Постанова
від 27.06.2019 по справі 280/282/19
КОРОСТИШІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Коростишівський районний суд Житомирської області

Справа № 280/282/19

Провадження № 2-а/280/19/19

РІШЕННЯ

Іменем України

27 червня 2019 року м.Коростишів

Коростишівський районний судом Житомирської області в складі :

головуючого - судді Пасічного Т.З.

при секретарі - Сьомак Л.І.,

розглянувши у порядку спрощеного позоного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до інспектора відділу безпеки дорожнього руху Управління патрульної поліції в Житомирській області Департаменту патрульної поліції Кравчука Ігора Анатолійовича про скасування постанови у справі про адміністративне правопорушення,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду із вказаним адміністративним позовом про скасування постанови, в обґрунтування якого вказав наступне. 12.02.2019р. о 11 год. 30 хв. інспектором відділу безпеки дорожнього руху Управління патрульної поліції Житомирської області Департаменту патрульної поліції Кравчуком І.А. було притягнуто ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.140 КУпАП та накладено штраф в сумі 1020 грн., оскільки позивач, виконуючи обов`язки директора КП Коростишівський комунальник , порушив норми і стандарти, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, не ліквідував ями та вибоїни по вул.Горького в м.Коростишів. Із зазначеною постановою позивач не погоджується, вважає її упередженою, необґрунтованою та такою, що не відповідає нормам діючого законодавства. КП Коростишівський комунальник є комунальним підприємством Коростишівської міської ради. Згідно ст. 27 ЗУ "Про місцеве самоврядування" повноваженням виконавчих органів сільких, селищних, міських рад є залучення на договірних засадах підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності до участі в комплексному соціально-економічному розвитку сіл, селищ, міст, координації цієї роботи на відповідній території. На виконання вищевказаних вимог 18.12.2018р. Коростишівською міською радою було винесене рішення Про затвердження Програми економічного та соціального розвитку населених пунктів Коростишівської міської ради на 2019 р. та була затверджена відповідна програма. Фінансування заходів Програми передбачено за рахунок коштів міського бюджету, субвенцій з бюджетів вищого рівня, інвесторів, тощо. Заплановані до виконання завдання і заходи Програми першочергово фінансуватимуться за рахунок коштів міського бюджету. Відповідно до розділу IV даної програми основними завданнями та заходами на 2019 р., передбачений поточний ремонт дорожнього покриття за рахунок місцевого бюджету по вулиці Горького в м. Коростишів. Загальна сума запланованих коштів на виконання даних робіт становить 100 тис. грн. Виконання даних робіт виконується підприємством - підрядником укладених договорів з Коростишівською міською радою. Після проведення відповідного фінансування підприємством - підрядником виконуються повний поточний ремонт дорожнього покриття. З метою вирішення питання щодо ліквідації ямковості, вибоїн, осідання та тріщин на проїздній частині вулиць, був направлений лист до секретаря міської ради Єсипчук Н.М. щодо виділення коштів на виконання даних робіт та притягнення до відповідальності підрядну організацію, яка виконувала в вересні 2018 року поточний ремонт вул.Горького в м.Коростишів. Виявлені порушення були допущені не з вини позивача, а через неякісне виконання поточного ремонту підрядною організацією ТОВ Шляхбуд-5 . Вказані обставини позивачем були повідомлені відповідачу під час складання оскаржуваної постанови, однак останнім до уваги взяті не були та не були з`ясовані всі обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Ухвалою суду від 06.03.2019р. відкрито провадження у справі та призначено до судового розгляду без повідомлення сторін.

Відповідач копію ухвали про відкриття провадження у справі та копію позовної заяви з доданими до неї документами отримав 11.03.2019 року, у встановлений судом строк відзив не надав, клопотань про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін від учасників справи до суду не надходило.

Суд, вивчивши матеріали справи, приходить до наступного висновку.

Положеннями ч.1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно ч. 1 ст. 5 КАС України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси. Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Статтею 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З постанови серії НК №763016 від 12.02.2019 року про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване не в автоматичному режимі, вбачається, що ОСОБА_1 в Житомирській області в м. Коростишів, по вул . Горького, 2 , та по всій протяжності вулиці, будучи відповідальною посадовою особою, т.в.о.директора КП Коростишівський комунальник не вжив заходів щодо ліквідації ямковості та вибоїн, хоча відповідає за експлуатаційний стан проїзної частини, чим порушив правила, норми та стандарти утримання автодоріг, п. 1.5 ДСТУ 3587-97, ст. 12 ЗУ Про дорожній рух , п. 13 ПДР України, згідно Акту від 24.10.2018р. та вчинив адміністративне правопорушення передбачене ч. 1 ст. 140 КУАП, та до нього застосовано адміністративне стягнення у виді штрафу в сумі 1020 грн. (а.с.6).

Відповідно до ст.ст.72, 73 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Докази суду надають особи, які беруть участь у справі.

Положеннями статті 7 КУпАП визначено, що ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Відповідно до ст.9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Згідно із ст. 251 КУпАП, доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

Частиною 1 ст.283 КУпАП встановлено, що розглянувши справу про адміністративне правопорушення, орган (посадова особа) виносить постанову по справі.

Постанова повинна містити: найменування органу (посадової особи), який виніс постанову, дату розгляду справи; відомості про особу, щодо якої розглядається справа; опис обставин, установлених при розгляді справи; зазначення нормативного акта, який передбачає відповідальність за дане адміністративне правопорушення; прийняте по справі рішення (ч.2 ст.283 КУпАП).

Як вбачається із змісту ст. 280 КУпАП, орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Суд вважає за необхідне зазначити, що пунктом 24 Постанови Пленуму Верховного Суду від 23.12.2005р. № 14 Про практику застосування судами України законодавства у справах про деякі злочини проти безпеки руху та експлуатації транспорту, а також про адміністративні правопорушення на транспорті встановлено, що зміст постанови має відповідати вимогам, передбаченим ст.ст. 283, 284 КУпАП. В ній, зокрема, необхідно навести докази, на яких ґрунтується висновок про вчинення особою адміністративного правопорушення та зазначити мотиви відхилення інших доказів, на які посилався правопорушник чи висловлених останнім доводів.

Отже, висновки про наявність чи відсутність в діях особи адміністративного правопорушення мають бути зроблені на підставі всебічного, повного і об`єктивного дослідження всіх обставин та доказів.

Із змісту оскарженої постанови слідує, що відповідачем при її винесенні не дотримано наведених вище норм КУпАП.

Відповідно до ч.1 ст.40 Закону України Про автомобільні дороги , фінансування будівництва, реконструкції, ремонту та утримання вулиць і доріг міст та інших населених пунктів здійснюється за рахунок бюджетів міст та інших населених пунктів, а також інших джерел фінансування, визначених законодавством. Розподіл коштів на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання вулиць і доріг міст та інших населених пунктів здійснюється відповідними органами місцевого самоврядування, у віданні яких вони знаходяться, з метою збереження та розвитку вулично-дорожньої мережі відповідно до пріоритетів, визначених державними програмами та перспективними планами розвитку транспортної системи міст та інших населених пунктів, з урахуванням фактичного стану вулично-дорожньої мережі.

Згідно із ч.1 та ч.2 ст. 23 Бюджетного кодексу України, будь-які бюджетні зобов`язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України. Бюджетні призначення встановлюються законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет) у порядку, визначеному цим Кодексом.

Згідно рішення Коростишівської міської ради №619 від 18.12.2018р. Про затвердження Програми економічного та соціального розвитку населених пунктів Коростишівської міської ради на 2019 р. затверджено Програму економічного та соціального розвитку населення пунктів Коростишівської міської ради на 2019 р. (а.с.15).

Так, відповідно до даної програми передбачено поточний ремонт дорожнього покриття за рахунок місцевого бюджету по вулиці Горького.

Згідно копії договору підряду № 196 від 10.09.2018р., укладеного між Коростишівською міською радою та ТОВ Шляхбуд-5 , підрядник зобов`язався виконати поточний ремонт вул.Горького в м.Коростишів Житомирської області (а.с.16-18).

З копії припису №172 від 12.02.2019 р. складеного інспектором відділу безпеки дорожнього руху Управління патрульної поліції в Житомирській області ДПП Кравчуком І.А. вбачається, що в.о.директора КП Коростишівський комунальник ОСОБА_1 для забезпечення безпеки дорожнього руху, ліквідувати ямковість на проїздній частині по вул.Горького м.Коростишів Житомирської області (а.с.7).

Відповідно до копії листа № 86 від 13.02.2019р., в.о. директора ОСОБА_1 звертався до секретаря Коростишівської міської ради Єсипчук Н.М. щодо виділення коштів на виконання даних робіт та притягнення до відповідальності підрядну організацію, яка виконувала у вересні 2018 року поточний ремонт вул.Горького в м.Коростишів.

Статтею 62 Конституції України передбачає, що усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України: з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Інспектором не повністю з`ясовано обставини справи, як це передбачено ст. 280 КУпАП, не встановлено, чи було вчинено правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні та чи є обставини, що пом`якшують відповідальність, а тому дані обставини вказують на те, що постанова прийнята без дотриманням норм чинного законодавства, що є підставою для її скасування.

Відповідно до ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Згідно ч. 3 ст. 286 КАС України за наслідками розгляду справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності місцевий загальний суд як адміністративний має право: 1) залишити рішення суб`єкта владних повноважень без змін, а позовну заяву без задоволення; 2) скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і надіслати справу на новий розгляд до компетентного органу (посадової особи); 3) скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і закрити справу про адміністративне правопорушення; 4) змінити захід стягнення в межах, передбачених нормативним актом про відповідальність за адміністративне правопорушення, з тим, однак, щоб стягнення не було посилено.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за таких обставин: відсутність події і складу адміністративного правопорушення.

Враховуючи вищевикладене, а також те, що у діях позивача склад адміністративного правопорушення відсутній, суд приходить до висновку, що позовні вимоги про скасування постанови серії НК № 763016 від 12.02.2019 року та закриття провадження по справі про адміністративне правопорушення є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 2, 77, 90, 139, 241-246, 255, 286, 294, 295, 297, 325 КАС України, суд,-

УХВАЛИВ:

Адміністративний позов - задовольнити.

Скасувати постанову про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване не в автоматичному режимі, серії НК № 763016 від 12.02.2019 року, складену інспектором відділу безпеки дорожнього руху Управління патрульної поліції в Житомирській області Департаменту патрульної поліції Кравчуком Ігорем Анатолійовичем про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.140 КУпАП у виді штрафу в розмірі 1020 гривень, а провадження по справі закрити.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду в порядку визначеному КАС України протягом десяти днів з дня його проголошення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили судовим рішенням за наслідками апеляційного провадження

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Коростишівський районний суд Житомирської області відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення виготовлено 27.06.2019 року

Cуддя Т.З.Пасічний

СудКоростишівський районний суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення27.06.2019
Оприлюднено02.07.2019
Номер документу82720163
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/282/19

Ухвала від 23.10.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 03.09.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Постанова від 03.09.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 08.07.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 08.07.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Постанова від 27.06.2019

Адміністративне

Коростишівський районний суд Житомирської області

Пасічний Т. З.

Ухвала від 11.06.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 21.05.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 26.03.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Рішення від 20.03.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні