Рішення
від 02.07.2019 по справі 855/231/19
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 855/231/19 Суддя-доповідач - Мельничук В.П.

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 липня 2019 року м. Київ

Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:

Головуючого-судді: Мельничука В.П.

суддів: Ісаєнко Ю.А., Лічевецького І.О.,

при секретарі: Сергієнко Т.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративний позов Політичної партії СЛУГА НАРОДУ до Центральної виборчої комісії, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 про визнання протиправними бездіяльності та рішення, скасування рішення в частині та зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И Л А:

Політична партія СЛУГА НАРОДУ звернулась до Шостого апеляційного адміністративного суду з адміністративний позовом до Центральної виборчої комісії, в якому просила:

- визнати протиправною бездіяльність Центральної виборчої комісії щодо незабезпечення внесення змін до постанови Центральної виборчої комісії від 25 червня 2019 року № 1275 про реєстрацію кандидатів у народні депутати України, а саме: в одномандатному виборчому окрузі № 114 ОСОБА_1; в одномандатному виборчому окрузі № 216 ОСОБА_2; в одномандатному виборчому окрузі № 179 ОСОБА_3; щодо зазначення відомостей про партійність вказаних кандидатів - член політичної партії СЛУГА НАРОДУ .

- зобов`язати Центральну виборчу комісію протягом одного дня з моменту набрання законної сили рішення суду у цій справі шляхом прийняття рішення на засіданні внести зміни до постанови від 25 червня 2019 року № 1275 Про реєстрацію кандидатів у народні депутати України, які балотуються в одномандатних виборчих округах у порядку самовисування на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року в частині зазначення відомостей про партійність - член політичної партії СЛУГА НАРОДУ , кандидатів у народні депутати України, які включені до виборчих бюлетенів для голосування в одномандатних виборчих округах: в одномандатному виборчому окрузі № 114 ОСОБА_1; в одномандатному виборчому окрузі № 216 ОСОБА_2; в одномандатному виборчому окрузі № 179 ОСОБА_3; шляхом зазначення таких відомостей - безпартійний .

- зобов`язати Центральну виборчу комісію протягом одного дня з моменту набрання законної сили рішення суду у цій справі шляхом прийняття рішення на засіданні внести зміни до постанови від 26 червня 2019 року № 1346 Про форму, колір і текст виборчого бюлетеня з виборів народних депутатів України для голосування в одномандатних виборчих округах на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року та вказати відомості про партійність таких кандидатів у народні депутати України, які включені до виборчих бюлетенів для голосування в одномандатних виборчих округах: в одномандатному виборчому окрузі № 114 ОСОБА_1; в одномандатному виборчому окрузі № 216 ОСОБА_2; в одномандатному виборчому окрузі № 179 ОСОБА_3; - шляхом зазначення таких відомостей - безпартійний .

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що Центральною виборчою комісією при прийнятті постанови Центральної виборчої комісії від 25 червня 2019 року № 1275 протиправно не враховано інформацію, надану політичною партією СЛУГА НАРОДУ , згідно якої кандидати у народні депутати України в одномандатних виборчих округах № 114 ОСОБА_1, № 216 ОСОБА_2, № 179 ОСОБА_3, не є членами вказаної політичної партії, та протиправно зазначені у виборчих бюлетенях членами політичної партії СЛУГА НАРОДУ . Позивач вважає, що Відповідачем вчинено протиправну бездіяльність, що у свою чергу, призвело до прийняття Відповідачем протиправних рішень про затвердження текстів виборчих бюлетенів у відповідних одномандатних округах в частині зазначення відомостей щодо партійності трьох кандидатів.

Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 01 липня 2019 року відкрито провадження у справі та, враховуючи особливості строку розгляду вказаної категорії справ, призначено до розгляду в судовому засіданні на 02 липня 2019 року о 11.00 год.

02 липня 2019 року під час судового засідання колегією суддів протокольно ухвалено про залучення ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору. Також, з метою повного, всебічного та об`єктивного з`ясування всіх обставин справи колегією суддів витребувано у вказаних третіх осіб докази щодо їх членства у ПП СЛУГА НАРОДУ . Однак, третім особами зазначені відомості до суду апеляційної інстанції у визначений термін не надано.

Центральною виборчою комісією не подано відзив на адміністративний позов.

В судовому засіданні представник політичної партії СЛУГА НАРОДУ позовні вимоги підтримав з підстав, викладених в позовній заяві, просив позов задовольнити.

Представник Центральної виборчої комісії в судове засідання не з`явився, про час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, що підтверджується відповідними довідками в матеріалах справи.

Згідно з ч. 3 ст. 268 КАС України, неприбуття у судове засідання учасника справи, повідомленого відповідно до положень цієї статті, не перешкоджає розгляду справи у судах першої та апеляційної інстанцій.

Відповідно до ч. 11 ст. 273 КАС України, суд вирішує адміністративні справи, визначені цією статтею, у дводенний строк після надходження позовної заяви.

Колегією суддів встановлено, що ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , зареєстровані Центральною виборчою комісією кандидатами у народні депутати України на позачергових виборах 21 липня 2019 року у порядку самовисування відповідно в одномандатних виборчих округах № 114, № 216, № 179.

20 червня 2019 року ОСОБА_1 звернулась до Центральної виборчої комісії із заявою про реєстрацію її кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 114 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року.

Разом із зазначеною заявою кандидатом було подано автобіографію, копію паспорта громадянина України, заяву про відсутність заборгованості зі сплати аліментів, документ про внесення грошової застави, 4 фотографії, передвиборну програму. В автобіографії ОСОБА_1 вказано, що вона є членом ПП "СЛУГА НАРОДУ".

20 червня 2019 року ОСОБА_2 звернулась до Центральної виборчої комісії із заявою про реєстрацію її кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 216 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року.

ОСОБА_2 разом із зазначеною заявою було подано автобіографію, заяву про відсутність заборгованості зі сплати аліментів, документ про внесення грошової застави, 4 фотографії, копію паспорта громадянина України, передвиборну програму. В автобіографії ОСОБА_2 вказано, що вона є членом ПП "СЛУГА НАРОДУ".

20 червня 2019 року ОСОБА_3 звернувся до Центральної виборчої комісії із заявою про реєстрацію її кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 179 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року.

Також, із зазначеною заявою кандидатом було подано автобіографію, заяву про відсутність заборгованості зі сплати аліментів, документ про внесення грошової застави, 4 фотографії, копію паспорта громадянина України, передвиборну програму. В автобіографії ОСОБА_3 вказано, що він є членом ПП "СЛУГА НАРОДУ".

Із USB-носіїв, які були досліджені в судовому засіданні та адміністративного позову вбачається, що 25 червня 2019 року на засіданні Центральної виборчої комісії представник ПП СЛУГА НАРОДУ в Центральній виборчій комісії з правом дорадчого голосу ОСОБА_4 звертала увагу Центральної виборчої комісії на неприпустимість ситуації, коли відомості щодо партійності вказаних вище кандидатів не відповідають дійсності.

Також, Позивач звертає увагу, що така вищезаначена інформація не відповідає дійсності, з огляду на наступне.

Відповідно до статті 6 Закону Про політичні партії в Україні порядок вступу до політичної партії, зупинення та припинення членства в ній визначається статутом політичної партії. Членство в політичній партії є фіксованим. Обов`язковою умовою фіксації членства в політичній партії є наявність заяви громадянина України, поданої до статутного органу політичної партії, про бажання стати членом цієї партії.

Відповідно до п. 3.3 Статуту ПП СЛУГА НАРОДУ , вступ до членів партії здійснюється на добровільних засадах, на підставі письмової заяви, поданої на ім`я Голови первинного осередку партії, партійної організації вищого рівня або Голови партії. Проте такі заяви до статутних органів Партії від ОСОБА_1 , ОСОБА_3 , та ОСОБА_2 не надходили.

Відповідно до п. 3.4 Статуту ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ СЛУГА НАРОДУ , рішення про прийняття в члени партії приймається на засіданні керівного органу партії. Проте такі рішення щодо ОСОБА_1 , ОСОБА_3 , та ОСОБА_2 не приймалися.

Відповідно до п. 3.6 Статуту ПП СЛУГА НАРОДУ , членам Партії видається партійний квиток. Проте партійні квитки Партії ОСОБА_1 , ОСОБА_3 , та ОСОБА_2 не видавалися.

З огляду на вищевказане Позивач стверджує, що ОСОБА_1 , ОСОБА_3 , та ОСОБА_2 не с членами ПП СЛУГА НАРОДУ .

25 червня 2019 року Центральною виборчою комісією прийнято постанову № 1275 "Про реєстрацію кандидатів у народні депутати України, які балотуються в одномандатних виборчих округах у порядку самовисування на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року" з додатків № 10, № 22, № 17, якими ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , на підставі поданих ними документів зареєстровано як самовисуванців в одномандатних виборчих округах № 114, № 216, № 179 із зазначенням їх членства в ПП "СЛУГА НАРОДУ".

26 червня 2019 року ПП "СЛУГА НАРОДУ" в особі голови Разумкова Д.О. звернулася до Центральної виборчої комісієї із заявою (вих. № 26/06-1), в якій повідомила, що на додаток до заяв поданих до Центральної виборчої комісієї 25 червня 2019 року, щодо відомостей про начебто членство окремих осіб в ПП СЛУГА НАРОДУ , Позивач додав Реєстр членів цієї Партії станом на 25 червня 2019 року.

Також, Позивач стверджує, що серед членів Партії немає жодної особи - кандидата у народні депутати України, які балотуються в одномандатних виборчих округах у порядку самовисування на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року, та стосовно якої Позивач звертався із заявами до Відповідача.

Відомості стосовно партійності, а саме член ПП СЛУГА НАРОДУ , зазначені у постановах Центральної виборчої комісії про реєстрацію кандидатів у народні депутати України, які балотуються в одномандатних виборчих округах у порядку самовисування на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року, не відповідають дійсності та можуть призвести до хибного формування виборцем своєї волі (а.с. 24-32).

Проте, Відповідачем відповідних змін до постанови від 25 червня 2019 року № 1275 Про реєстрацію кандидатів у народні депутати України, які балотуються в одномандатних виборчих округах у порядку самовисування на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року внесено не було.

26 червня 2019 року Центральною виборчою комісією прийнято постанову № 1346 "Про форму, колір і текст виборчих бюлетенів з виборів народних депутатів України для голосування в одномандатних виборчих округах на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року", якою, зокрема затверджено текст бюлетенів в одномандатних виборчих округах № 114, № 216, № 179 з включенням до нього запису про ОСОБА_1 в одномандатному виборчому окрузі № 114, ОСОБА_2 в одномандатному виборчому окрузі № 216, ОСОБА_3 в одномандатному виборчому окрузі № 179, кандидатів у народні депутати України на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року, як членів ПП "СЛУГА НАРОДУ".

Не погоджуючись із зазначеними постановами Центральної виборчої комісії в частині відомостей про належність ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 до ПП "СЛУГА НАРОДУ", Позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Заслухавши пояснення представника політичної партії СЛУГА НАРОДУ , перевіривши матеріали справи, встановивши фактичні обставини, оцінивши та дослідивши надані докази, колегія суддів вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню частково з огляду на таке,

Так, за приписами статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб. Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.

Відповідно до ч. 3 ст. 77 Конституції України порядок проведення виборів народних депутатів України встановлюється законом.

Згідно з частиною 1 статті 1 Закону України Про Центральну виборчу комісію від 30 червня 2004 року № 1932-IV (далі - Закон № 1932-IV) Центральна виборча комісія (далі - Комісія) є постійно діючим колегіальним державним органом, який діє на підставі Конституції України та законів України і наділений повноваженнями щодо організації підготовки і проведення виборів Президента України, у порядку та в межах, встановлених законами України.

Статтею 2 Закону № 1932-IV встановлено, що Комісія відповідно до своїх повноважень забезпечує дотримання передбачених Конституцією України та законами України принципів і засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України. Комісія будує свою діяльність на принципах верховенства права, законності, незалежності, об`єктивності, компетентності, професійності, колегіальності розгляду і вирішення питань, обґрунтованості прийнятих рішень, відкритості і публічності.

Відповідно до частини 2 статті 3 Закону № 1932-IV Комісія та її члени зобов`язані діяти на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України, цим та іншими законами України.

Згідно з пунктом 6 статті 19 Закону № 1932-IV Комісія реєструє кандидатів у народні депутати України в порядку, встановленому законом.

За приписами частини 10 статті 107 Закону Про вибори народних депутатів України від 17 листопада 2011 року № 4061-VI (далі - Закон № 4061-VI) установлено, що подання документів до Центральної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у народні депутати України на позачергових виборах народних депутатів України розпочинається на наступний день після опублікування Указу Президента України про дострокове припинення повноважень Верховної Ради України і закінчується за тридцять днів до дня голосування.

Відповідно до частини 1 статті 59 Закону № 4061-VI кандидати у народні депутати України в одномандатних виборчих округах реєструються Центральною виборчою комісією за умови подання їй документів, передбачених статтею 55 Закону України Про вибори народних депутатів України .

За змістом статті 55 Закону № 4061-VI та пункту 1 Роз`яснення щодо застосування деяких положень Закону України Про вибори народних депутатів України під час реєстрації кандидатів у народні депутати України, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 29.05.2019 року № 909 (зі змінами), Центральна виборча комісія реєструє кандидата в народні депутати України, який балотується в одномандатному виборчому окрузі в порядку самовисування, за умови пред`явлення ним особисто одного із документів, передбачених пунктом 1 або 2 частини третьої статті 2 Закону України Про вибори народних депутатів України , та отримання нею визначених частиною другою статті 55 Закону документів, які обов`язково повинні містити відомості, зазначені у наведеній нормі Закону.

Відповідно до частини 2 статті 55 Закону № 4061-VI особа, яка виявила бажання балотуватися в одномандатному виборчому окрузі в порядку самовисування, для реєстрації кандидатом у народні депутати України на позачергових виборах народних депутатів України повинна особисто під час подання документів до Центральної виборчої комісії пред`явити паспорт громадянина України або тимчасове посвідчення громадянина України (для осіб, недавно прийнятих до громадянства України) та подати, зокрема, документ про внесення грошової застави відповідно до статті 56 Закону України Про вибори народних депутатів України .

Положеннями статтей 60, 61 Закону № 4061-VI встановлий виключний перелік підстав для відмови в реєстрації кандидата у депутати та для скасування його реєстрації.

При цьому, зазначення кандидатом недостовірних відомостей в автобіографії, зокрема щодо його партійності, такою підставою в розумінні норм спеціального Закону не є.

Відповідно до ч.ч. 7, 8 ст. 59 Закону № 4061-VI повідомлення про реєстрацію кандидата у депутати в одномандатному окрузі разом із рішенням про його реєстрацію оприлюднюється ЦВК в регіональних чи місцевих друкованих засобах масової інформації.

Перелік кандидатів у депутати, зареєстрованих в одномандатному окрузі, із зазначенням, зокрема відомостей про партійність суб`єкта висування у семиденний строк після закінчення реєстрації кандидатів у депутати в одномандатному окрузі оприлюднюється ЦВК в газетах "Голос України", "Урядовий кур`єр" та на офіційному веб-сайті ЦВК.

Згідно з ч. 2 ст. 63 Закону № 4061-VI інформація, що міститься у документах, поданих до ЦВК для реєстрації кандидатів, є відкритою. На офіційному веб-сайті ЦВК оприлюднюються, зокрема відомості про партійність кожного кандидата у депутати.

Пунктом 14 частини 2 статті 30 Закону № 4061-VI передбачено повноваження ЦВК затверджувати форму, колір і текст виборчого бюлетеня, а в ч. 4 ст. 80 даного Закону закріплено, що в виборчому бюлетені для голосування в одномандатному окрузі зазначаються в алфавітному порядку прізвища, власні імена (усі власні імена) та по батькові (за наявності) зареєстрованих у цьому окрузі кандидатів у депутати з відомостями про рік народження, освіту, посаду (заняття), місце роботи, місце проживання, партійність, а також суб`єкт висування кожного кандидата. Ліворуч від прізвища кожного кандидата розташовується порожній квадрат.

Крім того, постановою Центральної виборчої комісії від 14.06.2019 року № 1009 затверджено Роз`яснення щодо розгляду звернень з питань внесення змін до постанов Центральної виборчої комісії про реєстрацію кандидатів у народні депутати України на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року (далі - Роз`яснення).

У пункті 3 Роз`яснення передбачено, що враховуючи, що відомості про кандидатів у депутати та про політичні партії, які висунули кандидатів у депутати у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі, є важливою складовою частиною інформації, на підставі якої виборці формують свою волю та виявляють її під час голосування, внесення до таких відомостей змін, а також виправлення технічних помилок в рішеннях Комісії про реєстрацію кандидатів у депутати, здійснюються шляхом прийняття відповідних постанов Комісії.

З метою забезпечення достовірності відомостей про кандидатів у депутати та про політичні партії, які висунули кандидатів у депутати у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі, такі рішення приймаються Центральною виборчою комісією з власної ініціативи (у разі виявлення технічних помилок) та за зверненнями відповідних суб`єктів - центральних керівних органів політичних партій, визначених їх статутами, кандидатів у депутати (далі - суб`єкти звернення).

Колегія суддів зазначає, що в пункті 4 вказаних Роз`яснень передбачено, що уся інформація, подана до Комісії суб`єктами звернення, береться Комісією до уваги і в разі встановлення невідповідності відомостей у поданих до Комісії для реєстрації кандидатів у депутати документах, після прийняття Комісією рішень про їх реєстрацію (зокрема, щодо освіти, посади (заняття), місця роботи, партійності, місця проживання, суб`єкта висування окремого кандидата тощо, а також щодо політичних партій, які висунули кандидатів у депутати у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі) до таких рішень можуть вноситися відповідні зміни.

Водночас, колегія суддів враховує, що положеннями п. 6 Роз`яснень передбачено, що з метою недопущення порушення визначених Законом строків оприлюднення інформації про зареєстрованих кандидатів у депутати, виготовлення інформаційних плакатів політичних партій та кандидатів у депутати, а також виборчих бюлетенів, забезпечення при цьому достовірності та об`єктивності інформації про кандидатів у депутати та про політичні партії, які висунули кандидатів у депутати у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі, усі звернення стосовно уточнення відомостей про них розглядаються Центральною виборчою Комісією до 26 червня 2019 року включно.

Інформація, що міститься у зверненнях, стосовно уточнення відомостей про кандидатів у депутати та про політичні партії, які висунули кандидатів у депутати у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі, що надійшли до Комісії після 25 червня 2019 року, береться Комісією до відома. Рішення про внесення змін до постанов Центральної виборчої комісії про реєстрацію кандидатів у депутати за такими зверненнями не приймаються.

З матеріалів справи вбачається, що 26 червня 2019 року на додаток до заяви Голови Політичної партії "Слуга народу" Розумкова Д.О., поданої до Центральної виборчої комісії 25 червня 2019 року, щодо членства окремих осіб в Партії, позивачем до Центральної виборчої комісії було подано реєстр членів Політичної партії "Слуга народу" та заяву № 26/01-1 з вимогою щодо врахування правдивої інформації стосовно партійності вказаних вище осіб та внесення змін постанов про реєстрацію кандидатів у народні депутати України, в частині відомостей щодо їх партійності.

З метою, повного, всебічного розгляду справи, колегією суддів було витребувано у Центральної виборчої комісії належним чином завірені копії документів, що були подані до Центральної виборчої комісії для реєстрації ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , як кандидатів в народні депутати в одномандатних виборчих округах, разом з додатками.

Дослідивши зміст наданих Відповідачем, зокрема копій автобіографій колегія суддів встановила, що в них дійсно зазначено, що ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 є членами Політичної партії "Слуга народу".

Водночас, з наявного у матеріалах справи реєстру членів Політичної партії "Слуга народу", вбачається, що у переліку ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 - відсутні.

Отже, оскільки Позивачем заяву до Центральної виборчої комісії було подано лише 26 червня 2019 року, колегія суддів приходить до переконання про відсутність протиправної бездіяльності Відповідача щодо неврахування під час прийняття постанови від 25 червня 2019 року № 1275 Про реєстрацію кандидатів у народні депутати України, які балотуються в одномандатних виборчих округах у порядку самовисування на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року (додаток № 10, № 22, № 17) та постанови від 26 червня 2019 року № 1346 Про форму, колір і текст виборчого бюлетеня з виборів народних депутатів України для голосування в одномандатних виборчих округах на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року щодо кандидатів ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , у зв`язку із чим у задоволенні позову в цій частині необхідно відмовити.

Разом з тим, на переконання колегії суддів, Позивачем належно обґрунтовано, та надано докази, які відповідають вимогам ст.ст. 73 - 76 КАС України, та вказують на відсутність підстав для зазначення вищевказаних осіб у виборчих бюлетенях, як членів політичної партії СЛУГА НАРОДУ .

Приймаючи до уваги, що колегією суддів встановлено факт неналежності ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 до політичної партії СЛУГА НАРОДУ , колегія суддів вважає, що зазначення протилежного у виборчому бюлетені може призвести до неналежного інформування виборців про особи вказаних кандидатів, та як наслідок, порушення принципу забезпечення вільного волевиявлення.

Згідно з ч. 7 ст. 12 Закону № 4061-VI рішення, прийняті Комісією, можуть бути змінені лише самою Комісією з власної ініціативи або на підставі рішення суду.

З огляду на це, колегія суддів дійшла висновку про необхідність задоволення позовних вимог частково шляхом визнання зобов`язання Відповідача внести зміни до постанови від 25 червня 2019 року № 1275 Про реєстрацію кандидатів у народні депутати України, які балотуються в одномандатних виборчих округах у порядку самовисування на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року (додаток № 10, № 22, № 17) та від 26 червня 2019 року № 1346 Про форму, колір і текст виборчого бюлетеня з виборів народних депутатів України для голосування в одномандатних виборчих округах на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року , виключивши відомості про приналежність кандидатів в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 114 ОСОБА_1; в одномандатному виборчому окрузі № 216 ОСОБА_2; в одномандатному виборчому окрузі № 179 ОСОБА_3 до членів ПП СЛУГА НАРОДУ .

Відповідно до правил ст. 139 КАС України та ст. ст. 4, 5 Закону України Про судовий збір від 08 липня 2011 року № 3674-VI суд вирішує питання про стягнення судового збору за подання до адміністративного суду адміністративного позову.

Так, відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України Про судовий збір , судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Пунктом 1 частини 3 статті 4 Закону України Про судовий збір визначено, що за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру фізичною особою сплачується 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Станом на 01.01.2019 року прожитковий мінімум для працездатних осіб встановлено у розмірі 1 921, 00 гривня (відповідно до Закону України від 23 листопада 2018 року № 2629-VIII Про Державний бюджет України на 2019 рік ).

Поданий політичною партією СЛУГА НАРОДУ адміністративний позов є позовом немайнового характеру та містить дві позовні вимоги.

При зверненні до суду з цим позовом Політичною партією СЛУГА НАРОДУ не було сплачено судовий збір. Тому, відповідно до ч. 3 ст. 139, ч. 9 ст. 273 КАС України, у зв`язку із частковим задоволенням позову судові витрати, які складають 3842 грн., пропорційно покладаються на обидві сторони.

Судовий збір у розмірі по 1921 грн. підлягає стягненню з Позивача та з Відповідача до спеціального фонду Державного бюджету України на рахунок Шостого апеляційного адміністративного суду.

На підставі викладеного та керуючись Конституцією України, Законом України Про Центральну виборчу комісію , Законом України Про вибори народних депутатів , ст.ст. 139, 241, 242, 272, 273, 278, 328, КАС України, колегія суддів, -

В И Р І Ш И Л А:

Адміністративний позов Політичної партії СЛУГА НАРОДУ до Центральної виборчої комісії про визнання протиправними бездіяльності та рішення, скасування рішення в частині та зобов`язання вчинити дії - задовольнити частково.

Зобов`язати Центральну виборчу комісію протягом одного дня з моменту набрання законної сили рішення суду у цій справі шляхом прийняття рішення на засіданні внести зміни до постанови від 25 червня 2019 року № 1275 Про реєстрацію кандидатів у народні депутати України, які балотуються в одномандатних виборчих округах у порядку самовисування на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року в частині зазначення відомостей про партійність - член політичної партії СЛУГА НАРОДУ , кандидатів у народні депутати України, які включені до виборчих бюлетенів для голосування в одномандатних виборчих округах: в одномандатному виборчому окрузі № 114 ОСОБА_1; в одномандатному виборчому окрузі № 216 ОСОБА_2; в одномандатному виборчому окрузі № 179 ОСОБА_3 шляхом зазначення таких відомостей - безпартійний .

Зобов`язати Центральну виборчу комісію протягом одного дня з моменту набрання законної сили рішення суду у цій справі шляхом прийняття рішення на засіданні внести зміни до постанови від 26 червня 2019 року № 1346 Про форму, колір і текст виборчого бюлетеня з виборів народних депутатів України для голосування в одномандатних виборчих округах на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року та вказати відомості про партійність таких кандидатів у народні депутати України, які включені до виборчих бюлетенів для голосування в одномандатних виборчих округах: в одномандатному виборчому окрузі № 114 ОСОБА_1; в одномандатному виборчому окрузі № 216 ОСОБА_2; в одномандатному виборчому окрузі № 179 ОСОБА_3; - шляхом зазначення таких відомостей - безпартійний .

В іншій частині адміністративного позову - відмовити .

Стягнути з Політичної партії "Слуга народу" (код ЄДРПОУ 40422142) до спеціального фонду Державного бюджету України на рахунок Шостого апеляційного адміністративного суду за наступними реквізитами: рахунок отримувача - 34312206081055; отримувач - УК у Печерському районі/Печерс.р-н.; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); код ЄДРПОУ 38004897; код банку МФО 899998; код класифікації доходів бюджету - 22030001 "Судовий збір" (Державна судова адміністрація України, 050), судовий збір у розмірі 1921 грн. (одну тисячу дев`ятсот двадцять одну гривню).

Стягнути з Центральної виборчої комісії (код ЄДРПОУ 21661450) до спеціального фонду Державного бюджету України на рахунок Шостого апеляційного адміністративного суду за наступними реквізитами: рахунок отримувача - 34312206081055; отримувач - УК у Печерському районі/Печерс.р-н.; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); код ЄДРПОУ 38004897; код банку МФО 899998; код класифікації доходів бюджету - 22030001 "Судовий збір" (Державна судова адміністрація України, 050), судовий збір у розмірі 1921 грн. (одну тисячу дев`ятсот двадцять одну гривню).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження в порядку ч. 1 ст. 272 КАС України та може бути оскаржене до Верховного Суду у дводенний строк шляхом подачі апеляційної скарги через Шостий апеляційний адміністративний суд.

Головуючий-суддя: В.П. Мельничук

Судді: Ю.А. Ісаєнко

І.О. Лічевецький

Головуючий суддя Мельничук Володимир Петрович

Судді: Ісаєнко Юлія Анатоліївна

Лічевецький Ігор Олександрович

Дата ухвалення рішення02.07.2019
Оприлюднено04.07.2019

Судовий реєстр по справі —855/231/19

Рішення від 02.07.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

Ухвала від 01.07.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні