ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУ Д УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ К-7703/09
Колегія суддів Вищого ад міністративного суду Україн и в складі
суддів: Васильченко Н.В., Гор дійчук М.П., Леонтович К.Г., Крав ченко О.О., Розваляєвої Т.С.,
розглянувши у попередньо му розгляді справу за касаці йною скаргою Донецького обл асного відділення Фонду соці ального захисту інвалідів на постанову Донецького окружн ого адміністративного суду в ід 13 листопада 2008 року та ухвал у Донецького апеляційного ад міністративного суду від 11 лю того 2009 року у справі № 2-а-17360/08 за п озовом прокурора м. Краматор ська в інтересах держави в ос обі Донецького обласного від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів до товариств а з обмеженою відповідальніс тю “ВК Краматорськ” про стяг нення адміністративно-госпо дарських санкцій за невикона ння нормативу робочих місць для працевлаштування інвалі дів, -
в с т а н о в и л а :
У серпні 2008 року прокуро р м. Краматорська звернувся в суд з позовом в інтересах де ржави в особі Донецького обл асного відділення Фонду соці ального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відп овідальністю “ВК Краматорсь к” , в якому просив стягнути з відповідача 8 398 грн. 35 коп. адмі ністративно-господарських с анкцій за нестворені робочі місця для працевлаштування інвалідів у 2007 року та 409 грн. 92 к оп. пені.
Постановою Донецького о кружного адміністративного суду від 13 листопада 2008 року, за лишеною без змін ухвалою Дон ецького апеляційного адміні стративного суду від 11 лютого 2009 року, у задоволенні позову прокурора м. Краматорська ві дмовлено.
Не погоджуючись з ухвалени ми по справі рішеннями суду п ершої та апеляційної інстан цій Донецьке обласне відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів звернулося до Ви щого адміністративного суду України з касаційною скарго ю, в якій просить скасувати рі шення суду першої і апеляцій ної інстанцій та ухвалити но ве судове рішення про задово лення позовних вимог, посила ючись на порушення судами но рм матеріального та процесуа льного права.
Справа № К-7703/09 Доповід ач: Леонтович К.Г.
Перевіривши правову оц інку обставин справи та повн оту їх встановлення, проанал ізувавши правильність засто сування судами норм матеріал ьного та процесуального прав а колегія суддів Вищого адмі ністративного суду України в важає, що відсутні підстави д ля скасування судових рішень , а касаційна скарга не підляг ає задоволенню з наступних п ідстав.
Як встановлено судами по передніх інстанцій товарист во з обмеженою відповідальні стю “ВК Краматорськ” ЄДРПОУ 34752960 зареєстроване 10.01.2007 року вик онавчим комітетом Краматорс ької міської ради Донецької області, є юридичною особою.
Відповідно до наказів від 11 квітня 2008 року № 10-к та від 02 квіт ня 2007 року № 4-к до ТОВ „ВК Крамат орськ" були прийняті інвалід и: ОСОБА_1. - на посаду завід увача виробництвом, ОСОБА_2 . - на посаду головного бухга лтера, ОСОБА_3. - на посаду з авідувача відділу., згідно по даних заяв.
Згідно до ст.19 Закону Україн и “Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні ” для підприємств, установ, ор ганізацій, у тому числі підпр иємств, організацій громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичних осіб, які використов ують найману працю, установл юється норматив робочих місц ь для забезпечення працевлаш тування інвалідів у розмірі 4% від загальної чисельності п рацюючих.
Відповідно до ст. 18 Закону Ук раїни “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні” забезпечення прав інв алідів на працевлаштування т а оплачувану роботу, в тому чи слі з умовою про виконання ро боти вдома, здійснюється шля хом їх безпосереднього зверн ення до підприємств, установ , організацій чи до державної служби зайнятості.
Підбір робочого місця здій снюється переважно на підпри ємстві, де настала інвалідні сть, з урахуванням побажань і нваліда, наявних у нього проф есійних навичок і знань, а так ож рекомендацій медико-соціа льної експертизи.
Підприємства, установи, орг анізації, фізичні особи, які в икористовують найману працю , зобов'язані виділяти та ство рювати робочі місця для прац евлаштування інвалідів, у то му числі спеціальні робочі м ісця, створювати для них умов и праці з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії і забезпечувати інші соці ально-економічні гарантії, п ередбачені чинним законодав ством, надавати державній сл ужбі зайнятості інформацію, необхідну для організації пр ацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни.
Відповідно до п.2 Положення, робочим місцем інваліда мож е бути звичайне робоче місце , якщо за умовами праці та з ур ахуванням фізичних можливос тей інваліда воно може бути в икористано для його працевла штування, і спеціалізоване м ісце інваліда, тобто робоче м ісце, обладнане спеціальним технічним оснащенням та прил адами для праці інваліда в за лежності від анатомічних деф ектів чи нозологічних форм з ахворювань і з урахуванням р екомендацій медико-соціальн ої експертної комісії, профе сійних навичок і знань інвал іда.
Згідно п. З Положення «Про р обоче місце інваліда і про по рядок працевлаштування інва лідів», затвердженого постан овою КМУ від 03.05.1995 року № 314 робоч е місце інваліда вважається створеним, якщо воно відпові дає встановленим вимогам роб очого місця для інвалідів ві дповідної нозології, атестов ано спеціальною комісією під приємства за участю представ ників МСЕК, органів Держнагл ядохоронпраці, громадських о рганізацій інвалідів, і введ ено шляхом працевлаштування на ньому інваліда.
Згідно п. 5 Положення, підпри ємства розробляють заходи що до створення робочих місць д ля інвалідів, включають їх до колективного договору, інфо рмують центри зайнятості, мі сцеві органи соціального зах исту населення та відділення Фонду соціального захисту і нвалідів про створення (прис тосування ) робочих місць для працевлаштування інвалідів .
Як зазначалося раніше на по чатку квітня 2007 року на роботу до відповідача були працевл аштовані три інваліди, що від повідає приписам ст.19 Закону У країни “Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні”.
Крім того, відповідачем був наданий до суду договір субо ренди від 01.04.2007 року № КТ-ВКК/07-2, ак т передачі та приймання об'єк ту суборенди від 01.04.2007, витяг з р ішення Краматорської місько ї ради від 04.04.2007 № 141 щодо затверд ження актів державної прийма льної комісії про прийняття в експлуатацію торгівельног о центру, податкову звітніст ь, які підтверджують, що ТОВ „В К Краматорськ" фактично розп очало господарську діяльніс ть тільки з квітня 2007 року, а то му саме у цьому місяці розпоч алося формування штату праці вників відповідача.
Таким чином, суд дійшов вірн ого висновку, що відповідаче м приписи закону щодо викона ння нормативу робочих місць для працевлаштування інвалі дів виконані.
Таким чином, суд дійшов обґр унтованого висновку про відм ову в застосуванні до відпов ідача адміністративно-госпо дарських санкцій та пені за п орушення строків їх сплати т а відмовив у задоволенні поз овних вимог.
Згідно ч.3 ст.220-1 КАС України суд касаційної інстанції в ідхиляє касаційну скаргу і залишає рішення без змін, як що відсутні підстави для ск асування судового рішення.
Відповідно до ст. 224 КАС Украї ни суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішенн я - без змін, якщо визнає, що с уди першої та апеляційної ін станцій не допустили порушен ь норм матеріального і проце суального права при ухваленн і судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.
Колегія суддів вважає, що до води касаційної скарги не да ють підстав для висновку про неправильне застосування су дами норм матеріального чи п роцесуального права, яке при звело або могло призвести до неправильного вирішення спр ави.
З урахуванням викладеного , судом апеляційної інстанці ї та судом першої інстанції в инесені законні і обґрунтова ні рішення, постановлені з до триманням норм матеріальног о та процесуального права і п ідстав для їх скасування не в бачається.
Керуючись ст.ст.220, 220-1, 223, 224, 231 Коде ксу адміністративного судоч инства України, колегія судд ів Вищого адміністративного суду України, -
у х в а л и л а :
Касаційну скаргу Донецьк ого обласного відділення Фон ду соціального захисту інвал ідів - відхилити.
Постанову Донецького окру жного адміністративного суд у від 13 листопада 2008 року та ухв алу Донецького апеляційного адміністративного суду від 11 лютого 2009 року - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення і може бути оскаржена до Верх овного Суду України з підста в передбачених ст. 237 Кодексу а дміністративного судочинст ва України.
Суддя К .Г. Леонтович
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 04.02.2010 |
Оприлюднено | 23.03.2010 |
Номер документу | 8294007 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Леонтович К.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні