копія ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 липня 2019 року Справа № 160/4845/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Голобутовського Р.З. розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Колективного підприємства "Академічний дім" до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ :
28.05.2019р. Колективне підприємство Академічний дім (далі - позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (далі - відповідач), в якій просило:
- скасувати податкове повідомлення-рішення від 06.05.2019 року № 0025315641, винесене Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 39394856, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а, 49000) стосовно застосування до Колективного підприємства Академічний дім (код ЄДРПОУ 30339818, 50065, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. 22 Партз`їзду (Віталія Матусевича), буд. 33) штрафу у розмірі 19200 грн. за порушення абзацу 13 п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що своєчасно, у передбачений законом строк, позивач подав до контролюючого органу на реєстрацію податкові накладні, але контролюючий орган, у порушення вимог абз. 13 п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України направив КП Академічний дім повідомлення про неприйняття таких податкових накладних і застосував до позивача штрафні (фінансові) санкції за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних. Позивач вважає податкове повідомлення-рішення № 0025315641 від 06.05.2019 року незаконним і просив суд його скасувати.
Ухвалою судді від 29.05.2019 року відкрито провадження у справі та призначено розгляд за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Цією ж ухвалою відповідачу було надано строк для подання письмового відзиву на позовну заяву - протягом 15 днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі.
14.06.2019 року представником відповідача надано до суду відзив на позов, в якому він проти задоволення позовних вимог заперечував, посилаючись на те, що під час проведення перевірки з питань своєчасності реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних контролюючим органом встановлено порушення КП Академічний дім вимог п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, що полягає у несвоєчасній реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та є підставою для застосування до платника податків штрафних (фінансових) санкцій. Крім того, відповідач зазначив, що камеральна перевірка з питань своєчасності реєстрації податкових накладних проведена у відповідності до вимог податкового законодавства, оскільки предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригувань до податкових накладних у Єдиному реєстрі. У зв`язку з зазначеним, відповідач вважає, що оскаржуване рішення є правомірним та таким, що прийняте в межах повноважень, наданих чинним законодавством.
Згідно з ч.ч. 5, 8 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами. З власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін. При розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, заперечення, що викладені у відзиві, об`єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що у березні 2019 року посадовою особою Головного управління ДФС у Дніпропетровській області проведено камеральну перевірку КП Академічний дім з питань своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних складених за грудень 2018 року.
За результатами перевірки складено Акт № 35472/04-36-56-41/30339818 від 26.03.2019 року (далі - Акт перевірки).
Актом перевірки встановлено порушення КП Академічний дім вимог п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, що виявилось у реєстрації податкових накладних № 39 та № 40 від 26.12.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних з порушенням визначених законом граничних термінів.
На підставі висновків Акта перевірки відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення № 0025315641 від 06.05.2019 року, яким на КП Академічний дім накладено штраф у розмірі 19200грн.
Правомірність винесеного ГУ ДФС у Дніпропетровській області податкового повідомлення-рішення є предметом розгляду цієї адміністративної справи.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України, визначаючи, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до положень п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
За приписами п. 201.7 ст. 201 Податкового кодексу України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Положенням п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246 (далі - Порядок № 1246).
Пунктом 1 Порядку № 1246 визначено, що цей Порядок визначає механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Реєстр).
Операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20-ї години (п. 3 Порядку № 1246).
Податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування (п. 5 Порядку № 1246).
Відповідно до п. 11 Порядку № 1246 після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.
Пунктом 12 Порядку № 1246 визначено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція) (п. 13 Порядку № 1246).
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС (п. 14 Порядку № 1246).
У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття (п. 15 Порядку № 1246).
За результатами таких перевірок формується квитанція про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, яка надсилається платнику податку разом з відповідним рішенням (п. 18 Порядку № 1246).
Як видно з матеріалів справи, позивачем 15.01.2019 року було відправлено на реєстрацію в Єдиний реєстр податкових накладних податкові накладні № 39 та № 40 від 26.12.2018 року.
Податкові накладні № 39 та № 40 від 26.12.2018 року були доставлені до Державної фіскальної служби України 15.01.2019 року о 16:42 год. та о 16:43 год., що зафіксовано у квитанціях від 15.01.2019 року.
За результатами обробки, податкові накладні № 39 та № 40 від 26.12.2018 року не були прийняті, що підтверджується квитанціями від 17.01.2019 року та від 18.01.2019 року, у зв`язку з тим, що позивачем порушено вимоги ст. 13 Закону України Про електронний цифровий підпис : сертифікат прострочено за даними АЦСК.
Суд звертає увагу на те, що при реєстрації податкових накладних 15.01.2019 року, позивачем було допущено технічну помилку, а саме було використано електронний підпис строк дії якого сплив, однак, необхідно наголосити, що контролюючим органом у порушення приписів абз. 13 п. 201.10 ст. 210 Податкового кодексу України означені накладні не були прийняті, про що свідчать квитанції від 17.01.2019 року та від 18.01.2019 року.
Зазначене, на переконання суду, свідчить про те, що відповідач фактично позбавив КП Академічний світ можливості виправити відповідну технічну помилку 15.01.2019 року і зареєструвати податкові накладні без порушення граничних строків реєстрації.
Таким чином, з огляду на те, що відповідач своїми квитанціями від 17.01.2019 року та від 18.01.2019 року повідомив КП Академічний світ про неприйняття податкових накладних № 39 та № 40 від 26.12.2018 року, позивачем 18.01.2019 року повторно було направлено на реєстрацію в Єдиний реєстр податкових накладних означені накладні, які в той же день були зареєстровані.
Слід зазначити, що Верховним Судом у справах № 804/5153/17, № 815/2745/17 зроблений висновок, що у разі вчинення платником податку з метою своєчасної реєстрації податкової накладної всіх необхідних дій, натомість її реєстрація була здійсненна з порушенням граничного терміну з незалежних від платника податку причин, то в такому разі відсутні підстави для застосування штрафу за порушення граничних термінів реєстрації податкової накладної.
Відповідно до вимог ч. 5 ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Судом під час розгляду справи не було встановлено вини позивача в несвоєчасній реєстрації податкових накладних № 39 та № 40 від 29.12.2018 року.
Крім того, при прийнятті рішення у цій справі судом враховано, що Європейський суд з прав людини неодноразово підкреслював особливу важливість принципу "належного урядування". Він передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб (рішення у справах "Беєлер проти Італії", "Онер`їлдіз проти Туреччини", "Москаль проти Польщі").
Таким чином, оскільки затримка реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних виникла не з вини позивача, висновок контролюючого органу про застосування штрафних санкцій у розмірі 19200 грн. є неправомірним, адже ризик будь-якої помилки державного органу повинен покладатися на саму державу.
З урахуванням викладеного, податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 06.05.2019 року № 0025315641 в частині застосування штрафних санкцій у сумі 19200 грн. є протиправним та підлягає скасуванню.
Згідно з ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Таким чином, із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України і матеріалів справи, суд доходить висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню.
Згідно з ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Як видно з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання позову до суду в розмірі 1921 грн., що документально підтверджується платіжним дорученням № 1263 від 20.05.2019 року.
Отже, сплачений судовий збір за подачу позову до суду в сумі 1921 грн. підлягає стягненню на користь позивача.
Керуючись ст. ст. 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України,
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Колективного підприємства Академічний дім (50065, м. Кривий Ріг, вул. 22 Партз`їзду (Віталія Матусевича), буд. 33, код ЄДРПОУ 30339818) до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (49000, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-А, код ЄДРПОУ 39394856) про скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити повністю.
Скасувати податкове повідомлення-рішення від 06.05.2019 року № 0025315641, винесене Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області стосовно застосування до Колективного підприємства Академічний дім штрафу у розмірі 19200 грн.
Стягнути з Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 39394856) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Колективного підприємства Академічний дім (код ЄДРПОУ 30339818) сплачений судовий збір у розмірі 1921 (одна тисяча дев`ятсот одна) грн. відповідно до платіжного доручення № 1263 від 20.05.2019 року.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя (підпис) Р.З. Голобутовський
Рішення не набрало законної сили 10.07.19
Помічник судді Д.С. Вербний
З оригіналом згідно
Помічник судді Д.С. Вербний
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.07.2019 |
Оприлюднено | 12.07.2019 |
Номер документу | 82931077 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Голобутовський Роман Зіновійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Голобутовський Роман Зіновійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні