Справа № 420/2258/19
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 липня 2019 року м.Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Танцюраи К.О., розглянувши у порядку письмового провадження у м.Одесі справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "АІР -ТЕРМО" до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "АІР -ТЕРМО" звернулось до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 18.12.2018р. №0091085106, з урахуванням зміненої позовної заяви від 03.05.2019р.(а.с.70-87).
Ухвалою суду від 07.05.2019р. відкрито провадження у справі та призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження.
В обґрунтування позовних вимог позивач у позовній заяві зазначив, що посадові особи Північного управління у м.Одесі ГУ ДФС в Одеській області, приймали рішення, яке оскаржується, не здійснивши розгляд заперечень позивача до акту про результати перевірки своєчасності реєстрації податкових накладних ТОВ "АІР-ТЕРМО" №31903/15-32-12- 1Д/39697412 від 11.10.2018 р., що унеможливило для відповідача виконання вимог абзацу 4 пункту 86.7 статті 86 ПК України, та є самостійною підставою для визнання оскарженого рішення від 18.12.2018 р. № 0091085106, протиправним. В той же час, на думку позивача, рішення було прийнято без встановлення всіх обставин справи, а саме не враховано, що в червні 2018 року, ТОВ АІР-ТЕРМО було незаконно відключено від засобів електронного зв`язку для подання звітності в електронному виді, у зв`язку з односторонньою відмовою контролюючого органу від організаційно-правового зобов`язання, та безпідставним розірванням ним дії Договору про надання звітності засобами електронного зв`язку №100420171 від 10.04.2017р. Позивач зазначив, що зазначені дії були оскаржені зверненням до Державної фіскальної служби України засобами сервісу "Пульс" та скаргу позивача було розглянуто, за наслідками чого, було винесено відповідне рішення про відновлення прав платника податків. З огляду на вищезазначене, позивач вважає, що податкове повідомлення-рішення від 18.12.2018 р. № 0091085106, винесено/прийняте посадовою особою суб`єкта владних повноважень з перевищенням її повноважень, та у спосіб не передбачений законодавством, з порушеннями порядку ведення податкового контролю, безпідставно, та без врахування фактичних обставин спірних відносин, упереджено, з позбавленням позивача права на участь у процесі прийняття рішення, що зумовлює визнання цього Податкового повідомлення-рішення протиправним та його скасування.
18.06.2019р. до суду від представника відповідача надійшла заява про проведення розгляду справи за відсутності позивача.
Представник відповідача повідомлявся про день та час слухання справи, однак у судове засідання не з`явився. 23.05.2019р. до суду від відповідача надійшов відзив на позовну заяву у якому відповідач зазначив, що відповідач не визнає позов ТОВ "АІР -ТЕРМО" у повному обсязі та просить суд відмовити у його задоволенні. Відповідач зазначив, що порушення платниками ПДВ граничних термінів реєстрації податкових накладних тягнуть за собою накладення штрафу у розмірах, в становлених у ст.120-1 Податкового кодексу України. Разом з тим, відповідач вказав, що враховуючи, що акт камеральної перевірки від 11.10.2018 р. №31903/15-32-12- 10/39697412 отримано платником податків 23 жовтня 2018 року, то законодавчо встановлений термін для надання заперечень до акту закінчився 30 жовтня 2018 року. В той час, як заперечення ТОВ АІР-ТЕРМО , код ЄДРПОУ 39697412 до акту надійшло до Головного управління ДФС в Одеській області лише 05 листопада 2018 року (вхід. №15064/10/15-32). Таким чином, керуючись пунктом 86.7 статті 86 Податкового кодексу України, заперечення ТОВ АІР-ТЕРМО на акт Про результати перевірки своєчасності реєстрації податкових накладних було залишено без розгляду.
Керуючись ч.9 ст.205 КАС України, судом вирішено продовжити розгляд справи у порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.
11.10.2018р. головним державним ревізор -інспектором відділу камеральних перевірок податкової звітності м.Одеси управління податків і зборів з юридичних осіб ГУ ДФС в Одеській області Вахнован О.І. проведено перевірку своєчасності реєстрації податкової накладної ТОВ АІР-ТЕРМО в Єдиному реєстрі податкових накладних, дата виписки яких припадає на 2017-2018 роки, за результатами якої складено акт перевірки №31903/15-32-12-10/39697412(а.с.45-47).
У ході перевірки встановлено затримання граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям-платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 Податкового кодексу України, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, а саме, щодо:
1. ПН №22 від 24.10.2017р., яка зареєстрована 17.11.2017р.;
2. ПН №23 від 02.10.2017р., яка зареєстрована 24.11.2017р.;
3. ПН №24 від 26.10.2017р., яка зареєстрована 24.11.2017р.;
4. ПН №5 від 18.12.2017р., яка зареєстрована 18.01.2018р.;
5. ПН №21 від 06.12.2017р., яка зареєстрована 19.01.2018р.;
6. ПН №11 від 16.05.2018р., яка зареєстрована 10.07.2018р.;
7. ПН №15 від 17.05.2018р., яка зареєстрована 10.07.2018р.;
8. ПН №13 від 29.05.2018р., яка зареєстрована 10.07.2018р.;
9. ПН №10 від 16.05.2018р., яка зареєстрована 10.07.2018р.;
10. ПН №12 від 22.10.2018р., яка зареєстрована 10.07.2018р.;
11. ПН №14 від 30.05.2018р., яка зареєстрована 10.07.2018р.;
12. ПН №19 від 15.06.2018р., яка зареєстрована 11.07.2018р.;
13. ПН №12 від 13.06.2018р., яка зареєстрована 11.07.2018р.;
14. ПН №9 від 14.06.2018р., яка зареєстрована 11.07.2018р.;
15. ПН №10 від 13.06.2018р., яка зареєстрована 11.07.2018р.;
16. ПН №8 від 13.06.2018р., яка зареєстрована 11.07.2018р.;
17. ПН №2 від 01.06.2018р., яка зареєстрована 11.07.2018р.;
18. ПН №1 від 01.06.2018р., яка зареєстрована 11.07.2018р.;
19. ПН №11 від 05.06.2018р., яка зареєстрована 11.07.2018р.;
20. ПН №5 від 04.06.2018р., яка зареєстрована 11.07.2018р.;
21. ПН №5 від 04.06.2018р., яка зареєстрована 11.07.2018р.;
22. ПН №13 від 15.06.2018р., яка зареєстрована 11.07.2018р.;
23. ПН №6 від 05.06.2018р., яка зареєстрована 11.07.2018р.;
24. ПН №7 від 07.06.2018р., яка зареєстрована 11.07.2018р.;
25. ПН №5 від 23.06.2018р., яка зареєстрована 09.08.2018р.;
26. ПН №4 від 14.06.2018р., яка зареєстрована 23.07.2018р.;
27. ПН №3 від 01.06.2018р., яка зареєстрована 23.07.2018р.;
28. ПН №17 від 15.06.2018р., яка зареєстрована 15.07.2018р.;
29. ПН №40 від 01.06.2018р., яка зареєстрована 07.08.2018р.;
30. ПН №16 від 06.06.2018р., яка зареєстрована 07.08.2018р.;
31. ПН №41 від 01.06.2018р., яка зареєстрована 08.08.2018р.;
32. ПН №49 від 01.06.2018р., яка зареєстрована 08.08.2018р.;
33. ПН №44 від 01.06.2018р., яка зареєстрована 08.08.2018р.;
34. ПН №51 від 01.06.2018р., яка зареєстрована 08.08.2018р.;
35. ПН №52 від 01.06.2018р., яка зареєстрована 09.08.2018р.;
36. ПН №53 від 01.06.2018р., яка зареєстрована 09.08.2018р.;
37. ПН №56 від 14.06.2018р., яка зареєстрована 09.08.2018р.;
38. ПН №60 від 14.06.2018р., яка зареєстрована 09.08.2018р.;
39. ПН №93 від 17.07.2018р., яка зареєстрована 22.08.2018р.;
40. ПН №20 від 12.07.2018р., яка зареєстрована 07.08.2018р.
26.10.2018р. ТОВ АІР-ТЕРМО звернулось до Головного управління ДФС в Одеській області із запереченнями №26/18-05 до акту про результати перевірки своєчасності реєстрації податкових накладних ТОВ АІР-ТЕРМО №31903/15-32-12-10/39697412 від 11.10.2018р.(а.с.48-50).
Листом Головного управління ДФС в Одеській області від 08.11.2018р. №15805/10/15-32-12-10-10 залишено без розгляду заперечення ТОВ АІР-ТЕРМО , посилаючись на порушення товариством 5-денного строку подання вказаних заперечень(а.с.51-52).
18.12.2018р. начальником Північного управління у м.Одесі ГУ ДФС ОбертовичемМ.Г., на підставі наказу Головного управління ДФС в Одеській області від 14.11.2018р. №8920 Про надання повноважень на виконання певних функцій (а.с.111-121), прийнято податкове повідомлення-рішення №0091085106 про те, що згідно з п.п. 54.3.3 п.54.3 ст.54 Податкового кодексу України, на підставі акта перевірки №31903/15-32-12-10/39697412 від 11.10.2018р. за даними Єдиного реєстру податкових накладних за звітні періоди 2017-2018 роки встановлено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних, визначених ст.201 та згідно з п.п. 120-1.1 ст.120-1 Податкового кодексу України: за затримку реєстрації податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 69824,43 грн. застосовано штраф у розмірі 10% у сумі 6982,45грн.; за затримку реєстрації поаткових накладних від 16 до 30 календарних днів на суму ПДВ 96916,02грн. застосовано штраф у розмірі 20% у сумі 19383,21грн.; за затримку реєстрації податкових накладних від 31 до 60 календарних днів на суму ПДВ 58229,71 грн. застосовано штраф у розмірі 30% у сумі 17468,91грн. Загальна сума штрафу- 43834,57грн.(а.с.19-20)
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначений Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів Українивід 29 грудня 2010 р. N 1246(у редакції постанови Кабінету Міністрів Українивід 26 квітня 2017 р. N 341), п.5 якого встановлено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200 1 .3, 200 1 .9 статті 200 1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній / розрахунку коригування.
Згідно із п.п.201.1, 201.2 ст.201 Податкового кодексу України визначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов`язкові реквізити:а) порядковий номер податкової накладної;б) дата складання податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу); д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; и) виключено;і) код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг - код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду;й) індивідуальний податковий номер.
Форма та порядок заповнення податкової накладної затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до п.120-1.1 ст.120-1 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
Згідно із п.86.7 ст.86 Податкового кодексу України(у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) у разі незгоди платника податків або його представників з висновками перевірки чи фактами і даними, викладеними в акті (довідці) перевірки, вони мають право подати свої заперечення та/або додаткові документи в порядку, визначеному пунктом 44.7 статті 44 цього Кодексу, до контролюючого органу, який проводив перевірку платника податків, протягом п`яти робочих днів з дня, наступного за днем отримання акта (довідки).
Як встановлено судом під час з`ясування офіційних обставин справи, директор ТОВ АІР-ТЕРМО оскаржив до ДФС України, засобами зв`язку Пульс неправомірне блокування з боку ДПІ у Суворовському районі м.Одеси дії договору про визнання електронних документів.
Так згідно Інформаційної картки ДУ -51500 в графі суть інформації зазначено, що заявник повідомив, що 12.06.2018р. при спробі відправити податкову звітність отримує відмову. У контролюючому органі повідомили, що дія договору зупинена, оскільки працівники податкової міліції виявили, що підприємство не знаходиться за юридичною адресою.
За результатами розгляду скарги було встановлено, що з метою забезпечення достовірності, повноти та актуальності реєстраційних частин облікових справ платників податків та відомостей про платників податків, а також приведення у відповідність до вимог нормативно-праових актів документів із облікових справ, ДПІ проводиться звірка фактичних реєстраційних даних платника податків за даними ЄДР. За даними оперативного управління ДПІ у Малиновському районі м.Одеси, податкова адреса товариства не відповідає вимогам ст.93 Цивільного кодексу України в частині використання вказаного приміщення для здійснення щоденного керування діяльності юридичної особи та здійснення управління і обліку.
Результати інформування заявника: заявник звернеться до керівництва контролюючого органу з підтверджуючими документами стосовно місцезнаходження підприємства (а.с.122-123).
Отже, підставою для зупинення договору, що визначає взаємовідносини суб`єктів електронного документообігу, укладеного 10.04.2017р. між ДПІ у Суворовському районі м.Одеси та ТОВ АІР-ТЕРМО , стало невідповідність адреси товариства ст.93 Цивільного кодексу України. Неналежне виконання функціональних обов`язків органів ДФС, встановлено не було.
Як встановлено судом та не спростовано сторонами, дії контролюючого органу щодо зупинення договору ТОВ АІР-ТЕРМО щодо визнання електронних докуменів товариством не оскаржувались та не визнані протиправними.
Разом з тим, ТОВ АІР-ТЕРМО не надано до суду докази своєчасної реєстрації податкових накладних, затримання граничних термінів реєстрації яких було встановлено у ході перевірки 11.10.2018р.
При цьому позивач, посилаючись на те, що причиною несвоєчасної реєстрації ПН стало те, що 12.06.2018р. при спробі відправити податкову звітність отримував відмову через зупинення дії договору, взагалі нічим не обґрунтовує несвоєчасну реєстрацію податкових накладних до 12.06.2018р.(за 2017 рік та І півріччя 2018 року).
Щодо посилання представника позивача на те, що відповідачем не враховано заперечення товариства на акт перевірки, суд вважає, що вказані обставини не є підставою для скасування податкового повідомлення-рішення від 18.12.2018р. №0091085106 за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних.
Враховуючи викладене та те, що контролюючим органом, на підставі акта перевірки №31903/15-32-12-10/39697412 від 11.10.2018р. проведеної за даними Єдиного реєстру податкових накладних за звітні періоди 2017-2018 роки встановлено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних, визначених ст.201 Податкового кодексу України та що на спростування встановлених відповідачем порушень, позивачем не надано жодних доказів у справі, суд вважає, що контролюючий орган, приймаючи податкове повідомлення-рішення від 18.12.2018р. №0091085106, діяв правомірно.
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи викладене, суд вважає, що адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "АІР -ТЕРМО" задоволенню не підлягає.
Керуючись ст.ст. 241-246, 250, 255, 295,382 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "АІР -ТЕРМО -відмовити.
Рішення набирає законної сили згідно ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст. 293, 295 та п. 15-5 розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя К.О. Танцюра
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.07.2019 |
Оприлюднено | 10.07.2019 |
Номер документу | 82895329 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Танцюра К.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні