ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
18 червня 2019 року м. Дніпросправа № 337/614/19 (ЗП280/39/19)
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Добродняк І.Ю. (доповідач),
суддів: Бишевської Н.А., Семененка Я.В.,
розглянувши в порядку письмового провадження в місті Дніпрі
апеляційну скаргу ОСОБА_1
на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 16 квітня 2019 року (головуючий суддя Прасов О.О.)
у справі № 337/614/19
за позовом ОСОБА_1
до Правобережного об`єднаного управління Пенсійного фонду України м. Запоріжжя
про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Правобережного об`єднаного управління Пенсійного фонду України м. Запоріжжя, в якому просив визнати неправомірними дії Правобережного об`єднаного управління Пенсійного фонду України м. Запоріжжя щодо відмови у перерахунку пенсії ОСОБА_1 з урахуванням заробітної плати згідно довідки про заробітну плату ЗАТ Автотранссервіс від 30.09.2010 за №14. Зобов`язати Правобережне об`єднане управління Пенсійного фонду України м.Запоріжжя здійснити перерахунок пенсії за віком ОСОБА_1 з урахуванням довідки про заробітну плату ЗАТ Автотранссервіс від 30.09.2010 за №14 згідно з вимогами ст.40 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування , починаючи з моменту призначення пенсії, а саме з 27.06.2018 та виплатити недораховані суми пенсії.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 25.06.2018 позивачу призначено пенсію за віком відповідно до Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування , втім при обчисленні пенсії відповідачем не врахована довідка ЗАТ Автотранссервіс від 30.09.2010 № 14 про заробітну плату за період роботи з 01.01.1986 по 31.12.1990 через неможливість здійснити перевірку відомостей, зазначених у довідці, оскільки підприємство ліквідовано.
Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 16.04.2019 в задоволенні адміністративного позову відмовлено.
Суд першої інстанції встановив, що довідка про заробітну плату для обчислення пенсії від 30.09.2010 № 14 не могла бути видана ЗАТ Автотранссервіс та підписана ліквідатором банкрута, головним бухгалтером, оскільки ЗАТ Автотранссервіс припинено 22.11.2006, тому суд дійшов висновку, що ця довідка не може бути врахована при обчисленні пенсії позивачу відповідно до ст.40 Закону України № 1058-IV.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, позивач подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просить скасувати рішення суду та задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Позивач зазначає, що після припинення ліквідатором ЗАТ Автотранссервіс Кретовою О.І. своїх повноважень, як ліквідатора підприємства, нею не передано на зберігання документів ЗАТ Автотранссервіс до архівних установ, що не може бути підставою для обмеження одержання позивачем належного розміру пенсії, оскільки позивач сумлінно працюючи на зазначеному підприємства та сплачуючи страхові внески з заробітної плати не може нести відповідальність за дії чи бездіяльність інших осіб.
Дана адміністративна справа розглянута апеляційним судом відповідно до ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України в порядку письмового провадження.
Перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, апеляційний суд не вбачає підстав для задоволення апеляційної скарги, з огляду на таке.
Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, позивач - ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 , з 27.06.2018 перебуває на обліку в Пенсійному фонді України та отримує пенсію за віком.
Згідно записів трудовій книжці ОСОБА_1 (а.с.16-18), на підставі наказу №27 від 13.02.1979 ОСОБА_1 прийнятий водієм третього класу до Запорізького автотранспортного підприємства 07056. З 26.05.1986 на підставі Наказу №158 а/упр від 26.05.1986 Запорізьке автотранспортне підприємство 07056 перейменоване у Запорізьке автотранспортне підприємство 22363. З 02.09.1988 на підставі Наказу №381 від 02.09.1988 Запорізьке автотранспортне підприємство 22363 перейменоване у Запорізьке АТП 12363 та згодом ліквідоване з наступною його реорганізацією в Запорізьке орендне АТП 12363. В подальшому підприємство Запорізьке орендне АТП 12363 перетворене в Закрите акціонерне товариство Автотранссервіс . 01.08.1999 звільнений у зв`язку за угодою сторін відповідно до ст.38 КЗпП України (підстава - наказ №93-к від 02.08.1999).
30.01.2019 ОСОБА_1 звернувся до відповідача із заявою, в якій просив роз`яснити, чи була включена в розрахунок пенсії при її призначені довідка, видана ЗАТ Автотранссервіс від 30.09.2010 №14, якщо не була врахована, просив здійснити перерахунок пенсії враховуючи вказану довідку в її розрахунок з дати призначення, а саме: з 27.06.2018 та виплатити недораховані суми пенсії.
Листом від 08.02.2019 №29/С-9 відповідач відмовив позивачу у врахуванні довідки від 30.09.2010 № 14 у зв`язку з тим, що перевірити відомості, зазначені в ній, немає можливості. Відповідач зазначив, що довідку про заробітну плату для обчислення пенсії, видану ЗАТ Автотранссервіс від 30.09.2010 №14, направлено на перевірку для підтвердження даних первинними документами. На запит управління, Головним управлінням Пенсійного фонду України в Запорізькій області від 10.07.2018 №13202/08 повідомлено, про неможливість проведення перевірки довідки про заробітну плату №14 від 30.09.2010 на ім`я ОСОБА_1 по ЗАТ Автотранссервіс у зв`язку з тим, що за даними єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань підприємство ліквідовано 20.10.2008, отже довідка про заробітну плату, яка надана ЗАТ Автотранссервіс від 30.09.2010 №14 за період з 01.01.1986 по 31.12.1990, не може бути врахована при обчисленні пенсії.
З огляду на фактичні обставини справи, норми законодавства, що регулюють спірні правовідносини, апеляційний суд погоджується з судом першої інстанції про відсутність підстав для задоволення позову.
Статтею 40 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування № 1058-IV від 09.07.2003 встановлений порядок визначення заробітної плати (доходу) для обчислення пенсії.
За правилами ч.1 ст.40 Закону № 1058-IV для обчислення пенсії враховується заробітна плата (дохід) за весь період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року. За бажанням пенсіонера та за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами або в разі, якщо страховий стаж починаючи з 1 липня 2000 року становить менше 60 місяців, для обчислення пенсії також враховується заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд по 30 червня 2000 року незалежно від перерв.
Відповідно до ст.81 Закону України Про пенсійне забезпечення від 05.11.91 № 1788-XII (в редакції на момент виникнення спірних відносин) призначення пенсій і оформлення документів для їх виплати здійснюється органами Пенсійного фонду України.
Відповідно до ч.1 ст.44 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування № 1058-IV від 09.07.2003, заява про призначення (перерахунок) пенсії та необхідні документи подаються до територіального органу Пенсійного фонду або до уповноваженого ним органу чи уповноваженій особі в порядку, визначеному правлінням Пенсійного фонду за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, особисто або через представника, який діє на підставі виданої йому довіреності, посвідченої нотаріально.
Органи Пенсійного фонду мають право вимагати відповідні документи від підприємств, організацій і окремих осіб, видані ними для оформлення пенсії, а також в необхідних випадках перевіряти обґрунтованість їх видачі та достовірність поданих відомостей про осіб, які підлягають загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню, умови їх праці та інших відомостей, передбачених законодавством для визначення права на пенсію. На такі перевірки не поширюється дія положень законодавства про здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності (ч.3 ст.44 Закону № 1058-IV).
Питання щодо подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування врегульовано Порядком подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування , затвердженим постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 № 22-1.
Згідно з п.4.2 Порядку № 22-1 при прийманні документів орган, що призначає пенсію:
1) перевіряє правильність оформлення заяви, відповідність викладених у ній відомостей про особу даним паспорта та документам про стаж;
2) перевіряє зміст і належне оформлення наданих документів;
3) перевіряє копії відповідних документів, фіксує й засвідчує виявлені розбіжності (невідповідності).
Орган, що призначає пенсію, має право вимагати від підприємств, установ та організацій, фізичних осіб дооформлення у тримісячний строк з дня подання заяви прийнятих і подання додаткових документів, передбачених законодавством, а також перевіряти обґрунтованість їх видачі;
4) видає пам`ятку пенсіонеру (додаток 3), копія якої зберігається у пенсійній справі.
Не пізніше 10 днів після надходження заяви та за наявності документів, необхідних для призначення, перерахунку, переведення з одного виду пенсії на інший та поновлення виплати пенсії (у тому числі документів, одержаних відповідно до абзацу другого підпункту 3 пункту 4.2 цього розділу), орган, що призначає пенсію, розглядає подані документи та приймає рішення щодо призначення, перерахунку, переведення з одного виду пенсії на інший, поновлення раніше призначеної пенсії без урахування періоду, за який відсутня інформація про сплату страхових внесків до Пенсійного фонду України (п.4.3 Порядку №22-1).
Відповідно до п.4.7 цього ж Порядку право особи на одержання пенсії установлюється на підставі всебічного, повного і об`єктивного розгляду всіх поданих документів органом, що призначає пенсію.
Відповідно до п.2.1 вказаного Порядку до заяви про призначення пенсії за віком додаються такі документи, зокрема: для підтвердження заробітної плати відділом персоніфікованого обліку надаються індивідуальні відомості про застраховану особу за період з 01 липня 2000 року (додатки 3, 4 до Положення).
За бажанням пенсіонера ним може подаватись довідка про заробітну плату (дохід) по 30 червня 2000 року (додаток 1) із зазначенням у ній назв первинних документів, на підставі яких її видано, їх місцезнаходження та адреси, за якою можливо провести перевірку відповідності змісту довідки первинним документам.
У разі якщо страховий стаж починаючи з 01 липня 2000 року становить менше 60 місяців, особою подається довідка про заробітну плату (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд по 30 червня 2000 року (додаток 1).
Відповідно до п.2.10 вказаного Порядку № 22-1 довідка про заробітну плату (дохід) особи видається на підставі особових рахунків, платіжних відомостей та інших документів про нараховану та сплачену заробітну плату підприємством, установою чи організацією, де працював померлий годувальник або особа, яка звертається за пенсією. Якщо такі підприємства, установи, організації ліквідовані або припинили своє існування з інших причин, то довідки про заробітну плату видаються правонаступником цих підприємств, установ чи організацій або архівними установами.
У випадках, коли архівні установи не мають можливості видати довідку за встановленою формою з розшифровкою виплачених сум за видами заробітку, вони можуть видавати довідки, що відповідають даним, наявним в архівних фондах, без додержання цієї форми.
Установлення заробітку для обчислення пенсії на підставі показань свідків не допускається. Виписка зі штатного розпису про посадовий оклад, профспілкові квитки, квитки партій та рухів, громадських об`єднань не є документами, що засвідчують фактичний заробіток для обчислення розміру пенсії.
Як встановлено вище судом, у трудовій книжці позивача наявні записи, що в період з 13.02.1979 по 01.08.1999 працював в автотранспортному підприємстві, яке на дату звільнення мало назву Закрите акціонерне товариство Автотранссервіс .
В спірному випадку в якості документа, що підтверджує заробітну плату за період роботи в ЗАТ Автотранссервіс з 01.01.1989 по 31.12.1990 (60 календарних місяців роботи), позивачем надано довідку про заробітну плату для обчислення пенсії від 30.09.2010 № 14 за формою згідно з додатком до Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування , затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 № 22-1 (а.с.19).
Відповідно до відомостей, що в ній містяться, на всі виплати нараховані страхові внески до Пенсійного фонду України (страхові внески). Довідка видана на підставі особових рахунків - 4278 за 1986-1990 роки .
Ця довідка містить штамп та печатку органу, що видав довідку, - ЗАТ Автотранссервіс , підписана ліквідатором банкрута О.А. Кретовою та від імені головного бухгалтера -Л . Д.Посновою.
В той же час, судом встановлено, що до Єдиного державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесений запис про припинення ЗАТ Автотранссервіс 22.11.2006, номер запису 11031280000016344, без правонаступника, у зв`язку з ліквідацією за судовим рішенням про визнання юридичної особи банкрутом (а.с.21-23, 63-64).
На час припинення ЗАТ Автотранссервіс повноваження ліквідатора визначались, зокрема, ст.25 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , згідно частини 2 якої з дня призначення ліквідатора до нього переходять права керівника (органів управління) юридичної особи - банкрута.
Відповідно до ст.34 вказаного Закону ліквідатор забезпечує належне оформлення, упорядкування та зберігання всіх, в тому числі фінансово-господарських, документів банкрута протягом ліквідаційної процедури.
Після винесення судом ухвали про ліквідацію юридичної особи - банкрута ліквідатор зобов`язаний забезпечити збереженість архівних документів банкрута і, за погодженням із спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері архівної справи і діловодства або уповноваженою ним архівною установою, визначити місце подальшого їх зберігання.
Відповідно до ч.3 ст.24 цього Закону ліквідатор (ліквідаційна комісія) виконують свої повноваження до завершення ліквідаційної процедури в порядку, встановленому цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.
Виходячи з наведених правових норм, апеляційний суд погоджується з судом першої інстанції, що після внесення відповідного запису до Єдиного державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про припинення юридичної особи - ЗАТ Автотранссервіс 22.11.2006 довідка про заробітну плату для обчислення пенсії від 30.09.2010 № 14 не могла бути видана ЗАТ Автотранссервіс та підписана ліквідатором банкрута та головним бухгалтером, тому ця довідка не може бути врахована при обчисленні пенсії позивачу відповідно до ст.40 Закону України № 1058-IV.
Суд першої інстанції дійшов вірного висновку про відсутність правових підстав для задоволення позову, оскільки у спірному випадку не встановлено обставин, які б свідчили про протиправність дій відповідача щодо відмови у перерахунку пенсії позивачу з урахуванням заробітної плати згідно означеної вище довідки від 30.09.2010 № 14.
Наведені в апеляційній скарзі доводи висновків суду першої інстанції не спростовують.
Суд першої інстанції під час розгляду справи дослідив обставини, які мають значення для справи, ухвалив законне та обґрунтоване рішення про відмову в задоволенні позову. Передбачені ст. 317 КАС України підстави для скасування постанови суду першої інстанції та ухвалення нового рішення відсутні, у зв`язку з чим апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Керуючись ст.ст. 311, 315, 317, 321, 322 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення.
Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 16 квітня 2019 року у справі № 337/614/19 без змін.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття, може бути оскаржена до касаційного суду в порядку та строки, встановлені ст.ст.328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий - суддя І.Ю. Добродняк
суддя Н.А. Бишевська
суддя Я.В. Семененко
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.06.2019 |
Оприлюднено | 11.07.2019 |
Номер документу | 82936379 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Добродняк І.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні