Ухвала
від 02.07.2019 по справі 280/3126/19
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ПРО ВІДМОВУ У ВІДКРИТТІ ПРОВАДЖЕННЯ В АДМІНІСТРАТИВНІЙ СПРАВІ

02 липня 2019 рокуСправа № 280/3126/19 м. Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суду у складі головуючого судді Калашник Ю.В., розглянувши матеріали адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю Агрікомаш (71112, Запорізька область, м.Бердянськ, вул. Правди, 80а, офіс 404, код ЄДРПОУ 40494421)

до Приватного виконавця виконавчого округу міста Києва Артемчука Тараса Володимировича (07074, м.Київ, вул. Вишгородська, 12, офіс 307 Б)

третя особа: Фермерське господарство Західагротранс (60014, Чернівецька область, Хотинський район, с.Клішківці, вул. Головна, 109, код ЄДРПОУ 36619546)

про визнання протиправними та скасування постанов, зобов`язання повернути кошти,

ВСТАНОВИВ:

01 липня 2019 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Агрікомаш (позивач) до Приватного виконавця виконавчого округу міста Києва Артемчука Тараса Володимировача (відповідач), третя особа Фермерське господарство Західагротранс , у якому позивач просить:

визнати протиправними та скасувати постанови відповідача від 04.06.2019 ВП №59264479 про відкриття виконавчого провадження, про арешт коштів боржника, про стягнення з боржника основної винагороди;

зобов`язати відповідача повернути кошти, стягнуті з розрахункового рахунку позивача, який відкритий в ПАТ Альфа-Банк на підставі платіжної вимоги-доручення від 04.06.2019 №59264479.

Розглянувши матеріали адміністративного позову суд зазначає наступне.

За приписами п. 4 ч. 1 ст. 171 КАС України, суддя після одержання позовної заяви з`ясовує чи належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності.

Відповідно до статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 4 листопада 1950 року кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом.

У рішенні Європейського суду з прав людини від 20 липня 2006 року у справі Сокуренко і Стригун проти України (заяви № 29458/04 та № 29465/04) зазначено, що відповідно до прецедентної практики цього Суду термін судом, встановленим законом у статті 6 Конвенції спрямований на гарантування того, що судова гілка влади у демократичному суспільстві не залежить від органів виконавчої влади, але керується законом, що приймається парламентом [див. рішення у справі Занд проти Австрії (Zand v. Austria), заява № 7360/76]. У країнах з кодифікованим правом організація судової системи також не може бути віддана на розсуд судових органів, хоча це не означає, що суди не мають певної свободи для тлумачення відповідного національного законодавства. Фраза встановленого законом поширюється не лише на правову основу самого існування суду , але й на дотримання таким судом певних норм, які регулюють його діяльність. У своїх оцінках цей Суд дійшов висновку, що не може вважатися судом, встановленим законом , національний суд, що не мав юрисдикції судити деяких заявників, керуючись практикою, яка не мала регулювання законом.

Отже, поняття суд, встановлений законом зводиться не лише до правової основи самого існування суду, але й дотримання таким судом певних норм, які регулюють його діяльність, тобто охоплює всю організаційну структуру судів, включно з питаннями, що належать до юрисдикції певних категорій судів.

Відповідно до ч.1 ст.2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до ч. 1 ст.3 КАС України, адміністративна справа - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому: хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов`язує надавати такі послуги виключно суб`єкта владних повноважень, і спір виник у зв`язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або хоча б одна сторона є суб`єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв`язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб`єкта владних повноважень або іншої особи;

Відповідно до ч.1 ст. 19 КАС України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема: спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Суд зауважує, що особливості провадження у справах з приводу рішень, дій або бездіяльності органу державної виконавчої служби, приватного виконавця встановлені ст.287 КАС України.

Відповідно до ч.1 ст.287 КАС України, учасники виконавчого провадження (крім державного виконавця, приватного виконавця) та особи, які залучаються до проведення виконавчих дій, мають право звернутися до адміністративного суду із позовною заявою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця порушено їхні права, свободи чи інтереси, а також якщо законом не встановлено інший порядок судового оскарження рішень, дій чи бездіяльності таких осіб.

Тобто, якщо законом встановлено інший порядок судового оскарження рішень, дій чи бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби, то юрисдикція адміністративних судів на розгляд спорів зазначеної категорії не поширюється.

Як вбачається з матеріалів поданої заяви, позивач звернувся до суду із позовом, у якому просить скасувати постанови відповідача від 04.06.2019 ВП №59264479 про відкриття виконавчого провадження, про арешт коштів боржника, про стягнення з боржника основної винагороди.

Зі змісту вказаних вище постанов судом встановлено, на примусовому виконанні відповідача перебуває наказ Господарського суду Запорізької області від 13.05.2019 №908/2069/18.

Тобто, позивач оскаржує постанови відповідача у виконавчому провадженні, відкритому на підставі наказу Господарського суду Запорізької області від 13.05.2019 №908/2069/18.

Відповідно до ст. 339 Господарського процесуального кодексу України, сторони виконавчого провадження мають право звернутися до суду із скаргою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця під час виконання судового рішення, ухваленого відповідно до цього Кодексу, порушено їхні права.

Частиною 1 ст. 340 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що скарга подається до суду, який розглянув справу як суд першої інстанції.

Згідно з ч.1 та ч.2 ст.74 Закону України Про виконавче провадження рішення, дії чи бездіяльність виконавця та посадових осіб органів державної виконавчої служби щодо виконання судового рішення можуть бути оскаржені сторонами, іншими учасниками та особами до суду, який видав виконавчий документ, у порядку, передбаченому законом.

За таких обставин суд вважає, що цей спір відповідно до положень зазначених вище норм ГПК та Закону України Про виконавче провадження не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства, оскільки він підлягає розгляду в порядку господарського судочинства судом, який розглянув справу як суд першої інстанції та видав виконавчий документ.

Відповідно до п.1.ч.1 ст. 170 КАС України, суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо позов не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

Вирішення даного спору належить до юрисдикції Господарського суду Запорізької області.

За приписами пункту 3 частини першої статті 7 Закону України Про судовий збір від 08.07.2011 № 3674-VI, сплачена сума судового збору повертається за ухвалою суду в разі відмови у відкритті провадження у справі в суді першої інстанції, апеляційного та касаційного провадження у справі.

Частиною другою статті 7 вищезазначеного Закону встановлено, що у випадках, установлених пунктом 1 частини першої цієї статті, судовий збір повертається в розмірі переплаченої суми; в інших випадках, установлених частиною першою цієї статті, - повністю.

До позовної заяви позивачем додано платіжне доручення від 26.06.2019 № 770, згідно із яким позивачем був сплачений судовий збір у сумі 1921,00 грн.

На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що сплачена сума судового збору підлягає поверненню позивачу з Державного бюджету України.

Враховуючи вищевикладене та керуючись ст.ст. 170,243,248, 287 КАС України, суд,

УХВАЛИВ:

Відмовити у відкритті провадження у справі № 280/3126/19 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Агрікомаш (71112, Запорізька область, м.Бердянськ, вул. Правди, 80а, офіс 404, код ЄДРПОУ 40494421) до Приватного виконавця виконавчого округу міста Києва Артемчука Тараса Володимировича (07074, м.Київ, вул. Вишгородська, 12, офіс 307 Б), третя особа: Фермерське господарство Західагротранс (60014, Чернівецька область, Хотинський район, с.Клішківці, вул. Головна, 109, код ЄДРПОУ 36619546) про визнання протиправними та скасування постанов, зобов`язання повернути кошти.

Повернути Товариству з обмеженою відповідальністю Агрікомаш (71112, Запорізька область, м.Бердянськ, вул. Правди, 80а, офіс 404, код ЄДРПОУ 40494421) з Державного бюджету України судовий збір у сумі 1921,00 грн. (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна гривня).

Копію даної ухвали надіслати Товариству з обмеженою відповідальністю Агрікомаш .

Роз`яснити позивачеві повторне звернення тієї самої особи до адміністративного суду з адміністративним позовом з тих самих предмета і підстав та до того самого відповідача, як той, щодо якого постановлено ухвалу про відмову у відкритті провадження, не допускається.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або справа розглянута в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Відповідно до п.п. 15.5 п. 15 ч. 1 Перехідних положень КАС України ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя Ю.В.Калашник

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.07.2019
Оприлюднено04.07.2019
Номер документу82788532
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/3126/19

Ухвала від 02.07.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Калашник Юлія Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні