Рішення
від 05.03.2019 по справі 826/7186/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

05 березня 2019 року №826/7186/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Шрамко Ю.Т., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Анріка до Державної фіскальної служби України та Головного управління ДФС у м. Києві, про визнання протиправними та скасування рішень та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва, (також далі - суд), надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю Анріка (далі - позивач), представник позивача - Ходак В.В., до Державної фіскальної служби України (далі - відповідач), в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог, просив:

1) визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України від 28.12.2017 року №495179/39478951 про відмову у реєстрації податкової накладної від 27.11.2017 року №53 в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданої ТОВ Анріка ;

2) визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України від 28.12.2017 року №495180/39478951 про відмову у реєстрації податкової накладної від 28.11.2017 року №54 в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданої ТОВ Анріка ;

3) зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №18 від 04.11.2017 року, податкову накладну №53 від 27.11.2017 року, податкову накладну №54 від 28.11.2017 року, подані ТОВ з обмеженою відповідальністю Анріка .

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 14.05.2018 року позовну заяву залишено без руху.

30.05.2018 року представником позивача через канцелярію суду подано заяву про усунення недоліків позовної заяви.

01.06.2018 року ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва відкрито провадження в адміністративній справі та ухвалено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження.

12.06.2018 року представником позивача через канцелярію суду подано заяву про зменшення позовних вимог та часткового повернення сплаченого судового збору.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 01.10.2018 року задоволено заяву представника позивача про часткове повернення судового збору.

Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що позивачу безпідставно зупинено реєстрацію податкових накладних та ДФС України протиправно прийнято рішення про відмову у реєстрації податкових накладних №53 від 27.11.2017 року та №54 від 28.11.2017 року.

Від відповідача відзив на позовну заяву до суду не надходив.

Оцінивши належність, допустимість і достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок наявних у матеріалах справи доказів у їх сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю Анріка (код ЄДРПОУ 39478951) перебуває на обліку у ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві.

05.10.2015 року між позивачем та ТОВ Альянс Енерго Трейд було укладено договір поставки нафтопродуктів №0510-5.

За умовами договору №0510-5 від 05.10.2015 року ТОВ Альянс Енерго Трейд поставило, а позивач прийняв нафтопродукти - паливо дизельне ДП - Л Євро 5 кількістю 30169 літрів.

04.11.2017 року позивач направив для реєстрації податкову накладну від 04.11.2017 року №18 на суму 698714 грн. 04 коп.

Проте згідно інформації зазначеної у квитанції від 24.11.2017 року, направленої ДФС України через Автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів ДФС України, версія 2.2.16.2 на адресу позивача, реєстрація документа була зупинена відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, оскільки ПН відповідає критеріям оцінки ступеня ризику, визначеному п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПК/РК в ЄРПН, затверджених наказом Міністерства фінансів України №567 від 13.06.2017 року. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД:2710.

За умовами договору №0510-5 від 05.10.2015 року ТОА Альянс Енерго Трейд поставило, а позивач прийняв нафтопродукти - бітум дорожній марки 70/100 кількістю 24,32 тонни.

Під час здійснення господарської операції 27.11.2017 року, за договором поставки №00054 від 01.04.2016 року позивачем складено податкову накладну №53 від 27.11.2017 року на суму 325888 грн. 09 коп., в тому числі ПДВ 54314 грн. 68 коп. та направлено таку податкову накладну для реєстрації (реєстраційний номер документу 0267275638).

Проте згідно інформації зазначеної у квитанції від 14.12.2017 року, направленої ДФС України через Автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів ДФС України, версія 2.2.16.2 на адресу позивача, реєстрація документа була зупинена відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, оскільки ПН відповідає критеріям оцінки ступеня ризику, визначеному п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПК/РК в ЄРПН, затверджених наказом Міністерства фінансів України №567 від 13.06.2017 року. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД:2710.

Далі комісією Державної фіскальної служби України прийнято рішення №495179/39478951 від 28.12.017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №53 від 27.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з наданням платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

За умовами договору №0510-5 від 05.10.2015 року ТОВ Альянс Енерго Трейд поставило, а позивач прийняв нафтопродукти - бітум дорожній марки 70/100 кількістю 24,31 тонни.

Під час здійснення господарської операції 28.11.2017 року, за договором поставки №00054 від 01.04.2016 року позивачем складено податкову накладну №54 від 28.11.2017 року на суму 325754 грн. 01 коп., в тому числі ПДВ 54292 грн. 35 коп. та направлено таку податкову накладну для реєстрації (реєстраційний номер документу) 9267283423).

Проте, згідно інформації зазначеної квитанції від 14.12.2017 року, направленої ДФС України через Автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів ДФС України, версія 2.2.16.2 на адресу позивача, реєстрація документа була зупинена відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, оскільки ПН відповідає критеріям оцінки ступеня ризику, визначеному п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПК/РК в ЄРПН, затверджених наказом Міністерства фінансів України №567 від 13.06.2017 року. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД:2710.

Далі комісією Державної фіскальної служби України прийнято рішення №4951/39478951 від 28.12.017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №54 від 28.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з наданням платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Не погоджуючись з рішеннями відповідача, позивач звернувся з позовом до суду.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно п. 201.10 ст. 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Пунктом 201.16 встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України встановлено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;

в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246 (далі - Порядок №1246) .

Абзац 1 п. 2 даного Порядку визначає, що податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно п. 12 Порядку №1246, Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:

- відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);

- чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201Кодексу;

- наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1статті 201 Кодексу;

- наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 1 .3 і 200 1 .9 статті 200 1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);

- наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;

- факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

- відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу;

- дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція) (п. 13 Порядку №1246).

Відповідно до п. 1 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567, Оцінка ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр) здійснюється ДФС шляхом проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування цим Критеріям (далі - Моніторинг).

Згідно п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, Моніторинг податкової накладної / розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яку (який) подано на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеному у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку для платників, у яких значення показника D становить більше 0,03; більше 60% - від 0,02 до 0,03; більше 50% - від 0,015 до 0,02; більше 40% - від 0,01 до 0,015, більше 30% - від 0,005 до 0,01, більше 20% - до 0,005) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб`єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі;

3) розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку на додану вартість, якщо передбачається зміна вартості товару/послуг більше ніж удвічі та/або зміна номенклатури товарів/послуг (для кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для кодів послуг відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів).

Вичерпним переліком документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (п. 1) встановлено, що Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567 (далі - Критерії):

1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв:

- договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;

2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв:

- договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 р. № 190 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації передбачено, підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;

- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Відповідно до положень пункту 201.16.2, 201.16.3 статті 201 Податкового кодексу України, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Зазначена комісія приймає рішення про:

- реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.

Форма таких рішень встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Судом встановлено, що за умовами договору №0510-5 від 05.10.2015 року ТОВ Альянс Енерго Трейд поставило, а позивач прийняв нафтопродукти - паливо дизельне ДП - Л Євро 5 кількістю 30169 літрів, що підтверджується видатковою накладною №171104/042 від 04.11.2017 року та товарно-транспортною накладною на відпуск нафтопродуктів (нафти) №ТС/419 від 04.11.017 року.

Факт оплати придбаних нафтопродуктів за умовами договору №0510-5 від 05.10.2015 року підтверджується платіжним дорученням №144672772 від 07.11.2017 року.

Цього ж дня (04.11.2017 року) на виконання умов Договору поставки №00101 від 01.11.2016 року, що укладений між позивачем та ТОВ Месар позивачем поставлено придбані у ТОВ Альянс Енерго Трейд нафтопродукти - паливо дизельне ДП - Л Євро 5 у кількості 30169 л, підтверджується видатковою накладною №590 від 04.11.2017 року та товаро-транспортною накладною на відпуск нафтопродуктів (нафти) №10432 від 04.11.2017 року.

Факт оплати придбаних 04.11.2017 року нафтопродуктів підтверджується Актом звіряння взаємних розрахунків за період - листопад 2017 року. Також даний акт засвідчує, що операція є не разовою, а триваючою, відтак очевидно, що здійснена фактично та з метою здійснення господарської операції та з метою виконання усіх податкових зобов`язань за такою операцією.

Якість поставлених нафтопродуктів підтверджується сертифікатом відповідності серії ВГ, зареєстрованого в Реєстрі Системи за №UA1.190.0006583-17.

Відтак за результатами здійснення господарської операції - поставки нафтопродуктів за договором поставки №00101 від 01.11.2016 року, що укладений між позивачем та ТОВ Месар , позивачем під час здійснення операцій з постачання вищезгаданих товарів було складено податкову накладну від 04.11.2017 року №18 на суму 698714 грн. 04 коп., в тому числі ПДВ 116452 грн. 34 коп.

04.11.2017 року позивач направив для реєстрації податкову накладну від 04.11.2017 року №18 на суму 698714 грн. 04 коп.

Проте згідно інформації зазначеної у квитанції від 24.11.2017 року, направленої ДФС України через Автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів ДФС України, версія 2.2.16.2 на адресу позивача, реєстрація документа була зупинена відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, оскільки ПН відповідає критеріям оцінки ступеня ризику, визначеному п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПК/РК в ЄРПН, затверджених наказом Міністерства фінансів України №567 від 13.06.2017 року. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД:2710.

За умовами договору №0510-5 від 05.10.2015 року ТОА Альянс Енерго Трейд поставило, а позивач прийняв нафтопродукти - бітум дорожній марки 70/100 кількістю 24,32 тонни, що підтверджується видатковою накладною №171127/064 від 27.11.2017 року та товаро-транспортною накиданою на відпуск нафтопродуктів (нафти) №ТС/454 від 27.11.2017 року.

Факт оплати придбаних 27.11.2017 року нафтопродуктів за умовами договору №0510-5 від 05.10.2015 року підтверджується платіжним дорученням №1404672832 від 27.11.2017 року.

На підтвердження якості поставленого товару надано сертифікат відповідності, зареєстрований в системі за №UA1.145.0006975-17 та паспорт № 1849 та паспорт №1840.

З метою здійснення господарської діяльності, на виконання умов договору поставки №00054 від 01.04.2016 року позивачем поставлено придбані 12.12.2017 року у ТОВ Альянс Енерго Трейд нафтопродукти у тій же кількості ТОВ Дівай Вест , що підтверджується видатковою накладною №629 від 27.11.2017 року та товаро-транспортною накладною на відпуск нафтопродуктів (нафти) №ТС/50АЕТ171127/064 від 27.11.2017 року.

Факт оплати поставлених нафтопродуктів підтверджується актом звіряння взаємних розрахунків за період 27.11.2017-27.12.2017 року.

Під час здійснення господарської операції 27.11.2017 року, за договором поставки №00054 від 01.04.2016 року позивачем складено податкову накладну №53 від 27.11.2017 року на суму 325888 грн. 09 коп., в тому числі ПДВ 54314 грн. 68 коп. та направив таку податкову накладну для реєстрації (реєстраційний номер документу 0267275638).

Проте згідно інформації зазначеної у квитанції від 14.12.2017 року, направленої ДФС України через Автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів ДФС України, версія 2.2.16.2 на адресу позивача, реєстрація документа була зупинена відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, оскільки ПН відповідає критеріям оцінки ступеня ризику, визначеному п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПК/РК в ЄРПН, затверджених наказом Міністерства фінансів України №567 від 13.06.2017 року. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД:2710.

Далі комісією Державної фіскальної служби України прийнято рішення №495179/39478951 від 28.12.017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №53 від 27.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з наданням платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

За умовами договору №0510-5 від 05.10.2015 року ТОВ Альянс Енерго Трейд поставило, а позивач прийняв нафтопродукти - бітум дорожній марки 70/100 кількістю 24,31 тонни, що підтверджується видатковою накладною №171128/070 від 28.11.2017 року та товаро-транспортною накладною на відпуск нафтопродуктів (нафти) №ТС/455 від 28.11.2017 року.

Факт оплати придбаних 28.11.2017 року нафтопродуктів за умовами договору №0510-5 від 05.10.2015 року підтверджується платіжним дорученням №1404672837 від 28.11.2017 року - авансовий платіж.

На підтвердження якості постановленого товару надано сертифікат відповідності, зареєстрований в системі за №UA1.145.0006975-17 та паспорт №1816.

Під час здійснення господарської діяльності, на виконання умов договору поставки №00054 від 01.04.2016 року позивачем поставлено придбані 28.11.2017 року у ТОВ Альянс Енерго Трейд нафтопродукти у тій же кількості ТОВ Дівай Вест , що підтверджується видатковою накладною №630 від 28.11.2017 року та товаро-транспортною накладною на відпуск нафтопродуктів (нафти) №АЕТ171128/070 від 28.11.2017 року.

Факт оплати поставлених нафтопродуктів підтверджується актом звіряння взаємних розрахунків за період 27.11.2017-27.12.2017 року.

Під час здійснення господарської операції 28.11.2017 року, за договором поставки №00054 від 01.04.2016 року позивачем складено податкову накладну №54 від 28.11.2017 року на суму 325754 грн. 01 коп., в тому числі ПДВ 54292 грн. 35 коп. та направив таку податкову накладну для реєстрації (реєстраційний номер документу) 9267283423).

Проте, згідно інформації зазначеної квитанції від 14.12.2017 року, направленої ДФС України через Автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів ДФС України, версія 2.2.16.2 на адресу позивача, реєстрація документа була зупинена відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, оскільки ПН відповідає критеріям оцінки ступеня ризику, визначеному п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПК/РК в ЄРПН, затверджених наказом Міністерства фінансів України №567 від 13.06.2017 року. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД:2710.

Далі комісією Державної фіскальної служби України прийнято рішення №495180/39478951 від 28.12.017 року про відмову у реєстрації податкової накладної №54 від 28.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з наданням платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Матеріалами справи підтверджено, що на виконання вимог пунктів 201.16.1- 201.16.2 статті 201 Податкового кодексу України позивачем були надані документи, якими підтверджується реальність здійснення господарських операцій по зупиненим податковим накладним. Перелік наданих документів відповідає вичерпному переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В тому числі, позивачем надано було розрахункові документи та документи щодо підтвердження відповідності продукції, а саме сертифікати відповідності.

Таким чином, з оскаржуваних рішень відповідача вбачається, що підставою для відмови у реєстрації податкових накладних є надання позивачем копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Відповідачем в оскаржуваному рішенні не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства, які вимоги законодавства порушено позивачем при складанні документів та яких документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, кожної окремо.

Оскаржувані рішення відповідача не відповідають критеріям чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії, породжують його неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку позивача.

Відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що ДФС України не доведено правомірності прийняття оскаржуваних рішень та необґрунтовано зупинено реєстрацію податкової накладної №18 від 04.11.2017 року, у зв`язку з чим наявні підстави для задоволення позову в цій частині.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання відповідача зареєструвати податкові накладні, суд зазначає наступне.

Суд вважає, що ефективним захистом прав позивача у відповідності до ст.13 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод є зобов`язання відповідача-суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Відповідно до підпункту 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:

а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У першому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, яке ухвалюється саме комісією ДФС України.

У другому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної.

Таким чином, нормами Податкового кодексу України чітко визначено настання такої події, як набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної.

Пунктом 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 встановлено, що у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Проте, з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини (рішення по справі Олссон проти Швеції від 24 березня 1988 року), вбачається, що запорукою вірного застосування дискреційних повноважень є високий рівень правової культури державних службовців, водночас, суди повинні відновлювати порушене право шляхом зобов`язання суб`єкта владних повноважень, у тому числі колегіальний орган, прийняти конкретне рішення про надання можливості, якщо відмова визнана неправомірною, а інших підстав для відмови не вбачається.

Оскільки суд прийшов до висновку про протиправність відмови відповідача у реєстрації вказаних податкових накладних, а інших підстав для відмови чинним законодавством не передбачено, наявні обґрунтовані підстави для задоволення позовних вимог в частині зобов`язання зареєструвати відповідні податкові накладні, що, водночас, з урахуванням наведеного вище, не є втручанням в дискреційні повноваження відповідача, а є способом відновлення порушеного права позивача

Відповідно до ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Частиною 1 ст.6 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.

Відповідно до положень ч.1 ст.9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

У силу ч.1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Статтею 242 КАС України встановлено, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як вбачається з наявної у матеріалах справи квитанції від 02.05.2018 року №1404673334 грн., позивачем під час звернення з даним позовом до суду сплачено судовий збір у розмірі 8810,00 грн.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 01.10.2018 року позивачу повернено частково сплачений судовий збір у сумі 3524,00 грн.

Відтак, враховуючи розмір задоволених позовних вимог та ухвалу суду від 01.10.2018 року, суд вказує про присудження на користь позивача судових витрат у розмірі 5286,00 грн.

Керуючись ст.ст. 2, 5-11, 72-77, 90, 139, 241-246, 250, 255, 257-263 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ВИРІШИВ:

1. Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю Анріка (код ЄДРПОУ: 39478951, м. Київ, 01042, вул. Патріса Лумумби,3) до Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ: 39292197, адреса: 04053, м. Київ. Львівська площа, буд. 8) про визнання протиправним та скасування рішень та зобов`язання вчинити дії - задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України від 28.12.2017 року №495179/39478951 про відмову у реєстрації податкової накладної від 27.11.2017 року №53 в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданої ТОВ Анріка .

3. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України від 28.12.2017 року №495180/39478951 про відмову у реєстрації податкової накладної від 28.11.2017 року №54 в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданої ТОВ Анріка .

4. Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №18 від 04.11.2017 року, податкову накладну №53 від 27.11.2017 року, податкову накладну №54 від 28.11.2017 року, подані ТОВ з обмеженою відповідальністю Анріка .

5. Присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Анріка здійснені ним документально підтверджені судові витрати у розмірі 5286,00 грн. (п`ять тисяч двісті вісімдесят шість гривень нуль копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку рішення суду першої інстанції повністю або частково.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п`ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя Ю.Т. Шрамко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення05.03.2019
Оприлюднено02.07.2019
Номер документу82715569
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/7186/18

Ухвала від 08.12.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

Ухвала від 23.11.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

Ухвала від 23.01.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Постанова від 04.12.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шурко Олег Іванович

Постанова від 04.12.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шурко Олег Іванович

Ухвала від 22.10.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шурко Олег Іванович

Ухвала від 21.10.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шурко Олег Іванович

Ухвала від 06.09.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шурко Олег Іванович

Ухвала від 06.09.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шурко Олег Іванович

Рішення від 05.03.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні