Рішення
від 24.06.2019 по справі 1.380.2019.001571
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №1.380.2019.001571

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 червня 2019 року зал судових засідань №11

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Гулика А.Г,

за участю:

секретаря судового засідання Тронки О.В.,

представника позивача Олексів Н.М.,

представника відповідача Чабана О.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Львові в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Металіка Профіль до Головного управління ДФС у Львівській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним і скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, -

в с т а н о в и в :

03.04.2019 до Львівського окружного адміністративного суду надійшов позов товариства з обмеженою відповідальністю Металіка Профіль (далі-позивач; ТзОВ Металіка Профіль ) до Головного управління ДФС у Львівській області (далі-відповідач 1; ГУ ДФС України), Державної фіскальної служби України (далі-відповідач 2; ДФС України), в якому позивач просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1068338/42588799 від 05.02.2019 про відмову товариству з обмеженою відповідальністю Металіка Профіль в реєстрації податкової накладної № 67 від 26.12.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну товариства з обмеженою відповідальністю Металіка Профіль № 67 від 26.12.2018 днем її подання 15.01.2019.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач направив на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних 15.01.2019 податкову накладну №67 від 26.12.2018 на загальну суму з ПДВ 232 707,00 грн. Згідно з отриманою 15.01.2019 квитанцією про прийняття податкової накладної повідомлено, що така прийнята, але її реєстрація зупинена, на підставі п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, оскільки податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання товарів згідно з УКТ ЗЕД: 01.61. Зокрема, обсяг постачання товару 7216, 7308 перевищує величину залишку придбання такого товару та обсягу постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризикованості платника податку. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до пункту в п.п. 201.16.1 п.2301.16 ст.201 Податкового кодексу України, вичерпний перелік яких встановлено наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567 та/або таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 вказаного наказу. Позивач надав відповідачу 1 пояснення в повідомленні №2 від 01.02.2019. Проте, Комісія, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної, прийняла рішення № 1068338/42588799 від 05.02.2019 про відмову у реєстрації податкової накладної з підстав ненадання платником податку копій ряду документів.

Позивач вважає зазначене рішення протиправним, оскільки надав всі первинні документи, що стосуються господарських операцій, проте такі безпідставно не взято до уваги контролюючим органом.

Відповідач 1 подав до суду відзив на позовну заяву, в якому проти позову заперечує повністю. Відзив обґрунтований тим, що оскаржене рішення прийнято правомірно, оскільки надані платником податку копії документів не є достатніми для прийняття відповідного рішення про реєстрацію податкової накладної.

Відповідач 2 заяви про визнання позову чи відзиву на позовну заяву не подав.

Позивач подав до суду відповідь на відзив на позовну заяву, в якій зазначив про те, що Відповідач 1 у відзиві жодним чином не спростував наведених позивачем обставин, а також не надав доказів на підтвердження обґрунтованості оскарженого рішення.

Ухвалою від 08.04.2019 суддя прийняв позовну заяву до розгляду, відкрив провадження у справі та призначив справу до розгляду в порядку загального позовного провадження.

Ухвалою від 22.05.2019 суд закрив підготовче провадження у справі та призначив справу до судового розгляду по суті.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримала, просила суд позов задовольнити повністю.

Представник відповідачів у судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечив, просив суд у задоволенні позову відмовити повністю.

Заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення сторін, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.

Основним видом діяльності ТзОВ Металіка Профіль згідно з КВЕД 46.73 виступає оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням.

Відповідно до приписів п.201.10. ст.201 Податкового кодексу України (надалі- ПК України) ТзОВ Металіка Профіль склало податкову накладну № 67 від 26.12.2018 та направило її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних 15.01.2019.

Згідно з отриманою квитанцією від 05.02.2019 податкову накладну прийнято, реєстрацію зупинено.

На виконання п.п.201.16.2. п.201.16. ст.201 ПК України ТзОВ Металіка Профіль направило повідомлення від 01.02.19 №2 щодо подачі документів та надано пояснення, в яких повідомлено, що 21.12.2018 між ТзОВ Металіка Профіль та ПП Капітальне будівництво і ремонт укладено договір поставки № 0000050. Після підписання вказаного договору покупець замовив поставку товару на суму 232 707,00 грн, в т.ч. ПДВ 38 784,50грн.

26.12 2018 покупець перерахував позивачу оплату за товар у загальній сумі 232 700,00 грн з ПДВ. Позивач здійснив поставку товару 28.12.2018.

За результатами вказаної операції відповідно до приписів п.201.1, абз. 1 п.201.10 ст. 201 ПК України позивач склав в електронній формі податкову накладну № 67 від 26.12.2018 на загальну суму з ПДВ 232 707,00 грн, яку направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних 15.01.2019.

На підтвердження подання документів ТзОВ Металіка Профіль отримало через Автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів ДФС України квитанцію від 15.01.2019, про те, що податкову накладну прийнято, але реєстрацію зупинено відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, оскільки обсяг постачання товару 7216, 7308 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару та обсягу постачання, що відповідає вимогам пп 2.1 п.2 Критеріїв ризикованості платника податку.

Комісія, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийняла рішення № 1068338/42588799 від 05.02.2019, яким відмовила у реєстрації податкової накладної з підстав ненадання платником податку копій документів, а саме: розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.

ТзОВ Металіка Профіль не погодившись з таким рішенням, звернулося із скаргою від 14.02.2019 до ДФС України. За результатами розгляду скарги ДФС України прийняла рішення від 25.02.2019 № 10968/42588799/2, яким залишено скаргу без задоволення та рішення комісії без змін.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням відповідача, позивач звернувся із відповідним позовом до суду.

При вирішенні спору по суті суд керувався наступним.

Згідно із пунктом 201.10 статті 201 ПК України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 вказаної статті та/або пунктом 192.1 статті 192 ПК України, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 вказаної статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Відповідно до пункту 201.16 ст.201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 вказаного Кодексу.

Як передбачено пунктом 74.2 статті 74 ПК України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 №341, далі - Порядок №1246) податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Як передбачено пунктом 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України.

Згідно із пунктом 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 вказаного Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до пункту 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 №753/30621, далі -Критерії оцінки, чинний станом на момент зупинення вказаних податкових накладних), моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 рази більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних /розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб`єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI ПК України, стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.

Суд зауважує, що визначення фіскальним органом у квитанціях конкретного критерію ризику прямо впливає на можливість надання в подальшому платником податків відповідних документів, перелік яких міститься у наказі Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567, яким затверджено Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Вичерпний перелік документів).

Відповідно до пункту 1 Вичерпного переліку документів у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв, такими документами є:

1) договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;

2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Як встановлено з квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 17.11.2017 №6, реєстрація вказаної накладної зупинена на підставі п.201.16 ст.201 ПК України, оскільки остання відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом Міністерством фінансів України від 13.06.2017 №567; за результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання за товарами згідно з УКТ ЗЕД: 01.61. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН, відповідно до пункту "в" п. 201.16.1 п. 201.16 ст.201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 вказаного наказу.

Аналізуючи зміст вказаної квитанції, суд дійшов висновку про те, що фіскальним органом в порушення підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України не вказано конкретного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних у такому вигляді, який би унеможливив неоднозначне розуміння такої пропозиції платником податків.

У свою чергу, абзацом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 №190 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації ( чинної станом на момент зупинення вказаної податкової накладної, далі - Постанова №190) передбачено, що комісія Державної фіскальної служби (далі - комісія ДФС) приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.

Згідно з абзацом 2 Постанови №190 підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПК України; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Проте, суд встановив, що в рішенні не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства чи яких саме документів не вистачає для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних.

На момент подання позивачем письмових пояснень та документів до них за спірними податковими накладними діяв Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117 (набрав чинності 22.03.2018 року, далі - Порядок зупинення реєстрації податкових накладних).

Пунктом 2 зазначеної постанови Кабінету Міністрів України обумовлено, що платники податку на додану вартість, у яких до 1 грудня 2017 року зупинено реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, що діяв до набрання чинності Законом України від 07.12.2017 №2245-VIII Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році", та які станом на 01.12.2017 не подали пояснень і копій документів до таких податкових накладних/розрахунків коригування, мають право протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній/ розрахунку коригування, подати пояснення і копії документів до таких податкових накладних/розрахунків коригування на розгляд комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, порядок роботи яких затверджується цією постановою.

Відповідно до пункту 14 Порядку зупинення реєстрації податкових накладних, Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Як визначено пунктом 18 Порядку зупинення реєстрації податкових накладних, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 вказаного Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Пунктом 19 Порядку зупинення реєстрації податкових накладних визначено, що комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м.Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

Відповідно до пункту 23 Порядку зупинення реєстрації податкових накладних, комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 вказаного Порядку:

щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної/ розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яке реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу;

щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, більше 30 млн. гривень включно, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яке попередньо реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається до комісії центрального рівня.

Пунктом 24 Порядку визначено, що Комісія центрального рівня протягом семи робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів відповідно до пункту 15 вказаного Порядку, але не раніше отриманого рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі комісії регіонального рівня, може прийняти інше рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. Прийняте комісією центрального рівня рішення реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу, а рішення Комісії регіонального рівня скасовується.

Відповідно до пунктів 20, 21 Порядку зупинення реєстрації податкових накладних зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 вказаного Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку (пункт 27 вказаного Порядку).

Відповідно до пунктів 1, 13, 18 Порядку розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117, розгляд скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - комісії контролюючих органів), про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - скарга) здійснюється комісією ДФС з питань розгляду скарг, яка є постійно діючим колегіальним органом ДФС, за участю уповноваженої особи Мінфіну.

За результатами розгляду скарги комісія ДФС з питань розгляду скарг приймає одне з таких рішень: задовольняє скаргу та скасовує рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; залишає скаргу без задоволення та рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін; залишає скаргу без розгляду.

Рішення комісії ДФС з питань розгляду скарг не підлягає подальшому адміністративному оскарженню та може бути оскаржене в судовому порядку.

У спірному випадку рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, залишене без змін.

Суд встановив, що ТзОВ Металіка Профіль зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 01.11.2018. Профільним видом діяльності позивача є: оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням (код КВЕД 45.73) /а.с. 14-15/.

ТзОВ Металіка Профіль та ПП Капітальне будівництво і ремонт 21.12.2018 укладено договір поставки № 0000050, відповідно до п. 1.1 якого постачальник зобов`язується передати у власність покупця товар, а Покупець зобов`язується товар прийняти і оплатити в повному розмірі /а.с.26-30/. Відповідно до п.1.3. договору найменування/асортимент товару, одиниця вимірювання, кількість та ціна товару після узгодження сторонами зазначається в специфікації, яка є невід`ємною частиною договору.

Відповідно до п.п. 3.4 підтвердженням отримання товару покупцем є видаткова накладна, підписана уповноваженими особами сторін . Згідно з п.2.4. договору розрахунки за договором здійснюються покупцем у безготівковій формі на умовах попередньої оплати повної вартості товару згідно рахунку. Загальна сума договору становить загальну суму вартості товару, фактично поставленого протягом дії цього договору згідно видаткових накладних.

Суд встановив, що у відповідності до умов договору та на виконання досягнутої між сторонами домовленості ТзОВ Металіка Профіль 21.12.2018 виставило покупцю рахунок-фактуру № СФ-0000089 на загальну суму 232 707,00 грн, в тому числі ПДВ 38 784,50 грн /а.с.31/. Як підтверджується видатковою накладною від 28.12.2018 № РН-0000076 ТзОВ Металіка Профіль здійснило поставку товару за договором: профіль сталевий листовий гнутого типу С-18 0,40 глянцевий в кількості 722,570 кв.м, профіль сталевий листовий гнутого типу С-8 0,40 глянцевий в кількості 1053,530 кв.м., планка пристінна тип-1 0,40 мм глянцева1/5 в кількості 454,000 кв.м /а.с.32/.

Суд дослідив первинні документи та розрахункові документи, що надавалися контролюючому органу та встановив, що такі оформлені у відповідності до вимог складення, не мають дефекту щодо форми, змісту або походження, які у відповідності до ст.ст.198, 201 ПК України, ч.2 ст.9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність , п.2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88 спричиняють втрату первинними документами юридичної сили і доказовості.

Суд також дослідив копію договору поставки № 1-30/11/2018 від 30.11.2018 з постачальником ТзОВ Фортекс , копію рахунку-фактури № 1192 від 30.11.2018, отриманого від постачальника ТзОВ Фортекс , копію видаткової накладної № 1383 від 03.12.2018, копії товарно-транспортних накладних від 03.12.2018 та від 05.12.2018 про отримання товару від постачальника ТзОВ Фортекс , копію договору №01/12/2018 від 01.12.2018 про виготовлення готової продукції на умовах давальницької сировини з виконавцем Лагно І.В., копію договору про надання послуг зберігання від 01.12.2018, копію накладної на внутрішнє переміщення №28/12/18 від 28.12.2018, копію акту № 28/12/18 від 28.12.2018 про приймання-передачу ТМЦ на переробку, копію акту №28/12/18 від 28.12.2018 приймання-передачі (повернення) ТМЦ після переробки, копію акту прийому-передачі виконаних робіт від 31.12.2018, укладених з ФОП Лагно І.В. , копії банківських виписок по рахунку за 06.12.2018 та 26.12.2018, на підтвердження здійснення оплати за товар, який придбано позивачем у ТзОВ Фортекс та на підтвердження оплати за товар, проданий ПП Капітальне будівництво та ремонт , копії сертифікатів відповідності (якості) товару, що були отримані від ТзОВ Фортекс та ФОП ОСОБА_1 .

За результатами дослідження вказаних документів, суд встановив наступні обставини.

Відповідно до вказаного договору поставки №0000050 від 21.12.2018 ТзОВ Металіка Профіль передало ПП Капітальне будівництво і ремонт товар, який виготовлено фізичною особою-підприємцем Лагно І.В. відповідно до умов укладеного між ТзОВ Металіка Профіль та ФОП ОСОБА_1 . договору про виготовлення продукції на умовах давальницької сировини від 01.12.2018 № 01/12/2018 /а.с.55-66/.

Згідно з умовами Договору про надання послуг зберігання від 01.12.2018 контрагент забезпечував позивачу зберігання та складування сировини і продукції позивача на своєму складі, який розташований за адресою: Львівська область, Яворівський район, смт.Івано-Франкове, вул.Яворівська, буд.32 (п.1.4. договору) до моменту запуску у виробництво чи відвантаження позивачу /а.с.47-50/.

Сировина для подальшої переробки придбавалася позивачем в ТзОВ Фортекс на підставі договору поставки №1-30/11/2018 від 30.11.2018/а.с.33-36/. Факт поставки товару від ТзОВ Фортекс до ТзОВ Металіка Профіль підтверджено видатковою накладною № 1383 від 03.12.2018 /а.с.38/ та товарно-транспортними накладними від 03.12.2018 та від 05.12.2018 /а.с.39-40/. Товар оплачено позивачем повністю, що встановлено із банківської виписки по рахунку за 06.12.2018 /а.с. 73/.

Отриманий від ТзОВ Фортекс прокат плоский з вуглецевої сталі переданий на переробку ФОП ОСОБА_1 для подальшого виготовлення відповідної продукції, зокрема, профілю сталевого листового гнутого та планки пристінної, що підтверджується накладною на внутрішнє переміщення № 28/12/18 від 03.12.2018 /а.с.67/, актом приймання-передачі ТМЦ на переробку № 28/12/18 від 28.12.2018 /а.с.68/, актом приймання-передачі (повернення) ТМЦ після переробки №28/12/18 від 28.12.2018 /а.с.69/, актом прийому-передачі виконаних робіт від 31.12.2018 /а.с.70-71/.

Згідно з видатковою накладною № РН-0000076 від 28.12.2018 позивач передав ПП Капітальне будівництво і ремонт товар на загальну суму 232707,00 грн /а.с.32/. Зокрема, передано: профіль сталевий листовий гнутого типу С-18 0,40 глянцевий в кількості 722,570кв.м, профіль сталевий листовий гнутого типу С-8 0,40 глянцевий в кількості 1053,530 кв.м., планка пристінна тип-1 0,40 мм глянцева1/5 в кількості 454,000 кв.м.

Як встановлено умовами договору поставки (п.2.4.) оплата за договором відбувалася на умовах передоплати. Відтак, попередня оплата проведена 26.12.2018 в сумі 232 707,00 грн, що підтверджується банківською випискою по рахунку за 26.12.2018.

За результатами господарської операції складено податкову накладну № 67 від 26.12.2018 /а.с. 15/, яку подано на реєстрацію 15.01.2019 відповідно до квитанції про реєстрацію податкової накладної /а.с.17/.

Суд дослідив первинні та розрахункові документи, що надавалися контролюючому органу та встановив, що такі оформлені у відповідності до вимог складення, не мають дефекту щодо форми, змісту або походження, які у відповідності до ст.ст.198, 201 ПК України, ч.2 ст.9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність , п.2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88 спричиняють втрату первинними документами юридичної сили і доказовості.

Отже, позивач на підтвердження здійснення господарських операцій подав письмові пояснення (повідомлення щодо подачі документів) та відповідні докази, в яких зазначено про умови господарських операцій, та необхідні документи для реєстрації податкової накладної.

Суд вважає, що господарські операції, за наслідками яких складено спірну податкову накладну, здійснені позивачем в межах його господарської діяльності, є фактичними та підтверджуються первинними документами. При цьому, контролюючим органом не взято до уваги письмові пояснення платника податків.

На думку суду, відповідач не надав належної оцінки документам і письмовим поясненням позивача щодо господарських операцій та виписаною ним податковою накладною від 26.12.2018 № 67. В той же час, відповідач виявив надмірний формалізм, відступивши від оцінки суті господарської операції.

У зв`язку із вказаним, суд вважає, що оскаржене рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригувань в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 05.02.2019 № 1068338/42588799 прийняте не у спосіб, визначений законом, а тому, є протиправним та підлягає скасуванню.

Щодо вимоги позивача зобов`язати ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №6 від 17.11.2017, суд зазначає наступне.

Відповідно до п.4 ч.1 ст.245 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України) у разі задоволення позову суд може прийняти постанову про зобов`язання відповідача вчинити певні дії.

Аналізуючи положення КАС України, можна дійти висновку, що законодавством передбачено право суду у випадку встановлення порушення прав позивача зобов`язувати суб`єкта владних повноважень приймати рішення або вчиняти певні дії.

Таке ж формулювання резолютивної частини судового рішення узгоджується з приписами п.п.201.16.4 ст.201 ПК України, згідно з яким визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:

а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

З огляду на висновок суду щодо протиправності та скасування рішень відповідачів, суд вважає за необхідне зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 67 від 26.12.2018, днем її подання.

Суд також зауважує, що рішення суду має бути не тільки законним та обґрунтованим, а й повинно ефективно захищати порушені права позивача. Тому, суд вважає, що покладення на ДФС України обов`язку зареєструвати податкові накладні не вважатиметься втручанням у її дискреційні повноваження.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України та ч.3 ст.2 КАС України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з вимогами ст.78 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов висновку, що позов необхідно задовольнити повністю.

Відповідно до ст.139 КАС України з відповідачів за рахунок бюджетних асигнувань на користь позивача необхідно стягнути судовий збір в розмірі 1921 грн 00коп., сплачений відповідно до платіжного доручення №109 від 22.03.2019.

Керуючись ст.ст. 6, 9, 72-73, 242, 244, 245 КАС України, суд, -

в и р і ш и в :

позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1068338/42588799 від 05.02.2019 про відмову товариству з обмеженою відповідальністю Металіка Профіль в реєстрації податкової накладної № 67 від 26.12.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну товариства з обмеженою відповідальністю Металіка Профіль № 67 від 26.12.2018 днем її подання - 15.01.2019.

Стягнути з Державної фіскальної служби України код ЄДРПОУ 39292197, місцезнаходження: 04053, м.Київ, Львівська площа, 8, Головного управління ДФС України у Львівській області код ЄДРПОУ 39462700, місцезнаходження: 79026, м.Львів, вул.Стрийська,35 за рахунок їх бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю Металіка Профіль код ЄДРПОУ 42588799, місцезнаходження: 81092, Львівська область, Яворівський район, с.Бірки, вул.Богдана Хмельницького, буд.33 судовий збір в розмірі 1921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна)грн. 00коп.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення суду.

Повне рішення суду складене та підписане 04.07.2019.

Суддя А.Г. Гулик

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.06.2019
Оприлюднено08.07.2019
Номер документу82854733
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.001571

Ухвала від 25.01.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 28.10.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Постанова від 18.09.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Ухвала від 22.08.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Ухвала від 22.08.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Ухвала від 14.08.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Рішення від 24.06.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 22.05.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 08.04.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні