Рішення
від 01.07.2019 по справі 826/11510/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

01 липня 2019 року № 826/11510/17

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Огурцова О.П., суддів: Арсірія Р.О., Кузьменка В.А., секретаря судового засіданні Кириллові М.С. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовомПриватного нотаріуса Львівського міського нотаріального округу Барбуляк Христини Миколаївни; Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "ФАКТОР ПЛЮС" до треті особи Міністерства юстиції України; Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації Міністерства юстиції України Товариство з обмеженою відповідальністю "ДІСКАВЕРІ-БУРОВЕ ОБЛАДНАННЯ (Україна)"; Товариство з обмеженою відповідальністю "ДІСКАВЕРІ-ЗАВОД БУРОВОГО ОБЛАДНАННЯ" провизнання протиправним та скасування наказу відповідача-1 від 21.08.2017 №2694/5, визнання протиправним та скасування рішення відповідача-2 від 21.08.2017, зобов`язання відповідача-1 вчинити певні дії,

представник позивача 1 : Білічак Х.В. (довіреність від 08.09.2017 за реєстр № 5201),

представник позивача 2 : Білічак Х.В. (довіреність від 30.06.2017 б/н),

представник відповідача 1 : Шевченко О.С. (довіреність від 17.02.2017 № 1633/19/22-17),

представник відповідача 2 : не прибув,

представник третьої особи 1 : Ткачук О.В. (довіреність від 18.08.2017 за реєстр. № 2708),

представник третьої особи 2 : не прибув,

В С Т А Н О В И В:

Приватний нотаріус Львівського міського нотаріального округу Барбуляк Христина Миколаївна та Товариство з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "ФАКТОР ПЛЮС" звернулись до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Міністерства юстиції України, Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації Міністерства юстиції України, треті особи: Товариство з обмеженою відповідальністю "ДІСКАВЕРІ-БУРОВЕ ОБЛАДНАННЯ (Україна)", Товариство з обмеженою відповідальністю "ДІСКАВЕРІ-ЗАВОД БУРОВОГО ОБЛАДНАННЯ" про визнання протиправним та скасування наказу відповідача-1 від 21.08.2017 №2694/5, визнання протиправним та скасування рішення відповідача-2 від 21.08.2017, зобов`язання відповідача-1 вчинити певні дії.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскаржуваний наказ видано відповідачем з порушенням вимог чинного законодавства, оскільки реєстраційні дії, які ним було скасовано було вчинено позивачем 1 відповідно до вимог чинного законодавства. Також позивачі посилались на те, що державний реєстратор не уповноважений надавати оцінку правомірності складання наданих йому для проведення державної реєстрації документів, а лише визначає комплектність документів, які йому подано та повноту відомостей, що вказані в реєстраційній картці.

Водночас, позивачі зазначили про те, що реєстраційною дією від 10.08.2017 №14171060023000875 було здійснено не державну реєстрацію переходу ТОВ "ДІСКАВЕРІ-ЗАВОД БУРОВОГО ОБЛАДНАННЯ" на модельний статут, а виключно підтвердження відомостей про юридичну особу, та оскільки саме реєстраційною дією від 10.08.2017 № 14171070020000875 було змінено місцезнаходження юридичної особи, то у позивача 1 були наявні повноваження щодо проведення вказаної реєстраційної дії. Представник позивачів у судовому засіданні підтримав позовні вимоги.

Відповідач 1 проти позовних вимог заперечив, через канцелярію суду надав письмові заперечення, які обґрунтовує тим, що оскільки за результатами розгляду скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "ДІСКАВЕРІ-БУРОВЕ ОБЛАДНАННЯ (Україна)" було встановлено, що реєстраційні дії від 10.08.2017 №14171070020000875, №14171060023000875, №14171070024000875 позивачем 1 здійснено з порушенням вимог чинного законодавства, прийнято наказ від 21.08.2017 №2694/5 яким скасовано вказані реєстраційні дії. Представник відповідача 1 у судовому засіданні заперечив проти позовних вимог.

Представник третьої особи 1 заперечив проти позовних вимог, підтримав позицію відповідача та просив суд відмовити у задоволенні позову у повному обсязі.

У судове засідання представники відповідача 2 та третьої особи 2 не прибули, про дату, час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином.

У судовому засіданні суд, відповідно до частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, ухвалив продовжити розгляд справи у письмовому провадженні.

Під час судового розгляду справи, колегія суддів встановила наступне.

10.08.2017 ОСОБА_1 було подано державному реєстратору - Приватному нотаріусу Львівського міського нотаріального округу Барбуляк Христині Миколаївні документи для проведення реєстраційних дій щодо Товариства з обмеженою відповідальністю "ДІСКАВЕРІ-ЗАВОД БУРОВОГО ОБЛАДНАННЯ":

- "Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах" а саме: реєстраційну картку на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, протокол №07/08/2017 загальних зборів учасників Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "ФАКТОР ПЛЮС" від 07.08.2017, протокол № 09/08/2017 загальних зборів учасників Товариства з обмеженою відповідальністю "ДІСКАВЕРІ-ЗАВОД БУРОВОГО ОБЛАДНАННЯ" від 09.08.2017, нотаріальну копію кредитного договору № 196/12-KL від 28.08.2012 та додатки до нього, нотаріальну копію договору застави корпоративних прав ( права на частку в статутному капіталі Товариства з обмеженою відповідальністю "ДІСКАВЕРІ-ЗАВОД БУРОВОГО ОБЛАДНАННЯ") від 30.08.2012 та додатки до нього, нотаріальну копію договору відступлення права вимоги від 04.02.2015, нотаріальну копію свідоцтва від 09.06.2016, нотаріальну копію свідоцтва від 09.06.2016, нотаріальну копію Витягу з Державного реєстру обтяжень рухомого майна;

- "Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах" а саме: реєстраційну картку на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;

- "Підтвердження відомостей про юридичну особу", а саме: реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу.

Приватним нотаріусом Львівського міського нотаріального округу Барбуляк Христиною Миколаївною у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань вчинено 10.08.2017 реєстраційні дії:

- № 14171070020000875 Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах , якою змінено місцезнаходження, керівника, склад підписантів та додаткову інформацію щодо Товариства з обмеженою відповідальністю "ДІСКАВЕРІ-ЗАВОД БУРОВОГО ОБЛАДНАННЯ";

- № 14171060023000875 Підтвердження відомостей про юридичну особу , якою змінено вид установчого документа Товариства з обмеженою відповідальністю "ДІСКАВЕРІ-ЗАВОД БУРОВОГО ОБЛАДНАННЯ";

- № 14171070024000875 Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах , якою змінено склад учасників Товариства з обмеженою відповідальністю "ДІСКАВЕРІ-ЗАВОД БУРОВОГО ОБЛАДНАННЯ" та інформацію стосовно кінцевого бенефіціарного власника (контролера) Товариства з обмеженою відповідальністю "ДІСКАВЕРІ-ЗАВОД БУРОВОГО ОБЛАДНАННЯ".

15.08.2017 Товариством з обмеженою відповідальністю "ДІСКАВЕРІ-БУРОВЕ ОБЛАДНАННЯ (Україна)" подано до Міністерства юстиції України скаргу в якій викладено прохання скасувати вчинені 10.08.2017 приватним нотаріусом Львівського міського нотаріального округу Барбуляк Христиною Миколаївною реєстраційні дії що стосуються Товариства з обмеженою відповідальністю "ДІСКАВЕРІ-ЗАВОД БУРОВОГО ОБЛАДНАННЯ".

Комісією з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації за результатами розгляду скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "ДІСКАВЕРІ-ЗАВОД БУРОВОГО ОБЛАДНАННЯ" зареєстрованої Міністерством юстиції України від 15.08.2017 № 24732-0-33-17 складено висновок відповідно до якого вирішено:

- скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "ДІСКАВЕРІ-ЗАВОД БУРОВОГО ОБЛАДНАННЯ" від 14.08.2017 задовольнити у повному обсязі;

- скасувати реєстраційні дії у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 10.08.2017 № 14171070020000875 Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах , № 14171060023000875 Підтвердження відомостей про юридичну особу та № 14171070024000875 Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах , проведені приватним нотаріусом Львівського міського нотаріального округу Барбуляк Х.М. (далі - приватний нотаріус Барбуляк Х.М.) стосовно Товариства з обмеженою відповідальністю ДІСКАВЕРІ - ЗАВОД БУРОВОГО ОБЛАДНАННЯ (код за ЄДРПОУ 36872032);

- тимчасово заблокувати доступ до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань приватного нотаріуса Барбуляк Х.М. строком на 4 (чотири) місяці.

21.08.2017 Міністерством юстиції України відповідно до пунктів 1, 3, 4, 6 частини першої статті 27 пункту 5 частини першої статті 28, частини шостої статті 34 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" та Порядку розгляду скарг у сфері державної реєстрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 № 1128 на підставі висновку Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації від 21.08.2017 видано наказ № 2694/5 "Про скасування реєстраційних дій у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", яким наказано:

"1. Скаргу товариства з обмеженою відповідальністю Діскавері - бурове обладнання (Україна) в особі представника Анохіної від 14.08.2017 задовольнити у повному обсязі.

2. Скасувати реєстраційні дії у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР) 10.08.2017 № 14171070020000875 Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документа. № 14171060023000875 Підтвердження відомостей про юридичну особу № 14171070024000875 Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що пов`язані зі змінами в установчих документах , проведені приватним нотаріус Львівського міського нотаріального округу Барбуляк X. М. (далі - приватний нотаріус Барбуляк Х.М.) стосовно товариства з обмеженою відповідальністю ДІСКАВЕРІ - ЗАВОД БУРОВОГО ОБЛАДНАННЯ (код за ЄДРПОУ 36872032). Виконання покласти на Департамент державної реєстрації та нотаріату Міністерства юстиції України.

3. Тимчасово заблокувати доступ до ЄДР приватного нотаріуса Барбуляк Х.М, строком на 4 (чотири) місяці. Виконання покласти на державне підприємство Національні інформаційні системи ."

Приватний нотаріус Львівського міського нотаріального округу Барбуляк Христина Миколаївна та Товариство з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "ФАКТОР ПЛЮС" не погоджуючись з наказом від 21.08.2017 № 2694/5 та висновком Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації від 21.08.2017.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд дійшов висновку про те, що права та інтереси за захистом яких позивачів звернулись до суду не були порушені з огляду на наступне.

Відповідно до статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції, чинній на момент звернення до суду) завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб`єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Частиною першою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (в реакції чинній з 15.12.2017) встановлено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

За визначенням пункту 1 частини першої статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції, чинній на момент звернення до суду) справою адміністративної юрисдикції є переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб`єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Пунктами 1 та 2 частини першої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України (в реакції чинній з 15.12.2017) встановлено, що адміністративна справа - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому: хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов`язує надавати такі послуги виключно суб`єкта владних повноважень, і спір виник у зв`язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або хоча б одна сторона є суб`єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв`язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб`єкта владних повноважень або іншої особи.

Згідно з правилами визначення юрисдикції адміністративних судів щодо вирішення адміністративних справ за статтею 17 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції, чинній на момент звернення до суду) юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема спори фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності; спори між суб`єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України (в реакції чинній з 15.12.2017) юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

У пункті 7 частини першої статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції, чинній на момент звернення до суду) визначено, що суб`єкт владних повноважень - це орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Згідно з пунктом 7 частини першої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України (в реакції чинній з 15.12.2017) суб`єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.

Визначальною ознакою для правильного вирішення спору є характер правовідносин, з яких виник спір. Публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно-правових відносин і стосується саме цих відносин.

Публічно-правовим вважається, зокрема, спір, у якому сторони правовідносин виступають одна щодо іншої не як рівноправні і в якому одна зі сторін виконує публічно-владні управлінські функції та може вказувати або забороняти іншому учаснику правовідносин певну поведінку, давати дозвіл на передбачену законом діяльність тощо.

Необхідною ознакою суб`єкта владних повноважень є здійснення ним публічно-владних управлінських функцій. Ці функції суб`єкт повинен виконувати саме в тих правовідносинах, у яких виник спір.

До юрисдикції адміністративного суду належить спір, який виник між двома (кількома) суб`єктами стосовно їх прав та обов`язків у конкретних правових відносинах, у яких хоча б один суб`єкт законодавчо вповноважений владно керувати поведінкою іншого (інших) суб`єкта (суб`єктів), а останній (останні) відповідно зобов`язаний виконувати вимоги та приписи такого суб`єкта владних повноважень. Аналогічна правова позиція викладена в постанові Великої Палати Верховного Суду від 23 травня 2018 року у справі № 914/2006/17.

Натомість, приватноправові відносини вирізняються наявністю майнового чи немайнового особистого інтересу учасника. Спір має приватноправовий характер, якщо він обумовлений порушенням або загрозою порушення, як правило, майнового приватного права чи інтересу.

Надання оцінки щодо правомірності вчинення відповідачем 1 реєстраційних дій від 10.08.2017 №14171070020000875, №14171060023000875, №14171070024000875 виходить за межі юрисдикції адміністративного суду, оскільки не спрямоване на захист прав позивачів у сфері публічно - правових відносин.

Отже, в рамках даної адміністративної справи судом підлягає дослідженню виключно питання щодо дотримання відповідачами при розгляді скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "ДІСКАВЕРІ-ЗАВОД БУРОВОГО ОБЛАДНАННЯ" зареєстрованої Міністерством юстиції України від 15.08.2017 № 24732-0-33-17 та прийняття за результатами її розгляду відповідних рішень вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" та Порядку розгляду скарг у сфері державної реєстрації затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1128 від 25.12.2015.

Частинами першою та другою статті 34 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", встановлено, що рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб`єкта державної реєстрації можуть бути оскаржені до Міністерства юстиції України та його територіальних органів або до суду. Міністерство юстиції України розглядає скарги: на проведені державним реєстратором реєстраційні дії (крім випадків, якщо такі реєстраційні дії проведено на підставі рішення суду); на рішення, дії або бездіяльність територіальних органів Міністерства юстиції України. Територіальний орган Міністерства юстиції України розглядає скарги: на рішення (крім рішення, згідно з яким проведено реєстраційну дію), дії або бездіяльність державного реєстратора; на дії або бездіяльність суб`єктів державної реєстрації.

Частиною третьою статті 37 вказаного Закону встановлено, що рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб`єкта державної реєстрації можуть бути оскаржені до Міністерства юстиції України та його територіальних органів протягом 60 календарних днів з дня прийняття рішення, що оскаржується, або з дня, коли особа дізналася чи могла дізнатися про порушення її прав відповідною дією чи бездіяльністю. У разі якщо розгляд та вирішення скарги потребують перевірки діяльності державного реєстратора, суб`єкта державної реєстрації, а також залучення скаржника чи інших осіб, Міністерство юстиції України та його територіальні органи можуть встановити інші строки розгляду та вирішення скарги, повідомивши про це скаржника. При цьому загальний строк розгляду та вирішення скарги не може перевищувати 45 календарних днів.

Згідно з частиною шостою статті 37 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", за результатами розгляду скарги Міністерство юстиції України та його територіальні органи приймають мотивоване рішення про: відмову в задоволенні скарги; задоволення (повне чи часткове) скарги шляхом прийняття рішення про: скасування реєстраційної дії, скасування рішення територіального органу Міністерства юстиції України, прийнятого за результатом розгляду скарги, - у разі оскарження реєстраційної дії, рішення територіального органу Міністерства юстиції; проведення державної реєстрації - у разі оскарження відмови у державній реєстрації; виправлення технічної помилки, допущеної державним реєстратором; тимчасове блокування доступу державного реєстратора до Єдиного державного реєстру; анулювання доступу державного реєстратора до Єдиного державного реєстру; скасування акредитації суб`єкта державної реєстрації; притягнення до дисциплінарної відповідальності посадової особи територіального органу Міністерства юстиції України; направлення до Вищої кваліфікаційної комісії нотаріату при Міністерстві юстиції України подання щодо анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю.

Пунктом 10 частини восьмої статті 37 зазначеного Закону встановлено, що Міністерство юстиції України та його територіальні органи відмовляють у задоволенні скарги, якщо державним реєстратором, територіальним органом Міністерства юстиції України прийнято таке рішення відповідно до законодавства.

Згідно з частиною дев`ятою статті 37 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" Порядок розгляду скарг на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб`єктів державної реєстрації прав, територіальних органів Міністерства юстиції України визначається Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 2 Порядку розгляду скарг у сфері державної реєстрації затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1128 від 25.12.2015 встановлено, що для забезпечення розгляду скарг суб`єктом розгляду скарги утворюються постійно діючі комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації (далі - комісія), положення та склад яких затверджуються Мін`юстом або відповідним територіальним органом.

Згідно з пунктом 8 зазначеного Порядку під час розгляду скарги по суті комісія встановлює наявність чи відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення скаржника, зазначених у скарзі, та інші обставини, які мають значення для об`єктивного розгляду скарги, у тому числі шляхом перевірки відомостей, що містяться в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно чи Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - реєстри), та у разі необхідності витребування документів, пояснень тощо у суб`єкта оскарження, і вирішує: чи мало місце прийняття оскаржуваного рішення суб`єктом оскарження, чи мала місце оскаржувана дія або бездіяльність суб`єкта оскарження; чи було оскаржуване рішення прийнято суб`єктом оскарження на законних підставах, чи здійснювалася дія або вчинялася бездіяльність суб`єктом оскарження на законних підставах; чи належить задовольнити кожну з вимог скаржника або відмовити в їх задоволенні; чи можливо поновити порушені права або законні інтереси скаржника іншим способом, ніж визначено ним у своїй скарзі (зокрема внесення шляхом виправлення технічних помилок у записах реєстрів взамін скасування рішення державного реєстратора); які рішення підлягають скасуванню або які дії, що випливають з факту скасування рішення або з факту визнання оскаржуваних дій або бездіяльності протиправними, підлягають вчиненню.

Відповідно до пункту 9 Порядку розгляду скарг у сфері державної реєстрації затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1128 від 25.12.2015 під час розгляду скарги по суті обов`язково запрошується скаржник та/або його представник (за умови якщо ним зазначено про це у скарзі), суб`єкт оскарження та інші заінтересовані особи, зазначені у скарзі або встановлені відповідно до відомостей реєстрів. Неприбуття таких осіб, яким було належним чином повідомлено про розгляд скарги, а також неотримання такими особами повідомлень про час та місце розгляду скарги з причин, що не залежать від суб`єкта розгляду скарги, не перешкоджає її розгляду.

Пунктами 11 та 12 вказаного Порядку встановлено, що суб`єкт розгляду скарги своєчасно повідомляє особам, запрошеним до розгляду скарги по суті, про час і місце розгляду скарги в один з таких способів: телефонограмою (якщо номер телефону зазначено у скарзі); шляхом розміщення оголошення на офіційному веб-сайті Мін`юсту; засобами електронної пошти (якщо адресу електронної пошти зазначено у скарзі та/або інших документах що додаються до скарги). Копії скарги та доданих до неї документів надаються особам, запрошеним до розгляду скарги по суті (крім скаржника), не пізніше дня, що передує дню розгляду скарги по суті. Суб`єкт оскарження має право подавати письмові пояснення по суті скарги, які обов`язково приймаються комісією до розгляду. У разі повідомлення скаржником та/або його представником, іншими особами, які беруть участь у розгляді скарги по суті, про наявність судового спору між тими самими сторонами, з того ж предмета, з тих же підстав, про які зазначено у скарзі, ними надається копія відповідного рішення суду на засідання комісії.

Відповідно до пункту 12 Порядку розгляду скарг у сфері державної реєстрації затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1128 від 25.12.2015 за результатами розгляду скарги суб`єкт розгляду скарги на підставі висновків комісії приймає мотивоване рішення про задоволення скарги або про відмову в її задоволенні з підстав, передбачених Законами, у формі наказу.

Згідно з пунктом 13 вказаного Порядку якщо у скарзі заявлено дві або більше вимог, комісія надає правову оцінку кожній із них, яка включається до висновку комісії.

Таким чином, рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб`єкта державної реєстрації можуть бути оскаржені до Міністерства юстиції України та під час розгляду скарги по суті обов`язково запрошуються заінтересовані особи, зазначені у скарзі або встановлені відповідно до відомостей реєстрів, які повідомляються про час і місце розгляду скарги в один з таких способів: телефонограмою (якщо номер телефону зазначено у скарзі); шляхом розміщення оголошення на офіційному веб-сайті Мін`юсту; засобами електронної пошти (якщо адресу електронної пошти зазначено у скарзі та/або інших документах що додаються до скарги) та яким має бути надано не пізніше дня, що передує дню розгляду скарги по суті копія скарги та доданих до неї документів. На підставі висновків постійно діючої комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації приймає рішення про задоволення (повне чи часткове) скарги чи про відмову у задоволенні скарги. При цьому у випадку якщо було встановлено, що державним реєстратором рішення щодо якого подано скаргу прийнято відповідно до законодавства Міністерство юстиції України відмовляє у задоволенні скарги.

Наказом відповідача 1 від 21.08.2017 задоволено скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Діскавері - бурове обладнання (Україна) від 14.08.2017 зареєстровану 15.08.2017 за №24732-0-33-17 та скасовано реєстраційні дії у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 10.08.2017 № 14171070020000875 Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах" № 14171060023000875 Підтвердження відомостей про юридичну особу № 14171070024000875 Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що пов`язані зі змінами в установчих документах , проведені приватним нотаріус Львівського міського нотаріального округу Барбуляк X. М. стосовно Товариства з обмеженою відповідальністю ДІСКАВЕРІ - ЗАВОД БУРОВОГО ОБЛАДНАННЯ (код за ЄДРПОУ 36872032).

Реєстраційною дією від 10.08.2017 № 14171070024000875 Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах змінено склад учасників Товариства з обмеженою відповідальністю "ДІСКАВЕРІ-ЗАВОД БУРОВОГО ОБЛАДНАННЯ" та інформацію стосовно кінцевого бенефіціарного власника (контролера) Товариства з обмеженою відповідальністю "ДІСКАВЕРІ-ЗАВОД БУРОВОГО ОБЛАДНАННЯ" та внесено інформацію про те, що позивач 2 володіє частковою 99,999% Товариства з обмеженою відповідальністю "ДІСКАВЕРІ-ЗАВОД БУРОВОГО ОБЛАДНАННЯ"

Таким чином, скарга Товариства з обмеженою відповідальністю Діскавері - бурове обладнання (Україна) від 14.08.2017 зареєстрована 15.08.2017 за №24732-0-33-17 безпосередньо стосується майнових прав позивачів, а отже, позивачі є заінтересованими особами.

Відповідач 1 в наданих суду запереченнях зазначив про те, що на виконання вимог пунктів 9, 10 та 11 Порядку розгляду скарг у сфері державної реєстрації затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1128 від 25.12.2015 ним було розміщено оголошення на офіційному сайті про засідання Комісії, оскільки при спробі передати позивачам телефонограми було встановлено, що номер позивача 1 не відповідає, а номер позивача 2 зазначений в Єдиному державної реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань є невірним.

У відповідь на судовий запит Державне підприємство "Національні інформаційні системи" повідомило про те, що оголошення про засідання Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації, яке відбулось 21.08.2017, було розміщено 19.08.2017 о 15:13.

З наданої суду роздруківки з офіційного сайту Міністерства юстиції України вбачається, що в розміщеному оголошенні відповідачем зазначено про те, що 21.08.2017 о 14 год. 00 хв. відбудеться: "Розгляд по суті скарги товариства з обмеженою відповідальністю "Діскавері - бурове обладнання (Україна)" від 14.08.2017, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 15.08.2017 за №24732-0-33-17(щодо товариства з обмеженою відповідальністю ) "Діскавері - Завод бурове обладнання)".

Таким чином в розміщеному відповідачем 1 оголошенні наявна інформація щодо предмету скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "Діскавері - бурове обладнання (Україна)" від 14.08.2017, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 15.08.2017 за №24732-0-33-17, а саме що вона подана щодо реєстраційних дій вчинених відносно Товариства з обмеженою відповідальністю "Діскавері - Завод бурове обладнання".

Отже, з зазначеного оголошення у позивачів була наявна можливість встановити, що скарга Товариства з обмеженою відповідальністю "Діскавері - бурове обладнання (Україна)" від 14.08.2017 стосується їх прав та обов`язків.

Враховуючи те, що відповідно до положень пункту 10 Порядку розгляду скарг у сфері державної реєстрації затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1128 від 25.12.2015 відповідач 1 має повідомити про час і місце розгляду скарги осіб чиїх інтересів вона стосується одним з визначних в зазначеному пункті способів, а саме, зокрема, шляхом розміщення оголошення на офіційному веб-сайті Мін`юсту, яке було розміщено відповідачем 19.08.2017, суд дійшов висновку про те, що позивачем було належним чином повідомлено про дату, час та місце розгляду скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "Діскавері - бурове обладнання (Україна)" від 14.08.2017, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 15.08.2017 за №24732-0-33-17

Щодо посилань позивачів на те, що їм не було надіслано копії скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "Діскавері - бурове обладнання (Україна)" від 14.08.2017, суд звертає увагу на те, що відповідно до положень пункту 11 Порядку розгляду скарг у сфері державної реєстрації затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1128 від 25.12.2015 копія скарги має бути надана, а не направлена особам, запрошеним до розгляду скарги по суті, а отже враховуючи те, що позивачі були належним чином повідомлені про факт призначення скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "Діскавері - бурове обладнання (Україна)" від 14.08.2017 до розгляду вони мали можливість звернутись до відповідача щодо отримання відповідної скарги, водночас доказів на підтвердження вчинення відповідних дій позивачами суду надано не було, як і не було зазначено про наявність відповідного факту.

Інших доказів та обґрунтувань, крім посилань на те, що їх не було повідомлено про дату, час та місце розгляду скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "Діскавері - бурове обладнання (Україна)" від 14.08.2017 та надано копію відповідної скарги, позивачами на підтвердження наявності підстав для скасування оскаржуваних рішень наведено не було.

З огляду на зазначене, керуючись статтями 241, 243, 244, 245, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову Приватного нотаріуса Львівського міського нотаріального округу Барбуляк Христини Миколаївни (79026, м. Львів, вул. Рубчака, 5), Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "ФАКТОР ПЛЮС" (01133, м. Київ, вул. Щорса, буд 31, код ЄДРПОУ 37881514) до Міністерства юстиції України (01001, м. Київ, вул. Городецького, 13, код ЄДРПОУ 00015622), Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації Міністерства юстиції України (01001, м. Київ, вул. Городецького, 13, код ЄДРПОУ 00015622), треті особи: Товариство з обмеженою відповідальністю "ДІСКАВЕРІ-БУРОВЕ ОБЛАДНАННЯ (Україна)" (82400, Львівська обл., с. Стрий, вул. Яворницького, буд. 41, код ЄДРПОУ 33797665), Товариство з обмеженою відповідальністю "ДІСКАВЕРІ-ЗАВОД БУРОВОГО ОБЛАДНАННЯ" (82400, Львівська обл., с. Стрий, вул. Яворницького, буд. 41, код ЄДРПОУ 36872032) про визнання протиправним та скасування наказу відповідача-1 від 21.08.2017 №2694/5, визнання протиправним та скасування рішення відповідача-2 від 21.08.2017, зобов`язання відповідача-1 вчинити певні дії - відмовити повністю .

Відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя О.П. Огурцов

Судді Р.О. Арсірій

В.А. Кузьменко

Дата ухвалення рішення01.07.2019
Оприлюднено02.07.2019
Номер документу82715574
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/11510/17

Ухвала від 26.09.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Ухвала від 26.09.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Ухвала від 27.08.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Ухвала від 27.08.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Рішення від 01.07.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 26.04.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 12.12.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 11.10.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 11.10.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 25.09.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні