КРАМАТОРСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

Справа № 234/6733/19

Провадження № 1-кс/234/5106/19

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 червня 2019 року м. Краматорськ

Слідчий суддя Краматорського міського суду Донецької області Чернобай А.О.,

секретар судового засідання - Ястребов А.О.,

за участю прокурора - Гунько О.Б.,

підозрюваного ОСОБА_1

адвоката Павличука В.П.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання заступника начальника відділу організації і процесуального керівництва досудовим розслідуванням, яке здійснюється слідчими територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого умісті Краматорську (з місцем постійної дислокації у місті Краматорську) управління організації і процесуального керівництва досудовим розслідуванням, яке здійснюється слідчими територіального управління Державного бюро розслідувань Департаменту організації і процесуального керівництва досудовим розслідуванням кримінальних правопорушень, підслідних Державному бюро розслідувань, нагляду за додержанням законів його оперативними підрозділами та підтримання публічного обвинувачення у відповідних провадженнях Генеральної прокуратури України старший радник юстиції Гунько О.Б. про продовження строку заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді відсторонення від посади по кримінальному провадженню № 62018050000000011від 07.12.2018 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України відносно :

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с. Ковпаки, Новоайдарського району, Луганської області, з вищою освітою, працюючого начальником міжнародного пункту пропуску Просяне Луганської області ДФС, одруженого, на утриманні неповнолітніх дітей не має, мешкаючого за адресою: АДРЕСА_1 ,

ВСТАНОВИВ:

25.06.2019 року заступник начальника відділу організації і процесуального керівництва досудовим розслідуванням, яке здійснюється слідчими територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого умісті Краматорську (з місцем постійної дислокації у місті Краматорську) управління організації і процесуального керівництва досудовим розслідуванням, яке здійснюється слідчими територіального управління Державного бюро розслідувань Департаменту організації і процесуального керівництва досудовим розслідуванням кримінальних правопорушень, підслідних Державному бюро розслідувань, нагляду за додержанням законів його оперативними підрозділами та підтримання публічного обвинувачення у відповідних провадженнях Генеральної прокуратури України старший радник юстиції Гунько О.Б. звернувся до суду з клопотанням, про продовження строку відсторонення від посади щодо підозрюваного ОСОБА_1 , від посади начальника міжнародного пункту пропуску Просяне Луганської області ДФС , строком на два місяця.

Із клопотання вбачається, що слідчими територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Краматорську, здійснюється досудове розслідування кримінального провадження № 62018050000000011 від 07.12.2018 року, за підозрою начальника митного посту Просяне Луганської митниці ДФС ОСОБА_1 , за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що наказом Державної фіскальної служби України № 251-о від 29.05.2018 року ОСОБА_1 призначено на посаду заступника начальника митного посту Просяне Луганської митниці ДФС.

В подальшому, наказом Державної фіскальної служби України № 687-о від 09.04.2019 року ОСОБА_1 переведено з посади заступника начальника митного посту Просяне Луганської митниці ДФС на рівнозначну посаду начальника митного посту Просяне Луганської митниці ДФС.

Відповідно до наказу Луганської митниці ДФС № 179-о від 09.04.2019 року радник податкової та митної справи ІІ рангу Худик Анатолій Миколайович приступив до виконання службових обов`язків на посаді начальника митного посту Просяне Луганської митниці ДФС з 09.04.2019.

Згідно ч. 1 ст. 2 Закону України Про державний захист працівників суду та правоохоронних органів , органи доходів і зборів відносяться до правоохоронних органів. Таким чином, ОСОБА_1 є службовою особою правоохоронного органу.

Відповідно до положення про Луганську митницю ДФС, затвердженої наказом Державної фіскальної служби від 27.08.2014 року № 82, Луганська державна фіскальна служба України є територіальним органом Державної фіскальної служби України, яка підпорядковується Державній фіскальній службі України.

Згідно пункту 1 Положення про Державну фіскальну службу України (далі - ДФС), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2014 року № 236, ДФС є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику у сфері державної митної справи, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску.

Згідно з п. 1 Примітки до ст. 364 КК України службовими особами у ст.ст. 364,368,3682,369 цього Кодексу є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також обіймають постійно чи тимчасово в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на державних чи комунальних підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною особою підприємства, установи, організації, судом або законом.

Відповідно до п. 2 Примітки до ст. 368 КК України службовими особами, які займають відповідальне становище, у ст.ст. 368, 368 2 , 369 та 382 цього Кодексу є особи, зазначені у п. 1 Примітки до ст. 364 цього Кодексу, посади яких згідно ізст. 6Закону України Про державну службу належать до категорії Б , судді, прокурори і слідчі, а також інші, крім зазначених у п. 3 Примітки до цієї статті, керівники і заступники керівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх структурних підрозділів та одиниць.

Таким чином, радник податкової та митної справи ІІ рангу Худик Анатолій Миколайович, як керівник структурного підрозділу (одиниці) органу державної влади - начальник митного посту Просяне Луганської митниці ДФС, при виконанні службових обов`язків за посадою постійно здійснює функції представника влади, обіймає в органі державної влади посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, у зв`язку з чим є службовою особою, яка займає відповідальне становище.

Відповідно до наданих ОСОБА_1 . повноважень, як заступника начальника митного посту Просяне , а в подальшому начальника митного посту Просяне Луганської митниці ДФС постійно здійснював функції представника влади та обіймав посаду в державній установі, виконуючи організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції, будучи службовою особою, яка займає відповідальне становище, вчинив корупційне кримінальне правопорушення за наступних обставин.

Діючи всупереч своїх службових обов`язків, з корисливих мотивів, маючи умисел на одержання неправомірної вигоди, ОСОБА_1 упродовж грудня 2018 - квітня 2019 років, створював умови для вимагання та подальшого одержання від представника ТОВ ВК Дорстроймеханізація ОСОБА_2 , який здійснює свою діяльність на вказаному товаристві на підставі довіреності від 26.11.2018 року, неправомірної вигоди в розмірі 700 (сімсот) доларів США, за безперешкодне переміщення через митний пост Просяне Луганської митниці ДФС вантажної техніки вказаного підприємства та непритягнення до адміністративної відповідальності за ст. 482 МК України, що тягне за собою накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів, транспортних засобів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, транспортних засобів і транспортних засобів, що використовувалися для переміщення товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України поза митним контролем .

При цьому, ОСОБА_1 . повідомив ОСОБА_2 , що сума неправомірної вигоди буде складати 700 (сімсот) доларів США за кожну, переміщену через митний пост Просяне , одиницю техніки, а також повідомив, що вказані грошові кошти йому повинен передавати особисто водій вантажної техніки, котра здійснює перетин державного кордону України. У разі ненадання ОСОБА_1 представником ТОВ ВК Дорстроймеханізація ОСОБА_2 указаної суми неправомірної вигоди через водія вантажної техніки, він, використовуючи своє службове становище, шляхом притягнення до адміністративної відповідальності за ст. 482 МК України, буде перешкоджати останньому у подальшому переміщенні через митний пост Просяне вантажної техніки ТОВ ВК Дорстроймеханізація , застосовуючи санкції вказаної статті.

24.04.2019 року, близько 13 години 30 хвилин, в адміністративній будівлі митного посту Просяне , за адресою: Луганська область, Марківський район, с. Просяне, ОСОБА_1 отримав від водія ОСОБА_3 неправомірну вигоду у сумі 700 (сімсот) доларів США, після чого ОСОБА_1 затримано слідчим в порядку ст. 208 КПК України.

25.04.2019 року повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України.

25.04.2019 року відповідно до ухвали слідчого судді Краматорського міського суду Донецької області, підозрюваному ОСОБА_1 обрано запобіжний захід вигляді тримання під вартою з можливістю внесення застави у межах 60 (шістдесят) розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб в сумі 115 260 грн. Дану суму застави внесено та підозрюваного ОСОБА_1 з під варти звільнено.

Наявність обґрунтованої підозри ОСОБА_1 у скоєнні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України, підтверджується зібраними у кримінальному провадженнями доказами:

-заявою ОСОБА_2 від 07.12.2018;

-протоколами допиту свідка ОСОБА_2 від 10.12.2018, 08.01.2019 та 24.04.2019 ;

-протоколом огляду мобільного телефону ОСОБА_2 від 10.12.2018, 08.01.2019, 02.01.2019;

-протоколом затримання підозрюваного ОСОБА_1 від 25.04.2019;

-протоколами допиту свідка ОСОБА_3 від 01.04.2019 та 24.04.2019;

-протоколом обшуку митного посту Просяне Луганської митниці ДФС від 24.04.2019;

-протоколом обшуку місця проживання ОСОБА_1 за адресою: АДРЕСА_1 , від 24.04.2019;

-протоколом обшуку автомобіля ОСОБА_1 від 24.04.2019;

-протоколом огляду та вручення грошових коштів ОСОБА_2 від 24.04.2019;

-іншими доказами в їх сукупності.

17.05.2019 року ухвалою слідчого судді Краматорського міського суду підозрюваного ОСОБА_1 відсторонено від посади начальника митного посту Просяне Луганської митниці ДФС до 23.06.2019 року включно.

24.06.2019 року ухвалою слідчого судді Краматорського міського суду строк досудового розслідування у кримінальному провадженні № 62018050000000011 від 07.12.2018 року, за підозрою начальника митного посту Просяне Луганської митниці ДФС Худика А.М.,за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України продовжено до 6 місяців, тобто до 25.10.2019 року.

На даний час органом досудового розслідування виконані не всі слідчі та процесуальні дії, які є необхідними для забезпечення всебічного, повного та об`єктивного досудового розслідування та судового розгляду.

У сторони обвинувачення існує об`єктивна потреба у проведенні слідчих та процесуальних дій,завершення яких потребує додаткового часу.

У зв`язку з цим виникла об`єктивна необхідність у продовженні строку відсторонення від посади підозрюваного ОСОБА_1 , оскільки обставини, які стали підставою для відсторонення від посади, продовжують існувати.

Крім того, сторона обвинувачення не мала можливості забезпечити досягнення цілей, заради яких було здійснено відсторонення від посади, іншими способами протягом дії попередньої ухвали.

ОСОБА_1 відповідно до ст. 12 КК України підозрюється у вчиненні тяжкого злочину, за який законом, згідно санкції ч. 3 ст. 368 КК України, передбачено покарання у виді позбавлення волі на строк до десяти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, з конфіскацією майна.

Необхідність відсторонення підозрюваного ОСОБА_1 , від займаної посади обумовлюється, тим що перебування останнього на посаді начальника митного пусту Просяне Луганської митниці ДФС сприяло вчиненню злочину, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України, а також в силу свого службового становища, перебуваючи на посаді начальника митного посту Просяне Луганської митниці ДФС Худика А.М ОСОБА_4 має доступ до речей і документів, що мають значення для даного кримінального провадження, таким чином може знищити, сховати або спотворити такі речі чи документи, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення. Також, використовуючи свої службові повноваження, які передбачають наявність організаційно розпорядчих функцій, використовуючи своє службове становище може впливати на свідків чи інших учасників кримінального провадження, перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

Наведені обставини свідчать про можливість знищення документів та впливати на свідків підозрюваним ОСОБА_1 в разі перебування останнього на відповідній посаді.

Беручи до уваги вищевикладене та враховуючи, що у матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх доказів, які вказують на вчинення підозрюваним ОСОБА_1 кримінального правопорушення та наявні достатні підстави вважати, що підозрюваний ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді начальника митного посту Просяне Луганської митниці ДФС може знищити чи підробити речі і документи, які мають суттєве значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином, а також запобігання у подальшому протиправній поведінці підозрюваного ОСОБА_1 не можливе без продовження строку відсторонення останнього від займаної посади, За таких обставин, просить клопотання задовольнити.

В судовому засіданні прокурор клопотання підтримав та просив його задовольнити.

В судовому засіданні підозрюваний та його захисник заперечували проти задоволення клопотання, просили відмовити у його задоволенні, оскільки вважають, що клопотання є необґрунтованими, ризики, які зазначені у клопотанні, можливо було зазначити у обов`язках до підозрюваного.

Заслухавши прокурора, підозрюваного, захисника, дослідивши матеріали, приходжу до висновку про відмову у задоволенні клопотання.

Встановлено, що слідчими територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Краматорську, здійснюється досудове розслідування кримінального провадження № 62018050000000011 від 07.12.2018 року, за підозрою начальника митного посту Просяне Луганської митниці ДФС ОСОБА_1 , за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України.

25.04.2019 року ОСОБА_1 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України.

Відповідно до ухвали слідчого судді Краматорського міського суду Донецької області від 25.04.2019 року підозрюваному ОСОБА_1 обрано запобіжний захід вигляді тримання під вартою з можливістю внесення застави у межах 60 (шістдесят) розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб в сумі 115 260 грн.

Дану суму застави внесено та підозрюваного ОСОБА_1 з під варти звільнено.

17.05.2019 року ухвалою слідчого судді Краматорського міського суду підозрюваного ОСОБА_1 відсторонено від посади начальника митного посту Просяне Луганської митниці ДФС у рамках строків досудового слідства, тобто до 23.06.2019 року включно.

Таким чином, строк дії ухвали від 17 травня 2019 року про продовження відсторонення ОСОБА_1 від посади закінчений 24 червня 2019 року.

Підозрюваний ОСОБА_1 та його захисник одержали копію клопотання про продовження строків відсторонення від посади і матеріали до нього 24 червня 2019 року об 12.30 години.

З клопотанням про продовження відсторонення ОСОБА_1 від посади прокурор звернувся до Краматорського міського суду Донецької області 25.06.2019 року.

У відповідності до частини 1 статті 131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.

Згідно пункту 4 частини 2 статті 131 КПК України заходами забезпечення кримінального провадження є відсторонення від посади.

Згідно зі статтею 43 Конституції України, кожен громадянин має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає, а тому будь-які обмеження щодо реалізації цього права, у тому числі і відсторонення особи від посади під час кримінального провадження, повинно здійснюватися виключно з підстав та у порядку, передбаченому КПК України.

Частиною 3 статті 132 КПК України передбачено, що застосування заходів забезпечення кримінального провадження не допускається, якщо слідчий, прокурор не доведе, що: 1) існує обґрунтована підозра щодо вчинення кримінального правопорушення такого ступеня тяжкості, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження; 2) потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, прокурора; 3) може бути виконане завдання, для виконання якого слідчий, прокурор звертається із клопотанням.

Відповідно до ст. 154 КПК України, відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину середньої тяжкості, тяжкого чи особливо тяжкого злочину, і незалежно від тяжкості злочину - щодо особи, яка є службовою особою правоохоронного органу.

Відсторонення від посади здійснюється на підставі рішення слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження на строк не більше двох місяців. Строк відсторонення від посади може бути продовжено відповідно до вимог статті 158 цього Кодексу.

Таким чином, ухвала про відсторонення від посади припиняє свою дію після закінчення строку дії ухвали про відсторонення від посади.

Питання про продовження строку відсторонення особи від посади врегульоване нормою ст. 158 КПК України, де зазначено, що строк відсторонення від посади застосовується, якщо прокурор доведе, що: 1) обставини, які стали підставою для відсторонення від посади, продовжують існувати; 2) сторона обвинувачення не мала можливості забезпечити досягнення цілей, заради яких було здійснено відсторонення від посади, іншими способами протягом дії попередньої ухвали.

Відповідно до ст. 158 КПК України прокурор, а щодо члена Національного агентства з питань запобігання корупції Генеральний прокурор України або його заступник, має право звернутися з клопотанням про продовження строку відсторонення від посади, яке розглядається в порядку, передбаченому статтею 156 цього Кодексу.

Слідчий суддя, суд відмовляє у продовженні строку відсторонення від посади, якщо прокурор не доведе, що: обставини, які стали підставою для відсторонення від посади, продовжують існувати; сторона обвинувачення не мала можливості забезпечити досягнення цілей, заради яких було здійснено відсторонення від посади, іншими способами протягом дії попередньої ухвали.

Відсторонення від посади може бути скасовано ухвалою слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження за клопотанням прокурора або підозрюваного чи обвинуваченого, якого було відсторонено від посади, якщо в подальшому застосуванні цього заходу відпала потреба. Розгляд клопотання про скасування відсторонення від посади здійснюється за правилами розгляду клопотання про застосування цього заходу.

На підставі викладеного, приходжу до висновку про відмову у задоволенні клопотання, оскільки строк дії ухвали про відсторонення ОСОБА_1 від посади закінчений 24 червня 2019 року, до суду прокурор звернувся з клопотанням 25 червня 2019 (після закінчення строку дії попередньої ухвали), таким чином станом на 26.06.2019 відсутні правові підстави, визначені КПК України для продовження строку відсторонення від посади відносно підозрюваного ОСОБА_1 .

Враховуючи викладене, слідчий суддя позбавлений можливості вирішити питання щодо продовження строку дії ухвали про відсторонення від посади, що є безумовною підставою для відмови у задоволенні даного клопотання.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КПК України, під час кримінального провадження слідчий суддя зобов`язаний неухильно додержуватися вимог Конституції України та Кримінального процесуального кодексу України.

Керуючись ст.ст. 110, 154-158, 309, 369, 371-372, 395 КПК України , -

УХВАЛИВ :

У клопотанні про продовження строку заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді відсторонення від посади по кримінальному провадженню № 62018050000000011 від 07.12.2018 року, за ознаками злочину, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України - відмовити.

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Донецького апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її проголошення, а підозрюваним - в той же строк, але з моменту вручення йому копії ухвали суду.

Ухвала набирає чинності після закінчення строку на її оскарження.

Повний текст ухвали буде виготовлений 26.06.2019 року.

Слідчий суддя А.О. Чернобай

Зареєстровано 02.07.2019
Оприлюднено 02.07.2019
Дата набрання законної сили 26.06.2019

Судовий реєстр по справі 234/6733/19

Проскрольте таблицю вліво →
Рішення Суд Форма
Ухвала від 23.07.2019 Краматорський міський суд Донецької області Кримінальне
Ухвала від 23.07.2019 Краматорський міський суд Донецької області Кримінальне
Ухвала від 08.07.2019 Краматорський міський суд Донецької області Кримінальне
Ухвала від 08.07.2019 Краматорський міський суд Донецької області Кримінальне
Ухвала від 26.06.2019 Краматорський міський суд Донецької області Кримінальне
Ухвала від 26.06.2019 Краматорський міський суд Донецької області Кримінальне
Ухвала від 26.06.2019 Краматорський міський суд Донецької області Кримінальне
Ухвала від 24.06.2019 Краматорський міський суд Донецької області Кримінальне
Ухвала від 24.06.2019 Краматорський міський суд Донецької області Кримінальне
Ухвала від 06.06.2019 Краматорський міський суд Донецької області Кримінальне
Ухвала від 05.06.2019 Краматорський міський суд Донецької області Кримінальне
Ухвала від 17.05.2019 Краматорський міський суд Донецької області Кримінальне
Ухвала від 17.05.2019 Краматорський міський суд Донецької області Кримінальне

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Перевірити компанію

Додайте Опендатабот до улюбленного месенджеру

Вайбер Телеграм Месенджер

Опендатабот для телефону