Провадження №3/760/5506/19
у справі №760/3610/19
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 червня 2019 року суддя Солом`янський районний суд м. Києва Шереметьєва Л. А., при секретарі Гак Г. М., за участю представника Київської міської митниці ДФС України Панькіна Д.В., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 - керівника ТОВ АНТАРЕКС-А (ЄДРПОУ 38150715, Україна, 01103, м. Київ, вул. Кіквідзе, буд. 26, кв. (офіс) 64), зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП) НОМЕР_1 , за порушення митних правил, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України, суд
В С Т А Н О В И В :
07 липня 2017 року в зоні діяльності Волинської митниці ДФС (Відділи митного оформлення 1-4 митного поста Ягодин , пункт пропуску Ягодин-Дорогуск ) через митний кордон України з території Королівства Нідерланди вантажним автомобілем з д.н.з. НОМЕР_2 НОМЕР_3 на підставі рахунка-фактури (інвойсу) від 03 липня 2017 року № 94400757, автотранспортної накладної від 04 липня 2017 року № 17001069 та книжки МДП № ХХ77759046 за попередньою митною декларацією від 05 липня 2017 року № UA100000/2017/843764 на адресу ТОВ АНТАРЕКС-А переміщено товари сервісні комплекти втулок до стабілізаторів поперечної стійкості, болти ступиці, шпильки ступиці, гайки, електричні лебідки та їх частини, передні та задні бампери, гальмівні диски, гальмівні колодки, розширювачі колісних ступиць, система зчеплення , загальною вагою брутто 4 336,67 кг, вартістю 15 811,58 доларів США згідно з вищезазначеним рахунком-фактурою (інвойсом).
10 липня 2017 року зазначені вище товари доставлено до Київської міської митниці ДФС, та того ж дня керівником ТОВ АНТАРЕКС-А (ЄДРПОУ 38150715) - гр. ОСОБА_1 заявлені до митного контролю та оформлення шляхом електронного декларування у ВМО м/п Спеціалізований (м. Київ, бульвар Гавела Вацлава, 8а) за митною декларацією типу ІМ/40/ДЕ № UA100210/2017/800528, оформлені та випущені у вільний обіг.
Відповідно до відомостей поданих до митного контролю та оформлення товаросупровідних документів, поставка вищевказаних товарів здійснювалась з території Королівства Нідерланди від компанії AB COM SERVICES B.V. (Нідерланди) на виконання умов зовнішньоекономічного договору (контракту) № 1 від 27 вересня 2016 року, укладеного між компанією BRADFORD TECHNOLOGIES LLP (Сполучене Королівство Великобританії та Північної Ірландії) та ТОВ АНТАРЕКС-А .
З метою з`ясування обставин здійснення зовнішньоекономічних операцій з товарами, що надійшли на адресу ТОВ АНТАРЕКС-А , в тому числі й тих, митне оформлення яких здійснено за вказаною вище митною декларацією, в Порядку направлення запитів Державної митної служби України до митних служб іноземних держав або їх інформування, затвердженому наказом Державної митної служби України від 06 липня 2005 року № 639, Київською міською митницею ДФС листом від 27 березня 2018 року № 951/8/26-70-2-04 на адресу Департаменту організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Державної фіскальної служби України направлено проекти запитів до митних органів Королівства Нідерланди та Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії).
03 грудня 2018 року листом Департаменту організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Державної фіскальної служби України від 26 листопада 2018 року № 36865/7/99-99-20-02-01-17 на адресу Київської міської митниці ДФС надійшли матеріали відповіді митної адміністрації Королівства Нідерланди (вх. КММ від 03 грудня 2018 року № 5153/8) на запит про надання взаємної адміністративної допомоги у проведенні перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи ТОВ АНТАРЕКС-А (ЄДРПОУ 38150715) під час здійснення зовнішньоекономічних операцій з товарами, митне оформлення яких здійснено, серед інших, за митною декларацією типу ІМ/40/ДЕ від 10 липня 2017 року № UA100210/2017/800528.
Митна адміністрація Королівства Нідерланди у своїй відповіді повідомила, що компанія AB COM SERVICES B.V. (Нідерланди), яка зазначена в поданих до митного контролю та оформлення документах у якості відправника товарів, виступала виключно перевізником, на складі якої здійснювалась консолідація товарів, та якою здійснювалось оформлення книжок МДП, на підставі яких ці товари в подальшому відправлялись до України.
Також, митною адміністрацією Королівства Нідерланди до своєї відповіді додано копії документів, на підставі яких товари, митне оформлення яких здійснено за митною декларацією типу ІМ/40/ДЕ від 10 липня 2017 року № UA100210/2017/800528, було розміщено на складі компанії AB COM SERVICES B.V. (Нідерланди), консолідовано, та відправлено до України за книжкою МДП № ХХ77759046, серед яких:
-митна декларація типу ЕХ А в„– 17DE665362991066E6 та рахунок-фактура (інвойс) від 20 червня 2017 року № 768/2017-gr на товари розширювачі ступиць, гайки, болти нарізні загальною вагою брутто 740,00 кг, вартістю 8 229,90 євро, відправником/експортером/продавцем яких виступала компанія HOFMANN TECHNISCHE DIENSLEISTUNGEN GMBH (Федеративна Республіка Німеччина), одержувачем/імпортером/покупцем - ORC LTD (12/16 VANDY VASILEVSKOY STR., 04116, KIEW, UA) (ТОВ ОРЦ (вул. Ванди Василевської, 12/16, м. Київ, 04116, Україна);
-митна декларація типу ЕХ А в„– 17NJ4O81JACD6WD50 та рахунки-фактури (інвойси) від 20 квітня 2017 року № 10000700 RI на відправлення № 28373 та від 20 квітня 2017 року № 10000700 RI на відправлення № 32750 та № 29559, що стосуються товарів лебідки, їх частини, бампери тощо загальною вагою брутто 2 231,67 кг, вартістю 29 502,55 доларів США, продавцем яких виступала компанія WARN INDUSTRIES, INC. (США), кінцевим одержувачем/імпортером/покупцем - ORC LTD (10 VANDY VASILEVSKOY STR., KIEV, 04116, UKRAINE) (ТОВ ОРЦ (вул. Ванди Василевської, 10, м. Київ, 04116, Україна);
-митна декларація типу ЕХ А в„– 17NLJ4O5AJAB57WD58 та рахунок-фактура (інвойс) від 19 червня 2017 року № 6027 на товари гальмівні колодки та гальмівні диски загальною вагою брутто 197,00 кг, вартістю 6 585,72 євро, відправником/експортером/продавцем яких виступала компанія MOTORQUALITY S.P.A (Італійська Республіка), одержувачем/імпортером/покупцем - ORC LTD (12/16 VANDY VASILEVSKOY STR., 04116, KIEW, UA) (ТОВ ОРЦ (вул. Ванди Василевської, 12/16, м. Київ, 04116, Україна);
-митна декларація типу ЕХ А в„– 17PL391040E0295450 та рахунки-фактури (інвойси) від 26 червня 2017 року № 30208, від 26 червня 2017 року № 30209, від 26 червня 2017 року № 30210, від 26 червня 2017 року № 30211, від 26 червня 2017 року № 30212, від 26 червня 2017 року № 30213, від 26 червня 2017 року № 30214, від 26 червня 2017 року № 30215 та від 26 червня 2017 року № 30217 на товари гальмівні колодки та гальмівні диски, сервісні комплекти втулок до стабілізаторів поперечної стійкості, система зчеплення загальною вагою брутто 1 168,00 кг, вартістю 9 581,54 євро, відправником/експортером/продавцем яких виступала компанія OZPARTS SP. Z O.O. (Республіка Польща), кінцевим одержувачем/імпортером/покупцем - OFF ROAD CENTER (12/16 VANDY VASILEVSKOY STR., 4116, KIEV, UA) ( ОФФ РОУД ЦЕНТР (вул. Ванди Василевської, 12/16, м. Київ, 04116, Україна).
17 грудня 2018 року листом Департаменту організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Державної фіскальної служби України від 13 грудня 2018 року № 38769/7/99-99-20-02-01-17 на адресу Київської міської митниці ДФС надійшли матеріали відповіді митної адміністрації Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії (вх. КММ від 17 грудня 2018 року № 5389/8) на запит про надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки законності ввезення на митну територію України товарів на адресу ТОВ АНТАРЕКС-А , поставки яких здійснювались на виконання умов зовнішньоекономічного договору (контракту) № 1 від 27 вересня 2016 року, укладеного між останнім та компанією BRADFORD TECHNOLOGIES LLP (Сполучене Королівство Великобританії та Північної Ірландії ).
Митні органи Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії інформували, що компанія BRADFORD TECHNOLOGIES LLP , яка відповідно до поданих до митного контролю та оформлення документів виступала продавцем товарів, значиться зареєстрованою в Домі Компаній за номером ОС318849, а її дійсна адреса - Office 8, 176 Fincley Road, London, NW3 6BT є адресою, де зареєстрована велика кількість різних компаній і комерційні записи за цією адресою не зберігаються.
Крім того, митні органи Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії повідомили про те, що компанія BRADFORD TECHNOLOGIES LLP не має директорів та не зареєстрована в митних записах відповідного департаменту.
Таким чином, проведеною перевіркою встановлено, що товари сервісні комплекти втулок до стабілізаторів поперечної стійкості, болти ступиці, шпильки ступиці, гайки, електричні лебідки та їх частини, передні та задні бампери, гальмівні диски, гальмівні колодки, розширювачі колісних ступиць, система зчеплення загальною вагою брутто 4 336,67 кг, вартістю 29 502, 55 доларів США та 24 397, 16 євро або 1 492 701, 01 гр. , переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.
На думку митного органу дії громадянина України ОСОБА_1 призвели до переміщення товарів загальною вартістю 1 492 701, 01 гр.гр. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.
Представник Київської міської митниці ДФС у судовому засіданні підтримав позицію митниці та просив притягнути ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України, посилаючись на те, що матеріали адміністративної справи містять достатньо доказів на підтвердження порушення митних правил з боку останнього.
В судове засідання особа, яка притягується до адміністративної відповідальності - ОСОБА_1 та представники особи, яка притягується до адміністративної відповідальності не з`явилися, будучи належним чином повідомленими про дату та час судового засідання. Заперечення проти викладеного в протоколі про порушення митних правил не подавали та викладених у ньому обставин не спростовували.
З урахуванням вимог ст. 526 МК України, суд вважає можливим розглянути справу у відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності.
Заслухавши представника митного органу, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку про закриття провадження в справі, виходячи з наступного.
Відповідно до статті 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи МК чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Частиною першою статті 483 МК України передбачено відповідальність особи за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару, згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
У цьому розумінні переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю може бути вчинено одним із способів, перелічених у ст. 483 МК України.
Таким чином, основним безпосереднім об`єктом є встановлений порядок переміщення товарів та ТЗ через митний кордон України.
Об`єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.
Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.
Необхідно враховувати, що підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск предметів через митний кордон.
Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів тощо.
Відповідно до постанови Пленуму Верховного Суду України №8 від 03 червня 2005 року Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил документами, що містять неправдиві дані, є такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості предметів, щодо їх відправника чи одержувача, щодо держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо не відповідають дійсності.
Суб`єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.
Разом з тим, з протоколу про порушення митних правил від 11 січня 2019 року та доданих до нього документів вбачається, що підставою для порушення справи про порушення митних правил, складання протоколу, послугувала відповідь митної адміністрації Королівства Нідерланди з доданими до неї документами, а також відповідь митних органів Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії з повідомленням про те, що компанія BRADFORD TECHNOLOGIES LLP , яка відповідно до поданих до митного контролю та оформлення документів виступала продавцем товарів, значиться зареєстрованою в Домі Компаній за номером ОСЗ18849, проте її дійсна адреса - Office 8. 176 Fincley Road, London, NW3 6BT є адресою, де зареєстрована велика кількість різних компаній і комерційні записи за цією адресою не зберігаються.
Проте, зазначені відповіді не можуть визначатись офіційним повідомленням про вчинене правопорушення, оскільки в них відсутні повідомлення про будь-які правопорушення.
Дані відповіді та наявні в них документи також не можуть визнаватися як докази, що вказують на вчинення саме ОСОБА_1 порушення митних правил.
Так, з документів, наданих митною адміністрацією Королівства Нідерланди вбачається, що ні ТОВ АНТАРЕКС-А , ні ОСОБА_1 фігурантами правовідносин, щодо поставки товарів, зазначених в експортних митних деклараціях не виступає.
Зазначені документи також не містять підтвердження, що надана в них інформація будь-яким чином стосується поставлених товарів на виконання контракту № 1 від 27 вересня 2016 року, укладеного між компанією BRADFORD TECHNOLOGIES LLP та ТОВ АНТАРЕКС-А .
В свою чергу відповідь, надана митними органами Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії не містить підтвердження порушення ТОВ АНТАРЕКС-А та ОСОБА_1 митних правил.
Відповідно до ст.ст. 49, 58 МК України митною вартістю товарів, що переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за товари, якщо вони продаються на експорт в Україну.
З матеріалів справи вбачається, що 27 вересня 2016 року між ТОВ АНТАРЕКС-А , директором якого є ОСОБА_1 , та компанією BRADFORD TECHNOLOGIES LLP укладено контракт № 1, за умовами якого ТОВ АНТАРЕКС-А придбаває у компанії BRADFORD TECHNOLOGIES LLP партії товару, визначеного в інвойсах та на умовах, вказаних у відповідних інвойсах.
Згідно п. 4.3 Контракту постачальником товару може виступати третя особа.
10 липня 2017 року керівником ТОВ АНТАРЕКС-А ОСОБА_1 заявлені до митного контролю та оформлення шляхом електронного декларування у ВМО м/п Спеціалізований (м. Київ, бульвар Гавела Вацлава, 8а) за митною декларацією типу 1М/40/ДЕ № 100210/2017/800528 товари сервісні комплекти втулок до стабілізаторів поперечної стійкості, болти ступиці, шпильки ступиці, гайки, електричні лебідки та їх частини, передні та задні бампери, гальмівні диски, гальмівні колодки, розширювачі колісних ступиць, система зчеплення загальною вагою брутто 4 336,67 кг, вартістю 15 811,58 доларів США згідно з вищезазначеним рахунком-фактурою (інвойсом).
Відповідно до відомостей поданих до митного контролю та оформлення товаросупровідних документів, поставка вищевказаних товарів здійснювалась з території Королівства Нідерланди від компанії AB СОМ SERVICES B.V. (Нідерланди) на виконання умов зовнішньоекономічного договору (контракту) № 1 від 27.09.2016, укладеного між компанією BRADFORD TECHNOLOGIES ELP (Сполучене Королівство Великобританії та Північної Ірландії) та TOB АНТАРЕКС- А .
Надані митними органами документи та відповіді, отримані від митної адміністрації Королівства Нідерланди, не містять будь-яких доказів порушення керівником ТОВ АНТАРЕКС-А ОСОБА_1 митних правил шляхом надання до митного органу документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.
Згідно з ч. 7 ст. 257 МК України перелік відомостей, що підлягають внесенню до митних декларацій, обмежується лише тими, відомостями, які є необхідними для цілей справляння митних платежів, формування митної статистики, а також для забезпечення додержання вимог цього Кодексу та інших законодавчих актів.
Вказані вимоги закону при митному оформленні товару керівником ТОВ АНТАРЕКС-А ОСОБА_1 . виконані, оскільки в митній декларації зазначено достатньо відомостей, за допомогою яких можна ідентифікувати товар та визначити його вартість.
Наведене вище свідчить про відсутність підстав вважати, що документи, надані до митного органу при митному оформлені зазначеного товару, містять неправдиві відомості, а також наявності в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення.
Крім того, постановою суду від 26 квітня 2019 року адміністративний матеріал було повернуто до Київської міської митниці ДФС для проведення додаткової перевірки.
З досліджених матеріалів вбачається, що постанова суду не виконана, надані до матеріалу про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 копії документів, всупереч ч. 1 ст. 492 МК України, викладені іноземною мовою та не містять перекладу державною мовою.
Вказані обставини мають суттєве значення, їх встановлення є необхідним для прийняття правильного рішення в справі, встановлення яких належить виключно до компетенції органів, наділених повноваженнями проводити всі передбачені законом дії для встановлення обставин правопорушення.
В той же час, вони не були належним чином досліджені та оформлені органом доходів і зборів під час додаткової перевірки.
Відповідно до ст. 8 Конституції України в Україні визнається і діє принцип верховенства права.
Згідно зі ст. 62 Конституції України всі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.
Згідно з частиною першою статті 495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Виходячи з викладеного, відсутності достатніх доказів, які б беззаперечно вказували на те, що дії ОСОБА_1 спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю та подання ним органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, та наявність таких відомостей взагалі, всі сумніви щодо доведеності його вини трактуються на користь останнього.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
Враховуючи викладене вище, провадження в справі підлягає закриттю.
Керуючись ст. ст. 1,8, 245, 247, 251-252, 265, 280 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст. ст. 3, 458, 465, 467, 483, 487-488, 491,495, 522,527 Митного кодексу України, суд
п о с т а н о в и в:
Провадження в справі відносно громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 - керівника ТОВ АНТАРЕКС-А (ЄДРПОУ 38150715, Україна, 01103, м. Київ, вул. Кіквідзе, буд. 26, кв. (офіс) 64), зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП) НОМЕР_1 закрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення.
Постанова може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або органом доходів і зборів, який здійснював провадження у цій справі до Київського апеляційного суду через Солом`янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.
Суддя Л.А. Шереметьєва
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 21.06.2019 |
Оприлюднено | 03.07.2019 |
Номер документу | 82767552 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Солом'янський районний суд міста Києва
Шереметьєва Л. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні