Рішення
від 01.07.2019 по справі 1.380.2019.002285
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа№1.380.2019.002285

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 липня 2019 року

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кухар Н.А., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження справу за позовом Головного управління Держпраці у Львівській області до Комунального підприємства "Житлово-комунальне господарство Великомостівської міської ради" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),-

ВСТАНОВИВ:

Головне управління Держпраці у Львівській області (далі - позивач, ГУ Держпраці у Львівській області) звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Комунального підприємства "Житлово-комунальне господарство Великомостівської міської ради" (далі - відповідач, КП ЖКГ Великомостівської міської ради ) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом заборони відповідачу експлуатації трансформаторних підстанцій ТП-147, ТП-326, 10/0,4 кВ та виконання робіт в діючих електроустановках підприємства до усунення зазначених в позовній заяві порушень.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що в результаті проведеної перевірки були виявлені факти порушення відповідачем вимог чинних нормативно-правових актів з охорони праці, в тому числі й порушення, які створюють загрозу для життя та здоров`я працівників КП ЖКГ Великомостівської міської ради . У зв`язку із цим позивач просить суд, застосувати до відповідача заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом заборони відповідачу експлуатації трансформаторних підстанцій ТП-147, ТП-326, 10/0,4 кВ та виконання робіт в діючих електроустановках підприємства до усунення встановлених порушень.

Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 13.05.2019 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі без повідомлення (виклику) сторін.

Сторони належним чином повідомлені про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження, підтвердженням чого є наявні в матеріалах справи повідомлення про вручення поштового відправлення.

Відповідач у встановлений судом строк відзив на позовну заяву суду не надав та жодних клопотань від відповідача на адресу суду не надходило.

Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Враховуючи наведене, суд розглядає справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.

Відповідно до ч.4 ст. 229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд виходив з наступного.

Суд встановив, уповноваженими посадовими особами ГУ Держпраці у Львівській області головним державним інспектором відділу нагляду в АПК та СКС Струтинською Г.Є., головними державними інспекторами відділу нагляду в машинобудуванні та енергетиці Морозом Є.П. та Люльчуком А.В., головним державним інспектором відділу нагляду у гірничодобувній промисловості Луговим А.В., головним державним інспектором відділу з питань гігієни праці Орищак У.В., відповідно до наказу ГУ Держпраці у Львівській області від 18.01.2019 № 0136-П та направлення про проведення перевірки від 18.01.2019 № 0136-П у присутності уповноваженої особи відповідача - т.в.о. директора Герчанівського Д.Д., начальника дільниці Грицая О.Б. в період з 14.00 год. 21.01.2019 по 16.30 год. 24.01.2019, проведено планову перевірку у КП ЖКГ Великомостівської міської ради щодо дотримання вимог законодавчих і нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки.

За наслідками вказаної перевірки ГУ Держпраці у Львівській області складено акт перевірки суб`єкта господарювання (виробничого об`єкта) КП ЖКГ Великомостівської міської ради від 24.01.2019 № 13/25/156/0051.

У розділі V акту перевірки встановлено порушення вимог чинних нормативно-правових актів з охорони праці, в тому числі й порушення, які створюють загрозу для життя та здоров`я працівників КП ЖКГ Великомостівської міської ради .

Так, відповідно до п. 1.3.1. Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів НПАОП 40.1-1.21-98 керівник підприємства повинен призначити відповідального за справний стан і безпечну експлуатацію електрогосподарства з числа інженерно-технічних працівників, які мають електротехнічну підготовку і пройшли перевірку знань у встановленому порядку.

Проте, відповідачем всупереч зазначених вимог не призначено відповідального за справний стан і безпечну експлуатацію електрогосподарства з числа інженерно-технічних працівників, які мають електротехнічну підготовку і пройшли перевірку знань у встановленому порядку.

Згідно з п. 1.3.1. Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів НПАОП 40.1-1.21-98 керівник підприємства повинен забезпечити достатню кількість електротехнічних працівників.

Однак, відповідач всупереч зазначеному не забезпечив достатню кількість електротехнічних працівників для обслуговування електроустановок підприємства.

Відповідно до п. 1.3.1 Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів НПАОП 40.1-1.21-98 керівник підприємства повинен забезпечити проведення протиаварійних, приймально-здавальних і профілактичних випробувань та вимірювань електроустановок згідно з правилами і нормами (ПТЕ).

Втім, відповідачем у порушення п. 1.3.1 Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів НПАОП 40.1-1.21-98 не проведено профілактичних випробувань електрообладнання трансформаторних підстанцій ТП-147, ТП-326, 10/0,4 кВ.

Пунктом п. 1.1.4 Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів НПАОП 40.1-1.21-98 встановлено, що засоби захисту, які застосовуються відповідно до цих Правил, повинні бути справні, випробувані і задовольняти вимоги "Правил применения и испытания средств защиты, используемых в электроустановках /Москва, Энергоатомиздат, 1987", затверджених Міненерго СРСР 12.02.81.

Проте, відповідач всупереч зазначених вимог не призначив відповідального за справний стан і безпечну експлуатацію електрогосподарства з числа інженерно-технічних працівників, які мають електротехнічну підготовку і пройшли перевірку знань у встановленому порядку.

Також, відповідачем в супереч п. 8 додатку 3 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (далі - Порядок), затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №1107 від 26.10.2011 не отримано дозволу Держпраці на експлуатацію устаткування напругою понад 1000 В (електричне устаткування електричних станцій та мереж; технологічне електрообладнання), а саме, трансформаторних підстанцій ТП-147, ТП-326, 10/0,4 кВ.

В порушення п. 3.9 НПАОП 0.00-4.12-05 на підприємстві не створена комісія з перевірки знань з питань охорони праці.

Всупереч додатку 6 п. 16 Постанови Кабінету Міністрів України №31107 від 26.10.2011 відповідачем не подано декларацію дозвільному органу, на виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме робіт в діючих електроустановках напругою понад 1000 В.

За результатами перевірки посадовими особами позивача було складено два примірники акта перевірки підписані посадовими особами органу державного нагляду, що здійснювали захід державного нагляду та директором КП ЖКГ Великомостівської міської ради Герчанівським Д.Д. , якому 24.01.2019 було вручено один примірник акта, який було підписано останнім без зауважень та заперечень.

Зокрема, в акті перевірки суб`єкта господарювання (виробничого об`єкта) зазначено, що у зв`язку з виявленими порушеннями у рядку №№ 13, 14, 20, 26, 27 таблиці необхідно негайного зупинити роботи (виробництва) експлуатації трансформаторних підстанцій ТП-147, ТП-326, 10/0,4 кВ та виконання робіт в діючих електроустановках підприємства до усунення зауважень.

Позивач з метою недопущення можливого спричинення шкоди працівникам КП ЖКГ Великомостівської міської ради звернувся з даним позовом до суду.

Вирішуючи спір по суті, суд враховує наступне.

Згідно з ч. 1 ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Законом України "Про охорону праці" від 14.10.1992 № 2694-ХІІ визначено основні положення щодо реалізації конституційного права працівників на охорону їх життя і здоров`я у процесі трудової діяльності, на належні, безпечні і здорові умови праці, регулює за участю відповідних органів державної влади відносини між роботодавцем і працівником з питань безпеки, гігієни праці та виробничого середовища і встановлює єдиний порядок організації охорони праці в Україні.

Відповідно до ст. 4 Закону України "Про охорону праці" державна політика в галузі охорони праці базується на принципах: пріоритету життя і здоров`я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці; підвищення рівня промислової безпеки шляхом забезпечення суцільного технічного контролю за станом виробництв, технологій та продукції, а також сприяння підприємствам у створенні безпечних та нешкідливих умов праці.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначено Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 № 877-V(далі - Закон України №877-V).

Статтею 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" встановлено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Пунктом 1 Положення про Державну службу України з питань праці (далі - Положення), затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 року № 96, встановлено, що Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов`язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Основними завданнями Держпраці є реалізація державної політики у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб. (підпункт 1 пункту 3 Положення).

Відповідно до абзацу 1 пункту 7 вказаного Положення передбачено, що Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Згідно частини 5 статті 4 Закону України № 877-V встановлено, що виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.

Частиною 7 статті 7 Закону України № 877-V передбачено, що підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Позовні вимоги про застосування до відповідача заходів реагування у сфері державного нагляду відповідають наведеним приписам законодавства та заявлені уповноваженим суб`єктом владних повноважень.

Матеріалами справи підтверджено порушення відповідачем вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу для життя і здоров`я його працівників. При цьому, суд враховує, що з вимогами акта перевірки від 24.01.2019 № 13/25/156/0051 відповідач був ознайомлений, однак доказів усунення виявлених в акті порушень не представив та будь-яких інших документів не надав.

Таким чином, обставини, які стали підставою для звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування не перестали існувати та не усунуті.

Отже, в ході судового розгляду справи судом встановлено, що недотримання відповідачем вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки й високий ступінь небезпечності, зазначених в акті перевірки порушень, свідчать, що наявність зазначених порушень є реальним ризиком виникнення надзвичайних ситуацій та створює загрозу для життя та здоров`я працівників КП ЖКГ Великомостівської міської ради .

Згідно з вимогами ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

З огляду на викладене, вимоги позивача щодо застосування до відповідача заходів реагування у сфері державного нагляду є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до ст.139 КАС України судові витрати стягненню зі сторін не підлягають.

Керуючись ст.ст. 72, 77, 94, 241-246 КАС України , суд -

ВИРІШИВ:

Позов Головного управління Держпраці у Львівській області до Комунального підприємства "Житлово-комунальне господарство Великомостівської міської ради" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) задовольнити.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Комунального підприємства "Житлово-комунальне господарство Великомостівської міської ради" шляхом заборони Комунальному підприємству "Житлово-комунальне господарство Великомостівської міської ради" експлуатації трансформаторних підстанцій ТП-147, ТП-326, 10/0,4 кВ та виконання робіт в діючих електроустановках підприємства до усунення встановлених порушень.

Позивач - Головне управління Держпраці у Львівській області (79005, м. Львів, пл. Міцкевича, 8, код ЄДРПОУ 39778297).

Відповідач - Комунального підприємства "Житлово-комунальне господарство Великомостівської міської ради" (80074, Львівська область, Сокальський район, м. Великі Мости, вул. Базарна, 5а, код ЄДРПОУ 05452310).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного розгляду.

Апеляційна скарга на рішення подається протягом 30 днів з дня складання повного судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду. Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Львівський окружний адміністративний суд.

Суддя Кухар Н.А.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.07.2019
Оприлюднено02.07.2019
Номер документу82715219
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.002285

Рішення від 01.07.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

Ухвала від 13.05.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні