Рішення
від 20.06.2019 по справі 1340/5150/18
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №1340/5150/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 червня 2019 року зал судових засідань № 11

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Гулика А.Г.,

за участю:

секретаря судового засідання Тронки О.В.,

позивача ОСОБА_1 ,

представника позивача Бабій І.М.,

представника третьої особи Качараби П.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Львові в порядку загального позовного провадження справу за позовом ОСОБА_1 до Львівської міської ради, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача управління "Секретаріат ради" Львівської міської ради, Львівського міського голови Садового Андрія Івановича про визнання протиправним та скасування розпорядження, -

в с т а н о в и в:

01.11.2018 до суду надійшов позов ОСОБА_1 (далі - позивач, ОСОБА_1 ) до Львівської міської ради, в якому позивач просить суд визнати протиправним та скасувати розпорядження Львівського міського голови Садового А.І. від 01.10.2018 №655-к "Про накладення дисциплінарного стягнення (оголошення догани) ОСОБА_1".

Ухвалою від 06.11.2018 суддя прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження у справі.

Ухвалою від 26.11.2018 суд залучив третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача управління "Секретаріат ради" Львівської міської ради.

Ухвалою від 23.01.2019 суд залучив третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача Львівського міського голову Садового А.І.

Ухвалою від 04.02.2019 суд закрив підготовче провадження у справі та призначив справу до судового розгляду по суті.

Ухвалою від 06.03.2019 суд витребував докази.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідно до розпорядження Львівського міського голови Садового А.І. від 02.10.2018 № 655-к Про накладення дисциплінарного стягнення (оголошення догани) ОСОБА_1 підставою для його винесення стала службова записка начальника управління Секретаріат ради Львівської міської ради ОСОБА_7 від 03.09.2018 № 4-001-817, з резолюцією міського голови, пояснення ОСОБА_1 В службовій записці зазначено, що завідувачем сектором бухгалтерського обліку ради управління Секретаріат ради Львівської міської ради ОСОБА_1 не здійснено заходів щодо оприлюднення обсягів бюджетних призначень, обсягів проведення видатків загального та спеціального фондів, інформація про які міститься у формах бюджетної звітності за II-ий квартал 2018 року. Крім того, не оприлюднено інформацію про кількість службових відряджень, загальну суму витрат на службові відрядження за відповідний звітний період. Також зазначено, що оприлюднена інформація щодо укладених договорів та вартості оплачених послуг оприлюднена не у повному обсязі та з помилками. Однак, вважає, що відсутні всі підстави для оголошення позивачу дисциплінарного стягнення у вигляді догани, адже підстави для її винесення є безпідставними, оскільки належним та в повному обсязі виконувала, покладені на неї обов`язки.

Відповідач подав до суду відзив на позовну заяву, в якому просив суд відмовити в задоволенні позову. Відзив обґрунтований тим, що вказане розпорядження прийняте у відповідності до вимог чинного законодавства. Підставою прийняття слугувала службова записка начальника управління Секретаріат ради Львівської міської ради ОСОБА_7 від 03.09.2018 № 4-0001-817. Із змісту службової записки від 03.09.2018 № 4-0001-817 вбачається, що ОСОБА_1 , всупереч своїх посадових обов`язків завідувача сектору бухгалтерського обліку ради управління Секретаріат ради Львівської міської ради не вжила належних заходів щодо оприлюднення використання бюджетних коштів розпорядниками-бюджетних коштів на Єдиному веб-порталі використання публічних коштів. Окрім того, значна частина оприлюдненої інформації була неповною або з помилками.

Представник третьої особи управління "Секретаріат ради" Львівської міської ради подав до суду пояснення у яких зазначає, що останнім строком для оприлюднення інформації за II-ий квартал 2018 року було 05.08.2018. Начальник управління Секретаріат ради 06.08.2018 надав доручення заступнику начальника управління Секретаріат ради №4-0001-746 здійснити аналіз повноти та достовірності оприлюднених сектором бухгалтерського обліку ради управління Секретаріат ради Львівської міської ради даних бюджетної звітності, договорів, актів виконаних робіт та накладних за І-ше півріччя 2018 року.

На виконання вказаного доручення заступником начальника управління Секретаріат ради Львівської міської ради І. Дятловою складено службову записку, якою встановлено, що всупереч п. 1 ст. 3 Закону України Про відкритість використання публічних коштів сектором бухгалтерського обліку ради управління Секретаріат ради Львівської міської ради не оприлюднено обсяги бюджетних призначень (асигнувань), обсяги проведених видатків загального та спеціального фондів, інформація про які міститься у формах бюджетної звітності за II квартал 2018 року.

З таких підстав, третя особа вважає, що ОСОБА_1 проявила службову недбалість, яка, у свою чергу, може привести до негативних наслідків для управління як фінансових, так і репутаційних. Вказане питання відноситься до компетенції сектору, а ОСОБА_1 , у свою чергу, повинна забезпечити виконання такого завдання. Крім того, саме сектор бухгалтерського обліку ради управління Секретаріат ради Львівської міської ради зберігає вказану інформацію. Начальник управління Секретаріат ради Львівської міської ради не має спеціальної освіти, його завдання організувати раціональний розподіл обов`язків для ефективного здійснення завдань, які покладаються на управління і саме для цього у штаті управління є відповідний сектор, який забезпечує фінансово-господарську діяльність.

Враховуючи попередні недоліки у роботі завідувача сектору, є всі підстави вважати, що неоприлюднення та публікування недостовірних відомостей має умисний характер. ОСОБА_1 за час проходження служби в управлінні Секретаріат ради Львівської міської ради зарекомендувала себе як працівник, який часто допускає недопрацювання.

Позивач подала до суду додаткові пояснення, у яких зазначає, що спірне розпорядження винесене 01.10.2018, разом з тим, службова записка ОСОБА_2 скерована начальнику управління Львівської міської ради ОСОБА_7 06.08.2018, а відтак спірне розпорядження винесене поза межами строків встановленого законом,.

Крім того, вважає що відповідач не дотримався процедури притягнення позивача до дисциплінарної відповідальності при винесенні догани. Відповідний акт за результатами службового розслідування, на підставі якого приймається відповідне рішення, в спірному випадку розпорядження про застосування дисциплінарного стягнення, відповідач не складав. Зазначає, що дисциплінарна комісія з розгляду дисциплінарних справ під час проведення службового розслідування формує дисциплінарну справу для збору інформації про обставини, які стали підставою для порушення дисциплінарного провадження, для визначення дисциплінарною комісією ступеня вини, характеру і тяжкості дисциплінарного проступку. Закон визначає чітку послідовність дій дисциплінарної комісії, зокрема, в частині формування дисциплінарної справи, її розгляду і підготовки подальшого подання суб`єктові призначення.

Позивач та її представник в судовому засіданні позовні вимоги підтримала. Просила суд позов задовольнити повністю.

Представник відповідача в судове засідання не прибув, подав клопотання про розгляд справи без участі представника Львівської міської ради.

Представник третьої особи управління "Секретаріат ради" Львівської міської ради в судовому засіданні проти позову заперечив. Просив суд в задоволенні позову відмовити повністю.

Представник третьої особи Львівського міського голови Садового А.І. у судове засідання не прибув, подав клопотання про розгляд справи без його участі.

Заслухавши пояснення позивача та її представника, представника третьої особи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позов необхідно задовольнити повністю, виходячи з наступного.

ОСОБА_1 з 25.05.2007 проходить державну службу в органах місцевого самоврядування, а саме у Львівській міській раді. В 2009 році призначена на посаду головного бухгалтера апарату Секретаря ради Львівської міської ради, з якої 01.02.2017 переведена на посаду завідувача сектора бухгалтерського обліку ради управління "Секретаріат ради" Львівської міської ради.

Розпорядженням Львівського міського голови Садового А. І . від 01.10.2018 № 655-к "Про накладення дисциплінарного стягнення (оголошення догани) ОСОБА_1" позивачу оголошена догана.

Підставою для винесення розпорядження стала службова записка начальника управління "Секретаріат ради" Львівської міської ради ОСОБА_7 від 03.09.2018 №4-001-817, в якій вказано, що значна частина інформації на момент здійснення аналізу була неповною або з помилками, а частина інформації, що не була оприлюднена у 35- денний термін за звітним кварталом, внесена тільки після скерування доручення позивачу щодо надання пояснень.

До вказаної записки додано копію доручення начальника управління Секретаріат ради від 06.08.2018 №4-0001-746; копію службової записки заступника начальника управління Секретаріат ради від 07.08.2018 №4-0001-748; копія пояснень завідувача сектору бухгалтерського обліку ради ОСОБА_1 від 08.08.2018.

Не погоджуючись з вказаним розпорядженням, позивач звернулася до суду з відповідним позовом.

При вирішенні спору суд виходив з такого.

Згідно з ч. 3 ст. 140 Конституції України місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.

Загальні засади діяльності посадових осіб місцевого самоврядування, їх правовий статус, порядок та правові гарантії перебування на службі в органах місцевого самоврядування, визначаються Законом України "Про службу в органах місцевого самоврядування".

Відповідно до ст. 7 Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" правовий статус посадових осіб місцевого самоврядування визначається Конституцією України, законами України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про статус депутатів місцевих рад", "Про вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів", вказаним та іншими законами України.

На посадових осіб місцевого самоврядування поширюється дія законодавства України про працю з урахуванням особливостей, передбачених вказаним Законом.

Згідно з ст. 139 Кодексу законів про працю України (далі - КЗпП України) працівники зобов`язані працювати чесно і сумлінно, своєчасно і точно виконувати розпорядження власника або уповноваженого ним органу, додержувати трудової і технологічної дисципліни, вимог нормативних актів про охорону праці, дбайливо ставитися до майна власника, з яким укладено трудовий договір.

Відповідно до ст. 142 КЗпП України трудовий розпорядок на підприємствах, в установах, організаціях визначається правилами внутрішнього трудового розпорядку, які затверджуються трудовими колективами за поданням власника або уповноваженого ним органу і виборного органу первинної профспілкової організації (профспілкового представника) на основі типових правил.

За порушення трудової дисципліни до працівника може бути застосовано тільки один з таких заходів стягнення: 1) догана; 2) звільнення. Законодавством, статутами і положеннями про дисципліну можуть бути передбачені для окремих категорій працівників й інші дисциплінарні стягнення (стаття 147 КЗпП України).

Статтею 148 КЗпП України встановлено, що дисциплінарне стягнення застосовується власником або уповноваженим ним органом безпосередньо за виявленням проступку, але не пізніше одного місяця з дня його виявлення, не рахуючи часу звільнення працівника від роботи у зв`язку з тимчасовою непрацездатністю або перебування його у відпустці.

Згідно з статтею 149 вказаного Кодексу до застосування дисциплінарного стягнення власник або уповноважений ним орган повинен зажадати від порушника трудової дисципліни письмові пояснення.

За кожне порушення трудової дисципліни може бути застосовано лише одне дисциплінарне стягнення.

При обранні виду стягнення власник або уповноважений ним орган повинен враховувати ступінь тяжкості вчиненого проступку і заподіяну ним шкоду, обставини, за яких вчинено проступок, і попередню роботу працівника.

Стягнення оголошується в наказі (розпорядженні) і повідомляється працівникові під розписку.

Суд вирішуючи питання про наявність підстав для притягнення позивача до дисциплінарної відповідальності встановив наступне.

Відповідно до п. 4.4.1 Положення про сектор бухгалтерського обліку ради управління Секретаріат ради Львівської міської ради, затвердженого наказом начальника управління №06 від 02.02. 2017 передбачено, що завідувач сектору організовує роботу з ведення бухгалтерського обліку та забезпечує виконання завдань, покладених на сектор.

У відповідності до п. 2.1.3 вказаного Положення основними завданнями сектору є забезпечення дотримання бюджетного законодавства при взятті бюджетних зобов`язань, своєчасного подання на реєстрацію таких зобов`язань, здійснення платежів відповідно до взятих бюджетних зобов`язань, достовірного та у повному обсязі відображення операцій у бухгалтерському обліку та звітності.

Згідно з ст. 2 Закону України Про відкритість використання публічних коштів інформація, що оприлюднюється згідно з вказаним Законом, готується розпорядниками та одержувачами коштів Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим і місцевих бюджетів, органами Пенсійного фонду, підприємствами, а також фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування та подається ними для оприлюднення на єдиному веб-порталі використання публічних коштів.

Відповідальність за недостовірність і неповноту інформації, оприлюдненої згідно з вказаним Законом, несуть керівники розпорядників та одержувачів коштів державного і місцевих бюджетів, підприємств, органів Пенсійного фонду, а також фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Таким чином, з метою дотримання законодавства у сфері відкритості публічних коштів, керівником управління визначено відповідальний структурний підрозділ, який готує інформацію для публікації на відповідних порталах.

Обов`язок підготовки таких даних передбачено п. 2.2.10 Положення про сектор бухгалтерського обліку ради, згідно з яким, відповідно до покладених завдань сектор оприлюднює та актуалізовує інформацію пов`язану з роботою сектору, в тому числі інформацію, яка є обов`язковою для оприлюднення відповідно до Закону України Про доступ до публічної інформації , на інформаційному порталі депутатів Львівської міської ради у мережі інтернет https://lvivrada.gov.ua та на порталах відкритих даних, зокрема http://opendata.city-adm.lviv.ua/, http://e-data.gov.ua/.

При цьому, у відповідності до п. 1 ч. 2 ст.3 Закону України Про відкритість використання публічних коштів інформація про використання публічних коштів, що підлягає оприлюдненню, надається за встановленими законодавством України формами та має містити такі відомості:

1) у разі використання коштів Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим та місцевих бюджетів:

розпорядник (одержувач) бюджетних коштів (найменування, ідентифікаційний код юридичної особи, місцезнаходження, прізвище, ім`я та по батькові керівника);

головний розпорядник бюджетних коштів (найменування, місцезнаходження, прізвище, ім`я та по батькові керівника);

обсяги бюджетних призначень та/або бюджетних асигнувань на відповідний бюджетний період - всього та в розрізі бюджетних програм;

обсяги проведених видатків бюджету та наданих кредитів з бюджету за звітний період - всього та в розрізі бюджетних програм (при цьому зазначаються також види та обсяги відповідних надходжень щодо коштів спеціального фонду бюджету);

інформація про укладені за звітний період договори (предмет договору, виконавець (найменування, ідентифікаційний код юридичної особи, місцезнаходження), вартість договору, ціна за одиницю (за наявності), кількість закупленого товару, робіт та/або послуг, проведена процедура закупівлі або обґрунтування її відсутності з посиланням на закон, обсяг платежів за договором у звітному періоді, строк дії договору);

інформація про стан виконання договорів, укладених у попередні звітні періоди, з усіма додатками, які є їх невід`ємною частиною (предмет договору, виконавець (найменування, ідентифікаційний код юридичної особи, місцезнаходження, прізвище, ім`я та по батькові керівника), вартість договору, ціна за одиницю (за наявності), процедура закупівлі або обґрунтування її відсутності з посиланням на закон, обсяг платежів за договором у звітному періоді, наявність або відсутність претензій і штрафних санкцій, що виникли в результаті виконання договору, акти виконання договору (акти наданих послуг, приймання-передачі, виконаних робіт) за наявності);

кількість службових відряджень, у тому числі із зазначенням кількості закордонних відряджень, загальний обсяг витрат на службові відрядження, у тому числі із зазначенням обсягу витрат на закордонні відрядження.

Інформація, зазначена у вказаному пункті, оприлюднюється щоквартально, не пізніш як за 35 днів після закінчення звітного кварталу, та зберігається в режимі вільного доступу протягом трьох років з дня оприлюднення.

В межах спірних відносин останнім строком для оприлюднення інформації за II-ий квартал 2018 року було 05.08.2018.

Відповідач та треті особа вказують на те, що 06.08.2018 начальником управління Секретаріат ради надане доручення заступнику начальника управління Секретаріат ради № 4-0001-746 здійснити аналіз повноти та достовірності оприлюднених сектором бухгалтерського обліку ради управління Секретаріат ради Львівської міської ради даних бюджетної звітності, договорів, актів виконаних робіт та накладних за І-ше півріччя 2018 року.

На виконання зазначеного доручення заступником начальника управління Секретаріат ради Львівської міської ради І. Дятловою складено службову записку від 07.08.2018 №4-0001-748, в якій зазначено, що всупереч п. 1 ст.3 Закону України Про відкритість використання публічних коштів сектором бухгалтерського обліку ради управління Секретаріат ради Львівської міської ради не оприлюднено обсяги бюджетних призначень (асигнувань), обсяги проведених видатків загального та спеціального фондів, інформація про які міститься у формах бюджетної звітності за II квартал 2018 року, а саме:

1. Звіт про надходження та використання публічних коштів загального фонду (форма 2м);

2. Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду (форма 4-Зм);

3. Звіт про заборгованість за бюджетними коштами (форма 7м).

Всупереч п. 1 ст. 3 Закону не оприлюднено інформацію про кількість службових відряджень, у тому числі зазначенням кількості закордонних відряджень, а також загальну суму витрат на службові відрядження за відповідний звітний період.

Також зазначено про те, що інформація про укладені договори за звітний період, обсяг платежів за договорами, вартість оплачених та отриманих матеріальних цінностей згідно з накладними, вартість оплачених послуг оприлюднена не у повному обсязі та з помилками, а саме відсутні договори з постачальниками: ПП Час Пік (№Б- 38/2 від 05.06.2018), ФОП ОСОБА_8 (№2103/01 від 21.03.2018), ПрАТ Київстар (№КК/79/2018 від 22.02.2018), ЛОУ АТ Ощадбанк (№1/26/1348415 від 12.02.2018), Укргазбанк (№401/291 від 19.05.2017), ТзОВ Варіанти Львів (№16/2018 від 12.03.2018), ТзОВ Віденська кав`ярня (№1/03.05.2018 від 03.05.2018), ФОП ОСОБА_6 (№2018/4-БР від 02.05.2018). Крім того, відображені договори з помилковою інформацією про суму оплати, а саме: ЛКП МЦІТ (№1176-ТБО від 01.02.2018, №77/312 від 20.02.2018, №П1802 від 01.03.2018, №П1802 від 01.03.2018, №П1801 від 01.03.2018).

Інформацію підготовлено на підставі даних про проведені управлінням платіжні транзакції на Єдиному казначейському рахунку за період з 01.01.2018 по 30.06.2018, які оприлюднені на Єдиному веб-порталі використання публічних коштів.

Після надходження зазначеної службової записки начальником управління надане доручення завідувачу сектору бухгалтерського обліку ради управління Секретаріат ради Львівської міської ради ОСОБА_1 надати письмові пояснення на ім`я Львівського міського голови та начальника управління Секретаріат ради Львівської міської ради щодо фактів виявлених порушень, які перелічені у службовій записці.

У відповідь на доручення позивач повідомила, що дані, які викладено у службовій записці № 4-0001-748 від 07.08.2018 заступника начальника управління Секретаріат ради не правильні, обґрунтовуючи це тим, що суми, зазначені у ній, вказані включно із даними за липень 2018 року, звіти за II-ий квартал 2018 року внесені до порталу, так само як і інформацію про кількість службових відряджень.

Враховуючи пояснення надані позивачем, начальником управління Секретаріат ради Львівської міської ради скеровано службову записку №4-0001-817 від 03.09.2018 на ім`я Львівського міського голови А. Садового з викладенням фактичних обставин та пропозицією, враховуючи неналежне виконання особою посадових функцій та повноважень, застосувати до завідувача сектору бухгалтерського обліку ради управління Секретаріат ради Львівської міської ради ОСОБА_1 дисциплінарне стягнення у вигляді догани.

Позивач в судовому засіданні пояснила, що нею безпосередньо готується відповідна інформація, і лише після скріплення електронним цифровим підписом керівника ОСОБА_7 така може бути оприлюднена на відповідному порталі. Позивач наголосила на тому, що вона своєчасно готувала та передавала всю необхідну інформацію ОСОБА_7 для оприлюднення на Єдиному порталі використання публічних коштів. При цьому, їй невідомо коли саме ОСОБА_7 скріплював електронним цифровим підписом відповідну інформацію та коли така інформація оприлюднена на зазначеному порталі.

Суд з метою перевірки вказаних обставин витребував від державної установи "Відкриті публічні фінанси" інформацію про те: 1) які саме дані внесені, коли внесені, яким користувачем та з якої ІР-адреси до Єдиного порталу використання публічних коштів spending.gov.ua/edata за 2-й квартал 2018 року Управлінням "Секретаріат Ради" Львівської міської ради; 2) коли підписані електронним цифровим підписом зазначені документи начальником управління "Секретаріат ради" Львівської міської ради ОСОБА_7

На виконання ухвали суду надійшла відповідь від державної установи "Відкриті публічні фінанси" від 25.03.2019 №73000-01-09/96, в якій вказано, що не має можливості надати дані про ІР-адреси, з яких були внесені дані на портал, оскільки така інформація не обробляється та не зберігається. До вказаної відповіді долучені додатки, а саме інформація про оприлюднені договори, додаткові угоди та акти звітування за І-ий, ІІ-ий та ІІІ-ій квартали 2018 року.

У вказаних додатках відображено дати внесення документів, дати їх підпису (оприлюднення) та ФІО підписанта, яким є ОСОБА_7 .

За результатом дослідження вказаних доказів, суд дійшов висновку, що вони не свідчать про те, що неоприлюднення відомостей чи порушення строків їх оприлюднення на Єдиному порталі використання публічних коштів відбулось саме з вини позивача.

Відповідач та треті особи, в свою чергу, не подали суду жодних достатніх та належних доказів, які б підтверджували вчинення позивачем порушень, викладених у службовій записці начальника управління Секретаріат ради Львівської міської ради №4-0001-817 від 03.09.2018.

Суд також звертає увагу на те, що пояснення позивача від 08.08.2019, в яких вона зазначала про відсутність будь-яких порушень зі свого боку жодним чином не оцінені та не спростовані відповідачем та третіми особами при вирішенні питання про притягнення до дисциплінарної відповідальності.

У службовій записці начальника управління "Секретаріат ради" Львівської міської ради ОСОБА_7 від 03.09.2018 №4-001-817 без будь-якої конкретизації вказано про неповноту або помилковість оприлюдненої інформації або про несвоєчасне оприлюднення інформації.

Суд не може залишити поза увагою й те, що у службовій записці заступника начальника управління Секретаріат ради Львівської міської ради І. Дятлової від 07.08.2018 №4-0001-748 вказано, що інформацію підготовлено на підставі даних про проведені управлінням платіжні транзакції на Єдиному казначейському рахунку за період з 01.01.2018 по 30.06.2018, які оприлюднені на Єдиному веб-порталі використання публічних коштів.

Разом з тим, відповідно до Результатів оцінки виконання бухгалтером бюджетної установи своїх повноважень за переліком питань для зовнішнього оцінювання від 10.04.2019, складеного Головним управлінням Державної казначейської служби України у Львівській області (лист №09-05/1024 від 12.04.2019), в роботі позивача не виявлено жодних порушень, у зв`язку з чим вона отримала максимальний результат - 100%.

Таким чином, зібрані судом докази свідчать про те, що відповідач при вирішенні питання про притягнення позивача до дисциплінарної відповідальності дійшов необґрунтованих висновків про факт вчинення позивачем порушень та без достатніх для цього правових підстав прийняв оскаржене рішення.

У зв`язку з цим суд не бере до уваги посилання відповідача на тяжкість та характер вчиненого, на його думку правопорушення, характеристики позивача як посадової особи органу місцевого самоврядування.

З врахуванням викладеного, суд дійшов висновку, що розпорядження від 01.10.2018 №655-к Про накладення дисциплінарного стягнення (оголошення догани) ОСОБА_1 є протиправним, а тому підлягає скасуванню.

Щодо доводів позивача про те, що при прийнятті оскарженого розпорядження необхідно застосовувати норми Закону України Про державну службу в частині застосування процедури накладення дисциплінарного стягнення, суд зазначає наступне.

Відповідно до п.6.3 ухвали Львівської міської ради від 04.10.2016 №1029 Про затвердження Положення про управління Секретаріат ради Львівської міської ради та його структури позивач є посадовою особою органу місцевого самоврядування.

Спеціальним законом, який регулює правові, організаційні, матеріальні та соціальні умови реалізації громадянами України права на службу в органах місцевого самоврядування, визначає загальні засади діяльності посадових осіб місцевого самоврядування, їх правовий статус, порядок та правові гарантії перебування на службі в органах місцевого самоврядування є Закон України Про службу в органах місцевого самоврядування від 07.06.2001 № 2493-III.

Відповідно до статті 1 вказаного Закону служба в органах місцевого самоврядування - це професійна, на постійній основі діяльність громадян України, які займають посади в органах місцевого самоврядування, що спрямована на реалізацію територіальною громадою свого права на місцеве самоврядування та окремих повноважень органів виконавчої влади, наданих законом. Згідно з статтею 2 вказаного Закону посадовою особою місцевого самоврядування є особа, яка працює в органах місцевого самоврядування, має відповідні посадові повноваження щодо здійснення організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій і отримує заробітну плату за рахунок місцевого бюджету.

Статтею 7 Закону України Про службу в органах місцевого самоврядування від 07.06.2001 № 2493-III визначено, що на посадових осіб місцевого самоврядування поширюється дія законодавства України про працю з урахуванням особливостей, передбачених вказаних Законом.

Згідно з ч.1 ст. 10 вказаного Закону прийняття на службу в органи місцевого самоврядування здійснюється на посади керівника секретаріату (керуючого справами) районної, обласної ради, керуючого справами виконавчого апарату обласних і районних рад, керівників відділів, управлінь та інших працівників органів місцевого самоврядування шляхом призначення відповідно сільським, селищним, міським головою, головою районної, районної у місті, обласної ради на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України.

Як передбачено в п.2 розділу VII статті 7 Закону України Про службу в органах місцевого самоврядування від 07.06.2001 № 2493-III дія Закону України Про державну службу поширюється на органи і посадових осіб місцевого самоврядування в частині, що не суперечить Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , зазначеному Закону та іншим законам України, що регулюють діяльність місцевого самоврядування.

Разом з тим, пунктом 11 частини третьої статті 3 Закону України Про державну службу від 10.12.2015 №889-VIII визначено, що дія зазначеного Закону не поширюється на депутатів місцевих рад, посадових осіб місцевого самоврядування.

У спірному випадку суд вважає, що за дією нормативно- правового акта в часі пріоритет у правозастосуванні має бути наданий положенням Закону України Про державну службу від 10.12.2015 №889-VIII , як такому, що прийнятий пізніше у часі.

Таким чином, суд дійшов висновку, що сфера дії Закону України Про державну службу від 10.12.2015 №889-VIII не поширюються на посадових осіб органів місцевого самоврядування, до яких відноситься позивач.

З огляду на вказане, суд не бере до уваги посилання позивача про те, що для притягнення її до дисциплінарної відповідальності необхідно було утворити дисциплінарну комісію, провести службове розслідування, скласти акт за результатами службового розслідування, сформувати дисциплінарну справу, подання дисциплінарної комісії і лише після цього можна накладати дисциплінарне стягнення.

Щодо доводів позивача про те, що її притягнуто до відповідальності поза межами строків, суд зазначає наступне.

Відповідно до ст. 148 Кодексу Законів про працю України дисциплінарне стягнення застосовується власником або уповноваженим ним органом безпосередньо за виявленням проступку, але не пізніше одного місяця з дня його виявлення, не рахуючи часу звільнення працівника від роботи у зв`язку з тимчасовою непрацездатністю або перебування його у відпустці.

Суд встановив, що згідно з даними табеля обліку робочого часу за серпень 2018 року позивач з 10.08.2018 по 31.08.2018 перебувала у відпустці, що підтверджується наказом начальника управління № 157-к від 08.08.2018, а з 11.09.2018 по 28.09.2018 перебувала на лікарняному, що підтверджується листком непрацездатності серії АДП № 401737.

Службова записка заступника начальника управління Секретаріат ради Львівської міської ради І. Дятлової №4-0001-748 складена 07.08.2018, а оскаржене розпорядження прийняте 01.10.2018.

Враховуючи те, що до строку застосування дисциплінарного стягнення не застосовується час перебування позивача в стані тимчасової непрацездатності та перебування її у відпустці, суд дійшов висновку, що до позивача застосовано дисциплінарне стягнення в межах строків, встановлених ст. 148 Кодексу Законів про працю України, а тому доводи позивача в цій частині є необґрунтованими та безпідставними.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України та ч.3 ст.2 КАС України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з вимогами ст. 78 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов висновку, що позов необхідно задовольнити повністю.

Відповідно до ст. 139 КАС України з відповідача за рахунок бюджетних асигнувань на користь позивача необхідно стягнути судовий збір в розмірі 750 грн 00 коп., сплаченого відповідно до квитанції №0.0.1176784143.1 від 05.11.2018.

Керуючись ст.ст. 6, 9, 72-73, 242, 244, 245 КАС України, суд, -

в и р і ш и в :

позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати розпорядження Львівського міського голови Садового А.І. від 01.10.2018 № 655-к "Про накладення дисциплінарного стягнення (оголошення догани) ОСОБА_1".

Стягнути з Львівської міської ради код ЄДРПОУ 34857892, місцезнаходження: 79006, м.Львів, пл. Ринок, 1 за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 РНОКПП НОМЕР_2 , місце проживання: АДРЕСА_1 судовий збір в розмірі 750 (сімсот п`ятдесят) грн 00 коп.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення суду.

Повне рішення суду складене та підписане 01.07.2019.

Суддя А.Г. Гулик

Дата ухвалення рішення20.06.2019
Оприлюднено04.07.2019
Номер документу82788926
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування розпорядження

Судовий реєстр по справі —1340/5150/18

Постанова від 16.10.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 25.09.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 19.08.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Рішення від 20.06.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 06.03.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 04.02.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 06.11.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні