Рішення
від 08.07.2019 по справі 420/985/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/985/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 липня 2019 року м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Харченко Ю.В. розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Колективного комерційного підприємства «Монтажспецбуд» Одеського обласного фонду сприяння інвестиціям в будівництві та вирішенні соціальних проблем кадрових військовослужбовців та звільнених в запас до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправною та скасування податкової вимоги №16189-17 від 29.08.2017р.,-

ВСТАНОВИВ:

Колективне комерційне підприємство «Монтажспецбуд» Одеського обласного фонду сприяння інвестиціям в будівництві та вирішенні соціальних проблем кадрових військовослужбовців та звільнених в запас звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовом, у якому просить суд визнати протиправною та скасувати податкову вимогу Головного управління ДФС в Одеській області №16189-17 від 29.08.2017р., оскільки означене рішення суб`єктом владних повноважень прийнято на підставі висновків, які ґрунтуються не на первинних облікових звітних документах, а виключно на припущеннях, та особистих помилках перевіряючих.

Відповідач - Головне управління ДФС в Одеській області з позовними вимогами не погоджується, та вважає їх необґрунтованими з підстав, викладених у письмовому відзиві на адміністративний позов (від 05.04.2019р. вхід.№12466/19), наголошуючи, зокрема, на правомірності винесення оскаржуваної позивачем податкової вимоги №16189-17 від 29.08.2017р., оскільки визначені у ній суми грошових зобов`язань є узгодженими, у зв`язку з чим підлягають стягненню з Колективного комерційного підприємства «Монтажспецбуд» Одеського обласного фонду сприяння інвестиціям в будівництві та вирішенні соціальних проблем кадрових військовослужбовців та звільнених в запас.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 19.03.2019р. прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито загальне позовне провадження у справі №420/985/19 за позовом Колективного комерційного підприємства «Монтажспецбуд» Одеського обласного фонду сприяння інвестиціям в будівництві та вирішенні соціальних проблем кадрових військовослужбовців та звільнених в запас до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправною та скасування податкової вимоги №16189-17 від 29.08.2017р.

Ухвалою суду від 03.06.2019р., з урахуванням приписів п.3 ч.2 ст.183 КАС України, закрито підготовче провадження, та призначено справу до судового розгляду по суті.

Враховуючи наявність передбачених приписами ч.9 ст.205 КАС України, підстав, та зважаючи на відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, розгляд даної адміністративної справи здійсненюється в порядку письмового провадження.

Дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності, та системно проаналізувавши приписи чинного законодавства, суд встановив наступне.

Як встановлено судом, та вбачається з матеріалів справи, у зв`язку з наявністю станом на 28.08.2017р. у Колективного комерційного підприємства «Монтажспецбуд» Одеського обласного фонду сприяння інвестиціям в будівництві та вирішенні соціальних проблем кадрових військовослужбовців та звільнених в запас узгодженої суми податкової заборгованості, 29.08.2017р. Головним управлінням ДФС в Одеській області винесено Податкову вимогу №16189-17 щодо визначення суми узгодженого грошового зобов`язання у загальному розмірі 248668,46грн., з яких 137937грн. - основний платіж, 34619грн. - штрафні (фінансові) санкції (штрафи), 76112,46грн. - пеня.

Не погодившись з означеною податковою вимогою Головного управління ДФС в Одеській області від 29.08.2017р. №16189-17, позивач - Колективне комерційне підприємство «Монтажспецбуд» Одеського обласного фонду сприяння інвестиціям в будівництві та вирішенні соціальних проблем кадрових військовослужбовців та звільнених в запас звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовною заявою про визнання її протиправною, та скасування.

Так, на думку суду, оскаржувана позивачем податкова вимога Головного управління ДФС в Одеській області від 29.08.2017р. №16189-17, винесена податковим органом правомірно, та з урахуванням положень чинного законодавства, виходячи з наступного.

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

В силу ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Зокрема, як встановлено судом, та вбачається з наявних у матеріалах справи документів, у листопаді 2015року Іллічівською об`єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС в Одеській області проведено документальну позапланову виїзну перевірку ККП «Монтажспецбуд» з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 26 жовтня 2012року по 31 грудня 2014року та іншого законодавства за період з 26 жовтня 2012року по 31 грудня 2014року.

За результатами вказаної перевірки Іллічівською об`єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС в Одеській області складений Акт перевірки від 24 листопада 2015року №891/15-21-22-02/35272447, яким встановлено порушення ККП «Монтажспецбуд» вимог п.44.1 п.44.2 ст.44, п.138.2 ст.138, п.198.3, п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України.

На підставі вищеозначеного Акта перевірки від 24 листопада 2015року №891/15-21-22-02/35272447 Іллічівською об`єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС в Одеській області 22.12.2015р. винесено податкові повідомлення-рішення №002072202 щодо збільшення суми грошового зобов`язання з податку на прибуток приватних підприємств на загальну суму 91344грн.; №0002082202 щодо збільшення суми грошового зобов`язання з податку на додану вартість на загальну суму 95156,25грн.; №0002052202 щодо зменшення розміру від`ємного значення суми податку на додану вартість на загальну суму 2771грн.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 11 жовтня 2016року по справі №815/369/16 адміністративний позов Колективного комерційного підприємства «Монтажспецбуд» Одеського обласного фонду сприяння інвестиціям в будівництві та вирішенні соціальних проблем кадрових військовослужбовців та звільнених в запас задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення №0002082202 від 22 грудня 2015року в частині нарахування суми податку на додану вартість, що перевищує суму 54674грн., та в частині суми штрафної санкції, що перевищує суму 13668,50грн. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення №0002072202 від 22 грудня 2015року в частині нарахування суми податку на прибуток, що перевищує суму 48932грн., та суми, що перевищує суму штрафної санкції в розмірі 12233грн. У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 27.03.2017р. по справі №815/369/16 задоволено частково апеляційні скарги Колективного комерційного підприємства «Монтажспецбуд» Одеського обласного фонду сприяння інвестиціям в будівництві та вирішенні соціальних проблем кадрових військовослужбовців та звільнених в запас, Іллічівської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Одеській області. Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 11 жовтня 2016року, скасовано. Прийнято по справі за адміністративним позовом Колективного комерційного підприємства «Монтажспецбуд» Одеського обласного фонду сприяння інвестиціям в будівництві та вирішенні соціальних проблем кадрових військовослужбовців та звільнених в запас до Іллічівської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень нове рішення про часткове задоволення позову. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Іллічівської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Одеській області від 22 грудня 2015року №0002072202 в частині нарахування податку на прибуток у сумі 5568грн. та штрафних (фінансових) санкцій у сумі 1392грн. У задоволенні позовних вимог про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Іллічівської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Одеській області від 22 грудня 2015року №0002072202 в частині нарахування податку на прибуток у сумі 67507грн. та штрафних (фінансових) санкцій у сумі 16877грн., відмовлено. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Іллічівської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Одеській області №0002082202 від 22 грудня 2015року в частині нарахування податку на додану вартість у сумі 5155грн. та штрафних (фінансових) санкцій у сумі 1289грн. У задоволенні позовних вимог про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Іллічівської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Одеській області №0002082202 від 22 грудня 2015року в частині нарахування податку на додану вартість у сумі 70970грн. та штрафних (фінансових) санкцій у сумі 17742грн., відмовлено. У задоволенні позовних вимог про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Іллічівської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Одеській області від 22 грудня 2015року №0002052202 про зменшення розміру від`ємного значення суми податку на додану вартість на суму 2771грн., відмовлено.

Відповідно до ч.5 ст.254 КАС України (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту проголошення, а якщо її було прийнято за наслідками розгляду у письмовому провадженні, - через п`ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі.

Таким чином, беручи до уваги вищевикладене, а також те, що Постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 27.03.2017р. по справі №815/369/16 проголошено 27.03.2017р. у відкритому судовому засіданні, означене рішення суду, з урахуванням приписів ч.5 ст.254 КАС України, набрало законної сили з моменту проголошення.

Судом з`ясовано, що на виконання Постанови Одеського апеляційного адміністративного суду від 27.03.2017р. по справі №815/369/16 Чорноморською ОДПІ ГУ ДФС (Овідіопольське відділення) винесено податкові повідомлення-рішення від 21.07.2017р. №0020912200 щодо збільшення суми грошового зобов`язання по податку на додану вартість у загальному розмірі 88712грн., з яких 70970грн. - податкові зобов`язання, 17742грн. - штрафні (фінансові) санкції, №0021182200 щодо збільшення суми грошового зобов`язання по податку на прибуток приватних підприємств у загальному розмірі 84384грн., з яких 67507грн. - податкові зобов`язання, 16877грн. - штрафні (фінансові) санкції.

Відповідно до п.57.3 ст.57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Згідно з п.п.14.1.162 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов`язань, не сплачених у встановлені законодавством строки.

Відповідно до п.п.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.

Підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу України передбачено, що нарахування пені розпочинається при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження).

Згідно з п.129.3 ст.129 Податкового кодексу України нарахування пені закінчується у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов`язань; у день проведення взаєморозрахунків непогашених зустрічних грошових зобов`язань відповідного бюджету перед таким платником податків; у день запровадження мораторію на задоволення вимог кредиторів (при винесенні відповідної ухвали суду у справі про банкрутство або прийнятті відповідного рішення Національним банком України); при прийнятті рішення щодо скасування або списання суми податкового боргу (його частини). У разі часткового погашення податкового боргу сума такої частки визначається з урахуванням пені, нарахованої на таку частку.

Отже, наведені приписи Податкового кодексу України дають підстави для висновку, що, у даному випадку, нарахування пені розпочинається у день настання строку погашення податкового зобов`язання, нарахованого контролюючим органом на суму такого заниження, та за весь період заниження (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження).

Зокрема, судом встановлено, що у матеріалах справи відсутні будь-які докази на підтвердження сплати Колективним комерційним підприємством «Монтажспецбуд» Одеського обласного фонду сприяння інвестиціям в будівництві та вирішенні соціальних проблем кадрових військовослужбовців та звільнених в запас узгоджених сум податкового зобов`язання по податку на прибуток приватних підприємств у загальному розмірі 84384грн., та по податку на додану вартість у загальному розмірі 88712грн., визначених податковими повідомленнями-рішеннями Чорноморської ОДПІ ГУ ДФС (Овідіопольське відділення) від 21.07.2017р. №0021182200, №0020912200, відповідно.

Таким чином, беручи до уваги вищевикладене, а також те, що Колективним комерційним підприємством «Монтажспецбуд» Одеського обласного фонду сприяння інвестиціям в будівництві та вирішенні соціальних проблем кадрових військовослужбовців та звільнених в запас до суду не надано доказів па підтвердження сплати узгоджених сум податкового зобов`язання по податку на прибуток приватних підприємств у загальному розмірі 84384грн., та по податку на додану вартість у загальному розмірі 88712грн., визначених податковими повідомленнями-рішеннями Чорноморської ОДПІ ГУ ДФС (Овідіопольське відділення) від 21.07.2017р. №0021182200, №0020912200, відповідно, суд дійшов висновку, що у спірних правовідносинах нарахування платнику податку пені розпочинається у день настання строку погашення податкового зобов`язання, нарахованого контролюючим органом на суму такого заниження, та за весь період заниження (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження).

Відповідно до п.129.4 ст.129 Податкового кодексу України на суми грошового зобов`язання, визначеного підпунктами 129.1.1 та 129.1.2 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), та в інших випадках визначення пені відповідно до вимог цього Кодексу, коли її розмір не встановлений, нараховується пеня за кожний календарний день прострочення сплати грошового зобов`язання, включаючи день погашення, з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.

Відповідно до пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Пункт 59.3 статті 59 Податкового кодексу України встановлює, що податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання.

Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов`язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов`язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Відтак, з урахуванням наведеного, суд дійшов висновку, що з урахуванням узгодження сум податкового зобов`язання по податку на прибуток приватних підприємств у загальному розмірі 84384грн., та по податку на додану вартість у загальному розмірі 88712грн., визначених податковими повідомленнями-рішеннями Чорноморської ОДПІ ГУ ДФС (Овідіопольське відділення) від 21.07.2017р. №0021182200, №0020912200, відповідно, нарахування пені у загальному розмірі 76112,46грн., Головним управлінням ДФС в Одеській області цілком правомірно винесено спірну податкову вимогу №16189-17 від 29.08.2017р.

При цьому, судом відхиляються, та не приймаються до уваги наведені у позовній заяві доводи, та аргументи на підтвердження позовних вимог Колективного комерційного підприємства «Монтажспецбуд» Одеського обласного фонду сприяння інвестиціям в будівництві та вирішенні соціальних проблем кадрових військовослужбовців та звільнених в запас, оскільки предметом розгляду даної справи є, зокрема, правомірність винесення Головним управлінням ДФС в Одеській області спірної податкової вимоги №16189-17 від 29.08.2017р., та в жодному разі не податкових повідомлень-рішень від 21.07.2017р. №0021182200, №0020912200.

Не заслуговують на увагу суду також твердження позивача - Колективного комерційного підприємства «Монтажспецбуд» Одеського обласного фонду сприяння інвестиціям в будівництві та вирішенні соціальних проблем кадрових військовослужбовців та звільнених в запас відносно сплати, згідно платіжних доручень №480 від 09.10.2017р., №469 від 07.9.2017р., визначених у податкових деклараціях з податку на додану вартість, сум податкових зобов`язань, оскільки означені суми, як з`ясовано судом, не враховувалися контролюючим органом під час винесення податкової вимоги №16189-17 від 29.08.2017р.

Вищевикладене спростовує твердження позивача, наведені у позовній заяві.

Згідно з ч.1 ст.9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 1 статті 72 КАС України передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Статтю 73 КАС України передбачено, що належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень.

Відповідно до статей 74-76 КАС України обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Згідно зі ст.242 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Відтак, беручи до уваги наведене, та оцінюючи надані сторонами по справі письмові докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Колективного комерційного підприємства «Монтажспецбуд» Одеського обласного фонду сприяння інвестиціям в будівництві та вирішенні соціальних проблем кадрових військовослужбовців та звільнених в запас до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправною та скасування податкової вимоги №16189-17 від 29.08.2017р., не обґрунтовані, документально не підтверджені, не ґрунтуються на положеннях чинного законодавства, отже задоволенню не підлягають.

У зв`язку з тим, що у задоволенні позовних вимог відмовлено повністю, витрати по сплаті судового збору покладаються на позивача.

Керуючись ст.ст.72-77, 139, ч.9 ст.205, ст.ст.241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову Колективного комерційного підприємства «Монтажспецбуд» Одеського обласного фонду сприяння інвестиціям в будівництві та вирішенні соціальних проблем кадрових військовослужбовців та звільнених в запас (67832, Одеська область, Овідіопольський район, смт.Великодолинське, вул.Крупської,89, код ЄДРПОУ 32572447) до Головного управління ДФС в Одеській області (65044, м.Одеса, вул.Семінарська,5, код ЄДРПОУ 39398646) про визнання протиправною та скасування податкової вимоги №16189-17 від 29.08.2017р., відмовити повністю.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки встановлені ст.ст.293,295 КАС України.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст.255 КАС України.

Суддя Харченко Ю.В.

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.07.2019
Оприлюднено11.07.2019
Номер документу82894795
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/985/19

Рішення від 08.07.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Постанова від 09.06.2019

Адмінправопорушення

Новопсковський районний суд Луганської області

Пронька В. В.

Ухвала від 04.06.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Ухвала від 19.03.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Ухвала від 21.02.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні