Рішення
від 02.07.2019 по справі 855/234/19
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 855/234/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 липня 2019 року м. Київ

Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого - судді Федотова І.В.,

суддів: Літвіної Н.М. та Сорочка Є.О.,

за участю секретаря Лисенко І.Д.,

представника позивача ОСОБА_3

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом кандидата в народні депутати України в одномандатному окрузі № 221 від політичної партії "СЛУГА НАРОДУ" ОСОБА_1 до Центральної виборчої комісії, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору - кандидат в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 221 у порядку самовисування ОСОБА_2 про визнання протиправною та скасування постанови в частині,-

ВСТАНОВИЛА:

Кандидат в народні депутати України в одномандатному окрузі № 221 від політичної партії "СЛУГА НАРОДУ" ОСОБА_1 30.06.2019 року звернулася до Шостого апеляційного адміністративного суду з адміністративним позовом до Центральної виборчої комісії за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 221 у порядку самовисування ОСОБА_2 про скасування постанови Центральної виборчої комісії від 25.06.2019 № 1275 "Про реєстрацію кандидатів у народні депутати України, які балотуються в одномандатних виборчих округах у порядку самовисування на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року" в частині реєстрації кандидатом в народні депутати України по одномандатному виборчому округу № 221 в порядку самовисування ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .

В обґрунтування позову зазначає, постанова Центральної виборчої комісії в частині реєстрації кандидатом у народні депутати України ОСОБА_2 є протиправною, незаконною та такою, що підлягає скасуванню, оскільки у відповідача були відсутні правові підстави реєстрації третьої особи кандидатом у народні депутати у зв`язку з тим, що надані останнім документи не відповідають вимогам частини 2 статті 55 Закону України "Про вибори народних депутатів України".

Позивач стверджує, що дані про громадську діяльність ОСОБА_2 є неправдивими, оскільки останній не здійснює громадську роботу у ГО "БФ "Слуга Народу", та не має жодного відношення до її діяльності.

Таким чином, на думку позивача, ОСОБА_2 для реєстрації кандидатом у народні депутати України було подано автобіографію, у якій містяться недостовірні дані, відтак, вона не може вважатися автобіографією в розумінні п. 2 ч. 2 ст. 55 Закону України "Про вибори народних депутатів України".

Вважає, що зазначення ОСОБА_2 у його автобіографії відомостей про належність до ГО "БФ "СЛУГА НАРОДУ" вводить в оману виборців та надає можливість ОСОБА_2 отримати підтримку на виборах тих виборців, які є прихильниками партії "Слуга Народу", що порушує принцип рівності кандидатів у депутати та права інших осіб.

Ухвалами Шостого апеляційного адміністративного суду від 01.07.2019 року відкрито провадження у справі, витребувано докази та призначено справу до розгляду у відкритому судовому засіданні 02.07.2019 року о 12 годин 00 хвилин.

У строк, установлений судом, відзив на позовну заяву не надійшов.

Представник позивача в судовому засіданні підтримав позов в повному обсязі, просив його задовольнити з підстав, викладених у ньому.

Представники відповідача та третьої особи в судове засідання не з`явились, про час та місце розгляду справи повідомлені належним чином, про причини неявки суду не повідомили.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення учасників процесу, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, колегія суддів встановила.

20 червня 2019 року ОСОБА_2 звернувся до Центральної виборчої комісії із заявою про самовисування кандидатом у народні депутати України та просив зареєструвати його кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 221.

До вказаної заяви позивачем були додані: автобіографія кандидата у народні депутати України; заява про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини кандидата у народні депутати України; документ про внесення грошової застави; фотографії кандидата розміром 4x6 см; ксерокопія паспорта громадянина України; передвиборна програма кандидата у народні депутати України.

В поданій до ЦВК автобіографії ОСОБА_2 , в частині відомостей про посаду (заняття), місце роботи вказано, що він є керівником проектів громадської організації "БФ "Слуга Народу".

За результатами розгляду документів 25.06.2019 р. ЦВК прийнято постанову № 1275 "Про реєстрацію кандидатів у народні депутати України, які балотуються в одномандатних виборчих округах у порядку самовисування на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року" з додатком № 22 (далі - постанова № 1275), якою ОСОБА_2 на підставі поданих ним документів зареєстровано як самовисуванця в одномандатному виборчому окрузі № 221.

Не погоджуючись із зазначеною постановою ЦВК № 1275 в частині відомостей про громадську діяльність ОСОБА_2 , позивач звернувся з даним позовом до суду.

Відповідно до частини третьої статті 77 Конституції України порядок проведення виборів народних депутатів України встановлюється законом.

За змістом статті 15, 16 Закону України "Про вибори народних депутатів України" вибори депутатів можуть бути черговими, позачерговими, повторними, проміжними. Позачергові вибори депутатів призначаються Президентом України з підстав і в порядку, встановлених Конституцією України.

Позачергові вибори депутатів відбуваються в останню неділю шістдесятиденного строку з дня опублікування Указу Президента України про дострокове припинення повноважень Верховної Ради України, виданого відповідно до Конституції України.

Виборчий процес позачергових виборів депутатів починається з дня, наступного після дня опублікування Указу Президента України, зазначеного у частині третій цієї статті.

Відповідно до частини 1 статті 1 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" ЦВК є постійно діючим колегіальним державним органом, який діє на підставі Конституції України, цього та інших законів України і наділений повноваженнями щодо організації підготовки і проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, всеукраїнського і місцевих референдумів в порядку та в межах, встановлених цим та іншими законами України.

Згідно із пунктом 6 статті 19 цього Закону ЦВК реєструє кандидатів у народні депутати України в порядку, встановленому законом.

Статтею 2 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" встановлено, що Комісія відповідно до своїх повноважень забезпечує дотримання передбачених Конституцією України та законами України принципів і засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України. Комісія будує свою діяльність на принципах верховенства права, законності, незалежності, об`єктивності, компетентності, професійності, колегіальності розгляду і вирішення питань, обґрунтованості прийнятих рішень, відкритості і публічності.

Відповідно до частини 2 статті 55 Закону України "Про вибори народних депутатів України" Центральна виборча комісія реєструє кандидата у депутати, який балотується в одномандатному окрузі в порядку самовисування, за умови пред`явлення ним особисто одного із документів, передбачених пунктами 1 або 2 частини третьої статті 2 цього Закону, та отримання нею таких документів:

1) заяви про самовисування, датованої днем подання документів для реєстрації його кандидатом у депутати до Центральної виборчої комісії, із зобов`язанням у разі обрання депутатом припинити діяльність чи скласти представницький мандат, які відповідно до Конституції України та законів України несумісні з мандатом народного депутата України, та згоду на оприлюднення біографічних відомостей у зв`язку з участю у виборах, а також із зобов`язанням у разі обрання депутатом протягом місяця після офіційного оприлюднення результатів виборів передати в управління іншій особі належні йому підприємства та корпоративні права у порядку, встановленому законом (або зазначенням, що таких немає);

2) автобіографії кандидата в депутати, на паперовому носії та в електронному вигляді, що обов`язково повинна містити: прізвище, власне ім`я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць, рік і місце народження, громадянство із зазначенням часу проживання на території України, відомості про освіту, трудову діяльність, посаду (заняття), місце роботи, громадську роботу (у тому числі на виборних посадах), партійність, склад сім`ї, адресу місця проживання, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості;

3) декларації про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру кандидата у депутати відповідно до статті 57 цього Закону;

4) документа про внесення грошової застави відповідно до статті 56 цього Закону;

5) 4 фотографії кандидата розміром 4 х 6 сантиметрів на паперових носіях та в електронному вигляді;

6) ксерокопії першої та другої сторінок паспорта громадянина України кандидата.

Згідно частини 4 статті 55 Закону України "Про вибори народних депутатів України" Центральна виборча комісія видає особі, яка подала документи, зазначені у частині першій або частині другій цієї статті, довідку про їх прийняття. Довідка має містити перелік прийнятих документів, число, місяць і рік, а також час їх прийняття, посаду і прізвище особи, яка прийняла документи.

Отже, вищевказаними положеннями ч. 2 ст. 55 Закону передбачено обов`язок подання автобіографії кандидата в депутати, на паперовому носії та в електронному вигляді, що обов`язково повинна містити: прізвище, власне ім`я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць, рік і місце народження, громадянство із зазначенням часу проживання на території України, відомості про освіту, трудову діяльність, посаду (заняття), місце роботи, громадську роботу (у тому числі на виборних посадах), партійність, склад сім`ї, адресу місця проживання, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості.

Частиною першою статті 60 Закону України Про вибори народних депутатів України встановлено випадки, за яких Центральна виборча комісія відмовляє в реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати.

За пунктом 2 частини першої статті 60 Закону України Про вибори народних депутатів України Центральна виборча комісія відмовляє в реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати в разі відсутності документів, зазначених у частині першій статті 54 чи частинах 1 або 2 статті 55 цього Закону.

Колегією суддів з матеріалів справи встановлено, що для реєстрації кандидатом у народні депутати України ОСОБА_2 було подано до ЦВК всі документи, прямо передбачені ч. 2 ст. 55 "Про вибори народних депутатів України", які були прийняті відповідачем в порядку, визначеному цим Законом, та на їх підставі спірною постановою №1275 зареєстровано ОСОБА_2 кандидатом у народні депутати України.

Положеннями частини третьої статті 63 Закону України Про вибори народних депутатів України передбачено, що виборчі комісії, засоби масової інформації та інформаційні агентства, органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, об`єднання громадян та інші особи при поширенні інформації про вибори, яка не є передвиборною агітацією, зобов`язані дотримуватися об`єктивності, неупередженості, збалансованості, достовірності, повноти і точності інформації.

Відомості про кандидатів у народні депутати України в одномандатних виборчих округах зазначаються у рішенні Центральної виборчої комісії щодо реєстрації кандидатів у депутати, та у переліку кандидатів у депутати, зареєстрованих в одномандатних виборчих округах, що публікуються в газетах "Голос України" та "Урядовий кур`єр", в інформаційних плакатах кандидатів у депутати, виборчих бюлетенях, а також в інформації про кандидатів у депутати, яка оприлюднюється на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії, на підставі документів, поданих до Комісії для реєстрації.

Отже, відповідальність за достовірність відомостей у документах, поданих до Комісії для реєстрації кандидатом у депутати, висунутим в порядку самовисування, несе відповідний кандидат.

При цьому, здійснення ЦВК перевірки відомостей зазначених кандидатом у народні депутати, зокрема, у його автобіографії, щодо посади, місця роботи, громадської діяльності, тощо чинним законодавством не передбачено.

В той же час, зазначення кандидатом недостовірних відомостей в поданій до ЦВК автобіографії, не є обставиною в розумінні норм спеціального Закону, за наявності якої Центральна виборча комісія відмовляє в реєстрації кандидата у народні депутати.

Колегією суддів з матеріалів справи встановлено, що в автобіографії ОСОБА_2 зазначено відомості про його трудову діяльність, посаду та місце роботи: керівник проектів громадської організації БФ СЛУГА НАРОДУ .

Доказів того, що вказані відомості містять недостовірні дані, позивачем до суду надано не було.

Натомість громадською організацією БФ СЛУГА НАРОДУ підтверджено, що ОСОБА_2 , який народився ІНФОРМАЦІЯ_2 в місті Києві, є керівником проектів ГО БФ СЛУГА НАРОДУ .

Враховуючи вищевикладені обставини та докази у їх сукупності, колегія суддів вважає, що приймаючи постанову № 1275 в частині щодо реєстрації ОСОБА_2 , відповідач діяв на підставі, у спосіб та в межах наданих йому повноважень, тому підстави для її скасування відсутні.

Згідно із ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

В свою чергу, відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, зазначений обов`язок виконано, та у встановленому порядку обґрунтовано правомірність своїх дій та рішення.

Відповідно до ч. 9 ст. 273 КАС України, суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Згідно ч. 5 ст. 139 КАС України у разі відмови у задоволенні вимог позивача, звільненого від сплати судових витрат, або залишення позовної заяви без розгляду чи закриття провадження у справі, судові витрати, понесені відповідачем, компенсуються за рахунок коштів, передбачених Державним бюджетом України, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Якщо сторону, на користь якої ухвалено рішення, звільнено від сплати судових витрат, з іншої сторони стягуються судові витрати на користь осіб, що їх понесли, пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимог, а інша частина компенсується за рахунок коштів, передбачених Державним бюджетом України, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Якщо обидві сторони звільнені від сплати судових витрат, вони компенсуються за рахунок держави у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Враховуючи те, що при зверненні з позовною заявою у даній справі ОСОБА_1 не було сплачено судовий збір, з позивача слід стягнути судовий збір у розмірі 768,40 грн. до спеціального фонду Державного бюджету України на рахунок Шостого апеляційного адміністративного суду.

На підставі викладеного та керуючись Конституцією України, Законом України "Про Центральну виборчу комісію", Законом України "Про вибори народних депутатів", ст.ст.241, 242, 243, 272, 273, 278 КАС України, колегія суддів,-

ВИРІШИЛА:

У задоволенні адміністративного позову кандидата в народні депутати України в одномандатному окрузі № 221 від політичної партії "СЛУГА НАРОДУ" ОСОБА_1 до Центральної виборчої комісії, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору - кандидат в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 221 у порядку самовисування ОСОБА_2 про визнання протиправною та скасування постанови в частині - відмовити.

Стягнути з кандидата в народні депутати України в одномандатному окрузі № 221 від політичної партії "СЛУГА НАРОДУ" ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 паспорт серії НОМЕР_1 ) до спеціального фонду Державного бюджету України на рахунок Шостого апеляційного адміністративного суду за наступними реквізитами: рахунок отримувача - 34312206081055; отримувач - УК у Печерському районі/Печерс.р-н.; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); код ЄДРПОУ 38004897; код банку МФО 899998; код класифікації доходів бюджету - 22030001 "Судовий збір" (Державна судова адміністрація України, 050), судовий збір у розмірі 768 (сімсот шістдесят вісім) гривень 40 (сорок) копійок.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження в порядку частини 1 статті 272 КАС України та може бути оскаржене в апеляційному порядку до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного суду у дводенний строк через Шостий апеляційний адміністративний суд в порядку, встановленому частиною 2 статті 278 КАС України та підпунктом 15.5 пункту 15 Перехідних положень КАС України.

Головуючий суддя:

Cудді:

Головуючий суддя Федотов Ігор В`ячеславович

Судді: Літвіна Наталія Миколаївна

Сорочко Євген Олександрович

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.07.2019
Оприлюднено03.07.2019
Номер документу82758365
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —855/234/19

Ухвала від 16.11.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Федотов Ігор В'ячеславович

Рішення від 02.07.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Федотов Ігор В'ячеславович

Ухвала від 01.07.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Федотов Ігор В'ячеславович

Ухвала від 01.07.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Федотов Ігор В'ячеславович

Ухвала від 01.07.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Федотов Ігор В'ячеславович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні