ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
01 липня 2019 року № 826/16046/18
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Мазур А.С., розглянувши у спрощеному позовному провадженні без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу
за позовом Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення
до Товариства з обмеженою відповідальністю Українська мультисервісна мережа
про стягнення штрафних санкцій,
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулася Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Українська Мультисервісна Мережа" про стягнення штрафних санкцій в розмірі 2 116,82 грн.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 05.10.2018 залишено позовну заяву без руху та з метою дотримання процесуальних прав позивача та надано строк на усунення недоліків позовної заяви.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 21.11.2018 відкрито спрощене позовне провадження у справі.
Позовні вимоги мотивовані тим, що Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення згідно умов Закону України Про телебачення і радіомовлення здійснює нагляд за дотриманням телерадіоорганізаціями та провайдерами програмної послуги вимог законодавства у галузі телерадіомовлення. Рішенням ради від 12.07.2018 №984 встановлено за відповідачем порушення вимог ч. 4 ст. 12 Закону України Про телебачення і радіомовлення щодо не подання Національній раді інформацію про свою структуру власності в порядку та за формою, що встановлюються Національною радою. Неподання, несвоєчасне подання такої інформації або подання інформації, що не відповідає дійсності, є підставою для застосування Національною радою санкцій відповідно до цього Закону). У зв`язку з тим, що відповідач не виконав рішення ради у добровільному порядку, позивач звернувся до суду про стягнення з останнього штрафних санкцій.
Відповідач у визначені судом строки не надав відзиву на позовну заяву, у зв`язку з чим, суд на підставі вимог ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України вирішує справу за наявними в ній матеріалами.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
12.07.2018 Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення прийнято рішення № 984 із урахуванням інформації, зазначену в акті робочої групи з опрацювання відомостей та документів про структуру власності телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги, щодо неподання (несвоєчасного подання) інформації про структуру власності Товариства з обмеженою відповідальністю "Українська Мультисервісна Мережа", м. Київ (ліцензія провайдера програмної послуги НР №0645-п від 30.01.2009), керуючись статтями 12, 31, 59, 72, 75 Закону України "Про телебачення і радіомовлення", статтею 13, частиною другою статті 24 Закону України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення", Порядком подання телерадіоорганізаціями та провайдерами програмної послуги інформації про структуру власності та відповідних форм документів телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги, затвердженим рішенням Національної ради від 21.01.2016 №2, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17.02.2016 за № 251/28381, визнано порушення позивача, а саме: частини четвертої статті 12 (суб`єкт інформаційної діяльності у сфері телебачення і радіомовлення щороку подає Національній раді інформацію про свою структуру власності в порядку та за формою, що встановлюються Національною радою. Неподання, несвоєчасне подання такої інформації або подання інформації, що не відповідає дійсності, є підставою для застосування Національною радою санкцій відповідно до цього Закону); частини другої статті 59 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" (телерадіоорганізація зобов`язана щороку, до 31 березня, подавати до Національної ради звіт за попередній (звітний) рік діяльності про свою структуру власності.
Даним рішенням також зобов`язано відповідача вчасно та у повному обсязі надати до Національної ради до 31.03.2019 звіт за попередній (2018 звітний) рік діяльності про свою структуру власності. Відповідача попереджено, що у разі невиконання цього розпорядження, Національною радою може бути застосовано заходи реагування, передбачені чинним законодавством.
Крім того, Товариство з обмеженою відповідальністю "Українська Мультисервісна Мережа" у тридцятиденний термін, з дня отримання вищевказаного рішення, необхідно було сплатити до Державного бюджету України штраф розмірі 1490 (тисяча чотириста дев`яносто) грн. 60 коп.
Як вбачається з матеріалів справи, рішення Національної ради України з питань телебачення та радіомовлення № 984 від 12.07.2018 відповідачу було направлено 16.07.2018.
У відповідності абз. 2 ч. 1 ст. 75 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" ліцензіат вважається належно повідомленим Національною радою про прийняте рішення через п`ять днів з моменту надсилання йому копії такого рішення рекомендованим листом, отже, відповідач вважається належним чином повідомлений про прийняте рішення з 21.07.2018.
Станом на 01.10.2018 Товариство з обмеженою відповідальністю "Українська Мультисервісна Мережа" вимог рішення №984 від 12.07.2018 не виконало, звіт за попередній (2018 звітний) рік діяльності про свою структуру власності та докази сплати штрафу не надало.
У зв`язку з викладеним, позивачем прийнято рішення Про звернення до суду про стягнення штрафу з Товариства з обмеженою відповідальністю "Українська Мультисервісна Мережа" від 06.09.2018 №1434.
Всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.
Правовідносини, що виникають у сфері телевізійного та радіомовлення на території України, правові, економічні, соціальні, організаційні умови їх функціонування, спрямовані на реалізацію свободи слова, прав громадян на отримання повної, достовірної та оперативної інформації, на відкрите і вільне обговорення суспільних питань, регулюються Законом України Про телебачення і радіомовлення та Законом України Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення від 23.09.1997 №538/97-ВР.
Відповідно до частини 1 статті 1 Закону України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення", Національна рада є конституційним, постійно діючим колегіальним органом, метою діяльності якого є нагляд за дотриманням законів України у сфері телерадіомовлення, а також здійснення регуляторних повноважень.
Згідно частини 4 статті 7 Закону України "Про телебачення і радіомовлення", єдиним органом державного регулювання діяльності у сфері телебачення і радіомовлення незалежно від способу розповсюдження телерадіопрограм і передач є Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення.
Статтею 13 Закону України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення" передбачено, що Національна рада здійснює нагляд за дотриманням телерадіоорганізаціями та провайдерами програмної послуги вимог законодавства у галузі телерадіомовлення.
Ліцензіат зобов`язаний виконувати умови ліцензії та вимоги Закону України "Про телебачення і радіомовлення", Національна рада контролює виконання ліцензіатами умов ліцензій та вимог чинного законодавства України, що регулює відносини в сфері телерадіомовлення (стаття 59, 70 вимоги Закону України "Про телебачення і радіомовлення").
Відповідно до частини 2 статті 59 Закону України "Про телебачення і радіомовлення", телерадіоорганізація зобов`язана щороку, до 31 березня, подавати до Національної ради звіт за попередній (звітний) рік діяльності про свою структуру власності, в якому зазначаються: відомості про структуру власності станом на 31 грудня звітного року; відомості про зміни у структурі власності, що відбувалися впродовж звітного року; відомості про всіх осіб, які володіють або володіли впродовж звітного року прямою або опосередкованою істотною участю, із зазначенням підстав такого володіння (дата укладення відповідних правочинів або настання інших юридичних фактів), включаючи відомості про осіб, які діяли на підставі відповідних доручень, а також відомості про всіх пов`язаних осіб (для кожної з осіб - прізвище, ім`я, по батькові, дата народження, громадянство, адреса).
Суб`єкт інформаційної діяльності у сфері телебачення і радіомовлення щороку подає Національній раді інформацію про свою структуру власності в порядку та за формою, що встановлюються Національною радою.
Неподання, несвоєчасне подання такої інформації або подання інформації, що не відповідає дійсності, є підставою для застосування Національною радою санкцій відповідно до цього Закону (частина 4 статті 12 Закону України "Про телебачення і радіомовлення").
Згідно частини 11 статті 72 Закону України "Про телебачення і радіомовлення", за неподання або несвоєчасне подання інформації, передбаченої частиною другою статті 59 (для телерадіоорганізацій) або частиною дев`ятою статті 40 (для провайдерів програмної послуги) цього Закону, телерадіоорганізація або провайдер програмної послуги сплачує штраф у розмірі 5 відсотків загальної суми ліцензійного збору за всіма ліцензіями, власниками яких є порушник, відповідно до статті 31 цього Закону.
Відповідно до статті 75 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" з метою виконання рішення про застосування санкції Національна рада повідомляє ліцензіата про прийняте щодо нього рішення шляхом оприлюднення відповідного повідомлення про прийняте рішення на офіційному веб-сайті Національної ради та надсилає ліцензіату копію відповідного рішення протягом трьох робочих днів з дня його прийняття.
Частиною 3 статті 75 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" передбачено, що у разі застосування санкції у вигляді штрафу ліцензіат зобов`язаний сплатити штраф у тридцятиденний термін з дня повідомлення Національною радою про прийняте рішення. За кожен день прострочення сплати нараховується пеня у розмірі одного відсотка суми штрафу. У разі несплати ліцензіатом штрафу штраф стягується за рішенням суду.
Суд звертає увагу, що в матеріалах справи відсутні докази оскарження відповідачем рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення № 984 від 12.07.2018.
Також судом встановлено, що рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення №984 від 12.07.2018 визнано порушення відповідачем частини четвертої статті 12 та частини другої статті 59 Закону України "Про телебачення і радіомовлення", у зв`язку із чим пунктом 3 цього рішення застосовано до товариства штраф у розмірі 1490, 60 грн.
З наданого суду розрахунку суми заборгованості вбачається, що сума штрафних санкцій складає 2116, 82 грн., з яких: штраф у сумі 1490, 60 грн. та пеня (1 % суми штрафу за кожен день прострочення сплати) за 42 дні у сумі 626, 22 грн.
Наявність у відповідача заборгованості з відшкодування суми штрафу та нарахованої пені підтверджується доказами, наданими позивачем.
При цьому, матеріали справи не містять жодних доказів щодо погашення наявної у відповідача заборгованості у розмірі 2116, 82 грн.
Згідно із статтею 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Вимогами статті 76 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Згідно із ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати понесені суб`єктом владних повноважень на сплату судового збору у разі задоволення позову з відповідача не стягуються.
Керуючись вимогами ст.ст. 2, 5 - 11, 19, 72 - 77, 90, 139, 241 - 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва , -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Українська мультисервісна мережа (04655, М. Київ, вул. Богатирська, 3-В, код ЄДРПОУ 35523832) на користь Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення штраф та пеню у розмірі 2116 (дві тисячі сто шістнадцять) грн. 82 коп., за наступними реквізитами: УДКСУ у Шевченківському районі м. Києва, код ЗКПО 37995466, р/р 31111056026011 в Казначействі України (ЕАП) у м. Києві, МФО 899998. Поле призначення платежу: +;2659;101;;;;;; сплата штрафу згідно з рішенням Національної ради від 12.07.2018 №984, без ПДВ.
Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Суддя А.С. Мазур
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 01.07.2019 |
Оприлюднено | 02.07.2019 |
Номер документу | 82715611 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Мазур А.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні