РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
05 липня 2019 року м. Рівне №460/1247/19
Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Махаринця Д.Є. розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом
Заступника керівника Рівненської місцевої прокуратури третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Дядьковицький дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) загального типу комунальної форми власності доДядьковицької сільської ради про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинення певних дій, - В С Т А Н О В И В:
Заступник керівника Рівненської місцевої прокуратури (далі - позивач) звернувся до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до Дядьковицької сільської ради (далі - відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Дядьковицький дошкільний навчальний заклад (дитячий садок) загального типу комунальної форми власності в якому просить суд, визнати протиправною бездіяльність щодо оформлення та державної реєстрації права власності на будівлі, споруди Дядьковицького дошкільного навчального закладу (дитячий садок) загального типу комунальної форми власності Дядьковицької сільської ради Рівненської області та права постійного користування земельною ділянкою для обслуговування будівель, споруд навчального закладу та зобов`язати Дядьковицьку сільську раду вжити заходи щодо оформлення та державної реєстрації права власності на будівлі, споруди Дядьковицького дошкільного навчального закладу (дитячий садок) загального типу комунальної форми власності Дядьковицької сільської ради Рівненської області та права постійного користування земельною ділянкою загальною площею 0,5600 га загальною вартістю 648312,00 грн. для обслуговування будівель, споруд вказаного навчального закладу (вул. Поштова, 1, с. Дядьковичі, Рівненська область, 35361, код ЄДРПОУ 25317598).
На обґрунтування заявлених вимог зазначено, що підставою для представництва інтересів держави прокурором є незаконна бездіяльність відповідача, що виражається у невжитті передбачених законодавством заходів щодо оформлення права власності на будівлі, споруди та державної реєстрації права власності на будівлі, споруди Дядьковицького дошкільного навчального закладу (дитячий садок) загального типу комунальної форми власності Дядьковицької сільської ради Рівненської області та права постійного користування земельною ділянкою під будівлями, спорудами вказаного навчального закладу. Позивачем в ході вивчення стану додержання вимог земельного законодавства в діяльності органів влади та місцевого самоврядування в частині оформлення правовстановлюючих документів на майно та земельні ділянки загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладів на території Рівненського району, встановлено, що на нерухоме майно (будівлі, споруди, земельну ділянку) Дядьковицького дошкільного навчального закладу (дитячий садок) загального типу комунальної форми власності Дядьковицької сільської ради Рівненської області, юридична адреса: вул. Поштова, 1, с. Дядьковичі, Рівненська область, 35361, відсутні правовстановлюючі документи. В даному випадку використання зазначеного нерухомого майна здійснюється з порушенням вимог чинного законодавства шляхом користування будівлями, спорудами без державної реєстрації права власності та правовстановлюючих документів (свідоцтва про право власності); земельною ділянкою без державної реєстрації права постійного користування та правовстановлюючих документів. У зв`язку з чим, просив позовні вимоги задовольнити у повному обсязі. За таких обставин, позивач просить суд позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.
Ухвалою суду від 05.06.2019 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін. Відповідачу встановлено строк для подання відзиву на позов.
21.06.2019 від представник відповідача надійшла заява, в якій відповідач позовні вимоги визнав в повному обсязі, додатково повідомив, що Дядьковицька сільська рада зобов`язується вжити заходи щодо оформлення та державної реєстрації права власності на будівлі, споруди Дядьковицького дошкільного навчального закладу (дитячий садок) загального типу комунальної форми власності Дядьковицької сільської ради Рівненської області та права постійного користування земельною ділянкою для обслуговування будівель, споруд вказаного навчального закладу в найкоротші строки.
На виконання вимог ч.2 ст.189 КАС України судом перевірено, що заяву подано за підписом ОСОБА_1 , який є сільським головоюДядьковицької сільської ради Рівненського району Рівненської області, а відтак такий представник не обмежений у повноваженнях на визнання позову. Ці дії не суперечать закону, не порушують чиї-небудь права, свободи чи інтереси, а тому судом приймається визнання відповідачем позову. Крім того, суд роз`яснює, що визнання адміністративного позову означає, що відповідач погоджується з вимогами позивача, їхньою законністю та обґрунтованістю.
Розглянувши позовну заяву та відзив на неї, повно і всебічно з`ясувавши всі обставини адміністративної справи в їх сукупності, перевіривши їх дослідженими у судовому засіданні доказами, суд встановив наступне.
Рівненською місцевою прокуратурою в ході вивчення стану додержання вимог земельного законодавства в діяльності органів влади та місцевого самоврядування в частині оформлення правовстановлюючих документів на майно та земельні ділянки загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладів на території Рівненського району встановлено, що на нерухоме майно (будівлі, споруди, земельну ділянку) Дядьковицького дошкільного навчального закладу (дитячий садок) загального типу комунальної форми власності Дядьковицької сільської ради Рівненської області, юридична адреса: вул. Поштова, 1, с. Дядьковичі, Рівненська область, 35361, відсутні правовстановлюючі документи.
Зокрема, Дядьковицька сільська рада згідно інформації від 05.03.2019 та 20.03.2019 повідомила, що в користуванні Дядьковицького ДНЗ перебуває земельна ділянка загальною площею 0,56 га та будівля, яка згідно інвентарної картки №14 перебуває на балансі Дядьковицької сільської ради. Правовстановлюючі документи на будівлі, споруди та земельну ділянку, що розташовані за адресою: вул . Поштова, 1, с . Дядьковичі, Рівненська область , якими користується Дядьковицький ДНЗ, не виготовлялись.
В даному випадку використання зазначеного нерухомого майна здійснюється шляхом користування будівлями, спорудами без державної реєстрації права власності та правовстановлюючих документів (свідоцтва про право власності); земельною ділянкою без державної реєстрації права постійного користування та правовстановлюючих документів.
Згідно п.1.1 Статуту, затвердженого рішенням Дядьковицької сільської ради №150 від 07.12.2016, Дядьковицького дошкільного навчального закладу (дитячий садок) Дядьковицької сільської ради Рівненського району Рівненської області знаходиться у комунальній власності Дядьковицької сільської ради.
Згідно інформації КП Рівненське обласне бюро технічної інвентаризації Рівненської обласної ради від 16.04.2019 з`ясовано, що відповідно до архівних матеріалів бюро, реєстрацію об`єкту нерухомого майна вказаного навчального закладу, що за адресою вул. Поштова, 1, с. Дядьковичі, Рівненська область, РОБТІ не проводило.
Таким чином встановлено, що будь-які документи на нерухоме майно (будівлі, споруди) Дядьковицького ДНЗ не виготовлялися, що також підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна.
Згідно п.1.7 Статуту, власником дошкільного навчального закладу є Дяльковицька сільська рада, яка здійснює повноваження з управління майном та вносить, затверджує зміни до Статуту відповідно з чинним законодавством України. Власник здійснює фінансування дошкільного навчального закладу, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням та матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування дітей.
Вирішуючи даний спір та надаючи правову оцінку встановленим обставинам, суд виходить з такого.
Згідно ст. 19 Конституції України закріплено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 12 Земельного кодексу України, визначено повноваження сільських, селищних, міських рад, до яких належить розпоряджання землями територіальних громад.
Згідно п.34 ч.1 ст.26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад відноситься вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.
Матеріально-технічна база закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти, відповідно до ст.80 Закону України Про освіту , ст.38 Закону України Про дошкільну освіту , включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інші цінності. Майно закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належить їм на правах, визначених чинним законодавством.
Частиною 2 ст. 80 Про освіту визначено, що порядок, умови та форми набуття закладами освіти прав на землю визначаються Земельним кодексом України.
Відповідно до ч.1 ст. 3 Земельного кодексу України, земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.
Право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку (ч. 1 ст.92 Земельного кодексу України).
Згідно з пунктом а ч.2 ст.92 Земельного кодексу України, права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності.
Відповідно до ч.1 ст. 116 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
У відповідності до ч. 2 ст. 83, ч.1 ст.122 Земельного кодексу України, сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності (до яких відносять усі землі в межах населених пунктів, крім приватної та державної власності), відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Приписи ст.ст. 125, 126 Земельного кодексу України, передбачають, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень державною реєстрацією прав є офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень .
Відповідно до ч.ч.1, 3 ст.3, ст.4 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень державна реєстрація прав є обов`язковою. Інформація про права на нерухоме майно та їх обтяження підлягає внесенню до Державного реєстру прав.
Права на нерухоме майно та їх обтяження, які підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.
Слід зазначити, що Кабінетом Міністрів України прийнято розпорядження №802-р від 17.10.2012, згідно з яким правовстановлюючі документи на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади, слід було оформити протягом 2012 і 2013 років. Державне агентство земельних ресурсів та його територіальні органи повинні забезпечити проведення землевпорядних робіт і оформлення равовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади, в установленому законодавством порядку.
Проте, в порушення вказаних норм законодавства, до тепер правовстановлюючі документи на будівлі, споруди та земельну ділянку Дядьковицького ДНЗ не оформлені.
При цьому, за наявності підстав та відповідних повноважень, Дядьковицькою сільською радою заходи щодо оформлення правовстановлюючих документів на будівлі, споруди та земельну ділянку зазначеного навчального закладу не вживались.
Зокрема, відповідне рішення сільською радою не приймалось, дозволи на виготовлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, споруди, будівлі не надавались, питання фінансування розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у постійне користування на розгляд сесії Дядьковицької сільської ради не виносилось, замовлення проекту відводу земельної ділянки та виготовлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, технічна документація із землеустрою не виготовлялась.
В свою чергу, за правилами ст. 189 КАС України, позивач може відмовитися від позову, а відповідач - визнати позов на будь-якій стадії провадження у справі, зазначивши про це в заяві по суті справи або в окремій письмовій заяві. До ухвалення судового рішення у зв`язку з відмовою позивача від позову або визнанням позову відповідачем суд роз`яснює сторонам наслідки відповідних процесуальних дій, перевіряє, чи не обмежений представник відповідної сторони у повноваженнях на їх вчинення. У разі визнання позову відповідачем повністю або частково суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову повністю або у відповідній частині вимог. Суд не приймає відмови від позову, визнання позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії позивача або відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси. Суд не приймає відмову позивача від позову, визнання позову відповідачем у справі, в якій особу представляє її законний представник, якщо його дії суперечать інтересам особи, яку він представляє.
Оскільки дії відповідача не суперечать закону та не порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси, а письмова заява про визнання позову підписана сільським головою та скріплена печаткою Дядьковицької сільської ради, суд приймає визнання позову та ухвалює рішення про задоволення позову повністю.
За приписами ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Суд дійшов висновку, що заявлені позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В :
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправною бездіяльність Дядьковицької сільської ради щодо оформлення та державної реєстрації права власності на будівлі, споруди Дядьковицького дошкільного навчального закладу (дитячий садок) загального типу комунальної форми власності Дядьковицької сільської ради Рівненської області та права постійного користування земельною ділянкою для обслуговування будівель, споруд навчального закладу (вул. Поштова, 1, с. Дядьковичі, Рівненська область, 35361, код ЄДРПОУ 25317598).
Зобов`язати Дядьковицьку сільську раду (вул. Млинівська, 33а, с. Дядьковичі, Рівненського району, Рівненської області, код ЄДРПОУ 04387208) вжити заходи щодо оформлення та державної реєстрації права власності на будівлі, споруди Дядьковицького дошкільного навчального закладу (дитячий садок) загального типу комунальної форми власності Дядьковицької сільської ради Рівненської області та права постійного користування земельною ділянкою загальною площею 0,5600 га загальною вартістю 648312,00 грн. для обслуговування будівель, споруд вказаного навчального закладу (вул. Поштова, 1, с. Дядьковичі, Рівненська область, 35361, код ЄДРПОУ 25317598).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя Махаринець Д.Є.
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.07.2019 |
Оприлюднено | 10.07.2019 |
Номер документу | 82894996 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Махаринець Д.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні