Рішення
від 27.06.2019 по справі 160/2072/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 червня 2019 року Справа № 160/2072/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіВерба І.О. при секретарі судового засіданняШелгуновій І.А. за участю представників: позивача третьої особи Бабій О.М. Жукової Є.Б. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі у порядку загального позовного провадження адміністративну справу за адміністративним позовом Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до Державного реєстратора - приватного нотаріуса Кобельницького Сергія Івановича, третя особа, на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, ОСОБА_1 , про скасування реєстраційної дії, -

встановив:

І. ПРОЦЕДУРА

1. 04.03.2019 Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Державного реєстратора - приватного нотаріуса Кобельницького Сергія Івановича про:

- скасування реєстраційної дії державного реєстратора, яку здійснював приватний нотаріус Кобельницький Сергій Іванович, а саме державну реєстрацію припинення юридичної особи ТОВ Вістсел ЄДРПОУ 41984958 в результаті ліквідації.

2. Ухвалою суду від 11.03.2019 позовну заяву залишено без руху із наданням строку для усунення недоліків.

3. 29.03.2019 на виконання вимог ухвали позивачем надано виправлений адміністративний позов із зазначенням відомостей уповноваженого представника та у якому викладений наступний зміст позовних вимог:

- скасувати реєстраційну дію (реєстраційний запис від 23.11.2018 № 12241110006084624) державного реєстратора, яку здійснював приватний нотаріус Кобельницький Сергій Іванович, а саме державну реєстрацію припинення юридичної особи ТОВ Вістсел ЄДРПОУ 41984958 в результаті ліквідації.

4. Позивачем при поданні позовної заявлено:

- клопотання про поновлення процесуального строку на адміністративне оскарження;

- клопотання про залучення третьої особи - Товариства з обмеженою відповідальністю Вістсел .

5. Ухвалою суду від 01.04.2019:

- задоволено клопотання позивача про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду;

- визнано поважними причини пропущення позивачем строку звернення до суду;

- відмовлено у задоволенні клопотання позивача про залучення третьою особою Товариства з обмеженою відповідальністю Вістсел ;

- залучено до участі у справі третю особу, на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, ОСОБА_1 ;

- справу призначено до розгляду за правилами спрощеного провадження у судовому засіданні на 23.04.2019.

6. У судове засідання 23.04.2019 прибули представники позивача та третьої особи. Відповідач у судове засідання не прибув, відомості щодо вручення повістки про виклик до суду були відсутні.

7. Розгляд справи відкладено до 16.05.2019, з метою підготування та надання пояснень третьою особою та виклику відповідача.

8. 14.05.2019 на електрону адресу суду від представника третьої особи надійшло клопотання про перенесення розгляду справи.

9. У судове засідання, призначене на 16.05.2019, прибув представник позивача. Відповідач та представник третьої особи у судове засідання не прибули, відомості щодо вручення відповідачу повістки про виклик до суду були відсутні.

10. Протокольною ухвалою суду ухвалено перейти до розгляду справи за правилами загального позовного провадження. Підготовче засідання призначено на 06.06.2019.

11. 06.06.2019 на електрону адресу суду надійшло клопотання від відповідача про розгляд справи без його участі, заяви по суті спору не подавались.

12. Ухвалою суду від 06.06.2019 закрито підготовче провадження, призначено розгляд справи по суті на 27.06.2019.

13. У судовому засіданні 27.06.2019 представники позивача та третьої особи підтримали обрані правові позиції.

ІІ. ДОВОДИ ПОЗИВАЧА

14. Державним реєстратором здійснено реєстраційну дію про внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу TOB Bістсел , податковий номер 41984958, щодо припинення юридичної особи в результаті ліквідації.

15. ГУ ДФС у Дніпропетровські області отримано відомості типу 111 - державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті ліквідації. Спосіб припинення - припинення за принципом мовчазної згоди.

16. На виконання пункту 11 Порядку № 1588 та підпункту 78.1.7 пункту 78.1 статті 78 ПК України наказом ГУ ДФС у Дніпропетровській області від 25.10.2018 № 6139-п призначено документальну позапланову виїзну перевірку TOB Bістсел з 02.11.2018.

17. Управлінням аудиту ГУ ДФС у Дніпропетровській області складено акт № 63614/04-36-14-08/41984958 про не знаходження ТОВ Bістсел за юридичною адресою, отже, голова комісії з припинення ОСОБА_1 подав до державного реєстратора неповні та неправдиві відомості та не виконав свої обов`язки. Також ненадані відомості стосовно зміни місцезнаходження.

18. За даними проведеного аналізу інформаційних баз даних ДФС України, обсяг оподатковуваних операцій з березня 2018 року по жовтень 2018 року 109 194,5 тис. грн, сплачено ПДВ до бюджету 0 грн. Згідно останній наданій податковій декларації з ПДВ за жовтень 2018 року, сума від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду складає 5 896,46 тис. грн, яка утворилася за рахунок здійснення платником операцій з імпорту, а саме, TOB Bістсел здійснено придбання товару (товарних запасів) на суму 35 378,76 тис. грн. у т.ч. ПДВ 5 896,46 тис. грн.

19. Тобто, враховуючи положення пункту 184.7 статті 184 ПК України відсутні нарахування податкових зобов`язань з ПДВ на залишки товарних запасів, по яких попередньо був сформовано податковий кредит.

20. Розрахункова сума заниження податкового зобов`язання з ПДВ з невизначенням податку при наявних залишках товарних запасів складає 5 896,46 тис. грн.

21. Ліквідаційний баланс платником (ліквідатором) TOB Bістсел , який підтверджує відсутність запасів товарів (матеріальних цінностей) до контролюючого органу не надано.

22. Тобто, здійснений на підставі наданих звітів та даних ДФС України аналіз майнового стану TOB Bістсел не відповідає необхідному звіту про ліквідацію суб`єкта господарювання.

23. TOB Bістсел не визначено податкових зобов`язань з ПДВ по основних засобах та залишках товарних запасів, а саме: нарахування умовного продажу при анулюванні свідоцтва платника ПДВ при наявних залишках товарних запасів відповідно вимог пункту 184.7 статті 184 ПК України.

24. Однак, державним реєстратором 23.11.2018 до єдиного реєстру внесено запис про припинення юридичної особи на підставі відомостей наданих TOB Bістсел без одержання інформації від ГУ ДФС у Дніпропетровській області.

25. У зв`язку з тим, що уповноважені особи TOB Bістсел подали до державного реєстратора завідомо неправдиві відомості - їх дії позбавили можливості ГУ ДФС у Дніпропетровській області виконати свої обов`язки, щодо здійснення податкового контролю, а саме провести перевірку, донарахувати податок на додану вартість.

26. Дії посадових осіб TOB Bістсел направлені на ухилення від сплати податків.

27. Виходячи з вищевикладеного та у зв`язку з тим, що TOB Bістсел не знаходиться за юридичною адресою, можливо зробити висновок, що посадовими особами здійснено перепони органам фіскальної служби для здійснення перевірки, а відповідно й надання інформації державному реєстратору стосовно результатів перевірки.

28. Дія державного реєстратора щодо внесення запису державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті ліквідації 23.11.2018 (реєстраційний запис №12241110006084624) унеможливлює належне виконання контролюючим органом податкового контролю, що, враховуючи наявність значних обсягів товарно-матеріальних цінностей, порушує інтереси держави.

ІІІ. ДОВОДИ ВІДПОВІДАЧА

29. Державний реєстратор приватний нотаріус Кобельницький Сергій Іванович правом на участь у судовому засіданні не скористався, заяв по суті спору не надав.

ІV. ПОЯСНЕННЯ ТРЕТЬОЇ ОСОБИ

30. Представник третьої особи на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, ОСОБА_1 , проти позову заперечив повністю.

31. Станом на 19.09.2018 єдиним учасником TOB Bістсел (ЄДРПОУ 41984958) був ОСОБА_1 , НОМЕР_1 , паспорт НОМЕР_2 , виданий Бабушкінським РВ ДМУ УМВС України в Дніпропетровській області, 02.09.1996, частка у статутному капіталі Товариства становить 100 % голосів.

32. 19.09.2018 єдиним учасником ТОВ Bістсел прийнято рішення про припинення ТОВ Bістсел шляхом його ліквідації у добровільному порядку, відповідно до чинного законодавства України, та оформлене у вигляді протоколу № 19/09.

33. Протоколом, відповідно до вимог статті 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , призначено ліквідатора ТОВ Bістсел Клосс Олександра Сергійовича, строк пред`явлення кредиторами вимог - два місяці.

34. 19.09.2018 державним реєстратором здійснено реєстраційну дію про внесення рішення засновника юридичної особи або уповноваженого ним органу ТОВ Bістсел щодо припинення юридичної особи в результаті ліквідації (реєстраційний запис № 12241100005084624).

35. ТОВ Вістсел для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації на підставі рішення про припинення юридичної особи, прийнятого учасниками юридичної особи, на виконання вимог статті 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань подало після закінчення процедури припинення приватному нотаріусу Кобельницький С.І. заяву про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації та довідку архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

36. Оскільки, ТОВ Bістсел подало документи визначені Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань в повному обсязі та у строки передбачені законом, то у державного реєстратора не було правових підстав для зупинки розгляду документів.

37. У державного реєстратора станом на 22.11.2018 та 23.11.2018 були відсутні правові підстави для відмови у проведенні державної реєстрації припинення юридичної особи ТОВ Bістсел , оскільки до державного реєстратора:

- не надходили відомості про наявність у ТОВ Bістсел заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування;

- не надходили відомості про наявність у ТОВ Bістсел заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування;

- не надходили відомості про наявність у ТОВ Bістсел відкритих виконавчих проваджень;

- не надходили відомості, що відносно ТОВ Bістсел відкрито провадження у справі про банкрутство.

38. Таким чином, у державного реєстратора не було правових підстав для відмови у державній реєстрації.

39. Враховуючи вищевикладене, відповідно до частини 2 статті 6 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань державний реєстратор за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації проводить реєстраційну дію, (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди (принцип мовчазної згоди у сфері державної реєстрації - принцип, згідно з яким державний реєстратор набуває право на проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій без одержання від державних органів у порядку та випадках, визначених цим Законом, відповідних документів (крім судових рішень та виконавчих документів) або відомостей, за умови, що відповідні державні органи у встановлений цим Законом строк не направили до державного реєстратора такі документи або відомості) шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру.

40. Державним реєстратором правомірно проведено державну реєстрацію припинення юридичної особи ТОВ Bістсел в результаті ліквідації (реєстраційний запис 12241110006084624) за принципом мовчазної згоди відповідно до вимог Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань .

V. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

41. 06.03.2018 проведено державну реєстрацію новоутвореної шляхом заснування юридичної особи ТОВ Вістсел код ЄДРПОУ 41984958.

42. Станом на 18.08.2019 (витяг від 05.06.2019 №1005412052, а.с.89-92):

- місцезнаходження юридичної особи є: м. Дніпро, вул. Генерала Пушкіна, будинок № 1;

- засновником є: ОСОБА_1 , АДРЕСА_4;

- керівник: ОСОБА_1 ;

- відомості про перебування юридичної особи у процесу припинення: відомості відсутні;

- відомості, отримані в порядку взаємного обміну інформації з відомчих реєстрів органів статистики, Міндоходів, Пенсійного фонду України:

- - 07.03.2018 Головне управління регіональної статистики;

- - 07.03.2018 ДПІ у Соборному районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області (дані про взяття на облік як платника податків);

- - 07.03.2018 ДПІ у Соборному районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області (дані про взяття на облік як платника єдиного внеску);

- інформація про здійснення зв`язку з юридичною особою: +380665521387, VISTSEL18@META.UA.

43. 19.09.2018 рішенням єдиного учасника ТОВ ТОВ Вістсел код ЄДРПОУ 41984958, оформленого протоколом № 19/0 вирішено припинити товариство як юридичну особу шляхом її ліквідації, звільнити директора Клосс Олександра Сергійовича, призначити ліквідатором товариства єдиного учасника ОСОБА_1 із встановленням двомісячного строку для проведення ліквідаційної процедури (а.с.106-107).

44. 19.09.2019 державним реєстратором Департаменту адміністративних послуг та дозвільних процедур Дніпровської міської ради Савош Валерією Володимирівною вчинено реєстраційну дію номер НОМЕР_3 - внесено запис про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті ліквідації (а.с.87).

45. Станом на 19.09.2018 (витяг від 05.06.2019 №1005412074, а.с.84-88):

- місцезнаходження юридичної особи є: м. Дніпро, вул. Генерала Пушкіна, будинок № 1;

- засновником є: ОСОБА_1 , АДРЕСА_4 ;

- керівник: ОСОБА_1 ; голова комісії з припинення або ліквідатор: ОСОБА_1 ;

- відомості про перебування юридичної особи у процесі припинення: 19.09.2018, в стані припинення, за рішенням засновників;

- відомості про строк, визначений засновниками (учасниками) юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, для заявлення кредиторами своїх вимог: 20.11.2018;

- відомості, отримані в порядку взаємного обміну інформації з відомчих реєстрів органів статистики, Міндоходів, Пенсійного фонду України:

- - 07.03.2018 Головне управління регіональної статистики;

- - 07.03.2018 ДПІ у Соборному районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області (дані про взяття на облік як платника податків);

- - 07.03.2018 ДПІ у Соборному районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області (дані про взяття на облік як платника єдиного внеску);

- інформація про здійснення зв`язку з юридичною особою: +380665521387, VISTSEL18@META.UA.

46. 23.11.2018 приватним нотаріусом Кобельницьким Сергієм Івановичем вчинено оскаржувану реєстраційну дію № 12241110006084624 - державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті ліквідації.

47. Станом на 23.11.2018 (згідно витягу з Реєстру від 05.06.2019 за № 1005412003, а.с.93-97):

- місцезнаходження юридичної особи є: м. Дніпро, вул. Генерала Пушкіна, будинок № 1;

- засновником є: ОСОБА_1 , АДРЕСА_4 ;

- керівник: ОСОБА_1 ; голова комісії з припинення або ліквідатор: ОСОБА_1 ;

- відомості про перебування юридичної особи у процесі припинення: відомості відсутні;

- відомості про строк, визначений засновниками (учасниками) юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, для заявлення кредиторами своїх вимог: 20.11.2018;

- дата та номер запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи, підстава для його внесення: 23.11.2018, 12241110006084624, припинено, за рішенням засновників;

- відомості, отримані в порядку взаємного обміну інформацією з відомчих реєстрів органів статистики, Міндоходів, Пенсійного фонду України:

- - 07.03.2018 Головне управління регіональної статистики;

- - 07.03.2018 ДПІ у Соборному районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області (дані про взяття на облік як платника податків);

- - 07.03.2018 ДПІ у Соборному районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області (дані про взяття на облік як платника єдиного внеску);

- дата надходження від органів Міндоходів, Пенсійного фонду України до державного реєстратора документів (повідомлень, інформації), передбачених Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань , у зв`язку з припиненням юридичної особи із зазначенням прізвища, імені та по батькові посадової особи, яка підписала документ: відомості відсутні.

48. 25.10.2018, у зв`язку отриманням відомостей з ЄДР щодо ліквідації ТОВ Bістсел (ЄДРПОУ 41984958), на підставі підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20, підпункту 75.1.2 пункту 75.1 статті 75, підпункту 78.1.7 пункту 78.1 статті 78, пункту 82.2 статті 82 ПК України ГУ ДФС у Дніпропетровській області прийнято наказ № 6139-п Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ Bістсел (код ЄДРПОУ 41984958) , призначено перевірку з 02.11.2018 тривалістю 5 робочих днів (а.с.14, 49).

49. 02.11.2018 за вих. № 63614/04-36-4-08/41984958 головним державним ревізор-інспектором В.М. Купріяновою складено акт Про неможливість документальної позапланової перевірки ТОВ Bістсел (код ЄДРПОУ 41984958) у зв`язку з відсутністю підприємства та його посадових осіб за податковою адресою , в якому зазначено наступне (а.с.15, 50):

- головним державним ревізор-інспектором В.М. Купріяновою відповідно до наказу ГУ ДФС у Дніпропетровській області від 25.10.2018 № 6139-п та направлення на перевірку № 12381 від 02.11.2018, з метою проведення позапланової документальної перевірки ТОВ Bістсел (код ЄДРПОУ 41984958) з 02.11.2018 в 12 год. 10 хв. було здійснено виїзд за податковою адресою (місцезнаходженням згідно ІС Податковий блок ) підприємства: 49050, Дніпропетровська область, м. Дніпро, Соборний р-н, вул. Генерала Пушкіна, буд. 1;

- за податковою адресою ТОВ Bістсел знаходиться одноповерховий приватний будинок огороджений парканом. Зі сторони вулиці немає ні кнопки виклику, ні вказівки на офіс як вказано в реєстраційних даних. Крім того, відсутня вивіска, що там знаходиться будь-яка організація. На мій голос, та стук ніхто не вийшов. Мешканець сусіднього будинку відмовився назватись та повідомив що ніколи не чув про ТОВ Bістсел ;

- також, мною було здійснено телефонний дзвінок - на номер, який зазначений у реєстраційних даних ТОВ Bістсел , НОМЕР_4 - оператор відповів: на даний момент абонент не може прийняти ваш дзвінок ;

- зазначені факти унеможливлюють проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ Bістсел (код ЄДРПОУ 41984958) у терміни, вказані у наказі від 25.10.2018 № 6139-п.

50. Щодо встановлення місцезнаходження платника податків 02.11.2018 складено запит № 6419/04-36-14-08 (а.с.16, 51).

VІ. ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН

51. Підпунктами 16.1.10 та 16.1.11 пункту 16.1 статті 16 ПК України встановлено, що платник податків зобов`язаний:

- повідомляти контролюючим органам за місцем обліку такого платника про його ліквідацію або реорганізацію протягом трьох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення (крім випадків, коли обов`язок здійснювати таке повідомлення покладено законом на орган державної реєстрації);

- повідомляти контролюючі органи про зміну місцезнаходження юридичної особи та зміну місця проживання фізичної особи - підприємця.

52. Електронний кабінет створюється та функціонує за принципом спрощення процедури взаємодії платників податків та контролюючого органу та прискорення електронного документообігу між ними (пункт 42-1.1 статті 42-1 ПК України).

53. Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов`язків, визначених цим Кодексом та нормативно-правовими актами, що прийняті на підставі та на виконання цього Кодексу, законами з питань митної справи, в тому числі, шляхом:

- інформування платників податків про проведення документальної планової перевірки платника податків із зазначенням дати початку проведення такої перевірки, ходу та результатів його перевірок, передбачених цим Кодексом, у тому числі отримання наказу про проведення документальної (планової або позапланової, виїзної або невиїзної) та фактичної перевірки, отримання акта або довідки, яким оформлені результати перевірки (абзац 10 пункту 42-1.2 статті 42-1 ПК України).

54. Відповідно до пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право:

- 20.1.1. запрошувати платників податків, зборів, платежів або їхніх представників для перевірки правильності нарахування та своєчасності сплати податків, зборів, платежів, дотримання вимог законодавства з інших питань, у тому числі законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи. Письмові повідомлення про такі запрошення надсилаються в порядку, встановленому статтею 42 цього Кодексу, не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня запрошення, в яких зазначаються підстави запрошення, дата і час, на які запрошується платник податків (представник платника податків);

- 20.1.4. проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення;

- 20.1.14. у разі виявлення порушення вимог податкового чи іншого законодавства України, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, надсилати платникам податків письмові запити щодо надання засвідчених належним чином копій документів;

- 20.1.37. звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою - підприємцем підприємницької діяльності та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб`єктів господарювання;

- 20.1.42. проводити аналіз та здійснювати управління ризиками з метою визначення форм та обсягів податкового і митного контролю;

- 20.1.43. проводити у визначеному законодавством порядку перевірку показників, пов`язаних із визначенням об`єктів оподаткування та із своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплатою усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, виконанням законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи;

- 20.1.44. проводити перевірку правильності та повноти визначення фінансового результату до оподаткування згідно з бухгалтерським обліком відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності;

- 20.1.45. здійснювати щоденну обробку даних та інформації електронного кабінету, необхідних для виконання покладених на них функцій з адміністрування податкового законодавства та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, що включає, зокрема, прийняття, обробку та аналіз документів та даних платників податків, здійснення повноважень, передбачених законом, які можуть бути реалізовані в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку;

- 20.1.46. здійснювати інші повноваження, передбачені законом.

55. Відповідно до пункту 21.1 статті 21 ПК України посадові та службові особи контролюючих органів зобов`язані, зокрема:

- 21.1.1. дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами;

- 21.1.2. забезпечувати сумлінне виконання покладених на контролюючі органи функцій;

- 21.1.3. забезпечувати ефективну роботу та виконання завдань контролюючих органів відповідно до їх повноважень.

56. Податковий контроль - це система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (пункт 61.1 статті 61 ПК України).

57. Способи здійснення податкового контролю визначені статтею 62 ПК України, зокрема, податковий контроль здійснюється шляхом:

- 62.1.1. ведення обліку платників податків;

- 62.1.2. інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів;

- 62.1.3. перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

58. Відповідно до пункту 67.2 статті 67 ПК України контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо:

- припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців;

- відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців;

- скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

59. Згідно пункту 75.1 статті 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

60. Документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених ПК України.

61. Документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків (підпункт 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 ПК України).

62. Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об`єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.

63. Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні контролюючого органу.

64. Згідно підпункту 78.1.7 пункту 78.1 статті 78 ПК України документальна позапланова перевірка здійснюється з підстави: розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, закриття постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків.

65. Відповідно до пункту 78.4 статті 78 ПК України про проведення документальної позапланової перевірки керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом.

66. Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

67. Допуск посадових осіб контролюючих органів до проведення документальної позапланової виїзної перевірки здійснюється згідно із статтею 81 цього Кодексу. Документальна позапланова невиїзна перевірка здійснюється у порядку, передбаченому статтею 79 цього Кодексу (пункт 78.5 статті 78 ПК України).

68. Особливістю проведення документальної невиїзної перевірки, згідно пункту 79.1 статті 79 ПК України, є те, що документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу рішення про її проведення та за наявності підстав для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.

69. Документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу виключно на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, та за умови вручення платнику податків (його представнику) у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки. Виконання умов цієї статті надає посадовим особам контролюючого органу право розпочати проведення документальної невиїзної перевірки (пункт 79.2 статті 79 ПК України).

70. Присутність платників податків під час проведення документальних невиїзних перевірок не обов`язкова.

71. Відповідно до пункту 42.1 статті 42 ПК України документи, адресовані контролюючим органом платнику податків, повинні бути складені у письмовій формі, відповідним чином підписані та у випадках, передбачених законодавством, завірені печаткою такого контролюючого органу.

72. Пунктом 42.2 статті 42 ПК України, в редакцій на час виникнення та дії спірних правовідносин, встановлено:

- платники податків, які подають звітність в електронній формі та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в електронному кабінеті, можуть здійснювати листування з контролюючими органами засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України Про електронні документи та електронний документообіг та Про електронний цифровий підпис ;

- листування контролюючих органів з платниками податків, зазначеними в абзаці першому цього пункту, здійснюється засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису шляхом надіслання документа в електронний кабінет з одночасним надісланням платнику податків на його електронну адресу (адреси) інформації про вид документа, дату та час його надіслання в електронний кабінет;

- датою вручення платнику податків документа є дата, зазначена у квитанції про доставку у текстовому форматі, що відправляється з електронного кабінету автоматично та свідчить про дату та час доставки документа платнику податків;

- у разі неотримання контролюючим органом квитанції про доставку документа в електронний кабінет протягом двох робочих днів з дня його надіслання такий документ у паперовій формі на третій робочий день з дня відправлення з електронного кабінету надсилається за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручається платнику податків (його представнику);

- у разі якщо пошта не може вручити платнику податків документ через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їх відмову прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, документ вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.

73. Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб врегульовані Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 15.05.2003 № 755-IV (далі - Закон № 755-IV).

74. Загальними засадами державної реєстрації відповідно до статті 4 Закону № 755-IV є те, що державна реєстрація базується на таких основних принципах:

- обов`язковості державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі;

- публічності державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі та документів, що стали підставою для її проведення;

- врегулювання відносин, пов`язаних з державною реєстрацією, та особливостей державної реєстрації виключно цим Законом;

- державної реєстрації за заявницьким принципом;

- єдності методології державної реєстрації;

- об`єктивності, достовірності та повноти відомостей у Єдиному державному реєстрі;

- внесення відомостей до Єдиного державного реєстру виключно на підставі та відповідно до цього Закону;

- відкритості та доступності відомостей Єдиного державного реєстру.

75. Згідно частини другої статті 6 Закону № 755-IV державний реєстратор:

1) приймає документи;

2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів;

3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації;

4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру;

5) веде Єдиний державний реєстр;

6) веде реєстраційні справи;

6-1) надає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України Про виконавче провадження , інформацію органу державної виконавчої служби або приватному виконавцю;

7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

76. Згідно статті 9 Закону № 755-IV відомості про юридичну вносяться до Єдиного державного реєстру на підставі:

1) відповідних заяв про державну реєстрацію;

2) документів, що подаються для проведення інших реєстраційних дій;

3) відомостей, отриманих у результаті інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів.

77. Інформаційна взаємодія між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів у випадках, визначених 13 статтею Закону № 755-IV, здійснюється інформаційно-телекомунікаційними засобами в електронній формі у порядку, визначеному Міністерством юстиції України спільно з відповідними державними органами.

78. Технічний адміністратор Єдиного державного реєстру в день проведення реєстраційної дії забезпечує передачу до інформаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує єдину державну податкову політику та державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, - відомостей про проведення такої реєстраційної дії) частина друга статті 13 Закону № 755-IV).

79. Відповідно до частини десятої статті 17 Закону № 755-IV для державної реєстрації рішення про припинення юридичної особи, прийнятого її учасниками або відповідним органом юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - відповідним державним органом, подаються такі документи:

1) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення учасників юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідного державного органу, про припинення юридичної особи;

2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, яким затверджено персональний склад комісії з припинення (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора, реєстраційні номери облікових карток платників податків (або відомості про серію та номер паспорта - для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), строк заявлення кредиторами своїх вимог, - у разі відсутності зазначених відомостей у рішенні учасників юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - у рішенні відповідного державного органу, про припинення юридичної особи.

80. Частиною тринадцятою статті 17 Закону № 755-IV визначено, що для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації на підставі рішення про припинення юридичної особи, прийнятого учасниками юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідних державних органів, або судового рішення про припинення юридичної особи, не пов`язаного з її банкрутством, після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, подаються такі документи:

1) заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації;

2) довідка архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

81. Державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться, зокрема, на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації (пункт 1 частини першої статті 25 Закону № 755-IV).

82. Порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, згідно із частиною другою статті 25 Закону № 755-IV, включає:

1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника);

2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі;

3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі;

4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру;

5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів;

6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації;

7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об`єднання;

8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру;

9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів;

10) видача за бажанням заявника виписки з Єдиного державного реєстру у паперовій формі за результатами проведеної реєстраційної дії (у разі подання заяви про державну реєстрацію у паперовій формі).

83. Розгляд документів, поданих для державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій щодо юридичних осіб, здійснюється протягом 24 годин після надходження документів, поданих для державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій, крім вихідних та святкових днів.

84. Підставами для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації, відповідно до статті 27 Закону № 755-IV, є:

1) подання документів або відомостей, визначених цим Законом, не в повному обсязі;

2) невідповідність документів вимогам, установленим статтею 15 цього Закону;

3) невідповідність відомостей, зазначених у заяві про державну реєстрацію, відомостям, зазначеним у документах, поданих для державної реєстрації, або відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі;

4) невідповідність відомостей, зазначених у документах, поданих для державної реєстрації, відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі;

5) невідповідність реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії та номера паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта) відомостям, наданим відповідно до статті 13 цього Закону;

6) несплата адміністративного збору або сплата не в повному обсязі;

7) подання документів з порушенням встановленого законодавством строку для їх подання.

85. Зупинення розгляду документів з підстав, не передбачених цією статтею, не допускається (частина друга статті 27 Закону № 755-IV).

86. Підстави для відмови у державній реєстрації встановлені статтею 28 Закону № 755-IV:

1) документи подано особою, яка не має на це повноважень;

2) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення щодо заборони проведення реєстраційної дії;

3) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення про арешт корпоративних прав - у разі державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у зв`язку із зміною частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи;

3-1) заяву про державну реєстрацію змін до відомостей Єдиного державного реєстру, пов`язаних із зміною засновників (учасників) юридичної особи у зв`язку із зміною частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, подано щодо засновника (учасника), який на момент подання заяви внесений до Єдиного реєстру боржників, зокрема за виконавчими провадженнями про стягнення аліментів за наявності заборгованості з відповідних платежів понад три місяці, крім випадку збільшення розміру такої частки;

4) не усунуто підстави для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку;

5) документи суперечать вимогам Конституції та законів України;

6) документи суперечать статуту громадського формування;

7) порушено встановлений законом порядок створення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи;

8) невідповідність найменування юридичної особи вимогам закону;

9) щодо засновника (учасника) юридичної особи, що створюється, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації;

10) щодо юридичної особи, стосовно якої подано заяву про державну реєстрацію змін до відомостей Єдиного державного реєстру, пов`язаних із зміною засновників (учасників) юридичної особи, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації;

11) документи для державної реєстрації припинення юридичної особи подані:

- - раніше строку, встановленого цим Законом;

- - щодо юридичної особи, що припиняється в результаті її ліквідації та є засновником (учасником) інших юридичних осіб та/або має не закриті відокремлені підрозділи, та/або є засновником третейського суду;

- - в Єдиному державному реєстрі відсутній запис про державну реєстрацію юридичної особи, утвореної шляхом реорганізації в результаті злиття, приєднання або поділу;

- - щодо акціонерного товариства, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованої реєстрації випуску акцій;

- - щодо юридичної особи - емітента цінних паперів, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованих випусків цінних паперів;

- - щодо юридичної особи, що ліквідується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, крім банків, стосовно яких процедура ліквідації здійснюється відповідно до Закону України Про систему гарантування вкладів фізичних осіб ;

- - щодо юридичної особи, що реорганізується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та відсутній узгоджений план реорганізації юридичної особи;

- - щодо юридичної особи, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування;

- - щодо юридичної особи, що припиняється в результаті ліквідації, стосовно якої надійшли відомості про відкрите виконавче провадження;

- - щодо юридичної особи, стосовно якої відкрито провадження у справі про банкрутство;

12) статут товариства з обмеженою відповідальністю або товариства з додатковою відповідальністю поданий зі змінами, прийнятими без врахування голосів, які припадають на частку померлого учасника товариства.

87. Підпунктом 2 пункту 2 наказу Про інформаційну взаємодію між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань й інформаційними системами Державної фіскальної служби України , затвердженого Міністерством фінансів України від 18.03.2016 № 759/5/371 (далі - Наказ № 759/5/371) установлено, що до запровадження обміну документами в електронній формі між Реєстром та інформаційними системами Державної фіскальної служби України щодо подання запитів державними реєстраторами юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань і передачі до Реєстру відомостей про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів, про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, про узгодження плану реорганізації юридичної особи такі відомості передаються Державною фіскальною службою України до Реєстру з урахуванням технічних можливостей Реєстру та інформаційних систем Державної фіскальної служби України, а саме:

- - про наявність заборгованості зі сплати податків і зборів - шляхом надсилання повідомлень про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за формою № 27-ОПП або повідомлень про наявність податкового боргу та неможливість проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи за формою № 23-ОПП;

- - про наявність заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - шляхом надсилання повідомлень про наявність боргу зі сплати єдиного внеску та про неможливість проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за формою № 5-ЄСВ;

- - про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів - шляхом надсилання повідомлень про відкликання заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за формою № 28-ОПП;

- - про відсутність заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - шляхом надсилання повідомлень про відкликання заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за формою № 6-ЄСВ.

88. Пунктом 3 Наказу № 759/5/3713 встановлено, що державний реєстратор юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань використовує повідомлення, передбачені підпунктом 2 пункту 2 цього наказу, що надійшли від Державної фіскальної служби України, до запровадження відповідного обміну документами в електронній формі між Реєстром та інформаційними системами Державної фіскальної служби України.

89. Порядок обліку платників податків і зборів затверджений наказом Міністерства

фінансів України від 09.12.2011 № 1588 (далі - Наказ № 1588).

90. Згідно пункту 11.1 розділу ХІ Наказу № 1588 платник податків зобов`язаний повідомляти контролюючі органи за місцем обліку такого платника про його ліквідацію або реорганізацію протягом трьох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення (крім випадків, коли обов`язок здійснювати таке повідомлення покладено законом на орган державної реєстрації).

91. Дані про прийняття рішення щодо припинення юридичних осіб, відомості щодо яких містяться в Єдиному державному реєстрі, контролюючі органи отримують від державних реєстраторів у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами Центрального контролюючого органу (абзац другий пункту 11.1 розділу ХІ Наказу № 1588).

92. Відповідно до пункту 11.5 розділу ХІ Наказу № 1588 у зв`язку з ліквідацією платника податків контролюючі органи розпочинають та проводять процедури, передбачені цим розділом, у разі одержання відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи.

93. Згідно пункту 11.6 розділу ХІ Наказу № 1588 при проведенні заходів податкового контролю, пов`язаних з ліквідацією платника податків, контролюючі органи організовують та планують їх таким чином, щоб вимоги щодо сплати платежів, контроль за справлянням яких здійснюють контролюючі органи, були сформовані і отримані особою, відповідальною за погашення грошових зобов`язань або податкового боргу платника податків, не пізніше строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог.

94. За результатами проведення відповідних заходів у зв`язку з ліквідацією платника податків, але не пізніше дня закінчення строку заявлення кредиторами своїх вимог відповідальні працівники таких підрозділів (органів) вносять до Єдиного банку даних юридичних осіб або підтверджують інформацію щодо наявності / відсутності заборгованості зі сплати податків і зборів (пункт 11.8 розділу ХІ Наказу № 1588).

95. До завершення строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог, а також у день отримання запиту від суб`єкта державної реєстрації контролюючий орган передає до Єдиного державного реєстру у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами Центрального контролюючого органу відомості про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № 30-ОПП.

VІІ. ОЦІНКА СУДУ

96. Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

97. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

98. Платних податків в розглянутому спорі не мав обов`язку згідно підпункту 16.1.10 пункту 16.1 статті 16 ПК України повідомлювати контролюючий орган про його ліквідацію, оскільки обов`язок здійснювати таке повідомлення покладено законом на орган державної реєстрації.

99. На виконання підпункту 78.1.7 пункту 78.1 статті 78 ПК України та відповідно до пункту 11.6 розділу ХІ Наказу № 1588 при проведенні заходів податкового контролю, пов`язаних з ліквідацією платника податків, контролюючі органи організовують та планують їх таким чином, щоб вимоги щодо сплати платежів, контроль за справлянням яких здійснюють контролюючі органи, були сформовані і отримані особою, відповідальною за погашення грошових зобов`язань або податкового боргу платника податків, не пізніше строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог.

100. Контролюючий орган, отримавши відомості про внесення 19.09.2018 запису про прийняте засновником рішення про ліквідацію, був зобов`язаний в порядку підпункту 78.1.7 пункту 78.1 статті 78 ПК України здійснити документальну позапланову перевірку в порядку, встановленому ПК України, у тому числі з додержанням вимог пунктів 78.4 статті 78, 79.2 статті 79 ПК України, вручивши копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки в порядку статті 42 ПК України.

101. Отримавши 19.09.2018 повідомлення про прийняте засновником рішення про ліквідацію платника податків із встановленням строку для заявлення кредиторами свої вимог до 20.11.2018, контролюючий орган лише 25.10.2018 прийняв наказ № 6139-п про призначення перевірки, яку наказав здійснити з 02.11.2018.

102. Судом встановлено, що контролюючий орган не вручив платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

103. З матеріалів справи вбачається, що з 25.10.2018 платнику податків копія наказу про проведення позапланової виїзної документальної перевірки не направлялась поштовим зв`язком або засобами телекомунікаційного зв`язку до електронного кабінету платника податків.

104. Судом встановлено, що контролюючий орган після складення акту про неможливість проведення перевірки 02.11.2018 не вживав заходів для повідомлення платника податків про призначення перевірки, при цьому мав у розпорядженні адресу засновника та ліквідатора товариства Клосс Олександра Сергійовича.

105. Відсутність вивіски з найменуванням платника податків на паркані, одноразова відсутність ліквідатора Клосс Олександра Сергійовича за юридичною адресою товариства 02.11.2018 о 12:10 (п`ятниця), згідно акту про неможливість проведення перевірки, не є належним підтвердженням зміни податкової адреси платника податків та підтвердженням висновку контролюючого органу про зміну юридичної адреси та надання платником податків недостовірних даних щодо місцезнаходження.

106. Позивач своєчасно (з 19.09.2018 по 24.10.2018) не вживав заходи щодо податкового контролю, з 25.10.2018 (вівторок) не вчинив дії, направлені на вручення платнику податків наказу на проведення позапланової перевірки.

107. Контролюючий орган не скористався правом призначення невиїзної документальної позапланової перевірки із направленням наказу про її призначення та відповідного повідомлення поштовим зв`язком та/або до електронного кабінету платника податків.

108. Предметом спору у цій справі є правомірність реєстраційної дії державного реєстратора № 12241110006084624, вчиненої 23.11.2018 щодо державної реєстрації припинення юридичної особи ТОВ Вістсел ЄДРПОУ 41984958 в результаті ліквідації.

109. Відповідно до статті 4 Закону № 755-IV державна реєстрація базується на таких основних принципах як врегулювання відносин, пов`язаних з державною реєстрацією, та особливостей державної реєстрації виключно цим Законом та внесення відомостей до Єдиного державного реєстру виключно на підставі та відповідно до цього Закону.

110. Судом встановлено, що у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 23.11.2018 - дату вчинення оскаржуваної реєстраційної дії (а.с.96), та станом на 05.06.2019 (а.с.82) відсутні повідомлення або інформація органу доходів і зборів у зв`язку з припиненням юридичної особи, які реєстратор зобов`язаний використовувати згідно вимог Закону № 755-IV та пункту 3 Наказу № 759/5/3713, у витягах з реєстру зазначено - відомості відсутні.

111. Направлення контролюючим органом державному реєстратору інформації щодо платника податків у паперовій формі також не підтверджується матеріалами справи.

112. Представником ТОВ Вістел в порядку частини тринадцятої статті 17 Закону № 755-IV для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації на підставі рішення про припинення юридичної особи, прийнятого учасниками юридичної особи після закінчення процедури припинення та не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, подані (а.с.108, 109):

- заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації;

- довідка архівної установи про відсутність у товариства документів з кадрових питань (особового складу), які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

113. Згідно пункту 12 частини першої статті 1 Закону № 755-IV принцип мовчазної згоди у сфері державної реєстрації (далі принцип мовчазної згоди) - це принцип, згідно з яким державний реєстратор набуває право на проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій без одержання від державних органів у порядку та випадках, визначених цим Законом, відповідних документів (крім судових рішень та виконавчих документів) або відомостей, за умови, що відповідні державні органи у встановлений цим Законом строк не направили до державного реєстратора такі документи або відомості.

114. З Таким чином, відповідно до частини другої статті 6 Закону № 755-IV державний реєстратор мав право проводити реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру.

115. Судом встановлено, що правових підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації припинення юридичної особи державний реєстратор не мав.

116. Надаючи оцінку доводам контролюючого органу про неподання платником податків до органу ДФС ліквідаційного балансу, суд зазнає, що вказаний баланс подається на дату прийняття рішення про ліквідацію у вигляді комплекту річної фінансової звітності. У разі, якщо контролюючий орган вважає необхідним подання ліквідаційного балансу до припинення юридичної особи, контролюючий орган у порядку податкового контролю за результатами камеральної перевірки мав нарахувати штраф за неподання фінансової звітності або донарахувати суми податкових платежів, та за наявності податкового боргу направити державному реєстратору відповідні відомості.

117. Надаючи оцінку аргументам позивача про направленість дій посадових осіб товариства на ухилення від сплати податків суд зазначає, що вказані питання вирішуються у порядку кримінального судочинства та мають підтверджуватись належними та допустимими доказами.

VІІІ. ВИСНОВКИ СУДУ

118. З системного аналізу матеріалів справи та наведених норм законодавства, суд, здійснюючи контроль легальності реєстраційної дії державного реєстратора приватного нотаріуса Кобельницького Сергія Івановича, дійшов висновку про відсутність порушення встановленого законом порядку вчинення 23.11.2018 реєстраційної дії, запис № 12241110006084624, державна реєстрація припинення юридичної особи ТОВ Вістсел ЄДРПОУ 41984958 в результаті ліквідації, що є підставою для відмови у задоволенні позовних вимог з покладенням витрат на сплату судового збору відповідно до статті 139 КАС України на позивача, як суб`єкта владних повноважень.

119. Керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

вирішив:

1. У задоволенні адміністративного позову Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 39394856; вул. Сімферопольська, 17-а, м. Дніпро, 49600) до Державного реєстратора - приватного нотаріуса Кобельницького Сергія Івановича (код 1953311430; вул. Глинки, 1, м. Дніпро, 49000), третя особа, на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, ОСОБА_1 (код НОМЕР_1 ; АДРЕСА_1 , АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 ), про скасування реєстраційної дії - відмовити повністю.

2. Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

3. Повне рішення складено 08.07.2019.

Суддя І.О. Верба

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.06.2019
Оприлюднено09.07.2019
Номер документу82865520
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/2072/19

Ухвала від 12.08.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Ухвала від 22.07.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Рішення від 27.06.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Рішення від 27.06.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 06.06.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 06.06.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 01.04.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 11.03.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні