ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 липня 2019 р.м. ХерсонСправа № 540/751/19 Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Василяки Д.К.,
при секретарі: Кукульник Я.В., за участю представника позивача ОСОБА_1 А.І., представника відповідача Козлової Н.О. розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального провадження адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "Альянс Херсонбуд" до Головного управління ДФС України в Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень - рішень,
встановив:
Позивач звернувся до Херсонського окружного адміністративного суду з вказаним позовом, в якому просив суд визнати не чинними та скасувати податкові повідомлення-рішення ГУ ДФС у Херсонській області, Автономної Республіки Крим та м.Севастополі від 20.12.2018 року № 0003321305, від 20.12.2018 № 0003331305, від 20.12.2018 р. № 0003341305, від 20.12.2018 р. № 0004581422, від 20.12.2018 р. № 0004591422, Рішення від 20.12.2018 р. № 0003761305.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що згідно з висновками ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, що викладені в Акті перевірки, позивач мав взаємодію з наступними контрагентами - субпідрядниками: ТОВ Іноваційна компанія Плазма Плюс , код ЄДРПОУ 39557886; ТОВ М.Д.Берил , код ЄДРПОУ 38152319; ПП Златавабудпівдень , код ЄДРПОУ 40001570; ТОВ Опт-капітал , код ЄДРПОУ 40974412; ПП Добробут трейд , код ЄДРПОУ 40408526; ПП Херсонбудстар , код ЄДРПОУ 40957703; ПП А-оптторгсервіс , код ЄДРПОУ 40821214; ТОВ ТОРГОПТ -НИКА , код ЄДРПОУ 39925144. У межах господарської операції позивача із зазначеними контрагентами контролюючий орган дослідив виконання договорів, заявок до цих договорів, актів виконаних робіт, ТТН, зазначивши, що договорами визначені вид наданих послуг, строки та умови їх надання, умови оплати. Акт перевірки містить перелік договорів, заявок, актів виконаних робіт, видаткових і податкових накладних, виписаних за результатами господарських операцій позивача із зазначеними контрагентами, перелік товарно-транспортних накладних із зазначенням перевізників та замовників перевезення, також зазначено про відображення даних господарських операцій у бухгалтерському обліку ПП Альянс Херсонбуд , розрахунки між підприємствами проведені у безготівковій формі, дебіторська заборгованість відсутня. В якості підстав для визнання господарських операцій між ПП Альянс Херсонбуд та вказаних контрагентів нереальними, податковий орган зазначає, що підприємства - контрагенти позивача не мали реальної можливості виконати договірні зобов`язання та надати відповідні роботи/послуги, зокрема через: не зазначення контрагентами ТОВ Іноваційна компанія Плазма Плюс , ТОВ М.Д.Берил ,ПП Злаватабудпівдень , ТОВ Опт-капітал , ПП Добробут трейд . ПП Херсонбудстар , ПП А-оптторгсервіс , ТОВ ТОРГОПТ-НИКА кількості працівників, що виконували мурування стін будинку на об`єкті будівництва, що здійснювалося ПП Альянс Херсонбуд , не достатню кількість найманих працівників у зазначених контрагентів, складання та надання до ПП Альянс Херсонбуд актів виконаних робіт не за встановленими ДСТУ формами, декларування контрагентами багатьох інших послуг, що потребують значних трудових ресурсів, не здійснення контрагентами декларування придбання будівельних матеріалів, що підтверджує факти нереальності здійснення субпідрядниками кладки стін та інших будівельних робіт на замовлення позивача. Висновки акту перевірки є непослідовними та суперечливими, так як з аналізу Акта перевірки та зафіксованих у ньому порушень слідує, що в акті контролюючим органом не зафіксовано жодних порушень податкового законодавства саме нашим підприємством, натомість господарська діяльність контрагенгів- постачальників та їх контрагентів-постачальників досліджена без вивчення первинних документів цих СПД, виключно на підставі наявної у Відповідача податкової інформації. Крім того, акт перевірки не містить жодного посилання на проведення зустрічної звірки або перевірки контрагентів позивача, до діяльності яких у податкового органу виникли зауваження, більш того усі контрагенти зареєстровані та здійснюють діяльність на території Херсонської області і перебувають на податковому обліку у Херсонській ОДПІ. Виходячи з цього позивач зазначає, що при написанні Акта ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі користувалась шаблоном, не досліджувала реальність взаємостосунків між підприємствами, не робила детального аналізу ситуації, що дає змогу стверджувати про безпідставні припущення не з придбання будівельних матеріалів, та не виконання робіт з кладки та мурування стін та є міркуванням податкового органу, які ґрунтуються не на реальному та детальному аналізу, а лише на власних припущеннях, а отже і рішення податкового органу, які винесені на підставі акту перевірки є протиправним та підлягає скасуванню.
Відповідач 11.06.2019 р. направив на адресу суду відзив на позов, в якому зазначив, що з позовними вимогами не погоджується, в їх задоволенні просить відмовити в повному обсязі та зазначає, що Головним управлінням ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі проведено документальну планову виїзну перевірку ПП Альянс Херсонбуд (код ЄДРПОУ 39302194), з питань дотримання вимог податкового та валютного законодавства за період з 01.01.2015 по 31.03.2018, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - за період з 01.01.2015 по 31.03.2018, за результатми якої скадено акт від 18.10.2018 № 196/21-22-14-01/39302194, під час перевірки були виявлені порушення ПП Альянс Херсонбуд п. 44.1 ст. 44, п.п.134 1.1. п. 134.1 ст. 134 Податкового Кодексу України; ст. 799, ст. 828 Цивільного кодексу України; п. 198.1, п. 198.2, п. 198.3, 198.5 ст. 198 Податкового Кодексу України; .п. 14.1.180 п. 14.1 ст 14, п.п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164, п.п. 168.1.1. п. 168.1. ст. 168, п.п. а ст. 170. 9.1. п. 170. 9. ст. 170, п. 171. 2. ст. 171, п. 176.2. ст. 176 та п.п. 1.2, п.1.4, 1.5. п. 16. Підрозділу 10 розділу XX Перехідних Положень Податкового Кодексу України; частини 8 ст. 9. Закону України від 08.07.2010 № 2464-V1 Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування ; ст. 51, п.п. 70.16.1. п. 70.16 ст. 70. п. 176.2 ст. 176 Податкового Кодексу України, отже оскаржувані акти індивідуальної дії, що сформовані на підставі акта перевірки від 18.10.2018 № 196/21-22-14/01/39302194 є такими, що прийняті відповідно до вимог діючого законодавства, а тому відсутні підстави для їх скасування.
Ухвалою від 26.04.19 відкрито провадження у справі в порядку спрощеного провадження та призначено судове засідання на 30.05.2019 р.
Ухвалою від 30.05.2019 року вирішено питання про розгляд справи за правилами загального провадження та призначено підготовче засідання на 11.06.2019 р.
В судовому засіданні представник позивача просив позов задовольнити, на підставах викладених в адміністративному позові.
Представник відповідача проти позовних вимог заперечував, посилаючись на пояснення викладених у відзиві.
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши вступне слово представників сторін по справі, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне: Головним управлінням ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі у період з 20.09.2018 р. по 10.10.2018 р. на підставі направлень № 584 від 20.09.2018 р., № 585 від 20.09.2018 р. № 586 від 20.09.2018 р. та № 618 від 27.09.2018 р., виданих згідно наказів Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній республіці Крим та м. Севастополі № 439 від 23.04.2018 р., від 14.05.2018 р. № 513, від 10.08.2018 р. № 810 та наказу від 02.10.2018 № 1031 проведено документальну планову виїзну перевірку приватного підприємства Альянс Херсонбуд з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2015 по 31.03.2018, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - за період з 01.01.2015 по 31.03.2018, про що складено Акт про результати документальної виїзної планової перевірки від 18.10.2018 № 196/21- 22-14-01/39302194.
За результатами Акта документальної виїзної планової перевірки № 196/21-22-14- 01/39302194 відповідачем прийняті податкові повідомлення - рішення:
- від 20.12.2018 № 0003321305 за яким збільшено грошове зобов`язання по податку на доходи фізичних осіб, що сплачуються податковими агентами із доходів платника податків у вигляді заробітної плати на суму 17 349,19 грн., з них 9913,81 грн основного зобов`язання та 7435,38 грн - штрафних санкцій;
- від 20.12.2018 № 0003331305 про застосування штрафних санкцій до податкових агентів, що сплачують податок на доходи фізичних осіб із доходів платника податків у вигляді заробітної плати на суму 510 грн.;
- від 20.12.2018 № 0003341305 за яким збільшено грошове зобов`язання по військовому збору на суму 1570,50 грн, з них основного зобов`язання на суму 923,49 грн. - штрафних санкцій на суму 647,01 грн;
- від 20.12.2018 № 0004581422 за яким збільшено грошове зобов`язання по податку на прибуток приватних підприємств на суму 466 439,00 грн;
- від 20.12.2018 № 0004591422 за яким збільшено грошове зобов`язання по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів робіт/послуг на суму 510177,50 грн., з них основного зобов`язання на суму 408142 грн, - штрафних санкцій на суму 102035,50 грн.
Також Головним управлінням ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі прийнято Рішення від 20.12.2018 № 0003761305 про застосування штрафних санкцій за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску у розмірі 32602.70 грн. та пені у сумі 4342,55 грн.
Податкові повідомлення - рішення були оскаржені ПП Альянс Херсонбуд до ДФС України у відповідності до ст. 56 Податкового кодексу України.
Рішенням від 14.02.2019 року № 7542/6/99- 99-11-05-02-25 у задоволенні скарги, відмовлено.
Вважаючи зазначені рішення протиправними позивач звернувся до суду за захистом своїх прав та законних інтересів.
Надаючи нормативно-правову оцінку обставинам справи, суд здійснивши системний аналіз положень пунктів 44.1, 44.3, 44.6 статті 44, пункту 134,1 статті 134, статті 138 , пунктів 177.1, 177.2, 177. 4 статті 177, пункту 198. 3, статті 198, пунктів 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, дійшов до висновку про те, що господарські операції для цілей визначення фінансового результату до оподаткування податком на доходи фізичних осіб, а також податкового кредиту для цілей визначення об`єкта оподаткування податком на додану вартість, мають бути фактично здійсненими та підтвердженими належним чином оформленими первинними бухгалтерськими документами, які відображають реальність таких операцій, та спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.
Так, актом документальної виїзної планової перевірки № 196/21-22-14- 01/39302194 встановлено, що ПП Альянс Херсонбуд проводив взаєморозрахунки з ТОВ Інноваційна компанія Плазма Плюс на підставі договорів будівельного підряду: № 1 від 05.10.2015; № 2 від 05.10.2015; №3 від 23.11.2015 на загальну суму 720 000 грн., у т.ч. ПДВ 120 000 грн.
За даними договорами ПП Альянс Херсонбуд задокументовано придбання будівельних робіт відповідно до актів виконаних робіт від підрядника ТОВ Інноваційна компанія Плазма Плюс (не за формою КВ-2в), що були включені до складу витрат всього на суму 600 000 грн.
ПП Альянс Херсонбуд включено до складу податкового кредиту податкові накладні, складені та зареєстровані в ЄРПН, який відповідає даним додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість та даним декларації з ПДВ: за жовтень 2015 року на суму ПДВ 101666,7 грн. та за листопад 2015 року на суму ПДВ 18 333,33 грн.
Згідно з даними Реєстру судових рішень ТОВ Інноваційна компанія Плазма Плюс задіяне в проведенні безтоварних операцій з контрагентами.
В актах виконаних будівельних робіт складених ТОВ Інноваційна компанія Плазма Плюс не зазначено кількість працівників, що здійснювали мурування стін. Кількість працівників, задіяних на будівництві повинні зазначатись в актах виконаних робіт в формі №КБ-2. Проте, підрядником ТОВ Інноваційна компанія Плазма Плюс надано акти виконаних робіт замовнику ПП Альянс Херсонбуд не за формою №КБ-2в, яка визначена будівельними стандартами та умовами укладених договорів, вищезазначені акти виконаних робіт складені з порушенням Національних будівельних стандартів та не містять інформацію щодо здійснених робіт трудовими ресурсами.
Враховуючи те що, акти складені не встановленою формою, не зазначено кількість робітників на будівництві, декларування виконання багатьох інших послуг, що потребують значних трудових ресурсів, перевіркою не можливо підтвердити реальність здійснення кладки стін субпідрядником.
Також, перевіркою встановлено, що за період з серпня по листопад 2015 року згідно з ЄРПН ТОВ Інноваційна компанія Плазма Плюс не здійснювала придбання будівельних матеріалів (газобетонні блоки, цегла, клей, монтажну піну, сітку для кладки), вказаних в актах виконаних робіт як витрачених при здійснення мурування та кладці стін. Підприємство формує податковий кредит за рахунок придбання різноманітного товару, який відмінний від товару, який реалізовувався, та не пов`язаний з наданням послуг, а саме: вода Моршинська, вода мін. Кривоозерська, труба проф., дизельне паливо, фарба інтер`єрна для стін та стелі акрилова, кутовий профіль.
Враховуючи відсутність на підприємстві ліцензії, дозвільних документів на будівельні роботи, що відносяться до робіт підвищеної небезпеки, достатній кількості трудових ресурсів, відсутність придбання будівельних матеріалів, відсутність передавання будівельних робіт замовникові, перевіркою не можливо підтвердити реальність здійснення будівельних послуг субпідрядника ТОВ Інноваційна компанія Плазма Плюс . З урахуванням викладеного, здійснювалось лише документальне оформлення субпідрядних послуг без фактичного їх виконання.
Отже, ПП Альянс Херсонбуд , наданими до перевірки документами не доведено факту фактичного здійснення ТОВ Інноваційна компанія Плазма Плюс субпідрядних будівельних робіт з кладки стін на об`єкті: торгово- офісний комплекс з паркінгом в м.Одеса, вул. Генуезька,5.
Крім того, під час проведення перевірки встановлено, що для виконання робіт на об`єкті з будівництва Торгівельно-офісного комплексу з паркінгом за адресою: вул. Генуезька,5, м.Одеса, що визначені замовником ТОВ Полакс , будівельна організація ПП Альянс Херсонбуд залучала субпідрядну організацію ТОВ М.Д.Берил згідно з договором будівельного підряду №1 від 05.10.2015.
ПП Альянс Херсонбуд задокументовано в бухгалтерському обліку взаємовідносини з постачальником підрядником ТОВ М.Д.Берил за жовтень 2015 року на загальну суму 520 000 грн., у т.ч. ПДВ 86 666,67 грн. За даним договором ПП Альянс Херсонбуд задокументовано придбання підрядних робіт за актом виконаних робіт (не за формою КВ-2в, КБ-3), як було зазначено в договорі, та включено до складу витрат 520 000 грн.
ПП Альянс Херсонбуд включено до складу податкового кредиту податкові накладні складені та зареєстровані згідно з ЄРПН, який відповідає даним додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість та даним декларації з ПДВ; за жовтень 20 І 5 року на суму ПДВ 101 666,7 грн.
Згідно з даними Реєстру судових рішень ТОВ М.Д.Берил має ознаки фіктивності та здійснює проведення безтоварних операцій з контрагентами.
В акті виконаних будівельних робіт, складеному ТОВ М.Д.Берил не зазначено кількість працівників, що здійснювало мурування стін. Кількість працівників, задіяних на будівництві повинні зазначатись в актах виконаних робіт в формі ЖКБ-2.
На порушення норм Національних стандартів України (ДСТУ) із ціноутворення в будівництві, зокрема ДСТУ Б Д. 1.1-1:2013, умов укладених договорів, ТОВ М.Д.Берил складено акти виконаних будівельних робіт не за формою №КБ-2в та не містять інформацію щодо задіяних трудових ресурсів на будівельних роботах.
Також, перевіркою було встановлено, що за період з липня по жовтень 2015 року згідно з ЄРПН ТОВ М.Д.Берил не здійснював придбання будівельних матеріалів (газобетоні блоки, цегла, клей, монтажну піну, сітку для кладки), зазначених в актах виконаних робіт, як витрачених при здійснення мурування та кладці стін.
У зв`язку з тим, що субпідрядні роботи не були передані генпідрядником ПП Альянс Херсонбуд замовникові ТОВ Полакс , перевіркою не підтверджено фактичне здійснення будівельних робіт з кладки стін ТОВ М.Д.Берил , роботи не виконувались, а лише здійснювалось документальне оформлення нереальних операцій.
Згідно з даними Інтернет бази Реєстр дозволів Держгірпром нагляду України http://dozvil.ndiop.kiev.ua підприємство підрядник ТОВ М.Д.Берил не має дозволів на проведення таких робіт Зведення, монтаж і демонтаж будинків, споруд, зміцнення їх аварійних частин, електропрогрівання бетону та електророзморожування ґрунтів , що підлягають реєстрації в регіональних органах Держгіпром нагляду.
Таким чином, з урахуванням вище наведених доводів, перевіркою встановлено, що фактично ПП Альянс Херсонбуд здійснено безпідставне оформлення в бухгалтерському обліку нереальної господарської операції від підрядника ТОВ М.Д.Берил за жовтень 2015 року за складеними актами виконаних робіт і податковими накладними на загальну суму 520 000 грн., у т.ч. ПДВ 86 666,67 грн.
Перевіркою встановлено, що для виконання робіт на об`єктах з будівництва, будівельна організація ПП Альянс Херсонбуд залучала субпідрядну організацію ПП Златавабудпівдень ( договір субпідряду №1 від 10.02.2016).
ПП Альянс Херсонбуд задокументовано в бухгалтерському обліку взаємовідносини з постачальником ПП Златавабудпівдень на загальну суму 720 000 грн., у т.ч. ПДВ 120 000 грн.
На виконання договору, ПП Альянс Херсонбуд задокументовано придбання підрядних робіт по актам приймання виконаних будівельних робіт за формою КБ2в-1 від ПП Златавабудпівдень , які були включені до складу витрат всього на суму 600 000 грн.
ПП Альянс Херсонбуд включено до складу податкового кредиту податкові накладні згідно з ЄРПН, який відповідає даним додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість та даним декларації з ПДВ за лютий 2016 року на суму ПДВ 100 000 грн. та за квітень 2016 року на суму ПДВ 20 000 грн.
Згідно з даними Реєстру судових рішень ПП Златавабудпівдень здійснює проведення безтоварних операцій з контрагентами.
За даними фінансової звітності за 2016 рік підприємство не має основних фондів, транспортних засобів. Підприємство не звітує, останню звітність декларацію на прибуток підприємства за 2017 рік подано 26.02.2018 р.
Згідно з даними Звіту (форма 1-ДФ) наданого до контролюючого органу ПП Златавабудпівдень кількість працівників складала: за 1 квартал 2016 року - 9 осіб, за 2 квартал 2016 року - 7 осіб.
В ході проведення перевірки проаналізовано вказаний в актах час, який витрачено на виконання робіт. По кожному акту виконаних робіт з урахуванням штатної чисельності працюючих (згідно з штатним розкладом) встановлено неможливість виконання такого обсягу робіт.
Також, перевіркою встановлено, що згідно з ЄРПН ПП Златавабудпівдень декларувало податкові зобов`язання в лютому та квітні 2016 року в наданні багато інших послуг, які потребують значних трудових ресурсів: транспортно-експедиційні послуги, послуги перевезення, встановлення металопластикових виробів, послуги з прибирання приміщень, проведення семінару, ремонт покрівлі складського та офісного приміщення, капітальний ремонт будівлі та паркану ХЦДБ Херсонської ЦБС, підготовчі роботи по збірці навісу, ветеринарне дослідження вантажу, монтажні роботи.
Перевіркою встановлено, що в усіх актах виконаних будівельно-монтажних робіт від ПП Златавабудпівдень передбачена графа Замовник , Генпідрядник , Субпідрядник з заповненням ПІБ, дати, підписи, печатки. Однак, в даних графах не заповнено реквізитів: ПІБ , дати, підпис замовника відсутній, що свідчить про порушення оформлення первинних документів.
Згідно з даними Інтернет бази Реєстр дозволів Держгірпромнагляду України http://dozvil.ndiop.kiev.ua підприємство ПП Златавабудпівдень не має дозволів на експлуатацію машин та механізмів Технологічні транспортні засоби , дозволу на вид робіт Роботи в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, бункерах, камерах, колекторах, замкнутому просторі (ємностях, боксах, топках, трубопроводах) , що підлягають реєстрації в територіальних органах Держгірпромнагляду.
Крім того, перевіркою встановлено, що для виконання робіт на об`єкті з будівництва багатоквартирного дому з вбудовано-прибудованими приміщеннями суспільного призначення по вул. Потьомкінський, 117, в м.Херсон, що визначені замовником ПП Гаус , генпідрядник ПП Альянс Херсонбуд залучало субпідрядну організацію ТОВ Опт-Капітал .
ПП Альянс Херсонбуд задокументовано в бухгалтерському обліку взаємовідносини з постачальником ТОВ Опт-Капітал на загальну суму 500 000 грн., у т.ч. ПДВ 83 333,33 грн. Перевіркою взаємовідносин між ПП Альянс Херсонбуд та ТОВ Опт-Капітал встановлено, що між даними суб`єктами господарювання був укладений договір субпідрядних робіт №01/09 від 01.09.2017.
До перевірки платником надано акти виконаних робіт, за якими ПП Альянс Херсонбуд задокументовано придбання підрядних робіт за актами приймання виконаних будівельних робіт за формою кб2в-1, які були включені до складу витрат всього на суму 416 666,67 грн.
ПП Альянс Херсонбуд включено до складу податкового кредиту податкові накладні згідно з ЄРПН, який відповідає даним додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість та даним декларації з ПДВ за листопад 2017 року на суму ПДВ 83 333 грн.
Згідно з даними Реєстру судових рішень ТОВ Опт-Капітал здійснює проведення безтоварних операцій з контрагентами.
Проведеною перевіркою встановлено, що в наведеному договорі субпідряду, не було визначено найменування того об`єкту будівництва, на якому виконувалися відповідні роботи. Лише в актах приймання виконаних робіт, які складені за типовою формою № КБ-2в, що передбачено умовами договорів, наведено об`єкти проведення будівельних робіт (БМР). При цьому, підписані сторонами акти виконаних робіт мають недоліки в їх оформленні, а саме: відсутні обов`язкові реквізити - дати їх складення, ПІБ Замовника, генпідрядника, замовника, підпису субпідрядника ТОВ Опт-Капітал , що свідчить про порушення вимог щодо складення первинних документів.
Також, в первинних документах до акту Відомість ресурсів форма №5а та локальний кошторис на будівельні роботи форма № 1, відсутні обов`язкові реквізити - посада, прізвище, хто склав та хто перевірив.
В ході проведення перевірки проаналізовано, вказаний в актах виконаних робіт час, який було витрачено на виконання робіт. По кожному акту виконаних робіт з урахуванням штатної чисельності працюючих (згідно штатного розкладу) встановлено неможливість виконання такого обсягу робіт.
Також, не підтвердження надання робіт з мурування стін з газобетонних блоків субпідрядником ТОВ Опт-Капітал є те, що генпідрядник ПП Альянс Херсонбуд не передавало на адресу замовника ПП Гаус в акті виконаних робіт № 6 за лютий 2018 року такий вид та обсяг робіт. Тобто, понесені витрати на субпідрядні роботи за задокументовані у лютому 2018 року роботи з мурування стін з газобетонних блоків з об`ємом робіт 1220,0 м.кв. на суму 500 000 грн. на об`єкті будівництва багатоквартирного дому з вбудовано- прибудованими приміщеннями суспільного призначення по вул. Потьомкінській, 117 в м.Херсон не передано генпідрядником ПП Альянс Херсонбуд в акті виконаних робіт замовникові ПП Гаус , що не підтверджує фактичного здійснення робіт.
Також, перевіркою встановлено, що згідно з ЄРПН ТОВ Опт- Капітал не декларувало податкові зобов`язання в лютому 2018 року, а за період з березня 2017 по січень 2018 року підприємство іншим контрагентам не надавало послуги з мурування, будівництва, а здійснювало реалізацію таких товарів, які не придбавало, а саме: будівельні матеріали, борошно вівсяне, борошно просяне, папір газетний, запчастини, вогнегасники, Молоко сухе жирн.1,5%, добрива, насіння томатів, кавунів, кабачків, угілля кам`яне, антрацит, марки AM 13-25мм, брус, дошка та інше.
Згідно з даними загальнодоступної Інтернет бази Реєстр дозволів Держгірпромнагляду України http://dozvil.ndiop.kiev.ua підприємство ТОВ Опт-Капітал не має дозволу на проведення таких робіт: Зведення, монтаж і демонтаж будинків, споруд, зміцнення їх аварійних частин, електропрогрівання бетону та електророзморожування ґрунтів.
Перевіркою встановлено, що фактично ПП Альянс Херсонбуд здійснено безпідставне оформлення нереальної господарської операції з ТОВ Опт- Капітал за лютий 2018 року за складеними актами виконаних робіт і податковими накладними на загальну суму 500 000 грн., у т.ч. ПДВ 83 333 грн.
ПП Альянс Херсонбуд наданими до перевірки документами не доведено факту фактичного здійснення ТОВ Опт-Капітал субпідрядних робіт з мурування стін 1220 м.кв. в багатоквартирному будинку по АДРЕСА_1 , що призвело до завищення витрат за 2018 рік на загальну суму 416 667грн. та завищення податкового кредиту з ПДВ за вересень 2017 року на суму 83 333 грн.
Перевіркою встановлено, що для виконання робіт на об`єкті з будівництва багатоквартирного дому з вбудовано-прибудованими приміщеннями суспільного призначення по вул. Потьомінській, 117 в м.Херсон, що визначені замовником ПП Гаус , генпідрядник ПП Альянс Херсонбуд залучала субпідрядну організацію ПП Добробут трейд .
Перевіркою встановлено, що ПП Альянс Херсонбуд задокументовано в бухгалтерському обліку взаємовідносини з постачальником ПП Добробут трейд на загальну суму 400 000 грн., у т.ч. ПДВ 66 666,67 грн. Перевіркою взаємовідносин між ПП Альянс Херсонбуд та ПП Добробут трейд встановлено, що між даними суб`єктами господарювання був укладений договір субпідрядних робіт №01/09 від 01.09.2017.
ПП Альянс Херсонбуд задокументовано придбання підрядних робіт згідно з актом приймання виконаних будівельних робіт за формою кб2в-1, які були включені до складу витрат всього на суму 333 333,3 грн.
ПП Альянс Херсонбуд включено до складу податкового кредиту податкові накладні згідно з ЄРПН, який відповідає даним додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість та даним декларації з ПДВ за вересень 2017 року на суму ПДВ 66 667 грн.
Проведеною перевіркою встановлено, що в наведеному договорі субпідряду не було визначено найменування того об`єкту будівництва, на якому виконувалися відповідні роботи. Лише в акті приймання виконаних робіт, який складено за типовою формою № КБ-2в, та довідці про вартість виконаних будівельних робіт та витрати по формі №КБ-3, що передбачено умовами договорів, наведено об`єкти проведення будівельних робіт (БМР). При цьому, підписаний сторонами акт виконаних робіт та довідка мають недоліки в їх оформленні, а саме: відсутні обов`язкові реквізити - дати їх складення, ПІБ Замовника та генпідрядника, що свідчить про порушення вимог ст. 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні та п.п. 1.2 п.1, п.п.2.1 п.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку щодо складення первинних документів.
Згідно з даними реєстру судових рішень ПП Добробут трейд здійснює проведення безтоварних операцій з контрагентами.
Понесені витрати на субпідрядні роботи, які задокументовані у лютому 2018 року з мурування стін до 4 поверху з об`ємом робіт 622,46 м.кв. на суму 400 000 грн. генпідрядником - ПП Альянс Херсонбуд не передано в акті виконаних робіт замовникові ПП Гаус , що не підтверджує фактичного здійснення робіт.
Також, перевіркою встановлено, що згідно з ЄРПН ПП Добробут трейд не декларувало податкові зобов`язання за період з січня 2017 року по лютий 2018 року, підприємство іншим контрагентам не надавало послуги з мурування, будівництва, а здійснювало реалізацію таких товарів, послуг, а саме: запчастини, будівельні матеріали, ремонтування та технічне обслуговування суден та човнів, картопля, яблука, та інші фрукти та овочі.
Згідно з даними загальнодоступної Інтернет бази Реєстр дозволів Держгірпромнагляду України http://dozvil.ndiop.kiev.ua підприємство ПП Добробут трейд не має дозволу на проведення таких робіт : зведення, монтаж і демонтаж будинків, споруд, зміцнення їх аварійних частин, електропрогрівання бетону та електророзморожування ґрунтів.
ПП Альянс Херсонбуд наданими до перевірки документами не доведено факту фактичного здійснення ПП Добробут трейд субпідрядних робіт з муруванню стін 760 м.кв. до 4 поверху в багатоквартирному будинку по АДРЕСА_1 , що призвело до завищення витрат за 2018 рік на загальну суму 333 333 грн. та завищення податкового кредиту з ПДВ за вересень 2017 року на суму 66 667 грн.
Перевіркою встановлено, що для виконання робіт на об`єкті з будівництва багатоквартирного дому з вбудовано-прибудованими приміщеннями суспільного призначення по вул. Потьомкінський, 117 в м.Херсон, що визначені замовником ПП Гаус , генпідрядник ПП Альянс Херсонбуд залучало субпідрядну організацію ПП Херсонбудстар .
Перевіркою взаємовідносин встановлено, що між ПП Альянс Херсонбуд як Замовника та Виконавця ПП Херсонбудстар укладено договір субпідрядних робіт №21/09 від 21.09.2017.
ПП Альянс Херсонбуд задокументовано придбання підрядних робіт згідно з актом приймання виконаних будівельних робіт не за формою КБ2в-1, які були включені до складу витрат всього на суму 116 666,67 грн.
ПП Альянс Херсонбуд включено до складу податкового кредиту податкову накладну згідно з ЄРПН який відповідає даним додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість та даним декларації з ПДВ за вересень 2017 року на суму ПДВ 23 333 грн.
Проведеною перевіркою встановлено, що договір субпідряду №21/09 та акт виконаних робіт №ОУ-0000415 складені та підписані однією датою 21.09.2017. Також, 21.09.2017 здійснена оплата даних робіт.
Згідно з даними Податкових розрахунків сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум- утриманого з них податку (форма 1-ДФ) наданого до контролюючого органу ПП Херсонбудстар кількість працівників за 3 квартал 2017 року складала 7 осіб.
В актах виконаних будівельних робіт, складених ПП Херсонбудстар , не зазначено кількість працівників, що здійснювали електромонтажні роботи на будівництві. Кількість працівників, задіяних на будівництві, повинні зазначатись в актах виконаних робіт в формі №КБ-2.
Також, перевіркою було встановлено, що згідно з ЄРПН ПП Херсонбудстар декларувало податкові зобов`язання у вересні 2017 року в наданні багато інших послуг, які потребують значних трудових ресурсів: транспортно-експедиційні послуги, транспортні послуги з перевезення, встановлення дверей, встановлення металопластикових вікон, ремонтні роботи, ремонтні роботи покрівлі, виготовлення систем вентиляції, продаж товарів, ветеринарне дослідження вантажу.
За період з квітня 2017 року по вересень 2017 року згідно з даними ЄРПН ПП Херсонбудстар формує податковий кредит за рахунок придбання товарів, відмінних від виду реалізованих, що свідчить про відсутність реального здійснення вказаних будівельних робіт, а саме: запчастини, цукор, пиво, борошно, освіжувані повітря, шампуні, чіпси, соки, автомобілі вантажні, вони мінеральні та інше.
Згідно з даними Реєстру судових рішень ПП Херсонбудстар задіяне в проведенні безтоварних операцій з контрагентами.
Враховуючи те що, акти складені не встановленою формою, не зазначено кількість робітників задіяних на будівництві, не зазначено найменування та кількість матеріалів використаних для даних робіт, декларування виконання багато інших послуг, що потребують значних трудових ресурсів, перевіркою не підтверджено реальність здійснення електромонтажних робіт субпідрядником.
Згідно з даними загальнодоступної Інтернет бази Реєстр дозволів Держгірпром нагляду України http://dozvil.ndiop.kiev.ua підприємство ПП Херсонбудстар не має дозволу на проведення робіт підвищеної небезпеки Електромонтажних робіт .
Перевіркою встановлено, що для виконання робіт зі штукатурення на об`єкті з будівництва багатоквартирного дому з вбудовано-прибудованими приміщеннями суспільного призначення по вул. Потьомкінський, 117 в м.Херсон, що визначені замовником ПП Гаус , генпідрядник - ПП Альянс Херсонбуд залучало субпідрядну організацію ПП А-оптторгсервіс .
Перевіркою взаємовідносин встановлено, що між Замовником ПП Альянс Херсонбуд укладено з Виконавцем ПП А-оптторгсервіс Договір про надання послуг №1/12 від 01.12.2017.
Перевіркою встановлено, що ПП Альянс Херсонбуд задокументовано придбання субпідрядних робіт від ПП А-оптторгсервіс, які були включені до складу витрат всього на суму 187 500 грн.
Проведеною перевіркою встановлено, що в наведеному договорі підряду, не було визначено найменування тих об`єктів будівництва, на яких виконувалися відповідні роботи. Лише в актах приймання виконаних робіт, які складені за типовою формою № КБ-2в, наведено об`єкти проведення штукатурних робіт. При цьому, підписані сторонами акти виконаних робіт мають недоліки в їх оформленні, а саме: відсутні обов`язкові реквізити - дати їх складення, ПІБ, підписників, їх , посади що свідчить про порушення вимог щодо складення первинних документів.
В ході проведення перевірки проаналізовано вказаний в актах виконаних робіт час, який було витрачено на виконання робіт. По акту виконаних робіт з урахуванням штатної чисельності працюючих (згідно штатного розкладу) встановлено неможливість виконання такого обсягу робіт.
Згідно з даними ЄРПН ПП А-оптторгсервіс декларувало податкові зобов`язання в вересні 2017 року з надання багато інших послуг, які потребують значних трудових ресурсів: Монтаж та пусконалагоджувальні роботи автоматичної установки пожежної сигналізації та сповіщення про пожежу об`єкту, посередницькі послуги у торгівлі, юридичні послуги, транспортно - експедиційні послуги, видача ветеринарних свідоцтв, послуги перевезення, оптова торгівля продуктами харчування, електроприладами, та багато іншим.
Також, перевіркою було встановлено, що згідно з даними ЄРПН ПП А-оптторгсервіс не декларувало податкові зобов`язання з вересня 2017 року по лютий 2018 року, з надання таких самих послуг (електромонтажні роботи, штукатурні роботи) іншим контрагентам, а декларує продаж товарів відмінних від придбаних з січня 2017 року по грудень 2017 року, а саме: транспортно-експедиційні послуги, металопластикові послуги, запчастини, ремонти автомобілів, будівельні матеріали, щебінь та інше.
Згідно з даними Реєстру судових рішень ПП А-оптторгсервіс задіяне в проведенні безтоварних операцій з контрагентами.
Даний факт, підтверджує, відсутність реального здійснення вказаних будівельних робіт субпідрядником ПП А-оптторгсервіс .
Відповідно до загальнодоступної Інтернет бази Реєстр дозволів Держгірпромнагляду України http://dozvil.ndiop.lciev.ua підприємство ПП А-оптторгсервіс не має дозволу на проведення робіт підвищеної небезпеки Електромонтажних робіт .
ПП Альянс Херсонбуд наданими до перевірки документами, не доведено факту фактичного здійснення А-оптторгсервіс субпідрядних робіт зі штукатурення та елетромонтажних робіт обслуговування майданчика будівництва в багатоквартирному будинку по вул. Потьомкінській 117, що призвело до завищення витрат та завищення податкового кредиту з ПДВ.
Перевіркою встановлено, що ПП Альянс Херсонбуд задокументовано в бухгалтерському обліку взаємовідносини з постачальником ТОВ ТОРГОПТ- НИКА на підставі договору поставки будівельних матеріалів №1/03 від 01.03.2016.2017 на загальну суму 120 802,92 грн., у т.ч. ПДВ 20133,82 грн. ТТН на доставку матеріалів відсутня. Перевіркою не встановлено, яким чином-перевозився товар.
Перевіркою було встановлено, що згідно з даними ЄРПН ТОВ ТОРГОПТ-НИКА не здійснювало придбання товару Газобетонний блок D500 600*100*100 у кількості 122,4 м.кв. не тільки в поточному, а і у попередніх періодах, що не підтверджує реалізацію блоків на адресу ПП Альянс Херсонбуд .
Враховуючи відсутність товарно-транспортних накладних, інших транспортних документів відсутність придбання постачальником газобетонних блоків, відсутність складських приміщень власних або орендованих, не підтверджено реальність здійснення задокументованих господарських операцій з придбання ПП Альянс Херсонбуд будівельних матеріалів від постачальника ТОВ ТОРГОПТ-НИКА .
Згідно з даними реєстру судових рішень ТОВ ТОРГОПТ-НИКА задіяне в проведенні безтоварних операцій з контрагентами. ПП Альянс Херсонбуд , наданими до перевірки документами не доведено факту фактичного отримання від ТОВ ТОРГОПТ-НИКА газобетонних блоків, що призвело до завищення витрат за 2016 рік на суму 100 669,10 грн., та завищення податкового кредиту з ПДВ за березень 2016 року на суму 20 133,82 грн.
Отже, судом встановлено, що ПП Альянс Херсонбуд порушено п. 44.1 ст. 44, пп.134.1.1 п.134.1 ст.134 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено показники рядка 02 Декларацій Фінансовий результат до оподаткування (прибуток або збиток), визначений у фінансовій звітності відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності на загальну суму 2 788 169 грн. та порушення п.198.1, п.198.2, п.198.3 ст.198, п.198.5 ст. 198 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету, на загальну суму 557 633 грн.
Крім того, в порушення пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134, п. 135.1 ст. 135 Податкового кодексу України, п. 33 ПСБО 3 Звіт про фінансові результати , п. 30 ПСБО 16 Витрати , п. 18 ПСБО 17 Податок на прибуток ПП АЛЬЯНС ХЕРСОНБУД завищено витрати у рядку 2180 Інші операційні витрати Звіту про фінансові результати за рахунок включення до витрат: суми податку на прибуток на суму 34503,93 грн. за 2015 рік; відрядження в частині, що перевищує максимальний розмір добових витрат із розрахунку на кожен день відрядження всього на суму 29322 грн. за 2016 рік; послуги міжнародного роумінгу, не пов`язані з господарською діяльністю всього на суму 19492,15 грн.; орендної плати, витрати на паливо за автомобілем наданим в оренду на суму 288 102 грн.
Крім того, матеріалами справи встановлено та підтверджено порушення п. 198.5 ст. 198, п.п. 209.15.1 п. 209.15 ст. 209 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податкові зобов`язання з ПДВ за рахунок не нарахування податкових зобов`язань на суми витраченого палива на транспортні засоби, наданими в оренду на суму 34 668 грн. та на суми за послуги міжнародного роумінгу не пов`язані з господарською діяльністю всього на суму 4 173 гривень.
На підставі акта перевірки прийнято, зокрема, податкові повідомлення - рішення від 20.12.2018 №0004591422 про донарахування 408 142 грн. податку на додану вартість та застосування 102 035,50 грн. штрафних санкцій, №0004581422 про донарахування 414 976 грн. податку на прибуток та застосування 51 463 грн. штрафних санкцій.
Відповідно до ч. 2 ст. З Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.
Згідно з ч. 1 ст. 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Частиною 2 статті 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні встановлено вимоги до первинних документів, які є підставою для бухгалтерського та податкового обліку.
Відповідно до п.п. 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України господарська діяльність - діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.
Згідно з пунктом 44.1 статті 44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Пунктом 44.2 статті 44 Податкового кодексу України, визначено, що для обрахунку об`єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.
Відповідно до п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу України, прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього розділу.
Пунктом 135.1 ст.135 Податкового кодексу України встановлено, що базою оподаткування є грошове вираження об`єкту оподаткування, визначеного згідно із ст. 134 цього Кодексу.
Згідно з п. 198.1 ст.198 Податкового кодексу України до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з:
а) придбання або виготовлення товарів та послуг;
б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);
в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем цостачання яких є митна територія України;
г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу;
ґ) ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.
У пункті 198.2 ст.198 Податкового кодексу України зазначено, що датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг.
Для операцій із ввезення на митну територію України товарів датою віднесення сум податку до податкового кредиту є дата сплати податку за податковими зобов`язаннями згідно з пунктом 187.8 статті 187 цього Кодексу, а для операцій з постачання послуг нерезидентом на митній території України - дата складення платником податкової накладної за такими операціями, за умови реєстрації такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Пунктом 198.3 статті 198 Податкового кодексу України передбачено, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: - придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; - придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Відповідно до п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 201.11 ст.201 цього Кодексу).
Отже, податкові повідомлення-рішення від 20.12.2018 №№0004591422, №0004581422 є такими, що прийняті відповідно до вимог чинного законодавства, а тому відсутні підстави для їх скасування.
Що стосується посилання позивача, про те що акт перевірки не містить жодного посилання щодо проведення зустрічної звірки або перевірки контрагентів позивача, суд зазначає наступне: матеріалами справа встановлено та підтверджено, що під час перевірки надавались запити контрагентам по яким встановлено нереальність надання субпідрядних послуг ТОВ Інноваційна компанія Плазма Плюс , ТОВ М.Д. Берил , ПП „Златавабудпівдень» , ТОВ Торгопт- Ника , ПП „Херсонбудстар» , ПП „А-оптторгсервіс» , що відображено на сторінці 5 акту, а саме: п. 2.8. Реєстр направлених запитів/отриманих результатів проведення зустрічних звірок з питань підтвердження отриманих від платника податків відомостей стосовно відносин з суб`єктами господарювання - контрагентами додається (додаток 5 до першого примірника акта (довідки) перевірки, що залишається в контролюючому органі).
Також, актом підтверджується інформація, що під час перевірки підприємству ТОВ „Інноваційна компанія „Плазма Плюс» надіслано запит від 01.10.2018 року № №10579/10/21-22-14-01-14 щодо надання інформації та її документальне підтвердження взаємовідносин з ПП Альянс Херсонбуд , надання дозвільних документів, надання інформації щодо здійснення кожного виду робіт власними силами або залученими сторонніми організаціями.
За отриманою відповіддю від 16.10.18 вх.№6193/10 підприємством не надано дозвільних документів, та зазначено, що роботи по кладці стін виконувались власними силами.
Також актом, а саме аркушем 23, підтверджено, що під час перевірки підприємству ТОВ „М.Д.Берил» було надіслано запит поштовим відправленням від 01.10.2018 р. №10585/10/21-22-14-01-14 щодо надання інформації та її документальне підтвердження взаємовідносин з ПП Альянс Херсонбуд , надання дозвільних документів, надання інформації щодо здійснення кожного виду робіт власними силами або залученими сторонніми організаціями. Відповідь не отримано, у зв`язку поверненням запиту поштою по закінченню строку зберігання» .
На сторінці 28 акту зазначено: Під час перевірки підприємству ПП „Златавабудпівдень» надіслано запит від 01.10.2018 №10584/10/21-22- 14-01-14 щодо надання інформації та її документальне підтвердження взаємовідносин з ПП Альянс Херсонбуд , надання дозвільних документів, надання інформації щодо здійснення кожного виду робіт власними силами або залученими сторонніми організаціями. Відповідь не отримано, тому що повернено лист поштою у зв`язку з відсутністю адресата» .
На сторінці 32 акту зазначено: „Під час перевірки надіслано запит підприємству ТОВ „Опт-Капітал» від 01.10.2018 №10581/10/21-22-14-01-14 щодо надання інформації та її документальне підтвердження взаємовідносин з ПП Альянс Херсонбуд , надання дозвільних документів, надання інформації щодо здійснення кожного виду робіт власними силами або залученими сторонніми організаціями. За отриманою відповіддю вх.№286/10 від 22.10.2018 підприємством ТОВ „Опт-Капітал» не надано дозвільних документів, щодо питання виконання робіт з мурування стін власними або залученими силами відповідь не надано.»
На сторінці 38 акту зазначено: „Під час перевірки підприємству ПП Добробут трейд надіслано запит від 02.10.2018 № 10628/10/21-22-14- 01-14 щодо надання інформації та її документальне підтвердження взаємовідносин з ПП Альянс Херсонбуд , та про надання дозвільних документів, надання інформації щодо здійснення кожного виду робіт власними силами або залученими сторонніми організаціями. Відповідь не отримана» .
На сторінці 43 акту зазначено: „Під час перевірки підприємству ПП Херсонбудстар надіслано запит від 01.10.2018 №10575/10/21-22-14- 01-14 щодо надання інформації та її документальне підтвердження взаємовідносин з ПП Альянс Херсонбуд , надання дозвільних документів, надання інформації щодо здійснення кожного виду робіт власними силами або залученими сторонніми організаціями. Відповідь не отримана, лист повернено у зв`язку з закінченням строку зберігання» .
На сторінці 49 акту зазначено: „Під час перевірки підприємству ПП А- оптторгсервіс надіслано запит від 01.10.2018 №10582/10/21-22-14-01-14 щодо надання інформації та її документальне підтвердження взаємовідносин з ПП Альянс Херсонбуд , надання дозвільних документів, надання інформації щодо здійснення кожного виду робіт власними силами або залученими сторонніми організаціями» .
За отриманою відповіддю вх. №6259/10 від 19.10.18 підприємством не надано дозвільних документів, щодо питання виконання електромонтажних робіт власними або залученими силами відповідь не надано.
На сторінці 52 акту зазначено: „Також, під час перевірки підприємству ТОВ ТОРГОПТ-НИКА надіслано запит від 01.10.2018 №10580/10/21- 22-14-01-14 щодо надання інформації та її документальне підтвердження взаємовідносин з ПП Альянс Херсонбуд , надання прибуткових документів на походження даного товару, договорів, ТТН щодо придбання даного виду товару» .
Згідно отриманої відповіді, ТОВ ТОРГОПТ-НИКА не надав документів на походження Газобетонних блоків D500 600*100*100 у кількості 122,4 м.кв., що в подальшому реалізувались на адресу ПП Альянс Херсонбуд та не надав ТТН» .
Таким чином, судом встановлено, що відповідями контрагентів на запити не було підтверджено фактичного надання послуг, товарів, за рахунок не надання дозвільних документів на здійснення будівництва, кількості задіяних працівників до будівництва власними силами або залученими сторонніми організаціями, не надано документів на походження товарів, ТТН, що в подальшому реалізувались на адресу ПП Альянс Херсонбуд . Отже, суд вважає за необхідне зазначити, що висновки перевірки є об`єктивними, які зроблені з урахуванням отриманих відповідей від контрагентів підприємства.
Також судом встановлено, що перевіркою правильності нарахування до бюджету сум податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами із доходів платника податку, інших ніж: заробітна плата встановлено порушення.
Згідно з п. 164.1 ст. 164 Податкового кодексу України, базою оподаткування податком на доходи фізичних осіб є загальний оподатковуваний дохід, з урахуванням особливостей, визначених цим розділом. Статтею 168 Податкового кодексу України встановлений порядок нарахування, утримання та сплати (перерахування) податку на доходи фізичних осіб до бюджету і, зокрема, пунктом 168.1 цієї статті визначено порядок оподаткування доходів, нарахованих (виплачених, наданих) платнику податку податковим агентом.
Так, згідно з п.п. 168.1.1 п. 168.1 ст. 168 Податкового кодексу України податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов`язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в ст. 167 цього Кодексу (в редакції, чинній в перевіряємому періоді).
Відповідно п.п. 168.1.2 п. 168.1 ст. 168 Податкового кодексу України податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання розрахункового документа на перерахування цього податку до бюджету. Якщо оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику податку, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом у строки, встановлені цим Кодексом для місячного податкового періоду (п.п. 168.1.5 п. 168.1 ст. 168 Податкового кодексу України).
Згідно пункту 171.2 статті 171 Податкового кодексу України особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з інших доходів ніж заробітна плата є, зокрема, податковий агент - для оподатковуваних доходів з джерела їх походження в Україні.
Згідно підпункту 14.1.180 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий агент щодо податку на доходи фізичних осіб - юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), самозайнята особа, представництво нерезидента - юридичної особи, інвестор (оператор) за угодою про розподіл продукції, які незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або негрошовій формі) зобов`язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розділом IV цього Кодексу, до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, вести податковий облік, подавати податкову звітність контролюючим органам та нести відповідальність за порушення його норм в порядку, передбаченому статтею 18 та розділом IV цього Кодексу.
Платники збору зобов`язані забезпечувати виконання податкових зобов`язань у формі та спосіб, визначені статтею 176 цього Кодексу (підпункт 1.6 пункту 16і підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України).
Пунктом 176.2 статті 176 Податкового кодексу України встановлено, що податкові агенти зобов`язані, зокрема своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, що виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати за її рахунок; подавати у строки, встановлені цим Кодексом для податкового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до контролюючого органу за місцем свого розташування; нести відповідальність у випадках, визначених цим Кодексом.
Згідно з п.п. а п.п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 ПКУ до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий платником податку як додаткове благо (крім випадків, передбачених ст.165 ПКУ) у вигляді вартості використання житла, інших об`єктів матеріального або нематеріального майна, що належать роботодавцю, наданих платнику податку в безоплатне користування, або компенсації вартості такого використання, крім випадків, коли таке надання зумовлено виконанням платником податку трудової функції відповідно до трудового договору (контракту) чи передбачено нормами колективного договору або відповідно до закону в установлених ними межах; та згідно з п.п. б п.п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 ПКУ до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід у вигляді вартості майна та харчування, безоплатно отриманого платником податку, крім випадків, визначених цим Кодексом для оподаткування прибутку підприємств.
Так, перевіркою встановлено, що загальна сума оподатковуваних доходів платника, інших ніж заробітна плата, складає 160076,72 грн. ПП Альянс Херсонбуд оподатковано доходів платника, інша ніж заробітна плата в сумі 105 000,00грн., в наслідок чого не оподатковано доходів в сумі 55076,72грн. А саме, у періоді з 01.07.16 по 31.03.18 перевіркою встановлено заниження ПП Альянс Херсонбуд загального місячного оподатковуваного доходу, нарахованого (виплаченого, наданого) на користь платників податку (розрахування розміру добових витрат на відрядження понад встановлені норми та сплата за послуги мобільного зв`язку (міжнародний роумінг), які не відносяться до фінансово - господарської діяльності підприємства), детальна інформація відображена у додатку № 17 до акту перевірки.
Так, згідно з п.п. 170.9.1 п. 170.9 ст. 170 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (в редакції, чинній до 01.01.2017року) до оподатковуваного доходу не включаються витрати на відрядження, не підтверджені документально, на харчування та фінансування інших власних потреб фізичної особи (добові витрати), понесені у зв`язку з таким відрядженням у межах території України, але не більш як 0,2 розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, в розрахунку за кожен календарний день такого відрядження, а для відряджень за кордон - не вище 0,75 розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, в розрахунку за кожен календарний день такого відрядження. Згідно з п.п. а п.п. 170.9.1 п. 170.9 ст. 170 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями (в редакції, чинній з 01.01.2017року) до оподатковуваного доходу не включаються витрати на відрядження, не підтверджені документально, на харчування та фінансування інших власних потреб фізичної особи (добові витрати), понесені у зв`язку з таким відрядженням у межах території України, але не більш як 0,1 розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, в розрахунку за кожен календарний день такого відрядження. Сума добових для таких категорій фізичних осіб не може перевищувати суму, встановлену п. 170.9 ст. 170 ГЖУ.
Перевіркою встановлено, що ПП "Альянс Херсонбуд" протягом жовтня - грудня 2016 року визначено розмір добових витрат на відрядження понад встановлені норми, загальна сума перевищення склала 29322,0 грн., в наслідок чого занижено суму загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку (детальна інформація щодо збільшення розміру добових витрат на відрядження понад встановлені норми, які включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку у розрізі підзвітних осіб зазначена у додатку №18 до акту перевірки. Директором ПП Альянс Херсонбуд в ході проведення перевірки пояснено, що витрати на відрядження помилково визначались з розрахунку мінімальної заробітної плати, діючої у поточному місяці, а не встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.
Також судом встановлено, та підтверджено актом перевірки, що ПП Альянс Херсонбуд здійснювалась сплата за послуги мобільного зв`язку (міжнародний роумінг), які не відносяться до фінансово-господарської діяльності підприємства у перевіряємому періоді з 01.07.16 по 31.03.18 всього у сумі 15014,93грн., в наслідок чого занижено суму загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку.
Враховуючи вищевказане, на порушення пп. 14.1.180 п. 14.1 ст. 14, п.п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164, п.п. 168.1.1 п. 168.1 ст. 168, п.п. а п.п. 170.9.1 п. 170.9 ст. 170, п.171.2 ст. 171, п.176.2 ст. 176 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами і доповненнями ПП Альянс Херсонбуд через заниження загального місячного оподатковуваного доходу, нарахованого (виплаченого, наданого) на користь платників податку (не включення розрахування розміру добових витрат на відрядження понад встановлені норми; сплата за послуги мобільного зв`язку (міждународний роумінг), які не відносяться до фінансово-господарської діяльності підприємства) за перевіряємий період з 01.07.16 по 31.03.18 занижено податок на доходи з фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку інших, ніж заробітна плата всього у сумі 9913,81 грн., в т.ч.: за 2016р. на 6988,36 грн., з них: за серпень 2016 р. на 78,92грн.; за жовтень 2016 р. на 1588,38 грн.; за листопад 2016 р. на 1501,63 грн.; за грудень 2016 р. на 3819,43 грн.; за 2017р. на 2619,42 грн. з них: за січень 2017 р. на 113,99грн.; за березень 2017 р. на 297,93 грн.; за травень 2017 р. на 147,49 грн.; за липень 2017 р. на 1126,57 гри.; за серпень 2017 р. на 765,22 грн.; за листопад 2017 р. на 47,21 грн.; за грудень 2017 р. на 121,01 грн.; за 2018р. на 306,03 грн. з них: за січень 2018 р. на 98,74грн.; за березень 2018 р на 207,29 грн.
Згідно з пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України, податковий агент зобов`язаний сплатити суму податкового зобов`язання (суму нарахованого (утриманого) податку), самостійно визначеного ним з доходу, що виплачується на користь платника податку - фізичної особи та за рахунок такої виплати, у строки, передбачені цим Кодексом.
Згідно з пунктом 110.1 статті 110 Податкового кодексу України, платники податків, податкові агенти та/або їх посадові особи несуть відповідальність у разі вчинення порушень, визначених законами з питань оподаткування та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
У підпункті 14.1.162 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визначено, що пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов`язань, не сплачених у встановлені законодавством строки. Порядок нарахування пені визначений відповідно до статті 129 Податкового кодексу України.
Згідно з пунктом 127.1 статті 127 Податкового кодексу України ненарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) податків платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету. Ті самі дії, вчинені повторно протягом 1095 днів, - тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 50 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету. Дії, передбачені абзацом першим цього пункту, вчинені протягом 1095 днів втретє та більше, - тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 75 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.
Положеннями статті 127 Податкового кодексу України встановлюється санкція, як міра відповідальності, яка покладається на податкового агента, саме за несплату (неперерахування) податків, до або під час виплати доходу громадянам. При цьому відповідність розміру штрафних санкцій за вчинення такого порушення визначається (обчислюється) не з часу затримки такої несплати, як передбачено статтею 126 Податкового кодексу України, а з кількості разів допущених таких порушень протягом певного періоду часу.
Кваліфікуючою ознакою (повторюваністю) застосування збільшених розмірів штрафів, визначених статтею 127 Податкового кодексу України, є допущення податковим агентом декількох правопорушень, (ненарахування, неутримання та/або несплата податків), протягом 1095 днів, а не факт їх виявлення (визначення) контролюючим органом.
Щодо висновків акту перевірки з питань своєчасності сплати єдиного внеску суд зазначає наступне: перевіркою питання своєчасності перерахування платником сум єдиного внеску встановлено порушення. На порушення частини 8 ст.9 розділу III Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування несвоєчасно сплачено єдиний внесок згідно узгоджених податкових зобов`язань за актом перевірки від 11.11.2016р. №11/21-03-13-05/39302194 та поданих платником звітів, нарахований за календарні місяці з листопада 2016 року по грудень 2017 року всього в сумі 163013,5 грн.
Відповідно до абз. другого п. 1 частини 1 ст. 4 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464- VI Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування зі змінами та доповненнями (далі - Закон № 2464) платниками єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - ЄВ) є роботодавці - підприємства, установи та організації, інші юоидичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з ФОП, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Відповідно до ч. 8 ст. 9 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-УІ Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування зі змінами та доповненнями платники єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування- роботодавці зобов`язані сплачувати ЄВ, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов`язані сплачувати ЄВ, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.
Порядок нарахування і сплати ЄВ затверджено наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449 Про затвердження Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування .
Згідно з п. 11 розд. IV Інструкції № 449 у разі якщо останній день строків сплати ЄВ, зазначених у Інструкції № 449, припадає на вихідний або святковий день, останнім днем таких строків сплати ЄВ вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.
Відповідно до ч. 12 ст. 9 Закону № 2464-УІ єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. У разі несвоєчасної сплати або не в повному обсязі ЄВ до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені Законом № 2464, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку ЄВ, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом (частина одинадцята ст. 9 Закону № 2464).
Згідно з п. 6 частини першої ст. 1 Закону № 2464 суми ЄВ, своєчасно не нараховані та/або не сплачені у строки, встановлені Законом № 2464, є недоїмкою.
Штраф у розмірі 20 відсотків несплачених або несвоєчасно сплачених сум ЄВ накладається за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) ЄВ (п. 2 частини одинадцятої ст. 25 Закону № 2464)
Відповідно до п. 6 ч. 11 ст. 25 Закону № 2464 за несплату, неповну сплату або несвоєчасну сплату суми ЄВ одночасно з видачею сум виплат, на які нараховується ЄВ (авансових платежів), накладається штраф у розмірі 10 відсотків таких несплачених або несвоєчасно сплачених сум.
На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення (ч. 10 ст. 25 Закону № 2464).
Відповідна позиція викладена в постанові Верховного Суду від 11.09.2018 (справа №826/11623/16).
Так, матеріалами справи встановлено, що в акті перевірки детально відображено суми боргу і періоди, протягом яких несвоєчасно сплачено єдиний внесок.
Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Згідно із частиною першою статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Дослідивши наявні у матеріалах справи докази у їх сукупності та надавши їм відповідну правову оцінку, суд дійшов висновку, що відповідач, який є суб`єктом владних повноважень, при прийнятті оскаржуваних податкових рішень від 20.12.2018 р. № 0003321305, від 20.12.2018 р. № 0003331305, від 20.12.2018 р. № 0003341305, від 20.12.2018 р. № 0004581422, від 20.12.2018 р. № 0004591422, від 20.12.2018 р. № 0003761305 діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та Законами України, відтак підстави для задоволення позову відсутні.
Судові витрати відповідно до ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України відшкодуванню не підлягають.
В судовому засіданні 03.07.2019 року оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Керуючись статтями 139, 227, 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
вирішив :
В задоволенні адміністративного позову Приватного підприємства "Альянс Херсонбуд" (73000, м.Херсон, вул. В.Горшкевича (Дзержинського), буд. 41, код ЄДРПОУ 39302194) до Головного управління ДФС України в Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (73026, м.Херсон, пр. Ушакова, 75, код ЄДРПОУ 39394259) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень - відмовити в повному обсязі.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції,який ухвалив відповідне рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст рішення виготовлений та підписаний 11 липня 2019 р.
Суддя Василяка Д.К.
кат. 111030300
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.07.2019 |
Оприлюднено | 11.07.2019 |
Номер документу | 82943813 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Василяка Д.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні