Постанова
від 11.07.2019 по справі 710/646/19
ШПОЛЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 710/646/19 Провадження № 3/710/320/19

ПОСТАНОВА

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11.07.2019 м. Шпола

Суддя Шполянського районного суду Черкаської області Побережна Н.П., розглянувши матеріали, за ч. 1 ст.163-4 КУпАП, які надійшли від Головного управління ДФС у Черкаській області відносно головного бухгалтера СТОВ Першотравневе ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , мешканки АДРЕСА_1 , паспорт № НОМЕР_1 , виданий Шполянським РС УДМС України в Черкаській області, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 , інші відомості про особу, яка притягується до адміністративної відповідальності, за ч. 1 ст.163-4 КУпАП, суду не відомі.

ВСТАНОВИВ:

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення від 16.05.2019 №76, складеного посадового головним державним ревізором - інспектором відділу контрольно-перевірочні роботи юридичних осіб управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Черкаській області Меркотаном Володимиром Васильовичем за результатами проведеної документальної планової виїзної перевірки Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю Першотравневе , код ЄДРПОУ 03793857, податкова адреса: 20603, Черкаська область Шполянський район м. Шпола вул. Лебединська, 131, встановлено, що посадова особа: ОСОБА_1 , головний бухгалтер Сільськосподарського товариства з обмеженою відповідальністю Першотравневе , вчинила правопорушення, передбачене п.51.1 ст.51, пп. 168.1.1, пп. 168.1.5, п.168.1, п. 171 та пп. 176.2.а, пп. 176.2.б, п.176.2, ст. 176, пп.1.4, 1.5, 1.6, 1.6-1 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-УІ із змінами та доповненнями, що призвело до несвоєчасного перерахування податкового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб (нарахованої та виплаченої орендної плати) на загальну суму 251399,40 грн., в тому числі липень 2016 року в сумі 248160,15 грн. та серпень 2017 року в сумі 3239,25 грн, до несвоєчасно перерахування військового збору на загальну суму 20529,59 грн., в тому числі за липень 2016 року в сумі 19334,86 грн. та серпень 2017 року в сумі 1194,73 грн., та до помилок при заповненні Податкового розрахунку за 4 квартал 2016 року, за 3 квартал 2017 року та за 1, 2, 3, 4 квартал 2018 року.

Дії головного бухгалтера СТОВ Першотравневе ОСОБА_1 кваліфіковані, як вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.163-4 КУпАП.

Відповідно до ст. 245 КУпАП завданням провадження у справі про адміністративне правопорушення є своєчасне, всебічне, повне й об`єктивне з`ясування обставин справи, вирішення її у точній відповідності із законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Приписами ст. 278 КУпАП визначено, що орган (посадова особа) при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення повинен вирішити, у тому числі й питання про те, чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення .

Відповідно до положень п.4 ч.3 ст.129 Конституції України основними засадами судочинства є змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а тому покладення на суд обов`язків ініціювати збір доказів щодо доказу вини правопорушника суперечить принципам об`єктивності та неупередженості суду при розгляді справи.

Відповідно до ст. 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі вилучення речей і документів, а також іншими документами.

Згідно ст. 256 КУпАП, у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.

Відповідно до ст. 254 КУпАП протокол про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, складається не пізніше двадцяти чотирьох годин з моменту виявлення особи, яка вчинила правопорушення, у двох примірниках, один із яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.

Відповідно до розділу ІІ Інструкції з оформлення органами доходів і зборів матеріалів про адміністративні правопорушення, затвердженої Наказом Міністерства фінансів України 02.07.2016 № 566 у разі неможливості складання Протоколу за місцем вчинення адміністративного правопорушення Протокол складається в органі доходів і зборів. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, запрошується до органу доходів і зборів для складання та підписання Протоколу. У запрошенні зазначаються дата, час та місце складання Протоколу. Запрошення вважається належним чином врученим, якщо воно надіслано за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, рекомендованим листом з повідомленням про вручення або вручено особисто такій особі.

У разі неявки особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, у визначений у запрошенні час складається акт довільної форми, який засвідчує факт такої неявки. Акт підписується не менш як трьома посадовими особами контролюючого органу та реєструється у журналі реєстрації актів, що засвідчують факт неявки особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

З аналізу наведених положень законодавства випливає, що протокол про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, складається не пізніше двадцяти чотирьох годин з моменту виявлення особи, якщо ж особу неможливо виявити протокол складається в органі доходів і зборів, при цьому особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, запрошується до органу доходів і зборів належним чином. У разі неявки такої особи складається акт, який засвідчує факт такої неявки.

Так, в матеріалах справи наявний витяг з акту від 20.03.2019 146/23-00-13-0214/03793857, в якому йдеться про те, що перевірка проводилась з відома керівника СТОВ Першотравневе ОСОБА_2 та в присутності головного бухгалтера СТОВ Першотравневе ОСОБА_3 Лариси ОСОБА_4 , тобто особа останньої була встановлена саме 20.03.2019. Водночас протокол про адміністративне правопорушення №76 був складений 16.05.2019. Разом з тим в матеріалах справи відсутні відомості, які б свідчили про те, що особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, відмовлялася від підписання протоколу. Також в матеріалах справи відсутні відомості про те, що ОСОБА_1 запрошувалася для до органу доходів і зборів для складання та підписання протоколу.

У зв`язку з наведеним, враховуючи ту обставину, що з моменту виявлення правопорушення та водночас особи правопорушника 20.03.2019 до моменту складання протоколу 16.05.2019 сплинув значний проміжок часу, а відповідно до вимог КУпАП протокол про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, складається не пізніше двадцяти чотирьох годин з моменту виявлення особи, яка вчинила правопорушення, суд вважає протокол №76 від 16.05.2019 недопустимим доказом у справі.

Відповідно до вимог п.1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочате, а розпочате підлягає закриттю у зв`язку з відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.

За наведених обставин, суд дійшов висновку, що вина особи ОСОБА_1 доведена належними та допустимими доказами, а тому у її діях відсутній склад адміністративного правопорушення передбаченого ч.1 ст.163-4 КУпАП.

Керуючись ст.ст.62, 129 Конституції України, ст.ст. 245, п.1 ст.247, ст.ст. 256, 278, 280, 283, 284 КУпАП, суддя -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративну справу за ч.1 ст.163-4 КУпАП відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , мешканки АДРЕСА_1 , паспорт № НОМЕР_1 , виданий Шполянським РС УДМС України в Черкаській області, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 , інші відомості про особу, яка притягується до адміністративної відповідальності, закрити у зв`язку з відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Постанова може бути оскаржена , протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Апеляційна скарга може бути подана до Апеляційного суду Черкаської області через Шполянський районний суд Черкаської області протягом десяти днів з дня винесення даної постанови.

Суддя Н.П. Побережна

СудШполянський районний суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення11.07.2019
Оприлюднено14.07.2019
Номер документу82986300
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —710/646/19

Постанова від 11.07.2019

Адмінправопорушення

Шполянський районний суд Черкаської області

Побережна Н. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні