ПОСТАНОВА
Іменем України
10 липня 2019 року
Київ
справа №855/251/19
адміністративне провадження №А/9901/195/19
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача - Шишова О.О., суддів: Дашутіна І.В., Яковенка М.М.
секретаря судового засідання - Лещенко Т.П.,
за участю
представника позивача - Поповченко Т.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу №855/251/19
за позовом Партії Пенсіонерів України до Центральної виборчої комісії, третя особа політична партія Рух Нових Сил Михайла Саакашвілі про визнання протиправною та скасування постанови №1382 від 29 червня 2019 року, зобов`язання вчинити дії,
за апеляційною скаргою Партії Пенсіонерів України на рішення Шостого апеляційного адміністративного суду від 06 липня 2019 року, прийняте в складі колегії суддів: головуючого судді Ключковича В.Ю., суддів Парінова А.Б., Беспалова О.О.,
УСТАНОВИВ:
І. Суть спору
04 липня 2019 року Партія Пенсіонерів України (далі-позивач) звернулась до Шостого апеляційного адміністративного суду з позовом до Центральної виборчої комісії (далі - ЦВК), у якому просила суд:
- визнати протиправною та скасувати Постанову Центральної виборчої комісії від 29 червня 2019 року №1382 "Про виконання постанови Верховного Суду від 29 червня 2019 року у справі №855/168/19" в частині реєстрації кандидатом у народні депутати України ОСОБА_2
- зобов`язати Центральну виборчу комісію виключити з Додатку 1 до Постанови Центральної виборчої комісії від 29 червня 2019 року №1382 "ВИБОРЧИЙ СПИСОК кандидатів у народні депутати України Політичної партії "Рух Нових Сил Михайла Саакашвілі" у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року" абзац перший такого змісту: " ОСОБА_2 , народився ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянин України, протягом останніх п`яти років проживає на території України, освіта вища, тимчасово не працює, член Політичної партії "Рух Нових Сил Михайла Саакашвілі", проживає в селі Лісники Києво-Святошинського району Київської області, судимість відсутня, включений до виборчого списку Під №1".
На обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що з інформації з відкритих джерел, позивачу стало відомо про те, що ОСОБА_2 перебував за кордоном у 2014 році, крім того, приватний інтерес ОСОБА_2 перебувати за межами України тривав протягом всього 2014 року і аж до 13 лютого 2015 року, коли згідно з Указом Президента України "Про Дорадчу міжнародну раду реформ" №78/2015 його було призначено головою Дорадчої міжнародної ради реформ. Також, позивач вказує, що громадянство України ОСОБА_2 отримав лише 29 травня 2015 року.
Таким чином, позивач зазначає, що постанова Центральної виборчої комісії від 29 червня 2019 року №1382 у частині реєстрації кандидатом у народні депутати України ОСОБА_2 є протиправною, оскільки ОСОБА_2 не проживає протягом останніх п`яти років в Україні, у зв`язку з чим не відповідає вимогам до народного депутата України.
ІІ. Фактичні обставини справи
Судом першої інстанції встановлено, що 20 червня 2019 року політична партія "Рух нових сил Михайла Саакашвілі " подала до Центральної виборчої комісії заяву про реєстрацію кандидатів у народні депутати України у загальнодержавному багатомандатному окрузі на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року та інші документи, передбачені статтею 55 Закону України "Про вибори народних депутатів України".
Постановою Центральної виборчої комісії №1205 від 23 червня 2019 року "Про відмову в реєстрації кандидатів у народні депутати України від Політичної партії "Рух нових сил Михайла Саакашвілі " в загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі та одномандатних виборчих округах, а також представника цієї партії в Центральній виборчій комісії з правом дорадчого голосу на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року" політичній партії "Рух нових сил Михайла Саакашвілі відмовлено в реєстрації кандидатів у народні депутати України у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі та одномандатних виборчих округах на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року, а також відмовлено в реєстрації ОСОБА_5 представником Політичної партії "Рух нових сил Михайла Саакашвілі " в Центральній виборчі комісії з правом дорадчого голосу.
Підставою відмови в реєстрації кандидатів стало те, що рішення Політичної партії "Рух Нових Сил Михайла Саакашвілі" про висунення кандидатів у народні депутати України в загальнодержавному багатомандатному та одномандатних виборчих округах, ухвалене на вказаному з`їзді, не може вважатися таким, що прийняте відповідно до статуту цієї партії.
Рішенням Шостого апеляційного адміністративного суду від 25 червня 2019 року у справі №855/168/19, залишеним без змін постановою Верховного Суду від 29 червня 2019 року адміністративний позов політичної партії "Рух Нових Сил Михайла Саакашвілі" задоволено. Скасовано постанову № 1205 від 23.06.2019 "Про відмову в реєстрації кандидатів у народні депутати України від Політичної партії "Рух нових сил ОСОБА_2 " в загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі та одномандатних виборчих округах, а також представника цієї партії в Центральній виборчій комісії з правом дорадчого голосу на позачергових виборах народних депутатів України 21.07.2019" та зобов`язано Центральну виборчу комісію повторно розглянути подані 20.06.2019 року Політичної партії "Рух нових сил Михайла Саакашвілі " документи для реєстрації кандидатів у народні депутати України від Політичної партії "Рух нових сил ОСОБА_2 " в загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі та одномандатних виборчих округах, а також представника цієї партії в Центральній виборчій комісії з правом дорадчого голосу на позачергових виборах народних депутатів України 21.07.2019 з урахуванням висновків суду".
З метою виконання зазначеної постанови Верховного Суду, постановою Центральної виборчої комісії від 29 червня 2019 року №1382 "Про виконання постанови Верховного Суду від 29 червня 2019 року в справі №855/168/19", зокрема, відповідно до п. 1 зареєстровано кандидатів у народні депутати України, включених до виборчого списку політичної партії "Рух Нових Сил Михайла Саакашвілі", в загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року згідно з додатком.
У відповідності до абз. 1 виборчого списку кандидатів у народні депутати України Політичної партії "Рух Нових Сил Михайла Саакашвілі" у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року, який міститься у Додатку 1 до постанови Центральної виборчої комісії від 29 червня 2019 року № 1382: " ОСОБА_2 , народився ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянин України, протягом останніх п`яти років проживає на території України, освіта вища, тимчасово не працює, член Політичної партії "Рух Нових Сил Михайла Саакашвілі", проживає в селі Лісники Києво-Святошинського району Київської області, судимість відсутня, включений до виборчого списку під № 1".
Не погоджуючись із вказаною постановою ЦВК №1382 від 29 червня 2019 року в частині реєстрації кандидатом у народні депутати України ОСОБА_2, позивач звернувся до суду в порядку адміністративного судочинства.
ІІІ. Зміст рішення суду першої інстанції і мотиви його ухвалення
Рішенням Шостого апеляційного адміністративного суду від 06 липня 2019 року в задоволенні адміністративного позову відмовлено.
Відмовляючи в задоволені позову, суд першої інстанції керувався тим, що до ЦВК разом із всіма документами на реєстрацію кандидатів в народні депутати за списком політичної партії "Рух Нових Сил Михайла Саакашвілі" подано комплект документів, яким встановлено факт на проживання ОСОБА_2 законних підставах на території України з 23.02.2014р.
IV. Провадження в суді апеляційної інстанції
Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, партія Пенсіонерів України 08 липня 2019 року подала апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення Шостим апеляційним адміністративним судом норм матеріального права, просить скасувати рішення від 06 липня 2019 року і прийняти нове - про задоволення позову.
Апеляційну скаргу обґрунтовує тим, що загальним обов`язком ЦВК є здійснення контролю за додержанням вимог законодавства України про вибори і референдуми, і зокрема, щодо факту проживання ОСОБА_2 в Україні протягом останніх п`яти років.
Крім того, апелянт зауважує, що ЦВК вибірково здійснювала перевірку кандидатів в народні депутати України щодо факту проживання в Україні протягом останніх п`яти років шляхом звернення до Державної прикордонної служби. Однак, стосовно ОСОБА_2 зазначені перевірки зроблені не були.
Також апелянт указує на те, що ОСОБА_2 не міг проживати постійно на території України з 2015 року, оскільки останній у 2014-2015 був громадянином Грузії.
Представник відповідача на адресу суду надіслав клопотання про розгляд справи за відсутністю представника ЦВК.
Представник третьої особи у судове засідання не з`явились, належним чином повідомлені про дату час та місце судового розгляду.
При таких обставинах суд апеляційної інстанції вважав можливим розглянути справу у відсутність осіб, які не з`явилися.
Представник позивача під час судового розгляду підтримав доводи і заперечення, з підстав викладених в апеляційній скарзі.
V1. Релевантні джерела права й акти їх застосування
Спірні правовідносини регулюються Конституцією України, Законом України від 17листопада 2011 № 4061-VI Про вибори народних депутатів України (далі - Закон № 4061-VI), Законом України від 30 червня 2004 №1932-IV Про Центральну виборчу комісію (далі - Закон № 1932-IV), Законом України від 05 квітня 2001 року № 2365-III Про політичні партії в Україні (далі - Закон № 2365-III), Законом України "Про громадянство України" від 17 січня 2001 року №2235-ІІІ (далі - Закон №2235-ІІІ) в редакціях, чинних на момент виникнення цих правовідносин, та підзаконними нормативно-правовими актами, прийнятими на їх виконання.
Згідно з частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статті 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб. Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.
Відповідно до частини третьої статті 77 Конституції України порядок проведення виборів народних депутатів України встановлюється законом.
Пунктом 20 частини першої статті 99 Основного Закону передбачено, що виключно законами України визначаються організація і порядок проведення виборів і референдумів.
Відповідно до частини першої статті 1 Закону № 1932-IV ЦВК є постійно діючим колегіальним державним органом, який діє на підставі Конституції України, цього та інших законів України і наділений повноваженнями щодо організації підготовки і проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, всеукраїнського і місцевих референдумів в порядку та в межах, встановлених цим та іншими законами України.
Статтею 2 Закону № 1932-IV встановлено, що Комісія відповідно до своїх повноважень забезпечує дотримання передбачених Конституцією України та законами України принципів і засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України та права на участь у референдумі, однакове застосування законодавства України про вибори і референдуми на всій території України. Комісія будує свою діяльність на принципах верховенства права, законності, незалежності, об`єктивності, компетентності, професійності, колегіальності розгляду і вирішення питань, обґрунтованості прийнятих рішень, відкритості і публічності.
Відповідно до частини другої статті 3 Закону № 1932-IV Комісія та її члени зобов`язані діяти на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України, цим та іншими законами України.
Частиною першою статті 9 Закону України "Про вибори народних депутатів України" від 17 листопада 2011 року №4061-VI (далі - Закон №4061-VI) передбачено, що депутатом може бути обраний громадянин України, який на день виборів досяг двадцяти одного року, має право голосу і проживає в Україні протягом останніх п`яти років.
Статтею 10 Закону № 4061-VI передбачено, що право висування кандидатів у депутати належить громадянам України, які мають право голосу. Це право реалізується ними через партії або шляхом самовисування відповідно до цього Закону.
Відповідно до частини першої статті 53 Закону №4061-VI висування кандидатів, формування та затвердження виборчого списку кандидатів у депутати від партії в загальнодержавному окрузі та висування кандидатів у депутати від партії в одномандатних округах здійснюється партією на з`їзді (зборах, конференції) у порядку, встановленому статутом партії.
Згідно з частиною першою статті 54 Закону №4061-VI Центральна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, включених до виборчого списку партії, за умови отримання нею таких документів:
1) заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, підписаної керівником партії та скріпленої печаткою партії;
3) рішення вищого керівного органу партії, прийнятого відповідно до її статуту, про висування кандидатів у депутати, яке повинно містити відомості про осіб, висунутих кандидатами у депутати із зазначенням їх прізвища, імені, по батькові, та бути засвідченим підписом керівника партії і скріпленим печаткою партії;
4) виборчого списку кандидатів у депутати від партії за формою, затвердженою Центральною виборчою комісією, на паперових носіях, який повинен містити відомості про осіб, висунутих кандидатами у депутати (прізвище, власне ім`я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць і рік народження, громадянство із зазначенням часу проживання на території України, відомості про освіту, посада (заняття), місце роботи, місце проживання, партійність, наявність чи відсутність судимості) та бути засвідченим підписом керівника партії і скріпленим печаткою партії, та в електронному вигляді;
5) заяв осіб, включених до виборчого списку партії, про згоду балотуватися кандидатом у депутати від цієї партії із зобов`язанням у разі обрання депутатом припинити діяльність чи скласти представницький мандат, які відповідно до Конституції України та законів України несумісні з мандатом народного депутата України, та згоду на оприлюднення біографічних відомостей у зв`язку з участю у виборах, а також із зобов`язанням у разі обрання депутатом протягом місяця після офіційного оприлюднення результатів виборів передати в управління іншій особі належні їм підприємства та корпоративні права у порядку, встановленому законом (або зазначенням, що таких немає);
6) автобіографій осіб, на паперових носіях та в електронному вигляді, включених до виборчого списку партії, що обов`язково повинні містити: прізвище, власне ім`я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць, рік і місце народження, громадянство із зазначенням часу проживання на території України, відомості про освіту, трудову діяльність, посаду (заняття), місце роботи, громадську роботу (в тому числі на виборних посадах), партійність, склад сім`ї, адресу місця проживання, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості;
7) декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, кожного кандидата у депутати відповідно до статті 57 цього Закону;
7-1) заяви про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців з дня пред`явлення виконавчого документа до примусового виконання;
8) документа про внесення грошової застави відповідно до статті 56 цього Закону;
9) по 4 фотографії кожного з кандидатів, включених до виборчого списку партії, розміром 4х6 сантиметрів на паперових носіях та в електронному вигляді;
10) ксерокопій першої та другої сторінок паспорта громадянина України кожного з кандидатів.
Частиною шостою статті 58 Закону №4061-VI передбачено, що Центральна виборча комісія не пізніш як на п`ятий день з дня прийняття заяви про реєстрацію кандидатів у депутати та доданих до неї необхідних документів приймає рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в їх реєстрації.
Відповідно до статті 1 Закону №2235-ІІІ безперервне проживання на території України - це проживання в Україні особи, якщо її разовий виїзд за кордон у приватних справах не перевищував 90 днів, а в сумі за рік - 180 днів. Не є порушенням вимоги про безперервне проживання виїзд особи за кордон у службове відрядження, на навчання, у відпустку, на лікування за рекомендацією відповідного медичного закладу або зміна особою місця проживання на території України.
VI. Позиція Верховного Суду
Спірним по справі є питання правомірності Постанови ЦВК від 29 червня 2019 року № 1382 Про виконання постанови Верховного Суду від 29 червня 2019 року у справі 855/168/19 в частині реєстрації кандидатом у народні депутати України ОСОБА_2
Відповідно до частини першої статті 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Згідно з частиною третьою статті 77, пунктом 20 частини першої статті 92 Конституції України організація і порядок проведення виборів народних депутатів України встановлюються законом. Спеціальним законом, який регламентує відповідне питання, є Закон України "Про вибори народних депутатів України".
Відповідно до статті 76 Конституції України народним депутатом України може бути обрано громадянина України, який на день виборів досяг двадцяти одного року, має право голосу і проживає в Україні протягом останніх п`яти років.
Статтею 10 Закону №4061-VI передбачено, що право висування кандидатів у депутати належить громадянам України, які мають право голосу. Це право реалізується ними через партії або шляхом самовисування відповідно до цього Закону.
20 червня 2019 року політична партія "Рух нових сил Михайла Саакашвілі " подала до Центральної виборчої комісії заяву про реєстрацію кандидатів у народні депутати України у загальнодержавному багатомандатному окрузі на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року та інші документи, передбачені статтею 54 Закону України "Про вибори народних депутатів України".
Колегія суддів зазначає, що підставою для прийняття Постанови Центральної виборчої комісії №1205 від 23 червня 2019 року "Про відмову в реєстрації кандидатів у народні депутати України від Політичної партії Рух нових сил Михайла Саакашвілі став висновок ЦВК про те, що ухвалене на з`їзді партії рішення, не може вважатися таким, що прийняте відповідно до статуту цієї партії.
Рішенням Шостого апеляційного адміністративного суду від 25 червня 2019 року 2 справі №855/168/19, залишеним без змін постановою Верховного Суду від 29 червня 2019 року адміністративний позов політичної партії Рух Нових Сил Михайла Саакашвілі задоволено. Скасовано постанову № 1205 від 23.06.2019 Про відмову в реєстрації кандидатів у народні депутати України від Політичної партії Рух нових сил Михайла Саакашвілі в загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі та одномандатних виборчих округах, а також представника цієї партії в Центральній виборчій комісії з правом дорадчого голосу на позачергових виборах народних депутатів України 21.07.2019 та зобов`язано Центральну виборчу комісію повторно розглянути подані 20.06.2019 року Політичної партії Рух нових сил Михайла Саакашвілі документи для реєстрації кандидатів у народні депутати України від Політичної партії Рух нових сил Михайла Саакашвілі в загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі та одномандатних виборчих округах, а також представника цієї партії в Центральній виборчій комісії з правом дорадчого голосу на позачергових виборах народних депутатів України 21.07.2019 з урахуванням висновків суду .
Також, суд наголошує, що питання щодо не проживання ОСОБА_2 в Україні протягом останніх п`яти років не було підставою для прийняття Постанови Центральної виборчої комісії №1205 від 23 червня 2019 року "Про відмову в реєстрації кандидатів у народні депутати України від Політичної партії Рух нових сил Михайла Саакашвілі .
Під час розгляду справи у суді першої інстанції було встановлено, що до ЦВК разом із всіма документами на реєстрацію кандидатів у народні депутати за списком політичної партії Рух Нових Сил Михайла Саакашвілі відповідно вимог ст.54 Закону № 4061 подано комплект документів, зокрема: рішення Печерського районного суду м. Києва у справі № 757/31612/19-ц, яким такий факт проживання з 23.02.2014 встановлено, договір позички приміщення від 23 лютого 2014 року, відеоматеріали та відомості з загальнодоступних джерел (роздруківки з інтернет-ресурсів, докази виступів на конференціях на території України, докази виступу на сцені Євромайдану), які були додані і до відзиву на позовну заяву та долучені до матеріалів справи.
Частиною першою статті 54 Закону №4061-VI визначений перелік документів за наявності яких Центральна виборча комісія реєструє кандидатів в депутати, включених до виборчого списку партії.
Частиною шостою статті 58 Закону №4061-VI передбачено, що Центральна виборча комісія не пізніш як на п`ятий день з дня прийняття заяви про реєстрацію кандидатів у депутати та доданих до неї необхідних документів приймає рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в їх реєстрації.
Судом першої інстанції було зазначено, що під час розгляду справи представник третьої особи пояснив, що у ЦВК не виникало сумнівів щодо невідповідності поданих документів вимогам закону.
Факт дотримання вимог ст.54 Закону України Про вибори народних депутатів України при подачі документів під час розгляду справи у суді апеляційної інстанції також не оспорювався.
Колегія суддів зазначає, що у звітах Місії зі спостереження за виборами ОБСЄ/БДІПЛ на виборах до Верховної Ради України 28 жовтня 2012 року; на позачергових виборах народних депутатів України 26 жовтня 2014 року Бюро демократичних інститутів та прав людини ОБСЄ вказало на системну проблему під час проведення указаних виборів, яка полягала в тому, що, незважаючи на свої повноваження забезпечувати виборчі права громадян, ЦВК уважала будь-яке подання, що не містило всі дані, передбачені законом, таким, що не подавалося, та відмовляла у реєстрації кандидатів з підстав відсутності відповідних документів.
Подібна практика не була сумісною з пунктом 24 Копенгагенського документа ОБСЄ, відповідно до якого обмеження прав і свобод у демократичному суспільстві повинно бути пов`язане з однією з цілей відповідного закону та бути суворо співрозмірним меті цього закону.
Проте, у відповідності з пунктом 7.5 названого Документа Копенгагенської наради ОБСЄ, процедури реєстрації кандидатів не повинні бути дискримінаційними. Отож підстави для відмови в реєстрації мають бути засновані на об`єктивних критеріях і чітко визначені в законі.
Під час розгляду справи судом першої інстанції було встановлено, що ОСОБА_2 має посвідку на постійне проживання в Україні від 06.05.2015, з 29.05.2015 є громадянином України.
Судом першої інстанції було встановлено, що до ЦВК разом із всіма документами на реєстрацію кандидатів у народні депутати за списком політичної партії "Рух Нових Сил Михайла Саакашвілі" подано комплект документів, яким встановлено факт проживання ОСОБА_2 на законних підставах на території України з 23.02.2014, зокрема, серед документів подано і рішення Печерського районного суду м.Києва від 21 червня 2019 року у справі №757/31612/19-ц, яким встановлено факт проживання ОСОБА_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_2 , РНОКПП НОМЕР_1 ) на території України з 23 лютого 2014 року до 06 червня 2019 року.
Надаючи оцінку доводам позивача про наявність у відкритих джерелах інформації про те, що протягом останніх п`яти років ОСОБА_2 не проживав в Україні, колегія суддів виходить з наступного.
Так позивач посилається на веб-сторінках в мережі Інтернет за посиланнями:
- ІНФОРМАЦІЯ_3
- ІНФОРМАЦІЯ_4
- ІНФОРМАЦІЯ_5 (роздруківки яких додано до матеріалів справи)
Колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно надав оцінку доказам у їх сукупності та дійшов висновку що наявні в матеріалах справи належні та допустимі докази з огляду на встановлений у статті 54 Закону №4061-VI перелік документів, що подається для реєстрації кандидатів у депутати, підтверджують правомірність Постанови ЦВК України від 29 червня 2019 року оскільки у даному випадку не було підстав для відмови у реєстрації кандидатом у народні депутати ОСОБА_2 . а наявні посилання на веб.сторінки не є беззаперечними доказами порушення вимог Закону щодо перебування ОСОБА_2 на території України протягом останніх 5 років.
Щодо доводів апелянта стосовно неможливості врахування документів поданих після 20.06.2019 року, колегія суддів звертає увагу на те, що у цій справі питання щодо перебування ОСОБА_2 протягом останніх 5 років на території України, виникло після скасування і не було підставою для скасування Постанови ЦВК від 23 червня 2019 року, а тому суд першої інстанції правомірно прийняв їх до уваги.
З приводу врахування рішення Печерського районного суду м.Києва від 21 червня 2019 року у справі №757/31612/19-ц яке не набрало законної сили, колегія суддів вважає, що навіть без зазначеного рішення та з урахуванням поданих документів у ЦВК України були підстави для реєстрації кандидатом у народні депутати ОСОБА_2.
Щодо посилання апелянта на обов`язок перевірки ЦВК України інформації з Митної служби, Служби безпеки України щодо перебування ОСОБА_2 на території України, колегія суддів зазначає, що Закон № 4061 не містить беззаперечну вимогу для ЦВК витребувати таку інформацію. З урахуванням висновку суду щодо наявності у ЦВК України достатніх документів, які стали підставою для висновку щодо реєстрації ОСОБА_2 кандидатом у народні депутати України, колегія суддів вважає що такі доводи апеляційної скарги є безпідставними.
Колегія суддів не приймає до уваги посилання апелянта на висновки Верховного Суду, викладені у постанові від 30 червня 2019 року по справі № 855/170/19 та від 25 червня 2019 року у справі №855/152/19, оскільки такі постанови прийняті за інших обставин.
Крім того, Касаційний адміністративний суд у складі Верховного Суду зазначає, що згідно зі статтею 129-1 Конституції України судове рішення є обов`язковим до виконання.
Колегія суддів звертає увагу також на те, що постанова ЦВК щодо реєстрації кандидатів у народні депутати України, включених до виборчого списку Політичної партії "Рух Нових Сил Михайла Саакашвілі", в загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року згідно з додатком була прийнята на виконання рішення Верховного Суду по справі 855/168/19 від 29 червня 2019 року.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що Центральна виборча комісія правомірно прийняла постанову від 29 червня 2019 року №1382 Про виконання постанови Верховного Суду від 29 червня 2019 року в справі №855/168/19 в частині реєстрації кандидатом у народні депутати України ОСОБА_2
VII. Судові витрати
Частиною дев`ятою статті 273 КАС України передбачено, що у разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, установлених цим Кодексом.
Відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Під час звернення з позовом до суду першої інстанції позивач мав сплатити 768,40 грн. судового збору та за подачу апеляційної скарги 150% від вказаної суми.
З огляду на положення статей 139, 273 КАС України, беручи до уваги результати апеляційного розгляду, Суд дійшов висновку про необхідність стягнення з Партії Пенсіонерів України до спеціального фонду Державного бюджету України судового збору в розмірі 1152грн. 60 коп.
Доказів понесення позивачем інших витрат, пов`язаних із розглядом справи, матеріали справи не містять.
Керуючись статтями 271, 272, 273, 278, 310, 315, 316, 317, 321, 322 КАС України, Суд
п о с т а н о в и в :
Апеляційну скаргу Партії Пенсіонерів України залишити без задоволення.
Рішення Шостого апеляційного адміністративного суду від 06 липня 2019 року в справі №855/251/19 залишити без змін.
Стягнути з Партії Пенсіонерів України (місцезнаходження: 65110, м. Одеса, вул.Балківська,14; ідентифікаційний код 21710421) до спеціального фонду Державного бюджету України судовий збір за подання апеляційної скарги в розмірі 1152 (одну тисячу сто п`ятдесят дві) гривні 60 копійок.
Постанова набирає законної сили з моменту проголошення, є остаточною та не може бути оскаржена.
Суддя-доповідач: О.О.Шишов
Судді: І.В.Дашутін
М.М.Яковенко
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 10.07.2019 |
Оприлюднено | 11.07.2019 |
Номер документу | 82938189 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Шишов О.О.
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Ключкович Василь Юрійович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Ключкович Василь Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні