ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
02 липня 2019 року Чернігів Справа № 620/1299/19
Чернігівський окружний адміністративний суд під головуванням судді Житняк Л.О., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження справу за позовом Заступника керівника Прилуцької місцевої прокуратури до Рожнівської сільської ради Ічнянського району Чернігівської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Рожнівський дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) "Колосок" Рожнівської сільської ради Ічнянського району Чернігівської області про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
Заступник керівника Прилуцької місцевої прокуратури звернувся до суду з позовом до Рожнівської сільської ради Ічнянського району Чернігівської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Рожнівський дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) "Колосок" Рожнівської сільської ради Ічнянського району Чернігівської області, в якому просить:
- визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо оформлення права власності на будівлю Рожнівського дошкільного навчального закладу (дитячий садок) "Колосок" Рожнівської сільської ради Ічнянського району Чернігівської області за адресою вул.Незалежності 3, с.Рожнівка, Ічнянський район, Чернігівська область та правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій розташована зазначена будівля, яка знаходиться в межах населеного пункту;
- зобов`язати відповідача вчинити дії, спрямовані на оформлення права власності на будівлю Рожнівського дошкільного навчального закладу (дитячий садок) "Колосок" Рожнівської сільської ради Ічнянського району Чернігівської області за адресою вул.Незалежності 3, с.Рожнівка, Ічнянський район, Чернігівська область та правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій розташована зазначена будівля, яка знаходиться в межах населеного пункту.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що в порушення вимог земельного законодавства та положень Закону України "Про освіту" правовстановлюючі документи на земельну ділянку, яку використовує дошкільний заклад, не оформлено, державну реєстрацію права постійного користування не проведено. Відсутність правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких знаходяться навчальні заклади, може призвести до надання їх іншим особам, зокрема, для цілей, не пов`язаних із навчально-виховним процесом, що є порушенням ст.80 Закону України "Про освіту" від 05.09.2017. У зв`язку із цим, діяльність навчальних закладів підлягає приведенню у відповідність до законодавства. Виявлені позивачем порушення, на його думку, можуть негативно вплинути на організацію належного утримання, раціонального використання територій, будівель, інженерних споруд, здійснення освітнього процесу, а відсутність правовстановлюючих документів на земельну ділянку під дошкільним навчальним закладом створює передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеною земельною ділянкою, ризики для нормального функціонування загальноосвітнього навчального закладу та виховного процесу, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей на освіту.
Ухвалою від 13.05.2019 відкрито провадження у справі та призначено її розгляд за правилами спрощеного позовного провадження, без виклику сторін. Одночасно, встановлено відповідачу строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі для подання відзиву на позов.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідач належним чином повідомлявся про розгляд справи, підтвердженням чому слугує наявне в матеріалах справи рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення. Надав заяву, в якій позов визнав та вказав, що при перегляді бюджету сільської ради на ІІ півріччя 2019 року будуть виділені кошти на оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку.
Третя особа також належним чином повідомлена про розгляд справи. При цьому, жодних пояснень по суті спору не надала.
Так, розглянувши подані сторонами документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
Статтею 1 Закону України від 14.10.2014 №1697-VII "Про прокуратуру" визначено, що прокуратура України становить єдину систему, яка в порядку, передбаченому цим Законом, здійснює встановлені Конституцією України функції з метою захисту прав і свобод людини, загальних інтересів суспільства та держави.
Частиною 3 ст.23 Закону України "Про прокуратуру" визначено, що прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу. Наявність таких обставин обґрунтовується прокурором у порядку, передбаченому частиною четвертою цієї статті.
Згідно з рішенням Конституційного Суду України від 08.04.1999 у справі №1-1/99 державні інтереси закріплюються як нормами Конституції України, так і нормами інших правових актів. Інтереси держави відрізняються від інтересів інших учасників суспільних відносин. В основі перших завжди є потреба у здійсненні загальнодержавних (політичних, економічних, соціальних та інших) дій, програм, спрямованих на захист суверенітету, територіальної цілісності, державного кордону, гарантування державної, економічної, інформаційної, екологічної безпеки, охорону землі як національного багатства, захист прав усіх суб`єктів права власності та господарювання.
З урахуванням того, що "інтереси держави" є оціночним поняттям, прокурор чи його заступник у кожному конкретному випадку самостійно визначає з посиланням на законодавство, в чому саме відбулося чи може відбутися порушення матеріальних або інших інтересів держави, обґрунтовує необхідність їх захисту та зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.
Виходячи зі змісту ч.1 ст.8 Конституції України охоронюваний законом інтерес перебуває під захистом не тільки закону, а й об`єктивного права в цілому, що панує у суспільстві, зокрема, справедливості, оскільки інтерес у вузькому розумінні зумовлюється загальним змістом такого права та є його складовою.
Згідно ст.5 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" здійснення державного контролю за використанням та охороною земель усіх категорій та форми власності покладено на центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 22.07.2016 "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України" повноваження щодо державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів покладено на Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру.
Відповідно до пп.25.1 п.4 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 №15, Держгеокадастр відповідно до покладених на нього завдань організовує та здійснює державний нагляд (контроль) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, у тому числі за дотриманням органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування вимог земельного законодавства з питань передачі земель у власність та надання у користування.
Таким чином, орган уповноважений державою у сфері земельних відносин - Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру. Однак, у нього відсутні повноваження щодо захисту порушених інтересів держави у даних правовідносинах у судовому випадку, а саме звернення до адміністративного суду з даним позовом, а тому прокурор подає даний позов та виступає у якості позивача.
Обгрунтовуючи підстави для звернення до суду з даним позовом, позивач зазначає, що Вивченням Прилуцькою місцевою прокуратурою стану додержання вимог законодавства Рожнівською сільською радою установлено порушення вимог законодавства щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку та будівлі і споруди, які перебувають в користуванні Рожнівського дошкільного навчального закладу (дитячий садок) "Колосок" Рожнівської сільської ради Ічнянського району Чернігівської області (далі - Рожнівський ДНЗ "Колосок") та можуть негативно вплинути на організацію належного утримання, раціонального використання територій, будівель, інженерних споруд, здійснення освітнього процесу, а відсутність правовстановлюючих документів на земельну ділянку під дошкільним навчальним закладом створює передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеною земельною ділянкою, ризики для нормального функціонування дитячого садка та виховного процесу, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей на освіту.
З матеріалів справи встановлено, що Рожнівська сільська рада, яка відповідно до ст.10 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" покликана управляти закладами освіти, які належать територіальній громаді, забезпечувати їх матеріально-технічне та фінансове забезпечення, протягом тривалого часу не здійснила оформлення та державну реєстрацію права власності на будівлю Рожнівського ДНЗ "Колосок" за адресою Чернігівська область, Ічнянський район, с.Рожнівка, вул.Незалежності (Жовтнева), 3, а також на земельну ділянку, на якій розташована зазначена будівля дошкільного закладу.
На думку позивача, бездіяльність відповідача полягає саме в тому, що заходи, спрямовані на оформлення правовстановлюючих документів на вищезазначену земельну ділянку не здійснюються.
Надаючи правову оцінку зазначеним обставинам, суд зважає на таке.
Згідно ч.5 ст.16 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від імені та в інтересах територіальних громад права суб`єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.
Статтею 10 вказаного Закону визначено статус сільських рад, як органів місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Згідно ст.60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (зі змінами та доповненнями) визначено, що територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності, зокрема, на заклади освіти. Від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності органи місцевого самоврядування.
Підставою набуття права комунальної власності є передача майна комунальним громадам безоплатно державою, іншими суб`єктами права власності, а також майнових прав, створення, придбання майна органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом. Органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування, та розпорядження об`єктами права комунальної власності. Майнові операції, які здійснюються органами місцевого самоврядування з об`єктами права комунальної власності, не повинні ослаблювати економічних основ місцевого самоврядування, зменшувати обсяг та погіршувати умови надання послуг населенню.
Право комунальної власності територіальної громади захищається законом на рівних умовах з правами власності інших суб`єктів. Об`єкти права комунальної власності не можуть бути вилучені у територіальних громад, передані іншим суб`єктам права власності без згоди безпосередньо територіальної громади або відповідного рішення ради чи уповноваженого нею органу, за винятком випадків, передбачених законом.
Згідно ст.25 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" селищні ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.
В свою чергу, ст.26 цього Закону встановлено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин, до яких віднесено розпорядження землями територіальних громад, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності та інші.
Згідно з пп."б" п.2 ст.32 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до делегованих повноважень місцевих рад у сфері освіти належить зокрема, забезпечення відповідно до закону розвитку всіх видів освіти, розвиток і вдосконалення мережі освітніх закладів.
На підставі ч.2 ст.37 Закону України "Про дошкільну освіту" утримання та розвиток матеріально-технічної бази закладів дошкільної освіти фінансуються за рахунок коштів засновника цих закладів. Згідно ст.38 Закону України "Про дошкільну освіту" матеріально-технічна база закладу дошкільної освіти включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інші цінності.
Так, ст.80 Закону України від 05.09.2017 "Про освіту" передбачено, що до майна закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належать, зокрема земельні ділянки. Майно закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належить їм на правах, визначених законодавством.
Згідно ч.5 ст.11, ч.6 ст.25 Закону України "Про освіту" засновник закладу освіти зобов`язаний забезпечити утримання та розвиток матеріально-технічної бази заснованого ним закладу освіти на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов. Органи місцевого самоврядування створюють умови для здобуття дошкільної освіти шляхом формування і розвитку мережі закладів освіти.
Фінансування дошкільної освіти здійснюється, зокрема за рахунок коштів місцевих бюджетів (ст.78 Закону України "Про освіту").
Таким чином, відповідно до вищенаведених положень законодавства, місцеві ради наділені правом управління об`єктами освіти з метою виконання делегованих державою функцій щодо забезпечення розвитку всіх видів освіти, мережі освітніх закладів задля реалізації права громадян відповідної територіальної громади.
У відповідності до приписів ч.1, 2 ст.116 Земельного кодексу України, юридичні особи набувають права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень. Набуття права на землю юридичними особами здійснюється шляхом надання їх у користування.
Порядок, умови та форми набуття закладами освіти прав на землю визначаються Земельним кодексом України.
Статтею 12 Земельного кодексу України установлено, що до повноважень селищних рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ належить: розпорядження землями територіальних громад; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; організація землеустрою; вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.
Відповідно до ст.92 Земельного кодексу України, право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку. Права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності.
Згідно ч.ч.1, 2 ст.116 Земельного кодексу України юридичні особи набувають права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Набуття права на землю юридичними особами здійснюється шляхом надання їх у користування.
Відповідно до ч.1 ст.122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради надають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Згідно з положеннями ст.125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Тобто, обов`язковою умовою фактичного використання земельної ділянки є наявність правовстановлюючих документів на земельну ділянку, оформлених у відповідності до вимог закону. При цьому, відсутність правовстановлюючих документів порушує передбачені державою принципи раціонального й ефективного використання та охорони земель і призводить до неефективного управління земельними ресурсами та землекористуванням.
Судом встановлено, що згідно п.1.3 Статуту Рожнівського ДНЗ "Колосок", затвердженого рішенням сесії Рожнівської сільської ради від 11.05.2007, погодженого начальником відділу освіти Ічнянської районної державної адміністрації засновником закладу є Рожнівська сільська рада. Засновник або уповноважений ним орган здійснює фінансування дошкільного закладу, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням та матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування дітей.
Згідно п.1.4 Статуту ДНЗ у своїй діяльності керуються Конституцією України, Законами України "Про дошкільну освіту", "Про освіту", Положенням про дошкільний навчальний заклад України, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 №305, іншими нормативно-правовими актами та власним статутом. Згідно п. 1.34 Статуту дошкільний заклад має земельну ділянку, де розміщені спортивні та ігрові майданчики, зони відпочинку, господарські будівлі. Дошкільний заклад підпорядкований і підзвітний засновникові (п.1.41 Статуту).
Згідно інформації Рожнівської сільської ради від 02.04.2019 №23 управління дошкільним навчальним закладом "Колосок" здійснюється Рожнівською сільською радою та обслуговується бухгалтерією сільської ради. Дошкільний навчальний заклад власних відкритих рахунків в банківських установах не має, видатки на утримання ДНЗ передбачаються у загальному кошторисі сільської ради. Договори від імені та в інтересах ДНЗ "Колосок" укладаються безпосередньо Рожнівською сільською радою, його фінансовим забезпеченням займається сільська рада. Оскільки ДНЗ "Колосок" не є розпорядником бюджетних коштів, повноваження на взяття бюджетних зобов`язань, а саме при укладенні договорів, розрахунки за якими здійснюються за рахунок бюджетних коштів, у нього відсутні.
Відповідно до вказаної вище інформації Рожнівської сільської ради Рожнівським ДНЗ "Колосок" використовується земельна ділянка орієнтовною площею 0,41 га, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 . Незалежності АДРЕСА_2 . АДРЕСА_3 , Чернігівської АДРЕСА_4 . Правовстановлюючі документи на дану земельну ділянку відсутні, будь-які заходи щодо оформлення права постійного користування на дану земельну ділянку сільською радою не вживалися, бюджетні призначення на ці цілі не передбачалися.
На даній земельній ділянці розташоване двоповерхова будівля Рожнівського ДНЗ "Колосок". Будівля перебуває на балансі Рожнівської сільської ради відповідно до рішення сесії сільської ради від 11.05.2007 "Про надання згоди на прийняття до комунальної власності Рожнівської територіальної громади об`єктів соціальної інфраструктури", що також підтверджується інвентарною карткою №27 обліку основних засобів Рожнівської сільської ради від 11.05.2007.
З витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна, сформованих 10.04.2019 та 22.04.2019, вбачається відсутність запису про реєстрацію права власності на будівлю Рожнівського ДНЗ "Колосок", що знаходяться за адресою: вул. Незалежності (Жовтнева), 3, с. Рожнівка, Ічнянського району, Чернігівської області у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.
Згідно інформації відділу Держгеокадастру в Ічнянському районі (лист від 09.04.2019 № 10-25-0.26-243/101-19) правовстановлюючі документи на земельну ділянку, яка використовується Рожнівським ДНЗ "Колосок", відсутні.
Тобто, правовстановлюючі документи на земельну ділянку, на якій розташований зазначений дошкільний навчальний заклад не оформлено, державну реєстрацію права постійного користування не проведено.
Крім того, право власності на нерухоме майно, у якому розташований Рожнівський ДНЗ "Колосок", а саме двоповерхова будівля балансовою вартістю 194037,31 грн, яке знаходяться за адресою вул. Незалежності (Жовтнева), 3, с. Рожнівка Ічнянського району Чернігівської області, до цього часу не зареєстровано. Дана будівля перебуває на балансі Рожнівської сільської ради відповідно до рішення сесії сільської ради від 11.05.2007 "Про надання згоди на прийняття до комунальної власності Рожнівської територіальної громади об`єктів соціальної інфраструктури", що також підтверджується інвентарною карткою № 27 обліку основних засобів Рожнівської сільської ради від 11.05.2007.
Як вбачається з листа Рожнівської сільської ради від 02.04.2019 №29, документація на вказане нерухоме майно Рожнівського ДНЗ "Колосок" не виготовлялася, право власності на будівлю закладу не оформлено, та право власності на дане нерухоме майно не реєструвалося.
Відповідно до наказу Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 24.05.2001 №127 "Про затвердження Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об`єктів нерухомого майна", визначено порядок та методику проведення технічної інвентаризації збудованих (реконструйованих) будинків, допоміжних будівель та споруд з метою: визначення їх фактичної площі та об`єму (щодо проектних); обстеження та оцінки технічного стану наявних об`єктів; установлення вартості об`єктів.
Інвентаризаційна справа формується і ведеться на кожен об`єкт нерухомого майна на весь час його існування та зберігається в органі державної реєстрації прав за місцезнаходженням такого об`єкта.
Відповідно до ч.2 ст.66 Закону України "Про освіту" ради територіальних громад відповідають за реалізацію державної політики у сфері освіти та забезпечення якості освіти на відповідній території, забезпечення доступності, зокрема, дошкільної освіти; планують та забезпечують розвиток мережі закладів дошкільної освіти; закріплюють за закладами початкової та базової середньої освіти територію обслуговування (крім випадків, встановлених спеціальними законами).
Органи місцевого самоврядування в системі дошкільної освіти в межах їх компетенції забезпечують реалізацію державної політики у сфері дошкільної освіти на відповідній території, у тому числі розвиток мережі закладів дошкільної освіти всіх форм власності відповідно до потреб населення, поліпшення матеріально-технічної бази та господарське обслуговування комунальних закладів дошкільної освіти; виконують функції засновника закладів дошкільної освіти на відповідній території (ч.2 ст.19 Закону України "Про дошкільну освіту").
Ураховуючи, що права на нерухоме майно та їх обтяження мають бути обов`язково зареєстровані відповідно до Закону України від 01.07.2004 №1952-УІ "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", та приміщення вказаного закладу є комунальною власністю Рожнівської сільської ради, і той факт, що останнім не було забезпечено виконання вимог чинного законодавства в частині оформлення права власності на будівлю Рожнівського ДНЗ "Колосок" Рожнівської сільської ради Чернігівської області, що свідчить про протиправну бездіяльність з боку відповідача - Рожнівської сільської ради.
Кабінетом Міністрів України 17.10.2012 прийнято розпорядження №802-р "Про здійснення протягом 2012 і 2013 років заходів, пов`язаних з проведенням землевпорядних робіт, оформленням правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади", яким зобов`язано органи виконавчої влади, у підпорядкуванні яких перебувають дошкільні, загальноосвітні навчальні заклади, здійснити протягом 2012 та 2013 років заходи, пов`язані з проведенням землевпорядних робіт, оформленням правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади.
Отже, необхідність оформлення відповідачем правовстановлюючих документів на земельні ділянки під навчальними закладами прямо передбачено розпорядженням Уряду від 17.0.2012 №802-р. При цьому, земельні ділянки під навчальними закладами мають бути належним чином оформлені та використовуватися у порядку, встановленому законодавством.
Однак, в порушення вимог земельного законодавства та положень Закону України "Про освіту" правовстановлюючі документи на земельну ділянку та будівлю, яку використовує Рожнівський ДНЗ "Колосок", не оформлено, державну реєстрацію права постійного користування не проведено.
При цьому, не може бути правомірним обґрунтування використання земельної ділянки та будівлі без належного оформлення права користування з посиланням на відсутність коштів на здійснення вказаних дій.
Відсутність бюджетних асигнувань та відсутність коштів, як причина невиконання своїх зобов`язань, не можуть бути підставою для невиконання вимог закону.
Оскільки, відповідачем упродовж тривалого часу не здійснено належних та достатніх дій і заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на будівлі і споруди Рожнівського ДНЗ "Колосок" та на земельну ділянку, на якій знаходиться цей заклад, вказане питання підлягає вирішенню судом, наведене свідчить про бездіяльність відповідача з цього питання та яке підлягає вирішенню у судовому порядку, шляхом зобов`язання вжити заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку та будівлю під вказаним закладом освіти.
Враховуючи все вищевикладене, суд дійшов висновку, що позов Заступника керівника Прилуцької місцевої прокуратури до Рожнівської сільської ради Ічнянського району Чернігівської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Рожнівський дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) "Колосок" Рожнівської сільської ради Ічнянського району Чернігівської області про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії належить задовольнити.
Відповідно до ч.2 ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. Оскільки, позивач в даній справі виступає, як орган державної влади, уповноважений реагувати на порушення закону у сфері дотриманням органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування вимог земельного законодавства з питань передачі земель у власність та надання у користування, судові витрати з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст.12, 72, 139, 241-243, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Позов Заступника керівника Прилуцької місцевої прокуратури до Рожнівської сільської ради Ічнянського району Чернігівської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Рожнівський дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) "Колосок" Рожнівської сільської ради Ічнянського району Чернігівської області про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити повністю.
Визнати протиправною бездіяльність Рожнівської сільської ради Ічнянського району Чернігівської області щодо оформлення права власності на будівлю Рожнівського дошкільного навчального закладу (дитячий садок) "Колосок" Рожнівської сільської ради Ічнянського району Чернігівської області за адресою вул.Незалежності 3, с.Рожнівка, Ічнянський район, Чернігівська область та правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій розташована зазначена будівля, яка знаходиться в межах населеного пункту;
Зобов`язати Рожнівську сільську раду Ічнянського району Чернігівської області вчинити дії, спрямовані на оформлення права власності на будівлю Рожнівського дошкільного навчального закладу (дитячий садок) "Колосок" Рожнівської сільської ради Ічнянського району Чернігівської області за адресою вул.Незалежності 3, с.Рожнівка, Ічнянський район, Чернігівська область та правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій розташована зазначена будівля, яка знаходиться в межах населеного пункту.
Рішення суду набирає законної сили в порядку статей 167,186 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня отримання його копії. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Позивач - Заступник керівника Прилуцької місцевої прокуратури (вул. 1 Травня, 50а, м.Прилуки, Чернігівська область, 17500, код 02910114).
Відповідач - Рожнівська сільська рада Ічнянського району Чернігівської області (вул.Першотравнева, 8, с. Рожнівка, Ічнянський район, Чернігівська область, 16714, код 04413259)
Третя особа - Рожнівський дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) "Колосок" Рожнівської сільської ради Ічнянського району Чернігівської області (вул.Незалежності, 3, с.Рожнівка, Ічнянський район, Чернігівська область, 16714, код 37010721).
Повне рішення суду складено 02.07.2019.
Суддя Л.О. Житняк
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.07.2019 |
Оприлюднено | 03.07.2019 |
Номер документу | 82753357 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Житняк Л.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні