Рішення
від 27.06.2019 по справі 640/20339/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

27 червня 2019 року № 640/20339/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Пащенка К.С., за участю секретаря судового засідання Легейди Я.А., розглянувши у порядку спрощеного письмового провадження без виклику учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу

за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку

до Приватного акціонерного товариства "СК Оріана

про стягнення штрафних санкцій

ВСТАНОВИВ:

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія, НКЦПФР або Позивач), (01010, м. Київ, вул. Московська, 8, корп. 30, код ЄДРПОУ: 37956207) звернулась до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Приватного акціонерного товариства СК Оріана (далі - Товариство, ПАТ СК Оріана або Відповідач) (адреса: 04135, м. Київ, вул. Галі Тимофєєвої, буд. 3, ідентифікаційний код 30552209), в якому просить суд: стягнути з Приватного акціонерного товариства СК Оріана штрафи на загальну суму 45900 грн. 00 коп. до державного бюджету України.

В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив, що постановами Комісії від 10.09.2018 № 489-ЦА-УП-Е, від 10.09.2018 № 490-ЦА-УП-Е, від 10.09.2018 № 491-ЦА-УП-Е, від 10.09.2018 № 492-ЦА-УП-Е, від 10.09.2018 № 493-ЦА-УП-Е, від 10.09.2018 № 494-ЦА-УП-Е, від 10.09.2018 № 495-ЦА-УП-Е, від 10.09.2018 № 496-ЦА-УП-Е, від 10.09.2018 № 497-ЦА-УП-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів до Приватного акціонерного товариства СК Оріана застосовано штрафні санкції на загальну суму 45 900 (сорок п`ять тисяч дев`ятсот) грн. 00 коп., яка на день звернення до суду відповідачем не погашена.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 14.12.2018 (суддя Пащенко К.С.) відкрито провадження у даній справі та призначено справу до судового розгляду у письмовому провадженні.

Відповідач відзиву на позовну заяву до суду не надав.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Судом встановлено, що уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку стосовно Відповідача було складено акт про порушення на ринку цінних паперів від 21.08.2018 № 378-ЦА-УП-Е, відповідно до якого встановлено, що Приватне акціонерне товариство СК Оріана порушило вимоги пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Комісії dід 03.12.2013 № 2826, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України від 24.12.2013 за № 2180/24712 (із змінами) (далі - Положення), в частині нерозміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії регулярної річної інформації за 2015 рік.

Постановою від 10.09.2018 про виділення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, з метою повного, всебічного і об`єктивного розгляду справи стосовно ПАТ СК Оріана у частині нерозміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії регулярної річної інформації за 2015 рік, було виділено в окреме провадження.

За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів, уповноваженою особою НКЦПФР за нерозміщення інформації в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, у відношенні Відповідача було ухвалено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 10.09.2018 №489-ЦА-УП-Е, відповідно до якої до Товариства застосовано штрафну санкцію у розмірі 5100 (п`ять тисяч сто) грн. 00 коп.

Пунктом 6 частини 1 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

На момент звернення до суду зазначена сума штрафу Товариством не сплачена.

Судом встановлено, що уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку стосовно Відповідача було складено акт про порушення на ринку цінних паперів від 21.08.2018 № 378-ЦА-УП-Е, відповідно до якого встановлено, що Приватне акціонерне товариство СК Оріана порушило вимоги пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Комісії від 03.12.2013 № 2826, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України від 24.12.2013 за № 2180/24712 (із змінами) (далі - Положення), в частині нерозміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії регулярної річної інформації за 2016 рік.

Постановою від 10.09.2018 про виділення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, з метою повного, всебічного і об`єктивного розгляду справи стосовно ПАТ СК Оріана у частині нерозміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії регулярної річної інформації за 2016 рік, було виділено в окреме провадження.

За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів, уповноваженою особою НКЦПФР за нерозміщення інформації в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, у відношенні Відповідача було ухвалено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 10.09.2018 №490-ЦА-УП-Е, відповідно до якої до Товариства застосовано штрафну санкцію у розмірі 5100 (п`ять тисяч сто) грн. 00 коп.

Судом встановлено, що уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку стосовно Відповідача було складено акт про порушення на ринку цінних паперів від 21.08.2018 № 378-ЦА-УП-Е, відповідно до якого встановлено, що Приватне акціонерне товариство СК Оріана порушило вимоги пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Комісії від 03.12.2013 № 2826, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України від 24.12.2013 за № 2180/24712 (із змінами) (далі - Положення), в частині нерозміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії регулярної річної інформації за 2017 рік.

Постановою від 10.09.2018 про виділення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, з метою повного, всебічного і об`єктивного розгляду справи стосовно ПАТ СК Оріана у частині нерозміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії регулярної річної інформації за 2017 рік, було виділено в окреме провадження.

За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів, уповноваженою особою НКЦПФР за нерозміщення інформації в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, у відношенні відповідача було ухвалено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 10.09.2018 №491-ЦА-УП-Е, відповідно до якої до Товариства застосовано штрафну санкцію у розмірі 5100 (п`ять тисяч сто) грн. 00 коп.

Пунктом 6 частини 1 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

На момент звернення до суду зазначена сума штрафу Товариством не сплачена.

Також, судом встановлено, що уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку стосовно Відповідача було складено акт про порушення на ринку цінних паперів від 21.08.2018 № 379-ЦА-УП-Е, відповідно до якого встановлено, що Приватне акціонерне товариство СК Оріана порушило вимоги пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Комісії від 03.12.2013 № 2826, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України від 24.12.2013 за № 2180/24712 (із змінами) (далі - Положення), в частині неопублікування регуляторної річної інформації емітента за 2015 рік в одному із офіційних друкованих видань, за що пунктом 5 частини 1 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні передбачена відповідальність юридичних осіб.

Постановою від 10.09.2018 про виділення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, з метою повного, всебічного і об`єктивного розгляду справи стосовно Товариства в частині неопублікування регуляторної річної інформації емітента за 2015 рік в одному із офіційних друкованих видань, було виділено в окреме провадження.

За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів, уповноваженою особою НКЦПФР за неопублікування інформації, у відношенні Відповідача було ухвалено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 10.09.2018 №492-ЦА-УП-Е, відповідно до якої до Товариства застосовано штрафну санкцію у розмірі 5100 (п`ять тисяч сто) грн. 00 коп.

На момент звернення до суду зазначена сума штрафу Товариством не сплачена.

Пунктом 5 частини 1 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Також, судом встановлено, що уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку стосовно Відповідача було складено акт про порушення на ринку цінних паперів від 21.08.2018 № 379-ЦА-УП-Е, відповідно до якого встановлено, що Приватне акціонерне товариство СК Оріана порушило вимоги пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Комісії від 03.12.2013 № 2826, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України від 24.12.2013 за № 2180/24712 (із змінами) (далі - Положення), в частині неопублікування регуляторної річної інформації емітента за 2016 рік в одному із офіційних друкованих видань, за що пунктом 5 частини 1 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні передбачена відповідальність юридичних осіб.

Постановою від 10.09.2018 про виділення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, з метою повного, всебічного і об`єктивного розгляду справи стосовно Товариства в частині неопублікування регуляторної річної інформації емітента за 2016 рік в одному із офіційних друкованих видань, було виділено в окреме провадження.

За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів, уповноваженою особою НКЦПФР за неопублікування інформації, у відношенні Відповідача було ухвалено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 10.09.2018 №493-ЦА-УП-Е, відповідно до якої до Товариства застосовано штрафну санкцію у розмірі 5100 (п`ять тисяч сто) грн. 00 коп.

На момент звернення до суду зазначена сума штрафу Товариством не сплачена.

Пунктом 5 частини 1 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Судом встановлено, що уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку стосовно Відповідача було складено акт про порушення на ринку цінних паперів від 21.08.2018 № 379-ЦА-УП-Е, відповідно до якого встановлено, що Приватне акціонерне товариство СК Оріана порушило вимоги пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Комісії від 03.12.2013 № 2826, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України від 24.12.2013 за № 2180/24712 (із змінами) (далі - Положення), в частині неопублікування регуляторної річної інформації емітента за 2017 рік в одному із офіційних друкованих видань, за що пунктом 5 частини 1 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні передбачена відповідальність юридичних осіб.

Постановою від 10.09.2018 про виділення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, з метою повного, всебічного і об`єктивного розгляду справи стосовно Товариства в частині неопублікування регуляторної річної інформації емітента за 2016 рік в одному із офіційних друкованих видань, було виділено в окреме провадження.

За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів, уповноваженою особою НКЦПФР за неопублікування інформації, у відношенні Відповідача було ухвалено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 10.09.2018 №494-ЦА-УП-Е, відповідно до якої до Товариства застосовано штрафну санкцію у розмірі 5100 (п`ять тисяч сто) грн. 00 коп.

На момент звернення до суду зазначена сума штрафу Товариством не сплачена.

Пунктом 5 частини 1 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Також, судом встановлено, що уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку стосовно Відповідача було складено акт про порушення на ринку цінних паперів від 21.08.2018 № 380-ЦА-УП-Е, відповідно до якого встановлено, що Приватне акціонерне товариство СК Оріана порушило вимоги пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Комісії від 03.12.2013 № 2826, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України від 24.12.2013 за № 2180/24712 (із змінами) (далі - Положення), в частині неподання до Комісії регулярної річної інформації емітента за 2015 рік, за що пунктом 7 частини 1 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні передбачена відповідальність юридичних осіб.

Постановою від 10.09.2018 про виділення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, з метою повного, всебічного і об`єктивного розгляду справи стосовно Товариства в частині неопублікування регуляторної річної інформації емітента за 2015 рік, було виділено в окреме провадження.

За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів, уповноваженою особою НКЦПФР за неопублікування інформації, у відношенні Відповідача було ухвалено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 10.09.2018 №495-ЦА-УП-Е, відповідно до якої до Товариства застосовано штрафну санкцію у розмірі 5100 (п`ять тисяч сто) грн. 00 коп.

На момент звернення до суду зазначена сума штрафу Товариством не сплачена.

Пунктом 7 частини 1 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Також, судом встановлено, що уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку стосовно Відповідача було складено акт про порушення на ринку цінних паперів від 21.08.2018 № 380-ЦА-УП-Е, відповідно до якого встановлено, що Приватне акціонерне товариство СК Оріана порушило вимоги пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Комісії від 03.12.2013 № 2826, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України від 24.12.2013 за № 2180/24712 (із змінами) (далі - Положення), в частині неподання до Комісії регулярної річної інформації емітента за 2016 рік, за що пунктом 7 частини 1 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні передбачена відповідальність юридичних осіб.

Постановою від 10.09.2018 про виділення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, з метою повного, всебічного і об`єктивного розгляду справи стосовно Товариства в частині неопублікування регуляторної річної інформації емітента за 2016 рік, було виділено в окреме провадження.

За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів, уповноваженою особою НКЦПФР за неопублікування інформації, у відношенні Відповідача було ухвалено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 10.09.2018 №496-ЦА-УП-Е, відповідно до якої до Товариства застосовано штрафну санкцію у розмірі 5100 (п`ять тисяч сто) грн. 00 коп.

На момент звернення до суду зазначена сума штрафу Товариством не сплачена.

Пунктом 7 частини 1 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Також, судом встановлено, що уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку стосовно Відповідача було складено акт про порушення на ринку цінних паперів від 21.08.2018 № 380-ЦА-УП-Е, відповідно до якого встановлено, що Приватне акціонерне товариство СК Оріана порушило вимоги пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Комісії від 03.12.2013 № 2826, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України від 24.12.2013 за № 2180/24712 (із змінами) (далі - Положення), в частині неподання до Комісії регулярної річної інформації емітента за 2017 рік в одному із офіційних друкованих видань, за що пунктом 7 частини 1 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні передбачена відповідальність юридичних осіб.

Постановою від 10.09.2018 про виділення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, з метою повного, всебічного і об`єктивного розгляду справи стосовно Товариства в частині неопублікування регуляторної річної інформації емітента за 2017 рік, було виділено в окреме провадження.

За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів, уповноваженою особою НКЦПФР за неопублікування інформації, у відношенні Відповідача було ухвалено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 10.09.2018 №497-ЦА-УП-Е, відповідно до якої до Товариства застосовано штрафну санкцію у розмірі 5100 (п`ять тисяч сто) грн. 00 коп.

Пунктом 7 частини 1 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

На момент звернення до суду зазначена сума штрафу Товариством не сплачена.

Згідно ст. 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Пунктом 3 розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 № 1470 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.2012 за № 1855/22167, передбачено, що юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України.

Постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 10.09.2018 № 489-ЦА-УП-Е, № 490-ЦА-УП-Е, № 491-ЦА-УП-Е, № 492-ЦА-УП-Е, № 493-ЦА-УП-Е, № 494-ЦА-УП-Е, № 495-ЦА-УП-Е, № 496-ЦА-УП-Е, № 497-ЦА-УП-Е, отримані відповідачем 29.11.2018, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.

У визначений Законом строк відповідач штраф не сплатив, постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів не оскаржив.

Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначає Закон України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні від 30.10.1996 року № 448/96-ВР.

Відповідно до ст. 5 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи (ч.ч. 3, 4 ст. 6 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні ).

Повноваження Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку визначено ст. 8 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , так Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов`язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за: неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та

та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Як установлено судом, зазначені суми штрафів Товариством не сплачені.

Статтею 12 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні встановлено порядок застосування санкцій до юридичних осіб за правопорушення на ринку цінних паперів.

Так, санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення.

Уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.

Судом встановлено, що позивач під час розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів, при прийнятті рішення про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб`єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ (ч. 1 ст. 2 КАС України)

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтується її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

У відповідності до ч. 1 ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

З наведених підстав, суд вважає, що доводи позивача знайшли своє підтвердження в наданих до суду матеріалах, тому заявлені вимоги підлягають задоволенню.

Статтею 90 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Надаючи оцінку кожному окремому специфічному доводу всіх учасників справи, що мають значення для правильного вирішення адміністративної справи, суд застосовує позицію ЄСПЛ (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану в пункті 58 рішення у справі Серявін та інші проти України (№ 4909/04): згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії (Ruiz Torija v. Spain) № 303-A, пункт 29).

Наведена позиція ЄСПЛ також застосовується у практиці Верховним Судом, що, як приклад, відображено у постанові від 28.08.2018 у справі № 802/2236/17-а.

Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих позивачем доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, з урахуванням вимог встановлених частиною 2 статті 19 Конституції України та частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, на думку суду, позовна заява позивача підлягає задоволенню.

Оскільки в даному випадку суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог, то судові витрати підлягають відшкодуванню на користь позивача за рахунок відповідача у справі.

Керуючись ст. ст. 2, 69, 71, 86, 128, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного товариства СК Оріана - задовольнити повністю.

2. Стягнути з Приватного акціонерного товариства СК Оріана (адреса: 04135, м. Київ, вул. Галі Тимофєєвої, буд. 3, ідентифікаційний код 30552209) штрафні санкції у розмірі 45900 (сорок п`ять тисяч дев`ятсот) грн. 00 коп. до Державного бюджету України, які слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106.

3. Стягнути з Приватного акціонерного товариства СК Оріана (адреса: 04135, м. Київ, вул. Галі Тимофєєвої, буд. 3, ідентифікаційний код 30552209) на користь Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (01010, м. Київ, вул. Московська, 8, корп. 30, код ЄДРПОУ: 37956207), на будь-який рахунок, виявлений державним виконавцем під час виконання рішення суду, понесені Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку витрати по сплаті судового збору у розмірі 1 762 ,00 грн. (одна тисяча сімсот шістдесят дві гривни 06 копійок).

Рішення, відповідно до ст. 255 КАС України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма часниками справи, якщо таку скаргу не було подано, а у разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного ухвали.

Відповідно до пп. 15.5 п. 1 Розділу VII Перехідні положення КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Окружний адміністративний суд міста Києва .

Суддя К.С. Пащенко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення27.06.2019
Оприлюднено08.07.2019
Номер документу82815483
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/20339/18

Рішення від 27.06.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

Ухвала від 14.12.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

Постанова від 09.11.2018

Адмінправопорушення

Київський районний суд м.Харкова

Божко В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні