Рішення
від 03.07.2019 по справі 500/877/19
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа №500/877/19

03 липня 2019 рокум. Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі:

головуючого судді Мартиць О.І.

за участю:

секретаря судового засідання Риндюк В.Т.

представника позивача приватного агропромислового підприємства "ДС Агро" Леньківа С.З., довіреність №10104/2019

представника відповідача Державної фіскальної служби України Олексюка Р.З., довіреність від 07.06.2019 №99-99-11-17/19/69

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою приватного агропромислового підприємства "ДС Агро" до Державної фіскальної служби України про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

10 квітня 2019 року до Тернопільського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява приватного агропромислового підприємства "ДС Агро" до Державної фіскальної служби України про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, в якій позивач просить:

- визнати рішення комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №14657/42680073/2 від 12.03.2019 протиправним та скасувати його;

- зобов`язати ДФС України здійснити дії по реєстрації (зареєструвати) податкової накладної №2 від 13.02.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що приватним агропромисловим підприємством "ДС Агро" було складено податкову накладну №2 від 13.02.2019 та направлено 18.02.2019 року для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно отриманої квитанції №1 від 18.02.2019 року реєстраційний номер в ЄРПН 9024507093 податкову накладну прийнято, але реєстрацію зупинено, причиною зупинення реєстрації вказано: невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарних кодах згідно УКТЗЕД:1005.

На пропозицію ДФС України приватним агропромисловим підприємством "ДС Агро" було надано в електронному виді повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операції по податковій накладній, реєстрацію якої зупинено, в якому надано пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (квитанція №1 від 18.02.2019 року).

До наданого пояснення в електронному виді приватним агропромисловим підприємством "ДС Агро" подало документи: пояснення, скан копії звіт про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду (29-сг річна) від 21.12.2018 з печаткою, скан копію договору на поставку сільськогосподарської продукції №206-02/19К від 12.02.2019, скан копії видаткових накладних №2 від 13.02.2019, №3 від 13.02.2019, №4 від 13.02.2019, №5 від 13.02.2019, №6 від 13.02.2019, №7 від 13.02.2019, №8 від 13.02.2019, №9 від 13.02.2019, №10 від 13.02.2019, скан копії товарно-транспортних накладних №1 від 13.02.2019, №2 від 13.02.2019, №3 від 13.02.2019, №4 від 13.02.2019, №5 від 13.02.2019, №6 від 13.02.2019, №7 від 13.02.2019, №8 від 13.02.2019, №9 від 13.02.2019, скан копію рахунку на оплату покупцю №2 від 12.02.2019, скан копію довіреність Г-2113 від 12.02.2019, скан копію Виписки з банку від 20.02.2019, скан копію договору закупівлі послуг №1 від 14.12.2019, скан копію договору оренди складського приміщення №б/н від 14.12.2018, скан копію довідки з Держгеокадастру №654/175-19 від 11.02.2019.

Електронним листом від 26.02.2019 ДФС України повідомило приватне агропромислове підприємство "ДС Агро" про рішення комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1087424/42680037 від 26.02.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. В даному рішенні не вказано конкретних підстав у відмові в реєстрації податкової накладної в єдиному державному реєстрі податкових накладних, а вказано підстави: "Ненадання платником податку копій документів", "Первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури, інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт-послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити)".

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1087424/42680037 від 26.02.2019 оскаржувалось приватним агропромисловим підприємством "ДС Агро". Реєстраційний номер скарги №16368592 від 04.03.2019, про що отримало рішення комісії з питань розгляду скарг від 12.03.2019 за №14657/42680037/2, яким залишено скаргу без задоволення та рішення комісії ДФС без змін. Приватне агропромислове підприємство "ДС Агро" з прийнятим рішенням не погоджується, зважаючи на наступне:

Відповідно до підпункту 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 розділу V Податкового кодексу України (далі - ПК України) рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Відповідач при розгляді документів не врахував, що приватне агропромислове підприємство "ДС Агро" є сільськогосподарським виробником, вирощує кукурудзу, а не закупляє, в поясненні чітко вказано чому виникла невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 1005 та в підтвердження надано копії відповідних документів виходячи з специфіки галузевої діяльності підприємства та помилково відмовив в реєстрації податкової накладної.

Таким чином, первинні документи засвідчують на сьогоднішній день факт реального виконання приватним агропромисловим підприємством "ДС Агро" та його контрагентом ТОВ "ВВТ Груп" господарських зобов`язань. Надані копії документів доводять реальність господарської операції по якій проводилась реєстрація податкової накладної, спростовуються припущення комісії ДФС України про невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах з УКТ ЗЕД:1005 (кукурудза). Тому, відповідач був зобов`язаний прийняти рішення про реєстрацію податкової накладної №2 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 15.04.2019 позовну заяву приватного агропромислового підприємства "ДС Агро" до Державної фіскальної служби України про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії залишено без руху.

23.04.2019 ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін, у справі призначено судове засідання на 23.05.2019. 23.05.2019 розгляд справи відкладено до 25.06.2019.

Відповідачем Державною фіскальною службою України 21.06.2019 через відділ документального забезпечення Тернопільського окружного адміністративного суду подано відзив на позовну заяву.

25.06.2019 в судовому засіданні розгляд справи відкладено за клопотанням представника позивача до 03.07.2019 .

В судовому засіданні 03.07.2019 представник позивача позовні вимоги підтримав повністю з підстав наведених у позові, просив задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні 03.07.2019 проти позову заперечив, свою позицію виклав у відзиві на адміністративний позов та просив відмовити у задоволенні позовних вимог.

Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, заслухавши пояснення учасників справи та дослідивши і оцінивши подані докази в їх сукупності, суд встановив наступне.

Приватне агропромислове підприємство "ДС Агро" код ЄДРПОУ 42680037 зареєстроване як юридична особа та перебуває на обліку як платник податків в Головному управлінні ДФС у Тернопільській області з 07.12.2018 року.

З 01.02.2019 року приватне агропромислове підприємство "ДС Агро" код ЄДРПОУ 42680037 зареєстроване як платник податку на додану вартість (далі - ПДВ) з присвоєнням індивідуального податкового номера 426800319164.

Судом встановлено, що позивач приватне агропромислове підприємство "ДС Агро" для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних подано податкову накладну від 13.02.2019 №2 складену у зв`язку з реалізацією товару (кукурудза урожаю 2018 року) код УКТ ЗЕД 1005 для ТОВ "ВВТ Груп", код ЄДРПОУ 36716311 (м. Київ) в кількості 300,00 тон на суму 1320001,20 грн. в тому числі ПДВ - 220000,20 грн.

Відповідно до квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних №1 від 18.02.2019 податкова накладна в ЄРПН зареєстрована за №9024507093, за результатами обробки документ прийнято, реєстрація зупинена.

В Квитанції №1 зазначено, що обсяг постачання товару/послуги 1005 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам підпункту 2.1 пункту 2 Критеріїв ризиковості платника податку. ПН/РК відповідає вимогам підпункту 1.6 пункту 1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних."

Податкова накладна приватного агропромислового підприємства "ДС Агро" №2 від 13.02.2019 відповідала двом критеріям ризиковості:

підпункту 2.1 пункту 2 Критеріїв ризиковості - обсяг постачання товару 1005 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару та обсягу його постачання;

підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості - дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації.

З моменту реєстрації платником ПДВ згідно даних Єдиного реєстру податкових накладних не встановлено придбання приватним агропромисловим підприємством "ДС Агро" код 42680037 кукурудзи урожаю 2018 року.

Таким чином, наявні одночасно два критерії ризиковості приватного агропромислового підприємства "ДС Агро" як платника податків, які відповідають підпункту 1.6 пункту 1 та підпункту 2.1 пункту 2 Критеріїв ризиковості, тому ДФС України правомірно зупинено реєстрацію спірної податкової накладної від 13.02.2019 №2.

Після зупинення реєстрації зазначених податкових накладних приватним агропромисловим підприємством "ДС Агро" надано до контролюючого органу ряд документів для підтвердження господарських операцій з реалізації товару.

Рішенням комісії Головного управління ДФС у Тернопільській області від 26.02.2019 №1087424/42680037 відмовлено у реєстрації податкової накладної 13.02.2019 №2, підставою відмови вказано - ненадання платником податку копій документів, а саме: "Первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків".

Приватне агропромислове підприємство "ДС Агро" оскаржило рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1087424/42680037 від 26.02.2019 регіональної комісії.

12.03.2019 рішенням комісії ДФС України з питань розгляду скарг №14657/42680037/2 скаргу залишено без задоволення та рішення комісії ДФС без змін.

Визначаючись щодо позовних вимог, суд виходить з наступного.

Відповідно до статті 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.

Статтями 61, 67 Конституції України встановлено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Юридична відповідальність особи має індивідуальний характер.

Частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України) встановлено, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до статей 8, 9 КАС України усі учасники адміністративного процесу є рівними перед законом і судом, а розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини першої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу, а суд згідно з статтею 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (надалі ПК України) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

При цьому, порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (далі Порядок №1246) податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Як передбачено пунктом 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.

Згідно із пункту13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 ПК України, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Як слідує з квитанції від 18.02.2019 №1 реєстрацію податкової накладної №2 від 13.10.2018 зупинено. Обсяг постачання товару/послуги 1005 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам підпункту 2.1 пункту 2 Критеріїв ризиковості платника податку. ПН/РК відповідає вимогам підпункту 1.6 пункту 1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних."

Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" затверджено

- Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації;

- Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації .

У відповідності до пункту 12 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Згідно пункту 13 вказаного Порядку у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складання податкової накладної/розрахунку коригування;

2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;

3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

За нормами пункту 14 Порядку перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг). (пункт 15 Порядку)

Згідно пункту 16 Порядку письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. (пункт 18 Порядку)

Відповідно до пункту 19 Порядку комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

Зазначені комісії приймають рішення про:

реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі;

відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. (пункт 20 Порядку)

За положеннями пункту 21 Порядку підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;

надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Згідно пункту 23 Порядку комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку:

щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яке реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу;

щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, більше 30 млн. гривень включно, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яке попередньо реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається до комісії центрального рівня.

Комісія центрального рівня протягом семи робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів відповідно до пункту 15 цього Порядку, але не раніше отриманого рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі комісії регіонального рівня, може прийняти інше рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Прийняте комісією центрального рівня рішення реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу, а рішення Комісії регіонального рівня скасовується. (пункт 24 Порядку)

Відповідно до пункту 26 Порядку якщо комісією центрального рівня у визначений пунктом 24 цього Порядку строк не прийнято інше рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, рішення комісії регіонального рівня набирає чинності з дня, наступного після закінчення строку, визначеного пунктом 24 цього Порядку, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку. (пункт 27 Порядку)

Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117. (далі - Порядок розгляду скарг).

Відповідно до пункту 3 Порядку розгляду скарг, скарги подаються платником податку на додану вартість (далі - платник податку) до ДФС протягом 10 календарних днів з дня набрання чинності рішенням комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Пунктом 13 Порядку розгляду скарг встановлено, що за результатами розгляду скарги комісія ДФС з питань розгляду скарг приймає одне з таких рішень:

задовольняє скаргу та скасовує рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

залишає скаргу без задоволення та рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін;

залишає скаргу без розгляду.

Відповідно до пункту 15 Порядку розгляду скарг за результатами розгляду скарги комісія ДФС з питань розгляду скарг приймає рішення щодо скарги, та надсилає його платнику податку у строк, визначений пунктом 56.23 статті 56 Кодексу, в електронній формі засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Критерії ризиковості платника податку затверджені листом ДФС України від 21.03.2018 р. N 959/99-99-07-18 із змінами та доповненнями (далі - Критерії ризиковості).

Відповідно до пункту 1 Критеріїв ризиковості, платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо:

1.1. платника податку зареєстровано (перереєстровано) на недійсні (втрачені, загублені) та підроблені документи згідно з інформацією, наявною в органах Державної фіскальної служби;

1.2. платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам згідно з інформацією, наявною в органах Державної фіскальної служби;

1.3 платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами, що не мали наміру провадити фінансово-господарську діяльність або реалізовувати повноваження згідно з інформацією, наданою такими фізичними особами;

1.4 платника податку зареєстровано (перереєстровано) та проваджено фінансово-господарську діяльність без відома та згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників згідно з інформацією, наданою такими засновниками та/або керівниками;

1.5 наявний обвинувальний вирок суду стосовно посадової особи (посадових осіб) платника податку за статтею 205 Кримінального кодексу України згідно з інформацією, наявною в органах Державної фіскальної служби;

1.6 комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:

платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим);

дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації;

платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);

платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;

платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;

платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України;

наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Пунктом 2 Критеріїв ризиковості передбачено, що податкові накладні/розрахунки коригування, складені платниками податку, перевіряються на відповідність ознакам ризиковості здійснення операцій, зокрема, якщо обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яку(ий) подано на реєстрацію в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75 відсотків загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД та послуг з кодами згідно з ДКПП, перелік яких визначено ДФС відповідно до додатка, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в Таблиці даних платника податку як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється) (підпункт 2.1 пункту 2 Критеріїв ризиковості).

Суд звертає увагу, що позивач приватне агропромислове підприємство "ДС Агро" зазначає, що ним, відповідно до Порядку зупинення реєстрації податкових накладних надано усі необхідні, на його думку, первинні документи та пояснення для здійснення реєстрації податкової накладної.

Однак, згідно скриншоту з АІС "Податковий блок" щодо переліку наданих приватним агропромисловим підприємством "ДС Агро" документів для реєстрації податкової накладної №2 від 13.02.2019 позивачем до ДФС України не надавались документи:

скан копії звіту про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду (29-сг річна) від 21.12.2018 з печаткою; скан копію рахунку на оплату покупцю №2 від 12.02.2019 року; скан копію Довіреності Г-2113 від 12.02.2019; скан копію Виписки з банку від 20.02.2019; скан копію договору закупівлі послуг №1 від 14.12.2019; скан копію довідки з Держгеокадастру №654/175-19 від 11.02.2019.

Відповідно до пункту 21 Порядку зупинення реєстрації податкових накладних, підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є, зокрема, ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку.

За таких умов, суд не вбачає протиправності оскаржуваного рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №14657/42680073/2 від 12.03.2019, не має законних підстав для скасування спірного рішення і, відповідно, зобов`язання Державної фіскальної служби України здійснити дії по реєстрації (зареєструвати) податкової накладної №2 від 13.02.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних

Враховуючи вищезазначене та оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає, що позовні вимоги не підлягають задоволенню повністю.

Підстави для відшкодування судових витрат у справі відповідно до положень статті 139 КАС України відсутні.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову приватного агропромислового підприємства "ДС Агро" до Державної фіскальної служби України про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, а саме визнати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №14657/42680073/2 від 12.03.2019 протиправним та скасувати його і зобов`язати Державну фіскальну службу України здійснити дії по реєстрації (зареєструвати) податкової накладної №2 від 13.02.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних відмовити повністю.

Реквізити учасників справи:

позивач приватне агропромислове підприємство "ДС Агро" (місцезнаходження: с. Пробіжна, Чортківський район, Тернопільська область, 48520, код ЄДРПОУ: 42680037)

відповідач: Державна фіскальна служба України (місцезнаходження: пл. Львівська, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ: 39292197)

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 08 липня 2019 року.

Головуючий суддя Мартиць О.І.

копія вірна:

Суддя Мартиць О.І.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.07.2019
Оприлюднено10.07.2019
Номер документу82867746
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —500/877/19

Ухвала від 10.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Постанова від 09.10.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 27.08.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 27.08.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Рішення від 03.07.2019

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

Ухвала від 23.04.2019

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

Ухвала від 15.04.2019

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні