Рішення
від 27.06.2019 по справі 855/193/19
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 855/193/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 червня 2019 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді: Коротких А.Ю.,

суддів: Літвіної Н.М.,

Сорочка Є.О.,

при секретарі Григорук В.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Центральної виборчої комісії про визнання протиправною і скасування постанови та зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В :

26 червня 2019 року ОСОБА_1 звернувся до Шостого апеляційного адміністративного суду з адміністративним позовом до Центральної виборчої комісії, в якому просить: визнати протиправною та скасувати постанову Центральної виборчої комісії №1259 від 24.06.2019 року Про відмову в реєстрації кандидата в народні депутати України ОСОБА_1 , висунутого в порядку самовисування в одномандатному виборчому окрузі № 218 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року ; зобов`язати Центральну виборчу комісію повторно розглянути подані ОСОБА_1 документи для реєстрації його кандидатом в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі №218 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року та прийняти рішення відповідно до частини 2 статті 55 Закону України Про вибори народних депутатів України .

Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 27.06.2019 року відкрито провадження у справі № 855/193/19 та призначено справу до розгляду у відкритому судовому засіданні на 27 червня 2019 року о 16 год. 30 хв.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 24 червня 2019 року Центральна виборча комісія своєю постановою за №1259 відмовила ОСОБА_1 в реєстрації кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі №218 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року. Підставою для відмови в реєстрації стало те, що, на думку позивача, усупереч вимогам пункту 2 частини 2 статті 55 Закону України Про вибори народних депутатів України автобіографія ОСОБА_1 не містить відомостей про його посаду (заняття), місце роботи.

На думку позивача, постанова ЦВК від 24 червня 2019 року №1259 є протиправною та незаконною, такою, що порушує конституційне право ОСОБА_1 бути обраним народним депутатом України, а доводи, викладені в постанові, є безпідставними.

27 червня 2019 року на адресу Шостого апеляційного адміністративного суду надійшов відзив на позовну заяву від представника Центральної виборчої комісії, в якому він просить у задоволенні позову ОСОБА_1 відмовити повністю.

На обґрунтування своєї позиції відповідач зазначає, що 19 червня 2019 року ОСОБА_1 подав заяву про самовисування (разом з іншими документами), щодо реєстрації його кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 218 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року.

За результатами розгляду зазначених документів Центральна виборча комісія прийняла постанову від 24 червня 2019 року №1259 про відмову в реєстрації кандидатів у народні депутати України ОСОБА_1 , оскільки ним було порушено вимоги статті 55 Закону України Про вибори народних депутатів України та пункту 1 Роз`яснення щодо застосування деяких положень Закону України Про вибори народних депутатів України під час реєстрації кандидатів у народні депутати України, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 29 травня 2019 року № 909 (зі змінами), а саме автобіографія ОСОБА_1 не містить відомостей про його посаду (заняття), місце роботи.

Так, в поданій до ЦВК автобіографії ОСОБА_1 вказав, що з 19 червня 2019 року є директором приватного підприємства "Слуга народу". Однак, за інформацією Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, ані засновником, ані директором приватного підприємства "СЛУГА НАРОДУ" (ПП "СЛУГА НАРОДУ") ОСОБА_1 не значиться.

Враховуючи викладене, відповідач вважає, що подана ОСОБА_1 автобіографія не містить достовірних відомостей про його посаду (заняття), місце роботи, а зазначені ним біографічні відомості не забезпечують дотримання принципу вільних виборів та можуть створювати передумови для введення виборців в оману.

За таких обставин, на думку ЦВК, передбачений пунктом 2 частини 2 статті 55 Закону України Про вибори народних депутатів України документ (автобіографія ОСОБА_1 ) вважається неподаним.

Представник позивача в судовому засіданні підтримав позов в повному обсязі, просив його задовольнити з підстав, викладених у ньому.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, надав пояснення, які аналогічні тим, що були зазначені у відзиві на позовну заяву та додав, що Центральна виборча комісія діяла на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Заслухавши суддю-доповідача, учасників процесу, які з`явились у судове засідання, дослідивши матеріали справи, колегія суддів дійшла наступних висновків.

З матеріалів справи вбачається, що 19 червня 2019 року ОСОБА_1 звернувся до Центральної виборчої комісії з заявою про самовисування його кандидатом в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 218 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року.

Розглянувши вказані документи, Центральна виборча комісія 24 червня 2019 року прийняла постанову № 1259, якою відмовила в реєстрації кандидата в народні депутати України ОСОБА_1 , висунутого в порядку самовисування в одномандатному виборчому окрузі № 218 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року.

Вказаною постановою ЦВК встановила, що за змістом статті 55 Закону України Про вибори народних депутатів України та пункту 1 Роз`яснення щодо застосування деяких положень Закону України Про вибори народних депутатів України під час реєстрації кандидатів у народні депутати України, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 29 травня 2019 року № 909 (зі змінами), Центральна виборча комісія реєструє кандидата в народні депутати України, який балотується в одномандатному виборчому окрузі в порядку самовисування, за умови пред`явлення ним особисто одного з документів, передбачених пунктом 1 або 2 частини третьої статті 2 Закону, та отримання нею визначених частиною другою статті 55 Закону документів, які обов`язково повинні містити відомості, зазначені у наведеній нормі Закону. При цьому документ вважається таким, що не поданий для реєстрації кандидатом у депутати, в разі відсутності в ньому відомостей, які обов`язково повинні міститися у такому документі.

При цьому в постанові зазначено, що усупереч вимогам пункту 2 частини 2 статті 55 Закону автобіографія ОСОБА_1 не містить відомостей про його посаду (заняття), місце роботи. Враховуючи викладене, подана ОСОБА_1 автобіографія не містить достовірних відомостей про його посаду (заняття), місце роботи, а зазначені ним біографічні відомості не забезпечують дотримання принципу вільних виборів та можуть створювати передумови для введення виборців в оману. За таких обставин автобіографія ОСОБА_1 вважається неподаною.

Колегія суддів, розглядаючи справу в межах доводів позовної заяви, зазначає наступне.

Відповідно до частини 1 статті 1 Закону України Про Центральну виборчу комісію Центральна виборча комісія (далі - Комісія) є постійно діючим колегіальним державним органом, який діє на підставі Конституції України, цього та інших законів України і наділений повноваженнями щодо організації підготовки і проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, всеукраїнського і місцевих референдумів в порядку та в межах, встановлених цим та іншими законами України.

Відповідно до частин 1,2 статті 2 Закону України Про Центральну виборчу комісію комісія відповідно до своїх повноважень забезпечує дотримання передбачених Конституцією України та законами України принципів і засад виборчого і референдумного процесів, реалізацію виборчих прав громадян України та права на участь у референдумі, однакове застосування законодавства України про вибори і референдуми на всій території України. Комісія будує свою діяльність на принципах верховенства права, законності, незалежності, об`єктивності, компетентності, професійності, колегіальності розгляду і вирішення питань, обґрунтованості прийнятих рішень, відкритості і публічності.

Згідно з частиною 3 статті 3 Закону України Про Центральну виборчу комісію комісія та її члени зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України, цим та іншими законами України.

Згідно з частиною 3 статті 77, пунктом 20 частини 1 статті 92 Конституції України організація і порядок проведення виборів народних депутатів України встановлюються законом.

Спеціальним законом, який регламентує основні засади, організацію та порядок проведення виборів народних депутатів України є Закон України Про вибори народних депутатів України (далі - Закон).

Відповідно до статті 10 Закону право висування кандидатів у депутати належить громадянам України, які мають право голосу. Це право реалізується ними через партії або шляхом самовисування відповідно до цього Закону.

Частиною 3 статті 52 Закону визначено, що право висування кандидатів у депутати у одномандатних округах реалізується виборцями через партії або шляхом самовисування у порядку, передбаченому цим Законом.

Статтею 55 Закону визначено умови реєстрації кандидатів у депутати в одномандатних округах. Так, Центральна виборча комісія реєструє кандидата у депутати, який балотується в одномандатному окрузі в порядку самовисування, за умови пред`явлення ним особисто одного із документів, передбачених пунктами 1 або 2 частини третьої статті 2 цього Закону, та отримання нею таких документів:

1) заяви про самовисування, датованої днем подання документів для реєстрації його кандидатом у депутати до Центральної виборчої комісії, із зобов`язанням у разі обрання депутатом припинити діяльність чи скласти представницький мандат, які відповідно до Конституції України та законів України несумісні з мандатом народного депутата України, та згоду на оприлюднення біографічних відомостей у зв`язку з участю у виборах, а також із зобов`язанням у разі обрання депутатом протягом місяця після офіційного оприлюднення результатів виборів передати в управління іншій особі належні йому підприємства та корпоративні права у порядку, встановленому законом (або зазначенням, що таких немає);

2) автобіографії кандидата в депутати, на паперовому носії та в електронному вигляді, що обов`язково повинна містити: прізвище, власне ім`я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць, рік і місце народження, громадянство із зазначенням часу проживання на території України, відомості про освіту, трудову діяльність, посаду (заняття), місце роботи, громадську роботу (у тому числі на виборних посадах), партійність, склад сім`ї, адресу місця проживання, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості;

3) декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, кандидата у депутати відповідно до статті 57 цього Закону;

3 -1 ) заяви про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців з дня пред`явлення виконавчого документа до примусового виконання;

4) документа про внесення грошової застави відповідно до статті 56 цього Закону;

5) 4 фотографії кандидата розміром 4х6 сантиметрів на паперових носіях та в електронному вигляді;

6) ксерокопії першої та другої сторінок паспорта громадянина України кандидата.

Разом з документами, передбаченими частиною першою або частиною другою цієї статті, до Центральної виборчої комісії подається в електронному вигляді передвиборна програма кандидата у депутати в одномандатному окрузі, викладена державною мовою, яка оприлюднюється на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії.

Центральна виборча комісія не приймає документи, зазначені у частинах першій та другій цієї статті, якщо вони подані з порушенням строків, передбачених частиною другою статті 59 цього Закону.

Колегія суддів зазначає, що п. 2 ч. 2 ст. 55 Закону визначено імперативні вимоги до змісту автобіографії кандидата в депутати, яка повинна містити, зокрема: відомості про трудову діяльність, посаду (заняття), місце роботи.

Як вбачається з матеріалів справи, в поданій до ЦВК автобіографії ОСОБА_1 вказав, що з 19 червня 2019 року є директором приватного підприємства "Слуга народу".

Однак, за інформацією Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, ОСОБА_1 значиться засновником та керівником приватного підприємства "СЛУҐА НАРОДУ" (ПП "СЛУҐА НАРОДУ") з 20.06.2019 року (дата запису в Єдиному державному реєстрі про проведення державної реєстрації юридичної особи). Ідентифікаційний код юридичної особи - 43070373.

Відомості щодо інших юридичних осіб з аналогічними назвами, директором або засновником яких є ОСОБА_1 , у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутні.

Щодо посилань апелянта про те, що 19 червня 2019 року ним були подані документи до органу Державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців для реєстрації ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА СЛУГА НАРОДУ , на підставі яких в той же день, 19.06.2019 року, вищевказане підприємство було зареєстровано, про що свідчить копія інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 19.06.2019 року та опис документів, колегія суддів зазначає наступне.

З наданої позивачем копії опису документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії вбачається, що 19.06.2019 року ОСОБА_1 було надано ряд документів для проведення реєстраційних дій. Однак, жодних відомостей про те, що ці документи було опрацьовано та вчинено дії щодо реєстрації юридичної особи ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА СЛУҐА НАРОДУ саме 19.06.2019 року в опису не міститься.

Щодо наданої позивачем копії інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, колегія суддів зазначає, що в реєстрі відсутні відомості про юридичну особу за ідентифікаційним кодом 43067325, що підтверджується наданою відповідачем копією витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (а.с. 43).

Також позивач зазначає, що 20 червня 2019 року йому стало відомо, що вищевказану реєстрацію ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА СЛУГА НАРОДУ було скасовано, з невідомих йому причин та підстав, у зв`язку з чим, 20 червня 2019 року ним було повторно подано документи для Державної реєстрації ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА СЛУГА НАРОДУ .

Колегія суддів звертає увагу, що на підтвердження вказаних доводів жодних доказів позивачем не надано. В матеріалах справа наявна лише копія опису документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії, яка датована 19 червня 2019 року.

Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що подана 19 червня 2019 року ОСОБА_1 автобіографія не містить достовірних відомостей про його посаду (заняття), місце роботи.

За таких обставин автобіографія кандидата в народні депутати України ОСОБА_1 . вважається неподаною.

Відповідно до пункту 1 Роз`яснення щодо застосування деяких положень Закону України Про вибори народних депутатiв України пiд час реєстрації кандидатів у народнi депутати України, Центральна виборча комісія реєструє кандидата в депутати за умови отримання документів, передбачених частиною першою статті 54, частинами першою, другою статті 55 Закону, які обов`язково повинні містити відомості, зазначені у наведених нормах Закону.

Виявлення обставин, які позбавляють особу, висунуту кандидатом у депутати, права бути обраною депутатом відповідно до статті 9 Закону за змістом пункту 7 частини першої статті 60 Закону, належить до повноважень Центральної виборчої комісії.

При цьому документ вважається таким, що не поданий для реєстрації кандидатом у депутати, в разі відсутності в ньому відомостей, які обов`язково повинні міститися у такому документі.

Колегія суддів наголошує, що оскільки автобіографія позивача не містить обов`язкових для цього документа усіх відомостей, ЦВК обґрунтовано розцінила, що такий документ не є автобіографією кандидата в народні депутата в розумінні пункту 2 частини 2 статті 55 Закону України Про вибори народних депутатів України .

Відповідно до частини 6 статті 59 Закону Центральна виборча комісія не пізніш як на п`ятий день з дня прийняття документів, передбачених частинами першою або другою статті 55 Закону, приймає рішення про реєстрацію кандидата у депутати в одномандатному окрузі або про відмову в його реєстрації.

Згідно з пунктом 2 частини 1 статті 60 Закону Центральна виборча комісія відмовляє в реєстрації кандидата в народні депутати України в разі відсутності документів, зазначених у частині другій статті 55 Закону.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів доходить висновку, що приймаючи оскаржувану постанову, Центральна виборча комісія діяла на підставі, в межах повноважень, в порядку та у спосіб, визначені Конституцією України та законами України.

За частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Перевіривши мотивування та доводи адміністративного позову, судова колегія доходить висновку, що доводи позивача не знайшли свого підтвердження під час розгляду справи.

На підставі наведеного, колегія суддів дійшла висновку, що постанова Центральної виборчої комісії від 24.06.2019 року № 1259 відповідає вимогам чинного законодавства України, а тому правові підстави для задоволення позову відсутні.

Оскільки позовні вимоги про зобов`язання ЦВК вчинити певні дії є похідними, то у зв`язку із відмовою у задоволенні вимоги про визнання протиправною і скасування постанови, колегія суддів доходить висновку, що у задоволені таких вимог слід відмовити.

Окрім вищезазначеного, суд звертає увагу на те, що позивачем не було сплачено судовий збір за подання позовної заяви під час звернення до суду.

Відповідно до вимог ст. 139 КАС України та ст. ст. 4, 5 Закону України Про судовий збір суд вирішує питання про стягнення судового збору за подання до адміністративного суду адміністративного позову.

Так, відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України Про судовий збір , судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Пунктом 1 ч. 3 ст. 4 Закону України Про судовий збір визначено, що за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру фізичною особою ставка судового збору складає 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Прожитковий мінімум для працездатних осіб встановлено Законом України Про Державний бюджет України на 2019 рік , який на 1 січня 2019 року становив 1921,00 грн.

Тобто за подачу позовної заяви позивач мав сплатити судовий збір у розмірі 768,40 грн., який належить стягнути з ОСОБА_1 .

Керуючись статтями 241, 242, 243, 245, 246, 250, 268, 269, 271, 272, 273, 278 КАС України, Законом України Про Центральну виборчу комісію , Законом України Про вибори народних депутатів України , суд -

В И Р І Ш И В :

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Центральної виборчої комісії про визнання протиправною і скасування постанови та зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.

Стягнути з ОСОБА_1 до спеціального фонду Державного бюджету України на рахунок Шостого апеляційного адміністративного суду за наступними реквізитами: рахунок отримувача - 34312206081055; отримувач - УК у Печерському районі/Печерс.р-н.; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); код ЄДРПОУ 38004897; код банку МФО 899998; код класифікації доходів бюджету - 22030001 Судовий збір (Державна судова адміністрація України, 050), судовий збір у розмірі 768 (сімсот шістдесят вісім) грн. 40 копійок.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Верховного Суду через Шостий апеляційний адміністративний суд у дводенний строк з дня її проголошення.

Головуючий суддя: Коротких А.Ю.

Судді: Літвіна Н.М.

Сорочко Є.О.

Головуючий суддя Коротких Андрій Юрійович

Судді: Літвіна Наталія Миколаївна

Сорочко Євген Олександрович

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.06.2019
Оприлюднено01.07.2019
Номер документу82706781
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —855/193/19

Рішення від 27.06.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Ухвала від 27.06.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні