Ухвала
від 26.06.2019 по справі 0840/3095/18
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПРО ЗАЛИШЕННЯ ПОЗОВНОЇ ЗАЯВИ БЕЗ РОЗГЛЯДУ

26 червня 2019 року (10 год. 35 хв.) Справа № 0840/3095/18 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Калашник Ю.В.,

за участю секретаря судового засідання Стовбур А.Ю.,

представника позивача - Буслава А.А.,

представника відповідачів - Іванченко Т.О.,

розглянув у підготовчому засіданні матеріали адміністративної справи за позовною заявою Управління з питань транспортного забезпечення та зв`язку Запорізької міської ради (69095, м. Запоріжжя, вул. Шкільна, 2, код ЄДРПОУ 37573576),

в інтересах Комунального підприємства МІЖНАРОДНИЙ АЕРОПОРТ ЗАПОРІЖЖЯ (69000, м. Запоріжжя, вул. Блакитна, 4, код ЄДРПОУ 01130561)

до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області (69095, м. Запоріжжя, пр. Пушкіна, 4);

Головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу №1 Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області Маслова Максима Сергійовича, (69095, м. Запоріжжя, пр. Пушкіна, 4)

про визнання протиправними дій та скасування рішення, -

ВСТАНОВИВ:

31.07.2018 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Управління з питань транспортного забезпечення та зв`язку Запорізької міської ради (далі - заявник) в інтересах Комунального підприємства МІЖНАРОДНИЙ АЕРОПОРТ ЗАПОРІЖЖЯ (далі - позивач) до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області (далі - відповідач 1), Головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу № 1 Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області Маслова Максима Сергійовича (далі - відповідач 2), в якому позивач просить суд

1) визнати протиправними дії Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області Державної архітектурно-будівельної інспекції України (ЄДРПОУ 37471912) щодо проведення позапланової перевірки дотримання комунальним підприємством Міжнародний аеропорт Запоріжжя (ЄДРПОУ 01130531) вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил на об`єкті Капітальний ремонт злітно-посадкової смуги (ШЗПС) міжнародного аеропорту в м. Запоріжжя, вул. Блакитна, буд.4 за період з 21 липня 2017 року по 03 серпня 2017 року;

2) визнати протиправними дії головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу № 1 Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області Маслова Максима Сергійовича щодо складання:

- протоколу про адміністративне правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 07 серпня 2017 року, складеного стосовно комунального підприємства Міжнародний аеропорт Запоріжжя (ЄДРПОУ 01130531);

- припису № 34 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних стандартів, норм і правил від 07.08.2017, виданого комунальному підприємству Міжнародний аеропорт Запоріжжя (ЄДРПОУ 01130531);

- постанови № 33/1008-23.2/2560 від 17 серпня 2017 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності на комунальне підприємство Міжнародний аеропорт Запоріжжя (ЄДРПОУ 01130531).

3) визнати протиправною та скасувати постанову № 33/1008-23.2/2560 від 17.08.2017 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності на комунальне підприємство Міжнародний аеропорт Запоріжжя (ЄДРПОУ 01130531).

Представником відповідач 1 заявлено клопотання про залишення позовної заяви без розгляду. Заяву обґрунтовує тим, що позивачем порушений строк, подання позову до суду.

Представник відповідача 1 зазначив, що перевірка позивача тривала з 21.07.2017 по 03.08.2017. Акт за наслідками перевірки складений 03.08.2017 та отриманий посадовими особами КП МІЖНАРОДНИЙ АЕРОПОРТ ЗАПОРІЖЖЯ . Відтак, встановлений ст. 122 КАС України строк звернення до суду із позовом щодо визнання протиправними дій щодо проведення позапланової перевірки сплинув 04.02.2018.

Також зауважив, що позивачем пропущений 6-ти місячний строк звернення до суду із вимогами про визнання протиправними дії щодо складання протоколу про адміністративне правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 07.08.2017, щодо складання припису №34 від 07.08.2017, та щодо складання постанови 17.08.2017 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності на комунальне підприємство Міжнародний аеропорт Запоріжжя .

Щодо вимоги позивача про скасування постанови №33/1008-23.2/2560 від 17.08.2017 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності на КП Міжнародний аеропорт Запоріжжя , представник позивача зазначив, що постанову про накладення штрафу може бути оскаржено до суду протягом 15 днів з дня її винесення. Таким чином, строк оскарження такої постанови сплинув 01.09.2017.

Просить залишити позову без розгляду.

Представник позивача проти такого клопотання заперечив. Зазначив, що департаментом правового забезпечення у період з 21.05.2018 по 25.05.2018 департаментом правового забезпечення Запорізької міської ради проведено перевірку стану правової роботи КП МІЖНАРОДНИЙ АЕРОПОРТ ЗАПОРІЖЖЯ , під час якої виявлено, що внаслідок неправомірних дій відповідачів порушено інтереси територіальної громади м.Запоріжжя, які полягають у сплаті позивачем штрафу у сумі 1 515 6000грн.

Засновником КП МІЖНАРОДНИЙ АЕРОПОРТ ЗАПОРІЖЖЯ є територіальна громада м.Запоріжжя в особі Запорізької міської ради та входить до сфери управління відповідного органу - Управління з питань транспортного забезпечення та зв`язку Запорізької міської ради. Відтак, на підставі ст. 78 Господарського кодексу України, ст.ст. 17, 71 Закону України Про місцеве самоврядування , Управління з питань транспортного забезпечення та зв`язку Запорізької міської ради, як орган, до сфери управління якого входить КП МІЖНАРОДНИЙ АЕРОПОРТ ЗАПОРІЖЖЯ має право на звернення до суду, оскільки внаслідок сплати позивачем штрафу порушені інтереси територіальної громади м.Запоріжжя.

Вказані обставини зумовили звернення Департаменту із пропозицією від 07.06.2018 до начальника Управління з питань транспортного забезпечення та зв`язку Запорізької міської ради щодо доцільності звернення до адміністративного суду із позовом до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області з метою оскарження рій та рішень, прийнятих за наслідками перевірки КП МІЖНАРОДНИЙ АЕРОПОРТ ЗАПОРІЖЖЯ .

Таким чином, представник позивача вказує, що позивачу стало відомо про порушені права 07.06.2018.

Вважає, що строк звернення до суду прощений з поважних причин та просить відмовити у клопотанні представника відповідача.

Розглянувши клопотання представника відповідача про залишення позовної заяви без розгляду, суд зазначає наступне.

Суд звертає увагу на те, що дотримання строків звернення до адміністративного суду є однією з умов дисциплінування учасників публічно-правових відносин у випадку, якщо вони стали спірними. У випадку пропуску строку звернення до суду, підставами для визнання поважними причин такого пропуску є лише наявність обставин, які є об`єктивно непереборними, не залежать від волевиявлення особи, та пов`язані з дійсними істотними перешкодами чи труднощами для своєчасного вчинення відповідних дій та підтверджені належними доказами.

Слід зауважити, що інститут строків у адміністративному процесі сприяє досягненню юридичної визначеності у публічно-правових відносинах та стимулює суд і учасників адміністративного процесу добросовісно ставитися до виконання своїх обов`язків. Строки звернення до адміністративного суду з позовом обмежують час, протягом якого такі правовідносини вважаються спірними. Після їх завершення, якщо ніхто не звернувся до суду за вирішенням спору, відносини набувають ознак стабільності.

Відповідно до ч.1, 2 ст. 122 КАС України, позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Частиною 3 ст. 122 КАС України встановлено, що для захисту прав, свобод та інтересів особи цим Кодексом та іншими законами можуть встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду, які, якщо не встановлено інше, обчислюються з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Суд зазначає, що позивачем пропущений встановлений ч. 2 ст. 122 КАС України строк щодо оскарження дій та рішень відповідача, а також прощений спеціальний 15-денний строк для оскарження постанови № 33/1008-23.2/2560 від 17.08.2017.

Суд критично ставиться до твердження посилання представника позивача, що про порушені права позивач дізнався лише 07.06.2018

Позивач є органом до сфери управління якого входить КП МІЖНАРОДНИЙ АЕРОПОРТ ЗАПОРІЖЖЯ , а тому непоінформованість позивача про порушення своїх прав не є поважною причиною пропуску строку звернення до суду.

Прецедентна практика Європейського суду з прав людини щодо застосування статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод визнає, що доступ до суду не є абсолютним і національним законодавством може обмежуватись, зокрема для дотримання правил судової процедури і це не є порушенням права на справедливий суд (рішення у справі Станков проти Болгарії від 12 липня 2007 року).

Згідно з ч. 3 ст. 123 КАС України, якщо факт пропуску позивачем строку звернення до адміністративного суду буде виявлено судом після відкриття провадження в адміністративній справі і позивач не заявить про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані ним у заяві, будуть визнані судом неповажними, суд залишає позовну заяву без розгляду.

Керуючись ст. 123, ст. 240, ст. ст. 241-243, 248 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Позовну заяву Управління з питань транспортного забезпечення та зв`язку Запорізької міської ради в інтересах Комунального підприємства МІЖНАРОДНИЙ АЕРОПОРТ ЗАПОРІЖЖЯ до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області; Головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу №1 Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Запорізькій області Маслова Максима Сергійовича про визнання протиправними дій та скасування рішення,- залишити без розгляду.

Роз`яснити позивачу, що особа, позов якої залишено без розгляду, після усунення підстав, з яких позов було залишено без розгляду, має право звернутися до адміністративного суду в загальному порядку.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено КАС України.

Відповідно до п.п. 15.5 п. 15 ч. 1 Перехідних положень КАС України ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі протягом 15 днів апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості учасників справи.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Повний текст ухвали складений 01.07.2019.

Суддя Ю.В.Калашник

Дата ухвалення рішення26.06.2019
Оприлюднено04.07.2019
Номер документу82751890
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними дій та скасування рішення

Судовий реєстр по справі —0840/3095/18

Постанова від 23.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желєзний І.В.

Ухвала від 21.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желєзний І.В.

Ухвала від 08.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желєзний І.В.

Постанова від 18.09.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Постанова від 18.09.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Ухвала від 15.08.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Ухвала від 14.08.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Ухвала від 31.07.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Ухвала від 26.06.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

Ухвала від 26.06.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні