Рішення
від 08.07.2019 по справі 420/2412/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/2412/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 липня 2019 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Вовченко O.A., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження в приміщенні суду справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД до Державної екологічної інспекції України, Державної екологічної інспекції в Одеській області про визнання протиправними дії, визнання протиправним та скасування п.4267 плану заходів, скасування наказу,-

ВСТАНОВИВ:

23 квітня 2019 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшов позов товариства з обмеженою відповідальністю ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД до Державної екологічної інспекції України, Державної екологічної інспекції в Одеській області, в якому позивач просить суд:

1) Визнати протиправними дії Державної екологічної інспекції України щодо включення ТОВ ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД (код ЄДРПОУ 40962748) до переліку суб`єктів господарювання з високим ступенем ризику їх господарської діяльності;

2) Визнати протиправним та скасувати п. 4267 Плану заходів державного нагляду (контролю) Державної екологічної інспекції України на 2019 рік, затвердженого наказом Державної екологічної інспекції України від 30.11.2018 № 262.

3) Визнати протиправними дії посадових осіб Державної екологічної інспекції в Одеській області щодо виходу на перевірку та проведення планової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства ТОВ ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД на підставі наказу № 239 від 11.04.2019 Про проведення планової перевірки .

4) Скасувати наказ Державної екологічної інспекції в Одеській області № 239 від 11.04.2019 Про проведення планової перевірки .

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 25 квітня 2019 року судом даний позов залишено без руху та надано позивачу 5-денний строк для усунення недоліків позовної заяви з дня отримання копії ухвали.

08 травня 2019 року ухвалою суду прийнято до розгляду позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД (вх.№15780/19), відкрито провадження у адміністративній справі та визначено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що Державною екологічною інспекцією України винесено наказ Про затвердження плану здійснення заходів державного нагляду (контролю) державної екологічної інспекції України на 2019 рік від 30.11.2019 № 262. Згідно плану здійснення заходів державного нагляду (контролю) Державної екологічної інспекції України на 2019 рік, затвердженого наказом № 262 призначено перевірку товариства з обмеженою відповідальністю ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД з 15.04.2019; ступінь ризику - високий (п. 4267 плану). На виконання наказу № 262 та плану Державною екологічною інспекцією в Одеській області винесено наказ Про проведення планових перевірок від 11.04.2019 № 239, відповідно до якого наказано провести планові перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства наступними суб`єктами господарювання, зокрема, ТОВ ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД в термін з 15.04.2019 по 26.04.2019. 11.04.2019 Державною екологічною інспекцією в Одеській області відповідно до статті 20-2 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища , Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності та наказу № 239 сформовано направлення на проведення планової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства ТОВ ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД , відповідно до якого фахівці Державної екологічної інспекції в Одеській області направлені на проведення перевірки ТОВ ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД у термін з 15.04.2019 по 26.04.2019. 15.04.2019 співробітниками Державної екологічної інспекції в Одеській області здійснено виїзд за адресою ТОВ ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД для проведення планової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства. 20.03.2019 на адресу ТОВ ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД від Державної екологічної інспекції в Одеській області рекомендованим листом надійшло повідомлення про проведення планової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства від 07.03.2019 № 729/14, яке було зареєстроване в журналі вхідної кореспонденції за вх. №31. Перед початком проведення планової перевірки представнику позивача було пред`явлено тільки фотокопію направлення, яка не була засвідчена належним чином. Після надання фотокопії направлення співробітники Державної екологічної інспекції в Одеській області залишили територію ТОВ ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД без складання будь-яких документів та надання пояснень представникам ТОВ ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД про причини залишення території. 16.04.2019 співробітниками Державної екологічної інспекції в Одеській області повторно здійснено виїзд за адресою ТОВ ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД для проведення планової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства. Співробітники Державної екологічної інспекції в Одеській області цього ж дня також залишили територію ТОВ ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД без складання будь-яких документів та надання пояснень представникам ТОВ ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД про причини залишення території. 22.04.2019 співробітниками Державної екологічної інспекції в Одеській області повторно здійснено виїзд за адресою позивача для проведення планової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства. Проте, представником позивача було відмовлено співробітникам Державної екологічної інспекції в Одеській області у допуску на проведення планової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства ТОВ ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД з підстав викладених у пояснені щодо відмови від допуску до проведення планової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства ТОВ ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД відповідно до наказу Державної екологічної інспекції в Одеській області від 11.04.2018 № 239. У зв`язку з недопуском до проведення перевірки Державною екологічною інспекцією в Одеській області складено акт за результатом проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів №21/14 від 22.04.2019. Інших документів, як це передбачено Законом України № 877-V фахівцями Державної екологічної інспекції в Одеській області перед початком проведення планової перевірки не було пред`явлено добровільно представникам ТОВ ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД наказ № 239 та наказ № 262, а також їх не було надано на запит суб`єкта перевірки - ТОВ ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД . У копії направлення, наданій співробітниками інспекції, до початку перевірки відсутні: напис Згідно з оригіналом ; назви посади; особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її ініціалів (ініціалу імені) та прізвища; дати засвідчення копії; відбиток печатки. Отже, надана співробітниками інспекції 15.04.2019 до початку перевірки копія направлення не має юридичної сили. Отже, співробітники інспекції незаконно з`явилися на перевірку ТОВ ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД без пред`явлення документів, передбачених ст. 7 Закону України № 877-V, а саме наказу № 239 та Направлення, передбаченого ч. 1 ст. 7 Закону України № 877-V. У порушення ч. 2 ст. 5 Закону України № 877-V у направленні не визначаються питання, щодо яких буде здійснюватися державний нагляд (контроль). Направлення не відповідає вимогам законодавства, а на офіційному веб-сайті Державної екологічної інспекції України не оприлюднено уніфіковані форми актів з переліком питань. За таких обставин проведення перевірки ТОВ ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД на підставі наказу та направлення є незаконним і протиправним. Наказом № 262 затверджено план здійснення заходів державного нагляду (контролю) Державної екологічної інспекції України на 2019 рік, відповідно до якого призначено перевірку ТОВ ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД , як суб`єкта господарювання з високим ступенем ризику. Позивач вважає, що не належить до об`єктів високого ступеня ризику для навколишнього природного середовища, а віднесення його об`єктів відповідачами до високого ступеня ризику для навколишнього природного середовища лише за формальними обставинами є протиправним без висновку екологічної експертизи, при проведені якої повинні бути враховані всі фактори впливу об`єктів ТОВ ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД на навколишнє природне середовище. За таких обставин позивач вважає, протиправними дії Державної екологічної інспекції України щодо включенняйого до переліку суб`єктів господарювання з високим ступенем ризику їх господарської діяльності, крім того, ТОВ Одеський олійнодобувний завод вважає протиправним та таким, що підлягає скасуванню п. 4267 плану заходів державного нагляду (контролю) Державної екологічної інспекції України на 2019 рік, затвердженого наказом Державної екологічної інспекції України від 30.11.2018 № 262. Державна екологічна інспекція України та Державна екологічна інспекція в Одеській області відносять ТОВ ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД до суб`єкта господарювання з високим ступенем ризику, у зв`язку із здійсненням останнім, згідно інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, діяльності за код КВЕД: 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур; 10.41 Виробництво олії та тваринних жирів; 16.29 Виробництво інших виробів з деревини; виготовлення виробів з корка, соломки та рослинних матеріалів для плетіння; 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; 46.33 Оптова торгівля молочними продуктами, яйцями, харчовими оліями та жирами; 46.39 Неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 52.10 Складське господарство. Основним видом діяльності ТОВ ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД є виробництво олії та тваринних жирів (за код КВЕД 10.41). Будь-яким видом діяльності, що наведений у Переліку та становить підвищену екологічну небезпеку позивач не займається, а отже не може буди віднесеним до суб`єктів господарювання, що становлять підвищену екологічну небезпеку для природного навколишнього середовища. Відповідачі жодним чином не звертались до позивача з приводу здійснення ним господарської діяльності для визначення групи суб`єкта з високим, середнім чи низьким ступенем ризику його господарської діяльності для навколишнього природного середовища. Інформаційних запитів на адресу позивача не направляли, пояснень та документів, що визначають такі обставини, не вимагали. Висновок про віднесення позивача до групи високого ступеню ризику для навколишнього середовища зроблено відповідачем на підставі загальної інформації наявної на веб-сайті ДП Інформаційно-ресурсний центр . Позивач вважає, що даний висновок про віднесення його до групи високого ступеню ризику для навколишнього середовища зроблено відповідачами на припущеннях.

29 травня 2019 року до суду від Державної екологічної інспекції в Одеській області надійшов за вх.№19282/19 відзив на позов (а.с.72-81), у якому відповідач зазначає, що відповідно до вимог ст. 7 ЗУ Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності Інспекцією було надіслано на адресу ТОВ ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД повідомлення № 729/14 від 07.03.2019 року про проведення планової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства у період з 15.04.2019 року по 26.04.2019 року з питань дотримання вимог у сфері охорони навколишнього природного середовища. З виїздом на місце 15.04.2019 року до державних інспекторів з охорони навколишнього природного середовища Одеської області вийшла головний бухгалтер - ОСОБА_1 , якій було надано належним чином завірену копію Наказу та Направлення на проведення планової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства ТОВ ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД . Будь-якої відмітки про отримання направлення посадовими особами позивача не здійснено. Прибувши на територію підприємства 16.04.2019 Інспекцією було надано копію направлення директору товариства, директор відмовився від отримання вказаного направлення; для розгляду та вивчення матеріалів предмету перевірки держінспекторів не допущено. Повторно прибувши 22.04.2019 року на територію підприємства держінспекторів до проведення перевірки директором товариства ОСОБА_2 не допущено. На вимогу позивача інспекторами було надано оригінал наказу та направлення на проведення планової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства ТОВ ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД , відповідно з даних оригіналів було знято копії, які надані позивачем до суду. Підстави для не надання службовими особами належним чином існуючих завірених документів відсутні. Твердження позивача, що фахівцями Державної екологічної інспекції в Одеській області перед початком перевірки було пред`явлено тільки копію направлення, яка не була засвідчена належним чином не мають під собою підґрунтя та спростовуються фото журналу реєстрації відвідувачів, де 16 квітня під номером 19 вказані прізвища інспекторів та номери пред`явлених ними посвідчень, що спростовує твердження позивача про те, що посадовими особами Державної екологічної інспекції в Одеській області не було пред`явлено посвідчення. В акті №21/14 директором ТОВ ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД Майба I. ОСОБА_3 . у розділі VII перелік питань щодо здійснення контролю за діями (бездіяльністю) посадових осіб органу державного нагляду (контролю) власноруч написав ТАК у відповіді на питання, щодо здійснення контролю. Директор власноруч написавши ТАК підтвердив, що про проведення планового заходу державного нагляду (контролю) суб`єкта господарювання письмово повідомлено не пізніш як за 10 днів до дня здійснення цього заходу. Посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю) та службове посвідчення, що посвідчує посадову особу органу державного нагляду (контролю), пред`явлено. Копію посвідчення (направлення) на проведення планового або позапланового заходу надано. 22 квітня 2019 року було складено протокол №000520 на директора ТОВ ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД ОСОБА_4 , який не виконав законні розпорядження посадових осіб Державної екологічної інспекції в Одеській області, які здійснюють державний контроль у галузі охорони навколишнього природного середовища, а саме: не допустив до проведення планової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства ТОВ ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД , що є порушенням ст.ст.20-2, 68 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища того ж дня винесена постанова №000520 про накладення адміністративного стягнення. Вищезазначений протокол не оскаржувався та підписаний без зауважень. ТОВ ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД було здійснено недопуск до планової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства без законних на те підстав, факт відмови від допуску до перевірки директором визнано відповідно до вищезазначених доказів. Направлення видано та оформлено відповідно до передбачених вимог до змісту направлення згідно ст. 7 ЗУ Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності . ТОВ ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД було не виконано законні розпорядження посадових осіб Державної екологічної інспекції в Одеській області, які здійснюють державний контроль в галузі навколишнього природного середовища, ненадання необхідної інформації вчинення інших перешкод для виконання покладених на них службових обов`язків, чим позивачем порушено вимоги ст. 68,20-2 ЗУ Про охорону навколишнього природного середовища . Державна екологічна інспекція в Одеській області здійснює заходи планового та позапланового державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, відповідно до вимог законодавства. На веб-сайті ДП Інформаційно-ресурсний центр щодо позивача розміщено інформацію згідно якої позивач здійснює, зокрема такі види діяльності за КВЕД: Основний 10.41 Виробництво олії та тваринних жирів. Інші види діяльності: 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур; 16.29 Виробництво інших виробів з деревини; виготовлення виробів з корка, соломки та рослинних матеріалів для плетіння; 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; 46.33 Оптова торгівля молочними продуктами, яйцями, харчовими оліями та жирами; 46.39 Неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 52.10 Складське господарство. Постановою Кабінету Міністрів України від 28 серпня 2013 р. № 808 затверджено перелік видів діяльності та об`єктів, що становлять підвищену екологічну небезпеку. Відповідно до визначених видів діяльності за кодами КВЕД, діяльність суб`єкта господарювання - ТОВ ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД підпадає під дію регулювання відповідно до Постанови КМУ №808. Позивача правомірно віднесено до суб`єкта господарювання із високим ступенем ризику. Включення до річного плану здійснення державного нагляду (контролю) не є рішенням суб`єкта владних повноважень в розумінні КАС України, а отже і не відноситься до юрисдикції адміністративних судів. Внесення змін до річних планів здійснення заходів державного нагляду (контролю) не допускається крім випадків зміни найменування суб`єкта господарювання та виправлення технічних помилок, а відтак, юрисдикція адміністративних судів не поширюється на скасування пункту Плану заходів державного нагляду (контролю) Державної екологічної інспекції України.

Враховуючи викладене, Державна екологічна інспекція в Одеській області просить суд відмовити у задоволенні адміністративного позову.

30 травня 2019 року за вх.№ЕП/4028/19 (а.с.106-112) та 04 червня 2019 року за вх.№20081/19 (а.с.118-121) від Державної екологічної інспекції України надійшов відзив на позов, у якому відповідач зазначає, що не порушив будь-які права позивача, оскільки Державна екологічна інспекція України діяла відповідно до імперативних норм закону, які визначають обов`язок державного органу здійснювати заходи державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності. Переліку суб`єктів господарювання з високим ступенем ризику не існує, що спростовує доводи позивача в цій частині. На час складання плану та внесення відповідної інформації про суб`єкта господарювання, ступінь ризику від діяльності суб`єктів господарювання для навколишнього природного середовища визначався відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 19.03:2008 № 212 Про затвердження критеріїв розподілу суб`єктів господарювання за ступенем ризику їх господарської діяльності для навколишнього, природного середовища та періодичності здійснення заходів державного нагляду (контролю) . Відповідно до пункту 14 Переліку видів діяльності та об`єктів, що становлять підвищену екологічну небезпеку, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 28.08.2013 № 808 (чинна на момент складання плану), виробництво з оброблення деревини (хімічне перероблення деревини, деревоволокнистих плит, деревообробне виробництво з використанням синтетичних смол, консервування деревини просоченням). До того ж, ТОВ ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД здійснює складську діяльність, у зв`язку з чим може зберігати будь-які речовини (хімічні) та/або відходи. Також, суб`єктом господарювання здійснюється виробництво олії та тваринних жирів. Вид діяльності за кодом КВЕД 10.41 відноситься до діяльності, що становить підвищену екологічну небезпеку. Здійснення, виробництва інших виробів з деревини; виготовлення виробів з корка, соломки та рослинних матеріалів для плетіння, що передбачає оброблення деревини, стало ще однією підставою для віднесення ТОВ ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД до суб`єктів господарювання, який здійснює господарську діяльність з високим ступенем ризику. Виходячи з аналізу попередніх двох років - 2018 та 2017, планові заходи державного нагляду (контролю) ТОВ ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД Держекоінспекцією не здійснювались. У зв`язку з чим, жодним чином попереднє включення позивача до плану як суб`єкта господарювання з високим ступенем ризику, не порушую будь-яких прав ТОВ ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД . Крім того, позивач здійснює господарську діяльність з листопада 2016 року відповідно до відомостей, наявних у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. У зв`язку з чим, відносно суб`єкта господарювання жодного разу не здійснювались планові заходи державного нагляду (контролю) Держекоінспекцією. На виконання положень ст. 5 ЗУ Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , на офіційному веб-порталі Державної екологічної інспекції України, розміщено відповідно до додатку наказу Міністерства екології та природних ресурсів України від 09.08.2017 №303 уніфіковану форму акту, складеного за результатом проведення планового заходу державного нагляду (контролю).

Враховуючи викладене, Державна екологічна інспекція України просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог ТОВ ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД .

Відповідно до ст. 258 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Частиною 1 статті 120 КАС України визначено, що перебіг процесуального строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов`язано його початок.

Відповідно до ч.4 та ч.5 ст.120 КАС України останнім днем строку, який закінчується вказівкою на певний день, вважається цей день. Якщо закінчення строку припадає на вихідний, святковий чи інший неробочий день, останнім днем строку є перший після нього робочий день.

Враховуючи те, що провадження у справі відкрито 08 травня 2019 року, строки розгляду даної справи, визначені ст.258 КАС України, враховуючи те, що 60-й день розгляду даної справи випадає на вихідний день (неділя), в силу положень ст.120 КАС України, рішення суду складено суддею 08 липня 2019 року (перший робочий день).

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД зареєстроване 16.11.2016 року, здійснює наступні вили економічної діяльності за КВЕД: 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур; 10.41 Виробництво олії та тваринних жирів (основний); 16.29 Виробництво інших виробів з деревини; виготовлення виробів з корка, соломки та рослинних матеріалів для плетіння; 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; 46.33 Оптова торгівля молочними продуктами, яйцями, харчовими оліями та жирами; Неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 52.10 Складське господарство.

30 листопада 2018 року Державною екологічною інспекцією України прийнято наказ №262 Про затвердження Плану здійснення заходів державного нагляду (контролю) Державної екологічної інспекції України на 2019 рік .

При цьому, під пунктом 4267 Плану заходів державного нагляду (контролю) Державної екологічної інспекції України на 2019 рік зазначено: товариство з обмеженою відповідальністю ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД , код ЄДРПОУ 40962748; ступінь ризику - високий; сфера державного нагляду (контролю): охорона навколишнього природного середовища, раціональне використання, відтворення і охорона природних ресурсів; предмет здійснення державного нагляду (контролю) - дотримання вимог природоохоронного законодавства; дата початку здійснення заходу - 15.04.2019 року; строк здійснення заходу - 10 днів (а.с.35-36).

ТОВ ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД 20 березня 2019 року отримано повідомлення Державної екологічної інспекції в Одеській області №729/14 від 07.03.2019 року (а.с.34, 97) про проведення планової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.97 зворот).

На підставі вищевказаного наказу Державної екологічної інспекцією України та плану заходів державного нагляду (контролю) на 2019 рік, Державною екологічною інспекцією в Одеській області 11 квітня 2019 року прийнято наказ №239 (а.с.88) про проведення планової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства товариством з обмеженою відповідальністю ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД за адресою: 65007, м.Одеса, вул.Мечникова, 132, код ЄДРПОУ 40962748. Термін: з 15.04.2019 року по 26.04.2019 року.

Судом встановлено, що 15 квітня 2019 року, 16 квітня 2019 року державні інспектори з охорони навколишнього природного середовища Державної екологічної інспекції у Одеській області прибули до ТОВ ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД , що знаходиться за адресою: вул.Мечникова, буд.132, м.Одеса, для здійснення планового державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог природоохоронного законодавства, що підтверджується журналом реєстрації відвідувачів прохідної (а.с.37-47, 99-102).

При цьому позивачу було пред`явлено копію направлення на проведення планової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства товариством з обмеженою відповідальністю ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД №137пр від 11.04.2019 року (а.с.33, 96).

Керівництво ТОВ ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД не допустило інспекторів до здійснення перевірки, в результаті чого Державною екологічною інспекцією в Одеській області було складено акт, складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів №21/14 від 22.04.2016 року (а.с.24-32, 89-92), у якому зазначено, що позивачем порушено статті 68, 20-2 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища , а саме невиконання законних розпоряджень посадових осіб Державної екологічної інспекції в Одеській області, які здійснюють державний контроль у галузі охорони навколишнього природного середовища, використання природних ресурсів, радіаційної безпеки або охорону природних ресурсів, ненадання їм необхідної інформації або надання неправдивої інформації, вчинення інших перешкод для виконання покладених на них обов`язків.

При цьому директором позивача ОСОБА_4 у вказаному акті надано пояснення, що інспектори при виході на перевірку 15.04.2019 надали копію направлення без належного засвідчення, а 16.04.2019 року не надавали направлення на перевірку. Також директором позивача до акту додано пояснення щодо відмови від допуску до проведення перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства від 22.04.2019 року на 3-х аркушах (а.с.21-23, 93-95).

Відповідно до ст.20-2 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища до компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища належить: а) організація і здійснення у межах компетенції державного нагляду (контролю) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності та господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства: про екологічну та радіаційну безпеку, про оцінку впливу на довкілля; про використання та охорону земель; про охорону і раціональне використання вод та відтворення водних ресурсів; про охорону атмосферного повітря; про охорону, захист, використання та відтворення лісів; про охорону, утримання і використання зелених насаджень; про використання, охорону і відтворення рослинного світу; про охорону, раціональне використання та відтворення тваринного світу; щодо дотримання правил створення, поповнення, зберігання, використання та державного обліку зоологічних, ботанічних колекцій і торгівлі ними; під час ведення мисливського господарства та здійснення полювання; про збереження об`єктів рослинного та тваринного світу, занесених до Червоної та Зеленої книг України, формування, збереження і використання екологічної мережі; про природно-заповідний фонд; про охорону, використання і відтворення риби та інших водних живих ресурсів; у сфері хімічних джерел струму в частині забезпечення екологічної безпеки виробництва хімічних джерел струму та утилізації відпрацьованих хімічних джерел струму, ведення обліку обсягів накопичення відпрацьованих хімічних джерел струму та передачі їх на утилізацію; щодо дотримання вимог реєстрації в суднових документах операцій із шкідливими речовинами та сумішами; про поводження з відходами; щодо наявності дозволів, лімітів та квот на спеціальне використання природних ресурсів, дотримання їх умов; про біологічну та генетичну безпеку щодо біологічних об`єктів природного середовища при створенні, дослідженні та практичному використанні генетично модифікованих організмів у відкритій системі.

Згідно з положеннями ст.1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища; заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом.

Відповідно до ч.1 ст.5 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності планові заходи здійснюються відповідно до річних планів, що затверджуються органом державного нагляду (контролю) не пізніше 1 грудня року, що передує плановому. Внесення змін до річних планів здійснення заходів державного нагляду (контролю) не допускається, крім випадків зміни найменування суб`єкта господарювання та виправлення технічних помилок. Органи державного нагляду (контролю) щороку визначають перелік суб`єктів господарювання, які підлягають плановим заходам державного нагляду (контролю) у плановому періоді, та не пізніше 15 жовтня року, що передує плановому, забезпечують внесення відомостей про таких суб`єктів господарювання до інтегрованої автоматизованої системи державного нагляду (контролю) для автоматичного виявлення нею суб`єктів господарювання, які підлягають комплексним плановим заходам державного нагляду (контролю). План здійснення комплексних заходів державного нагляду (контролю) на відповідний плановий період для всіх органів державного нагляду (контролю) затверджує центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну регуляторну політику, політику з питань нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, ліцензування та дозвільної системи у сфері господарської діяльності та дерегуляції господарської діяльності, оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті та вносить відомості до інтегрованої автоматизованої системи державного нагляду (контролю) до 15 листопада року, що передує плановому. Річні плани здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) на відповідний плановий період з урахуванням узгоджених дат початку та строків здійснення визначених у плані здійснення комплексних заходів державного нагляду (контролю) затверджують органи державного нагляду (контролю), оприлюднюють на своїх офіційних веб-сайтах та вносять відомості до інтегрованої автоматизованої системи державного нагляду (контролю) до 1 грудня року, що передує плановому.

Згідно з ч.2 ст.5 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну регуляторну політику, політику з питань нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, ліцензування та дозвільної системи у сфері господарської діяльності та дерегуляції господарської діяльності, розробляє Методику розроблення критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю), та Методику розроблення уніфікованих форм актів, що складаються за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного нагляду (контролю), які затверджуються Кабінетом Міністрів України. Методика розроблення критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю), має передбачати, у тому числі, оцінку ступеня небезпеки, масштабу, виду та сфери діяльності, наявність порушень у попередній діяльності суб`єктів господарювання (крім новостворених). Орган державного нагляду (контролю) визначає у віднесеній до його відання сфері критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності. З урахуванням значення прийнятного ризику всі суб`єкти господарювання, що підлягають нагляду (контролю), належать до одного з трьох ступенів ризику: високий, середній або незначний. Залежно від ступеня ризику органом державного нагляду (контролю) визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю). Критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю), затверджуються Кабінетом Міністрів України за поданням органу державного нагляду (контролю). Залежно від ступеня ризику орган державного нагляду (контролю) визначає перелік питань для здійснення планових заходів (далі - перелік питань), що затверджується наказом такого органу. Уніфіковані форми актів з переліком питань затверджуються органом державного нагляду (контролю) та оприлюднюються на його офіційному веб-сайті протягом п`яти робочих днів з дня затвердження у порядку, визначеному законодавством. Планові заходи державного нагляду (контролю) здійснюються органом державного нагляду (контролю) за діяльністю суб`єктів господарювання, яка віднесена: до високого ступеня ризику - не частіше одного разу на два роки.

Судом встановлено, що згідно Планів заходів державного нагляду (контролю) Державної екологічної інспекції України на 2017 рік та 2018 рік, опублікованих на офіційному веб-сайті Державної екологічної інспекції України ( http://oldversion.dei.gov.ua/menyu-3/2012-01-22-11-28-59/2017.html , http://oldversion.dei.gov.ua/menyu-3/2012-01-22-11-28-59/2018.html ) планові перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства щодо ТОВ ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД у 2017 та 2018 роках не призначались.

Відповідно до пунктів 1, 2 постанови Кабінету Міністрів України №212 від 19.03.2008 року Про затвердження критеріїв розподілу суб`єктів господарювання за ступенем ризику їх господарської діяльності для навколишнього природного середовища та періодичності здійснення заходів державного нагляду (контролю) (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) суб`єкти господарювання незалежно від форми власності розподіляються за високим, середнім та незначним ступенем ризику їх господарської діяльності для навколишнього природного середовища. Критеріями віднесення суб`єктів господарювання до групи суб`єктів з високим ступенем ризику є: 1) наявність в них об`єктів, що: становлять підвищену екологічну небезпеку, або потенційно небезпечних об`єктів, в обігу яких перебувають небезпечні речовини I і II класу небезпеки, або таких, що забезпечують перевезення небезпечних вантажів; забезпечують життєдіяльність населених пунктів, зокрема водопровідно-каналізаційні господарства та підприємства, що провадять діяльність у сфері поводження з відходами; 2) провадження ними діяльності, що: спричиняє викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря в обсязі більш як 5 тис. тонн на рік, водоспоживання і водовідведення - більш як 25 тис. куб. метрів на рік чи призводить до утворення та розміщення відходів I і II класу небезпеки - більш як 100 тонн на рік або інших відходів - більш як 1 тис. куб. метрів на рік; пов`язана з вирубкою лісу, використанням водних живих ресурсів, веденням мисливського господарства та збереженням природно-заповідного фонду; пов`язана з видобуванням корисних копалин та геологічним вивченням надр, у тому числі дослідно-промисловою розробкою родовищ корисних копалин загальнодержавного значення.

Системний аналіз вказаних правових норм дає підстави для висновку, що підставою для віднесення суб`єкта господарювання до одного із ступенів ризику є наявність у нього хоча б одного із визначених критеріїв.

При цьому, об`єкти що належать до високого або середнього ступеня ризику для навколишнього природного середовища підлягають державному обліку у відповідності до Закону України Про екологічну експертизу , який регулює порядок визначення ступеня ризику для навколишнього природного середовища, а саме за результатами висновків екологічної експертизи.

Постановою Кабінету Міністрів України №808 від 28.08.2013 року затверджено перелік видів діяльності та об`єктів, що становлять підвищену екологічну небезпеку.

Суд вважає необґрунтованим посилання відповідачів, що господарська діяльність позивача становить підвищену екологічну небезпеку а тому позивач відноситься до підприємств з високим ступенем ризику.

Так, як зазначалося вище, видами діяльності ТОВ ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД за КВЕД є:

- 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур;

- 10.41 Виробництво олії та тваринних жирів (основний), що включає: виробництво нерафінованої рослинної олії: оливкової, соєвої, пальмової, соняшникової, сафлорової, бавовняної, ріпакової, гірчичної, лляної тощо виробництво незнежиреного борошна та шроту з насіння олійних культур, горіхів або кісточкових олійних культур (мигдалю); виробництво рафінованої рослинної олії: оливкової, соєвої тощо; перероблення рослинної олії: перегонку, кип`ятіння, дегідрацію, гідрогенізацію тощо; виробництво неїстівних тваринних олій і жирів; виробництво риб`ячого жиру та жиру морських ссавців; одержування бавовняного лінту, макухи та інших відходів виробництва рослинних олій

16.29 Виробництво інших виробів з деревини; виготовлення виробів з корка, соломки та рослинних матеріалів для плетіння, що включає: виробництво різноманітних виробів з деревини: рукояток і корпусів для інструментів, щіток, мітел, пензлів, колодок та розтяжок для взуття, вішаків для одягу, предметів домашнього вжитку та кухонного посуду, виробництво статуеток і прикрас, виробів із мозаїкою та інкрустацією, шкатулок і футлярів для ювелірних, ножових і подібних виробів, котушок, шпуль, бобін для ниток і подібних виробів, інших виробів з деревини; оброблення натурального корка, виробництво агломерованого корка; виготовлення виробів з натурального й агломерованого корка, у т.ч. покриттів для підлоги; виробництво плетениці та виробів з рослинних матеріалів для плетіння: матів, циновок, ширм тощо; виробництво кошиків і плетених виробів; виробництво брикетів і гранул для опалення, виготовлених із пресованої деревини або її замінників, таких як мелені зерна кави або боби сої; виробництво дерев`яних рам для дзеркал і картин; виробництво підрамників для полотен художників; виробництво дерев`яних частин для взуття (наприклад, підборів і колодок); виробництво ручок для парасольок, тростин тощо; виробництво заготовок для виготовлення люльок для паління;

- 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин;

- 46.33 Оптова торгівля молочними продуктами, яйцями, харчовими оліями та жирами; Неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами;

- 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля;

- 52.10 Складське господарство, що включає: діяльність із зберігання та складування всіх видів товарів: експлуатацію зерносховищ, товарних складів загального призначення, складів-холодильників, бункерів тощо; зберігання товарів у зонах вільної торгівлі; заморожування продуктів в інтенсивному потоці повітря.

Суд зазначає, що жоден із здійснюваних позивачем видів діяльності не становить підвищену екологічну небезпеку.

Суд ставиться критично до посилання Державної екологічної інспекції України на те, що вид діяльності за КВЕД 10.41 відноситься до діяльності, що становить підвищену екологічну небезпеку, оскільки це не передбачено постановою Кабінету Міністрів України №808 від 28.08.2013 року. Доказів на підтвердження вказаного відповідачем до суду не надано.

Суд також ставиться критично до твердження Державної екологічної інспекції України на п.14 переліку видів діяльності та об`єктів, що становлять підвищену екологічну небезпеку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №808 від 28.08.2013 року, оскільки позивач не здійснює такі види діяльності.

Суд не приймає до уваги посилання Державної екологічної інспекції України на те, що позивач може зберігати будь-які речовини (хімічні) та/або відходи , оскільки рішення суб`єкта владних повноважень не може ґрунтуватись на припущеннях.

Відповідачами до суду не надано жодного доказу на підтвердження наявності підстав віднесення ТОВ ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД до підприємств, господарська діяльність яких становить підвищену екологічну небезпеку, тобто до підприємств з високим ступенем ризику.

При цьому незважаючи на твердження Державної екологічної інспекції в Одеській області про відсутність переліку суб`єктів господарювання з високим ступенем ризику їх господарської діяльності (під переліком суд розуміє затверджений суб`єктом владних повноважень список підприємств з високим ступенем ризику їх господарської діяльності, викладений у письмовій чи електронній формі), суд зазначає, що відповідачами усно, без офіційного затвердження віднесено позивача до таких підприємств.

Отже суд приходить з урахуванням статті 9 КАС України до висновку про обґрунтованість вимог позивача щодо визнання протиправними дій Державної екологічної інспекції України щодо віднесення ТОВ ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД (код ЄДРПОУ 40962748) до переліку суб`єктів господарювання з високим ступенем ризику їх господарської діяльності та щодо визнання протиправним та скасування п. 4267 Плану заходів державного нагляду (контролю) Державної екологічної інспекції України на 2019 рік, затвердженого наказом Державної екологічної інспекції України від 30.11.2018 № 262.

При цьому суд відхиляє доводи Державної екологічної інспекції щодо того, що включення до річного плану не є рішенням суб`єкта владних повноважень у розумінні КАС Україні а тому не відноситься до юрисдикції адміністративних судів, оскільки відповідно до ч.2 ст.5 КАС України захист порушених прав, свобод чи інтересів особи, яка звернулася до суду, може здійснюватися судом також в інший спосіб, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Приймаючи до уваги викладене, суд також зазначає, що оскільки наказ Державної екологічної інспекції в Одеській області № 239 від 11.04.2019 року Про проведення планової перевірки прийнятий на підставі Плану заходів державного нагляду (контролю) Державної екологічної інспекції України на 2019 рік, враховуючи те, що судом визнано протиправним та скасовано пункт п. 4267 Плану заходів державного нагляду (контролю) Державної екологічної інспекції України на 2019 рік, який стосується ТОВ ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД (код ЄДРПОУ 40962748), вказаний наказ з урахуванням вимог статті 9 КАС України також слід визнати протиправним та скасувати.

При цьому щодо вимоги позивача визнати протиправними дії посадових осіб Державної екологічної інспекції в Одеській області щодо виходу на перевірку та проведення планової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства ТОВ ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД на підставі наказу № 239 від 11.04.2019 Про проведення планової перевірки суд зазначає наступне.

Відповідно до ч.3 ст.6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності суб`єкт господарювання повинен ознайомитися з підставою проведення позапланового заходу з наданням йому копії відповідного посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю).

Згідно з ч.ч.2, 5 ст.7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності на підставі наказу (рішення, розпорядження) оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю), яке підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу) із зазначенням прізвища, ім`я та по батькові і засвідчується печаткою. Перед початком здійснення заходу посадові особи органу державного нагляду (контролю) зобов`язані пред`явити керівнику суб`єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу або уповноваженій ним особі (фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі) посвідчення (направлення) та службове посвідчення, що засвідчує посадову особу органу державного нагляду (контролю), і надати суб`єкту господарювання копію посвідчення (направлення). Посадова особа органу державного нагляду (контролю) без посвідчення (направлення) на здійснення заходу та службового посвідчення не має права здійснювати державний нагляд (контроль) суб`єкта господарювання. Суб`єкт господарювання має право не допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення заходу, якщо вони не пред`явили документів, передбачених цією статтею.

З аналізу вказаних норм вбачається, що перед початком проведення перевірки посадові особи Державної екологічної інспекції в Одеській області повинні були пред`явити позивачу оригінал направлення та надати його копію.

Згідно п. 5.27 ДСТУ 4163-2003, затвердженого наказом Держспоживстандарту України від 07.04.2003 року №55 відмітка про засвідчення копії документа складають зі слів Згідно з оригіналом , назви посади, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її ініціалів та прізвища, дати засвідчення копії і проставляють нижче реквізиту 23.

Відповідачами до суду доказів пред`явлення позивачу перед початком перевірки оригіналу направлення не надано, так само як не надано доказів надання позивачу належним чином засвідченої копії такого направлення.

Суд зазначає, що жодним чином не засвідчена копія направлення на проведення перевірки не може бути належним доказом наявності у перевіряючих повноважень на її проведення.

Суд не приймає до уваги посилання відповідача на те, що в акті перевірки є відмітка так у пункті 2 розділу V та у розділі VІІ акту №21/14, оскільки у акті перевірки директором позивача надані пояснення, що підтверджують протилежне.

Згідно ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача

Таким чином, враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про обґрунтованість вимоги позивача про визнання протиправними дій посадових осіб Державної екологічної інспекції в Одеській області щодо виходу на перевірку та проведення планової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства ТОВ ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД на підставі наказу № 239 від 11.04.2019 Про проведення планової перевірки .

Решта доводів та заперечень сторін висновків суду по суті заявлених позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі Серявін та інші проти України від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п. 58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Згідно п.41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту.

Частиною 2 статті 2 КАС України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч.1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних справах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно із ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Таким чином, з огляду на викладене, суд вважає, що позов товариства з обмеженою відповідальністю ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД підлягає задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З матеріалів справи вбачається, що, позивачем за подачу даного адміністративного позову сплачено судовий збір у розмірі 7684,00 грн. згідно платіжних доручень №1583 від 22 квітня 2019 року та №1592 від 26 квітня 2019 року (а.с.5, 6).

Зважаючи на вищевикладене, суд дійшов висновку про стягнення солідарно з Державної екологічної інспекції України та Державної екологічної інспекції в Одеській області за рахунок бюджетних асигнувань Державної екологічної інспекції України та Державної екологічної інспекції в Одеській області на користь обслуговуючого кооперативу ЖИТЛОВО-БУДІВЕЛЬНИЙ КООПЕРАТИВ ЛЕВІТАНА судового збору у розмірі 7684,00 грн., сплачений згідно платіжних доручень №1583 від 22 квітня 2019 року та №1592 від 26 квітня 2019 року.

Керуючись ст.ст.7, 9, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов товариства з обмеженою відповідальністю ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД - задовольнити.

Визнати протиправними дії Державної екологічної інспекції України щодо віднесення ТОВ ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД (код ЄДРПОУ 40962748) до переліку суб`єктів господарювання з високим ступенем ризику їх господарської діяльності.

Визнати протиправним та скасувати п. 4267 Плану заходів державного нагляду (контролю) Державної екологічної інспекції України на 2019 рік, затверджений наказом Державної екологічної інспекції України від 30.11.2018 року № 262.

Визнати протиправними дії посадових осіб Державної екологічної інспекції в Одеській області щодо виходу на перевірку та проведення планової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства ТОВ ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД на підставі наказу № 239 від 11.04.2019 року Про проведення планової перевірки .

Визнати протиправним та скасувати наказ Державної екологічної інспекції в Одеській області № 239 від 11.04.2019 року Про проведення планової перевірки .

Стягнути солідарно з Державної екологічної інспекції України та Державної екологічної інспекції в Одеській області за рахунок бюджетних асигнувань Державної екологічної інспекції України та Державної екологічної інспекції в Одеській області на користь обслуговуючого кооперативу ЖИТЛОВО-БУДІВЕЛЬНИЙ КООПЕРАТИВ ЛЕВІТАНА судовий збір у розмірі 7684,00 грн., сплачений згідно платіжних доручень №1583 від 22 квітня 2019 року та №1592 від 26 квітня 2019 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Одеський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивач - товариство з обмеженою відповідальністю ОДЕСЬКИЙ ОЛІЙНОДОБУВНИЙ ЗАВОД (вул.Мечнікова, буд.132, м.Одеса, 65007, код ЄДРПОУ 40962748).

Відповідачі:

- Державна екологічна інспекція України (пров.Новопечерський, буд.3, корп.2, м.Київ, 01042, код ЄДРПОУ 37408533);

- Державна екологічна інспекція в Одеській області (просп.Шевченка, буд.12, м.Одеса, 65058 код ЄДРПОУ 38017120).

Суддя О.А. Вовченко

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.07.2019
Оприлюднено10.07.2019
Номер документу82894868
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/2412/19

Ухвала від 17.02.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О.В.

Ухвала від 26.11.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

Ухвала від 23.09.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 21.08.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Рішення від 08.07.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

Ухвала від 08.05.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

Ухвала від 25.04.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні