Постанова
від 21.06.2019 по справі 760/17696/19
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження №3/760/5549/19

Справа №760/17696/19

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 червня 2019 року суддя Солом`янський районний суд м. Києва Букіна О.М., при секретарі Кривулько С.В., за участю представника Київської міської митниці ДФС України Панькіна Д.В., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС України про притягнення до адміністративної відповідальності відправника міжнародного поштового відправлення № EF012320829RU - громадянина Російської Федерації ОСОБА_1 (основний державний реєстраційний номер індивідуального підприємця Російської Федерації НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_1 , за ознаками порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, -

В С Т А Н О В И В:

До Солом`янського районного суду м. Києва від Київської міської митниці ДФС України надійшов адміністративний матеріал з протоколом про порушення митних правил №0324/10000/19 від 03.05.2019 року, складений відносно громадянина Російської Федерації ОСОБА_1 , за ч. 1 ст. 483 МК України.

З зазначеного протоколу вбачається, що 30.04.2019 року в зоні митного контролю відділу митного оформлення № 5 митного поста Спеціалізований Київської міської митниці ДФС, на території ДПСЗ ЕМS за адресою: м. Київ, Вокзальна пл. 3, до митного огляду подано міжнародне поштове відправлення, яке переміщувалось з Російської Федерації до України, за міжнародною поштовою митною декларацією CN23 № EF012320829RU.

Згідно даних, зазначених в митній декларації та на оболонці посилки:

відправником посилки є: ОСОБА_1 , адреса: АДРЕСА_2 ;

одержувачем посилки є: ОСОБА_2 , адреса: АДРЕСА_3 .

В митній декларації CN23, яка є підставою для переміщення через митний кордон України, відправник міжнародного поштового відправлення - ОСОБА_1 задекларував наступне: 1) в графі детальне описання - монітор, в графі кількість - 1 шт., в графі вартість - 3 000 руб (1232,7 грн.); 2) в графі детальне описання - кейс, в графі кількість - 1 шт., в графі вартість - 1 000 руб (410,9 грн.); 3) в графі детальне описання - котушка з кабелем, в графі вартість - 2 000 руб (821,8 грн.).

Під час проведення митного огляду міжнародного поштового відправлення встановлено монітор - 1 шт., кейс - 1 шт., котушка з кабелем та камерою - 1шт., в комплекті з`єднувальні шнури. Також в середині міжнародного поштового відправлення знаходились документи: товарна накладна від 20.03.2019 № 28; рахунок-фактура від 20.03.2019 № 208; паспорт відеокамери ВТКВ 200-9-3; додаткова угода до договору купівлі-продажу від 14.12.2018 № 438.

Відповідно до вищевказаних документів, ОСОБА_1 - індивідуальний підприємець Російської Федерації (317665800089961), уклав контракт з директором ТОВ Акваторія 2010 (ЄДРПО 35170382) ОСОБА_3 щодо продажу товару інспекційна камера 200м, монітор 9, запис, кейс , вартістю 58 000 руб. (23 832,20 грн.).

Підставою для переміщення через митний кордон України товару у міжнародному поштовому відправленні став документ - митна декларація CN23 № EF012320829RU, що містить неправдиві відомості щодо вартості товару.

Відповідно до статті 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи МК чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Диспозицією ч. 1 ст. 483 МК України передбачено відповідальність особи за дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом поданням митному органу, як підстави для переміщення товару, документів одержаних незаконним шляхом.

Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема шляхом подання до митного органу України підроблених документів або таких, які одержані незаконним шляхом, містять неправдиві дані чи є підставою для переміщення інших предметів.

Згідно п. 6 постанови Пленуму Верховного Суду України від 03.06.2005 року №8 Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил , документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Відповідно до ч. 1 ст. 234 МК України товари, що переміщуються (пересилаються) на адресу одного одержувача (юридичної або фізичної особи) в одній депеші від одного відправника у міжнародних поштових відправленнях, якщо їх сумарна фактурна вартість не перевищує еквівалент 150 євро, не є об`єктом оподаткування митними платежами.

Суб`єктивна сторона даного правопорушення передбачає умисел щодо переміщення товару на підставі документа, що містить неправдиві дані з метою подальшого неправомірного звільнення від оподаткування товару та його подальшого володіння, користування, розпорядження одержувачем.

Таким чином, громадянин Російської Федерації ОСОБА_1 перемістив через митний кордон України в міжнародному поштовому відправленні товар інспекційна камера 200м, монітор 9, запис, кейс , вартістю 58 000 руб. або 23 832,20 грн. (по курсу НБУ на день складання протоколу - 1 російський рубль - 0,41090000 грн.), на підставі документа, що містить неправдиві відомості щодо вартості, які необхідні для визначення митної вартості товару.

Враховуючи вищевикладене, в діях відправника міжнародного поштового відправлення № EF012320829RU - громадянина Російської Федерації ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачені ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

В зв`язку з чим 03 травня 2019 року працівниками Київської міської митниці ДФС України громадянина Російської Федерації ОСОБА_1 складено протокол про порушення митних правил №0324/10000/19, за ознаками вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

За протоколом про порушення митних правил № 0324/10000/19 предмети правопорушення, а саме: інспекційна камера 200 м, монітор 9, запис, кейс у кількості 1 шт., вилучені та передані у склад Київської міської митниці ДФС за адресою: м. Київ, бульвар В. Гавела, 8-а.

Загальна вартість предметів правопорушення становить 23 832,20 грн.

Представник Київської міської митниці ДФС України Панькін Д.В. вважав обставини викладені в протоколі про порушення митних правил №0324/10000/19 від 03 травня 2019 року доведеними та просив притягнути гр. ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил за ч. 1 ст. 483 МК України, посилаючись на те, що матеріали адміністративної справи містять достатньо доказів на підтвердження порушення митних правил з боку останньої .

В судове засідання особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил - гр. ОСОБА_1 не з`явився, будучи повідомленим про дату та час судового засідання. Крім того, оголошення про день, час та місце розгляду справи було розміщено на офіційному веб-сайті Солом`янського районного суду м. Києва.

З урахуванням вимог ст. 526 МК України, суд вважає можливим розглянути справу у відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності.

Заслухавши пояснення представника митних органів, дослідивши та оцінивши письмові докази, суд приходить до наступного висновку.

За змістом ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Згідно ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

Порушення митних правил передбачене диспозицією ч. 1 ст. 483 МК, полягає у переміщенні або діях, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

При цьому відповідно до пункту 6 постанови Пленуму Верховного Суду України Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил від 03.06.2005 року № 8, судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Відповідно до ч. 1 ст. 234 МК України товари, що переміщуються (пересилаються) на адресу одного одержувача (юридичної або фізичної особи) в одній депеші від одного відправника у міжнародних поштових відправленнях, якщо їх сумарна фактурна вартість не перевищує еквівалент 150 євро, не є об`єктом оподаткування митними платежами.

Суб`єктивна сторона даного правопорушення передбачає умисел щодо переміщення товару на підставі документа, що містить неправдиві дані з метою подальшого неправомірного звільнення від оподаткування товару та його подальшого володіння, користування, розпорядження одержувачем.

Згідно ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

У відповідності до ст. 252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Судом встановлено, що 30.04.2019 року в зоні митного контролю відділу митного оформлення № 5 митного поста Спеціалізований Київської міської митниці ДФС, на території ДПСЗ ЕМS за адресою: м. Київ, Вокзальна пл. 3, до митного огляду подано міжнародне поштове відправлення, яке переміщувалось з Російської Федерації до України, за міжнародною поштовою митною декларацією CN23 № EF012320829RU.

Згідно даних, зазначених в митній декларації та на оболонці посилки:

відправником посилки є: ОСОБА_1 , адреса: АДРЕСА_2 ;

одержувачем посилки є: ОСОБА_2 , адреса: АДРЕСА_3 .

В митній декларації CN23, яка є підставою для переміщення через митний кордон України, відправник міжнародного поштового відправлення - ОСОБА_1 задекларував наступне: 1) в графі детальне описання - монітор, в графі кількість - 1 шт., в графі вартість - 3 000 руб (1232,7 грн.); 2) в графі детальне описання - кейс, в графі кількість - 1 шт., в графі вартість - 1 000 руб (410,9 грн.); 3) в графі детальне описання - котушка з кабелем, в графі вартість - 2 000 руб (821,8 грн.).

Під час проведення митного огляду міжнародного поштового відправлення встановлено монітор - 1 шт., кейс - 1 шт., котушка з кабелем та камерою - 1шт., в комплекті з`єднувальні шнури. Також в середині міжнародного поштового відправлення знаходились документи: товарна накладна від 20.03.2019 № 28; рахунок-фактура від 20.03.2019 № 208; паспорт відеокамери ВТКВ 200-9-3; додаткова угода до договору купівлі-продажу від 14.12.2018 № 438.

Відповідно до вищевказаних документів, ОСОБА_1 - індивідуальний підприємець Російської Федерації (317665800089961), уклав контракт з директором ТОВ Акваторія 2010 (ЄДРПО 35170382) ОСОБА_3 щодо продажу товару інспекційна камера 200м, монітор 9, запис, кейс , вартістю 58 000 руб. (23 832,20 грн.).

Підставою для переміщення через митний кордон України товару у міжнародному поштовому відправленні став документ - митна декларація CN23 № EF012320829RU, що містить неправдиві відомості щодо вартості товару.

Оцінюючи в сукупності надані докази, суддя знаходить їх належними та допустимими, у зв`язку з чим приходить до висновку, що факт вчинення порушення митних правил передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України повністю підтверджений в ході розгляду справи.

У відповідності до ст. 459 МК України, суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

З урахуванням викладеного суд вважає, що за фактичних обставин справи наведених вище, саме гр. ОСОБА_1 є суб`єктом правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, у зв`язку з чим останній підлягає притягненню до адміністративної відповідальності.

Разом з тим, в діях громадянина ОСОБА_1 вбачаються ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 статті 483 Митного кодексу України, а саме переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо вартості, які необхідні для визначення митної вартості товару.

Вина гр. ОСОБА_1 у вчиненні зазначеного правопорушення повністю підтверджується матеріалами справи, зокрема, протоколом про порушення митних правил, копією митної декларації, актом про проведення огляду (переогляду) товарів, службовою запискою посадової особи митного органу.

Частиною 1 ст. 487 МК України передбачено, що провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Стаття 33 КУпАП визначає, що стягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, установлених цим Кодексом та іншими законами України. При накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.

Згідно санкції ч. 1 ст. 483 МК України, вчинення правопорушення передбаченого диспозицією даної норми, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для переміщення товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Судом встановлено, що вартість предметів правопорушення, вилучених відповідно до протоколу про порушення митних правил № 0324/10000/19, становить 23 832,20 грн.

Таким чином, з урахуванням обставин справи, суд приходить до висновку про накладення на гр. ОСОБА_1 адміністративного стягнення у вигляді штрафу в розмірі 23 832,20 грн. та конфіскації безпосередніх предметів порушення митних правил.

Крім того, відповідно до ст. 40-1 КУпАП та ЗУ Про судовий збір з громадянина ОСОБА_1 підлягає стягненню судовий збір у розмірі 384,20 грн.

На підставі ч. 1 ст. 483 та керуючись ст.ст. 467, 486, 489, 495, 522, 527 МК України, ст.ст. 40-1, 251, 252, 280, 283, 287, 294 КУпАП України, суддя, -

П О С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України та піддати адміністративному стягненню у вигляді штрафу на користь держави в розмірі 23 832 (двадцять три тисячі вісімсот тридцять дві) грн. 20 коп.

Конфіскувати в дохід держави безпосередні предмети порушення митних правил - інспекційна камера 200 м, монітор 9, запис, кейс у кількості 1 шт., що вилучені відповідно до протоколу про порушення митних правил № 0324/10000/19 від 03 травня 2019 року.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір у розмірі 384 (триста вісімдесят чотири) грн. 20 коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного суду через Солом`янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Постанова пред`являється до виконання протягом трьох місяців.

Суддя О.М.Букіна

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення21.06.2019
Оприлюднено02.07.2019
Номер документу82735962
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/17696/19

Постанова від 21.06.2019

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Букіна О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні