Рішення
від 03.07.2019 по справі 140/1446/19
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 липня 2019 року ЛуцькСправа № 140/1446/19

Волинський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Смокович В.І., розглянувши за правилами спрощеного провадження у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Нова оселя-НВ" до Головного управління ДФС у Волинській області про визнання протиправним і скасування рішення,

ВСТАНОВИВ:

Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Нова оселя-НВ" (далі - ОСББ "Нова оселя-НВ") звернулось із позовом до Головного управління ДФС у Волинській області (далі - ГУ ДФС у Волинській області, контролюючий орган) про визнання протиправним і скасування рішення № 0030675613 від 22 березня 2019 року про застосування штрафних санкцій за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" у сумі 170 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскарженим рішенням ОСББ "Нова оселя-НВ" безпідставно притягнуто до відповідальності за порушення порядку подачі звітності щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за липень 2018 року. Позивач зазначає, що таку звітність він подав відповідно до вимог Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - Закон) і Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 14 квітня 2015 року № 435 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 15 травня 2018 року № 511, далі - Порядок № 511) - за основним місцем взяття на облік як платника єдиного внеску в органах доходів і зборів, на паперових носіях протягом 20-ти календарних днів, що настають за останнім днем звітного періоду. Керуючись наведеним, позивач уважає висновок контролюючого органу про порушення суб`єктом господарювання пункту 4 частини другої статті 6 Закону безпідставним, у зв`язку із чим просить скасувати рішення № 0030675613 від 22 березня 2019 року про застосування штрафних санкцій за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" у сумі 170 грн.

У відзиві на позов від 06 червня 2019 року відповідач його вимог не визнав (арк. спр. 24-25). Зазначив, що наказом Міністерства фінансів України № 557 від 06 червня 2017 року затверджено Порядок обміну електронними документами з контролюючими органами, яким установлено, що електронний документообіг здійснюється на підставі договору про визнання електронних документів. Такий договір укладається шляхом приєднання платника податків до нього. Для приєднання до договору платник податків заповнює та надсилає до територіального органу ДФС за місцем реєстрації в електронному вигляді відповідну заяву.

За результатами камеральної перевірки контролюючий орган установив, що позивач жодного звіту в електронній формі не подавав, що свідчить про порушення останнім пункту 4 частини другої статті 6 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування", за що передбачена відповідальність у формі штрафної санкції у розмірі 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне порушення.

У відповіді на відзив від 14 червня 2019 року (арк. спр. 27-28) позивач вказав, що чинним законодавством не визначено його обов`язку подавати звіти щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування виключно в електронній формі. Такий звіт ОСББ "Нова оселя-НВ" подало із дотриманням порядку № 511 і Закону у паперовій формі.

Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 07 травня 2019 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі. Розгляд справи постановлено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи за наявними матеріалами (арк. спр. 1).

Суд, перевіривши доводи позивача та відповідача у заявах по суті справи, дослідивши письмові докази на предмет належності, допустимості, достовірності кожного доказу окремо, а також достатності і взаємозв`язку доказів у їхній сукупності, встановив такі обставини.

ГУ ДФС у Волинській області проведено перевірку ОСББ "Нова оселя-НВ" з питання несвоєчасного подання податкової звітності, а саме звіту "Про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" (форма № Д4 (місячна)) до фіскальних органів за липень 2018 року.

За результатами камеральної перевірки складено акт від 22 березня 2019 року, на підставі якого прийнято рішення № 0030675613 від 22 березня 2019 року про застосування штрафних санкцій за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" у сумі 170 грн (арк. спр. 6). Так, перевіркою установлено порушення позивачем пункту 4 частини другої статті 6 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування", а саме: не подано до податкового органу Звіт "Про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" за липень 2018 року.

Рішення № 0030675613 про застосування штрафних санкцій від 22 березня 2019 року позивач отримав 28 березня 2019 року та 02 квітня 2019 року оскаржив його в адміністративному порядку. Рішенням ГУ ДФС у Волинській області від 12 квітня 2019 року за результатом розгляду скарги (яке позивач отримав 19 квітня 2019 року) останню залишено без розгляду у зв`язку із пропуском десятиденного строку такого оскарження (арк. спр. 11-12, 13).

Непогоджуючись із рішенням № 0030675613 від 22 березня 2019 року, позивач 26 квітня 2019 року звернувся із даним позовом до суду (арк. спр. 19).

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд керується таким.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядку їх адміністрування, платників податків та зборів, їх прав та обов`язків, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України).

Відповідно до підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 ПК України, платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

При цьому, суд зазначає, що процедура подання податкової звітності до контролюючого органу у даному випадку регулюється ПК України, Законом України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування , Порядком формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 14 квітня 2015 року № 435 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 15 травня 2018 року № 511).

Відповідно до пунктів 1, 4 частини другої статті 6 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" платник єдиного внеску зобов`язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок; подавати звітність та сплачувати до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування. У разі надсилання звітності поштою вона вважається поданою в день отримання відділенням поштового зв`язку від платника єдиного внеску поштового відправлення із звітністю.

Абзацом п`ятим частини восьмої статті 9 цього ж Закону визначено, що періодом, за який платники єдиного внеску подають звітність до органу доходів і зборів (звітним періодом), є календарний місяць, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, для яких звітним періодом є календарний рік.

Як визначено пунктом 49.3 статті 49 ПК України Податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, в один із таких способів: а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою; б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення; в) засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги".

Процедуру, форму, строки подання звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - Звіт) до Державної фіскальної служби України, яка є центральним органом виконавчої влади, який реалізує, зокрема, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування законодавства з питань сплати єдиного внеску, її територіальних органів визначає Порядок № 511.

Пунктом 1 Розділу ІІ Порядку № 511 визначено, що звіт до органів доходів і зборів подається страхувальником або відповідальною особою страхувальника за основним місцем взяття на облік як платника єдиного внеску в органах доходів і зборів в один із таких способів: засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації ЕЦП відповідальних осіб у порядку, визначеному законодавством; на паперових носіях, завірений підписом керівника страхувальника та скріплений печаткою (за наявності), разом з електронною формою на електронних носіях інформації; на паперових носіях, якщо у страхувальника кількість застрахованих осіб не перевищує п`яти; надсилання поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення за умови, що у страхувальника кількість застрахованих осіб не перевищує п`яти.

Відповідно до пункту 1 Розділу ІІІ Порядку № 511 страхувальники, крім зазначених у пунктах 5, 6 цього розділу, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з ФО - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань), у частині подання Звіту за таких осіб зобов`язані формувати та подавати до органів доходів і зборів Звіт протягом 20 календарних днів, що настають за останнім днем звітного періоду. Звітним періодом є календарний місяць.

Відповідно до пункту 7 частини одинадцятої статті 25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування , орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску такі штрафні санкції за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої цим Законом, органом доходів і зборів здійснюється накладення штрафу в розмірі 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання, несвоєчасне подання або подання не за встановленою формою.

Отже, із наведених вище норм випливає, що Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів подається платником податків за основним обліком особисто, поштовим зв`язком або у електронній формі до 20-го числа наступного за звітним місяця. Відповідальність настає за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої Законом.

Як установлено судом, ОСББ "Нова оселя-НВ" 22 грудня 2016 року зареєстроване як суб`єкт господарювання; місцезнаходження юридичної особи: Волинська область, місто Нововолинськ, вулиця Грушевського, 2; керівник - Скриннік В.Р.; із 22 грудня 2016 року перебуває на податковому обліку у Володимир-Волинській ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області (Нововолинське відділення). Вказані обставини підтверджуються копією виписки із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (арк. спр. 15).

Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів за липень 2018 року особисто керівник підприємства Скриннік В.Р. подала на паперових носіях 08 серпня 2018 року у Володимир-Волинську ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області (Нововолинське відділення). Вказаний звіт податковим органом було прийнято, про що свідчить штемпель на першій сторінці документа (арк. спр. 7-8).

Із вказаного звіту убачається, що кількість застрахованих осіб ОСББ - 1 (пункт 15 ст. 2 Звіту).

Таким чином, позивач скористався свої правом подачі Звіту до контролюючого органу за основним місцем податкового обліку на паперових носіях. Тобто, обраний ОСББ спосіб подачі звіту відповідає вимогам Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування", Порядку № 511, зокрема дотримано і вимоги щодо форми Звіту (на паперових носіях), оскільки в ОСББ "Нова оселя-НВ", як у страхувальника, кількість застрахованих осіб не перевищує п`яти (становить одну особу).

Водночас, суд критично оцінює посилання представника відповідача, як на підставу порушення позивачем пункту 4 частини другої статті 6 Закону України Про збір та облік на загальнообов`язкове державне соціальне страхування , на Порядок обміну електронними документами з контролюючими органами, затверджений наказом Міністерства фінансів України № 557 від 06 червня 2017 року, оскільки вказаний Порядок застосовується у випадку обрання платником податків способу подачі до контролюючого органу звітності - засобами електронного зв`язку в електронній формі.

У даному випадку, платник податків обрав спосіб подачі податкової звітності - на паперових носіях, що узгоджується із вимогами ПК України, Закону України "Про збір та облік на загальнообов`язкове державне соціальне страхування", Порядку № 511.

Таким чином, факт неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" ОСББ "Нова оселя-НВ" доказами, які містяться у справі не підтверджено, що виключає склад правопорушення, визначений пунктом 4 частини другої статті 6 Закону № 2464, зокрема його об`єктивної сторони у формі суспільно небезпечного протиправного діяння позивача. А тому, вказані обставини виключають відповідальність платника податків, визначену пунктом 7 частини одинадцятої статті 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування".

Згідно із частиною першою статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Відповідно до частини першої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову (частини друга статті 77 КАС України).

Відповідачем у справі не доведено наявності в діях (бездіяльності) платника податків ознак правопорушення, що свідчить про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог та визнання протиправним і скасування рішення № 0030675613 від 22 березня 2019 року про застосування штрафних санкцій за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" у сумі 170 грн.

Отже, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог.

Згідно із частиною першою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, на користь ОСББ "Нова оселя-НВ" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Волинській області необхідно стягнути судовий збір у сумі 1 921 грн, який сплачений відповідно до квитанції № 13 від 25 квітня 2019 року (арк. спр. 2).

Керуючись статтями 139, 243, 245, 246, 255, 263, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування , Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 14 квітня 2015 року № 435 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 15 травня 2018 року № 511), суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Нова оселя-НВ" (45400, Волинська область, місто Нововолинськ, вулиця. М. Грушевського, 2, ідентифікаційний код юридичної особи 41044270) до Головного управління ДФС у Волинській області (43010, Волинська область, місто Луцьк, Київський майдан, 4, ідентифікаційний код юридичної особи 39400859) про визнання протиправним і скасування рішення задовольнити.

Визнати протиправним і скасувати рішення Головного управління ДФС у Волинській області № 0030675613 від 22 березня 2019 року про застосування штрафних санкцій за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" у сумі 170 грн (сто сімдесят грн).

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Волинській області на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Нова оселя-НВ" судовий збір у сумі 1 921 грн (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна грн).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 295 КАС України. У разі подання апеляційної скарги рішення якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.

Суддя В.І. Смокович

Повне судове рішення складене 03 липня 2019 року.

Дата ухвалення рішення03.07.2019
Оприлюднено04.07.2019
Номер документу82787541
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним і скасування рішення

Судовий реєстр по справі —140/1446/19

Рішення від 03.07.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Смокович Віра Іванівна

Ухвала від 07.05.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Смокович Віра Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні