Рішення
від 01.07.2019 по справі 560/1413/19
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/1413/19

РІШЕННЯ

іменем України

01 липня 2019 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Гнап Д.Д. розглянув адміністративну справу за позовом приватного підприємства "Вектор-А" до Головного управління ДФС у Хмельницькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.

І. СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЙ СТОРІН

Приватне підприємство "Вектор-А" звернулось в суд з позовом до Головного управління ДФС у Хмельницькій області, в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення форми "Ш" №0059255805 від 03.04.2019, винесене Головним управлінням ДФС у Хмельницькій області, яким приватне підприємство "Вектор-А" зобов`язано сплатити штраф у розмірі 78886,01 грн;

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення форми "Ш" №0059225805 від 03.04.2019, винесене Головним управлінням ДФС у Хмельницькій області, яким приватне підприємство "Вектор-А" зобов`язано сплатити штраф у розмірі 3840,50 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що на підставі підпункту 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України, з врахуванням змін, внесених Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні" від 21.12.2016 №1797-VIII, контролюючим органом проведена камеральна перевірка приватного підприємства "Вектор-А". Проте, незважаючи на набрання вказаним законом чинності з 01.01.2017, під час проведення камеральної перевірки фактично перевірявся період з травня 2015 року по вересень 2016 року.

Вказав, що приватне підприємство "Вектор-А" дійсно здійснювало фактичне погашення нарахованого грошового зобов`язання з податку на додану вартість в розрізі звітних періодів, що виникли з 30.06.2015 по 28.11.2016 з порушенням встановленого терміну, що відображено в таблиці №1 акту перевірки. Проте, в період несвоєчасної сплати узгоджених податкових зобов`язань предметом камеральної перевірки не могли бути своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.

Звернув увагу на те, що протиправним є нарахування податковим органом штрафних санкцій за несвоєчасну сплату грошових зобов`язань, граничний термін сплати яких 30.06.2015 - 30.10.2016, що встановлено актом перевірки, оскільки пропущено строки давності, встановлені статтею 102 Податкового кодексу України.

До суду 24.05.2019 надійшов відзив, в якому Головне управління ДФС у Хмельницькій області просить відмовити в задоволенні позовних вимог. Зазначило, що при проведенні камеральної перевірки приватного підприємства "Вектор-А" з питань своєчасності сплати узгодженої суми грошового зобов`язання, контролюючим органом дотримано всіх вимог законодавства.

Вказало, що контролюючим органом дотримано граничних строків давності, визначених статтею 102 Податкового кодексу України, оскільки по податкових деклараціях з податку на додану вартість за травень, липень, серпень, вересень, жовтень, листопад, грудень 2015 року, січень, лютий, травень, червень, липень, серпень, вересень 2016 року податкові зобов`язання фактично погашено, починаючи з 24.03.2016 до 28.11.2016.

ІІ. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 11.05.2019 відкрито провадження в цій адміністративній справі та вирішено її розглянути за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 28.05.2019 залишено без задоволення клопотання Головного управління ДФС у Хмельницькій області про розгляд справи №560/1413/19 за правилами загального позовного провадження.

ІІІ. ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ

На підставі пункту 75.1 статті 75, пункту 200.10 статті 200 та пункту 102.1 статті 102 Податкового кодексу України контролюючим органом проведено камеральну перевірку приватного підприємства "Вектор-А" з питання своєчасності сплати узгодженої суми грошового зобов`язання за травень, липень, серпень, вересень, жовтень, листопад, грудень 2015 року, січень, лютий, травень, червень, липень, серпень, вересень 2016 року.

За результатами перевірки складено акт від 18.03.2019 №0569/22-01-58-05/32995105, відповідно до якого встановлено порушення приватним підприємством "Вектор-А" вимог пункту 50.1 статті 50, пункту 57.1 статті 57 та пункту 203.2 статті 203 Податкового кодексу України. Також зазначено, що позивачем несвоєчасно сплачено податок на додану вартість по податковій декларації з податку на додану вартість:

- за травень 2015 року №9124802155 від 15.06.2015 в сумі 5400,00 грн, а саме граничний термін сплати - 30.06.2015, фактична дата погашення податкового зобов`язання - 24.03.2016, кількість днів порушення встановленого терміну - 268;

- за липень 2015 року №9173346340 від 18.08.2015 в сумі 9031,10 грн, а саме граничний термін сплати - 30.08.2015, фактична дата погашення податкового зобов`язання - 24.03.2016, кількість днів порушення встановленого терміну - 207;

- за липень 2015 року №9173346340 від 18.08.2015 в сумі 18787,90 грн, а саме граничний термін сплати - 30.08.2015, фактична дата погашення податкового зобов`язання - 29.06.2016, кількість днів порушення встановленого терміну - 304;

- за серпень 2015 року №9190155416 від 14.09.2015 в сумі 7701,00 грн, а саме граничний термін сплати - 30.09.2015, фактична дата погашення податкового зобов`язання - 29.06.2016, кількість днів порушення встановленого терміну - 273;

- за вересень 2015 року №9190155416 від 19.10.2015 в сумі 35218,00 грн, а саме граничний термін сплати - 30.10.2015, фактична дата погашення податкового зобов`язання - 29.06.2016, кількість днів порушення встановленого терміну - 243;

- за жовтень 2015 року №9234014394 від 16.11.2015 в сумі 5334,20 грн, а саме граничний термін сплати - 30.11.2015, фактична дата погашення податкового зобов`язання - 29.06.2016, кількість днів порушення встановленого терміну - 212;

- за жовтень 2015 року №9234014394 від 16.11.2015 в сумі 16110,80 грн, а саме граничний термін сплати - 30.11.2015, фактична дата погашення податкового зобов`язання - 26.07.2016, кількість днів порушення встановленого терміну - 239;

- за листопад 2015 року №9253325038 від 15.12.2015 в сумі 25709,50 грн, а саме граничний термін сплати - 30.12.2015, фактична дата погашення податкового зобов`язання - 26.07.2016, кількість днів порушення встановленого терміну - 209;

- за листопад 2015 року №9253325038 від 15.12.2015 в сумі 537,50 грн, а саме граничний термін сплати - 30.12.2015, фактична дата погашення податкового зобов`язання - 28.07.2016, кількість днів порушення встановленого терміну - 211;

- за листопад 2015 року №9253325038 від 15.12.2015 в сумі 1215,00 грн, а саме граничний термін сплати - 30.12.2015, фактична дата погашення податкового зобов`язання - 28.07.2016, кількість днів порушення встановленого терміну - 211;

- за листопад 2015 року №9253325038 від 15.12.2015 в сумі 6937,00 грн, а саме граничний термін сплати - 30.12.2015, фактична дата погашення податкового зобов`язання - 26.08.2016, кількість днів порушення встановленого терміну - 240;

- за грудень 2015 року №9273363285 від 18.01.2016 в сумі 4910,00 грн, а саме граничний термін сплати - 30.01.2016, фактична дата погашення податкового зобов`язання - 26.08.2016, кількість днів порушення встановленого терміну - 209;

- за січень 2016 року №9021542398 від 22.02.2016 в сумі 12271,90 грн, а саме граничний термін сплати - 01.03.2016, фактична дата погашення податкового зобов`язання - 26.08.2016, кількість днів порушення встановленого терміну - 178;

- за січень 2016 року №9021542398 від 22.02.2016 в сумі 1589,10 грн, а саме граничний термін сплати - 01.03.2016, фактична дата погашення податкового зобов`язання - 26.08.2016, кількість днів порушення встановленого терміну - 178;

- за лютий 2016 року №9037316095 від 17.03.2016 в сумі 32902,00 грн, а саме граничний термін сплати - 30.03.2016, фактична дата погашення податкового зобов`язання - 23.09.2016, кількість днів порушення встановленого терміну - 177;

- за травень 2016 року №9102410760 від 21.06.2016 в сумі 667,55 грн, а саме граничний термін сплати - 30.06.2016, фактична дата погашення податкового зобов`язання - 23.09.2016, кількість днів порушення встановленого терміну - 85;

- за травень 2016 року №9102410760 від 21.06.2016 в сумі 309,70 грн, а саме граничний термін сплати - 30.06.2016, фактична дата погашення податкового зобов`язання - 29.09.2016, кількість днів порушення встановленого терміну - 91;

- за травень 2016 року №9102410760 від 21.06.2016 в сумі 309,70 грн, а саме граничний термін сплати - 30.06.2016, фактична дата погашення податкового зобов`язання - 29.09.2016, кількість днів порушення встановленого терміну - 91;

- за травень 2016 року №9102410760 від 21.06.2016 в сумі 1291,40 грн, а саме граничний термін сплати - 30.06.2016, фактична дата погашення податкового зобов`язання - 03.10.2016, кількість днів порушення встановленого терміну - 95;

- за травень 2016 року №9102410760 від 21.06.2016 в сумі 26,60 грн, а саме граничний термін сплати - 30.06.2016, фактична дата погашення податкового зобов`язання - 05.10.2016, кількість днів порушення встановленого терміну - 97;

- за травень 2016 року №9102410760 від 21.06.2016 в сумі 40000,00 грн, а саме граничний термін сплати - 30.06.2016, фактична дата погашення податкового зобов`язання - 19.10.2016, кількість днів порушення встановленого терміну - 111;

- за травень 2016 року №9102410760 від 21.06.2016 в сумі 38405,00 грн, а саме граничний термін сплати - 30.06.2016, фактична дата погашення податкового зобов`язання - 25.10.2016, кількість днів порушення встановленого терміну - 117;

- за травень 2016 року №9102410760 від 21.06.2016 в сумі 2584,10 грн, а саме граничний термін сплати - 30.06.2016, фактична дата погашення податкового зобов`язання - 24.11.2016, кількість днів порушення встановленого терміну - 147;

- за червень 2016 року №9125093496 від 20.07.2016 в сумі 50069,00 грн, а саме граничний термін сплати - 30.07.2016, фактична дата погашення податкового зобов`язання - 24.11.2016, кількість днів порушення встановленого терміну - 117;

- за серпень 2016 року №9168868240 від 15.09.2016 в сумі 35606,15 грн, а саме граничний термін сплати - 30.09.2016, фактична дата погашення податкового зобов`язання - 24.11.2016, кількість днів порушення встановленого терміну - 55;

- за липень 2016 року №9149413214 від 18.08.2016 в сумі 30260,00 грн, а саме граничний термін сплати - 30.08.2016, фактична дата погашення податкового зобов`язання - 24.11.2016, кількість днів порушення встановленого терміну - 86;

- за серпень 2016 року №9168868240 від 15.09.2016 в сумі 11245,85 грн, а саме граничний термін сплати - 30.09.2016, фактична дата погашення податкового зобов`язання - 28.11.2016, кількість днів порушення встановленого терміну - 59;

- за вересень 2016 року №9193538398 від 17.10.2016 в сумі 38405,00 грн, а саме граничний термін сплати - 30.10.2016, фактична дата погашення податкового зобов`язання - 28.11.2016, кількість днів порушення встановленого терміну - 29.

На підставі висновків акту перевірки від 18.03.2019 №0569/22-01-58-05/32995105 Головним управлінням ДФС у Хмельницькій області винесено податкові повідомлення-рішення форми "Ш":

- №0059255805 від 03.04.2019, яким приватне підприємство "Вектор-А" зобов`язано сплатити штраф у розмірі 78886,01 грн;

- №0059225805 від 03.04.2019, яким приватне підприємство "Вектор-А" зобов`язано сплатити штраф у розмірі 3840,50 грн.

Вважаючи вказані податкові повідомлення-рішення протиправними, позивач звернувся з позовом до суду.

IV. ОЦІНКА СУДУ

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Так, відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України.

Відповідно до підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Згідно з пунктом 46.1 статті 46 Податкового кодексу України податкова декларація, розрахунок, звіт (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов`язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов`язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Положеннями пунктів 49.1, 49.2 статті 49 Податкового кодексу України визначено, що податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків. Платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є.

Податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (підпункт 49.18.1 пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України).

Пунктом 203.1 статті 203 Податкового кодексу України встановлено, що податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Сума податкового зобов`язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації (пункт 203.2 статті 203 Податкового кодексу України).

Пункт 54.1 статті 54 Податкового кодексу України визначив, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Відповідно до пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Згідно з пунктом 50.1 статті 50 Податкового кодексу України у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов`язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.

Положеннями пункту 31.1 статті 31 Податкового кодексу України визначено, що строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов`язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.

Відповідно до пункту 35.3 статті 35 Податкового кодексу України порядок сплати податків та зборів встановлюється цим Кодексом або законами з питань митної справи для кожного податку окремо.

За приписами пункту 38.1 статті 38 Податкового кодексу України виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.

Пункт 131.2 статті 131 Податкового кодексу України визначив, що при погашенні суми податкового боргу (його частини) кошти, що сплачує такий платник податків, у першу чергу зараховуються в рахунок податкового зобов`язання. У разі повного погашення суми податкового боргу кошти, що сплачує такий платник податків, в наступну чергу зараховуються у рахунок погашення штрафів, в останню чергу зараховуються в рахунок пені.

Якщо платник податків не виконує встановленої цим пунктом черговості платежів або не визначає її у платіжному документі (чи визначає з порушенням зазначеного порядку), контролюючий орган самостійно здійснює такий розподіл такої суми у порядку, визначеному цим пунктом.

Відповідно до пункту 126.1 статті 126 Податкового кодексу України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання (крім випадків, передбачених пунктом 126.2 цієї статті) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Тобто, правопорушення, відповідальність за яке встановлена пунктом 126.1 статті 126.1 ПК України полягає в несвоєчасній сплаті суми узгодженого грошового зобов`язання. Відповідне порушення є закінченим у момент збігу передбаченого податковим законодавством строку сплати узгодженого, але не сплаченого платником податків грошового зобов`язання, а розмір штрафу визначається нормативно та фактично залежить від тривалості прострочення до моменту погашення боргу (до 30 днів або понад 30 днів) та суми погашеного боргу.

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, посадовою особою відповідача проведено перевірку податкових декларацій з податку на додану вартість за травень 2015 року, липень 2015 року, серпень 2015 року, вересень 2015 року, жовтень 2015 року, листопад 2015 року, грудень 2015 року, січень 2016 року, лютий 2016 року, травень 2016 року, червень 2016 року, липень 2016 року, серпень 2016 року, вересень 2016 року. Також позивач у позовній заяві підтвердив сплату податкових зобов`язань з порушенням строків їх сплати та погодився з їх математичним відображенням у таблиці №1 до акту перевірки від 18.03.2019 №0569/22-01-58-05/32995105.

При цьому, положеннями пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України визначено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Відповідно до підпункту 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.

Камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов`язкова (пункту 76.1 статті 76 Податкового кодексу України).

Так, камеральна перевірка є одним з видів податкових перевірок та являється формою поточного документального контролю за дотриманням платником вимог податкового законодавства при складанні та поданні декларацій. При цьому, будь-якого окремого рішення для проведення даного виду перевірки не вимагається, оскільки подання фіскально-зобов`язаною особою податкової звітної документації автоматично виступає юридичним фактом для перевірки її достовірності. Наведене свідчить про обов`язковий характер камеральної перевірки, яка проводиться у випадку подання платником звітних документів до контролюючого органу.

Згідно з пунктом 76.2 статті 76 Податкового кодексу України порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимог статті 86 цього Кодексу, пунктом 86.2 якої встановлено, що за результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.

За приписами пункту 102.1 статті 102 Податкового кодексу України, яка регулює строки давності та їх застосування, контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов`язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня у разі проведення перевірки контрольованої операції відповідно до статті 39 цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, та/або граничного строку сплати грошових зобов`язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов`язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов`язання (в тому числі від нарахованої пені), а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.

Зі змісту наведених норм слідує, що відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, щодо компетенції контролюючих органів з питань проведення камеральних перевірок, урегульовані Податковим кодексом України.

Крім того, суд звертає увагу на те, що з 01.01.2017 у податкового органу з`явились підстави для проведення камеральних перевірок платників податків щодо своєчасності сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах", а з урахуванням положень статті 102 Податкового кодексу України, такою перевіркою може бути охоплено період в 1095 днів, що настали за останнім днем граничного строку сплати узгодженого податкового зобов`язання.

Аналогічна правова позиція зазначена у постановах Верховного Суду від 30.10.2018 у справі №806/2419/16 та від 02.10.2018 у справі №820/2244/17.

Таким чином, оскільки камеральну перевірку проведено відповідачем 18.03.2019 року, тобто після набрання чинності Закону України №1797-VIII від 15.04.2017 "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні", а норми Податкового кодексу України передбачають проведення камеральних перевірок в межах 1095 днів, що настали за останнім днем граничного строку сплати узгодженого податкового зобов`язання, суд вважає, що доводи позивача відносно порушення контролюючим органом строків проведення камеральної перевірки не знайшли своє підтвердження, оскільки, згідно з положеннями статті 102 Податкового кодексу України податкові зобов`язання погашено з 24.03.2016 до 28.11.2016.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно з рішенням Європейського Суду з прав людини від 23.07.2002 у справі "Компанія "Вестберґа таксі Актіеболаґ" та Вуліч проти Швеції", адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами, для призначення податкових штрафів має саме податкове управління.

Відповідачем доведена, а позивачем не спростована, правомірність прийняття оскаржуваних податкових повідомлень-рішень, тому підстави для задоволення позовних вимог відсутні.

З врахуванням положень статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України немає підстав для розподілу судових витрат.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

у задоволенні позову приватного підприємства "Вектор-А" до Головного управління ДФС у Хмельницькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень форми "Ш" №0059255805 від 03.04.2019 та №0059225805 від 03.04.2019 відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 01 липня 2019 року

Позивач:Приватне підприємство "Вектор-А" (вул. Волочиська буд.1/2А, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 32995105) Відповідач:Головне управління ДФС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука 17, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 39492190)

Головуючий суддя Д.Д. Гнап

Дата ухвалення рішення01.07.2019
Оприлюднено03.07.2019
Номер документу82715447
СудочинствоАдміністративне
Сутьпротиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Згідно з рішенням Європейського Суду з прав людини від 23.07.2002 у справі "Компанія "Вестберґа таксі Актіеболаґ" та Вуліч проти Швеції", адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами, для призначення податкових штрафів має саме податкове управління. Відповідачем доведена, а позивачем не спростована, правомірність прийняття оскаржуваних податкових повідомлень-рішень, тому підстави для задоволення позовних вимог відсутні. З врахуванням положень статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України немає підстав для розподілу судових витрат. Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

Судовий реєстр по справі —560/1413/19

Постанова від 03.10.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Іваненко Т.В.

Постанова від 03.10.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Іваненко Т.В.

Ухвала від 16.09.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Іваненко Т.В.

Ухвала від 24.07.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Іваненко Т.В.

Рішення від 01.07.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Гнап Д.Д.

Ухвала від 28.05.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Гнап Д.Д.

Ухвала від 11.05.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Гнап Д.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні