Постанова
від 25.06.2019 по справі 761/41074/18
ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 761/41074/18

Провадження № 3/761/3341/2019

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 червня 2019 року суддя Шевченківського районного суду м. Києва Пономаренко Наталія Василівна, розглянувши адміністративний матеріал про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянин України, працюючого заступником Голови політичної партії Громадсько-політичний рух Валентина Наливайченка Справедливість , проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 ,

- за ст. 212-21 КУпАП,

ВСТАНОВИВ:

У квітні 2019 року до Шевченківського районного суду м. Києва з Департаменту з питань запобігання політичній корупції Національного агентства з питань запобігання корупції надійшли матеріали справи про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 .

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення №50-22/257 від 12.10.2018 року, складеного головним спеціалістом відділу моніторингу діяльності політичних партій та супроводу виявлених порушень, Департаменту з питань запобігання політичній корупції Васильєвим І.С., зазначено, що за результатами аналізу звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за ІІ квартал 2018 року політичної партії Громадсько-політичний рух Валентина Наливайченка Справедливість (код ЄДРПОУ 39688832) встановлено, що у Звіті не зазначені місце проживання та реєстраційний номер облікової картки платника податків (або паспорт з відміткою про відмову від прийняття реєстраційного номеру облікової картки платника податків) внескодавця ОСОБА_3 , що здійснив внесок на підтримку Партії 08.06.2018 у сумі 4700,00 грн,. на рахунок Партії № НОМЕР_1 , відкритий в ПАТ Райффайзен банк Аваль , МФО банку 380805, що є порушенням п.2 ч.9 ст.17 ЗУ Про політичні партії в Україні , за що передбачена відповідальність ст.212-21 КУпАП.

У судовому засіданні захисник адвокат Штокалов Єгор Андрійович пояснив, що ОСОБА_1 не вчиняв вказаного у протоколі правопорушення у зв`язку з чим, просив суддю закрити провадження у справі з підстав відсутності у діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення. Зазначив, що 08.06.2018 року на підтримку Політичної партії "Громадсько-політичний рух В. Наливайченка "Справедливість" громадянином ОСОБА_3 було здійснено внесок у сумі 4 700 (чотири тисячі сімсот) 00 грн. Так, 14.07.2018 під час підготовки ОСОБА_5 , звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за II квартал 2018 року, було виявлено, що громадянин ОСОБА_3 , 08.06.2018 року здійснив внесок на підтримку політичної партії, при цьому, не зазначив місце проживання та реєстраційний номер облікової картки платника податків. Зазначений Звіт був поданий до Національного агентства з питань запобігання корупції у серпні 2018 року. В день виявлення внеску, ОСОБА_5 проінформувала уповноважену особу Політичної партії "Громадсько-політичний рух В. Наливайченка "Справедливість", заступника голови політичної партії ОСОБА_1 доповідною запискою. 16.07.2018 за резолюцією ОСОБА_1 від 14.07.2018, внесок, здійснений громадянином ОСОБА_3 на підтримку політичної партії у сумі 4 700 (чотири тисячі сімсот) 00 грн., був повернутий.

Таким чином, зазначає захисник, у триденний строк від дня, коли стало відомо про зазначений внесок, Політичною партією "Громадсько-політичний рух В. Наливайченка "Справедливість" були здійснені дії на повернення внеску особі яка його здійснила.

У відповідності до законодавства, політична партія зазначила відомості про внесок у Звіті політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за II квартал 2018 року, так як кошти надійшли на рахунок політичної партії у II кварталі 2018 року. У зв`язку із поверненням зазначеного внеску громадянину ОСОБА_3 16.07.2018 року, тобто у III кварталі 2018 року, відомості про це були зазначені у Звіті політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за III квартал 2018 року.

Відповідно до ст. 245 КУпАП серед ряду завдань провадження в справах про адміністративні правопорушення є своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи та вирішення її в точній відповідності з законом.

Згідно ст. 252 КУпАП оцінка доказів здійснюється органом (посадовою особою) за своїм внутрішнім переконанням, яке повинно ґрунтуватися на всебічному, повному та об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Згідно ст. 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Перевіркою матеріалів справи про адміністративне правопорушення встановлено, що посадовою особою при складенні протоколу про адміністративне правопорушення при розгляді справи про адміністративне правопорушення вказаних вимог не дотримано.

Положеннями ст. 212-21 КУпАП передбачено, що порушення встановленого порядку або строків подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру або подання фінансового звіту, оформленого з порушенням встановлених вимог, - тягнуть за собою накладення штрафу від трьохсот до чотирьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

При цьому, як вбачається із матеріалів справи, ОСОБА_1 притягається до адміністративної відповідальності у зв`язку з тим, що у звіті за ІІ квартал 2018 року політичної партії Громадсьоко-політичний рух Валентина Наливайченка Справедливість не були зазначені місце проживання та РНОКПП внескодавця ОСОБА_3 , що здійснив внесок на підтримку Партії 08.06.2018 у сумі 4700 грн на рахунок Партії.

Так, відповідно до п.5 ч.1 ст.15 ЗУ Про політичні партії в Україні , не допускається здійснення внесків на підтримку політичних партій громадянами України, які не досягли 18-річного віку, громадянами України, яких судом визнано недієздатними, а також анонімними особами або під псевдонімом.

Вимоги ч.7 ст.15 ЗУ Про політичні партії в Україні передбачають, що політична партія, її місцева організація, розпорядник виборчого фонду політичної партії, її місцевої організації чи кандидата від політичної партії (місцевої організації партії) зобов`язані відмовитися від внеску особи, яка відповідно до закону не має права здійснювати такий внесок, або якщо розмір внеску (сумарний розмір внесків) особи (групи осіб) перевищує встановлений законом розмір, протягом трьох днів від дня, коли уповноваженій особі політичної партії, місцевої організації політичної партії чи розпоряднику коштів виборчого фонду стало відомо про це. На підставі заяви про відмову від внеску чи його відповідної частини з цієї причини за підписом керівника політичної партії, місцевої організації політичної партії, розпорядника виборчого фонду політичної партії, місцевої організації політичної партії чи кандидата від політичної партії (місцевої організації партії) на відповідних виборах та платіжного документа установа банку, в якій відкрито рахунок, на який зараховано внесок, повертає такий внесок або його відповідну частину особі, яка його внесла, а в разі неможливості повернення перераховує такий внесок чи його відповідну частину до державного бюджету. Порядок повернення добровільного внеску чи його частини з підстав, зазначених у цій частині, та з інших встановлених законом підстав визначає Національний банк України.

Як вбачається із матеріалів справи, вказані вимоги були виконані ОСОБА_1 .

Так, встановлено, що ОСОБА_1 не був обізнаний про те, що при здійсненні ОСОБА_3 внеску на підтримку партії, останній не вказав свого місця проживання та реєстраційного номеру облікової картки платника податків. Вказане порушення було виявлено 14.07.2018 ОСОБА_5 та доповідною запискою повідомлено заступника голови політичної партії ОСОБА_1

При цьому, відповідно до вимог ЗУ Про політичні партії в Україні , 16.07.2018 за резолюцією ОСОБА_1 внесок, здійснений громадянином ОСОБА_3 на підтримку політичної партії у сумі 4 700,00 грн., був повернутий внескодавцю, що підтверджується платіжним дорученням від 16.07.2018 №314.

Таким чином, у триденний строк від дня, коли стало відомо про зазначений внесок, Політичною партією "Громадсько-політичний рух В. Наливайченка "Справедливість" були здійснені дії на повернення внеску особі яка його здійснила.

Разом із тим, у відповідності до ч. 2 ст. 251 КУпАП обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених статтею 255 цього Кодексу.

Однак, матеріали справи не містять жодного доказу на підтвердження винуватості ОСОБА_1 у вчиненні вказаного у протоколі правопорушення.

Заслухавши пояснення адвоката Штокалова Є.А., дослідивши матеріали справи про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , суд приходить до висновку, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП.

Частиною 1 статті 247 КУпАП передбачено, що провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв`язку з відсутність події і складу адміністративного правопорушення.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ст.212-21 КУпАП, оскільки, в судовому засіданні встановлено, що ОСОБА_1 у встановленому законом порядку повернув ОСОБА_3 внесок на підтримку політичної партії, з підстав відсутності ідентифікуючих ознак внескодавця, а тому відповідно до положень ст. 247 КУпАП провадження у справі підлягає закриттю.

На підставі викладено, керуючись ст. 212-21, ст. 247 КУпАП, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Провадження в справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ст. 212-21 КУпАП - закрити у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги до Шевченківського районного суду м. Києва протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скарга, не було подано протягом десяти днів. У разі подання апеляційної скарги, постанова, якщо вона не скасована, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Суддя:

Дата ухвалення рішення25.06.2019
Оприлюднено10.07.2019
Номер документу82912854
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —761/41074/18

Постанова від 25.06.2019

Адмінправопорушення

Шевченківський районний суд міста Києва

Пономаренко Н. В.

Постанова від 05.02.2019

Адмінправопорушення

Шевченківський районний суд міста Києва

Слободянюк П. Л.

Постанова від 30.10.2018

Адмінправопорушення

Шевченківський районний суд міста Києва

Сидоров Є. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні