ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 липня 2019 р.м. ХерсонСправа № 540/650/19
Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Варняка С.О.,
при секретарі: Нікітенко А.В.,
за участю:
представника позивача - Білецького О.В.,
представника відповідача - Гордієнко Є.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Абсолют" ЛТД до Новокаховського управління Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення від 19.12.2018 р. №0068405012,
встановив:
Звернувшись до суду, позивач посилається на те, що начальником Новокаховського управління ГУ ДФС у Херсонській області, АР Крим та м. Севастополі прийнято податкове повідомлення-рішення від 19.12.2018 року № 0068405012 про нарахування підприємству штрафних санкцій в загальній сумі 388746,22 гри. за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків, визначених статтею 201 та ст. 120-1 Податкового кодексу України.
З податковим повідомленням-рішенням від 19.12.2018 р. № 0068405012 позивач не погоджується та вважає, що ним не порушувало граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених ст. 201 та згідно зі ст. 120-1 ПК України та з боку ТОВ "Абсолют" ЛТД відсутній факт затримки реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних.
В оскаржуваному податковому повідомленні - рішенні зазначено, що воно винесено на підставі акта перевірки № 46/21-22-50-12/23136825 від 16.11.2018 року.
Так, у відповідності до акту камеральної перевірки № 46/21-22-50-12/23136825 від 16.11.2018 року податковий орган зазначив, що ТОВ "Абсолют" ЛТД несвоєчасно зареєструвало 322 податкові накладні виписані в період з січня 2017 року по жовтень 2018 року на неплатників ПДВ.
У зв`язку з викладеним, податковий орган, дійшов висновку про порушення термінів реєстрації податкових накладних, за що передбачена відповідальність п. 120-1-1 ст. 120-1 ПК України.
Позивач вважає, що висновки, викладені в акті перевірки від 16.11.2018 року, є безпідставними та не відповідають діючому законодавству, відповідно податкове повідомлення - рішення від 19.12.2018 року, прийняте на підставі такого акту перевірки, підлягає скасуванню.
Враховуючи вищевикладене, позивач просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 19.12.2018 року № 0068405012 Новокаховського управління ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про нарахування товариству з обмеженою відповідальністю "Абсолют" ЛТД штрафних санкцій на загальну суму 388746,22 грн.
Ухвалою суду від 03.04.2019 року позовну заяву було залишено без руху та встановлено строк для усунення її недоліків.
Позивач вимоги суду виконав, недоліки позову усунув.
Ухвалою суду від 02.05.2019 року відкрито спрощене провадження в адміністративній справі. Призначено судове засідання на 20.05.2019 року.
16.05.2019 року до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач позовні вимоги не визнає, вважає їх необґрунтованими. Зазначає, що проведено камеральну перевірку дотримання термінів реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до таких податкових накладних в ЄРПН ТОВ "Абсолют "ЛТД" (23136825) за січень - травень та липень - грудень 2017 року, січень - жовтень 2018 року, за результатами якої складено акт камеральної перевірки від 16.11.2018 року № 46/21-22-50-12/23136825.
За результатом проведеної перевірки було встановлено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних, розрахунків коригування до таких податкових накладних в ЄРПН визначених статтею 201 ПК України, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, за січень - травень та липень - грудень 2017 року, січень - жовтень 2018 року.
На підставі акту камеральної перевірки відповідачем прийнято податкове повідомлення - рішення від 19.12.2018 року № 006840512, яким відповідно до п. 120-1 ст. 120-1 ПК України на позивача накладено штраф у розмірі:
- за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 3836479,18 грн. застосовано штраф в розмірі 10 % у сумі - 383647,92 гривень;
- за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 16 до 30 календарних днів на суму ПДВ 25491,49 гривень застосовано штраф в розмірі 20% у сумі 5098,30 гривень.
Загальна сума штрафу становить 388746,22 гривні.
Законодавчі приписи встановлюють обов`язок платника податків здійснити у встановлені ПК України граничні строки реєстрацію у ЄРПН податкових накладних, у тому числі й тих, що не надаються покупцю, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, а також у разі постачання товарів/послуг отримувачу (покупцю), який не зареєстрований як платник податку.
Відповідач вважає, що встановлені порушення в акті перевірки від 16.11.2018 року № 46/21-22-51-12/23136825 є доведеними, а оскаржуване податкове повідомлення - рішення від 19.12.2018 року №0068405012 прийняте відповідно до вимог чинного законодавства.
20.05.2019 року розгляд справи відкладено на 04.07.2019 року у зв`язку з тимчасовою непрацездатністю судді.
У судовому засіданні, призначеному на 04.07.2019 року, замінено неналежного відповідача Новокаховське управління Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі на належного - Головне управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі.
У судовому засіданні представник позивача наполягав на позовних вимогах, просив суд задовольнити позов.
Представник відповідача у судовому засіданні по суті позову заперечувала, просила у задоволенні позову відмовити.
Заслухавши сторони та дослідивши докази у справі, суд встановив такі обставини.
На підставі пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 та п. 75.1 ст. 75, в порядку ст. 76 ПК України Головним управління ДФС України у Херсонській області проведено камеральну перевірку дотримання термінів реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до таких податкових накладних в ЄРПН ТОВ "Абсолют" ЛТД (23136825) за січень - травень та липень - грудень 2017 року, січень - жовтень 2018 року, за результатами якої складено акт перевірки від 16.11.2018 року № 46/21-22-50-12/23136825.
За результатом проведеної перевірки було встановлено порушення термінів реєстрації податкових накладних за січень - травень та липень - грудень 2017 року, січень - жовтень 2018 року. Відповідальність платника передбачена пунктом 120-1.1 статті 120-1 розділу II Податкового кодексу України.
На підставі акту камеральної перевірки від 16.11.2018 року № 46/21-22-50-12/23136825 Новокаховським управлінням Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі прийнято податкове повідомлення-рішення від 19.12.2018 року № 006840512, яким відповідно до п. 120-1.1 ст. 120-1 ПК України на позивача накладено штраф у розмірі:
- за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 3836479,18 грн. застосовано штраф в розмірі 10 % у сумі 383647,92 гривень;
- за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 16 до 30 календарних днів на суму ПДВ 25491,49 гривень застосовано штраф в розмірі 20% у сумі 5098,30 гривень.
Загальна сума штрафу становить 388746,22 гривні.
11.01.2019 року ТОВ "Абсолют" ЛТД звернулося до Держаної фіскальної служби України зі скаргою на податкове повідомлення - рішення від 19.12.2018 року № 0068405012.
За результатами розгляду скаргу Державна фіскальна служба України прийняла рішення про результати розгляду скарги від 14.03.2019 року № 11913/6/99-99-11-06-01-25, відповідно до якої ППР ГУ ДФС у Херсонській області, АР Крим та м. Севастополі від 19.12.2018 року № 0068405012 залишено без змін, а скаргу без задоволення.
Вирішуючи спір, суд застосовує такі норми права.
Відповідно до пп.16.1.3 п.16.1 ст.16 ПК України платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (абз.1, 4 п. 201.10 ст.201 ПК України).
Положеннями абз.14-15 п. 201.1 ст.201 ПК України передбачено, що реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Отже, вищезазначеними приписами законодавства встановлено обов`язок платник податку скласти в установлені терміни податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у певний строк.
Згідно із п.120-1.1 ст.120-1 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
Відсутність реєстрації протягом граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою), що зазначена у податковому повідомленні - рішенні, складеному за результатами перевірки контролюючого органу, - тягне за собою накладення на платника податку штрафу в розмірі 50 відсотків суми податкових зобов`язань з податку на додану вартість, зазначеної у такій податковій накладній та/або розрахунку коригування до податкової накладної або від суми податку на додану вартість, нарахованого за операцією з постачання товарів/послуг, якщо податкову накладну на таку операцію не складено. У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних згідно з пунктом 201.16 статті 201 цього Кодексу штрафні санкції, передбачені цим пунктом, не застосовуються на період зупинення такої реєстрації до прийняття відповідного рішення щодо відновлення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування згідно з підпунктом 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 цього Кодексу (п.1201.2. ст. 1201 ПК України).
Отже, як вбачається з вищезазначеного, законодавством визначено підстави відповідальності платника податку за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних в ЄРПН. При цьому, вказаними нормами права також визначено і випадки, коли штрафні санкції не застосовуються до платника податку у разі порушення строків реєстрації податкових накладних, а саме у випадку несвоєчасної реєстрації податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою).
Позивач стверджує, що реалізація товару відбувалася кінцевим споживачам неплатникам ПДВ.
Суд зазначає, що податкові накладні відображені в акті перевірки були складенні та виписані на кінцевих споживачів, що не є платниками податку на додану вартість, а тому жоден з контрагентів позивача не зазнав шкоди через не включення сум ПДВ до податкового кредиту, оскільки в податкових накладних, які складаються на постачання звільнені від ПДВ та постачання, що оподатковуються за ставкою ПДВ 0%, відсутня база для нарахування штрафу. При цьому, сума ПДВ у таких податкових накладних, незалежно від того, чи вони надаються чи не надаються покупцю дорівнюватиме нулю.
Також, суд зазначає, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 19.12.2018 року № 0068405012 винесене Новокаховським управлінням Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі.
Однак, відповідно до Положення Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі від 01.02.2019 №80, Головне управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі є територіальним органом ДФС України, який підпорядковується ДФС.
Головне управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі є органом доходів і зборів. У складі ГУ ДФС на правах відокремлених підрозділів утворюються управління, до складу яких входять державні податкові інспекції. Переліки управлінь, які утворюються на правах відокремлених підрозділів ГУ ДФС, затверджуються окремим наказом ДФС.
Відповідно до наказу ДФС України від 12.07.2018 №445, затверджено перелік управлінь, які утворені на правах відокремлених підрозділів головних управлінь ДФС в областях. Згідно додатку до відокремлених підрозділів Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі відносяться: Новокаховське управління, Херсонське управління, Бериславське управління, Великолепетиське управління, Генічеське управління.
Таким чином, суд виходить до висновку органом уповноваженим на винесення податкових повідомлень - рішень є Головне управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, а невідокремлений підрозділ. Таким чином, спірне ППР винесено органом, який не має на це повноважень.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову (ч. 1, 2 ст.77 КАС України).
Відповідно до ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
З урахуванням системного аналізу правових норм, наведених вище, досліджених судом доказів, суд дійшов висновку, що податкове повідомлення - рішення від 19.12.2018 року № 0068405012 є протиправним та таким, що підлягає скасуванню, а позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст. 139, 242 - 246, 250, 255, 295 КАС України суд,
вирішив :
Позовні вимоги задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 19.12.2018 року № 0068405012 Новокаховського управління ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про нарахування товариству з обмеженою відповідальністю "Абсолют" ЛТД штрафних санкцій на загальну суму 388746,22 грн.
Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Абсолют" ЛТД (код ЄДРПОУ 23136825, вул. Першотравнева, 33-В, м. Нова Каховка, Херсонська область, 74900) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (код ЄДРПОУ 39394259, просп. Ушакова, 75, м. Херсон, 73026) судові витрати у сумі 5831,19 грн.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст рішення виготовлений та підписаний 09 липня 2019 р.
Суддя Варняк С.О.
кат. 111030300
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.07.2019 |
Оприлюднено | 11.07.2019 |
Номер документу | 82895387 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Варняк С.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні