Ухвала
від 07.07.2019 по справі 200/8568/19-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

У Х В А Л А

про повернення позовної заяви

07 липня 2019 р. Справа №200/8568/19-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Суддя Донецького окружного адміністративного суду Чучко В.М., ознайомившись з позовною заявою уповноваженої особи Політичної партії Європейська Солідарність ОСОБА_1 (місце реєстрації: АДРЕСА_1 ) до Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №50 (місце реєстрації: 85302, Донецька область, м. Покровськ, вул. Поштова, буд. 13) про зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

07 липня 2019 року о 00 год. 13 хв. уповноважена особа Політичної партії Європейська Солідарність ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 50, в якому просив:

- зобов`язати ОВК № 50 розглянути повторно подання та внести зміни до Постанови № 8 від 05.07.2019 року, якими включити подання від політичної партії Європейська Солідарність , депутатська фракція якої зареєстровано в Апараті Верховної Ради України та від політичної партії Європейська Солідарність , у кількості 226 осіб;

- зобов`язати ОВК № 50 провести жеребкування щодо включення кандидатур від політичної партії Європейська Солідарність , депутатська фракція якої зареєстровано в Апараті Верховної Ради України, та від політичної партії Європейська Солідарність ;

- розглянути питання про визнання дій членів ОВК № 50, які проголосували за відхилення подання кандидатур членів ДВК від політичної партії Європейська Солідарність не законними та припинити достроково повноваження членів ОВК № 50 за грубе та систематичне порушення виборчого права.

Відповідно до ст. 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі за текстом - КАС України), суддя після одержання позовної заяви з`ясовує чи подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності; позов подано у строк, установлений законом (якщо адміністративний позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); чи немає інших підстав для повернення позовної заяви, залишення її без розгляду або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом

Згідно ч. 1 ст. 273 КАС України право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб`єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб`єкти ініціювання референдуму.

Разом з тим, за приписами ст. 12 Закону України Про вибори народних депутатів України суб`єктами виборчого процесу є: 1) виборець; 2) Центральна виборча комісія, а також інша виборча комісія, утворена відповідно до цього Закону; 3) партія, що висунула кандидата у депутати; 4) кандидат у депутати, зареєстрований у порядку, встановленому цим Законом; 5) офіційний спостерігач від партії, яка висунула кандидатів у депутати у загальнодержавному окрузі, від кандидата у депутати в одномандатному окрузі, від громадської організації, який зареєстрований у порядку, встановленому цим Законом (далі - офіційний спостерігач від партії, кандидата у депутати, громадської організації).

Законодавець чітко визначив, що саме суб`єкт виборчого процесу наділений правом звернення до суду за захистом своїх виборчих прав в частині оскарження рішення, дії чи бездіяльності виборчих комісій, тобто бути позивачем по справам, пов`язаним із виборчим процесом.

В даній позовній заяві позивачем визначена уповноважена особа Політичної партії Європейська Солідарність ОСОБА_1 .

На підставі ч. 14 ст. 75 Закону України Про вибори народних депутатів України уповноважена особа партії: 1) сприяє партії в її участі у виборчому процесі, в тому числі у проведенні передвиборної агітації; 2) представляє інтереси партії у відносинах з виборчими комісіями (крім Центральної виборчої комісії), органами виконавчої влади, судами, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, виборцями, іншими суб`єктами виборчого процесу на території відповідного виборчого округу; 3) може брати участь з правом дорадчого голосу в засіданнях виборчих комісій (крім Центральної виборчої комісії) на території відповідного виборчого округу; 4) має право бути присутньою на виборчій дільниці під час голосування та на засіданні дільничної виборчої комісії при підрахунку голосів виборців з урахуванням обмежень, встановлених частиною третьою статті 34 цього Закону; 5) має права офіційного спостерігача від партії, передбачені частиною дев`ятою статті 78 цього Закону; 6) має інші права, передбачені цим Законом для уповноваженої особи партії.

У відповідності до ч. 2 ст. 279 КАС України особа, яка відповідно до закону про вибори чи референдум зареєстрована як уповноважена особа (представник) партії (блоку), місцевої організації партії, ініціативної групи референдуму, діє як представник відповідної партії (блоку), місцевої організації партії, ініціативної групи референдуму у справах, пов`язаних з виборчим процесом чи процесом референдуму, без додаткового уповноваження.

Проте, за приписами ч. 5 ст. 75 Закону України Про вибори народних депутатів України уповноважена особа партії представляє відповідну партію і не є самостійним суб`єктом виборчого процесу.

А отже, уповноважена особа партії не є суб`єктом виборчого процесу та, відповідно, не має права самостійно, від свого імені, оскаржувати рішення виборчих комісій.

Відтак суд не заперечує наявність в уповноваженої особи права представляти інтереси партії у суді, проте позивачем, тобто особою, на захист прав, свобод та інтересів якої подано позов до адміністративного суду, є саме суб`єкт виборчого процесу.

Враховуючи вищенаведене суд вважає, що правом звернення із даним позовом наділений саме відповідний суб`єкт виборчого процесу (коло яких встановлено ст. 12 Закону України Про вибори народних депутатів України ), а не уповноважена особа.

Згідно п. 3 ч. 4 ст. 169 КАС України позовна заява повертається позивачеві, якщо позов подано особою, яка не має адміністративної процесуальної дієздатності, не підписано або підписано особою, яка не має права її підписувати, або особою, посадове становище якої не вказано.

Як вбачається з наведеної норми закону, вона є для судді зобов`язальною та безальтернативною.

При цьому, суд звертає увагу позивача на те, що відповідно до ч. 8 ст. 169 КАС України, повернення позовної заяви не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду в порядку та строки, визначені законом.

Разом з цим, приймаючи ухвалу про повернення позовної заяви суд також виходить з того, що у відповідності до приписів частини 6 ст. 273 Кодексу адміністративного судочинства України позовні заяви щодо рішень, дій чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму, членів цих комісій може бути подано до адміністративного суду у п`ятиденний строк із дня прийняття рішення, вчинення дії або допущення бездіяльності. А отже, строк на звернення до суду з даним позовом сплине 10.07.2019 року.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 169, 273 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Повернути позовну заяву уповноваженої особи Політичної партії Європейська Солідарність ОСОБА_1 до Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №50 про зобов`язання вчинити певні дії.

Роз`яснити позивачу, що повернення позовної заяви не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом.

Ухвала суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Ухвалу може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд з одночасним надсиланням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається у дводенний строк з дня її проголошення

Текст ухвали розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).

Суддя В.М. Чучко

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.07.2019
Оприлюднено08.07.2019
Номер документу82854010
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/8568/19-а

Ухвала від 07.07.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чучко В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні