Постанова
від 04.07.2019 по справі 295/5286/19
БОГУНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЖИТОМИРА

Справа №295/5286/19

Категорія 25

2-а/295/148/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04.07.2019 року м. Житомир

Богунський районний суд м. Житомира в складі:

Головуючого судді Слюсарчук Н.Ф.

за участю секретаря Давиденко Я.В.,

розглянувши у порядку спрощеного провадження в приміщенні Богунського районного суду міста Житомира справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Адміністративної комісії при виконавчому комітеті Богунської районної ради м. Житомира про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення,-

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом до Адміністративної комісії при виконавчому комітеті Богунської районної ради м. Житомира про визнання протиправною та скасування постанови № 776 адміністративної комісії при виконавчому комітеті Богунської районної ради м. Житомира від 22.11.2018 року про притягнення її до адміністративної відповідальності за ст. 152 КУпАП та накладенні адміністративного стягнення у вигляді штрафу в сумі 1360,00 грн. Та просила поновити строк на оскарження даної постанови оскільки 01.03.2019 року отримала постанову про відкриття виконавчого провадження від Богунського відділу державної виконавчої служби і дізналася про наявність постанови адміністративної комісії.

Позов обґрунтовано тим, що 22.11.2018 року адміністративною комісією при виконавчому комітеті Богунської районної ради м. Житомирабуло винесено постанову № 776 та визнано позивача винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 152 КУпАП і застосовано адміністративне стягнення у вигляді штрафу 1360,00 гривень. Позивач вважає постанову незаконною, оскільки правил розміщення реклами вона не порушувала, доказів її вини у вчиненні адміністративного правопорушення відповідачем не наведено, пояснення у позивача на відбиралися, про розгляд справи відповідачем належним чином не повідомлялася.

Відзив на позовну заяву до суду не надійшов, причини його ненадання суду не повідомлено.

Відповідно до 6 ст. 162 КАС України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

В судове засідання позивач не з`явилася, подала до суду заяву про розгляд справи без її участі та у заяві вказала, що позовні вимоги підтримує у повному обсязі та просить їх задовольнити.

Представник відповідача в судове засідання не з`явився, відзив на адміністративний позов не надав, клопотань про відкладення розгляду справи не надходило, про причини неявки суд не повідомив, що відповідно ч. 1 ст. 205 КАС України не перешкоджає розгляду справи по суті на підставі наявних у ній доказів.

Відповідно до положення ч. 9 ст. 205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Відповідно до п. 4 ст. 229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Дослідивши наявні у справі докази, суд приходить до наступного висновку.

Судом встановлено, що 22.11.2018 року адміністративна комісія при виконавчому комітеті Богунської районної ради м. Житомира постановою №776 визнала винним та притягнула ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст. 152 КУпАП у вигляді штрафу в розмірі 1360,00,00 грн.

Вважаючи вказану постанову незаконною, позивач оскаржив її до суду.

Згідно із записом в трудовій книжці про місце роботи і займану посаду, станом на дату складання протоколу про адміністративне правопорушення позивач працювала у ФОП ОСОБА_2 на посаді продавця та за суміщенням виконувала обов`язки адміністратора торгівельного залу. Відповідно до посадової інструкції адміністратора торгівельного залу ФОП ОСОБА_2 у розділі 2 передбачено, що відноситься до функціональних обов`язків адміністратора торгівельного залу. Як вбачається з даної іструкції - до функціональних обов`язків не було віднесено розміщення на фасаді будинку конструкції рекламного характеру. Більше того, 30.10.2018 року муніципальною інспекцією Богунської районної ради м.Житомира було складено припис №1552 щодо ФОП ОСОБА_2 про демонтаж засобів зовнішньої реклами з фасаду будинку АДРЕСА_1 .

Згідно ч. l ст. 218 КУпАП адміністративні комісії при виконавчих органах міських рад розглядають справи про адміністративні правопорушення, передбачені ст.ст. 45, 46, 92, 99, 103-1-104-1, ст. 136 (за вчинення порушень на автомобільному транспорті), ст.ст. 138, 141, 142, 149-152, ч. ч. 1, 2 ст. 152-1, ч.1 ст. 154, ст.ст. 155, 155-2, ч. 2 ст. 156, ст.ст. 156-1,156-2,159, ст. 175-1 (за) порушення, вчинені у місцях, заборонених рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради), ст. 179, ст. 180 (крім справ щодо батьків неповнолітніх або осіб, які їх замінюють), ч. 4 ст. 181 , ст. 181-1 , ч.1 ст. 182 , ст.ст. 183 , 185-12 , 186 , 186-1 , 189 , 189-1 , 196 , 212-1 цього Кодексу .

Відповідно до ст. 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадові особи встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці данні встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото - і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючим в автоматичному режимі, чи засобів фото - і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, які використовуються при нагляді за виконання правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколу про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

Згідно ст. 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ч.1 ст.99 Кодексу адміністративного судочинства (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Частиною 3 цієї ж статті передбачено, що для захисту прав, свобод та інтересів особи цим кодексом та іншими законами можуть встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду, які, якщо не встановлено інше, обчислюються з 1 дня, коли особа дізналася або мала дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Згідно зі ст.289 КпАП скаргу на постанову у справі про адміністративне правопорушення може бути подано протягом десяти днів з дня винесення постанови, а щодо постанов у справі про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, у тому числі зафіксовані в автоматичному режимі, протягом десяти днів з дня вручення такої постанови. В разі пропуску зазначеного строку з поважних причин цей строк за заявою особи, щодо якої винесено постанову, може бути поновлено органом (посадовою особою), правомочним розглядати скаргу.

Відповідно до ст.100 КАС адміністративний позов, поданий після закінчення строків, установлених законом, залишається без розгляду, якщо суд на підставі і позовної заяви та доданих до неї матеріалів не знайде підстав для визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними, про що постановляється ухвала. Позовна заява може бути залишена без розгляду як на стадії вирішення питання про відкриття провадження в адміністративній справі без проведення судового засідання, так і в ході підготовчого провадження чи судового І розгляду справи.

Тобто законодавцем чітко визначено, що для звернення до адміністративного суду з позовом щодо оскарження постанови про притягнення до адміністративної відповідальності законодавством встановлено спеціальний 10-денний строк, який обчислюється з дня вручення постанови. При цьому слід ураховувати, що пропуск цього строку не є безумовною підставою для залишення адміністративного позову без розгляду, оскільки за наявності поважних причин його пропуску такий строк може бути поновлено.

Суд визнає причину пропуску строку звернення ОСОБА_1 до суду для захисту своїх інтересів поважною, оскільки позивач з оскаржуваною постановою була ознайомлена 25.03.2019 року під час особистого звернення до органу державної виконавчої служби та поновлює строк на оскарження постанови про адміністративне правопорушення.

З постанови про накладення адміністративного стягнення № 776 від 22.11.2018 року вбачається, що ОСОБА_1 в приміщенні магазину Tardi Outlet за адресою м. Житомир, вул. Київська 56 гр. ОСОБА_1 вчинила дії по розміщенню зовнішньої реклами в м.Житомирі, чим порушено п.п. 4.1 Правил розміщення зовнішньої реклами в м. Житомирі, затв. рішенням ВК ЖМР від 11.03.2010 р. № 168 та п.п. 7.11.15 Правил благоустрою, забезпечення чистоти, порядку і дотримання тиші у м. Житомирі, затв. рішенням ЖМР від 29.03.2012 р. № 325, за що передбачена відповідальність ст. 152 КУпАП.

Згідно зі ст. 11 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" , виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.

Відповідно до ст. 30 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні" визначений перелік повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад в галузі житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, громадського харчування, транспорту і зв`язку.

Відповідно до п.п. 4.1 Правил розміщення зовнішньої реклами у м. Житомирі, затверджених рішенням виконавчого комітету Житомирської міської ради від 11.03.2010 №168 розміщення зовнішньої реклами у місті Житомирі проводиться на підставі дозволів, що видаються комунальним підприємством Реклама згідно з рішенням та у порядку, встановленому виконавчим комітетом Житомирської міської ради відповідно до цих Правил.

Зовнішня реклама - реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях - рекламоносіях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг (абзац 4 ч.1 ст.1 Закону України "Про рекламу" ).

Згідно п.п. 7.11.1 та 7.11.15 Правил благоустрою, забезпечення чистоти порядку і дотримання тиші у м. Житомирі, затверджених рішенням Житомирської міської ради від 29.03.2012 року №325, рекламні засоби (спеціальні конструкції) розташовуються на підставі дозволів на розміщення зовнішньої реклами, наданих у встановленому виконкомом міської ради порядку. Забороняється вчиняти дії по організації, розміщенню реклами, будь-яких рекламних засобів, будь-яких оголошень, плакатів, листівок тощо безпосередньо на фасадах будинків, будівель, споруд та їх елементів, на парканах, огорожах, стовпах, конструкціях (крім дощок оголошень), деревах, водостічних трубах та інших не відведених для цього місцях. Також, особи причетні до організації та розміщення реклами несуть відповідальність за дії та/або бездіяльність, що призвели до розміщення реклами, будь-яких рекламних засобів, будь-яких оголошень, плакатів, листівок тощо у не відведених для цього місцях.

За порушення вище вказаних пунктів Правил розміщення зовнішньої реклами у м. Житомирі та Правил благоустрою території м. Житомирі передбачена відповідальність ст. 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення .

Згідно ст. 152 КУпАП порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів - тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двадцяти до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб, громадян - суб`єктів підприємницької діяльності - від п`ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Склад адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 152 КУпАП становлять дії, що полягають в порушенні правил благоустрою територій міст та інших населених пунктів, а також недодержання правил щодо забезпечення чистоти і порядку в містах та інших населених пунктах.

Об`єктом цього правопорушення є суспільні відносини у сфері громадського благоустрою. Об`єктивна сторона правопорушення, полягає у порушенні правил благоустрою територій міст та інших населених пунктів, а також недодержанні правил щодо забезпечення чистоти і порядку в містах та інших населених пунктах.

Суб`єктивна сторона правопорушення характеризується наявністю вини як у формі умислу, так і у формі необережності. Суб`єктами правопорушення можуть бути як посадові особи, так і громадяни.

Відповідно до вимог ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на суб`єкта владних повноважень, тобто на відповідача.

Відповідач не скористався своїм правом надати суду відзив на позов, а також надати докази на підтвердження правомірності свого рішення, зокрема суду не надано доказів того, що ОСОБА_1 дійсно здійснювала дії щодо розміщення зовнішньої реклами та що такими її діями було порушено п. п.п. 4.1 Правил розміщення зовнішньої реклами в м. Житомирі та п.п. 7.11.15 Правил благоустрою, забезпечення чистоти, порядку і дотримання тиші у м. Житомирі, зокрема доказів того, що ОСОБА_1 здійснювала розміщення саме реклами без відповідного дозволу.

Відповідно до ст. 242 КАС України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Відповідно до ч. 3 ст. 62 Конституції України обвинувачення не може ґрунтуватися на припущеннях і усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Відповідно до ст. 245 Кодексу адміністративного судочинства України, діючи в межах заявлених позовних вимог, проаналізувавши наведені позивачем доводи на підтвердження заявлених позовних вимог, оцінивши наявні у справі докази, суд приходить до висновку, що адміністративний позов ОСОБА_1 до Адміністративної комісії при виконавчому комітеті Богунської районної ради м. Житомира про скасування постанови адміністративної комісії про накладення адміністративного стягнення підлягає задоволенню.

Відповідно до п. 3 частини 3 ст. 286 КАС України, за наслідками розгляду справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності місцевий загальний суд як адміністративний має право скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і закрити справу про адміністративне правопорушення.

Частиною 2 ст. 9 КАС України встановлено, що суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Оскільки суд дійшов висновку про скасування постанови адміністративної комісії при виконавчому комітеті Богунської районної ради м. Житомира № 776 від 22.11.2018 року, тому справа про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 підлягає закриттю.

Враховуючи викладене та керуючись ст. ст. 7 , 122 , 162 , 222 , 245 , 247 , 251 , 252 , 254 , 255 , 256 , 268 , 284 , 288 Кодексу України про адміністративні правопорушення , ст.ст. 5, 6, 8, 9, 19, 72, 77, 99, 242-246, 268-272, 286 Кодексу Адміністративного судочинства України , суд -

УХВАЛИВ:

Поновити ОСОБА_1 строк на оскарження постанови №776, винесеної 22.11.2018 року адміністративної комісії при виконавчому комітеті Богунської районної ради м. Житомира по справі про адміністративне правопорушення.

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Адміністративної комісії при виконавчому комітеті Богунської районної ради м. Житомира про скасування постанови адміністративної комісії про накладення адміністративного стягнення - задовольнити.

Скасувати постанову адміністративної комісії при виконавчому комітеті Богунської районної ради м. Житомира № 776 від 22.11.2018 року про застосування до ОСОБА_1 адміністративного стягнення у вигляді штрафу у сумі 1360,00 грн. за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 152 КУпАП.

Справу про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 -закрити.

Апеляційна скарга на судове рішення може бути подана до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня його проголошення.

У відповідності до п.п. 15.5 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України , до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи через відповідні суди, а саме Богунський районний суд м. Житомира.

Відомості про учасників справи:

Позивач: ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_1 ).

Відповідач: Адміністративна комісія при виконавчому комітеті Богунської районної ради м. Житомира (місце знаходження: 10003 м. Житомир, вул. Перемоги, 55, код ЄДРПОУ 04053482).

Суддя Н.Ф. Слюсарчук

СудБогунський районний суд м. Житомира
Дата ухвалення рішення04.07.2019
Оприлюднено08.07.2019
Номер документу82837473
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —295/5286/19

Ухвала від 10.04.2019

Адміністративне

Богунський районний суд м. Житомира

Слюсарчук Н. Ф.

Постанова від 04.07.2019

Адміністративне

Богунський районний суд м. Житомира

Слюсарчук Н. Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні