Рішення
від 25.06.2019 по справі 620/1326/19
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

(повне)

25 червня 2019 року м. Чернігів Справа № 620/1326/19

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Тихоненко О.М.,

за участю секретаря Якуш І.В.,

представника позивача Руденка П.С.,

та представників відповідача Кульбаки О.П., Нужняка С.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Енерго Трейд до Управління Держпраці у Чернігівській області про визнання протиправними та скасування припису і постанови,

У С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю Енерго Трейд (далі - ТОВ Енерго Трейд , позивач) звернулось до суду з позовом до Управління Держпраці у Чернігівській області (далі - Управління, відповідач) про визнання протиправними та скасування припису про усунення виявлених порушень від 25.03.2019 № 25-01-006/0171, винесеного інспектором праці Управління Держпраці у Чернігівській області Кульбакою Олександром Петровичем та постанови про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами від 04.04.2019 № 25-01-006/0250/110, винесеної начальником Управління Держпраці у Чернігівській області Дорошенком Сергієм Володимировичем.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що ТОВ Енерго Трейд є юридичною особою, яка зареєстрована у встановленому законодавством порядку та місцезнаходження якої є: вул. Щербакова, 52, прим. 429, м. Київ, 04111. Позивач зазначає, що висновки Управління щодо порушення ч.3 ст.24 КЗпП України є помилковими та такими, що не відповідають вимогам чинного законодавства та фактичним обставинам справи. Зазначає, що чинне законодавство не містить жодного обов`язкового припису щодо того, у яких саме випадках сторони певного зобов`язання зобов`язані укладати саме трудові договори, а в яких цивільно-правові договори (угоди) на виконання певних робіт. Отже, потенційні сторони такого зобов`язання цілком вільні у своєму виборі форми втілення власних правових відносин, а тому вони на свій розсуд вправі визначати вид майбутнього договору, що може укладатися між ними.

16.05.2019 ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження за правилами загального позовного провадження. Ухвалою суду надано термін для подачі до суду відзиву на позовну заяву, відповіді на відзив та заперечень.

04.06.2019 Управлінням, в межах встановленого судом строку, подано відзив, в якому відповідач просить відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог та зазначає, що у зв`язку з надходженням звернення ОСОБА_1 стосовно порушення позивачем оформлення з ним трудових відносин Управлінням видано наказ від 27.02.2019 № 71 Про проведення контрольних заходів , який передбачав проведення інспекційного відвідування ТОВ Енерго Трейд . За результатом проведення інспекційного відвідування позивача встановлені порушення ч. 3 ст. 24 КЗпП України, про що складено акт інспекційного відвідування (невиїзного інспектування) юридичної особи (фізичної особи), яка використовує найману працю, примірник якого вручено директору ТОВ Енерго Трейд , з висновками акту позивач не погодився та подав заперечення. 25.03.2019 інспектором праці винесено припис про усунення виявлених порушень та 04.04.2019 начальником Управління винесено постанову про накладення штрафу в розмірі 2879370,00 грн за вищевказане порушення, оскільки працівників ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_1 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 фактично допущено до роботи без укладання трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та без повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу. Таким чином, відносини позивача з вищевказаними фізичними особами носять характер трудових, а тому позовні вимоги є такими, що не відповідають обставинам справи, не спростовують матеріалів інспекційного відвідування (том № 2 а.с.5-16).

18.06.2019 представником позивача надано відповідь на відзив, в якій вказано про обставини, зазначені в позові (том № 2 а.с.39-48).

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, та просив їх задовольнити в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в позові та відповіді на відзив.

Представники відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнали, просили відмовити в їх задоволенні з підстав, зазначених у відзиві на позов.

Свідок ОСОБА_1 в судовому засіданні повідомив, що працював в ТОВ Енерго Трейд . З ним договір заключали, але який саме пояснити не зміг. Вказав, що були затримки по виплаті заробітної плати, а тому вимушений був звільнитися та звернутися до Управління зі скаргою щодо порушення його прав, в який саме період року звертався до Управління заначити не зміг. Також зазначив, що заяву до відповідача писала під його диктування мати останнього.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін та свідка, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що ТОВ Енерго Трейд зареєстроване в якості юридичної особи, про що внесено запис до Єдиного державного реєстру, місцезнаходження вул. Щербакова, 52, прим. 429, м. Київ, 04111 (том № 1 а.с.57-62).

Як вбачається з матеріалів справи на адресу відповідача 14.02.2019 надійшла заява від ОСОБА_1 , в якій останній зазначив, що в період з 01.11.2017 по 28.02.2018 він фактично працював у ТОВ Енерго Трейд верстатником на деревообробному обладнанні у м. Чернігові по вул. Енергетиків, 1, при цьому належне оформлення трудових відносин у порядку, передбаченому нормами чинного законодавства України не проводилось. В зв`язку з затримкою заробітної плати і порушенням умов договору вимушений був звільнитися. Як наслідок ОСОБА_1 просив провести перевірку позивача щодо допущених порушень норм чинного законодавства України та захистити права останнього (том № 2 а.с.17).

Відповідачем прийнято наказ від 27.02.2019 № 71 Про проведення контрольних заходів , який передбачав проведення інспекційних відвідувань, в тому числі і позивача щодо додержання законодавства про працю в частині оформлення трудових відносин (том № 2 а.с.18).

На підставі даного наказу та направлення на проведення контрольного заходу від 27.02.2019 № 258 (том № 2 а.с.19) посадовим особам доручено провести інспекційне відвідування позивача на предмет додержання законодавства про працю в частині оформлення трудових відносин за зверненням фізичної особи, стосовно якої порушено правила оформлення трудових відносин.

У зв`язку з виявленим під час інспекційного відвідування порушення ч. 3 ст. 24 КЗпП України складено акт інспекційного відвідування (невиїзного інспектування) юридичної особи (фізичної особи), яка використовує найману працю № 25-01-006/0250 від 19.03.2019 (том № 1 а.с.36-47). В ході інспекційного відвідування встановлено, що за фактичним місцезнаходженням м. Чернігів, вул. Енергетиків, 1 керівництво ТОВ Енерго Трейд відсутнє, тому інспектором праці складено акт про неможливість проведення інспекційного відвідування від 11.03.2019 № 25-01-006/0067 (том № 1 а.с.237-240) та видано вимогу про надання документів і пояснень від 11.03.2019 № 2501-006/0065, в зв`язку з чим інспекційне відвідування призупинено до 09.00 год. 19.03.2019 (том № 1 а.с.234-236).

Як вбачається з матеріалів справи та не заперечувалось відповідачем всі копії документів та пояснення керівництва ТОВ Енерго Трейд , які були зазначені у вимозі про надання документів від 11.03.2019 № 25-01-006/0065 надані в строк та у повному обсязі.

Також, не погоджуючись з висновками інспекційного відвідування ТОВ Енерго Трейд подано заперечення на вказаний акт (том № 1 а.с.48-49), однак листом від 27.03.2019 Управлінням вказані заперечення залишені без задоволення (том № 1 а.с.51-55).

25.03.2019 Управлінням прийнято припис про усунення виявлених порушень № 25-01-006/0185, яким зобов`язано ТОВ Енерго Трейд в строк до 29.03.2019 усунути вказані порушення (том № 1 а.с.231-233).

В подальшому, Управлінням винесено рішення щодо розгляду справи про накладення штрафу № 86 від 21.03.2019, яким вирішено прийняти до розгляду акт інспекційного відвідування від 19.03.2019 № 25-01-006/0250, розгляд справи призначити на 14 год. 50 хв. 04.04.2019 за адресою відповідача, про що повідомити суб`єкт господарювання (том № 2 а.с.20).

25.03.2019 Управлінням на адресу позивача (юридична адреса: вул. Щербакова,52, прим. 429, м. Київ, 04111 та місце здійснення діяльності: вул. Енергетиків, 1 м. Чернігів, 14000) направлено відповідне повідомлення № 10-04/1812 (том № 2 а.с.21).

Відповідно до протоколу № 110 від 04.04.2019 про розгляд справи щодо накладення штрафів відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17.07.2013 № 509 Про затвердження Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення відносно ТОВ Енерго Трейд вирішено винести постанову про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами з накладенням на ТОВ Енерго Трейд штрафу в розмірі 2879370,00 грн. на підставі абз. 2 ч. 2 ст. 265 КЗпП України (том № 2а.с.24).

04.04.2019 Управлінням прийнято постанову про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами № 25-01-006/0250/110, якою вирішено накласти на позивача штраф у розмірі 2879370,00 грн (том № 2 а.с.27), оригінал якої направлено позивачу за адресою вул. Щербакова, 52, прим. 429, м. Київ, 04111 (том № 2 а.с.25).

Як встановлено судом, у період з 01.11.2017 по 31.12.2017 ТОВ Енерго Трейд перебувало у договірних відносинах з рядом фізичних осіб, з якими були укладені договори, а саме: договір про виконання робіт (надання послуг) №8-ЦПХ від 01 листопада 2017 року, що був укладений з гр. ОСОБА_2 , договір про виконання робіт (надання послуг) №18-ЦПХ від 01 грудня 2017 року, що був укладений з гр. ОСОБА_3 ., договір про виконання робіт (надання послуг) №14-ЦПХ від 01 листопада 2017 року, що був укладений з гр. ОСОБА_5 , договір про виконання робіт (надання послуг) №3-ЦПХ від 01 листопада 2017 року, що був укладений з гр. ОСОБА_6 , договір про виконання робіт (надання послуг) №6-ЦПХ від 01 листопада 2017 року, що був укладений з гр. ОСОБА_7 , договір про виконання робіт (надання послуг) №21-ЦПХ від 11 грудня 2017 року, що був укладений з гр. ОСОБА_8 , договір про виконання робіт (надання послуг) №4-ЦПХ від 01 листопада 2017 року, що був укладений з гр. ОСОБА_9 ., договір про виконання робіт (надання послуг) №1-ЦПХ від 01 листопада 2017 року, укладений з гр. ОСОБА_10 , договір про виконання робіт (надання послуг) №10-ЦПХ від 01 листопада 2017 року, що був укладений з гр. ОСОБА_11 ., договір про виконання робіт (надання послуг) №23-ЦПХ від 26 грудня 2017 року, що був укладений з гр. ОСОБА_12 , договір про виконання робіт (надання послуг) №16-ЦПХ від 13 листопада 2017 року, що був укладений з гр. ОСОБА_13 , договір про виконання робіт (надання послуг) №20-ЦПХ від 04 грудня 2017 року, що був укладений з гр. ОСОБА_14 ., договір про виконання робіт (надання послуг) №5-ЦПХ від 01 листопада 2017 року, що був укладений з гр. ОСОБА_15 , договір про виконання робіт (надання послуг) №2-ЦПХ від 01 листопада 2017 року, що був укладений з гр. ОСОБА_16 , договір про виконання робіт (надання послуг) №17-ЦПХ від 01 грудня 2017 року, що був укладений з гр. ОСОБА_17 , договір про виконання робіт (надання послуг) №22-ЦПХ від 11 грудня 2017 року, що був укладений з гр. ОСОБА_18 , договір про виконання робіт (надання послуг) №9-ЦПХ від 01 листопада 2017 року, що був укладений з гр. ОСОБА_19 , договір про виконання робіт (надання послуг) №11-ЦПХ від 01 листопада 2017 року, що був укладений з гр. ОСОБА_20 ., договір про виконання робіт (надання послуг) №19-ЦПХ від 01 грудня 2017 року, що був укладений з гр. ОСОБА_21 , договір про виконання робіт (надання послуг) №12-ЦПХ від 01 листопада 2017 року, що був укладений з гр. ОСОБА_22 , договір про виконання робіт (надання послуг) №13-ЦПХ від 01 листопада 2017 року, що був укладений з гр. ОСОБА_23 .

Так, відповідно до пунктів 1.1-1.3. Договору про виконання робіт (надання послуг) №8-ЦПХ від 01 листопада 2017 року, укладеного з гр. ОСОБА_2 , в порядку та на умовах, визначених цим Договором, Замовник (Позивач) доручає, а Виконавець бере на себе зобов`язання на свій ризик та своїми силами виконати роботи з укладання 76 (семидесяти шести) м3 дошки обрізної в стандартні пачки розміром 900/1200/3600 мм (ширина/висота/довжина), кожен ряд через прокладку 20*20, відповідно до ГОСТ 19041-85. Вказані в пункті 1.1. роботи, Виконавець виконує на складі Замовника, який розташований в м.Чернігів, по вул. Енергетиків, буд. 1. Враховуючи режим роботи складу Замовника роботи можуть виконуватись Виконавцем у будь-який час доби протягом строку дії Договору крім періоду часу з 24:00 до 6:00. Роботи, передбачені цим Договором повинні бути виконанні Виконавцем до 31 грудня 2017 року.

Пунктом 1.1 Договору про виконання робіт (надання послуг) №18-ЦПХ від 01 грудня 2017 року визначено: В порядку та на умовах, визначених цим Договором, Замовник доручає, а Виконавець бере на себе зобов`язання на свій ризик та своїми силами надати Замовнику послуги з технічного обслуговування та ремонту обладнання, а саме: провести заміну прожекторів освітлення над обладнанням у кількості 14 шт. всередині та 7 шт. зовні приміщення .

У пункті 1.2 договору встановлено місце виконання зобов`язань Виконавця за договором, у пункті 1.4. встановлено строк виконання зобов`язань Виконавця, у пункті 4.1. встановлено вартість послуг за договором.

Згідно п. 1.3 зазначеного договору надання вказаних в пункті 1.1. Договору послуг здійснюється з використанням витратних матеріалів та запасних частин Замовника.

Відповідно до пункту 1.1. Договору про виконання робіт (надання послуг) №14-ЦПХ від 01 листопада 2017 року, що був укладений з гр. ОСОБА_5 ., Замовник доручає, а Виконавець бере на себе зобов`язання на свій ризик та своїми силами виконати роботи з укладання 100 (ста) м3 дошки обрізної в стандартні пачки розміром 900/1200/3600 мм (ширина/висота/довжина), кожен ряд через прокладку 20*20, відповідно до ГОСТ 19041-85.

Пунктом 1.2 договору встановлено місце виконання робіт за договором, пунктом 1.3. встановлено термін виконання робіт за договором.

Згідно пункту 4.1. договору вартість робіт, передбачених цим Договором складає 5 393,18 грн. (п`ять тисяч триста дев`яносто три) гривні 18 коп.

Згідно п. 1.1. Договору про виконання робіт (надання послуг) №3-ЦПХ від 01 листопада 2017 року Замовник доручає, а Виконавець бере на себе зобов`язання на свій ризик та своїми силами виконати роботи з укладання 106 (ста шести) м3 дошки обрізної в стандартні пачки розміром 900/1200/3600 мм (ширина/висота/довжина), кожен ряд через прокладку 20*20, відповідно до ГОСТ 19041-85.

Відповідно до п.1.2. цього договору вказані в пункті 1.1. роботи, Виконавець виконує на складі Замовника, який розташований в м. Чернігів, по вул. Енергетиків, буд. 1. Враховуючи режим роботи складу Замовника роботи можуть виконуватись Виконавцем у будь-який час доби протягом строку дії Договору крім періоду часу з 24:00 до 6:00.

Пунктом 1.3. договору встановлено строк виконання робіт за договором.

Відповідно до п.4.1. договору вартість робіт, передбачених цим Договором складає 5 711,36 грн. (п`ять тисяч сімсот одинадцять) гривень 36 копійок.

Пунктом 1.1. Договору про виконання робіт (надання послуг) №6-ЦПХ від 01 листопада 2017 року, що був укладений з гр. ОСОБА_7 ., Замовник доручає, а Виконавець бере на себе зобов`язання на свій ризик та своїми силами надати Замовнику послуги, а саме: з технічного обслуговування верстату багатопильного двохвального \\Т) -250/ 350 КВА, змащення вузлів, заміни підшипників верхнього валу, заміни ланок ланцюгів подачі; ремонту його елементів та вузлів: привідних зірочок на подачі, лотка приймання тирси для повітроводів системи аспирації повітря тощо.

Пунктами 1.2 та 1.4. встановлено місце та час виконання послуг за договором. У пункті 4.1. сторонами визначено вартість послуг за договором.

Відповідно до п.1.1. Договору про виконання робіт (надання послуг) №21-ЦПХ від 11 грудня 2017 року, що був укладений з гр. ОСОБА_8 , в порядку та на умовах, визначених цим Договором, Замовник доручає, а Виконавець бере на себе зобов`язання на свій ризик та своїми силами виконати роботи з укладання 46 (сорока шести) м3 дошки обрізної в стандартні пачки розміром 900/1200/3600 мм (ширина/висота/довжина), кожен ряд через прокладку 20*20, відповідно до ГОСТ 19041-85.

Згідно п.1.2. вказаного договору вказані в пункті 1.1. роботи, Виконавець виконує на складі Замовника, який розташований в м. Чернігів, по вул. Енергетиків, буд. 1. Враховуючи режим роботи складу Замовника роботи можуть виконуватись Виконавцем у будь-який час доби протягом строку дії Договору крім періоду часу з 24:00 до 6:00.

Згідно п.1.3 роботи, передбачені цим Договором повинні бути виконанні Виконавцем до 31 грудня 2017 року.

Відповідно до п.4.1. вартість робіт, передбачених цим Договором складає 2 275,00 грн.

У пункті 1.1. Договору про виконання робіт (надання послуг) №4-ЦПХ від 01 листопада 2017 року визначено, що Замовник доручає, а Виконавець бере на себе зобов`язання на свій ризик та своїми силами надати Замовнику послуги, а саме: з технічного обслуговування верстату для горизонтальної обробки горбиля ОР-500 КВА, змащення його вузлів; ремонту його елементів та вузлів: заміни горизонтального розклинюючого ножа та ланок ланцюгів подачі, ремонту витяжного патрубка для тирси, заміни ланцюгів подачі, ремонту двигуна транспортеру подачі горбилю тощо.

Пунктом 1.2. встановлено місце виконання робіт за договором. Пунктом 1.4. договору визначено термін виконання робіт.

Відповідно до п.4.1. вказаного договору вартість послуг, передбачених цим Договором складає 7 636,36 грн., в тому числі технічне обслуговування - 3 636,36 грн. та послуги по ремонту - 4 000,00 грн.

Згідно пункту 1.1. Договору про виконання робіт (надання послуг) №1-ЦПХ від 01 листопада 2017 року, що укладено з гр. ОСОБА_10 , в порядку та на умовах, визначених цим Договором, Замовник доручає, а Виконавець бере на себе зобов`язання на свій ризик та своїми силами надати Замовнику послуги з технічного обслуговування та ремонту обладнання, а саме: повітроводів системи аспирацїї повітря довжиною 50 м.; верстату торцювального п`ятипильного FDR 5/300, в тому числі по ремонту середнього пильного вузла, перероблення карманів вловлювання відходів торцювання, перероблення та регулювання пильних вузлів на нестандартну ширину 305 см.

Пунктом 1.2. цього договору встановлено місце виконання робіт за договором.

У пункті 1.4. зазначеного договору встановлено, що роботи, передбачені цим Договором повинні бути виконані Виконавцем до 31 грудня 2017 року.

Відповідно до п.4.1. Договору про виконання робіт (надання послуг) №1-ЦПХ від 01 листопада 2017 року вартість послуг, передбачених цим Договором складає 10 227,27 грн.

Відповідно до п.1.1. Договору про виконання робіт (надання послуг) №10-ЦПХ від 01 листопада 2017 року в порядку та на умовах, визначених цим Договором, Замовник доручає, а Виконавець бере на себе зобов`язання на свій ризик та своїми силами на замовлення та за рахунок Замовника надати йому послуги з аналізу ринкових цін на електротовари та вироби з металу, забезпечити закупівлю та поставку наступних товарно-матеріальних цінностей: - прожекторів освітлення у кількості 21 шт. за ціною не вище 760 грн./шт.; - повітроводів для системи аспирації повітря, а саме: 99 м2 повітроводів довж. 1,25 м, діам. 350 мм за ціною не вище 230 грн./м2; 15 м2 повітроводів довж. 1,25 м, діам. 190 мм за ціною не вище 230 грн./м2; та 162 м2 повітроводів з оцинкованої сталі товщ. 0,7 мм за ціною не вище 400 грн./м2.

Згідно п.1.2. вказаного договору організацію доставки вказаних в пункті 1.1. ТМЦ, Виконавець спрямовує на склад Замовника, який розташований в м. Чернігів, по вул. Енергетиків, 1. Враховуючи режим роботи складу Замовника поставка ТМЦ може бути виконана у будь-який час доби протягом строку дії Договору крім періоду часу з 24:00 до 6:00.

Пунктом 1.3. договору встановлено строк надання послуг за договором, пунктом 4.1. встановлено вартість робіт за договором.

У пункті 3.1. зазначеного договору вказано, що Замовник зобов`язується надати за першим запитом Виконавця витратні матеріали та запасні частини, необхідні для надання послуг, передбачених цим Договором. Затримка Замовника з передачею витратних матеріалів та/або запасних частин більш ніж на три календарні дні є підставою для продовження строку надання послуг.

Договором про виконання робіт (надання послуг) №23-ЦПХ від 26 грудня 2017 року, а саме п. 1.1. встановлено, що Замовник доручає, а Виконавець бере на себе зобов`язання на свій ризик та своїми силами виконати роботи з укладання 20 (двадцяти) м2 3 дошки обрізної в стандартні пачки розміром 900/1200/3600 мм (ширина/висота/довжина), кожен ряд через прокладку 20*20, відповідно до ГОСТ 19041-85.

Пунктами 1.2, 1.3. зазначеного договору встановлено місце та строк виконання виконавцем своїх зобов`язань за договором, пунктом 4.1. договору встановлено вартість робіт.

Згідно пункту 1.1. Договору про виконання робіт (надання послуг) №16-ЦПХ від 13 листопада 2017 року, укладеного з гр. ОСОБА_13 , в порядку та на умовах, визначених цим Договором, Замовник доручає, а Виконавець бере на себе зобов`язання на свій ризик та своїми силами виконати роботи з укладання 80 (восьмидесята) м3 дошки обрізної в стандартні пачки розміром 900/1200/3600 мм (ширина/висота/довжина), кожен ряд через прокладку 20*20, відповідно до ГОСТ 19041-85. Пунктами 1.2, 1.3 встановлено місце та строк виконання робіт за договором, пунктом 4.1. встановлено вартість виконаних робіт.

Пункт 1.1. Договору про виконання робіт (надання послуг) №20-ЦПХ від 04 грудня 2017 року встановлює обов`язок Виконавця на свій ризик та своїми силами виконати роботи з укладання 70 (семидесяти) м3 дошки обрізної в стандартні пачки розміром 900/1200/3600 мм (ширина/висота/довжина), кожен ряд через прокладку 20*20, відповідно до ГОСТ 19041-85.

Відповідно до п.1.2 зазначеного договору вказані в пункті 1.1. роботи, Виконавець виконує на складі Замовника, який розташований в м. Чернігів, по вул. Енергетиків, буд. 1. Враховуючи режим роботи складу Замовника роботи можуть виконуватись Виконавцем у будь-який час доби протягом строку дії Договору крім періоду часу з 24:00 до 6:00.

Згідно п.1.3 цього ж договору роботи, передбачені цим Договором повинні бути виконанні Виконавцем до 31 грудня 2017 року.

Пунктом 4.1. договору встановлено вартість робіт за договором.

Відповідно до пункту 1.1. Договору про виконання робіт (надання послуг) №5-ЦПХ від 01 листопада 2017 року, що був укладений з гр. ОСОБА_15 , в порядку та на умовах, визначених цим Договором, Замовник доручає, а Виконавець бере на себе зобов`язання на свій ризик та своїми силами надати Замовнику послуги, а саме: з технічного обслуговування верстата брусувального ТП-500 КВА, змащення його вузлів; ремонту частотного перетворювача двигуна подачі, прийомного лотка для тирси, автоматів теплового захисту двигуна потужністю 37кВт, перероблення та посилення столу для подачі колод з похилого транспортеру, ремонту та регулювання витяжних рябух на верстаті.

Пунктом 1.2. зазначеного договору встановлено, що вказані в пункті 1.1. роботи, Виконавець виконує на складі Замовника, який розташований в м. Чернігів, по вул. Енергетиків, 1. Враховуючи режим роботи складу Замовника роботи можуть виконуватись Виконавцем у будь-який час доби протягом строку дії Договору крім періоду часу з 24:00 до 6:00.

Також пунктом 1.4. встановлено строк виконання робіт, а пунктом 4.1. вартість робіт за договором.

Договір про виконання робіт (надання послуг) №2-ЦПХ від 01 листопада 2017 року, а саме п.1.1. встановлює, що в порядку та на умовах, визначених цим Договором, Замовник доручає, а Виконавець бере на себе зобов`язання на свій ризик та своїми силами надати Замовнику послуги з ведення обліку, а саме:

- участь в обліку руху товарно-матеріальних цінностей і основних засобів на складі Замовника, що знаходиться за адресою: м. Чернігів, вул. Енергетиків, буд. 1;

- здійснення контролю за дотриманням порядку оформлення складських документів встановленого зразку, участь у проведенні інвентаризації товарно-матеріальних цінностей і основних засобів;

- вжиття заходів щодо запобігання нестачам, незаконному привласненню товарно- матеріальних цінностей;

- забезпечення збереження складських документів та їх своєчасного подання до відповідних підрозділів підприємства Замовника.

Пунктом 1.2. цього договору встановлено строк надання послуги, а пунктом 4.1. встановлено вартість наданих Виконавцем послуг.

Відповідно до п. 1.1. Договору про виконання робіт (надання послуг) №17-ЦПХ від 01 грудня 2017 року з гр. ОСОБА_17 в порядку та на умовах, визначених цим Договором, Замовник доручає, а Виконавець бере на себе зобов`язання на свій ризик та своїми силами надати Замовнику послуги з ведення бухгалтерського обліку, а саме:

- своєчасне відображення на рахунках бухгалтерського обліку операцій, пов`язаних з надходженням та рухом товарно-матеріальних цінностей і основних засобів, що надходять на склад Замовника за адресою: м. Чернігів, вул. Енергетиків, буд. 1, облік витрат виробництва й обігу, виконання кошторисів витрат, реалізації продукції, виконання робіт (послуг);

- участь в оформленні матеріалів, пов`язаних з нестачею та відшкодуванням витрат від нестачі, крадіжки й псування активів підприємства Замовника;

- складання економічно обґрунтованих звітних калькуляцій собівартості продукції (робіт, послуг);

- здійснення контролю за дотриманням порядку оформлення первинних бухгалтерських документів, розрахунків з постачальниками; забезпечення збереження бухгалтерських документів та своєчасного складання бухгалтерської звітності на підставі даних первинних складських документів і бухгалтерських записів, подання їх в установленому порядку до відповідних підрозділів підприємства Замовника.

Згідно п.1.2. договору послуги, передбачені цим Договором повинні бути надані Виконавцем з дати укладення Договору до 31 грудня 2017 року.

Пунктом 4.1. вказаного договору встановлено вартість послуг за договором.

Згідно п. 1.1. Договору про виконання робіт (надання послуг) №22-ЦПХ від 11 грудня 2017 року Замовник доручає, а Виконавець бере на себе зобов`язання на свій ризик та своїми силами виконати роботи з укладання 48 (сорока восьми) м3 дошки обрізної в стандартні пачки розміром 900/1200/3600 мм (ширина/висота/довжина), кожен ряд через прокладку 20*20, відповідно до ГОСТ 19041-85.

Пунктами 1.2. зазначеного договору встановлено місце виконання робіт, а саме вказані в пункті 1.1. роботи, Виконавець виконує на складі Замовника, який розташований в м. Чернігів, по вул. Енергетиків, буд. 1. Враховуючи режим роботи складу Замовника роботи можуть виконуватись Виконавцем у будь-який час доби протягом строку дії Договору крім періоду часу з 24:00 до 6:00.

Згідно пункту 4.1 договору вартість робіт, передбачених цим Договором складає 2 275,00 грн.

Відповідно до пункту 1.1. Договору про виконання робіт (надання послуг) №9-ЦПХ від 01 листопада 2017 року в порядку та на умовах, визначених цим Договором, Замовник доручає, а Виконавець бере на себе зобов`язання на свій ризик та своїми силами виконати роботи з укладання 145 (ста сорока п`яти) м3 дошки обрізної в стандартні пачки розміром 900/1200/3600 мм (ширина/висота/довжина), кожен ряд через прокладку 20*20, відповідно до ГОСТ 19041-85.

Пунктами 1.2, 1.3. зазначеного договору встановлено місце та термін виконання робіт.

Відповідно до п. 1.4. вартість робіт, передбачених цим Договором складає 5 250,00 грн.

У пункті 1.1. Договору про виконання робіт (надання послуг) №11-ЦПХ від 01 листопада 2017 року, що був укладений з гр. ОСОБА_20 , визначено, що Замовник доручає, а Виконавець бере на себе зобов`язання на свій ризик та своїми силами виконати роботи з укладання 170 (ста семидесяти) м3 дошки обрізної в стандартні пачки розміром 900/1200/3600 мм (ширина/висота/довжина), кожен ряд через прокладку 20*20, відповідно до ГОСТ 19041-85.

Пунктами 1.2, 1.3. договору встановлено місце та строк виконання робіт, пунктом 4.1. договору визначено вартість робіт за договором.

Згідно п.1.1. Договору про виконання робіт (надання послуг) №19-ЦПХ від 01 грудня 2017 року в порядку та на умовах, визначених цим Договором, Замовник доручає, а Виконавець бере на себе зобов`язання на свій ризик та своїми силами надати Замовнику послуги з технічного обслуговування зношуваних елементів деревообробних верстатів, а саме: заточування 40 дискових пилок діаметром 630 мм, 24 пилок діаметром 500 мм, та 60 пилок діаметром 350 мм.

У пункті 1.2 договору встановлено місце виконання зобов`язань Виконавця за договором, у пункті 1.4. встановлено строк виконання зобов`язань Виконавця, у пункті 4.1. встановлено вартість послуг за договором.

Згідно п. 1.3 зазначеного договору надання вказаних в пункті 1.1. Договору послуг здійснюється з використанням витратних матеріалів та запасних частин Замовника.

Договором про виконання робіт (надання послуг) №12-ЦПХ від 01 листопада 2017 року, а саме пунктом 1.1. встановлено, що в порядку та на умовах, визначених цим Договором, Замовник доручає, а Виконавець бере на себе зобов`язання на свій ризик та своїми силами надати Замовнику послуги, а саме: з технічного обслуговування лінії сортування колод з автоматичною системою керування серії "Алмаз", змащенню її вузлів та аргегатів, заміні підшипників на автоматі поштучної видачі колод; та ремонту її складових частин: зварювальних робіт на столі прийому колод, ремонту ланцюгів подачі колод, ремонту та зварювальних робіт по карманах прийому колод, ремонту редуктора зіштовхувача колод.

Відповідно до п.1.2. зазначеного договору вказані в пункті 1.1. роботи, Виконавець виконує на складі Замовника, який розташований в м. Чернігів, по вул. Енергетиків, 1. Враховуючи режим роботи складу Замовника роботи можуть виконуватись Виконавцем у будь-який час доби протягом строку дії Договору крім періоду часу з 24:00 до 6:00.

Згідно п. 1.3 договору надання вказаних в пункті 1.1. Договору послуг здійснюється з використанням витратних матеріалів та запасних частин Замовника.

Пункт 4.1. договору встановлює, що вартість послуг, передбачених цим Договором складає 10 000,00 грн., в тому числі технічне обслуговування - 5 000,00 грн. та послуги по ремонту - 5 000,00 грн.

Відповідно до п. 1.1. Договору про виконання робіт (надання послуг) №13-ЦПХ від 01 листопада 2017 року, що був укладений з гр. ОСОБА_23 , Замовник доручає, а Виконавець бере на себе зобов`язання на свій ризик та своїми силами надати Замовнику послуги, а саме: з технічного обслуговування лінії сортування колод з автоматичною системою керування серії "Алмаз", змащенню її вузлів та аргегатів, заміні підшипників на автоматі поштучної видачі колод; та ремонту її складових частин: зварювальних робіт на столі прийому колод, ремонту ланцюгів подачі колод, ремонту та зварювальних робіт по карманах прийому колод, ремонту редуктора зіштовхувача колод.

Відповідно до п.1.2. зазначеного договору вказані в пункті 1.1. роботи, Виконавець виконує на складі Замовника, який розташований в м. Чернігів, по вул. Енергетиків, 1. Враховуючи режим роботи складу Замовника роботи можуть виконуватись Виконавцем у будь-який час доби протягом строку дії Договору крім періоду часу з 24:00 до 6:00.

Згідно п. 1.3 договору надання вказаних в пункті 1.1. Договору послуг здійснюється з використанням витратних матеріалів та запасних частин Замовника.

Пункт 4.1. договору встановлено вартість послуг, а саме: 9 500,00 грн., в тому числі технічне обслуговування - 5 000,00 грн. та послуги по ремонту - 4 500,00 грн.

Також розділом 7 укладених договорів встановлено строк дії договору.

Відповідно до пункту 5.1. договорів про виконання робіт (надання послуг) сторони несуть відповідальність за невиконання або неналежне виконання покладених на них зобов`язань згідно з чинним законодавством України, а винна Сторона зобов`язана відшкодувати іншій Стороні усі збитки, завдані таким невиконанням або неналежним виконанням, у повному обсязі. Також пунктами 5.3., 5.4. передбачено, що у разі неналежного виконання робіт, порушення строків чи односторонньої відмови від виконання зобов`язань за цим Договором, Виконавець сплачує Замовнику штраф в розмірі 10% від вартості робіт, передбаченої цим Договором. За порушення строків оплати за виконані роботи Замовник сплачує Виконавцю пеню у розмірі подвійної облікової ставки НБУ, що діяла в період, за який сплачується пеня, від суми заборгованості, за кожен день затримки (том № 1 а.с.74-182).

Як вбачається зі змісту укладених договорів між ТОВ Енерго Трейд та фізичними особами, між сторонами були укладені договори підряду та договору про надання послуг, сторонами були визначені строки виконання зобов`язань за договорами, місце виконання зобов`язань, строк дії договору.

Так, умовами вказаних договорів встановлено межі відповідальності за порушення зобов`язання сторонами, а саме пунктом 5.1. Тобто встановлена відповідальність за загальним правилом є повною, оскільки умовами договору не встановлено обмежень щодо відшкодування шкоди більш ніж встановлена оплата за послуги або виконані роботи.

Розрахунки за вищезазначеними договорами підтверджуються наданими позивачем платіжними дорученнями (том № 1 а.с.183-230).

Вважаючи прийняті відповідачем припису та постанови про накладення штрафу протиправними, позивач звернувся до суду за захистом своїх прав.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає наступне.

Стаття 68 Конституції України передбачає, що кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України, законів України.

Статтею 8 Конституції України передбачено, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права. Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй. Норми Конституції України є нормами прямої дії. Звернення до суду для захисту конституційних прав і свобод людини і громадянина безпосередньо на підставі Конституції України гарантується.

Відповідно до ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

В статті 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зазначено, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

Відповідно до ч.1 ст.259 КЗпП України державний нагляд та контроль за додержанням законодавства про працю юридичними особами незалежно від форми власності, виду діяльності, господарювання, фізичними особами - підприємцями, які використовують найману працю, здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з питань праці (далі - Положення № 96), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 року № 96, Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов`язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Згідно пункту 2 Положення № 96 Держпраці у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.

За приписами підпункту 9 пункту 4 Положення № 96 Держпраці відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний контроль за дотриманням вимог законодавства про працю, зайнятість населення в частині дотримання прав громадян під час прийому на роботу та працівників під час звільнення з роботи; використання праці іноземців та осіб без громадянства; наймання працівників для подальшого виконання ними роботи в Україні в іншого роботодавця; дотримання прав і гарантій стосовно працевлаштування громадян, які мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню; провадження діяльності з надання послуг з посередництва та працевлаштування.

Підпунктом 6 пункту 4 Положення № 96 встановлено, що Держпраці, здійснює державний нагляд (контроль) за дотриманням законодавства про працю юридичними особами, у тому числі їх структурними та відокремленими підрозділами, які не є юридичними особами, та фізичними особами, які використовують найману працю.

Державна служба України з питань праці (Держпраця) відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний контроль за дотриманням законодавства про працю юридичними особами, у тому числі їх структурними та відокремленими підрозділами, які не є юридичними особами, та фізичними особами, які використовують найману працю. (пп.6 п.6 Положення №96).

Пунктом 7 Положення №96 передбачено, що Держпраця здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи. На утворені територіальні органи Держпраці може покладати виконання завдань за міжрегіональним принципом.

Процедуру проведення Управліннями Держпраці перевірки стану додержання законодавства про працю, визначено Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності від 05.04.2007 № 877-V (далі Закон №877-V) та Порядком здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України №295 від 26.04.2017 (далі Порядок №295).

Відповідно до ст.1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" №877-V від 05.04.2007 (далі за текстом Закон №877-V) державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно ч.4 ст.2 Закону №877-V заходи контролю здійснюються, в тому числі, органами державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення у встановленому цим Законом порядку з урахуванням особливостей, визначених законами у відповідних сферах та міжнародними договорами.

Зазначені у частині четвертій цієї статті органи, що здійснюють державний нагляд (контроль) у встановленому цим Законом порядку з урахуванням особливостей, визначених законами у відповідних сферах та міжнародними договорами, зобов`язані забезпечити дотримання вимог статті 1, статті 3, частин першої, четвертої, шостої - восьмої, абзацу другого частини десятої, частин тринадцятої та чотирнадцятої статті 4, частин першої - четвертої статті 5, частини третьої статті 6, частин першої - четвертої та шостої статті 7, статей 9, 10, 19, 20, 21,частини третьої статті 22 цього Закону.

Державний нагляд (контроль) здійснюється за принципами, зокрема, здійснення державного нагляду (контролю) лише за наявності підстав та в порядку, визначених законом (ст.3 Закону №877-V).

Відповідно до п.2 Порядку №295 державний контроль за додержанням законодавства про працю здійснюється у формі проведення інспекційних відвідувань та невиїзних інспектувань інспекторами праці, зокрема: Держпраці та її територіальних органів.

Інспекційні відвідування проводяться, зокрема за рішенням керівника органу контролю про проведення інспекційних відвідувань з питань виявлення неоформлених трудових відносин, прийнятим за результатами аналізу інформації, отриманої із засобів масової інформації, інших джерел, доступ до яких не обмежений законодавством, та джерел, зазначених у підпунктах 1, 2, 4 - 7 цього пункту (пп.3 п.5 Порядку №295).

Згідно п.п.8, 9 Порядку №295 про проведення інспекційного відвідування інспектор праці повідомляє об`єкту відвідування або уповноваженій ним посадовій особі. Про проведення інспекційного відвідування з питань виявлення неоформлених трудових відносин інспектор праці повідомляє об`єкту відвідування або уповноваженій ним посадовій особі, якщо тільки він не вважатиме, що таке повідомлення може завдати шкоди інспекційному відвідуванню.

Під час проведення інспекційного відвідування інспектор праці повинен пред`явити об`єкту відвідування або уповноваженій ним посадовій особі своє службове посвідчення.

Відповідно до п.11 Порядку №295 інспектори праці за наявності службового посвідчення безперешкодно, без попереднього повідомлення мають право, зокрема під час проведення інспекційних відвідувань з питань виявлення неоформлених трудових відносин за наявності підстав, визначених пунктом 5 цього Порядку, самостійно і в будь-яку годину доби з урахуванням вимог законодавства про охорону праці проходити до будь-яких виробничих, службових, адміністративних приміщень об`єкта відвідування, в яких використовується наймана праця.

У відповідності до норм Цивільного кодексу України діє принцип свободи договору. Згідно ст.6 Цивільного кодексу України сторони мають право укласти договір, який не передбачений актами цивільного законодавства, але відповідає загальним засадам цивільного законодавства. Сторони мають право врегулювати у договорі, який передбачений актами цивільного законодавства, свої відносини, які не врегульовані цими актами. Сторони в договорі можуть відступити від положень актів цивільного законодавства і врегулювати свої відносини на власний розсуд. Сторони в договорі не можуть відступити від положень актів цивільного законодавства, якщо в цих актах прямо вказано про це, а також у разі, якщо обов`язковість для сторін положень актів цивільного законодавства випливає з їх змісту або із суті відносин між сторонами.

Відповідно до ч.1 ст.626 Цивільного кодексу України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.

Статтею 627 Цивільного кодексу України встановлено, що відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

Відповідачем суду не надано доказів наявності законодавчо визначеної заборони позивачу щодо укладення вищезазначених договорів.

Враховуючи викладене, суд не вбачає в діях позивача щодо укладення з фізичними особами ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_1 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20, ОСОБА_21, ОСОБА_22, ОСОБА_23 договорів виконання робіт або надання послуг порушення чинного законодавства України.

Згідно даних договорів факт надання послуг з боку виконавця засвідчується актами приймання-передачі виконаних робіт, які підписуються сторонами після надання послуг та є невід`ємною частиною даного договору.

Відповідно до вказаних вище договорів замовник та виконавець встановлюють вартість виконання робіт по даному договору та фіксують у актах прийому наданих послуг.

Відповідно до ст.901 Цивільного кодексу України за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.

Згідно ст.ст.902-903 Цивільного кодексу України виконавець повинен надати послугу особисто. У випадках, встановлених договором, виконавець має право покласти виконання договору про надання послуг на іншу особу, залишаючись відповідальним в повному обсязі перед замовником за порушення договору. Плата за договором про надання послуг. Якщо договором передбачено надання послуг за плату, замовник зобов`язаний оплатити надану йому послугу в розмірі, у строки та в порядку, що встановлені договором.

Враховуючи наведені норми, суд дійшов висновку, що сторони, підписавши цивільно-правовий договір надання послуг, дійшли згоди щодо всіх його істотних умов, які не суперечать нормам чинного законодавства України, що відображено у відповідному договорі.

У статті 204 Цивільного кодексу України закріплено презумпцію правомірності правочину. Ця презумпція означає, що вчинений правочин вважається правомірним, тобто таким, що породжує, змінює або припиняє цивільні права й обов`язки, доки ця презумпція не буде спростована, зокрема, на підставі рішення суду, яке набрало законної сили.

Таким чином, у разі неспростування презумпції правомірності договору всі права, набуті сторонами правочину за ним, повинні безперешкодно здійснюватися, а створені обов`язки підлягають виконанню.

Відповідно до ст.215 Цивільного кодексу України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п`ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.

Недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається.

Якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин).

Доказів наявності у цивільно-правового договорів надання послуг ознак нікчемних правочинів відповідачем суду не надано, як і не надано доказів визнання судом даного договору недійсним.

Пунктом 11 Порядку №295 визначено права посадових осіб інспекторів праці під час здійснення інспекційних відвідувань, при цьому інспектори праці не наділені повноваженнями тлумачити на власний розсуд характер правовідносин між сторонами цивільно-правового договору.

Таким чином, наведені інспектором в акті № 25-01-006/0250 від 19.03.2019 твердження не можуть бути підставою для висновків, що правовідносини між ТОВ Енерго Трейд та вищезазначеними фізичними особами згідно договорів виконання робіт (надання послуг) не є відносинами цивільно-правового характеру. А дії позивача щодо укладення даних договорів не можуть бути розцінені, як фактичний допуск працівників до роботи без оформлення трудового договору, що свідчить про відсутність в діях позивача ознак порушення ч. 3 ст.24 КЗпП України.

Також необхідно зазначити, що за адресою, яка зазначена в направленні на проведення контрольного заходу, а саме: м. Чернігів, вул. Енергетиків, буд. 1 знаходиться юридична особа ПрАТ ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ВИРОБІВ ПОЛІССЯ . (том № 1 а.с.63-72).

Примішення за вказаною вище адресою використовувалось позивачем на підставі Договору оренди № 14/09/17 від 01.09.2017, укладеного з ПрАТ ЗАВОД ЗАЛІЗОБЕТОННИХ ВИРОБІВ ПОЛІССЯ для ведення господарської діяльності до 01.09.2018. Після вказаної дати, приміщення були повернуті Орендодавцю та станом на дату проведення інспекційного відвідування, а саме 11.03.2019, у користуванні позивача не перебувало.

За таких обставин, юридична особа - ТОВ Енерго Трейд , не здійснює господарську діяльність за адресою, що вказана у направленні.

Як вже зазначалось вище відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань місцезнаходження позивача: 04111, м. Київ, вул. Щербакова, буд. 52, прим.429.

Згідно з частиною першою статті 7 Закону України від 15.05.2003 № 755-IV Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Закон № 755) ЄДР створюється, зокрема, з метою забезпечення державних органів достовірною інформацією про юридичних осіб.

Частиною 1 статті 9 Закону № 755 встановлено, що у ЄДР містяться, зокрема, відомості про місцезнаходження юридичної особи (пункт 10) та інформація для здійснення зв`язку з юридичною особою: телефон, адреса електронної пошти (пункт 18).

Відповідно до частини першої статті 10 Закону № 755, якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до ЄДР, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою.

Отже, відомості про місцезнаходження позивача, внесені до ЄДР є достовірними.

Судом встановлено, що 04.04.2019 начальником Управління у відповідності до Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2013 № 509 винесено постанову про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами №25-01-006/0250/110.

Вказаною постановою на підставі абз. 2 ч. 2 ст. 265 КЗпП України накладено штраф на позивача розмірі у розмірі 2879370,00 гривень.

Згідно з частинами першою, другою статті 265 КЗпП України посадові особи органів державної влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, винні у порушенні законодавства про працю, несуть відповідальність згідно з чинним законодавством.

Юридичні та фізичні особи - підприємці, які використовують найману працю, несуть відповідальність у вигляді штрафу в разі фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків - у тридцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення.

Враховуючи викладене, а також встановивши в судовому засіданні факт відсутності в діях позивача порушень ч. 3 ст. 24 КЗпП України, суд вважає, що накладення відповідачем на позивача штрафу у розмірі 2879370,00 грн. не може вважатись правомірним.

У межах даних правовідносин спірним є питання укладання саме цивільно-правових договорів (договорів надання послуг), їх тлумачення посадовими органами Держпраці.

Також суд зазначає, що жодних відомостей щодо непогодження фізичної особи з укладенням договору про надання послуг в акті інспекційного відвідування не було зазначено. На підставі чого суд робить висновок, що вказаний договів укладено за вільним волевиявленням на розсуд сторін і погоджені ними.

Чинне законодавство України не містить обов`язкових приписів, у яких випадках сторони зобов`язані укладати трудові договори, а в яких цивільно-правові договори (угоди) на виконання певних робіт, тому вважає, що сторони договору (працедавець та працівник) вільні у своєму виборі щодо форми оформлення відносин, і на свій розсуд вправі визначати вид такого договору.

При цьому, слід зазначити, що зобов`язати підприємство та фізичну особу укласти трудовий договір, коли між ними фактично існують відносини іншого характеру, або ж визнати існуючий між ними договір недійсним не входить до компетенції органів Держпраці.

Відповідно до положень ст. 18 Закону України Про охорону праці передбачено, що до роботи не допускаються працівники, у тому числі посадові особи, які не пройшли навчання, інструктаж і перевірку знань з охорони праці.

Згідно ст. 1 Закону України Про охорону праці працівник це виключно та особа, яка працює на підприємстві, в організації, установі та виконує обов`язки або функції згідно з трудовим договором (контрактом).

Оскільки фізичні особи залучались ТОВ Енерго Трейд до виконання робіт на підставі цивільно-правовових, а не трудових договорів чи контрактів, вони відповідно до ст. 1 Закону України Про охорону праці не вважалися працівниками, а тому на них не розповсюджувалися положення статей 18 та 21 вказаного закону.

Щодо показів свідка ОСОБА_1 , то суд відноситься до них кретично, оскільки останній постійно їх змінював та на питання головуючого конкретних відповідей не надавав.

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини другої статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;

3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджено);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації;

8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно частини першої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (стаття 90 КАС України).

Згідно ч.1 та ч.2 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі Серявін та інші проти України від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

З урахуванням зазначеного, суд, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України, приходить до висновку, що позов ТОВ Енерго Трейд підлягає задоволенню в повному обсязі.

У відповідності до вимог частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Статтею 4 Закону України від 08.07.2011 № 3674 Про судовий збір встановлено, що з 01.01.2019 за подання юридичною особою до суду позову майнового характеру, справляється судовий збір в розмірі 1,5% ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб (1921 грн) і не більше 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб (19210 грн).

Також відповідно до вимог вищевказаного Закону за подання юридичною особою до суду позову немайнового характеру, справляється судовий збір в розмірі 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб (1921 грн).

Відповідно до ч. 3 ст. 6 Закону України від 08.07.2011 № 3674 Про судовий збір за подання позовної заяви, що має одночасно майновий і немайновий характер, судовий збір сплачується за ставками, встановленими для позовних заяв майнового та немайнового характеру.

Тому, за рахунок бюджетних асигнувань Управління Держпраці у Чернігівській області на користь позивача підлягають стягненню здійснені ним документально підтверджені судові витрати в розмірі 21131,00 грн (19210,00 грн + 1921, 00 грн).

Керуючись статтями 168, 227, 241, 243, 244-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю Енерго Трейд до Управління Держпраці у Чернігівській області про визнання протиправними та скасування припису і постанови задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати припис про усунення виявлених порушень від 25.03.2019 № 25-01-006/0171, винесений інспектором праці Управління Держпраці у Чернігівській області Кульбакою Олександром Петровичем.

Визнати протиправною та скасувати постанову про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами від 04.04.2019 № 25-01-006/0250/110 винесену начальником Управління Держпраці у Чернігівській області Дорошенком Сергієм Володимировичем.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Управління Держпраці у Чернігівській області (вул. П`ятницька, буд. 39, м. Чернігів, 14000, код ЄДРПОУ 39779238) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Енерго Трейд (вул. Щербакова, 52, прим. 429, м. Київ, 04111, код ЄДРПОУ 40138843) судовий збір в розмірі 21131 (двадцять одна тисяча сто тридцять одна) грн. 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення суду. Апеляційна скарга, з урахуванням положень підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України, подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю Енерго Трейд (вул. Щербакова, 52, прим. 429, м. Київ, 04111, код ЄДРПОУ 40138843).

Відповідач: Управління Держпраці у Чернігівській області (вул. П`ятницька, буд. 39, м. Чернігів, 14000, код ЄДРПОУ 39779238).

Рішення суду в повному обсязі виготовлено 08.07.2019.

Суддя О.М. Тихоненко

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.06.2019
Оприлюднено09.07.2019
Номер документу82868063
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —620/1326/19

Ухвала від 17.10.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ісаєнко Юлія Анатоліївна

Ухвала від 16.08.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ісаєнко Юлія Анатоліївна

Рішення від 25.06.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Тихоненко О.М.

Рішення від 25.06.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Тихоненко О.М.

Ухвала від 16.05.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Тихоненко О.М.

Ухвала від 16.05.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Тихоненко О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні