об`єднання, професійної спілки, її організації або об`єднання, політичної партії, організації роботодавців, об`єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу-підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.

Згідно ч.1 ст.7 Закону № 755-ІV єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб-підприємців з Єдиного державного реєстру.

Відповідно до ч.2 ст.9 Закону № 755-ІV в Єдиному державному реєстрі містяться, зокрема, найменування юридичної особи, у тому числі скорочене (за наявності); перелік засновників (учасників) юридичної особи: відомості про керівника юридичної особи, а за бажанням юридичної особи - також про інших осіб, які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації тощо; відомості про місцезнаходження юридичної особи.

Приписами ч.4 ст.17 Закону № 755-ІV передбачено, що для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, крім змін до відомостей, передбачених частиною п`ятою цієї статті, подаються такі документи: 1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі; 2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв`язку з юридичною особою; 3) реєстр осіб (громадян), які брали участь в засіданні уповноваженого органу управління юридичної особи, - у разі внесення змін до відомостей про громадські об`єднання, політичні партії; 5) відомості про керівні органи громадського формування (ім`я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв`язку) - у разі внесення змін до складу керівних органів; 6) документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи в країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі змін, пов`язаних із входженням до складу засновників юридичної особи іноземної юридичної особи; 7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36цього Закону; 8) установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі; 9) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта або розподільчого балансу - у разі внесення змін, пов`язаних із внесенням даних про юридичну особу, правонаступником якої є зареєстрована юридична особа; 10) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), справжність підпису на якій нотаріально засвідчена, та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов`язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи; 11) заява про обрання юридичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, та/або заява про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій за формами, затвердженими відповідно до законодавства, - за бажанням заявника у разі внесення до установчих документів змін, які впливають на систему його оподаткування; 12) звіт про результати емісії акцій у випадку, передбаченому абзацами третім і четвертим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону; 13) звіт про оцінку майна у випадку, передбаченому абзацом сьомим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону.

Порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, серед іншого, включає: перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів; перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації; проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру (пп.5, 6 та 8 ч.2 ст.25 Закону № 755-ІV).

За змістом ч.1 ст.27 Закону № 755-ІV підставами для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації, зокрема є: 1) подання документів або відомостей, визначених цим Законом, не в повному обсязі; 2) невідповідність документів вимогам, установленим статтею 15 цього Закону; 3) невідповідність відомостей, зазначених у заяві про державну реєстрацію, відомостям, зазначеним у документах, поданих для державної реєстрації, або відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі; 4) невідповідність відомостей, зазначених у документах, поданих для державної реєстрації, відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі; 5) невідповідність реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії та номера паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта) відомостям, наданим відповідно до статті 13 цього Закону; 6) несплата адміністративного збору або сплата не в повному обсязі; 7) подання документів з порушенням встановленого законодавством строку для їх подання.

Підстави для відмови визначені ч.1 ст.28 Закону № 755-ІV: 1) документи подано особою, яка не має на це повноважень; 2) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення щодо заборони проведення реєстраційної дії; 3) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення про арешт корпоративних прав - у разі державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у зв`язку із зміною частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи; 3 1 ) заяву про державну реєстрацію змін до відомостей Єдиного державного реєстру, пов`язаних із зміною засновників (учасників) юридичної особи у зв`язку із зміною частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, подано щодо засновника (учасника), який на момент подання заяви внесений до Єдиного реєстру боржників, зокрема за виконавчими провадженнями про стягнення аліментів за наявності заборгованості з відповідних платежів понад три місяці, крім випадку збільшення розміру такої частки; 4) не усунуто підстави для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку; 5) документи суперечать вимогам Конституції та законів України; 6) документи суперечать статуту громадського формування; 7) порушено встановлений законом порядок створення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи; 8) невідповідність найменування юридичної особи вимогам закону; 9) щодо засновника (учасника) юридичної особи, що створюється, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; 10) щодо юридичної особи, стосовно якої подано заяву про державну реєстрацію змін до відомостей Єдиного державного реєстру, пов`язаних із зміною засновників (учасників) юридичної особи, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; 11) документи для державної реєстрації припинення юридичної особи подані: раніше строку, встановленого цим Законом; щодо юридичної особи, що припиняється в результаті її ліквідації та є засновником (учасником) інших юридичних осіб та/або має не закриті відокремлені підрозділи, та/або є засновником третейського суду; в Єдиному державному реєстрі відсутній запис про державну реєстрацію юридичної особи, утвореної шляхом реорганізації в результаті злиття, приєднання або поділу; щодо акціонерного товариства, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованої реєстрації випуску акцій; щодо юридичної особи - емітента цінних паперів, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованих випусків цінних паперів; щодо юридичної особи, що ліквідується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, крім банків, стосовно яких процедура ліквідації здійснюється відповідно до Закону України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб"; щодо юридичної особи, що реорганізується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та відсутній узгоджений план реорганізації юридичної особи; щодо юридичної особи, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування; щодо юридичної особи, що припиняється в результаті ліквідації, стосовно якої надійшли відомості про відкрите виконавче провадження; щодо юридичної особи, стосовно якої відкрито провадження у справі про банкрутство; 12) статут товариства з обмеженою відповідальністю або товариства з додатковою відповідальністю поданий зі змінами, прийнятими без врахування голосів, які припадають на частку померлого учасника товариства.

Згідно ч.4 ст.35 Закону № 755-ІV особи, винні у внесенні до установчих документів або інших документів, що подаються для державної реєстрації, завідомо неправдивих відомостей, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, несуть відповідальність, встановлену законом.

З матеріалів реєстраційної справи слідує, що 16.11.2018 р. ОСОБА_1 , діючи на підставі довіреності від 16.11.2018 р., звернулася до державного реєстратора Комунального підприємства "Правочин" Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області для проведення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу ТОВ "НІКО ПЛАЗА", що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, у зв`язку з чим надала:

- заяву про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, з зазначенням переліку змін: зміна найменування юридичної особи; зміна місцезнаходження юридичної особи; зміна керівника або відомостей про керівника юридичної особи;

- протокол № 14/11/18 загальних зборів учасників ТОВ "НІКО ПЛАЗА" від 14.11.2018 р., відповідно до якого вирішено: звільнити з посади директора товариства ОСОБА_2 з 15.11.2018 р. та обрати на посаду директора ОСОБА_3 з 16.11.2018 р.; змінити найменування товариства з Товариства з обмеженою відповідальністю "НІКО ПЛАЗА" на Товариство з обмеженою відповідальністю "ДОМІСПЛЮС"; внести зміни до Статуту товариства у зв`язку зі зміною найменування товариства та затвердити нову редакцію Статуту товариства; затвердити місцезнаходження товариства: 73009, м.Херсон, Суворовський район, вулиця Гірського, 41; провести державну реєстрацію змін товариства та здійснити державну реєстрацію змін товариства у державного реєстратора юридичних та фізичних осіб-підприємців;

- нову редакцію Статуту Товариства з обмеженою відповідальністю "ДОМІПЛЮС";

- довіреність від 16.11.2018 р., відповідно до якої директор ТОВ "НІКО ПЛАЗА" ОСОБА_4 О. ОСОБА_5 . уповноважує ОСОБА_1 представляти інтереси ТОВ "НІКО ПЛАЗА" у державного реєстратора юридичних та фізичних осіб-підприємців в відділах державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, зокрема подавати заяву про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу ТОВ "НІКО ПЛАЗА", що містяться в Єдиному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та в установчих документах;

- документ про сплату адміністративного збору.

Дослідивши дані документи суд звертає увагу на те, що відповідно до протоколу загальних зборів учасників ТОВ "НІКО ПЛАЗА" від 14.11.2018 р. № 14/11/18 прийнято рішення про зміну найменування товариства з Товариства з обмеженою відповідальністю "НІКО ПЛАЗА" на Товариство з обмеженою відповідальністю "ДОМІСПЛЮС" і уповноваженою особою подано заяву про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, серед яких зміна найменування - на Товариство з обмеженою відповідальністю "ДОМІСПЛЮС" . В той же час до заяви було додано Статут Товариства з обмеженою відповідальністю "ДОМІПЛЮС" , тобто Статут товариства з назвою, рішення стосовно якої не приймалося на загальних зборах учасників ТОВ "НІКО ПЛАЗА" 14.11.2018 р., і до ЄДРПОУ внесено відомості стосовно юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю "ДОМІПЛЮС" , а не щодо Товариства з обмеженою відповідальністю "ДОМІСПЛЮС" , назву якого було затверджено на загальних зборах учасників.

Таким чином, державному реєстратору було подано не всі документи, визначені ч.4 ст.17 Закону № 755-ІV, а відомості, зазначені у заяві про державну реєстрацію змін про юридичну особу, не відповідали відомостям, вказаним у документах, що відповідно до ч.1 ст.27 Закону № 755-ІV, є підставою для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації.

При цьому незрозуміло, на підставі чого державний реєстратор вніс до ЄДРПОУ відомості про зміну найменування юридичної особи з ТОВ "НІКО ПЛАЗА" на ТОВ "ДОМІПЛЮС" , оскільки у заяві про зміну відомостей вказувалося на зміну найменування юридичної особи на ТОВ "ДОМІСПЛЮС" , про що прийнято рішення на загальних зборах учасників товариства 14.11.2018 р.

За приписами ч.3 ст.29 Закону № 755-ІV реєстраційна справа в паперовій формі зберігається у суб`єкта державної реєстрації за місцезнаходженням юридичної особи, громадського формування, фізичної особи-підприємця: щодо юридичної особи (крім громадського формування) та фізичної особи-підприємця - у виконавчих органах міської ради міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення, Київській, Севастопольській міських, районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністраціях.

Суб`єкт державної реєстрації, який провів реєстраційну дію, протягом трьох робочих днів з дня її проведення надсилає документи, подані для проведення реєстрації, відповідному суб`єкту державної реєстрації, уповноваженому зберігати реєстраційні справи.

На виконання вказаних норм закону реєстраційна справа № 1_499_022396_63 ТОВ "ДОМІПЛЮС" передана державному реєстратору за новим місцезнаходженням юридичної особи, а саме до Херсонської міської ради Херсонської області.

Проте, як встановлено судом, ТОВ "ДОМІПЛЮС", фактично відсутнє за адресою м.Херсон, вул.Гірського АДРЕСА_4 , яка була зазначена у документах, поданих державному реєстратору КП "Правочин" Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області для внесення змін до відомостей про юридичну особу.

Наведені судом обставини свідчать про те, що реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу - ТОВ "ДОМІПЛЮС" проведено з порушенням Закону № 755-ІV.

Згідно ст.10 Закону № 755-ІV якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою.

Якщо відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, є недостовірними і були внесені до нього, третя особа може посилатися на них у спорі як на достовірні. Третя особа не може посилатися на них у спорі у разі, якщо вона знала або могла знати про те, що такі відомості є недостовірними.

Якщо відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, не внесені до нього, вони не можуть бути використані у спорі з третьою особою, крім випадків, коли третя особа знала або могла знати ці відомості.

Відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, використовуються для ідентифікації юридичної особи або її відокремленого підрозділу, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, фізичної особи - підприємця, у тому числі під час провадження ними господарської діяльності та відкриття рахунків у банках та інших фінансових установах.

Отже, враховуючи, що державним реєстратором до ЄДРПОУ внесено запис на підставі відомостей, які не відповідають дійсності, та документів, що містили невідповідності, позовні вимоги про скасування реєстраційної дії - державна реєстрація змін до установчих документів від 20.11.2018 р. № 10701050030021703 є обґрунтованими.

Відповідно до пп.19-1.1.45 п.19-1.1 ст.19-1 ПК України контролюючі органи звергаються до суду у випадках, передбачених законодавством.

Контролюючі органи, серед інших функцій, повинні забезпечувати достовірність та повноту обліку платників податків та платників єдиного внеску, суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності, об`єктів оподаткування та об`єктів, пов`язаних з оподаткуванням (пп.19-1.1.8 п.19-1.1 ст.19-1 ПК України).

Підпунктом 20.1.2. пункту 20.1 статті 20 ПК України передбачено, зокрема, право контролюючого органу для здійснення функцій, визначених законом, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, усіх форм власності у порядку, визначеному законодавством, довідки, копії документів, засвідчені підписом платника або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності), про фінансово-господарську діяльність, отримані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов`язану з обчисленням та сплатою податків, зборів, платежів, про дотримання вимог законодавства, здійснення контролю за яким покладено на контролюючі органи, а також фінансову і статистичну звітність у порядку та на підставах, визначених законом.

Положеннями ч.4 ст.13 Закону № 755-ІV визначено, що відомості з Єдиного державного реєстру про державну реєстрацію створення юридичної особи та її відокремленого підрозділу, відокремленого підрозділу іноземної неурядової організації, представництва, філії іноземної благодійної організації, державну реєстрацію фізичної особи-підприємця, скасування державної реєстрації їх припинення є підставою для взяття їх на облік в органах державної статистики, державної фіскальної служби та/або вчинення інших дій відповідно до законодавства.

Таким чином, внаслідок внесення до ЄДРПОУ недостовірних відомостей про юридичну особу - платника податків, Головне управління ДФС у Херсонській області, АРК та м.Севастополі позбавлено можливості виконати свої функції стосовно належного обліку підприємства та здійснення контрольно-перевірочної роботи.

Пунктом 67.2 статті 67 ПК України надано право контролюючим органам в установленому законом порядку на звернення до суду про винесення судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

З огляду на викладені обставини, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог Головного управління ДФС у Херсонській області, АРК та м.Севастополі вимог в повному обсязі та скасування реєстраційної дії про внесення змін до відомостей про юридичну особу - ТОВ "ДОМІПЛЮС" від 20.11.2018 р. № 10741070003063747", вчиненої державним реєстратором КП "Правочин" Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області Примаком Д.Ф.

Вказаний висновок суду узгоджується з висновком колегії суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду в адміністративних справах № 821/1189/18, № 821/862/18, № 821/986/18, № 821/500/18.

Щодо розподілу судових витрат, то згідно ч.2 ст.139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. У зв`язку з чим, судові витрати не підлягають стягненню з відповідача.

Керуючись ст.ст.9, 14, 73-78, 90, 143, 242-246, 250, 255, 262 КАС України, суд -

вирішив:

Позовну заяву Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі (73026, м.Херсон, просп.Ушакова, 75, код ЄДРПОУ 39394259) до державного реєстратора Комунального підприємства "Правочин" Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області Примака Дмитра Федоровича (01001 м.Київ, вул.Хрещатик, 44-Б), третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю "ДОМІПЛЮС" (73009, м.Херсон, вул.Гірського, 41, код ЄДРПОУ 34060717) про скасування реєстраційної дії про внесення змін до відомостей про юридичну особу - задовольнити.

Скасувати реєстраційну дію про внесення змін до відомостей про юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю "ДОМІПЛЮС" (код ЄДРПОУ 34060717) від 20.11.2018 р. № 10701050030021703, вчинену державним реєстратором Комунального підприємства "Правочин" Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області Примаком Дмитром Федоровичем.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до пп.15.5 п.15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Бездрабко О.І.

кат. 108010100

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.06.2019
Оприлюднено28.06.2019
Номер документу82680396
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/889/19

Рішення від 26.06.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 19.06.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 07.06.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 14.05.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 26.04.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні